Szukaj

Informacje o Volvo V50

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model o nadwoziu typu kombi, klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C+, grupa premium), produkowany od 2004 roku. Wprowadzony jako zastępstwo dla Volvo V40, gdy na rynku pojawiła się druga generacja modelu S40. V50 to jego odmiana kombi. O ile jednak wersja sedan zatrzymała nazwę S40, to kombi według nowego nazewnictwa Volvo, musiało otrzymać nazwę z nieparzystą liczbą dziesiątek. V50 powstał na płycie podłogowej Forda (P1), którą dzieli m.in. z Mazdą 3 i Fordem Focusem. W 2007 roku V50 został poddany face-liftingowi, po którym auto upodobniło się stylistycznie do modeli S80 i V70.
czytaj więcej
Powagosław
Eleganckie kombi, które nie boi się konkurencji w postaci zgrabniejszych sedanów, masywniejszych SUV-ów, czy bardziej przestrzennych minivanów. A do tego wygląda niepozornie, jak na grupę premium. Wygląda na to, że V50 naprawdę nie musi niczego udowadniać. ~Powagosław
Luzacjusz
Ziew, jak to mawiają prawdziwi luzacy. Może i V50 to kombi-natorskie dzieło sztuki, ale nie mogę opanować ziewania. Wiem, niesprawiedliwie, bo jak na kombi to i tak wyjątkowo emocjonujący typ. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volvo V50

Liczba ocen: 281
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

2,7
~Łukasz
Volvo V50
Kombi 2.0 TD 136KM 100kW
Samochód w rodzinie od ponad 15 lat. Tymczasowo ja go użytkuję. Od kiedy pamiętam były z nim problemy. Kupiony był jak miał 3/4 lata. Wymieniane było w nim już chyba wszystko. Elektryka jest cholernie kapryśna. Obecnie potrafi nie zamknąć drzwi albo nie wyłączyć radia, czasem radio się po prostu "zawiesza". Nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza ale przy jeździe po stolicy pali ~8.7-9.0 litrów/100 km, jeżdżę raczej spokojnie bo i nie ma czym szaleć. Porównując go do bezpośredniego konkurenta czyli Focusa MK2 FL jest bardziej dynamiczny (o ile można mówić o dynamice przy takim aucie) ale zdecydowanie jest mniej miejsca wewnątrz.
4,0
~Łukasz
Volvo V50
Kombi 2.0 145KM 107kW
Mega wygodny, dobrze się prowadzi to chyba tyle z plusów na minus spalanie ciężko zejść poniżej 8l na 100km a jak się tylko krótkie trasy jezdzi do 10km to pali 10l tragedii nie ma ale starszy golf 4 palił mi 6max 8l i jest jednak zauważalna różnica ale wiadomo in a klasa i waga większa o 140kg kolejny minus to pobieranie oleju prawie każde auto które ma ponad 200tys km i nie było w nim nic robione w silniku zaczyna pobierać olej 0.5l na 1500km to już dużo i czeka mnie regeneracja silnika golf miał 300tys i tylko zmieniłem uszczelkę pod pokrywa przez 8lat użytkowania i zrobiłem 100tys przebiegu tutaj już po 3tys zauważyłem spory ubytek może na takiego trafiłem ale inni też piszą o takiej przypadłości ponoć zapieczone pierścienie No nic czekam teraz na wymianę napiszę jak będzie wszystko ok pozdrawiam
4,4
~Jakub
Volvo V50
Kombi 2.0 TD 136KM 100kW
V50 jest warte polecenia z racji wytrzymałego i oszczędnego silnika z koncernu PSA w połączeniu z płytą podłogową Focusa mk2 ma również świetne prowadzenie i nie jest drogi w utrzymaniu. Nadaje sie jako wycieczkowóz dla małej rodziny jak i wół roboczy (można przewieść nawet długie rzeczy przez możliwość położenia fotela pasażera). Liczba schowków jest niewielka, za to nadrabia ilością kieszeni (przed i za fotelem jak i na środku kanapy). W drzwiach zmieści się najwyżej portfel ale za to cupholdery są duże i jest ich 4 (2 z przodu i 2 z tyłu w podłokietniku). Irytować mogą skrzypiące plastiki i bateria w pilocie, która może unieruchomić pojazd poprzez niemożliwość uruchomienia poprzez przekręcenie kluczyka (trzeba wozić zapasową baterie i mały śrubokręt +). Plusem jak i minusem może być mały zbiornik paliwa, mniejsze spalanie i lepsze osiągi przez niższą masę kosztem zasięgu ale to nie jest elektryk więc tankowanie to chwila. Należy też dodać łatwość wymiany żarówek w reflektorach, wystarczy wyciągnąć bolczyk i wychodzi cała lampa co bardzo ułatwia wymianę. V50 jest dobrym autem w rozsądnej kwocie, z czystym sumieniem mogę ten model polecić.

Raporty spalania Volvo V50

Liczba raportów: 421
Średnie spalanie dla Volvo V50
7,8 – 10,5
l/100 km
5,1 – 7,6
l/100 km
4,6 – 13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Volvo V50
Kombi 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Nie wiem, dlaczego producent podaje spalanie na poziomie 5l w mieście/ mieszanym . Mój trzyma 8l w mieście, nie da rady zejść niżej. Mam 12 km do pracy w jedną stronę ( Wrocław) . Jeżdżę w godzinach przy zerowym ruchu i wyłączonej sygnalizacji świetlnej, więc play nie, że stała prędkością. Na trasie przy tempomacie 6l przy spokojnej jeździe, oczywiście weźmie więcej jak się dociśnie . Na jednym zbiorniku zrobiłem najwięcej ok 650km.
9,9
Volvo V50
Kombi 1.8 125KM 92kW
Auto bez 6 biegu przy 115/120kmph pokazuje 9.7l przy 3 osobach ale całe załadowane pod dach z rowerami na dachu już 11.5l. Dlatego trudno w sumie podać te średnie wartości. W trasie najniższe wyniki pokazuje przy prędkościach 85/90 bo kiedyś takie były prędkości ale obecnie mamy szybsze drogi i silnik przy 120 ma około 3700 obrotów to i bierze więcej paliwa.
6,6
Volvo V50
Kombi 1.8 125KM 92kW
V50 1.8 125KM, 2004r, przebieg 275000. Przy 269000 zrobione pierścienie, uszczelka pod głowicą wraz z obróbką plus nowy zawór odmy i świece. Jazda w 75% po wiejskich dróżkach i krajówkach z prędkościami "kodeksowymi". Komputer pokazuje przeważnie od 6.8 do 7.2. Przed naprawą dobry litr więcej. Plus dolewki 1-2 l oleju na 1000km.

Usterki Volvo V50

Liczba wpisów: 40
Nie odpala
  • Volvo V50 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2005-2012
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Witam, to było tak: Odpalam auto, bez problemów na dotyk, wszystko ładnie pracuje, stało przedtem10h, przejeżdżam 200m i gaśnie nagle, odpalam po chwili i po 5s znowu gaśnie, od tamtej pory nie zapala w cale. Po podpięciu OBD wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu i błąd 'zasilania 3' - cokolwiek to znaczy. Dodam że czujnik położenia wałka rozrządu wymieniałem już rok temu, objawy były podobne z tym że auto odpalało na zimnym a gasło na rozgrzanym silniku. Moje pytanie brzmi czy to ponownie czujnik mógł ulec awarji, czy problem tym razem leży gdzie indziej? Dziękuję z góry na odpowiedzi.
Oczekuje na rozwiązanie
dwa razy samozapłon silnika!
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Niestety dwa razy miałem w życiu samozapłon diesla i dwa razy w tym samym aucie. Za pierwszym razem poszedłem w wymianę silnika wraz z różnymi "gadżetami" za prawie 10 tysięcy na silnik fordowski (odpowiednik) - bo przecież gorzej nie będzie. Niestety po roku (jakieś 15 tys przebiegu) dokładnie taka sama awaria - teraz już auto idzie na złom, nie brnę w to dalej. Podejrzenie jest proste - coś jest zwalonego poza samym silnikiem, ale nie wiadomo niestety co. Jeden mechanik podejrzewał coś z filtrem DPF. A poza tym z dodatkowych atrakcji miałem też awarię stacyjki (popularne w tym modelu) oraz stały problem z nierówną pracą silnika przy ok 2 tys obrotów - nie usunięty przez żadnego mechanika, do dziś nie wiem skąd się to brało.
2 komentarze
Nie odpala i nie przyspiesza. Stuki przy wrzucaniu pierwszego biegu
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 189 tys. km
1. Samochód nie odpala, tzn. kręci, ale tak jakby nie było podawane paliwo - zapowietrzenie? Myślałem, że ma to związek np. z wilgocią, bo gdy nocował poza garażem, praktycznie za każdym razem rano nie chciał odpalić. Jednak ostatnio po nocce w garażu - ten sam problem. Dopiero samostart w spray pomaga... Wymieniony czujnik położenia wału, ale mało pomogło. 2. Brak przyspieszenia. Zdarza mu się zamulenie - spowolniona reakcja na pedał gazu. Wymieniony potencjometr przyspieszenia pod pedałem gazu, 2 razy i po czasie to samo. Zgaszenie i odpalenie na nowo auta, pomaga. Niekiedy na miesiąc, niekiedy na kilkanaście minut. Błędy odczytane z komputera wskazują na ów potencjometr, ale dostałem wskazówki, że to mogę być gdzieś zaśniedziałe gniazda/wtyczki, odpowiadające za podłączenie tego potencjometru. 3. Głuche puknięcie przy wrzucaniu jedynki na światłach. Też nie zawsze, ale 75% przypadków wrzucania biegu. Strasznie irytujące. Generalni auto mocno wkur.. z takimi upierdliwymi usterkami. Sam silnik złoto, ale osprzęt tragedia.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volvo V50