Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Touring

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4478 mm
Szerokość 1739 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1932 mm
Wysokość 1409 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1429 mm
Rozstaw osi 2725 mm
Rozstaw kół - przód 1481 mm
Rozstaw kół - tył 1493 mm
Prześwit 125 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 975 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 957 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1437 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1437 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1345 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 435 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Tomasz
BMW Seria 3 E46
Touring 320 d 150KM 110kW
Mam " Lalunie " od nowosci z salonu. Jest to super autko , niby 3 to usportowiona , a pojemny bagaznik pozwala zaladowac nawet lodoke i jeszcze pare rzeczy. Wszystkosie zuzywa , ale nigdy mnie nie zawiodla w trasie. Jesli juz to ostrzegala i wtedy trzeba sluchac co chce i dac , zrobic . zachipowana na 190 km , no ideal do jazdy, zryw ,przyspieszenie cudo. Caly wic polega na tym , zeby lalusie pociagnac na stala predkosc i tak trzymac.Wtedy spalanie moze wyjsc nawet 5,6 l / 100 km , jatak mam, ale ja sie chce powyprzdzac i dc ognia to wiadomo okolo 7,6 l. Miasto wiadoma rzecz korki i od 8l do 9l wyjdzie. Niech sie schowaja nowsze modele silnika, e46 to sprawdzona jednostka, bez dwoch zdan. Wyposazene idealne i rozwiazania , nowsze sa wypchane cudami dla szpanerow i elektrykow, zeby zarobili. Jest swietna polecam moja ma 17 lat od nowosci i nie chce zmieniac. Jak se dba to i usterki nie sa zadnymi usterkami. Zwyczajna eksploatacja , amory, turbina ,tarcze klocki itp to sie zuzywa jak buty do chodzenia . UWAGA oleje zmieniac gora do 15 tysiecy km, nie jak check control, ze 30 tysiecy km, a bedzie sluzyc lata. Czyscic egr powrot spalin, swice i silniczek buzi dac . Pozdrawiam razem z Lalunia . ( a no wiadomo rdza , ogladac, i nie pozwolic sie jej panoszyc :))) ) Jezdzic caly czas na klimatyzacji wtedy brak usterek, grzbow. Zabezpeczac podwozie Polski klimat
4,9
~Tomasz
BMW Seria 3 E46
Touring 320 d 150KM 110kW
Mam " Lalunie " od nowosci z salonu. Jest to super autko , niby 3 to usportowiona , a pojemny bagaznik pozwala zaladowac nawet lodoke i jeszcze pare rzeczy. Wszystkosie zuzywa , ale nigdy mnie nie zawiodla w trasie. Jesli juz to ostrzegala i wtedy trzeba sluchac co chce i dac , zrobic . zachipowana na 190 km , no ideal do jazdy, zryw ,przyspieszenie cudo. Caly wic polega na tym , zeby lalusie pociagnac na stala predkosc i tak trzymac.Wtedy spalanie moze wyjsc nawet 5,6 l / 100 km , jatak mam, ale ja sie chce powyprzdzac i dc ognia to wiadomo okolo 7,6 l. Miasto wiadoma rzecz korki i od 8l do 9l wyjdzie. Niech sie schowaja nowsze modele silnika, e46 to sprawdzona jednostka, bez dwoch zdan. Wyposazene idealne i rozwiazania , nowsze sa wypchane cudami dla szpanerow i elektrykow, zeby zarobili. Jest swietna polecam moja ma 17 lat od nowosci i nie chce zmieniac. Jak se dba to i usterki nie sa zadnymi usterkami. Zwyczajna eksploatacja , amory, turbina ,tarcze klocki itp to sie zuzywa jak buty do chodzenia . UWAGA oleje zmieniac gora do 15 tysiecy km, nie jak check control, ze 30 tysiecy km, a bedzie sluzyc lata. Czyscic egr powrot spalin, swice i silniczek buzi dac . Pozdrawiam razem z Lalunia . ( a no wiadomo rdza , ogladac, i nie pozwolic sie jej panoszyc :))) ) Jezdzic caly czas na klimatyzacji wtedy brak usterek, grzbow. Zabezpeczac podwozie Polski klimat
4,4
~Cezary C
BMW Seria 3 E46
Touring 318 d 115KM 85kW
Jestem 2 właścicielem w kraju i 3 ogólnie. Użytkuję autko już 4 rok i jedynie raz mnie zawiodło, ale to z mojej winy bo miałem stary akumulator, który odmówił pracy. Miałem okazję jeździć autami o podobnych gabarytach typu honda civic z 2007 lub seat ibiza z 2010 w kombi i musze stwierdzić, że moje bmw jest wygodniejsze i mniej części wymieniałem niż właściciele ww. samochodów. Jest to kombi/touring więc miejsca na bagaże jest całkiem sporo, chociaż przez tylny napęd i ustawienie głośników w bagażniku, to trochę mniejsza ibiza jest bardziej pakowna, ale nigdy nie miałem problemu by czegoś nie móc przewieść. Zależnie od stylu jazdy spalanie oscyluje między 5L a 7.5L. Po mieście trochę dynamicznie uzyskamy spalanie w okolicach 7l, natomiast w trasie spokojna jazda bardziej ekonomiczna do 100 km/h to uzyskamy spalanie rzędu 5.5-5.7L. Jeżdżąc codziennie do pracy trasą s8 80km w dwie strony właśnie tym stylem uzyskałem 5.66l/100km.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Touring
8,7 – 12,5
l/100 km
6,5 – 8,9
l/100 km
10,1 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
BMW Seria 3 E46
Touring 325 Ci 192KM 141kW
W mieście spalanie rosło do 13 litrów na 100km, w trasie byłem w stanie zejść do 6 przy jednostajnej jeździ z prędkością 120-130km/h przez dłuższy czas. Auto bardzo komfortowe, z pazurem, silnik brzmi pięknie, bulgocze przy wkręcaniu się na obroty, delikatnie szumi przy ~3000obr do krzyku przy 6000obr, wydech jest ustawiony kulturalnie, tak jak tego oczekiwałem, nie jest natarczywy. Z silnikiem nigdy nie miałem problemu, jedynie zużycie osprzętu daje w kość (przepływka, disa, vanosy, alternator, rozrusznik, pompa wody, simmering...). Automat chodzi świetnie, ale jednak brakuje tego 6 biegu.
8,0
BMW Seria 3 E46
Touring 330 d X 184KM 135kW
Samochód mam od niedawna ale już można coś powiedzieć. Spalanie: - 100% po mieście to ok 8.5 litra. - w trasie jadąc średnio 100km/h i wyprzedając co się da to ok 6.5 litra - mieszane z przewagą miasta (70%) to 7.5 litra
11,2
BMW Seria 3 E46
Touring 330 i 231KM 170kW
Podaje wartości z dystrybutora. Miasto Warszawa w miarę spokojna jazda, kilka razy ogień na odcinku 400km -13.7l. trasa 1600km 4 osoby ciągle 140-170kmh 10.3l. trasa jednopasmo plus wyprzedzania 3 osoby - 9.3l Do 120kmh autostrada 2 osoby - 8.7l NIE SPALI MNIEJ liczę to od 10k km I nie uwierzę w to co piszecie w komentarzach

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Touring