Szukaj

Informacje o Toyota Yaris

Lata produkcji: 1999 – teraz
Segment: Auta małe

Toyota Yaris to jeden z najpopularniejszych modeli segmentu B oferowanych na europejskim rynku (także w Polsce), który w ofercie japońskiej marki pojawił się w 1999 r., zastępując wówczas model Toyota Scarlet. Yaris oferowany jest jednak nie tylko na Starym Kontynencie, a na niektórych rynkach był lub jest w dalszym ciągu sprzedawany pod innymi nazwami, a nawet z logo innej marki.

Toyota Yaris - najważniejsze informacje

Toyota Yaris po raz pierwszy zaprezentowana została jesienią 1999 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu i zastąpiła wówczas model Scarlet, który był sprzedawany przez Toyotę przez 25 lat, ale nigdy nie zdobył jakiejś większej popularności. Chęć poważniejszego zaistnienia na europejskim rynku przez Toyotę sprawiła, że władze japońskiego koncernu zdecydowały całkowicie zmienić swoją ofertę w segmencie B włącznie z nazwą oferowanego modelu. Zmiana ta okazała się na tyle skuteczna, że Toyota Yaris I zdobyła uznanie europejskich dziennikarzy i zajęła pierwszą pozycję w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2000 (Car of the Year), będąc pierwszym modelem Toyoty i drugim azjatyckim autem (po Nissanie Micra), który wywalczył ten prestiżowy tytuł.

Toyota Yaris oferowana jest obecnie na wielu rynkach, także poza Europą, jednak nie wszędzie pod taką samą nazwą. W USA i Kanadzie np. pierwsza generacja modelu sprzedawana była jako Toyota Echo, natomiast w Japonii jako Toyota Vitz. Na bazie Yarisa powstawały również inne pokrewne modele, jak np. Toyota Yaris Verso, Toyota Platz, Toyota Belta, Toyota Vios, Toyota Ractis czy modele innych marek, np. Daihatsu Charade, Daihatsu Boon Luminas, Subaru Trezia bądź Xiali Vizi. Blisko spokrewniona z trzecią generacją Toyoty Yaris jest także Mazda 2, na bazie której powstała wersja sedan Yarisa sprzedawana głównie na rynku amerykańskim.

Toyota Yaris - generacje

Pierwsza generacja Toyoty Yaris zadebiutowała na rynku w 1999 r. i była produkowana do 2005 r., w 2003 r. przechodząc jeszcze nieco większą modernizację. Na bazie tej wersji Yarisa powstała odmiana Yaris Verso, która była przedstawicielem segmentu małych minivanów (mikrovanów). Toyota Yaris II produkowana była w latach 2005-2011 i pod względem stylistycznym nie różniła się bardzo od swojego poprzednika, jednak została zdecydowanie powiększona i unowocześniona. W 2009 r. Yaris II przeszedł facelifting. Trzecia generacja Yarisa zaprezentowana została w 2011 r. i była produkowana do 2019 r. W stosunku do poprzednika wymiary zewnętrzne nadwozia pozostały niemal identyczne, zwiększył się natomiast rozstaw osi, co przełożyło się na przestronniejszą kabinę oraz większy bagażnik. W 2014 i 2017 r. Yaris III poddany został zmianom stylistycznym.

Toyota Yaris - silniki

Toyota Yaris I oferowana była z silnikami benzynowymi 1.0 (68 KM), 1.3 (86 KM) oraz 1.5 (106 KM), a w wersji Turbo 150 KM. W ofercie był także jeden silnik Diesla 1.4 D-4D o mocy 75 KM.

W drugiej generacji modelu dostępne były silniki 1.0 VVT-i (69 KM), 1.3 VVT-i (86 KM), 1.33 Dual VVT-i (101 KM), 1.5 VVT-i (103 KM) oraz 1.8 VVT-i (133 KM), a także jednostka wysokoprężna 1.4 D-4D (90 KM).

Z kolei trzecie wcielenie Yarisa oferowane było z silnikami benzynowymi 1.0 VVT-i (69 KM), 1.33 Dual VVT-i (99 KM) oraz 1.5 Dual VVT-iE (111 KM), a także dieslem 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Toyota Yaris III dostępna była także w wersji hybrydowej o łącznej mocy całego układu 100 KM. W 2017 r. pojawiła się także na rynku, jednak w limitowanej edycji, sportowa odmiana Yaris GRMN (skrót od Gazoo Racing Meister of Nürburgring), pod maską której pracował doładowany kompresorem 1,8-litrowy silnik Dual VVT-i o mocy 212 KM. Na bazie tego modelu powstała rok później wersja Yaris GR Sport. Miała ona jednak tylko różnego rodzaju sportowe dodatki (także mniejszy prześwit), jednak do jej napędu wykorzystano ten sam układ hybrydowy o mocy 100 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz

Toyota Yaris – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Toyota Yaris

Liczba ocen: 1 403
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Brak drobnych usterek + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Darek
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Hybrid 100KM 74kW
Toyota Yaris III
Samochód naprawdę super. w porównaniu do samochodów z silnikiem diesla, zdecydowanie lepszy. Wielką przyjemność sprawia cisza w samochodzie. dostępna moc od 0 prędkości. Czym głębiej w miasto tym spalanie mniejsze. Auto zdecydowanie do miasta do ruchu podmiejskiego. Jazda do prędkości 110 jest przyjemnością, do 130 akceptowalne, niestety powyżej zaczyna się głośno. Głośno jest z powodu obrotów silnika, skrzyni CVT oraz kół i opływu powietrza. Prędkość max ok 180. do 160 da się jeździć jeśli ktoś pogodzi się z hałasem. pozostałe cechy jak wygoda, ergonomia, zawieszenie, komfort codziennej jazdy, biorąc pod uwagę, że jest to auto miejskie, uważam za wysoki.
4,4
~crux
Hatchback 5d 1.4 D-4D 90KM 66kW
Toyota Yaris II
Znakomity zakup. Pomimo upływu lat, moja opinia nie zmienia się. Spełnił wszystkie nasze oczekiwania a więc przede wszystkim całkowita bezawaryjność oraz niskie koszty eksploatacji w tym niskie zużycie paliwa. Kupiliśmy go dla żony przy przebiegu 37.000km a więc żona przejechała nim już prawie 200.000km (ja myślę maksymalnie 1000km). Eksploatacja głównie wokoło dużego miasta (żona jest instruktorem jeździectwa stąd sporo w drodze) oraz częściowo w ruchu miejskim. Przez ten cały okres a więc 8 lat nie zepsuło się absolutnie nic poza sprawami eksploatacyjnymi. Wymienialiśmy klocki hamulcowe chyba 2x, tarcze 1x, przednią piastę 1x itp. Poza tym zawsze i regularnie co 15.000km wszytko co zaleca producent a więc olej, filtry itd. Pod tym względem ideał :) Być może to zasługa żony, jeździe ostrożnie i delikatnie.
4,4
~yarisman
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Toyota Yaris III
Yaris (automat) to auto IDEALNE - głównie w jeździe po mieście i na trasę - choć powyżej 130 km/h trochę głośne. Dla menedżera biznesowego, małżeństwa z jednym dzieckiem (2+1), jak również dla aktywnych singli i seniorów. Znakomicie dopracowane wnętrze, z materiałami w bardzo dobrej jakości. Nic nie trzeszczy, stosunkowo dużo miękkości. Wygląd deski rozdzielczej nieco konserwatywny. Do tego nie wiadomo po co wąska półka po prawej stronie. Uwaga - przy zakupie nowego auta brak możliwości wyboru dodatkowego pojedynczego wyposażenia, jest wyłącznie w pakietach. Ale to nie przeszkadza Yarisowi w zajęciu 5 miejsca w ilości sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce w 2018 roku i najwięcej ze wszystkich aut marki TOYOTA. Brawo!

Raporty spalania Toyota Yaris

Liczba raportów: 1 174
Średnie spalanie dla Toyota Yaris
4,2 – 7,5
l/100 km
4,6 – 5,2
l/100 km
4,9 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Toyota Yaris I
Yaris to mój pierwszy pojazd i nie żałuję zakupu. Jeździ, odzwiedza stację rzadko, brak jakichkolwiek usterek. Spalanie w mieście bliżej 6 litrów, na trasie przy śr. prędkości 90 km/h Yaris pali 4.4 Sytuacja ma się inaczej z 4 osobami na pokładzie, 5.7l na setke ale to i tak świetny wynik. Nie radzę jednak podróżować szybciej niż z prędkością 110km/h gdyż yarkiem wtedy buja. Ogólnie nie spala więcej niż 6 litrów. Jestem zdziwiony gdy innym posiadaczom pali więcej. Zdecydowanie auto godne polecenia!
5,8
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Toyota Yaris III
Są to dane dla Yarisa z automatyczną skrzynią biegów. Można jechać nim też w trybie ręcznym z 7 biegami do przodu, ale nie udało mi się osiągnąć takiego niskiego spalania, jak robi to automat - uwzględniając jednakowy czas dla osiągnięcia 500 m od startu w trybie automatu i ręcznym. Zawsze wygrywał automat przy tej samej dynamice jazdy! Przeciętne zużycie paliwa na automacie, tylko w mieście - to nie więcej jak 6,0 l/100 km.
4,2
Hatchback 5d Hybrid 100KM 74kW
Toyota Yaris III
Jako że strona nie przyjmuje inaczej (!) dwie wartości wpisałem odwrotnie. Prawidłowo jest: MINIMUM: - 3,1 l/100 km (jazda bocznymi drogami, średnia prędkość 45-50 km/h, bez przekraczania 80 km/h). MAKSIMUM - 5,5 l/100 km (Poznań po południu, w stylu ''Nie przeszkadzać innym!''). TYPOWE NA TRASIE - 4,0 l/100 km (średnia prędkość 60-65 km/h, maksymalna podróżna 100 km/h). Te niskie wartości do utrzymania przez cały dzień! Średnie zużycie paliwa z przebiegu 33 tys. km wynosi 3,85 l/100 km.

Usterki Toyota Yaris

Liczba wpisów: 66
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
Wentylator dmuchawy
  • Toyota Yaris II Hatchback 3d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW 2009-2011
  • instalacja elektryczna
Dotyczy Toyoty Yaris rocznik 2010. Wiosną br lekko uderzyłem przednią częścią prawej strony w przeszkodę. Byłem zmuszony wymienić skraplacz klimatyzacji z powodu przecieku. Od tej pory wystąpiły problemy z wentylatorem dmuchawy: niezależnie czy klimatyzacja była włączona czy wyłączona powyżej 25 stopni Celsjusza (na zewnątrz) dmuchawa 1. nie podejmowała pracy 2. przestawała pracować, ale po kilkunastu minutach znowu się uruchamiała 3. występowały falujące obroty nadmuchu 4. występowała mała wydajność nadmuchu na poszególnych biegach. Wymieniłem rezystor dmuchawy. Nic to nie dało. Odgrzybiłem klimatyzację i wymieniłem filtr filtr kabinowy z powodu pojewienia się nieprzyjemnego zapachu (filtr był w dość dobrym stanie). W czasie 2 tygodni zauważyłem, że problemy z dmuchawą występują dopiero powyżej 30 stopni Celsjusza, a potem nie było już problemu w temperaturze powyżej 35 stopni Celsjusza (wyższych temperatur na zewnątrz już nie było). Klimatyzacji używałem ostatnio znacznie częściej z powodu upałów. Nie mam żadnych zastrzeżeń do jakości pracy klimatyzacji kiedy pracuje i gdy nie występują zmienne obroty lub mała wydajność nadmuchu. Proszę o radę gdzie mam udać się w tej sprawie kiedy problem powróci (nie wierzę w samonaprawienie).
Oczekuje na rozwiązanie
Stuki w kierownicy.
  • Toyota Yaris I
  • układ kierowniczy
Witam, Mam problem z moją yariską. Dotyczy on mianowicie tego, że na postoju lub przy niewielkich prędkościach podczas skrętu kierownicy w prawo jak i lewo (skręt o około 30 stopni przy obydwu stronach) słychać pojedyncze puknięcie. Cieżko je z czymkolwiek porównac jednak podobne jest do strzelającej kostki powiedzmy w palcu. Byłem z autem na stacji diagnostycznej tam na szarpakach wyszło wszystko ok poinformowałem o tym diagnoste nie miał pojęcia co to może być, następnie udałem się do serwisu specjalizującego się w toyotach tam pan mi powiedział że albo to luz na krzyżaku albo czasami wspomaganie elektryczne daje stuki. Dodam że obydwoje kręcilli kierownicą i słuchali tego. Auto ma przebieg 114 tys, bezwypadkowe. Jesli ktoś ma jakies pomysły lub miał podobny problem proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 49
4,5
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Toyota Yaris I
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 400 tys. km
Jezdzi w pizzeri od paru lat. Pali mniej niż seicento w LPG, praktycznie się nie psuje. Zrobiła już u nas na gazie czterysta tysięcy. A w sumie ma nalatane pięćset ponad. Także świadczy to o tym że kiedyś to potrafili zrobić silniki które robią przebiegi. Teraz jak człowiek słyszy o nowych golfach i innych trupach z TFSI to raz że gazu nie za bardzo, a dwa to po dwustu...
5,0
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Toyota Yaris II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQENT 24.11
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Po wielu tygodniach sprawdzania opinii, testów na temat instalacji lpg w yarisie, podjąłem decyzję o montażu. Wielu polecało staga bo ble..ble...ble...itp. Zaczerpnąłem opinii kilku właścicieli nauk jazdy i powiedzieli, jeśli tankuje się dobry gaz i pilnuje przeglądów to najlepiej sprawdzają sie instalacje brc. nie żadne stagi czy inne tam instalki. Oczywiście gwarancja...
4,3
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
Toyota Yaris I
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Do yarisa można zamontować LPG pod pewnymi warunkami. Co 30.000 obowiązkowo regulacja zaworów , lubryfikacja . Nie trzeba kupować szklanek w serwisie za 100 zł szt. jesli po 30 000 bedzie ich do wymiany np. 12 szt to instalacja się nie opłaca. Ja co 30.000 oddaję szklanki do podszlifowania. Są oczywiście przeciwnicy że są utwardzane i nie wolno itp. Oświadczam : Nic się z...
Toyota Yaris