Szukaj

Informacje o Toyota Yaris

Lata produkcji: 1999 – teraz
Segment: Auta małe

Toyota Yaris to jeden z najpopularniejszych modeli segmentu B oferowanych na europejskim rynku (także w Polsce), który w ofercie japońskiej marki pojawił się w 1999 r., zastępując wówczas model Toyota Scarlet. Yaris oferowany jest jednak nie tylko na Starym Kontynencie, a na niektórych rynkach był lub jest w dalszym ciągu sprzedawany pod innymi nazwami, a nawet z logo innej marki.

Toyota Yaris - najważniejsze informacje

Toyota Yaris po raz pierwszy zaprezentowana została jesienią 1999 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu i zastąpiła wówczas model Scarlet, który był sprzedawany przez Toyotę przez 25 lat, ale nigdy nie zdobył jakiejś większej popularności. Chęć poważniejszego zaistnienia na europejskim rynku przez Toyotę sprawiła, że władze japońskiego koncernu zdecydowały całkowicie zmienić swoją ofertę w segmencie B włącznie z nazwą oferowanego modelu. Zmiana ta okazała się na tyle skuteczna, że Toyota Yaris I zdobyła uznanie europejskich dziennikarzy i zajęła pierwszą pozycję w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2000 (Car of the Year), będąc pierwszym modelem Toyoty i drugim azjatyckim autem (po Nissanie Micra), który wywalczył ten prestiżowy tytuł.

Toyota Yaris oferowana jest obecnie na wielu rynkach, także poza Europą, jednak nie wszędzie pod taką samą nazwą. W USA i Kanadzie np. pierwsza generacja modelu sprzedawana była jako Toyota Echo, natomiast w Japonii jako Toyota Vitz. Na bazie Yarisa powstawały również inne pokrewne modele, jak np. Toyota Yaris Verso, Toyota Platz, Toyota Belta, Toyota Vios, Toyota Ractis czy modele innych marek, np. Daihatsu Charade, Daihatsu Boon Luminas, Subaru Trezia bądź Xiali Vizi. Blisko spokrewniona z trzecią generacją Toyoty Yaris jest także Mazda 2, na bazie której powstała wersja sedan Yarisa sprzedawana głównie na rynku amerykańskim.

Toyota Yaris - generacje

Pierwsza generacja Toyoty Yaris zadebiutowała na rynku w 1999 r. i była produkowana do 2005 r., w 2003 r. przechodząc jeszcze nieco większą modernizację. Na bazie tej wersji Yarisa powstała odmiana Yaris Verso, która była przedstawicielem segmentu małych minivanów (mikrovanów). Toyota Yaris II produkowana była w latach 2005-2011 i pod względem stylistycznym nie różniła się bardzo od swojego poprzednika, jednak została zdecydowanie powiększona i unowocześniona. W 2009 r. Yaris II przeszedł facelifting. Trzecia generacja Yarisa zaprezentowana została w 2011 r. i była produkowana do 2019 r. W stosunku do poprzednika wymiary zewnętrzne nadwozia pozostały niemal identyczne, zwiększył się natomiast rozstaw osi, co przełożyło się na przestronniejszą kabinę oraz większy bagażnik. W 2014 i 2017 r. Yaris III poddany został zmianom stylistycznym.

Toyota Yaris - silniki

Toyota Yaris I oferowana była z silnikami benzynowymi 1.0 (68 KM), 1.3 (86 KM) oraz 1.5 (106 KM), a w wersji Turbo 150 KM. W ofercie był także jeden silnik Diesla 1.4 D-4D o mocy 75 KM.

W drugiej generacji modelu dostępne były silniki 1.0 VVT-i (69 KM), 1.3 VVT-i (86 KM), 1.33 Dual VVT-i (101 KM), 1.5 VVT-i (103 KM) oraz 1.8 VVT-i (133 KM), a także jednostka wysokoprężna 1.4 D-4D (90 KM).

Z kolei trzecie wcielenie Yarisa oferowane było z silnikami benzynowymi 1.0 VVT-i (69 KM), 1.33 Dual VVT-i (99 KM) oraz 1.5 Dual VVT-iE (111 KM), a także dieslem 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Toyota Yaris III dostępna była także w wersji hybrydowej o łącznej mocy całego układu 100 KM. W 2017 r. pojawiła się także na rynku, jednak w limitowanej edycji, sportowa odmiana Yaris GRMN (skrót od Gazoo Racing Meister of Nürburgring), pod maską której pracował doładowany kompresorem 1,8-litrowy silnik Dual VVT-i o mocy 212 KM. Na bazie tego modelu powstała rok później wersja Yaris GR Sport. Miała ona jednak tylko różnego rodzaju sportowe dodatki (także mniejszy prześwit), jednak do jej napędu wykorzystano ten sam układ hybrydowy o mocy 100 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz

Toyota Yaris – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota Yaris

Liczba ocen: 1 448
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Renata
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Toyota Yaris III
Yaris to byl wybor czysto pragmatyczny - sprawdzony, dobry, kompaktowy samochod za niska cene. Dla mnie najwieksza jego wada jest niewygodny fotel - miesiac musialam przyzwyczajac sie do fotela; pomimo tego, ze da sie regulowac kierownice, na moja dlugosc ramion to za malo. Poza tym malo miejsca na nogi, to juz Yaris z 2003r. bylo wiecej, W drugiej kolejnosci, problem z ruszaniem i manewrowaniem miedzy 1wszym i 2gim biegiem - albo za daje za malo albo za duzo gazu, strasznie ciezko wyczuc punkt idealny dla samochodu; moj chlopak ma ten sam problem, a oboje jezdzimy juz z 10 lat i to roznymi samochodami (Ford Fiesta, Seat Leon). Na gorskich trasach przy duzej predkosci (ok.90km/h) czuc, ze kiepsko trzyma sie drogi i zakretow i na autostradach, ktore biegna przez pagorki (np. Katalonia, droga miedzy Barcelona a Lleida), na duzych wzniesieniach traci potencje - trzeba redukowac do 4ki zeby utrzymac predkosc 100km/h. Blachy cienkie, jak zapukasz to slychac gluchy poglos, ale to chyba teraz w wiekszosci samochodow tak wyglada. Dla mnie dziwnie dziala spryskiwacz do przedniej szyby - leje sie na boki, trzeba najpierw uruchomic wycieraczki a dopiero potem uruchamias strumien wody. Poza tym wszystko ok - za ta cene, nowego, kompaktowego niczego lepszego bym nie kupila. Gadzety - kontrola predkosci, autopilot, klimatyzacja, ekran, radio, kamera do cofania etc., wszystko ok. Rozwazalam jeszcze nowego Nissana Micre w tej gamie i przedziale cenowym, benzyniaka, ale zniechecily mnie drgania drazka biegow przy jezdzie (wina 3 cylindrow).
4,9
~Kamil
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Toyota Yaris III
Czekalem trochę z ocena, mam nadzieje ze nie zapeszę. Auto zakupione w salonie w Belgii. Póki co wszystko w porządku, żadnych usterek, spalanie zadowalające, duzo jeżdżę autostradami i tu moje zaskoczenie ze przy prędkości 140km/h auto zamyka się w 5,5l/100kml . Na mieście zamykam się w 6l, nie jeżdżę jakoś super agresywnie czy super ekonomicznie, spokojnie można z tego zejść. Auto miejskie wiec nie mam co do tego dużych wymagań ale na autostradzie jednak szum słychać, znajomy który jeździ focusem się zachwycał ze auto dobrze wygłoszone, jak na miejski samochód na pewno. Potrzebowałem ekonomiczne i niezawodne auto i się nie zawiodłem, śmiało mogę polecić.
4,0
~swen
Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Toyota Yaris III
Trochę przechwalone auto. Główna zaleta to wygląd i łatwość odsprzedania. W tym segmencie i przedziale cenowym można znaleźć coś wygodniejszego i lepiej wyposażonego. Bardzo ostro działające hamulce. Może to kwestia regulacji a jeżeli nie to trzeba mieć "bardzo lekką nogę". Brak osłony pod silnikiem - nie przewidziano w tym modelu. Za to dużo miejsca koło silnika dającego łatwy dostęp przy naprawie. To samo z plastikowymi nadkolami tylnych kół (nie przewidziano) a szkoda, gdyby była możliwość dokupienia było trochę ciszej. Drogi serwis gwarancyjny.

Raporty spalania Toyota Yaris

Liczba raportów: 1 246
Średnie spalanie dla Toyota Yaris
4,1 – 7,1
l/100 km
4,6 – 5,3
l/100 km
4,9 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Hatchback 1.5 Dynamic Force 125KM 92kW
Toyota Yaris IV
Troche slychac 3 cylindry np. stojac na swiatlach, poza tym jazda jest dosc relaksujaca. Zaskakujacej jakosci zawieszenie, wszystko jest sztywne i nie ma dramatycznych przechylow. Spalanie jazda podmiejska 2/3 i miasto 1/3 dystans 28km od 5.4 do 6 litrow. Zadowalajaco.
7,7
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Toyota Yaris I
Zacznijmy od tego, że przed wymianą sondy lambda palił jak smok. Wskazania komputera to jakiś dowcip, należy dodać minimum litr do półtora. Ja swoje mierzę zawsze i od zawsze po tankowaniu. Najniższy wynik na trasie 6,5l przy czym prędkości rzedu 140km/h. W cyklu miejskim po wymianie lambdy spadło do 8,5l. Wynik ok, teorie o spalaniu 4l przez te silniki to marny dowcip. Chyba, że ktoś go spycha z górki na luzie-wtedy nawet mógłbym się zgodzić :D
5,3
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.0 VVT-i 72KM 53kW
Toyota Yaris III
Trasa 14 km . Dojazd do drogi asfaltowej 900m na drugim biegu około 20km/ h. Droga asfaltowa 1km ze spowalniaczami 3 sztuki więc ledwo się ropedzimy i trzeba zwalniać. Przejazd do A8 odcinek 4km średnio 3 postoje na światłach. Odcinek A8 6km prędkości 90 km/h. Całość trasy około 20 min. Spalanie latem 5,2 zima 5,5l

Usterki Toyota Yaris

Liczba wpisów: 71
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
Wentylator dmuchawy
  • Toyota Yaris II Hatchback 3d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW 2009-2011
  • instalacja elektryczna
Dotyczy Toyoty Yaris rocznik 2010. Wiosną br lekko uderzyłem przednią częścią prawej strony w przeszkodę. Byłem zmuszony wymienić skraplacz klimatyzacji z powodu przecieku. Od tej pory wystąpiły problemy z wentylatorem dmuchawy: niezależnie czy klimatyzacja była włączona czy wyłączona powyżej 25 stopni Celsjusza (na zewnątrz) dmuchawa 1. nie podejmowała pracy 2. przestawała pracować, ale po kilkunastu minutach znowu się uruchamiała 3. występowały falujące obroty nadmuchu 4. występowała mała wydajność nadmuchu na poszególnych biegach. Wymieniłem rezystor dmuchawy. Nic to nie dało. Odgrzybiłem klimatyzację i wymieniłem filtr filtr kabinowy z powodu pojewienia się nieprzyjemnego zapachu (filtr był w dość dobrym stanie). W czasie 2 tygodni zauważyłem, że problemy z dmuchawą występują dopiero powyżej 30 stopni Celsjusza, a potem nie było już problemu w temperaturze powyżej 35 stopni Celsjusza (wyższych temperatur na zewnątrz już nie było). Klimatyzacji używałem ostatnio znacznie częściej z powodu upałów. Nie mam żadnych zastrzeżeń do jakości pracy klimatyzacji kiedy pracuje i gdy nie występują zmienne obroty lub mała wydajność nadmuchu. Proszę o radę gdzie mam udać się w tej sprawie kiedy problem powróci (nie wierzę w samonaprawienie).
Oczekuje na rozwiązanie
Stuki w kierownicy.
  • Toyota Yaris I
  • układ kierowniczy
Witam, Mam problem z moją yariską. Dotyczy on mianowicie tego, że na postoju lub przy niewielkich prędkościach podczas skrętu kierownicy w prawo jak i lewo (skręt o około 30 stopni przy obydwu stronach) słychać pojedyncze puknięcie. Cieżko je z czymkolwiek porównac jednak podobne jest do strzelającej kostki powiedzmy w palcu. Byłem z autem na stacji diagnostycznej tam na szarpakach wyszło wszystko ok poinformowałem o tym diagnoste nie miał pojęcia co to może być, następnie udałem się do serwisu specjalizującego się w toyotach tam pan mi powiedział że albo to luz na krzyżaku albo czasami wspomaganie elektryczne daje stuki. Dodam że obydwoje kręcilli kierownicą i słuchali tego. Auto ma przebieg 114 tys, bezwypadkowe. Jesli ktoś ma jakies pomysły lub miał podobny problem proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 54
4,5
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Toyota Yaris I
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 400 tys. km
Jezdzi w pizzeri od paru lat. Pali mniej niż seicento w LPG, praktycznie się nie psuje. Zrobiła już u nas na gazie czterysta tysięcy. A w sumie ma nalatane pięćset ponad. Także świadczy to o tym że kiedyś to potrafili zrobić silniki które robią przebiegi. Teraz jak człowiek słyszy o nowych golfach i innych trupach z TFSI to raz że gazu nie za bardzo, a dwa to po dwustu...
5,0
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Toyota Yaris II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQENT 24.11
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Po wielu tygodniach sprawdzania opinii, testów na temat instalacji lpg w yarisie, podjąłem decyzję o montażu. Wielu polecało staga bo ble..ble...ble...itp. Zaczerpnąłem opinii kilku właścicieli nauk jazdy i powiedzieli, jeśli tankuje się dobry gaz i pilnuje przeglądów to najlepiej sprawdzają sie instalacje brc. nie żadne stagi czy inne tam instalki. Oczywiście gwarancja...
4,3
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Toyota Yaris I
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Do yarisa można zamontować LPG pod pewnymi warunkami. Co 30.000 obowiązkowo regulacja zaworów , lubryfikacja . Nie trzeba kupować szklanek w serwisie za 100 zł szt. jesli po 30 000 bedzie ich do wymiany np. 12 szt to instalacja się nie opłaca. Ja co 30.000 oddaję szklanki do podszlifowania. Są oczywiście przeciwnicy że są utwardzane i nie wolno itp. Oświadczam : Nic się z...
Toyota Yaris