Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Alfa Romeo MiTo

Model należący do segmentu B i najmniejsze auto w ofercie Alfy Romeo produkowane od 2008 roku. Stylistycznie wzoruje się na koncepcji z prototypu 8C Competizione. Początkowo miał nazywać się Junior lub Furiosa, ale ostatecznie przekształcono roboczą nazwę Mi.To w MiTo. Nawiązuje ona do dwóch miast: Mediolanu (włoskie Milano) i Turynu (wł. Torino), gdzie auto zostało zaprojektowane (autorem jest biuro Centro Stile Alfa Romeo) i gdzie jest produkowane. Mito to również po włosku „legenda”. Model zbudowano na płycie podłogowej SCSS Fiata, na której powstał też Fiat Grande Punto.

Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d 1.4 TB MultiAir 16v 135KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d 1.4 TB MultiAir 16v 135KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d 1.4 TB MultiAir 16v 135KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d 1.4 TB MultiAir 16v 135KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d 1.4 TB MultiAir 16v 135KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d 1.4 TB MultiAir 16v 135KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d 1.4 TB MultiAir 16v 135KM - galeria redakcyjna - fotel pasażera, widok

MiTo to jedno z tych aut, w których można się zakochać od pierwszego wejrzenia. Mała Alfa przyciąga wzrok praktycznie wszystkich, i to bez względu na płeć. A wszystko za sprawą „buntowniczego” nadwozia przesyconego sportowymi „smaczkami” w postaci charakterystycznych lamp, masywnych zderzaków czy wyraźnie zaznaczonych nadkoli.

Po otwarciu drzwi bocznych (a propos pozbawionych ramek) naszym oczom ukazuje się wnętrze, które podobnie jak nadwozie, zostało wyjątkowo oryginalnie wystylizowane. Uwagę zwracają w szczególności osłony nawiewów oraz wskazówki zegarów o pionowej „pozycji początkowej”. Do atutów kabiny pasażerskiej zaliczymy także niezłą ergonomię oraz bardzo dobre materiały wykończeniowe. Z kolei jakość montażu poszczególnych elementów mogłaby być wyższa.

Wnętrze miejskiej Alfy okazuje się wyjątkowo przyjazne dla osób podróżujących z przodu – wygospodarowano dla nich dużą ilość miejsca i zaproponowano wygodne fotele. Na tylnej kanapie jest już znacznie mniej różowo, zwłaszcza, że opadająca linia dachu ogranicza przestrzeń nad głowami pasażerów. Co ciekawe, sama kanapa dostępna jest w dwóch wersjach – dla 2 lub 3 osób. Co do bagażnika, jego pojemność należy uznać za wystarczającą.

Niestety, pod względem własności jezdnych, MiTo nie do końca zasługuje na logo Alfy Romeo. W uzyskaniu odpowiednich parametrów trakcyjnych przeszkadza zarówno zbyt miękkie zawieszenie, jak i niezbyt precyzyjny układ kierowniczy. Niewiele pomaga w tym przypadku system D.N.A., który ustawiony na tryb „Dynamic” sprawia, że auto lepiej reaguje na naciśnięcie prawego pedału, skuteczniej przenosi ruchy kierownicy na koła i efektywniej hamuje.

Włosi bardzo cenią sobie swoje produkty, co widać szczególnie po opisywanym modelu. MiTo drogie jest już w standardzie, a po wybraniu wyposażenia opcjonalnego okazuje się wręcz irracjonalnie kosztowne. A przecież to tylko auto miejskie!

Komentarze redakcji

Powagosław: Kieszonkowa wersja wspaniałego 8C Competizione. Samochód nie mniej piękny i mimo skromnych rozmiarów, już na pierwszy rzut oka widać, że wręcz kipi zadziornością i charakterem.
Luzacjusz: MiTo tak trudno ocenić, bo nawet nie będąc MiTomanem i mając stosunek do małych samochodów taki sam, jak do małych piesków, MiTo auto po prostu się podoba. I wcale nie przeszkadza MiTo, że ciasno w nim tak, że MiTo pachnie klaustrofobią. Dajcie MiTo, a jakoś się przyzwyczaję.

Wersje nadwozia Alfa Romeo MiTo

Silniki Alfa Romeo MiTo

Lista silników:
0.9 TwinAir (85KM), 0.9 TwinAir (105KM), 1.4 MultiAir 16v (105KM), 1.4 16v (78KM), 1.4 TB MultiAir (170KM), 1.4 MPI (78KM), 1.4 TB MultiAir 16v (135KM), 1.4 TB LPG (120KM), 1.4 TB MultiAir 16v (170KM), 1.4 TB 16v (155KM), 1.4 TB MultiAir (140KM), 1.4 TB MultiAir (135KM), 1.4 MPI (70KM), 1.4 8v (70KM), 1.3 JTDM (85KM), 1.3 JTDM-2 (95KM), 1.6 JTDM (120KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

MiTo trzyma fason - podrywa przechodniów i kusi kierowcę. Najsłabsza benzyna ma 1.4l i 70-78KM. To spokojny silnik, który w mieście nie powinien przekroczyć 8-9l/100km, tylko na Boga! To jest Alfa, sportowa marka Fiata! Mocne motory 1.4l TB o mocach 120 i 155KM zamieniają te małe autko w źródło endorfin i warto za takimi się rozglądnąć. W nowszych egzemplarzach będzie jednak z nimi problem – tam króluje miniaturowy 0.9l 105KM i niestety musi wystarczyć. Oszczędnym spodoba się z kolei diesel 1.3 JTD 85KM. Nie jest mistrzem prostej, ale mimo tego nieźle radzi sobie z samochodem i jest całkiem elastyczny.

Publikacje o Alfa Romeo MiTo

Przegląd rynku nowych samochodów: samochody z LPG za co najmniej 50 tys. zł

Kontynuujemy temat instalacji gazowych w nowych samochodach. Tym razem na tapetę bierzemy auta w podstawowej wersji droższe niż 50 tys. zł. Czy oferta tego typu pojazdów jest duża?

Ciao Bella! - Alfa Romeo MiTo
 
Nasz test

Podczas testu MiTo przypomniały mi się piękne i beztroskie lata młodości, kiedy to dla każdego z nas w samochodzie najważniejsze były: dobry sprzęt grający, szałowy wygląd i trochę miejsca w bagażniku. Miejsca tyle, żeby zmieścić małego grilla i parę okołogrillowych zapasów. Cała reszta była dla nas...

Dominująca kobieta poszukiwana - Alfa Romeo MiTo
 
Nasz test

Coraz więcej osób pracuje w mieście, w którym żyje. Nie chce mieć dzieci, bo to niemodne. Nie myśli o małżeństwie, ponieważ to więzienie. W takim razie, czego oczekuje od życia? Kariery, stylu, przygody... Właśnie na tej podstawie stwierdziłem, że dla młodych pokoleń posiadanie dużego samochodu jest...

Alfa która obaliła mity - Alfa Romeo MiTo
 
Nasz test

W niektórych kręgach (zwłaszcza wśród wielbicieli starych Volkswagenów) popularny jest dowcip o tym, że posiadacze Alfy Romeo jak widzą się po południu, to nie mówią dzień dobry, gdyż widzieli się już rano w serwisie. Przez przypadek dostałem do jazd Alfę Romeo, która całkowicie obaliła tę tezę...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Mały sportowy kompakt - test Alfa MiTo 1.6 JTD

MiTo to najmniejszy model w gamie Alfa Romeo. Jednym się podoba, w innych budzi kontrowersje a jeszcze u innych wzbudza zaciekawienie – taka jest Alfa MiTo. Na pewno jest autem niepowtarzalnym z zacięciem sportowym. Charakteryzuje się doskonałą dynamiką, niskim zużyciem paliwa i kompaktowymi wymiarami.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Alfa Romeo MiToautoWcentrum - społeczność Alfa Romeo MiTo

najwyższe oktanyAuta - Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo Rakieta vel MiTozaur 92,36

Alfa Romeo MiTo 65,63

Alfa Romeo MiTo Miciak 35,19

Alfa Romeo MiTo 1.4 105KM 61,86

Alfa Romeo MiTo 87,55

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Alfa Romeo MiTo

Lutraki-Anett 30,16

mantis30 89,61

ciastek_com 49,30

mwielebny 62,30

Kamiskl 30,02

wonio 30,19

9n99p 30,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Alfa Romeo MiTo

Na dobry początek
Na dobry początek Witam użytkowników autowcentrum.pl i wszystkich miłośników Aly Romeo! Na rozpoc...
Mini spot AR w Świeciu
Mini spot AR w Świeciu Ponad tydzień temu z racji dodatkowego wolnego dnia (11.11.2011 ;)) na szybko sk...
Wgniot
Wgniot zdarzenie było w grudzień 2011 parking pod blokiem u znajomych na osiedlu,wieczo...
MiTo kontra mróz
MiTo kontra mróz Ostatnimi dniami Polska jest biegunem zimna. Dzisiejszego poranka wyświetlacz w ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Alfa Romeo MiTo

od 49 900 zł do 91 200

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (70 - 170 KM): 0.9 TwinAir, 1.4 MPI, 1.4 TB MultiAir

 

Diesel (85 KM): 1.3 JTDM

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Alfa Romeo MiTo
 

Najpopularniejsza wersja Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo 1.4 MPI 70KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
tempomat

Dostępne kolory

Cena katalogowa

49 900

Zobacz ofertę Alfa Romeo MiTo 1.4 MPI 70KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Alfa Romeo MiTo najczęściej porównywane z:

Skoda Fabia
1.6 TDI CR DPF (90 KM)
Volkswagen Polo
1.4 TDI BlueMotion Technology (90 KM)
Ford Fiesta
1.6 Duratorq TDCi (95 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »

Używane Alfa Romeo Mito

Alfa Romeo Mito
1.3 diesel
106 000 km, 2009
25 900 PLN
Alfa Romeo Mito
1.6 diesel 120 KM
125 781 km, 2009
10 200 PLN
Alfa Romeo Mito
1.6 diesel 120 KM
48 100 km, 2009
0 PLN
Alfa Romeo Mito
1.2 diesel 90 KM
37 000 km, 2009
29 900 PLN

Ocena auta Alfa Romeo MiTo

  • Średnia ocena
    na podstawie 29 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94
  • Zalety
  • + silnik
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - widoczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde 2014 Alfa Romeo MiTo SBK Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir 16v 135KM - galeria redakcyjna Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir 16v 170KM - galeria redakcyjna Alfa Romeo MiTo 2011 Alfa Romeo MiTo Facelifting (2014) Alfa Romeo MiTo Alfa Romeo MiTo GTA Concept
Zobacz inne galerie Alfa Romeo

Opinie o instalacji LPG

Alfa Romeo MiTo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo

Ostatnie komentarze:

~katanaman~katanaman

mam 1.4 16V. Po 20.000 KM:
PLUSY: wygląd, właściwości jezdne, działające rzeczywiście DNA,
MINUSY: SPALANIE!!! 10 -11 na mieście, fatalne spasowanie dobrych plastików, rączki wewnętrzne skrzypią, zresztą nie tylko one, podczas mrozów i opadów śniegu można nie zamknąć drzwi bo w ramkach szyb przymarza lód. Zamieniłem się na Punto 2013 z tym samym silnikiem i żałuję, bo w Punciaku nie miałem takich problemów (w zasadzie żadnych) a i ten sam silnik palił 1,5 do 2 litrów mniej !!! Żałuje i czekam na nowe Punto . Ciekawostką jest to że znajomy kupił Julkę i tam jakoś alfa postarała się lepiej, czyżby o mniejszy model nie trzeba było tak dbać przy produkcji??? Jakoś Fiat i Pandę i Punto czy Bravo produkuje na podobnym poziomie.

~zan~zan

Co do tej niby astronomicznej ceny. Oglądałem cenniki różnych samochodów segmentu B. Były tańsze (Fabia, Yaris), ale i były droższe. MINI na przykład jest 30tys droższe niż Mito, a w najdroższych wersjach sochodzi nawet do 140tys. Volkswagen Polo kosztuje praktycznie tyle samo co Mito.

Poza tym rozumiem określenia

"a po wybraniu wyposażenia opcjonalnego okazuje się wręcz irracjonalnie kosztowne. A przecież to tylko auto miejskie"

Że miejskie, to musi być tanie? A jak ktoś ma pieniądze, a chce mieć miejskie auto, bo np. łatwiej parkować i przeciskać się przez wąskie uliczki? A jak kogoś interesuje wizja 170KM w jednotonowym samochodzie? Jak ktoś chce mieć to jako drugi samochód albo po prostu lubi małe auta?

W każdym razie uwagę o "irracjonalnej cenie" uważam za nierzetelną i nieobiektywną. Każdy może sprawdzić ceny przez Interenet nie wychodząc z domu Panowie.

~gregor79~gregor79

Nie do końca zgodzę się z redaktorem tego artykułu na temat systemu DNA w MiTo. Miałem okazję testować ten system w MiTo (również w Giuliettcie) i powiem, że auto zupełnie inaczej zachowuje się na drodze. Zawieszenie jest co prawda miękkie, ale przy systemie Dynamic auto trzyma się dobrze wyznaczonego kierunku. Mówiąc krótko: sama radość z jazdy!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Alfa Romeo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
7 659
Przejechany dystans
4 272 862 km
Zatankowanego paliwa
265 940 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 484
Wydanych pieniędzy
624 522 zł
Średnie wydatki na auto
1 385 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 744
Wydanych pieniędzy
645 996 zł
Średnie wydatki na auto
1 432 zł
Zobacz dzienniki kosztów Alfa Romeo (451)

Testy zderzeniowe Alfa Romeo MiTo

Najnowsze testy zderzeniowe Alfa Romeo MiTo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Alfa Romeo

Zużycie paliwa Alfa Romeo MiTo

Na podstawie 38 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: czubek , dodano: 20.06.2009 21:56

cały czas poniżej 6 litrów - większośc w mieście i z duża frajdą z jazy

pełny raport Alfa Romeo Hatchback 3d 1.6 JTDM

autor: tomaszek00, dodano: 01.06.2009 17:32

Trzeba lać wiadrami :)

pełny raport Alfa Romeo Hatchback 3d 1.4 TB 16v

autor: diable, dodano: 04.05.2011 04:04

Średnie spalanie (tryb dynamic + normal) jakie udało mi się uzyskać to prawie 7 litrów na 100 km. Przy tak żwawym silniku jest to bardzo niskie spalanie. Producent obiecuje że będzie jeszcze niższe gdy silnik będzie dotarty. Spodziewam się zejść do 5.5 litra na 100 km w trybie normal. W trybie dynamic spalanie wzrasta obecnie w moim aucie do 8-14 litrów na 100 km w zależności od prędkości z jaką podróżuję.

pełny raport Alfa Romeo Hatchback 3d 1.4 TB MultiAir 16v
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Alfa Romeo MiTo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Alfa Romeo MiTo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Alfa Romeo MiTo
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Alfa Romeo MiTo, oglądali także