Szukaj

Informacje o Toyota Yaris

Lata produkcji: 1999 – teraz
Segment: Auta małe

Toyota Yaris to jeden z najpopularniejszych modeli segmentu B oferowanych na europejskim rynku (także w Polsce), który w ofercie japońskiej marki pojawił się w 1999 r., zastępując wówczas model Toyota Scarlet. Yaris oferowany jest jednak nie tylko na Starym Kontynencie, a na niektórych rynkach był lub jest w dalszym ciągu sprzedawany pod innymi nazwami, a nawet z logo innej marki.

Toyota Yaris - najważniejsze informacje

Toyota Yaris po raz pierwszy zaprezentowana została jesienią 1999 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu i zastąpiła wówczas model Scarlet, który był sprzedawany przez Toyotę przez 25 lat, ale nigdy nie zdobył jakiejś większej popularności. Chęć poważniejszego zaistnienia na europejskim rynku przez Toyotę sprawiła, że władze japońskiego koncernu zdecydowały całkowicie zmienić swoją ofertę w segmencie B włącznie z nazwą oferowanego modelu. Zmiana ta okazała się na tyle skuteczna, że Toyota Yaris I zdobyła uznanie europejskich dziennikarzy i zajęła pierwszą pozycję w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2000 (Car of the Year), będąc pierwszym modelem Toyoty i drugim azjatyckim autem (po Nissanie Micra), który wywalczył ten prestiżowy tytuł.

Toyota Yaris oferowana jest obecnie na wielu rynkach, także poza Europą, jednak nie wszędzie pod taką samą nazwą. W USA i Kanadzie np. pierwsza generacja modelu sprzedawana była jako Toyota Echo, natomiast w Japonii jako Toyota Vitz. Na bazie Yarisa powstawały również inne pokrewne modele, jak np. Toyota Yaris Verso, Toyota Platz, Toyota Belta, Toyota Vios, Toyota Ractis czy modele innych marek, np. Daihatsu Charade, Daihatsu Boon Luminas, Subaru Trezia bądź Xiali Vizi. Blisko spokrewniona z trzecią generacją Toyoty Yaris jest także Mazda 2, na bazie której powstała wersja sedan Yarisa sprzedawana głównie na rynku amerykańskim.

Toyota Yaris - generacje

Pierwsza generacja Toyoty Yaris zadebiutowała na rynku w 1999 r. i była produkowana do 2005 r., w 2003 r. przechodząc jeszcze nieco większą modernizację. Na bazie tej wersji Yarisa powstała odmiana Yaris Verso, która była przedstawicielem segmentu małych minivanów (mikrovanów). Toyota Yaris II produkowana była w latach 2005-2011 i pod względem stylistycznym nie różniła się bardzo od swojego poprzednika, jednak została zdecydowanie powiększona i unowocześniona. W 2009 r. Yaris II przeszedł facelifting. Trzecia generacja Yarisa zaprezentowana została w 2011 r. i była produkowana do 2019 r. W stosunku do poprzednika wymiary zewnętrzne nadwozia pozostały niemal identyczne, zwiększył się natomiast rozstaw osi, co przełożyło się na przestronniejszą kabinę oraz większy bagażnik. W 2014 i 2017 r. Yaris III poddany został zmianom stylistycznym.

Toyota Yaris - silniki

Toyota Yaris I oferowana była z silnikami benzynowymi 1.0 (68 KM), 1.3 (86 KM) oraz 1.5 (106 KM), a w wersji Turbo 150 KM. W ofercie był także jeden silnik Diesla 1.4 D-4D o mocy 75 KM.

W drugiej generacji modelu dostępne były silniki 1.0 VVT-i (69 KM), 1.3 VVT-i (86 KM), 1.33 Dual VVT-i (101 KM), 1.5 VVT-i (103 KM) oraz 1.8 VVT-i (133 KM), a także jednostka wysokoprężna 1.4 D-4D (90 KM).

Z kolei trzecie wcielenie Yarisa oferowane było z silnikami benzynowymi 1.0 VVT-i (69 KM), 1.33 Dual VVT-i (99 KM) oraz 1.5 Dual VVT-iE (111 KM), a także dieslem 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Toyota Yaris III dostępna była także w wersji hybrydowej o łącznej mocy całego układu 100 KM. W 2017 r. pojawiła się także na rynku, jednak w limitowanej edycji, sportowa odmiana Yaris GRMN (skrót od Gazoo Racing Meister of Nürburgring), pod maską której pracował doładowany kompresorem 1,8-litrowy silnik Dual VVT-i o mocy 212 KM. Na bazie tego modelu powstała rok później wersja Yaris GR Sport. Miała ona jednak tylko różnego rodzaju sportowe dodatki (także mniejszy prześwit), jednak do jej napędu wykorzystano ten sam układ hybrydowy o mocy 100 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz

Toyota Yaris – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Toyota Yaris - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Toyota Yaris

Liczba ocen: 1 414
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Jan Winnicki
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Toyota Yaris III
Samochód zakupiony pod koniec stycznia 2016 roku. Jest to wersja premium 3 z 5 dostępnych wersji, były chyba jeszcze dynamic i prestige. Generalnie auto warte polecenia teraz już jako używane, bo wersji 1.3 już się nie da kupić w salonie. Jego pierwszorzędną zaletą jest bezawaryjność. Od chwili wyjechania z salonu w styczniu 2016 do dnia dzisiejszego nie zepsuło się absolutnie nic! Nic nawet nic nie zaczęło skrzypieć do tej pory, ani żaden plastik nie zaczął odłazić. Mam także suzuki sx4 s crossa 1.4 jako drugie auto i tam jest trochę więcej takich drobnych usterek np. odłażenie plastiku na drzwiach kierowcy trzeszczenie plastiku nad zegarami. W toyocie takich rzeczy nie było dlatego zdecydowałbym się kupić ją ponownie, tym razem w wersji hybrydowej. Dodatkowo serwis toyoty jest o wiele lepszy niż ten w suzuki, co chwilę mam z tamtym autem problemy, często z winy serwisu, choć o klienta dbają lepiej niż w hondzie Kolaczek, gdzie mnie zignorowali zupełnie gdy chciałęm się umówić na jazdę HRV. Jeśli chodzi dalej o yarisa to silnik 1.3 jest dość oszczędny, na trasie 90 km/h ok. 5 litrów. Miasto 6,5l. Toyota yaris z silnikiem 1.3 na pewno nie jest rajdówką, ani propozycją dla osób lubiących się ścigać z każdym autem czy to na światłach czy gdzie indziej ale do miasta jego dynamika jest w pełni wystarczająca, na trasie rónież jest OK. Skrzynia biegów no najlepszych nie należy ale też jakaś tragiczna nie jest. Przestronność w nętrza jest na odpowiednim poziomie, pewnie honda jazz potrafi więcej pod tym względem ale jest też dłuższa, przez co trudniej jest ją zaparkować. Mogę polecić z czystym sumieniem ten model toyoty.
2,9
~D
Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
Toyota Yaris II
Pierwsza Toyota i spore rozczarowanie. Kupiony na fali pozytywnych komentarzy o samochodach tej marki, mający gwarantować bezawaryjną jazdę i tanią eksploatację, a tak nie jest. Sam silnik się broni, bo nie sprawia problemów, pali mało i przy tym pozwala bez większego problemu wyprzedzać w trasie, dobre jest zawieszenie poza stablizitorami, które szybko padają. Jednak jeśli chodzi o kwestie bezawaryjności, to tak różowo już nie jest: problemy ze skrzynią biegów, uszczelniaczem półosi, przegubem, pompą, padającym podświetleniem elementów deski rozdzielczej i paroma innymi pierdółkami. Może nie byłyby tak uciążliwe, gdyby nie ceny wielu części, a te potrafią być chore porównując do konkurencji spod logotypów: VW, Skody, Seata, Peugeota, Opla czy Citroena. Jeżeli chodzi o części eksploatacyjne, to też tanio nie jest. Drogie tarcze, bębny, wycieraczki, a cena kółka napinacza, to jakaś abstrakcja. Kiepski układ kierowniczy, przekazuje mało informacji o tym co się dzieje z przodu, słabe wyciszenie, do jazdy po drodze szybkiego ruchu, a tym bardziej autostradzie ten samochód się kompletnie nie nadaje, niewygodne fotele ze zbyt wysoką pozycją przez którą bolą nogi na dłuższych trasach, fatalna ergonomia z głupim sposobem zmiany intensywności podświetlenia wskaźników, umiejscowieniem bolca komputera pokładowego, brak podświetlenia niektórych przycisków, na przykład sterowania lusterek, mała tylna szyba ze złym umiejscowieniem wycieraczki (pewnie nie chciało się zmieniać strony przystosowując samochód do ruchu prawostronnego) przez co w zimę i na jesieni z powodu warunków atmosferycznych tworzy się olbrzymi słupek C, który bardzo psuje widoczność do tyłu. Kiepska jest też skrzynia biegów. Nie oczekuję tutaj precyzji, ale taka Kia Picanto bije Yarisa pod tym względem na głowę. Przy dłuższym staniu bywają duże problemy z wbiciem wstecznego, trzeba mieszać biegami żeby wbić wsteczny bieg. Zawieszenie o ile jest pancerne poza łącznikami stabilizatorów, to jest bardzo niekomfortowe na drogach gorszej jakości, samochód zachowuje się jak piłeczka, a do tego próbuje urozmaicić podróż skrzypiącą deską rozdzielczą, która jest spasowana bardzo niechlujnie. Materiały słabej jakości, plastikowy podłokietnik w drzwiach, to nieporozumienie. Kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i nadkoli, to norma w japońskich samochodach, tak samo jak bardzo słaby lakier i tutaj nie ma wyjątku. Lakier rysuje się bardzo szybko i wygląda po prostu fatalnie. Podsumowując. Jeśli chodzi o silnik, widoczności, trwałość zawieszenia jest dobrze, ale koszty eksploatacyjne i cięcia materiałowe skutecznie zniechęcają od tego modelu i marki. Nie oczekuję od zwykłego samochodu sportowych doznań, ale ten w zamian nie oferuje nawet sensownego komfortu i taniej eksploatacji.
2,4
~Wawrzyniec
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Toyota Yaris III
Auto ładnie się prezentuje i jest zwrotne. Reszta to niestety jeden wielki minus. Spalanie w mieście 10,1 !!!. Ruszanie z pierwszego biegu bez wycia silnika graniczy z cudem ( wina sprzęgła ? ). Pozycja za kierownicą to jakiś żart. Mam opuszczony fotel do samego dołu i kierownicę maksymalnie podniesioną i wysuniętą, a mimo to siedzę jak na taborecie. Fotel kierowcy niewygodny. Dolegliwości kręgosłupa gwarantowane po dłuższej jeździe. Przyspieszenie kiepskie ( gdzie te 111 koni ? ). Dmuchawa bardzo anemiczna. Aby cokolwiek poczuć należy włączyć 3-4 poziom mocy. Nie kopie się leżącego więc kończę. Stanowczo odradzam!

Raporty spalania Toyota Yaris

Liczba raportów: 1 193
Średnie spalanie dla Toyota Yaris
4,1 – 7,5
l/100 km
4,6 – 5,2
l/100 km
4,9 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Hybrid 100KM 74kW
Toyota Yaris III
Yaris przy delikatnym operowaniu gazem, odwdzięcza się naprawdę niskim spalaniem. Mam tu na myśli nie przekraczanie 100 km/h. Ostatnio pokonałem trasę Katowice - Tihany (Balaton) i z powrotem, która wyniosła równo 1000 km. Jechałem drogami nie wymagającymi opłat, z żoną i trzyletnim dzieckiem oraz z załadowanym do pełna bagażnikiem i jedną torbą na tylnym siedzeniu. Spalanie równo 4 litry i ta cisza w aucie. Jeżeli, ktoś już wyrósł z "dzikowania", lub lubi spokojną jazdę, to naprawdę polecam ten silnik.
5,0
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Toyota Yaris I
Yaris to mój pierwszy pojazd i nie żałuję zakupu. Jeździ, odzwiedza stację rzadko, brak jakichkolwiek usterek. Spalanie w mieście bliżej 6 litrów, na trasie przy śr. prędkości 90 km/h Yaris pali 4.4 Sytuacja ma się inaczej z 4 osobami na pokładzie, 5.7l na setke ale to i tak świetny wynik. Nie radzę jednak podróżować szybciej niż z prędkością 110km/h gdyż yarkiem wtedy buja. Ogólnie nie spala więcej niż 6 litrów. Jestem zdziwiony gdy innym posiadaczom pali więcej. Zdecydowanie auto godne polecenia!
6,8
Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Toyota Yaris III
LPG trasa +/- 100km dziennie - Trasa przebiega przez wioski i male miasto, 6,08 przy przejechaniu 330km bez AC, 7,57 przy przejechaniu 439km AC na full w obie strony w tym zestawieniu więcej było miasta i jazda na autostradzie 130km/h. Średnie spalanie 6,83 przy przejechaniu 3633km, średni koszt przejechania 100km to około 12,50. Instalacja STAG taniej to tylko Nissan Leaf

Usterki Toyota Yaris

Liczba wpisów: 67
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
Wentylator dmuchawy
  • Toyota Yaris II Hatchback 3d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW 2009-2011
  • instalacja elektryczna
Dotyczy Toyoty Yaris rocznik 2010. Wiosną br lekko uderzyłem przednią częścią prawej strony w przeszkodę. Byłem zmuszony wymienić skraplacz klimatyzacji z powodu przecieku. Od tej pory wystąpiły problemy z wentylatorem dmuchawy: niezależnie czy klimatyzacja była włączona czy wyłączona powyżej 25 stopni Celsjusza (na zewnątrz) dmuchawa 1. nie podejmowała pracy 2. przestawała pracować, ale po kilkunastu minutach znowu się uruchamiała 3. występowały falujące obroty nadmuchu 4. występowała mała wydajność nadmuchu na poszególnych biegach. Wymieniłem rezystor dmuchawy. Nic to nie dało. Odgrzybiłem klimatyzację i wymieniłem filtr filtr kabinowy z powodu pojewienia się nieprzyjemnego zapachu (filtr był w dość dobrym stanie). W czasie 2 tygodni zauważyłem, że problemy z dmuchawą występują dopiero powyżej 30 stopni Celsjusza, a potem nie było już problemu w temperaturze powyżej 35 stopni Celsjusza (wyższych temperatur na zewnątrz już nie było). Klimatyzacji używałem ostatnio znacznie częściej z powodu upałów. Nie mam żadnych zastrzeżeń do jakości pracy klimatyzacji kiedy pracuje i gdy nie występują zmienne obroty lub mała wydajność nadmuchu. Proszę o radę gdzie mam udać się w tej sprawie kiedy problem powróci (nie wierzę w samonaprawienie).
Oczekuje na rozwiązanie
Stuki w kierownicy.
  • Toyota Yaris I
  • układ kierowniczy
Witam, Mam problem z moją yariską. Dotyczy on mianowicie tego, że na postoju lub przy niewielkich prędkościach podczas skrętu kierownicy w prawo jak i lewo (skręt o około 30 stopni przy obydwu stronach) słychać pojedyncze puknięcie. Cieżko je z czymkolwiek porównac jednak podobne jest do strzelającej kostki powiedzmy w palcu. Byłem z autem na stacji diagnostycznej tam na szarpakach wyszło wszystko ok poinformowałem o tym diagnoste nie miał pojęcia co to może być, następnie udałem się do serwisu specjalizującego się w toyotach tam pan mi powiedział że albo to luz na krzyżaku albo czasami wspomaganie elektryczne daje stuki. Dodam że obydwoje kręcilli kierownicą i słuchali tego. Auto ma przebieg 114 tys, bezwypadkowe. Jesli ktoś ma jakies pomysły lub miał podobny problem proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 54
4,5
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Toyota Yaris I
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 400 tys. km
Jezdzi w pizzeri od paru lat. Pali mniej niż seicento w LPG, praktycznie się nie psuje. Zrobiła już u nas na gazie czterysta tysięcy. A w sumie ma nalatane pięćset ponad. Także świadczy to o tym że kiedyś to potrafili zrobić silniki które robią przebiegi. Teraz jak człowiek słyszy o nowych golfach i innych trupach z TFSI to raz że gazu nie za bardzo, a dwa to po dwustu...
5,0
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Toyota Yaris II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQENT 24.11
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Po wielu tygodniach sprawdzania opinii, testów na temat instalacji lpg w yarisie, podjąłem decyzję o montażu. Wielu polecało staga bo ble..ble...ble...itp. Zaczerpnąłem opinii kilku właścicieli nauk jazdy i powiedzieli, jeśli tankuje się dobry gaz i pilnuje przeglądów to najlepiej sprawdzają sie instalacje brc. nie żadne stagi czy inne tam instalki. Oczywiście gwarancja...
4,3
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Toyota Yaris I
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Do yarisa można zamontować LPG pod pewnymi warunkami. Co 30.000 obowiązkowo regulacja zaworów , lubryfikacja . Nie trzeba kupować szklanek w serwisie za 100 zł szt. jesli po 30 000 bedzie ich do wymiany np. 12 szt to instalacja się nie opłaca. Ja co 30.000 oddaję szklanki do podszlifowania. Są oczywiście przeciwnicy że są utwardzane i nie wolno itp. Oświadczam : Nic się z...
Toyota Yaris