Szukaj

Informacje o Audi A4 B5

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Audi A4 B5 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Audi A4 B5

Liczba ocen: 1 336
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Łukasz
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Audi A4 B5
Auto posiadam 3 lata i jestem z niego bardzo zadowolony. Pomimo 20 lat nadal wygląda fajnie, silnik sprawuje się bez zarzutów, skrzynia biegów płynnie pracuje nic nie trzeszczy podczas zmieniania. Jeżeli chodzi o naprawy jedyne z czym się przez ten okres spotkałem to były to naprawy związane z eksploatacją auta jak klocki hamulcowe, tarcze, paski klinowe, rozrząd, elementy zawieszenia, termostat, uszczelka pokrywy silnika itp. Więc bez żadnych większych niespodzianek a każda usterka była łatwa do usunięcia. Oczywiście samochód ma już 20 lat więc trzeba się będzie liczyć że jakieś elementy gumowe, uszczelki będą wymagały wymiany. Ogólnie auto nigdy nie widziało lawety ani linki holowniczej (dwa razy z tyłu). Jedynie do czego się mogę doczepić to wyciszenie auta, ogólnie jest dobre i nie męczy się człowiek na długich trasach ale mogło by być ciut lepiej przynajmniej tak mi się wydaje.
4,6
~gość
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
Było to moje 3 auto. Kupiłem od zaprzyjaźnionego Niemca mojego taty z którym znał się kilkanaście lat. Jedno z fajniejszych aut jakie miałem. Obecnie mam 6 auto. Całokształt oceniam na 4+. Po zakupie zainstalowałem LPG staga. Ogólnie samochód bez awaryjny i fajny do jazdy. 95% to plusy, ale mam 2 minusy. Pierwszy to nieskładająca się tylna kanapa. Drugi to delikatna podsterowność w zakrętach (podobno to wina ułożenia silnika wzdłużnie pod 4x4). Reszta same plusy jak na ponad 20 letnie auto. Zero rdzy oprócz pojawiających się delikatnych purchli na dachu przy przedniej szybie. Obecnie użytkowane jako służbowe dla pracownika.
4,1
~edusienka
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
Auto pomimo wieku jest użytkowe, jeździ na co dzień i nie generuje poważnych usterek. Silnik jest w dobrej kondycji, blacha sie trzyma tam gdzie nie było bite, tam gdzie było to są problemy. Instalacja LPG założona w 2005 (papiery lovato, jednak wydaje się że jakiś noname) przez poprzedniego właściciela po 10 latach użytkowania przeszła generalny remont - wymiana sterownika (stag), listwy wtryskowej + homologacja butli. Spalanie lpg przy ekonomicznej jeździe ok 9l, przy niezbyt eko 10-11 l. Ceny podstawowych serwisów w rozsądnych cenach, duży wybór części zamiennych. Nie polecam najtańszych elementów zawieszenia bo wytrzymują 30-40 tys km i znów do wymiany. Wnętrze przestronne, nawet z tyłu. Z problemów starości to awaria szyberdachu, odklejająca się podsufitka i boczki, schodzący klar.

Raporty spalania Audi A4 B5

Liczba raportów: 1 724
Średnie spalanie dla Audi A4 B5
8,2 – 17,4
l/100 km
4,3 – 8,9
l/100 km
9,2 – 16,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi A4 B5
Jeśli ktoś szuka rzetelnej opinii na temat spalania pojazdu Audi A4 B5 1.9 TDI 90KM to chętnię się nią podzielę. Jeżdżę tym autem od grudnia 2013 czyli pięć i pół roku na chwilę obecną, przejechałem nim około 250 000 kilometrów. Spalanie w tym aucie to jest bajka jeśli umiesz jeździć ekonomicznie czyli rozpędzasz się do optymalnych prędkości, hamujesz silnikiem i znasz teren po którym się poruszasz. Mój styl jazdy to taki na starego taksówkarza, złotówę z Meśka W124. Przy takiej jeździe średnie spalanie wychodzi zawsze poniżej 5 litrów na 100 km. Minimalne średnie spalanie jakie udaje mi się uzyskać to 4.0 - 4.2 litra na 100 km, obliczane z przejechania około 1000 km przy dużym udziale jazdy na dłuższych trasach. Jazda autostradą za TIRem pozwala spokojnie uzyskać wynik poniżej 4 litrów na setkę. Jazda w mieście, średnim i małym, po większych żadko się poruszam to wynik 4.5 - 4.8 na setkę. Żeby spalić tym autem powyżej pięciu litrów musisz mieć czterech chłopów za pasażerów i dobrze deptać, jednak przekroczenie 6 litrów na setkę przy normalnej jeździę jest mało prawdopodobne. Wyniki te są liczone poprzez tankowanie do pełna, reset licznika kilometrów i przelicznie zatankowanych litrów na przejechane kilometry po kolejnym tankowaniu do pełna. Dodam jeszcze że pełny bak paliwa pozwala przejechać minimum 1500 km bez tankowania.
8,0
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
Opony 205/55/16, jazda po krajówkach przez małe miejscowości normalna jazda to 7,5 litra, oszczędna to 6,5 litra. W mieście latem średnio 9 litrów, zimą to 10-11 litrów, autostrada do 120-130 km/h jest oszczednie ok 7 litrów, przy 160 robi się koło 9 litrów. Dodam, że jeżdzę cały czas z włączoną klimatyzacją głównie sam bez bagażu. Biegi zmieniam przy 2,5 tys obrotów i gdzie tylko mogę to hamuje silnikiem przy 2 tys. obrotów. Uważam, że jak na pełnowymiarowy samochód z dosyć dobrą elastycznością wynik spalania jest jak najbardziej w normie.
10,7
Sedan 1.8 Turbo 180KM 132kW
Audi A4 B5
Instalacja BRC założona w 2016. Zrobione 20 tyś km. Po wielokrotnym pomiarze spalania lpg we Wroclawiu (jazda w korkach, raczej spokojna bez deptania) wychodzi 11,5L/100km. Na trasie i autostradzie 130km/h (mniej więcej 200km trasa 200km autostrada) na 40 litrach zrobiłem 400km bez trudu. Na zwykłej trasie 90km/h + wioski z rzadkim wyprzedzaniem spalanie lpg to 8l/100km. Ogólnie jak na tę moc nie jest źle. Spalanie benzyny w mieście to 10l, ale tyle samo paliło mi 1 6 101km w tym samym nadwoziu także ogólnie polecam ten motor. Przy mocno dynamicznej jeździe bak pustoszeje błyskawicznie... Ale to raczej normalne w każdym aucie..

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 120
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wzrost obrotów silnika przy dojeżdzaniu do np. skrzyzowania AUTOMAT
  • Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001
  • silnik
Od niedawna zauważyłem, że czasami jak np. dojeżdżam do skrzyżowania do świateł, wzrastają mi obroty. Mam automat, dojeżdżam do świateł, wciskam i trzymam hamulec. Normalnie w tej sytuacji mam 800 obrotów, jak zwykle na postoju. Ale czasami w tej sytuacji obroty same (ja trzymam hamulec, nie wciskam gazu) wzrastają do 1000-1100 obrotów, co skutkuje głośną pracą silnika i wibracjami. Po odpuszczeniu hamulca i ruszeniu wszystko się normuje. Nie dzieje się to ciągle, ale od czasu do czasu. W czym może być problem? Kolega myśli, ze może komputer sam zwiększa obroty aby doładować sobie akumulator... Ale akumulator ma dopiero 2 lata, jak uważacie, może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za każdą pomoc i pomysł. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 72
2,5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 204 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Co za partacze. Co za brak kultury. pracownicy wulgarni i nie da się z nimi pogadać jak coś im nie pasuje i gaz nie chodzi jak trzeba.Poleciłem im dwóch znajomych i teraz muszę sie chować przed nimi. Nie dość że wiecznie ja miałem problemy z gazem, to spaprali u moich znajomych. Robią na najtańszych gratach jak sie okazało i wiecznie coś nie tak. Non stop błędy, falowanie...
5,0
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 349 tys. km
użytkowana przez: 301 tys. km
Instalacje mam 11 lat i dopiero po 10 latach sławne i wadliwe valteki zostały wymienione po przebiegu blisko 300 tys. Wcześniej już dawały oznaki zużycia (~220kk) ale postanowiłem zobaczyć kiedy wysiądą całkowicie. Do samego końca dało się jeździć, czasem "świrowały" obroty falując na biegu jałowym i podszarpywały lekko. Poza tym w instalacji wymieniono raz reduktor a raz...
5,0
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: AUTOGAZ DUAL SYSTEM sp.z o.o.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 235 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Idealny na gazie, brak spadku mocy. Co więcej ! Nawet wzrost mocy bo mieszanka bardziej kaloryczna :) Auto lubi jezdzić powyżej 3tys obrotów jak zauważyłem a potem to czuję sie jak w niebie jeśli jeździ sobie 150km/h czy więcej po autostradzie :) Jak najbardziej gaz idealny do tego auta a i Ty poczujesz też luz w kieszeni co do spalania. Lepiej chyba płacić 1,60 za gaz i...
Audi A4 B5