Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Touran Minivan 1.6 FSI

Kompaktowy minivan klasyfikowany w segmencie K i produkowany od 2003 roku. Model uzupełnił linię aut klasy MPV w Volkswagenie, zajmując miejsce obok większego Sharana i mniejszego Golfa Plus. Technicznie spokrewniony z modelem Golf, na niektórych rynkach oferuje się go nawet pod nazwą Golf Touran (np. w Japonii). Nazwa Touran to zbitka słów „Tour” i „Sharan”. Mimo podobnie brzmiącej nazwy, Touran nie ma nic wspólnego ze sprzedawanym w USA VW Routanem. W 2010 roku Volkswagen zaprezentował Tourana drugiej generacji.

Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - silnik
Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - schowek przedni zamknięty
Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - kokpit
Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Generacje Volkswagen Touran

  • Wybierz generację: Volkswagen Touran II (2010 - teraz)
    Volkswagen Touran II

    Volkswagen Touran II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. Podobnie jak pierwszy Touran, jego następca został zbudowany na tej samej, choć zmodyfikowanej platformie podłogowej VW Group PQ35, którą dzieli z Golfem szóstej...

    więcej o Volkswagen Touran II

  • Wybierz generację: Volkswagen Touran I (2003 - 2010)
    Volkswagen Touran I

    Volkswagen Touran I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. Touran uzupełnił ofertę minivanów Volkswagena o średniej wielkości kompaktowego MPV. Model został zbudowany na platformie podłogowej VW Group PQ35, którą dzielił z Golfem piątej generacji. Dostępny...

    więcej o Volkswagen Touran I

Choć w segmencie rodzinnych minivanów są auta, których nadwozia przyciągają wzrok dynamicznymi przetłoczeniami (Mazda 5) czy eleganckimi detalami (Citroen C4 Picasso), produkt Volkswagena zdecydowanie nie należy do tej grupy. Określenie jego karoserii mianem „pudełka na kołach” jest może nieco przesadzone, ale faktem jest, że zarówno sama bryła, jak i poszczególne detale zostały narysowane w oparciu o bardzo kwadratowe kształty. Tyczy to się w szczególności modelu po liftingu z 2010 roku, który upodobnił leciwą już konstrukcję do najświeższych propozycji spod znaku VW.

Zgodnie z oczekiwaniami, designerska prostota (dla wielu wręcz nuda) panuje również w kokpicie Tourana. Kto jednak na stylistykę nie zwraca uwagi, ten miejsce pracy kierowcy będzie opisywać w samych superlatywach. A dlatego, bo pozycja za „kółkiem” okazuje się właściwie perfekcyjna, widoczność na zewnątrz nie jest ograniczona wielkimi słupkami czy wąziutkimi szybami, obsługa wszelkich elementów kokpitu nie sprawia absolutnie żadnych problemów, a wykonanie całości – zarówno ze względu na materiały, jak i spasowanie – zasługuje na najwyższą notę.

Na tym zalety kabiny pasażerskiej się jednak nie kończą. O kolejnych dowiadujemy się po przyglądnięciu się jej wymiarom. Zarówno na długość, jak i szerokość oraz wysokość wygospodarowano mnóstwo przestrzeni, dzięki czemu dwa pierwsze rzędy siedzeń gwarantują pasażerom dużą swobodę ruchów. Znacznie gorzej jest z dodatkowymi „siedzonkami” umieszczonymi w bagażniku, dlatego lepiej je złożyć i cieszyć się z pokaźnego miejsca na bagaże (którego wykorzystanie ułatwia dodatkowo wysoka ładowność). Jeśli chodzi o funkcjonalność wnętrza, stoi ona na wysokim poziomie (schowków czy uchwytów na napoje jest w nim całe mnóstwo), ale niemożność uzyskania płaskiej podłogi po pozbyciu się foteli drugiego rzędu trzeba uznać za jakieś nieporozumienie. Rodzinnemu minivanowi to nie przystoi.

Prowadzenie Tourana to czysta przyjemność. Zasługa w tym przede wszystkim skomplikowanego i dopracowanego zawieszenia, które dzięki sztywnym nastawom pozwala dynamicznie pokonywać ostre zakręty, a mimo to okazuje się skuteczne w kwestii resorowania dziur. W prowadzeniu auta pomaga także precyzyjny układ kierowniczy, który efektywnie przenosi ruchy kołem kierownicy na koła. Nie bez znaczenia są oczywiście wydajne hamulce.

Koszty zakupu to dla niemieckiego minivana niezbyt ciekawa dyscyplina. Bo podczas, gdy podstawowe wersje nie są jeszcze specjalnie drogie, te z bogatszym wyposażeniem i mocniejszymi silnikami podnoszą cenę do bardzo pokaźnych, a tym samym mało konkurencyjnych kwot. Gdy zapragniemy jeszcze zamówić coś z listy wyposażenia opcjonalnego, cena podnosi się do astronomicznych wręcz wartości. Całe szczęście, że już w standardzie wyposażenie okazuje się satysfakcjonujące.

Komentarze redakcji

Powagosław: Touran jest jak małżeństwo z rozsądku. Nie zachwyca, trochę przynudza, ale zaspokaja podstawowe oczekiwania. No i to volkswagenowskie ujednolicenie wyszło mu na zdrowie, bo teraz przynajmniej w jego oczach można odnaleźć trochę wigoru.
Luzacjusz: Little by little. Krok po kroku Touran wspina się po drabinie zmysłowości, pożądania i piękna. Jeszcze wczoraj był cholernie nudny, dziś jest po prostu nudny. Jest szansa, że nasze prawnuki będą kupować Tourana z hasłem: „Ładniejsze niż Ferrari”.

Silniki Volkswagen Touran

Volkswagen Touran II - jaki silnik wybrać?

Co tu dużo mówić - gama jednostek jest zaawansowana, bo nie dość, że jest ich dużo, to jeszcze wszystkie są doładowane i mają bezpośredni wtrysk paliwa. Te podstawowe są jednak w tym aucie za słabe, bo mimo niezłej elastyczności, 105KM nie czyni w tym aucie cudów. Ale juz 2-litrowy diesel zmienia postać rzeczy. Osiąga 140-177KM, chętnie przyspiesza i szybko reaguje na gaz - to niezły wybór. Benzynowy 1.4TSI oferuje podobne osiągi i podobne moce - 140-170 KM. Ma jednak jedna przewagę - również zachwyca elastycznością, ale pracuje dużo subtelniej.

Volkswagen Touran I - jaki silnik wybrać?

Najtańszy Touran ma pod maską benzynowy 1.6l o mocy 102KM. Jest mułowaty, szczególnie załadowany rodzinką i bagażami na wczasy, ale podstawowy motor cieszy się za to dobrą opinią, jeśli chodzi o niezawodność. W wersji z bezpośrednim wtryskiem jest trochę dynamiczniejszy, ale to auto najlepiej wybrać z podwójnie doładowanym 1.4TSI o mocy 140KM. Moc rozwija płynnie, nie czuć nawet przejść pomiędzy wyłączeniem kompresora i uruchomieniem turbosprężarki na wyższych obrotach, a sam sposób pracy tego motoru może się podobać. W razie czego jest też dostępny w wersji bardziej ekstremalnej, 170-konnej. Jeśli nie lubicie mieć w aucie za dużo techniki, która może się zepsuć, to zostaje jeszcze 2-litrowy, 150-konny motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dla miłośników diesli też coś się znajdzie – są dwa motory. 1.9TDI to stara szkoła o niedużej mocy, dlatego spodoba się tylko tym spokojnym kierowcom. Maksymalnie wyciąga 105KM. Nowszy 2.0TDI jest równocześnie lepszy i dostępny w dwóch, rozsądnych wariantach mocy – 140KM i 170KM. Na zimno standardowo jest dość głośny, ale później robi się na tyle przyjemny, że przy wysokich prędkościach bardziej słychać szum kół i wiatr niż jego pracę. Dynamika – już w tym słabszym jest w sam raz.

Publikacje o Volkswagen Touran

Volkswagen Cross Touran 2.0 TDI - pomieszanie z poplątaniem
 
Nasz test Volkswagen Cross Touran 2.0 TDI

Rodzinny van z oszczędnym i mocnym silnikiem, zwiększonym prześwitem i pakietem stylistycznym. Czy próba udawania modnego crossovera ma sens? Sprawdzamy Volkswagena Cross Touran.

Touran - eksperyment czas zacząć
 
Nasz test

Doświadczenia na zwierzętach są zabronione. Zwykli ludzie bulwersują się już na samą myśl o eksperymentach na czymkolwiek, co oddycha i robi "maślane oczy", bo w końcu jak można skrzywdzić niewinnego gryzonia, który na dodatek wygląda tak bezbronnie. A obrońcy praw zwierząt? Bulwersują się,...

Klasyka gatunku - Volkswagen Touran
 
Nasz test

Jak najkrócej zdefiniować idealne połączenie funkcjonalności, praktyczności i solidności? Po prostu: VW Touran.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Nowe oblicze Tourana

Jeden z najlepiej sprzedających się modeli w swojej klasie przeszedł face-lifting. Zmodyfikowany Touran wpisuje się w proekologiczny trend, charakteryzując się mniejszym zużyciem paliwa i zmniejszoną emisją CO2 w porównaniu do poprzednika. Design zaktualizowano do aktualnie obowiązującego DNA Volkswagena.

Rodzinny sportowiec - Volkswagen Touran

Na początku grudnia miała miejsce premiera drugiej generacji Volkswagena Touran. Po trzech latach przyszła pora na stylistyczną kosmetykę oraz zmodernizowanie palety jednostek napędowych. Dokupić można też system automatycznego parkowania, chociaż na razie nie w Polsce.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Touran

Volkswagen Touran na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen TouranautoWcentrum - społeczność Volkswagen Touran

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 53,79

Volkswagen Touran 54,87

Volkswagen Touran Highline 56,44

Volkswagen Touran 68,37

Volkswagen Touran Grubciu 62,08

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Touran

jacol10 30,14

Flip 30,10

QQRYDZA 30,03

RAMMAGO 30,10

fidosanok 30,14

sabunia1 30,02

chudy90ert 30,04

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Touran

Pierwsza rejestracja w kraju i przegląd
Pierwsza rejestracja w kraju i przegląd Dziś wybrałem się do Pani pośredniczki, która załatwi wszystkie formalności zwią...
Trzepanie silnikiem podczas rozruchu na ciepłym silniku
Trzepanie silnikiem podczas rozruchu na ciepłym silniku Zimny silnik pali od strzała, gładko i cicho. Rozgrzany silnik - trzepie silnik...
Felgi i opony
Felgi i opony Felgi alu (letni ''zestaw'' mojego auta) Dotz Hanzo White 17 , opony Vredestein ...
Przyszedł czas na pierwsze awarie i inwestycje
Przyszedł czas na pierwsze awarie i inwestycje Touranem przez 13 miesięcy przejechaliśmy ponad 20 tys. km. Powiem że bezproblem...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Touran

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Touran
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Touran
 

Volkswagen Touran najczęściej porównywane z:

Opel Zafira
2.0 BiTurbo CDTI (195 KM)
Opel Zafira
2.0 CDTI ECOTEC (110 KM)
Dacia Lodgy
TCe (115 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Touran

Volkswagen Touran
2.0 diesel 140 KM
2013
109 900 PLN
Volkswagen Touran
1.4 benzyna 140 KM
2013
102 900 PLN
Volkswagen Touran
2.0 diesel 177 KM
13 000 km, 2013
112 000 PLN
Volkswagen Touran
1.9 diesel 105 KM
169 200 km, 2006
25 400 PLN

Ocena auta Volkswagen Touran Minivan 1.6 FSI

  • Średnia ocena
    na podstawie 19 opinii
  • 4,03
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32

Wybrane opinie

Volkswagen Touran Minivan 1.6 FSI (116 KM)

Znakomite auto, wreszcie VW pokazał porządny samochód. Sylwetka auta trochę toporna, ale budzi zaufanie. Świetne zawieszenie i skrzynia biegów, fantastyczne fotele przednie. Minus-jedyny silnik, który tak naprawdę pasuje do tego samochodu to 2,0 TDI 136KM-strasznie dużo kosztuje. 1,9TDI 100KM - stara jednostka,owszem mało pali, ale osiągi . przeciętne. Benzyna FSI pozwala obniżyć koszty zakupu auta, ale dużo pali na mieście, i to 98 oktan-ja kupiłem bo rocznie przejeżdżam 10 000 km, to się jeszcze opłaca. Radio i nagłośnienie jak na tą klasę i cenę-kiepskie. A i w teście zderzeniowym 5 gwiazdek-super.

dodał: damiano777@buziaczek.pl
Volkswagen Touran Minivan 1.6 FSI (116 KM)

auto przemyślane, jednak księgowi przegieli pałę z oszczędnością na materiałach wykończeniowych. Złazi gumowa farba z elementów plastikowych, tapicerka bardzo słaba. Auto bardzo wrażlwe na jakość paliwa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Irytuje troche działanie klimatronica.

dodał: elmo
Volkswagen Touran Minivan 1.6 FSI (116 KM)

zaskakująco dobrze radzi sobie i w mieście - niby duży, ale zwrotny, asilnik TSI łącznie ze skrzynią DSG - rewelacja, a jeśli ktoś powie, że lepiej czuje skrzynię manualną, to znaczy, że nie próbował takiego zestawu

dodał: PiotrK@wp.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 2007 Volkswagen CrossTouran Volkswagen Touran II (2011) Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna Volkswagen Touran Volkswagen Cross Touran 2.0 TDI 177KM - galeria redakcyjna Volkswagen Touran Cross
Zobacz inne galerie Volkswagen

Volkswagen Touran

120 komentarzy

90 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Mr.Daimler~Mr.Daimler

Do ~waldi: Bzdura totalna,kolego na linii montażowej nikt niema czasu zeby sie za przeproszeniem wysilać a co dopiero patrzeć czy dany samochód idzie na Polskę czy francje ,tak szybko ci to nakresle: wiec cała linia produkcyjna ma około 320 stacji na każda stacje przypada ok 1 minuta 29 sekund a w tym czasie na przykladowej stacji musisz zamontować filtr powietrza (cały moduł ) poukładać wiązke kabli pod komputer zamontować tylny zderzak (w 1,29' pozatym niema tyle miejsca..... Co do USA sie zgodzę na to ze reflektory sa inne (ale to wiadomopozdrawiam

~tomi6973~tomi6973

w jaki sposób mozna zaślepić egr w touranie 1.9 tdi 101 kM

mozabeta124mozabeta124

rogi jak na to co oferuje lepiej kupcie sobie fiata fremonta i dopłaćcie trochę i macie 7 miejsc i do tego 4x4 i klasę i do tego fremont jest mało awaryjny

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 645
Przejechany dystans
46 764 695 km
Zatankowanego paliwa
2 221 052 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 899
Wydanych pieniędzy
3 367 860 zł
Średnie wydatki na auto
1 255 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 665
Wydanych pieniędzy
3 595 374 zł
Średnie wydatki na auto
1 340 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 683)

Testy zderzeniowe Volkswagen Touran

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Touran przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran
2003

Volkswagen Touran (od 11.2003)

Volkswagen Touran
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Touran Minivan 1.6 FSI

Na podstawie 14 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Karol, dodano: 27.03.2012 13:42

Nie znam jeszcze cen przeglądów i napraw, bo nic sie nie zepsuło, a serwis jest w takim wariancie, że sam ma zawołać, kiedy czas na zmianę oleju - mimo 25 tysięcy km od nowości jeszcze nie zawołał. Spalanie przy tej bryle zaskakująco niskie - przy założeniu oszczędnej jazdy wykręcałem na trasie 4,5 l/100, przy jeździe normalnej, z wyprzedzaniem tirów itd i prędkościach do 110 km/h normą było 5,5 l/100 km. Przy dynamice spalanie dochodzi do 8 l, przy szaleństwie i prędkościach, które powinno sie rozwijać wyłącznie na niemieckich autostradach - około 10 l. Na zimowych oponach spalanie wzrosło mi równo o 1 l/100 km.

pełny raport Volkswagen Minivan 1.4 TSI

autor: VW, dodano: 24.02.2011 13:53

Chcecie chipować wasza sprawa, dodam coś od siebie do tej jednostki napędowej. Jak dla mnie silnik w sam raz i nie potrzebuje dodatkowego doładowania. Wszyscy wiemy że posiada wysoki moment obrotowy który przy nie umiejętnej jeździe powoduje koniecznośc wymiany koła dwu masowego, a niestety przeciętny kierowca traktuje diesla jak silnik benzynowy. Są to jednostki wbrew pozorą wrażliwe i nie tak trwałe tak niegdyś tytani pracy Diesel i setki tysięcy kilometrów bez napraw. Otóż co mam na myśli, silnik ten,poza tuningiem elektronicznym ni nadaje się do jakichkolwiek przeróbek mechanicznych ! Korpus odlew żeliwa, głowica tłoki stop aluminium uniemożliwiając jaki kolwiek szlif etc.(wszytko da się zrobić na własną odpowiedzialność i na krótką metę) koło dwu masowe fabrycznie zostało wzmocnione, co daje do myślenia, swoźnie tłoka są wykonane z mosiądzu korbowody wzmocnione, wał korbowy pracuje na 5 łożyskach, gdzi srodkowe jest wzmocnione ze względu na wysoki moment obrotowy, tłoki mają spacjalną konstrukcję wspomagająca ich chłodzenie, silnik posiada ponaddto chłodnice oleju silnikowego,co już daje do myślenia, układ smarowania silnika jest taki sam jak w 1.9 TDI dodam tyle że żadna z części mimo podobieństw w konstrukcji nie pasuje z modelu wcześnieszego, średnice cylindrów tłoków, łożysk odbiegają średnicą pod każdym względem. Sprawia to że każdy kolejny silnik diesla VW coraz mniej nadaje się do naprawy u przeciętnego mechanika. Oczywiście silnik jest zabezpieczony elktronicznie przed uszkodzniem, co nie zabezpiecza jednak przed uszkodzeniem typu "zmecznie materiału" niemal każda modyfikacja sterownika silnika(chip)zdejmuje blokade z silnika, co za tym idzie wzrost mocy i dorzynanie jednostki która nie posiada ograniczeń ją zabezpieczających, wpływających na jej trwałość, więc jak ktoś chipuje auto robi to dla wyłącznie dla siebie. Nie kupiłbym takiego pojazdu, kupiłbym natomiast auto fabrycznie przystosowane, czy wręcz sportowe o dużej mocy, przystosowane to extremalnych obciązeń. Więc kto nie wiem czy "Orze Pole" to niech uważa na kamienie w ziemi. 140 KM akurat na ten samochód, jeszce lepsza konfiguracja Golf lub Passat, kto vana nie trawi. Pozdrawiam zadowolonych użytkowników Tourana.

pełny raport Volkswagen Minivan 2.0 TDI

autor: nordjp@poczta.o, dodano: 07.12.2008 14:47

Dałem ocenę dobrą jedynie ze względu na niskie zuzycie paliwa. Gdybym chciał z każdą usterką jechac do ASO VW, został bym w skarpetkach. Nie dośc że wątpliwa jest ich jakośc usług - doprawdy, mogę z czystym sumieniem generalizowac, nie potrafią zdiagnozowac powodu trudnego rozruchu ciepłego silnika od 2007 roku do teraz -12.2008. O historiach sprzęgła - na szczęście nie w moim aucie - szkoda pisac. Nie bez powodu Touran jest najbardziej awaryjnym autem w statystyce niemieckiego ADAC. Gdyby poprawic te powszechnie już znane usterki ( może bieżące wersje już ich nie mają ?) to byłby to samochód na długie lata. A tak, to jest gniot którego trzymam tylko dlatego, że sprzedając go w tej chwili, dostałbym za niego grosze.

pełny raport Volkswagen Minivan 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Touran Minivan 1.6 FSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Touran Minivan 1.6 FSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Touran I Minivan 1.6 FSI 116KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Touran, oglądali także