Szukaj

Informacje o Audi A4 B5

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Audi A4 B5 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Audi A4 B5

Liczba ocen: 1 376
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~gosc
Audi A4 B5
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Auto zakupione w 2014 od handlarza z przebiegiem 213 tys. o ile nie był kręcony. Założona instalacja gazowa. Silnik niezawodny i prosty w obsłudze. Idealny do LPG. Co do instalacji bywało różnie. Ogólnie chodzi super, ale często siadają cewki i mam już czwartą bo inaczej szarpie na gazie, ale na szczęcie jest to tanie w wymianie i można samemu wymienić w 20 minut. Do tego trzeba pamiętać o przepustnicy ,którą też wymieniałem 2x. Obecnie nabite 353 tys. i śmiga dalej. Trochę brakuje mocy przy ruszaniu, ale potem przy wyższych obrotach ładnie się zbiera. Idealnie do prędkości 120-130 to w miarę cicho. Najlepiej jedzie mi się do 140 potem już trochę nie czuję się komfortowo, ale też nie szaleje w 24 letnim aucie. Jak się wkręci w obroty to czuć moc zwłaszcza pod górkę. Jedyny minus to ciasno i bagażnik mały, przy małej dwójce dzieci jako tako albo powoli przymierzam się do zmiany ale szkoda mi go się pozbywać bo mam wszystko na bieżąco robione i nie ma rdzy.
4,9
~Nox
Audi A4 B5
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Dla mnie ideał auta, gdyby ktoś dziś wyprodukował by takie samo nowe, nie kupiłbym innego, Miałem kilka rożnych i przejeździłem dużo najróżniejszymi samochodami. To mam ponad 10 lat, inne mijają i to nadal jest. 0 usterek, tylko eksploatacja, spalanie przepiękne, około 5l na100km w cyklu mieszanym. Najlepszy balans funkcjonalności auta, nadaje się do wszystkiego, wieś, miasto, trasa, przyczepka, długie i krótkie trasy. Codzienny uniwersalny, koń roboczy. Po 500 tys wymieniłem zawieszeni, całe oryginalne i nie było uszkodzone, wszystko dobre, może tylko trochę wyrobione i mocniej przysiadało, spokojnie mógłby dalej jeździć. Z drobniejszych napraw to wymiana uszczelek i osłon na zaciskach hamulców, przeczyszczenie kilu styków elektrycznych które zaśniedziały. JA tu tylko leje paliwo i podstawowa eksploatacja. Najtańsze auto świata. Aha wykonanie wnętrza dużo lepsze niż w nowych audi:) i ogólnie nowych samochodach.
4,2
~Schreder
Audi A4 B5
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Stara klasa premium i wszystko robi się jasne. Było to moje pierwsze auto i mam do niego bardzo duży sentyment. Był wygodny, dobrze wykonany, cichy i nie straszył rdzą oraz kosztami utrzymania. Mój egzemplarz był akurat już zmęczony życiem ale mimo tego auto jeździło i paliło i dowoziło wszędzie gdzie tylko chciałem. Części nie obciążały bardzo mocno mojej kieszeni co dla studenta jest bardzo ważnym atutem. Wiadomo, ze względu na wiek w aucie co rusz potrafi się coś zepsuć ale na to trzeba być przygotowanym. Ogółem auto jest naprawdę dobre i jedyne co psuje całokształt to silnik.

Raporty spalania Audi A4 B5

Liczba raportów: 1 798
Średnie spalanie dla Audi A4 B5
8,3 – 17,2
l/100 km
5,0 – 8,9
l/100 km
9,2 – 16,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Audi A4 B5
Avant 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Skrzynia Tiptronic. Jazda w mieście to spalanie między 10.5-12.5 litra. Silnik chlapie dużo mniej w trasie. Tempomat na setce, autostrada i spalanie schodzi do 7 litrów i to terenie pagórkowatym, ale bez wiatru w maskę. Ta sama trasa, ale pod górkę + pod wiatr i spalanie 8 litrów. Fajne jest to, że kiedy potrzeba, to zapas mocy jest właściwie natychmiast dostępny. Plusy: + wygoda skórzanej tapicerki + wyciszenie wnętrza (niestety w mieście silnik co chwila o sobie przypomina) + przestrony bagażnik + ocynkowane nadwozie + dobrej jakości wykonanie wnętrza (niestety widać znaki zużycia po 360k) + trwałe i mocne silniki + głupkoodporna skrzynia automatyczna tiptronic (manuale też były w porządku) + komfortowe zawieszenie wielowahaczowe przód i tył + dobre nagłośnienie (nawet seryjne Nokii daje radę, w ofercie również system Boss z Sub.) Minusy: - drogie części - koszmarny dostęp do elementów w silniku (ledwo się mieści pod maską) - ciężko znaleźć dobrze wyposażony samochód, niezajechany i w dobrych pieniądzach - silniki v6 z wadą konstrukcyjną (po 200k należy wymienić lewą uszczelkę pod klawiaturą, bo zaczyna puszczać) - do wymiany rozrządu należy ściągnąć cały przód - drogie naprawy - spasowanie wnętrza poddaje się po 300k i zaczyna gdzieniegdzie trzeszczeć (na szczęście tylko na nierównościach) - wysokie spalanie - nagłośnienie zazwyczaj do wymiany po 300k
5,4
Audi A4 B5
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Bardzo wdzięczny samochód choć ma już swoje lata . Spalanie średnie z 80 tankowań to 5,6litra ON lub OO przy czym połowa z ciągniętą przyczepą (łódź) . Kusi zakup czegoś nowszego np B7 1,8T lub 2.0 i zagazować tylko czy koszty eksploatacji będą niższe ? hmm
6,0
Audi A4 B5
Avant 1.9 TDI 116KM 85kW
Silnik bardzo oszczędny, właśnie wróciłem z urlopu(3 osoby + pełny bagażnik walizek), zrobione w sumie 1600km (na miejscu po górach zrobione jakieś 200km), większość trasy z klimatyzacją, utrzymywałem prędkość 120km/h i nie bałem się wcisnąć gazu do "deski". Spalanie wyszło 5.6l / 100km.

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 139
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 73
2,5
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 204 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Co za partacze. Co za brak kultury. pracownicy wulgarni i nie da się z nimi pogadać jak coś im nie pasuje i gaz nie chodzi jak trzeba.Poleciłem im dwóch znajomych i teraz muszę sie chować przed nimi. Nie dość że wiecznie ja miałem problemy z gazem, to spaprali u moich znajomych. Robią na najtańszych gratach jak sie okazało i wiecznie coś nie tak. Non stop błędy, falowanie...
5,0
Audi A4 B5
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 349 tys. km
użytkowana przez: 301 tys. km
Instalacje mam 11 lat i dopiero po 10 latach sławne i wadliwe valteki zostały wymienione po przebiegu blisko 300 tys. Wcześniej już dawały oznaki zużycia (~220kk) ale postanowiłem zobaczyć kiedy wysiądą całkowicie. Do samego końca dało się jeździć, czasem "świrowały" obroty falując na biegu jałowym i podszarpywały lekko. Poza tym w instalacji wymieniono raz reduktor a raz...
5,0
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
homologacja: AUTOGAZ DUAL SYSTEM sp.z o.o.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 235 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Idealny na gazie, brak spadku mocy. Co więcej ! Nawet wzrost mocy bo mieszanka bardziej kaloryczna :) Auto lubi jezdzić powyżej 3tys obrotów jak zauważyłem a potem to czuję sie jak w niebie jeśli jeździ sobie 150km/h czy więcej po autostradzie :) Jak najbardziej gaz idealny do tego auta a i Ty poczujesz też luz w kieszeni co do spalania. Lepiej chyba płacić 1,60 za gaz i...
Audi A4 B5