Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Touran I 2.0 TDI 140KM 2003-2010

Lata produkcji: 2003 - 2010
Segment: Minivany
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. Touran uzupełnił ofertę minivanów Volkswagena o średniej wielkości kompaktowego MPV. Model został zbudowany na platformie podłogowej VW Group PQ35, którą dzielił z Golfem piątej generacji. Dostępny zarówno w wersji pięcio-, jak i siedmiomiejscowej. W 2006 roku Touran został poddany face-liftingowi. W 2005 roku został laureatem plebiscytu magazynu „What Car?” w kategorii: najlepszy van, zaś w 2007 roku zdobył nagrodę Samochodu Roku w Holandii (kategoria: samochód miejski).

Komentarze redakcji

Powagosław: Touran jest jak małżeństwo z rozsądku. Nie zachwyca, trochę przynudza, ale zaspokaja podstawowe oczekiwania. No i to volkswagenowskie ujednolicenie wyszło mu na zdrowie, bo teraz przynajmniej w jego oczach można odnaleźć trochę wigoru.
Luzacjusz: Little by little. Krok po kroku Touran wspina się po drabinie zmysłowości, pożądania i piękna. Jeszcze wczoraj był cholernie nudny, dziś jest po prostu nudny. Jest szansa, że nasze prawnuki będą kupować Tourana z hasłem: „Ładniejsze niż Ferrari”.

Dane techniczne Volkswagen Touran I 2.0 TDI 140KM 2003-2010

Podstawowe parametry Volkswagen Touran I 2.0 TDI 140KM

Produkowany
od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa
1968 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
140 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
16
Stopień sprężania
18,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
81 x 95,5 mm
Typ wtrysku
bezpośredni
Pojemność zbiornika paliwa
60 l

Przeniesienie napędu Volkswagen Touran I 2.0 TDI 140KM

Manualna skrzynia biegów
6-biegowa
Automatyczna skrzynia biegów
dostępna
Rodzaj napędu
na przednią oś
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Volkswagen Touran I 2.0 TDI 140KM 2003-2010

Wybrane raporty spalania Volkswagen Touran I 2.0 TDI 140KM 2003-2010

Chcecie chipować wasza sprawa, dodam coś od siebie do tej jednostki napędowej. Jak dla mnie silnik w sam raz i ... więcejnie potrzebuje dodatkowego doładowania. Wszyscy wiemy że posiada wysoki moment obrotowy który przy nie umiejętnej jeździe powoduje koniecznośc wymiany koła dwu masowego, a niestety przeciętny kierowca traktuje diesla jak silnik benzynowy. Są to jednostki wbrew pozorą wrażliwe i nie tak trwałe tak niegdyś tytani pracy Diesel i setki tysięcy kilometrów bez napraw. Otóż co mam na myśli, silnik ten,poza tuningiem elektronicznym ni nadaje się do jakichkolwiek przeróbek mechanicznych ! Korpus odlew żeliwa, głowica tłoki stop aluminium uniemożliwiając jaki kolwiek szlif etc.(wszytko da się zrobić na własną odpowiedzialność i na krótką metę) koło dwu masowe fabrycznie zostało wzmocnione, co daje do myślenia, swoźnie tłoka są wykonane z mosiądzu korbowody wzmocnione, wał korbowy pracuje na 5 łożyskach, gdzi srodkowe jest wzmocnione ze względu na wysoki moment obrotowy, tłoki mają spacjalną konstrukcję wspomagająca ich chłodzenie, silnik posiada ponaddto chłodnice oleju silnikowego,co już daje do myślenia, układ smarowania silnika jest taki sam jak w 1.9 TDI dodam tyle że żadna z części mimo podobieństw w konstrukcji nie pasuje z modelu wcześnieszego, średnice cylindrów tłoków, łożysk odbiegają średnicą pod każdym względem. Sprawia to że każdy kolejny silnik diesla VW coraz mniej nadaje się do naprawy u przeciętnego mechanika. Oczywiście silnik jest zabezpieczony elktronicznie przed uszkodzniem, co nie zabezpiecza jednak przed uszkodzeniem typu "zmecznie materiału" niemal każda modyfikacja sterownika silnika(chip)zdejmuje blokade z silnika, co za tym idzie wzrost mocy i dorzynanie jednostki która nie posiada ograniczeń ją zabezpieczających, wpływających na jej trwałość, więc jak ktoś chipuje auto robi to dla wyłącznie dla siebie. Nie kupiłbym takiego pojazdu, kupiłbym natomiast auto fabrycznie przystosowane, czy wręcz sportowe o dużej mocy, przystosowane to extremalnych obciązeń. Więc kto nie wiem czy "Orze Pole" to niech uważa na kamienie w ziemi. 140 KM akurat na ten samochód, jeszce lepsza konfiguracja Golf lub Passat, kto vana nie trawi. Pozdrawiam zadowolonych użytkowników Tourana. ukryj
dodano 24.02.2011 przez
Przesiadłem się z Opla Zafiry 102KM na 140KM VW niebo a ziemia ! Pierwsza jazda autobahn w Niemczech (kupiłem w ... więcejsalonie VW z gwarancją mechaniczną na rok czasu i oryginalnym przebiegiem 78tys i ks serwisową 3 lata temu przepłaciłem względem ceny w Polsce, ale mam auto dla siebie pewne nie "klejone" i kręcone przebiegiem) rakieta opel daleki ideału, 200km/h zaden problem, fakt czuć że silnik w tej chwili pracuje inaczej jak na ropie z Niemiec, mimo tego bezawaryjny bez zadnego wkładu finansowego. Spalanie jakie podałem jak każdy chyba wie komputer przynajmniej w wersji Highline, nie znam żadnego użytkownika Tourana, podaje średnie zurzycie paliwa na danym odcinku, można dawać w "pędzel" spalanie wyjdzie 8,5 l zgasić silnik zrobić zakupy, wracając do domu zejść do 6l/100, jadąc na rezerwie 6 bieg przez Mazury 80km/h śr. 4.6-4.8l, szczegół. Uważam na długiej trasie nie jest filozofia na 60 l zrobić 900-950 km przy tempomacie i bez stresu siedząc komuś na zderzaku bo będe 15 min prędzej. Jak ktoś ma ochotę pościgać się można, smiało BMW 3 2.0 z naszym torq 320nhm mozna pogonić ;) widok twarzy kierowcy bezcenny :) fakt przezwyczaić mozna się szybko do mocy 140KM, silnik 170KM nie zrobił by tu już strasznej róznicy. Co kierowca to opinia. ukryj
dodano 04.02.2011 przez
Spalanie tego autka jest rewelacyjne :) Posiadam 2.0 TDI BKD czyli ten z pękającymi głowicami- przebieg rzeczywisty to 280 tyś. ... więceji śmiga :) jadąc do Belgii i z powrotem to 2,5 tyś km spalanie średnie wyszło 6,5l- autko z dużym bagażem z prędkościami ok 160km/h i czasem więcej :) spalanie w mieście zatłoczonym z krótką trasą spalanie wysokie, w zimie nawet 8/100km. poza miastem do 140km/h spalanie 5.5/100, wiadomo jeżeli ktoś jeździ 100 na 6 biegu to spokojnie zejdzie poniżej 5l. Wszystko zależne od traktowania samochodu, trzeba się przyzwyczaić do charakterystyki silnika, 140KM wystarcza żeby się sprawnie poruszać- mina niektórych kierowców bezcenna jak nie mogą uciec minivanowi :) Szczególnie polecam wersję 7os. czasem przydają się dodatkowe siedzenia a wcale nie zabierają miejsca w środku, jedynym mankamentem jest wtedy brak koła zapasowego, na wyposażeniu jest jedynie zestaw naprawczy w sprayu. Bagażnik jest naprawdę pokaźny. ogólnie auto spisuje się rewelacyjnie, na razie nie miałem z nim żadnych niespodzianek, ważne żeby pilnować okresowych przeglądów, wymian oleju filtrów, tankować na większych stacjach a nie od pana Miecia ze stodoły a auto odwdzięczy się bezawaryjnością. Duże, wygodne, z oszczędnym silnikiem tak w 3 słowach. ukryj
dodano 10.03.2013 przez
Zgodze się z faktem na danym odcinku można zejsć poniżej 5l/100km jadąc zółwim tempem na 6 biegu racja, tyle że ... więcejtaki silnik musi "oddychać" i panowie panie szanujmy koło dwu masowe nie chipujmy i nie wleczmy się po asfalcie na niskich obrotach na wysokim biegu. O ile mądry kierowca pozna z czystej ciekawości konstrukcje silnika i jego szczegółowe dane techniczne, o tyle dowie się że konstrukcja wiele nie dobiega od 1.9 TDI 130KM, blok jest wzmocniony, skrzynie wytrzyma ale koło padnie nawet przy 140KM jak ktoś nieumiejętnie jezdzi panie ER. Silniki 100kw/136KM nieporozumienie, głowica i blok. Nie wspomne że na mrozie nie butujemy tylko idziemy po rozum do glowy, chwała za dogrzewacz w tym silniku ratuje narwanych co ich noga swedzi i po odpaleniu kreci silnk... teoretycznie. Reasumujać: silnik bardzo dobry, jak coś padnie albo przebieg, ale nie umiejętna jazda, nie spotkałem przyczyny w ropie, chyba że lejemy wybitnie chrzczoną. Spotkałem natomiast bład sterownika, wtrysk tak lał ropę że "wypalił" dziurę w tłoku, a silnik pracował bez zarzutu ... ukryj
dodano 05.02.2011 przez
Witam Duzo czytać o 2.0 TDI zwłaszcza "BKD" mam ten silnik, oryginalne 146 tys. poza padnietą przelotką(450zł+100zł komputer) czasem lekko falującymi ... więcejobrotami biegu jałowego, nic się nie dzieje ! Ani dwu mas ani zadnych problemów z głowicą nic a nic, po przegladzie zawieszenie oryginał po naszych drogach juz 80 tys. km żadnych luzów. Blacharka orginał, żadnej rdzy. Jak ktos kupi wylatany z przebiegiem ponad 250tys. cofniętym licznikiem itd nie dziwie się że głowice i dwumasy padaja ! Trzeba potrafić, umieć jeździć dieselem, nie pedzel, lub 6 bieg i 50km/h jak dla mnie z tad wynikaja problemy. Mi auto przyśpiesza tip top, czasem zaleje Vpower, a tak orlen, bp czy baza autobusów :) Pzdr ukryj
dodano 30.01.2012 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Touran I 2.0 TDI 140KM 2003-2010 Dodaj raport spalania

Publikacje o Volkswagen Touran

Przeczytaj pozostałe 6 publikacje o Volkswagen Touran

Newsy o Volkswagen Touran

Przeczytaj pozostałe 4 newsy o Volkswagen Touran

Lista silników Volkswagen Touran I 2.0 TDI 140KM 2003-2010

Jaki slinik wybrać?

Najtańszy Touran ma pod maską benzynowy 1.6l o mocy 102KM. Jest mułowaty, szczególnie załadowany rodzinką i bagażami na wczasy, ale podstawowy motor cieszy się za to dobrą opinią, jeśli chodzi o niezawodność. W wersji z bezpośrednim wtryskiem jest trochę dynamiczniejszy, ale to auto najlepiej wybrać z podwójnie doładowanym 1.4TSI o mocy 140KM. Moc rozwija płynnie, nie czuć nawet przejść pomiędzy wyłączeniem kompresora i uruchomieniem turbosprężarki na wyższych obrotach, a sam sposób pracy tego motoru może się podobać. W razie czego jest też dostępny w wersji bardziej ekstremalnej, 170-konnej. Jeśli nie lubicie mieć w aucie za dużo techniki, która może się zepsuć, to zostaje jeszcze 2-litrowy, 150-konny motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dla miłośników diesli też coś się znajdzie – są dwa motory. 1.9TDI to stara szkoła o niedużej mocy, dlatego spodoba się tylko tym spokojnym kierowcom. Maksymalnie wyciąga 105KM. Nowszy 2.0TDI jest równocześnie lepszy i dostępny w dwóch, rozsądnych wariantach mocy – 140KM i 170KM. Na zimno standardowo jest dość głośny, ale później robi się na tyle przyjemny, że przy wysokich prędkościach bardziej słychać szum kół i wiatr niż jego pracę. Dynamika – już w tym słabszym jest w sam raz.

Nowe Volkswagen Touran

nowe Volkswagen Touran
Volkswagen Touran
ceny od 75 490 zł do 117 990

Volkswagen Touran II Minivan 1.2 105KM od 2010

w pakiecie Trendline

w cenie katalogowej brutto

75 490 zł

Wyposażenie standardowe
Deaktywacja poduszki powietrznej pasażera
Szyby termoizolacyjne
Listwy na drzwiach oraz klamki, czarne
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Lusterka (2 030 zł)
Pakiet Wzmocnione zawieszenie (1 810 zł)
Pakiet Koło zapasowe (1 100 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Lusterka (2 030 zł)
Pakiet Wzmocnione zawieszenie (1 810 zł)
Pakiet Koło zapasowe (1 100 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 11 oferty Volkswagen Touran

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Touran

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 881

Przejechany dystans

613 690 zł

Zatankowanego paliwa

114 448 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

355

Wydanych pieniędzy

184 144 zł

Średnie wydatki na auto

2 455 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

646

Wydanych pieniędzy

193 940 zł

Średnie wydatki na auto

2 586 zł

ZOBACZ 75 dzienników kosztów Volkswagen Touran Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volkswagen Touran

Liczba wpisów: 14
komentarzy(1)
komentarzy(23)
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(12)
komentarzy(5)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Touran dodaj typowy słaby punkt

Modele z tego samego segmentu