Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Touring

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Touring

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4478 mm
Szerokość 1739 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1932 mm
Wysokość 1409 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1429 mm
Rozstaw osi 2725 mm
Rozstaw kół - przód 1481 mm
Rozstaw kół - tył 1493 mm
Prześwit 125 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 975 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 957 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1437 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1437 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1345 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 435 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg

Oceny BMW Seria 3 E46 Touring

Liczba ocen: 211
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Mariusz
Touring 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Przejechałem tym samochodem ok 100kkm. Mój egzemplarz łapie rdzę na każdym elemencie karoserii. Zaznaczam, że nigdzie nie jest to związane z naprawami lakierniczymi. Samochód mimo widocznego wewnątrz przebiegu pozytywnie mnie nastawił do marki. Awarie standardowe. Wymieniałem sprzęgło+dwumas i był oryginał. Amortyzatory tył - oryginał itd. Hamulce szybko zużywają się mimo używania podzespołów ze średniej półki (bosch/Trw itp) Zawieszenie lemforder przód wymieniane co ok 1,5 roku. Generalnie zwykły solidny samochód. Wygląd kwestia gustu. Prowadzenie przyjemne. Silnik wystarczające 150KM. Spalanie niskie. Koszt części raczej niski.
4,9
~Grzesiek
Touring 330 d 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
Kupiłem ten samochód od znajomego który zakupił w salonie więc mam pewnośc ze przebieg jest pewny. Mam że skrzynia automatyczna i jestem bardzo zadowolony wymiana oleju co 50 tys . Wcale dużo nie pali jak się nie przeciąga. Około 8-9 litrów. Ale 15 litrów tez potrafi. Największy problem według mnie jest korozja to jest koszmar. I zawieszenie drogie ale PRZECIEŻ to BMW. Wymieniłem praktycznie całe ale nie które elementy byly jeszcze ori na tyle. Skóra i cała tapicerka bardzo wytrzymała i ładna większość nowych aut jest z plastiku. O tym aucie można pisać i pisać pozdrawiam i proszę nie bać się automatów w bmw wystarczy o nie dbac
4,2
~Krakus 2
Touring 318 d 115KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Już 6 lat jeżdżę autem i dalej mi się podoba. Nie spodziewałem się, że BMW może dać tyle radości z samej jazdy. Choć są lepsze auta to następna marka auta którą posiądę to tylko ze znaczkiem śmigła. Nadmienię, że wcześniej nie miałem ani nigdy nie jeździłem niczym z pod znaku śmigła. Mój przebieg "startowy" 239 tys -rzeczywisty i nie kręcony na 100% - aktualny 428 tys. Jakbym auto wyszorował, plastki "zregenerował" i cofnął licznik o 200 tys to pewnie dużo osób nie zorientowało by się co to autko już przeżyło.

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 Touring

Liczba raportów: 346
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Touring
8,7 – 11,4
l/100 km
6,5 – 8,9
l/100 km
9,8 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Touring 325 Ci 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
W mieście spalanie rosło do 13 litrów na 100km, w trasie byłem w stanie zejść do 6 przy jednostajnej jeździ z prędkością 120-130km/h przez dłuższy czas. Auto bardzo komfortowe, z pazurem, silnik brzmi pięknie, bulgocze przy wkręcaniu się na obroty, delikatnie szumi przy ~3000obr do krzyku przy 6000obr, wydech jest ustawiony kulturalnie, tak jak tego oczekiwałem, nie jest natarczywy. Z silnikiem nigdy nie miałem problemu, jedynie zużycie osprzętu daje w kość (przepływka, disa, vanosy, alternator, rozrusznik, pompa wody, simmering...). Automat chodzi świetnie, ale jednak brakuje tego 6 biegu.
7,6
Touring 318 i 118KM 87kW
BMW Seria 3 E46
Jestem super zadowolony z tego auta, sprowadziłem go z Niemiec 7 lat temu . Przejechałem 130 tyś kilometrów , zaliczyłem wiele razy Niemcy , Austria , Szwajcaria . Dwa razy wymiana elementów przedniego zawieszenia ,dwa razy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzenia , raz lekkie poprawki lakiernicze karoserii. To wszystko .Auto nigdy mnie zawiodło.Jedynie co mnie w nim boli to problemy w zimie z jazdą. Ciężki do jazdy po śniegu . Żal sprzedawać chociaż chciałbym już wymienić na coś większego . Polecam!
7,0
Touring 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Auto naprawdę super wygląda i jeździ się nim przyjemnie, szczególnie na długich trasach jest bardzo oszczędne i dynamiczne przy wyprzedzaniu. Moje spalanie z ostatnich 40 000 km wyniosło 7L uważam to za dobry wynik bo często jeżdżę krótkie odcinki z prędkościami do 140. Auto posiadam 4 lata i jestem mega zadowolony mimo tego że ma już 13 lat to jadąc nim nie czuć tego bo jest cicho nic nie skrzypi i fajnie się prowadzi. Aktualny przebieg to 350 000 nie kręcony na oryginalnym sprzęgle dwumasowym które jeszcze nie daje oznaków do wymiany.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Touring