Toyota Yaris Verso - rozum tak, serce nie

Co jest ważne podczas wyboru odpowiedniego partnera? Typów jest tyle, ile ludzi na świecie. Jeden powie, że wygląd. Drugi - charakter. A jeszcze inny, że nie weźmie nikogo, kto nie trzyma w garażu Mercedesa. W związku pomiędzy kierowcą a samochodem jest podobnie. Ale jaki sposób na podryw ma Toyota Yaris Verso?

Po zajęciu miejsca za kierownicą od razu do głowy wpada kilka uwag. Deska rozdzielcza? Przeniesiona żywcem ze zwykłego Yarisa – tylko kratki nawiewów są trochę inne. Trzeba przyzwyczaić się do elektronicznych wskaźników umieszczonych na środku podszybia, a to niestety skreśla auto w oczach niektórych kierowców. Sam kokpit został zaczerpnięty z bazowego modelu ze wszystkimi zaletami oraz wadami – jest twardy, łatwo się rysuje i ma nieciekawą kolorystykę, która po liftingu w 2003 roku została trochę ożywiona. Za to wygląda nowocześnie i jest intuicyjny w obsłudze. W desce rozdzielczej jest mnóstwo schowków – szkoda tylko, że wiele z nich nie jest zamykana. O tym, że Toyota Yaris Verso jest samochodem skrojonym do azjatyckiego ciałka w rozmiarze XS przypominają również fotele – są po prostu małe, a siedzisko jest trochę zbyt krótkie. Po chwili oswojenia się z autem pojawia się jednak refleksja – ile tu miejsca!

Wygląd może i nie jest sposobem na podryw Yaris Verso, ale wnętrze już tak. To zabawne jak przestronny potrafi być samochód, który nawet nie mierzy 4m długości! Zarówno z przodu jak i z tyłu nie można narzekać na przestrzeń, a dach biegnie gdzieś wysoko nad głową jak w Tropical Island pod Berlinem. Nad przednią szybą znalazło się również miejsce na praktyczne schowki typowe dla minivanów, a próg załadunku bagażnika został poprowadzony prawie równo z ziemą. Swoją drogą – różnych skrytek jest w tym aucie mnóstwo.

Bagażnik standardowo oferuje całkiem rozsądne 390l. Jednak wystarczy złożyć oparcia tylnych foteli, by Yaris Verso zmienił się w eurokontener – do zagospodarowania jest wtedy blisko 2000l. Swoją drogą temat tylnych siedzisk jest ciekawy. Dwa skrajne miejsca są pełnowymiarowe i łatwo się składają. Jednak środkowe jest niezbyt wygodnym „karnym jeżem”, który został stworzony przez Toyotę w jednym celu – trzeba było czymś zaczopować przestrzeń pomiędzy tylnymi fotelami.

Można się zdziwić

Najmniejszy silnik benzynowy ma 1.3l i 86KM. Niby niewiele, ale w lekkim aucie wręcz zaskakuje. Już od najniższych obrotów chętnie wchodzi na coraz wyższe i zgrabnie rozpędza samochód. Wyprzedzanie, podjazd pod górkę, podróżowanie obciążonym autem – to wszystko nie jest problemem. Szeroki zakres użytecznych obrotów tylko ułatwia jazdę, choć trzeba przyznać, że jednostka woli pracować na wysokich obrotach. Niestety – wtedy w kabinie robi się naprawdę głośno. Jeśli 86KM to za mało – jest też silnik 105-konny o pojemności 1.5l. Oba motory mają łańcuch rozrządu zamiast paska i nie przepadają za instalacją gazową. Diesel? Też się znajdzie. Z 1.4l osiąga 75KM, jednak na rynku dość trudno o mało zajechany egzemplarz.

Wygląd w miłości ma znaczenie. Problem polega tylko na tym, że przemija jak młodość, a wtedy liczy się już tylko wnętrze. Toyota Yaris Verso nie osiągnęła sukcesu na Starym Kontynencie z prostego względu - Europejczycy najwyraźniej są wzrokowcami. Ale dzięki temu zyskała oddanych właścicieli, którzy pokochali ją za to, jaka jest naprawdę – za praktyczność.

Niniejszy artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy TopCar, która użyczyła auto ze swojej aktualnej oferty do testu i sesji zdjęciowej
http://topcarwroclaw.otomoto.pl/
ul. Królewiecka 70
54-117 Wrocław
e-mail: top-car@neo.pl
tel: 71 799 85 00

Dodano: 11 lat temu,
autor: Michał Rogoziński
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .