Szukaj

Informacje o Toyota Yaris

Lata produkcji: 1999 – teraz
Segment: Auta małe

Toyota Yaris to jeden z najpopularniejszych modeli segmentu B oferowanych na europejskim rynku (także w Polsce), który w ofercie japońskiej marki pojawił się w 1999 r., zastępując wówczas model Toyota Scarlet. Yaris oferowany jest jednak nie tylko na Starym Kontynencie, a na niektórych rynkach był lub jest w dalszym ciągu sprzedawany pod innymi nazwami, a nawet z logo innej marki.

Toyota Yaris - najważniejsze informacje

Toyota Yaris po raz pierwszy zaprezentowana została jesienią 1999 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu i zastąpiła wówczas model Scarlet, który był sprzedawany przez Toyotę przez 25 lat, ale nigdy nie zdobył jakiejś większej popularności. Chęć poważniejszego zaistnienia na europejskim rynku przez Toyotę sprawiła, że władze japońskiego koncernu zdecydowały całkowicie zmienić swoją ofertę w segmencie B włącznie z nazwą oferowanego modelu. Zmiana ta okazała się na tyle skuteczna, że Toyota Yaris I zdobyła uznanie europejskich dziennikarzy i zajęła pierwszą pozycję w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2000 (Car of the Year), będąc pierwszym modelem Toyoty i drugim azjatyckim autem (po Nissanie Micra), który wywalczył ten prestiżowy tytuł.

Toyota Yaris oferowana jest obecnie na wielu rynkach, także poza Europą, jednak nie wszędzie pod taką samą nazwą. W USA i Kanadzie np. pierwsza generacja modelu sprzedawana była jako Toyota Echo, natomiast w Japonii jako Toyota Vitz. Na bazie Yarisa powstawały również inne pokrewne modele, jak np. Toyota Yaris Verso, Toyota Platz, Toyota Belta, Toyota Vios, Toyota Ractis czy modele innych marek, np. Daihatsu Charade, Daihatsu Boon Luminas, Subaru Trezia bądź Xiali Vizi. Blisko spokrewniona z trzecią generacją Toyoty Yaris jest także Mazda 2, na bazie której powstała wersja sedan Yarisa sprzedawana głównie na rynku amerykańskim.

Toyota Yaris - generacje

Pierwsza generacja Toyoty Yaris zadebiutowała na rynku w 1999 r. i była produkowana do 2005 r., w 2003 r. przechodząc jeszcze nieco większą modernizację. Na bazie tej wersji Yarisa powstała odmiana Yaris Verso, która była przedstawicielem segmentu małych minivanów (mikrovanów). Toyota Yaris II produkowana była w latach 2005-2011 i pod względem stylistycznym nie różniła się bardzo od swojego poprzednika, jednak została zdecydowanie powiększona i unowocześniona. W 2009 r. Yaris II przeszedł facelifting. Trzecia generacja Yarisa zaprezentowana została w 2011 r. i była produkowana do 2019 r. W stosunku do poprzednika wymiary zewnętrzne nadwozia pozostały niemal identyczne, zwiększył się natomiast rozstaw osi, co przełożyło się na przestronniejszą kabinę oraz większy bagażnik. W 2014 i 2017 r. Yaris III poddany został zmianom stylistycznym.

Toyota Yaris - silniki

Toyota Yaris I oferowana była z silnikami benzynowymi 1.0 (68 KM), 1.3 (86 KM) oraz 1.5 (106 KM), a w wersji Turbo 150 KM. W ofercie był także jeden silnik Diesla 1.4 D-4D o mocy 75 KM.

W drugiej generacji modelu dostępne były silniki 1.0 VVT-i (69 KM), 1.3 VVT-i (86 KM), 1.33 Dual VVT-i (101 KM), 1.5 VVT-i (103 KM) oraz 1.8 VVT-i (133 KM), a także jednostka wysokoprężna 1.4 D-4D (90 KM).

Z kolei trzecie wcielenie Yarisa oferowane było z silnikami benzynowymi 1.0 VVT-i (69 KM), 1.33 Dual VVT-i (99 KM) oraz 1.5 Dual VVT-iE (111 KM), a także dieslem 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Toyota Yaris III dostępna była także w wersji hybrydowej o łącznej mocy całego układu 100 KM. W 2017 r. pojawiła się także na rynku, jednak w limitowanej edycji, sportowa odmiana Yaris GRMN (skrót od Gazoo Racing Meister of Nürburgring), pod maską której pracował doładowany kompresorem 1,8-litrowy silnik Dual VVT-i o mocy 212 KM. Na bazie tego modelu powstała rok później wersja Yaris GR Sport. Miała ona jednak tylko różnego rodzaju sportowe dodatki (także mniejszy prześwit), jednak do jej napędu wykorzystano ten sam układ hybrydowy o mocy 100 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz

Toyota Yaris – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota Yaris

Liczba ocen: 1 480
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Magda
Hatchback 1.5 Dynamic Force 125KM 92kW
Toyota Yaris IV
Fajne wozidełko. Wielkim zaskoczeniem na plus jest żwawość silnika i niskie spalanie. Skrzynia biegów bardzo fajnie pracuje, przyjemnie jest zmieniać biegi ponieważ chodzą z lekkim skokiem. Dzięki kamerze bardzo łatwo parkuje się tyłem, łatwiej też wyjechać tyłem bo kąt widzenia kamery jest dość szeroki (szerszy niż samemu widzi się zza kierownicy). Wykończenie może nie jest najwyższych lotów ale to jednak klasa B i na pierwszy rzut oka wszystko wygląda estetycznie. Po tych 6000 nie widać też żadnego zużycia ale mam wrażenie, że po kilkunastu latach upływ czasu będzie bardziej widoczny niż np. w topornej Pandzie II, którą miałam wcześniej. Największym minusem jak dla mnie jest wyciszenie - marne, i to nie tyle od silnika a od nadkoli i centralnej części drzwi (słupek C). Być może swoje dokładają opony całoroczne, niemniej jest to najsłabszy punkt całego samochodu.
4,6
~Maciek
Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
Toyota Yaris IV
Napaliłem sie na hybrydę Toyoty, bo niedługo moim dieslem nie bedę mógł dojechać do pracy (straszą zakazem) i chciałem być trochę bardziej eko. Ładowane elektryki moim zdaniem takie nie są. Dlatego przed przesiadką na elektryka zasilanego z ogniwa paliwowego (wodorowego) zdecydowałem się na hybrydę. Już miałem zamawiać Corollę, gdy dowiedziałem się, że za półroku ma pojawić się nowy Yaris. Miałem piękne wspomnienia z jeżdżenia po Hiszpani pierwszą generacją Yarisa, a sporo moich znajomych wciaz nimi jeździ (mają po 18-20 lat i wyglądają o wiele lepiej niż mój "prestiżowy" podobny wiekiem VW). Dlatego poczekałem i było warto. Stare auto zostało na dłuższe wyjazdy, a na dojazdy do pracy mam prawie hot-hatcha. Yarisa zdecydowanie polecam na miasto i krótkie wycieczki. Na ekspresówce i drogach krajowych daje radę świetnie - jedzie się przyjemnie (aktywny tempomat) i całkiem wygodnie. Wyprzedzanie bezproblemowe. Wrażenie z jazdy na trasie jak z focusa II, którym pokonałem kilkadziesiat tysięcy km. Na autostradzie nie warto szaleć. Mimo, że nadal dobrze się rozpędza, to powyżej 130 (albo raczej 135) km/h silnik elektryczny przestaje wspomagac jazdę i wtedy spalanie gwałtownie rośnie. Gwałtownie, czyli do ok. 6-7l/100km. Poniżej jest zdecydowanie lepiej - po dotarciu średnio spalam 3.5-4.0l/100km w mieście i 4.5/100km poza miastem.
4,9
~xacax
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Toyota Yaris II
Bardzo rozpisałem się pod każdą sekcją, zapraszam do rozwinięcia, ale zbierzmy to do kupy... Autkiem jestem zauroczony pod względem ergonomii, ekonomiczności i miejsca w środku. Wnętrze zaskakuje przestronnością, gdyż z zewnątrz wydaje się małą puszką. Masa schowków i skrytek jest nieoceniona przy codziennym użytkowaniu, przesuwna tylna kanapa staje się ficzerem dostosowującym wnętrze do wielu potrzeb chwili. Mimo małych niedogodności w trzymaniu bocznym, pozycja za kierownicą jest przyjemna i nie męcząca przy statystycznym wzroście, a widoczność bardzo dobra. Autko prowadzi się pewnie, mając jednak na uwadze, że zarówno zawieszenie jak i układ kierowniczy bardziej basują do miasta niż do połykania kilometrów na autostradach. Silnik jest ekonomiczny, elastyczny i przyjemny dla ucha, a ze skrzynią też można się polubić. Uwagi po tylu latach na pewno wymaga podwozie i karoseria - korozją warto zająć się zanim wystąpi.

Raporty spalania Toyota Yaris

Liczba raportów: 1 284
Średnie spalanie dla Toyota Yaris
4,1 – 7,5
l/100 km
4,6 – 5,3
l/100 km
4,9 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
GR Hatchback 1.6 261KM 192kW
Toyota Yaris IV
Przy eco drivingu, samochód potrafi zaskakująco mało spalić. Rekord to 5,9l/100km - 6,4l/100km przy jeździe 50-80 km/h. Osoba która nie jest wprawiona w ten styl jazdy może się spodziewać wyniku 6,5l/100km - 7l/100km +-. Jeśli chodzi o dynamiczną jazdę, samochód potrafi palić jak smok. Przyspieszy się raz i solidnie a efekty oszczędnej jazdy znikają szybko jak rakieta Elona Muska lecąca na Marsa. Nawet 10 litrów może w mieście wskoczyć albo więcej dlatego zalecam łagodnie traktować pedał gazu a auto odwdzięczy się spalaniem mniejszym niż podaje producent. Sam samochód bierze paliwo 95 więc portfel nie zaboli.
5,7
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Toyota Yaris III
Porażka jeśli chodzi o ekonomię, kulturę pracy czy osiągi. Mój diesel 140 koni pali mniej niż ta zabaweczka czy to w mieście , czy w trasie. Dobrze że to auto żony i nie muszę się męczyć w tym wypierdku. Totalnie nie widzę sensu montowania takich silników, gdzie ta ekonomia , ekologia ??
5,3
Hatchback 1.5 Dynamic Force 125KM 92kW
Toyota Yaris IV
Troche slychac 3 cylindry np. stojac na swiatlach, poza tym jazda jest dosc relaksujaca. Zaskakujacej jakosci zawieszenie, wszystko jest sztywne i nie ma dramatycznych przechylow. Spalanie jazda podmiejska 2/3 i miasto 1/3 dystans 28km od 5.4 do 6 litrow. Zadowalajaco.

Usterki Toyota Yaris

Liczba wpisów: 75
Wadliwa poduszka powietrzna
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
W zimie b.r dowiedziałem się że mój yaris(rok 2016) ma wadliwą poduszkę powietrzną kierowcy i w razie wypadku możliwe że nie otworzyłaby się. Ale na szczęście zostałem wezwany na akcję serwisową i mi poduszkę wymienili więc teraz nie powinno już być żadnych problemów z tym. No ale jednak to jest usterka dość poważna. Co by było gdyby był jakiś wypadek i poduszka by się nie otworzyla? Kierowca mógłby się mocno poturbować albo nawet zginąć! Może ja bym w nic nie wjechał(choć nigdy tego nie wiadomo) za to mój Ojciec-owszem. W końcu rozwalił swoją pandę aż 5 razy! Planowałem tą toyotę sprzedać mu w kwietniu 2020 ale dobrze że tego nie zrobiłem. Miejmy nadzieje że w innych egzemplarzach już tą niebezpieczną usterkę naprawiono(myślę że poprawili, w końcu była duża akcja serwisowa). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
Wentylator dmuchawy
  • Toyota Yaris II Hatchback 3d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW 2009-2011
  • instalacja elektryczna
Dotyczy Toyoty Yaris rocznik 2010. Wiosną br lekko uderzyłem przednią częścią prawej strony w przeszkodę. Byłem zmuszony wymienić skraplacz klimatyzacji z powodu przecieku. Od tej pory wystąpiły problemy z wentylatorem dmuchawy: niezależnie czy klimatyzacja była włączona czy wyłączona powyżej 25 stopni Celsjusza (na zewnątrz) dmuchawa 1. nie podejmowała pracy 2. przestawała pracować, ale po kilkunastu minutach znowu się uruchamiała 3. występowały falujące obroty nadmuchu 4. występowała mała wydajność nadmuchu na poszególnych biegach. Wymieniłem rezystor dmuchawy. Nic to nie dało. Odgrzybiłem klimatyzację i wymieniłem filtr filtr kabinowy z powodu pojewienia się nieprzyjemnego zapachu (filtr był w dość dobrym stanie). W czasie 2 tygodni zauważyłem, że problemy z dmuchawą występują dopiero powyżej 30 stopni Celsjusza, a potem nie było już problemu w temperaturze powyżej 35 stopni Celsjusza (wyższych temperatur na zewnątrz już nie było). Klimatyzacji używałem ostatnio znacznie częściej z powodu upałów. Nie mam żadnych zastrzeżeń do jakości pracy klimatyzacji kiedy pracuje i gdy nie występują zmienne obroty lub mała wydajność nadmuchu. Proszę o radę gdzie mam udać się w tej sprawie kiedy problem powróci (nie wierzę w samonaprawienie).
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 55
4,5
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Toyota Yaris II
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: LPGTECH 300 OBD
przebieg: 44 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
LPG tech 324 OBD na reduktorze AC R01, wtryski Yeti. Spalanie miejskie do 8l latem, do 9l zimą, przy czym znacznie podnosi się spalanie benzyny na rozruch w niskich temperaturach. Autostradowe 140km bez zamulania, ze standardowymi u nas hamowaniami i przyspieszeniami przez mistrzów lewego pasa owocuje spalaniem w okolicach 8-8.5L. Zagazowany przy 44tys przebiegu, aktualnie...
4,5
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Toyota Yaris I
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 400 tys. km
Jezdzi w pizzeri od paru lat. Pali mniej niż seicento w LPG, praktycznie się nie psuje. Zrobiła już u nas na gazie czterysta tysięcy. A w sumie ma nalatane pięćset ponad. Także świadczy to o tym że kiedyś to potrafili zrobić silniki które robią przebiegi. Teraz jak człowiek słyszy o nowych golfach i innych trupach z TFSI to raz że gazu nie za bardzo, a dwa to po dwustu...
5,0
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Toyota Yaris II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQENT 24.11
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Po wielu tygodniach sprawdzania opinii, testów na temat instalacji lpg w yarisie, podjąłem decyzję o montażu. Wielu polecało staga bo ble..ble...ble...itp. Zaczerpnąłem opinii kilku właścicieli nauk jazdy i powiedzieli, jeśli tankuje się dobry gaz i pilnuje przeglądów to najlepiej sprawdzają sie instalacje brc. nie żadne stagi czy inne tam instalki. Oczywiście gwarancja...
Toyota Yaris