Szukaj

Informacje o Toyota Yaris

Lata produkcji: 1999 – teraz
Segment: Auta małe

Toyota Yaris to jeden z najpopularniejszych modeli segmentu B oferowanych na europejskim rynku (także w Polsce), który w ofercie japońskiej marki pojawił się w 1999 r., zastępując wówczas model Toyota Scarlet. Yaris oferowany jest jednak nie tylko na Starym Kontynencie, a na niektórych rynkach był lub jest w dalszym ciągu sprzedawany pod innymi nazwami, a nawet z logo innej marki.

Toyota Yaris - najważniejsze informacje

Toyota Yaris po raz pierwszy zaprezentowana została jesienią 1999 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu i zastąpiła wówczas model Scarlet, który był sprzedawany przez Toyotę przez 25 lat, ale nigdy nie zdobył jakiejś większej popularności. Chęć poważniejszego zaistnienia na europejskim rynku przez Toyotę sprawiła, że władze japońskiego koncernu zdecydowały całkowicie zmienić swoją ofertę w segmencie B włącznie z nazwą oferowanego modelu. Zmiana ta okazała się na tyle skuteczna, że Toyota Yaris I zdobyła uznanie europejskich dziennikarzy i zajęła pierwszą pozycję w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2000 (Car of the Year), będąc pierwszym modelem Toyoty i drugim azjatyckim autem (po Nissanie Micra), który wywalczył ten prestiżowy tytuł.

Toyota Yaris oferowana jest obecnie na wielu rynkach, także poza Europą, jednak nie wszędzie pod taką samą nazwą. W USA i Kanadzie np. pierwsza generacja modelu sprzedawana była jako Toyota Echo, natomiast w Japonii jako Toyota Vitz. Na bazie Yarisa powstawały również inne pokrewne modele, jak np. Toyota Yaris Verso, Toyota Platz, Toyota Belta, Toyota Vios, Toyota Ractis czy modele innych marek, np. Daihatsu Charade, Daihatsu Boon Luminas, Subaru Trezia bądź Xiali Vizi. Blisko spokrewniona z trzecią generacją Toyoty Yaris jest także Mazda 2, na bazie której powstała wersja sedan Yarisa sprzedawana głównie na rynku amerykańskim.

Toyota Yaris - generacje

Pierwsza generacja Toyoty Yaris zadebiutowała na rynku w 1999 r. i była produkowana do 2005 r., w 2003 r. przechodząc jeszcze nieco większą modernizację. Na bazie tej wersji Yarisa powstała odmiana Yaris Verso, która była przedstawicielem segmentu małych minivanów (mikrovanów). Toyota Yaris II produkowana była w latach 2005-2011 i pod względem stylistycznym nie różniła się bardzo od swojego poprzednika, jednak została zdecydowanie powiększona i unowocześniona. W 2009 r. Yaris II przeszedł facelifting. Trzecia generacja Yarisa zaprezentowana została w 2011 r. i była produkowana do 2019 r. W stosunku do poprzednika wymiary zewnętrzne nadwozia pozostały niemal identyczne, zwiększył się natomiast rozstaw osi, co przełożyło się na przestronniejszą kabinę oraz większy bagażnik. W 2014 i 2017 r. Yaris III poddany został zmianom stylistycznym.

Toyota Yaris - silniki

Toyota Yaris I oferowana była z silnikami benzynowymi 1.0 (68 KM), 1.3 (86 KM) oraz 1.5 (106 KM), a w wersji Turbo 150 KM. W ofercie był także jeden silnik Diesla 1.4 D-4D o mocy 75 KM.

W drugiej generacji modelu dostępne były silniki 1.0 VVT-i (69 KM), 1.3 VVT-i (86 KM), 1.33 Dual VVT-i (101 KM), 1.5 VVT-i (103 KM) oraz 1.8 VVT-i (133 KM), a także jednostka wysokoprężna 1.4 D-4D (90 KM).

Z kolei trzecie wcielenie Yarisa oferowane było z silnikami benzynowymi 1.0 VVT-i (69 KM), 1.33 Dual VVT-i (99 KM) oraz 1.5 Dual VVT-iE (111 KM), a także dieslem 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Toyota Yaris III dostępna była także w wersji hybrydowej o łącznej mocy całego układu 100 KM. W 2017 r. pojawiła się także na rynku, jednak w limitowanej edycji, sportowa odmiana Yaris GRMN (skrót od Gazoo Racing Meister of Nürburgring), pod maską której pracował doładowany kompresorem 1,8-litrowy silnik Dual VVT-i o mocy 212 KM. Na bazie tego modelu powstała rok później wersja Yaris GR Sport. Miała ona jednak tylko różnego rodzaju sportowe dodatki (także mniejszy prześwit), jednak do jej napędu wykorzystano ten sam układ hybrydowy o mocy 100 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz

Toyota Yaris – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota Yaris

Liczba ocen: 1 515
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Michał
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Toyota Yaris I
Yaris w swojej klasie nie ma sobie równych. Jako auto miejskie spisuje się idealnie- jest ekonomiczny, bezawaryjny, a przy tym w miarę żwawy. Wnętrze jest zaskakująco przestronne, a na szczególną pochwałę zasługuje ilość schowków i cupholderów. Oceniany egzemplarz jest w mojej rodzinie od 10 lat, z czego rok w moich rękach. przez ten czas wystąpiła tylko jedna drobna awaria, której usunięcie kosztowało dwieście złotych- poza tym ani jednej wizyty u mechanika. Wadę Yaris ma jedną- wyciszenie kabiny, a raczej jego brak. powyżej prędkości 100km/h hałas jest naprawdę męczący. Myślę, że można na to jednak przymknąć oko- w końcu to małe, miejskie wozidło.
4,8
~Jarek W
Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
Toyota Yaris IV
Wspaniały samochód do miasta. Świetny układ napędowy który powoduje że nie chce się innymi autami do miasta wogóle wjeżdżać. Mam własne większe, wygodniejsze, wypasione autko.... ale wolę żonie Yariskę podkraść :-) Bardzo nam odpowiada charakterystyka tego napędu, duża moc od niskich obrotów, sprawne nabieranie prędkości i bezszelestne żeglowanie. Spalanie po dystansie 5tyś km, ustabilizowało się na 4.1l / 100km (głównie miasto, trochę podmiejskich tras) - uwazam ten wynik za absolutnie rewelacyjny. Kiedy jadę eko da się zejść poniżej 3.5l/100 ale wtedy zbieramy sobie wielu wrogów wśród innych kierowców. 4.1 to przy normalnej, lekko dynamicznej jeździe. Mamy go dopiero pół roku, a jesteśmy przekonani że zostanie z nami na długo!
2,3
~Kamil
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Toyota Yaris IV
Kupiłem w przedsprzedaży dwie sztuki do firmy - jeden dla siebie, w wersji Adventure i jeden dla pracowników w wersji Comfort + Tech. Oba hybrydowe, oba mocno zawodzą. Wcześniej jeździłem m.in. Yaris, CH-R i Aurisem i muszę przyznać, że to najgorsza Toyota, do której wsiadałem. Łącznie samochody po roku zrobiły prawie 30.000 km, w serwisie były kilka razy. Psują się drobne rzeczy, ale naprawa poza gwarancją byłaby bardzo kosztowna. Polecam przedłużoną gwarancję tym, którzy Yarisa Cross planują na dłużej. Ja za rok pozbywam się obu, a do Toyoty nie wracam.

Raporty spalania Toyota Yaris

Liczba raportów: 1 344
Średnie spalanie dla Toyota Yaris
4,1 – 7,5
l/100 km
4,6 – 5,3
l/100 km
4,9 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Toyota Yaris III
Po 198 tys. komputer pokazuje 6,5l/100km, lecz licząc przez tankowanie pod korek nie idzie zejść poniżej 7l. Da się osiągnąć 3,7l ale to jazda do max 70 km/h po za miastem lub 30 km/h miasto bez wyprzedzania i dynamicznego ruszania. Natomiast przy dynamicznej jeździe po za miastem jest +10l/100km, a już szczególnie powyżej 100km/h - co mu wlejesz to on zje. Podsumowując fajne auto do zakorkowanego miasta. Bardzo lubi krotkie trasy. Dynamiczne, powyżej 4 tys. obrotów wręcz rakieta - 150KM samochody muszą się napocić by dorównać. Spalanie zależne jest tylko i wyłącznie od kierowcy i od szybkiej/wolnej jazdy. U mnie mniej pali po mieście niż na trasie oczywiście jeśli jeździ się do 3 tys. obrotów, na obrotach 4-5,5 tys. pali jak smok.
4,6
Hatchback 1.0 VVT-i 72KM 53kW
Toyota Yaris IV
Wynik 4.0 to wynik tylko po mieście (aglomeracja śląska) bez klimatyzacji, przy emeryckiej jeździe, nie przekraczającej 90 km na godzinę. Z tą średnią przepaliłem cały bak paliwa i był to nie lada wyczyn. Planowanie hamowania i przyspieszania. Hamowanie silnikiem. Jazda na luzie z górki. Nie przyspieszanie pod górkę. Unikanie hamowania. Generalnie mega męczarnia, ale zrobiłem ten wynik bo założyłem się że się da zejść ze spalaniem poniżej 4,3 l/100. Nie wiem czy udało by mi się jeszcze raz powtórzyć ten wynik.
5,8
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Toyota Yaris III
Powiem jedno. Zużycie paliwa przy silnikach o małej pojemności wiąże sie z różnym spalaniem. Jeżeli bedziemy jeżdzić ekonomicznie i styl jazdy bardziej pod dekodriving ale nie bedziemy zawalidrogami to spalanie w mieście na poziomie 5.0-5.5 litra. Jeżeli mamy cieższą nogę ale nie jeżdzimy jakoś specjalnie dynamicznie to zużycie koło 6.0-7.0. W trasie po drogach powiatowych przy 90-100 km/h schodzimy poniżej 5 litrów. Drogi ekspresowe 120 km/h spalanie ponad 6 litrów. Porównując jednak zużcie paliwa do konkurencji to wychodzi duże spalanie. Np w Skoda Fabia z silnikiem 1.0 to spalanie po mieście wynosi 5 litrów a jak się postaramy to spokojnie poniżej 5, trasy powiatowe na poziomie 4.0-4.8 litra a nawet i poniżej 4, ekspresówki 5.5-6 litrów przy 120-130 km/h .

Usterki Toyota Yaris

Liczba wpisów: 88
Blacharka, układ hamulcowy, wykonanie
  • Toyota Yaris IV
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Nieustanny świst przy uchu kierowcy wynikał że źle spasowanych drzwi, które fabrycznie odstawały w prawym górnym rogu. Po poprawie śrub regulujących dalej świszczy,ale już tak, że da się wytrzymać. Po 10 000 km wymieniono tarcze i klocki na gwarancji, bo wyglądały tak, jakby wpadło tam wiadro żwiru Teraz po 12 000 km za zaczęły pękać od środka lampy z tyłu Ogólnie Hybryda całkiem w porządku, natomiast wykonanie i materiały pozostawiają trochę do życzenia Jak na lidera niezawodności to jestem zawiedziony
Wadliwa poduszka powietrzna
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
W zimie b.r dowiedziałem się że mój yaris(rok 2016) ma wadliwą poduszkę powietrzną kierowcy i w razie wypadku możliwe że nie otworzyłaby się. Ale na szczęście zostałem wezwany na akcję serwisową i mi poduszkę wymienili więc teraz nie powinno już być żadnych problemów z tym. No ale jednak to jest usterka dość poważna. Co by było gdyby był jakiś wypadek i poduszka by się nie otworzyla? Kierowca mógłby się mocno poturbować albo nawet zginąć! Może ja bym w nic nie wjechał(choć nigdy tego nie wiadomo) za to mój Ojciec-owszem. W końcu rozwalił swoją pandę aż 5 razy! Planowałem tą toyotę sprzedać mu w kwietniu 2020 ale dobrze że tego nie zrobiłem. Miejmy nadzieje że w innych egzemplarzach już tą niebezpieczną usterkę naprawiono(myślę że poprawili, w końcu była duża akcja serwisowa). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 55
4,5
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Toyota Yaris II
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: LPGTECH 300 OBD
przebieg: 44 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
LPG tech 324 OBD na reduktorze AC R01, wtryski Yeti. Spalanie miejskie do 8l latem, do 9l zimą, przy czym znacznie podnosi się spalanie benzyny na rozruch w niskich temperaturach. Autostradowe 140km bez zamulania, ze standardowymi u nas hamowaniami i przyspieszeniami przez mistrzów lewego pasa owocuje spalaniem w okolicach 8-8.5L. Zagazowany przy 44tys przebiegu, aktualnie...
4,5
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Toyota Yaris I
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 400 tys. km
Jezdzi w pizzeri od paru lat. Pali mniej niż seicento w LPG, praktycznie się nie psuje. Zrobiła już u nas na gazie czterysta tysięcy. A w sumie ma nalatane pięćset ponad. Także świadczy to o tym że kiedyś to potrafili zrobić silniki które robią przebiegi. Teraz jak człowiek słyszy o nowych golfach i innych trupach z TFSI to raz że gazu nie za bardzo, a dwa to po dwustu...
5,0
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Toyota Yaris II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQENT 24.11
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Po wielu tygodniach sprawdzania opinii, testów na temat instalacji lpg w yarisie, podjąłem decyzję o montażu. Wielu polecało staga bo ble..ble...ble...itp. Zaczerpnąłem opinii kilku właścicieli nauk jazdy i powiedzieli, jeśli tankuje się dobry gaz i pilnuje przeglądów to najlepiej sprawdzają sie instalacje brc. nie żadne stagi czy inne tam instalki. Oczywiście gwarancja...
Toyota Yaris