Szukaj

Informacje o Volvo V50

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model o nadwoziu typu kombi, klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C+, grupa premium), produkowany od 2004 roku. Wprowadzony jako zastępstwo dla Volvo V40, gdy na rynku pojawiła się druga generacja modelu S40. V50 to jego odmiana kombi. O ile jednak wersja sedan zatrzymała nazwę S40, to kombi według nowego nazewnictwa Volvo, musiało otrzymać nazwę z nieparzystą liczbą dziesiątek. V50 powstał na płycie podłogowej Forda (P1), którą dzieli m.in. z Mazdą 3 i Fordem Focusem. W 2007 roku V50 został poddany face-liftingowi, po którym auto upodobniło się stylistycznie do modeli S80 i V70.
czytaj więcej
Powagosław
Eleganckie kombi, które nie boi się konkurencji w postaci zgrabniejszych sedanów, masywniejszych SUV-ów, czy bardziej przestrzennych minivanów. A do tego wygląda niepozornie, jak na grupę premium. Wygląda na to, że V50 naprawdę nie musi niczego udowadniać. ~Powagosław
Luzacjusz
Ziew, jak to mawiają prawdziwi luzacy. Może i V50 to kombi-natorskie dzieło sztuki, ale nie mogę opanować ziewania. Wiem, niesprawiedliwie, bo jak na kombi to i tak wyjątkowo emocjonujący typ. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Volvo V50 - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Volvo V50

Liczba ocen: 255
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,9
~trvp
Kombi 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Volvo V50
Jak dla mnie fajne auto, design z klasą, wystarczająca dynamika (jeździłem wcześniej Peugeotem 307 1.4 HDi więc może moje wymagania są zaniżone), dobrze się prowadzi. Duży plus za wyciszenie, jakość wykończenia, audio nawet w podstawowej wersji jest imponujące, szybkie nagrzewanie, ogólnie komfort użytkowania z klasy premium. Słaba strona to mało miejsca jak na tak duże auto i mało praktyczne schowki. Do tego łatwo rdzewiejące podwozie z Forda i niestety awaryjny silnik, ale o tym poniżej. Gdybym kupował ponownie V50 w dieslu, to na pewno 2.0 - spalanie w praktyce to samo, na pewno lepsza dynamika, prawdopodobnie mniejsza awaryjność.
4,6
~Krystian
Kombi 1.6 D2 DRIVe Start/Stop 109KM 80kW
Volvo V50
Kiedyś już opisywałem, to autko. Jeżdżę nim już 4 lata i powoli czas na zmianę. Przez te 4 lata zrobiłem ok. 80000 km. To co mi się podoba w tym samochodzie to jego niska usterkowość, koszty utrzymania, prowadzenie i ogólna jakość wykończenia. Autko jest naprawdę przyzwoicie wykonane, materiały w środku dobrej jakości. Nie czuć w nim tandety. Dużo lepiej czuję się w tym autku niż np. w nowym Focusie. Fakt, wnętrze dość mocno się zestarzało, jednak na zewnątrz aż tak tego nie widać. Niemniej pierwszy wypust to 2004 rok, czyli prawie 15 lat temu. Z napraw poza eksploatacyjnych - 3 razy padła mi pompa wody, jednak po zamontowaniu oryginalnej problem nie występuje, raz zawiesił się pedał gazu i komputer źle odczytywał wskazania potencjometru, wystarczył reset komputera, musiałem też wymienić chłodnicę klimatyzacji, bo przez zgromadzony brud pomiędzy chłodnicą silnika, a klimy nazbierał się brud i pojawiły się tam pęknięcia. Kolejnym minusem jest przegląd olejowy, który kosztuje zwykle ok. 500 zł. W innych autach jest to tańsze. Samochód jest też trochę za głośny, do 120 jest ok, przy 140 jeszcze da się jechać. Powyżej robi się głośno. Okolice turbiny potrafią się pocić olejem, jest to cecha silnika, praktycznie od początku ten olej był i do tej pory nic się nie stało. Zaskakuje spalanie - cykl mieszany 70/30 (miaso/trasa) spalanie nie wyższe niż 6,5 litra. W trasie spalanie w okolicach 5,5 litra można uznać za spore ;) Z napraw eksploatacyjnych wymieniłem tylko tarcze z przodu, a samochód jest zawsze sprawdzany przy każdym przeglądzie olejowym. Ogólnie autko nigdy mnie nie zawiodło, a ceny napraw nie są zbyt wysokie. Jeśli chodzi o sam silnik - do jazdy jest przyjemny. Nie ma może szału z przyspieszeniem od 120 w górę, ale nie jest źle. Jak najbardziej ten silnik w tym samochodzie się sprawdza. Prowadzenie - latem jest fajnie, zimą jeszcze fajniej :D Ogólnie czuć, że to szwedzkie auto, zimą na śniegu ciężko wprowadzić go w poślizg.
4,4
~Przemek
Kombi 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Volvo V50
To mój trzeci samochód z tej serii (S40/V50). Kupiony jako używany z przebiegiem 210 tys. km. Poprzednie dwa miałem od nowości, przy czym drugim (V50 2.0d) zrobiłem prawie 320.000 km - miałem więc okazję poznać to auto na wylot. Auto jest niezawodne, wytrzymałe i mimo upływu czasu wygląda bardzo dobrze. W ciągu jednego roku przejechałem nim prawie 80.000 km i przydarzyła się w tym czasie jedna awaria, która nie unieruchomiła pojazdu, wymagała tylko krótkiej wizyty w warsztacie. Auto ma kilka wad, które objawiają się po czasie, a które są typowe, bo w poprzednich dwóch autach było to samo (podzwaniające w czasie jazdy i skrzypiące przy otwieraniu szyby, deformujące się uszczelki drzwi, przycinające klamki). Bardzo niszczą się aluminiowe elementy wykończenia. Poza takimi drobiazgami wszystko jest tip top. Auto mało zwrotne i ciasne (duże na zewnątrz, małe w środku), ale komfortowe i dobrze się prezentujące.

Raporty spalania Volvo V50

Liczba raportów: 367
Średnie spalanie dla Volvo V50
8,0 – 10,8
l/100 km
4,8 – 7,7
l/100 km
4,6 – 13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Kombi 2.0 TD 136KM 100kW
Volvo V50
Przy spokojniej jeździe w trasie i sprzyjających warunkach (60-70 w zabudowanym i 100-110 poza) da się spokojnie zejść do 5,5 l/100km (bardzo oszczędni do 5 mogą zejść) w trybie 50 % jazdy miejskie, 50% trasy, raczej nie przekracza się 6,5 od tankowania do tankowania. Na autostradzie przy przelotówce na poziomie 140-150 km/h 6,5. W mieście to już zależy jakie miasto i w jakich godzinach czy z klimą czy bez itd. wartości mogą być skrajne od 7 do 10. Mój rzeczywisty średni roczny wynik spalania na dystansie 16000 km, w proporcjach 50% jazda pozamiejska, 40% miasto, 10 % autostrady to 5,92 l/100 km, więc jak na nie lekką budę i nie najgorsze osiągi całkiem ok.
12,2
Kombi 2.5 T5 220KM 162kW
Volvo V50
ważna informacja nie jeżdżę po zakorkowanym mieście. manual 6 fwd. Auto daje niesamowite wrażenia z jazdy przyśpieszenie cudowne wyprzedzanie to fraszka. Prowokuję do dynamicznej jazdy nawet jeśli nie ciągniesz po obrotach. Ten silnik zachowuje się jak diesel ciągnie Już od 1500obr niesamowita elastyka. Najczęściej Pali mi 12 13 LPG. Nie wiem skąd niektórzy mają 17 do 20 albo zakorkowane miasto ,jazda po torze , but od świateł do świateł , albo źle ustawiona instalacja. Minimalnie spalił mi 6,5 PB i 8.5 LPG Ale to trzeba go głaskać Do 110 kmh a ja tak nie lubię. Tak duża moc w niewielkim kombi ma tylko jedną wadę trzeba umieć płynnie jeździć bo zbyt agresywna jazda powoduje rzyganie pasażerów
6,8
Kombi 2.0 TD 136KM 100kW
Volvo V50
Samochód posiadam od 2 lat, przez ten czas zrobione 30 000km, mało bo wyszło, że samochód 1/3 mojego posiadania spędził u nieudolnego mechanika. Auto niecodzienne, porównałbym do saaba 93 lub alfy 159, nigdy nie zamieniłbym na żadne bmw, audi, czy inne niemieckie. Komfort i wygoda zdecydowanie, chociaż nie które plastiki bardzo trzeszczą, może kwestia przebiegu bo już na liczniku 283 Kkm, części nie drogie, bo wiekszość to ford/mazda, silnik PSA więc podzespoły też w każdym kiosku, gorzej z oprogramowaniem, tutaj tak jak w saabie jak chcesz coś rozszerzyć to nie ma tak łatwo i nie ma tak tanio. do VW czy BMW można kupić sprzęt na allegro i sciągnąć program z torrentów i mamy full pakiet, w volvo zapomnijmy więc lepiej dołożyć do lepszego wyposażenia, bardzo brakuje mi komputera pokładowego, tempomatu, język jakiś niemiecko-podobny a zmiana 250zł. Zdecydowanie Polecam.

Usterki Volvo V50

Liczba wpisów: 25
Nie odpala i nie przyspiesza. Stuki przy wrzucaniu pierwszego biegu
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 189 tys. km
1. Samochód nie odpala, tzn. kręci, ale tak jakby nie było podawane paliwo - zapowietrzenie? Myślałem, że ma to związek np. z wilgocią, bo gdy nocował poza garażem, praktycznie za każdym razem rano nie chciał odpalić. Jednak ostatnio po nocce w garażu - ten sam problem. Dopiero samostart w spray pomaga... Wymieniony czujnik położenia wału, ale mało pomogło. 2. Brak przyspieszenia. Zdarza mu się zamulenie - spowolniona reakcja na pedał gazu. Wymieniony potencjometr przyspieszenia pod pedałem gazu, 2 razy i po czasie to samo. Zgaszenie i odpalenie na nowo auta, pomaga. Niekiedy na miesiąc, niekiedy na kilkanaście minut. Błędy odczytane z komputera wskazują na ów potencjometr, ale dostałem wskazówki, że to mogę być gdzieś zaśniedziałe gniazda/wtyczki, odpowiadające za podłączenie tego potencjometru. 3. Głuche puknięcie przy wrzucaniu jedynki na światłach. Też nie zawsze, ale 75% przypadków wrzucania biegu. Strasznie irytujące. Generalni auto mocno wkur.. z takimi upierdliwymi usterkami. Sam silnik złoto, ale osprzęt tragedia.
Oczekuje na rozwiązanie
nie odpala
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 259 tys. km
Witam wszyskich mam duzy problem z odpaleniem auta.Odebralem od mechanika auto przejechalem 30 km i stop. Poczatek byl tai ze na goracym silniku po zgaszeniu okolo 10 min nie odpala chwile dluzej postoi to odpala na dotyk przy jezdzie nie traci mocy.Teraz jest taka sytuacja ze nie pali wcale.Przy probie przepalania silnika na postoju obroty okolo 2200 jakas godzine puscil dyma i zaczol pracowac jakby na dwa cylindry bez reakci na pedal gazu.Po zgaszeniu kreci inie odpala Wyswietla sie komunikat przy startowaniu [STABILITATSKONT VORUBERGEH.AUS] podpiecia kompa nie wykazuja jakis tam bledow
Oczekuje na rozwiązanie
nie chce palić i biały dym
  • Volvo V50
  • silnik
Witam, zakupiłem sprowadzonego z Niemiec volvo V50 2005r. ma problemy z odpalaniem i nie mam już pomysłów co sie dzieje. Byłem u mechanika komputer nic nie wykrywa a są duże problemy z odpalaniem. jak jest zimny to zakręci parę razy i odpali a jak jest rozgrzany to nie chce palić. No i jeszcze ten biały dym gdy silnik jest zimny. Zostały wymienione wtryskiwacze wszystko podobno sprawdzone przez mechanika i już on nie ma pomysłów co sie dzieje, konsultował sie juz z innymi kolegami z fachu i też nie mają pomysłów. prosze o pomoc. Pozdrawiam .
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volvo V50