Szukaj

Informacje o Volvo V50

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model o nadwoziu typu kombi, klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C+, grupa premium), produkowany od 2004 roku. Wprowadzony jako zastępstwo dla Volvo V40, gdy na rynku pojawiła się druga generacja modelu S40. V50 to jego odmiana kombi. O ile jednak wersja sedan zatrzymała nazwę S40, to kombi według nowego nazewnictwa Volvo, musiało otrzymać nazwę z nieparzystą liczbą dziesiątek. V50 powstał na płycie podłogowej Forda (P1), którą dzieli m.in. z Mazdą 3 i Fordem Focusem. W 2007 roku V50 został poddany face-liftingowi, po którym auto upodobniło się stylistycznie do modeli S80 i V70.
czytaj więcej
Powagosław
Eleganckie kombi, które nie boi się konkurencji w postaci zgrabniejszych sedanów, masywniejszych SUV-ów, czy bardziej przestrzennych minivanów. A do tego wygląda niepozornie, jak na grupę premium. Wygląda na to, że V50 naprawdę nie musi niczego udowadniać. ~Powagosław
Luzacjusz
Ziew, jak to mawiają prawdziwi luzacy. Może i V50 to kombi-natorskie dzieło sztuki, ale nie mogę opanować ziewania. Wiem, niesprawiedliwie, bo jak na kombi to i tak wyjątkowo emocjonujący typ. ~Luzacjusz

Oceny Volvo V50

Liczba ocen: 252
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,9
~trvp
Kombi 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Volvo V50
Jak dla mnie fajne auto, design z klasą, wystarczająca dynamika (jeździłem wcześniej Peugeotem 307 1.4 HDi więc może moje wymagania są zaniżone), dobrze się prowadzi. Duży plus za wyciszenie, jakość wykończenia, audio nawet w podstawowej wersji jest imponujące, szybkie nagrzewanie, ogólnie komfort użytkowania z klasy premium. Słaba strona to mało miejsca jak na tak duże auto i mało praktyczne schowki. Do tego łatwo rdzewiejące podwozie z Forda i niestety awaryjny silnik, ale o tym poniżej. Gdybym kupował ponownie V50 w dieslu, to na pewno 2.0 - spalanie w praktyce to samo, na pewno lepsza dynamika, prawdopodobnie mniejsza awaryjność.
4,6
~Krystian
Kombi 1.6 D2 DRIVe Start/Stop 109KM 80kW
Volvo V50
Kiedyś już opisywałem, to autko. Jeżdżę nim już 4 lata i powoli czas na zmianę. Przez te 4 lata zrobiłem ok. 80000 km. To co mi się podoba w tym samochodzie to jego niska usterkowość, koszty utrzymania, prowadzenie i ogólna jakość wykończenia. Autko jest naprawdę przyzwoicie wykonane, materiały w środku dobrej jakości. Nie czuć w nim tandety. Dużo lepiej czuję się w tym autku niż np. w nowym Focusie. Fakt, wnętrze dość mocno się zestarzało, jednak na zewnątrz aż tak tego nie widać. Niemniej pierwszy wypust to 2004 rok, czyli prawie 15 lat temu. Z napraw poza eksploatacyjnych - 3 razy padła mi pompa wody, jednak po zamontowaniu oryginalnej problem nie występuje, raz zawiesił się pedał gazu i komputer źle odczytywał wskazania potencjometru, wystarczył reset komputera, musiałem też wymienić chłodnicę klimatyzacji, bo przez zgromadzony brud pomiędzy chłodnicą silnika, a klimy nazbierał się brud i pojawiły się tam pęknięcia. Kolejnym minusem jest przegląd olejowy, który kosztuje zwykle ok. 500 zł. W innych autach jest to tańsze. Samochód jest też trochę za głośny, do 120 jest ok, przy 140 jeszcze da się jechać. Powyżej robi się głośno. Okolice turbiny potrafią się pocić olejem, jest to cecha silnika, praktycznie od początku ten olej był i do tej pory nic się nie stało. Zaskakuje spalanie - cykl mieszany 70/30 (miaso/trasa) spalanie nie wyższe niż 6,5 litra. W trasie spalanie w okolicach 5,5 litra można uznać za spore ;) Z napraw eksploatacyjnych wymieniłem tylko tarcze z przodu, a samochód jest zawsze sprawdzany przy każdym przeglądzie olejowym. Ogólnie autko nigdy mnie nie zawiodło, a ceny napraw nie są zbyt wysokie. Jeśli chodzi o sam silnik - do jazdy jest przyjemny. Nie ma może szału z przyspieszeniem od 120 w górę, ale nie jest źle. Jak najbardziej ten silnik w tym samochodzie się sprawdza. Prowadzenie - latem jest fajnie, zimą jeszcze fajniej :D Ogólnie czuć, że to szwedzkie auto, zimą na śniegu ciężko wprowadzić go w poślizg.
4,4
~Przemek
Kombi 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Volvo V50
To mój trzeci samochód z tej serii (S40/V50). Kupiony jako używany z przebiegiem 210 tys. km. Poprzednie dwa miałem od nowości, przy czym drugim (V50 2.0d) zrobiłem prawie 320.000 km - miałem więc okazję poznać to auto na wylot. Auto jest niezawodne, wytrzymałe i mimo upływu czasu wygląda bardzo dobrze. W ciągu jednego roku przejechałem nim prawie 80.000 km i przydarzyła się w tym czasie jedna awaria, która nie unieruchomiła pojazdu, wymagała tylko krótkiej wizyty w warsztacie. Auto ma kilka wad, które objawiają się po czasie, a które są typowe, bo w poprzednich dwóch autach było to samo (podzwaniające w czasie jazdy i skrzypiące przy otwieraniu szyby, deformujące się uszczelki drzwi, przycinające klamki). Bardzo niszczą się aluminiowe elementy wykończenia. Poza takimi drobiazgami wszystko jest tip top. Auto mało zwrotne i ciasne (duże na zewnątrz, małe w środku), ale komfortowe i dobrze się prezentujące.

Raporty spalania Volvo V50

Liczba raportów: 353
Średnie spalanie dla Volvo V50
8,0 – 10,8
l/100 km
4,9 – 6,9
l/100 km
4,6 – 12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Kombi 2.4 170KM 125kW
Volvo V50
Wspaniały silnik, instalacja BRC droga (4700) ale warto mieć spokój potem. Serwis pierwszy 40 zł, drugi 60zl- same filtry. Spalanie minimalne jadąc w trasie w ulewie 90-110km/h. 450km na 38-39l gazu. Średnio przy płynnej jeździe podmiejskiej plus co jakiś czas sprint na światłach wychodzi mi zawsze 10,5-11l. Spalanie na autostradzie (pomiar z dystrybutora) prędkość cały czas 150-180km/h i klima to 13.6l gazu. Autostrada (oczywiście niemiecka) gdzie auto szło często ile fabryka (do 230km/h) dała z 4 pasażerami wyszło 270km na 39l gazu czyli 14.5l. i to najwyższe jakie wyszło. Polecam robić świece częściej niż zwykle.
12,8
Kombi 2.5 T5 220KM 162kW
Volvo V50
Średnie spalanie zliczane od około roku. Komputer przekłamuje spalanie na LPG o 1.5 litra. Autko zgrabne i dynamiczne. Bagażnik mógłby być większy w końcu to kombi. Jeździ się w miarę komfortowo i nie ma problemu z wyprzedzaniem. Ceny części jak Ford Focus 2 więc OK. Serwis nie wiem ile kasuje za naprawy mechaniczne, bo sam go naprawiam, ale zmiana konfiguracji czy dołożenie wyposażenia drogie, bo soft pobierany z serwerów w Szwecji. Droga instalacja LPG (4.5 - 5k), ale dużo pali po mieście, więc się szybko zwraca. Następny samochód pewnie też Volvo... Może XC bo V50 jest za niski na polskie drogi i parkingi.
6,8
Kombi 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Volvo V50
Auto jest za ciężkie jak na ten silnik. Wcześniej miałem Focusa MK II 1.8 TDCi 115km - palił o wiele mniej a był o wiele bardziej dynamiczny. Temu trzeba trzymać gaz w podłodze żeby jakoś to szło. W mieście dychę trzeba liczyć, na trasie koło 7-8 litrów. Jak moja dziewczyna prowadziła w Bieszczady 200km w jedną i potem 200km w drugą to wyszło nieco 5 litrów na setkę. Ja jak wsiadam to poniżej siedmiu litrów ciężko mi zejść. No ale cóż, przynajmniej dobrze funkcjonuje. Lepiej żeby więcej palił i się nie psuł. :)

Usterki Volvo V50

Liczba wpisów: 23
nie odpala
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 259 tys. km
Witam wszyskich mam duzy problem z odpaleniem auta.Odebralem od mechanika auto przejechalem 30 km i stop. Poczatek byl tai ze na goracym silniku po zgaszeniu okolo 10 min nie odpala chwile dluzej postoi to odpala na dotyk przy jezdzie nie traci mocy.Teraz jest taka sytuacja ze nie pali wcale.Przy probie przepalania silnika na postoju obroty okolo 2200 jakas godzine puscil dyma i zaczol pracowac jakby na dwa cylindry bez reakci na pedal gazu.Po zgaszeniu kreci inie odpala Wyswietla sie komunikat przy startowaniu [STABILITATSKONT VORUBERGEH.AUS] podpiecia kompa nie wykazuja jakis tam bledow
Oczekuje na rozwiązanie
nie chce palić i biały dym
  • Volvo V50
  • silnik
Witam, zakupiłem sprowadzonego z Niemiec volvo V50 2005r. ma problemy z odpalaniem i nie mam już pomysłów co sie dzieje. Byłem u mechanika komputer nic nie wykrywa a są duże problemy z odpalaniem. jak jest zimny to zakręci parę razy i odpali a jak jest rozgrzany to nie chce palić. No i jeszcze ten biały dym gdy silnik jest zimny. Zostały wymienione wtryskiwacze wszystko podobno sprawdzone przez mechanika i już on nie ma pomysłów co sie dzieje, konsultował sie juz z innymi kolegami z fachu i też nie mają pomysłów. prosze o pomoc. Pozdrawiam .
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Zawieszenie.
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Ciężko opisać słowami stuki w zawieszeniu, w każdym razie dźwięk jest bardzo niemiły szczególnie kiedy koło najeżdża na uskok poprzeczny na jezdni, krótko mówiąc dziurę, krawężnik łaty asfaltowe i inne różności, które serwują nam drogowcy. Przyczyną są tylne tuleje przednich wahaczy. Koszt zamiennika ok. 150zł sztuka. Demontaż polega na wyciągnięciu wahacza z auta i przy użyciu Boscha rozcięcie tulei, niestety nową tuleje należy założyć przy użyciu prasy, metody młota nie polecam, można uszkodzić nie tylko tuleje ale i wahacz.
5 komentarzy
Volvo V50