Szukaj

Informacje o Citroen C3

Lata produkcji: 2002 – teraz
Segment: Auta małe
Citroen C3, należący do segmentu B, produkowany był od 2002 r. Pierwsza generacja modelu wytwarzana była wspólnie z nieco mniejszym modelem C2. Podobne konstrukcyjnie auta różniły się przede wszystkim przeznaczeniem. C3 pełnił funkcję małego auta dla rodziny, zaś C2 adresowany był do znacznie młodszej klienteli. Pierwsza generacja Citroena C3 zaprojektowana została przez Włocha Donato Coco i nawiązywała stylistycznie do legendarnego modelu 2CV. Pierwsza generacja C3 produkowana była do 2009 r., druga powstawała w latach 2009-2016, i od 2016 r. w sprzedaży oferowana jest już trzecia odmiana tego miejskiego modelu. Na bazie Citroena C3 powstawały różne inne wersje nadwoziowe – m.in. kabriolet C3 Pluriel (tylko I generacja), MPV C3 Picasso (I i II generacja) oraz crossover C3 Aircross (II i III generacja).
czytaj więcej
Powagosław

Citroen na piątkę zdał egzamin z tego wielu producentów, również, a może przede wszystkim, w tej klasie wciąż lekceważy. Z emocji, indywidualności i rozpoznawalności. Przy okazji, tym bardziej widać, jak ważny dla marki był model Cactus, z którego C3 czerpie pełnymi garściami.

~Powagosław
Luzacjusz

Zegarek Swatch na kółkach. Auto miejskie to jest i według motoryzacyjnych marketingowców ma być taką właśnie zabaweczką. W dzisiejszym świecie wiele rzeczy nie ma większego praktycznego zastosowania, ma po prostu bawić i cieszyć. Więc chyba się udało.

 

~Luzacjusz

Citroen C3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Citroen C3

Liczba ocen: 558
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~C3
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Citroen C3 III
Udany egzemplarz, ładny środku, jeszcze ładniejszy na zewnątrz, wygodny w podróżowaniu. Idealny samochód do pokonywania tras z punktu A do B ( w szczególności codzienne dojazdy do pracy). Samochód niestety nie nadaje się do jazdy na trasach szybkiego ruchu i autostradach ze względu na małą moc. Małą moc silnika (a także słabych osiągów) wynagrodzi za to wizyta na stacji paliw. Jest to niewątpliwie ogromny plus tego samochodu a raczej silnika który w nim się znajduje - 1.2 puretech o mocy 82 koni. Silnik stworzony pod instalację gazową - we wlewie paliwa jest miejsce na gaz, butla ok 40 l mieści się w kole zapasowym więc nie traci się miejsca w bagażniku. Samochód użytkuję wyłącznie w pokonywaniu trasy dom - praca (trasa przejazdu to miasto średniej wielkości oraz obszar pozamiejski). Jadąc w miarę przepisowo osiągam spalanie na poziomie poniżej 6 l gazu na 100 km (dane na podstawie 3000 km przejechanych w okresie jesienno-zimowym - średnie spalanie 5,84). Także jeżeli planuje się zakup tego samochodu (lub samochodu z tym silnikiem) w podobnych celach to będzie to strzał w 10. Samochód jednak nie nadaje się na pokonywanie długich tras na drogach szybkiego ruchu.
1,8
~KKP
Hatchback 1.6 BlueHDi 99KM 73kW
Citroen C3 III
Generalnie nie polecam tego samochodu. Kupiłem samochód nowy w salonie w najdroższej wersji C3 Shine z silnikiem 1.6 diesel 99KM. Widać że Citroen oszczędza na czym się tylko da - brak nawet plastikowej wklejki na dywaniku dla lewej nogi żeby się nie brudził co w innych samochodach jest standardem. Zacinające się pasy bezpieczeństwa , wypalające się żarówki (dwie już nie działały gdy samochód opuścił salon ale się nie zorientowałem ) zacinający wyświetlacz, zacinające się tylne drzwi itd. Ale to jest jeszcze nic w porównaniu z awarią zbiornika do AD BLUE w którym się coś rozkleiło (tak twierdzi serwis CITROEN/PEUGEOT ) i włączają się kontrolki na zmianę " AD BLUE" i " awaria silnika" . Zaczęło się to dziać przy przebiegu 17tys. ale niestety zaraz po gwarancji . Pomimo że samochód był serwisowany w ASO ( materiały eksploatacyjne oryginalne oleje TOTAL i płyn hamulcowy wymieniony na drugim przeglądzie ) i ma bardzo mały przebieg Citroen Polska nie widzi możliwości partycypowania w naprawie która kosztuje ok. 5 tys. zł. Zważywszy na jakość samochodu i podejście CITROEN Polska NIE POLECAM TEGO SAMOCHODU. Nowy samochód ma się amortyzować a nie generować koszty a sam zakup za 70 tys jak na segment B to nie mało.
4,4
~LeifErikson
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Citroen C3 III
Minął rok za kierownicą C3, więc pora na kolejny wpis (poprzedni wrzucałem po około pół roku i 5000 km). Samochód przez ten czas ujawnił kilka pozytywnych cech, a także parę minusów, ale tych plusów jest zdecydowanie więcej i osobiście dziwię się, że to auto nie jest u nas popularniejsze, bo stosunek cena/jakość ma naprawdę znakomity. Po pierwsze jednak - dlaczego w ogóle wybrałem C3, a nie na przykład popularne Clio, Ibizę/Polo albo Rio/i20? Przed decyzją sporo czasu spędziłem za kółkiem Clio (zarówno IV jak i V generacji) oraz Ibizy, trochę także w Hyundaiu i Kia (Fabię i Yarisa odrzuciłem od razu, bo to konstrukcyjnie stosunkowo stare auta). W skrócie: Clio moim zdaniem jest przereklamowane. Jedyne czym się wyróżnia na plus to ładny wygląd (bardzo ładne lampy), bo cała reszta jest przeciętna, a jeśli chodzi o komfort, ilość miejsca czy jakość materiałów w środku to nawet jest tam jak dla mnie słabiej niż u konkurencji. Ibiza z kolei świetnie jeździ (sztywne zawieszenie, responsywny układ kierowniczy, wbrew pozorom bardzo dynamiczny silnik 1.0 TSI), ale za to jak siada się w środku, to ma się wrażenie obcowania z autem z 2009 roku, a nie 2019 (szare plastiki, toporny design, przeciętne fotele). Podobnie jest z Koreańczykami - w środku wydają się autami trochę z poprzedniej epoki, co dla mnie było nie do zaakceptowania przy wydawaniu prawie 60 tysięcy złotych na nowe auto. Na tym tle niedoceniany i często pomijany Citroen wypada naprawdę świetnie! Mam wrażenie, że wiele osób nie daje szansy temu modelowi z powodu odważnego, "innego" designu i tak naprawdę traci przez to bardzo dobrą alternatywę dla tych najpopularniejszych samochodów w segmencie. C3 przede wszystkim wyróżnia się bardzo wygodną, bogato wyposażoną, dobrze wyciszoną i przyjemnie urządzoną kabiną. Siedząc z przodu ma się wrażenie obcowania z kompaktem, a nie autem segmentu B - wysoka linia dachu i bardzo daleko wysunięta przednia szyba robią kapitalną robotę (dla porównania, na przykład w Ibizie/Polo i Hyundaiu/Kia siedzi się bliżej przedniej szyby, przez co czuć, że ma się do czynienia z małym autem, z kolei w Clio nisko opadająca linia dachu powoduje, że mając powyżej 180 cm wzrostu, cały czas w zasięgu wzroku ma się górną krawędź szyby czołowej i kawałek osłony przeciwsłonecznej, co jak dla mnie wzmaga odczucie ciasnoty). Z kolei siedząc w C3 ma się czym odetchnąć. :) Oczywiście na tylnej kanapie nie jest już tak przestronnie i tam czuć, że ma się do czynienia z segmentem B (tutaj plus dla VAG-a, bo w Polo i Ibizie z tyłu jest troszkę więcej miejsca), za to i tak jest mi tam wygodniej niż w dość klaustrofobicznym Clio (mam 183 cm wzrostu, przeciętną budowę ciała). Wnętrze C3 jest przy tym złożone z solidnie wyglądających i dobrze spasowanych materiałów. Kokpit jest co prawda twardy, ale czarny kolor i faktura materiału (+ liczne kolorowe wstawki) sprawiają wrażenie, że siedzi się w droższym aucie niż ono w rzeczywistości jest. Do tego świetna skórzana kierownica, którą montuje się także w kosztującym 3x więcej C5, opcjonalny podłokietnik, sprawnie działający system multimedialny no i przede wszystkim fotele - miękkie, sprężyste i szerokie - tego u konkurencji nie znajdziecie. Nie brakuje też nowoczesnego wyposażenia, na przykład systemu antykolizyjnego (front assist), asystenta pasacha ruchu, czujników martwego pola itp itd. Ponadto C3 ma swego rodzaju detale, których na pierwszy rzut oka nie widać, ale są taką wisienką na torcie: zwróćcie na przykład uwagę w jaki sposób otwiera i zamyka się w C3 drzwi - klamki działają tak lekko i delikatnie jak w aucie premium. Żeby zamknąć drzwi wystarczy nimi dosłownie dotknąć karoserii, bez żadnego trzaskania i metalicznego walnięcia, jak to w większość aut w tym segmencie. Do tego wykończenie rozmaitych drobnych elementów (zegary, kratki nawiewów, przełączniki, boczki drzwi, wspomniane już fotele) - to wszystko w C3 jest tak fajne i dopracowane, że naprawdę ma się wrażenie siedzenia w aucie wyższego segmentu). Trochę się rozpisałem, ale moim zdaniem świetna kabina to właśnie największy plus C3, a o reszcie elementów parę zdań poniżej, w odpowiednich sekcjach. :)

Raporty spalania Citroen C3

Liczba raportów: 527
Średnie spalanie dla Citroen C3
5,0 – 7,8
l/100 km
3,9 – 6,4
l/100 km
3,9 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Citroen C3 I
Auto niedawno zakupione. Pełen Automat 4 stopniowy. Spalanie jak na tak małe auto bardzo duże. Gaz rekord na trasie 8,5l, (jazda max 80km/h) standard to 10-12 L Wymienione na nowe co się tylko dało -Sonda lambda przed katem (za katem sprawna - testowana na komputerze) Nowe świece NKG Nowa cewka Hella- regulacja gazu w serwisie, wymienione wszystkie filtry, nowy rozrząd, zrobione hamulce tył przód wszytsko z górnej półki, nowe opony, wymieniony olej w skrzyni i silniku + filtry, nowy termostat i płyn. Ustawione luzy zaworowe. Test na komputerze nie pokazuje żadnych błędów. Gaz tankowany tylko na BP lub Orlen
6,8
Hatchback 1.2 PureTech 110KM 81kW
Citroen C3 III
Samochod spali tyle ile wlejesz, nie jest zbyt oszczędny, drogi lokalne okolo 90km/h 5.5l. 120km/h okolo 6.5l. Jeśli jeździsz dynamicznie to na trasie 7.5. Miasto- nie do zmierzenia, bierze wszystko co jest w zbiorniku;) . Silnik jest super elastyczny, przypomina charakter diesla i ten ładny warkot (przy dotarciu głośny i nieprzyjemny tak do 3 tys km). Ogólnie jezdzi sie super nawet na trasie, zawieszenie miękkie tłumi dobrze nierówności, na zakręty zbyt miękkie. Ogólnie ocena bardzo dobra ale to za sprawą świetnego silnika.
8,3
Hatchback 1.2 PureTech 110KM 81kW
Citroen C3 III
roczny 1.2 z automatem, przebieg 15tys, szklany dach (ktory pewnie jest ciezszy niz zwykły) i wszystko co tam mozna bylo dobrac, co moze wplywac na wagę a zatem na spalanie, kola 17cali fabryczne ogumienie 205/50/17.... Samochod glownie jezdzi z jednym dorosłym i jednym dzieckiem. czyli powiedzmy 100kg pasazera :P W Warszawie... W zimie silnik strasznie długo sie dogrzewa... w porownaniu np silnika do Volvo T5 z 8 biegowym automatem (skrzynia tego samego producenta), to cytrynie zajmuje to z 4km po miescie zanim dobije do temperatury właściwej, czyli ze 2x dluzej niz voloviakowi... co podnosi pewnie spalanie ... Dziwnym jest, ze na zimnym silniku ten S&S caly czas dziala, wylaczam to przynajmniej do czasu az sie dogrzeje... to nie jest chyba do konca dobre dla silnika takie gaszenie i odpalanie na zimno.., Tak czy siak w zimie palil w okolicy 8.5L. W lecie zamiast 8 zrobilo sie 9l, klima robi swoje ... a moze szybciej sie jezdzi, nie wiem :P Nie skupiam sie na oszczednej jezdzie, zwyczajnie jezdze bez jakiegos gnieceia pedału ... nie przekarczam 80km/h raczej w miescie :P no i aktualnie srednie spalanie to 9.1 ... pewne zwazajac uwage na oszczednosci mozna zrobic z 8,5 ...ale w zejscie pozniej 8L bez zamulania ruchu ulicznego to nie wierze...

Usterki Citroen C3

Liczba wpisów: 61
Citroen C3 1.4 I - gaśnie przy dodawaniu gazu...
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • silnik
  • 160 tys. km
Problem pojawił się w lecie. Podczas stania w korku obroty silnika nagle zaczęły się same zmieniać. Normalnie są na poziomie 800-1000. Natomiast podczas wystąpienia usterki nagle podskoczyły do 1800-2000. Potem spadły, potem wzrosły. Kiedy chciałem ruszyć, obroty spadały i silnik gasł. Na desce rozdzielczej nie pojawiły się żadne błędy. Po uruchomieniu silnika obroty wskakiwały na 2000, potem się stabilizowały ale podczas dodawania gazu spadały. Starałem się więc jak najmniej dodawać gazu i dojechałem do pobliskiego mechanika. Podłączył samochód pod komputer i po godzinie stwierdził, że czujnik temperatury powietrza wlatującego do silnika pokazuje minus 17 stopni (przypomnę, że sytuacja miała miejsce w lecie). Mechanik powiedział, że albo czujnik jest uszkodzony, albo jest problem z przepustnicą, albo z komunikacją między czujnikiem a przepustnicą albo kuna pogryzła jakieś przewody. Samochód na lawecie pojechał do innego mechanika. Ten przez tydzień nie stwierdził usterki. Jeździł nim dużo ale problem się nie pojawił. Po jakimś czasie zawiozłem samochód do jeszcze jednego mechanika (speca od samochodów francuskich). Jednak również on nie stwierdził usterki. Jeździłem więc i przez jakiś czas i się nic nie działo. Jednak na trasie (autostrada) problem pojawił się przy wyprzedzaniu z prędkością 120 km/h. Samochód stracił moc i zaczęło trząść kierownicą. Zdjąłem nogę z gazu i pomogło. Jednak dalszą drogę pokonałem nie przekraczając 100km/h i przejechałem tak prawie 300km. Od tego czasu starałem się nie przekraczać tej prędkość, dochodząc do wniosku, że usterkę powoduje zbytnie zwiększanie obrotów. Znajomy pożyczył mi adapter podłączany do komputera samochodowego i łączący się z tabletem przez bluetooth. Nie wiem czy dobrze go skonfigurowałem, ale podczas następnych sytuacji kiedy usterka występowała, odczyty napięcia przepustnicy podobno były nieprawidłowe. Jednak niedawno problem wrócił podczas ruszania na skrzyżowaniu i ledwo dojechałem do domu (podczas ruszania silnik gasł, uruchamiałem go ponownie i tak na każdym skrzyżowaniu). Zauważyłem też opóźnione reagowanie na naciskanie pedału gazu oraz samoczynne zwiększanie się obrotów do 2000. Niektórzy sugerują wymianę przepustnicy. Jednak nie będąc pewny czy to jest przyczyną nie chcę się narażać na niepotrzebne koszty. Będę wdzięczny za udzielenie porady.
Oczekuje na rozwiązanie
Usterka układu hamulcowego
  • Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020
  • układ hamulcowy
  • 6 tys. km
Od zakupu w czerwcu 2018 "aż" do Marca 2019 auto nie sprawiało najmniejszych problemów. Jednak w marcu 2019 przy zaledwie 1.700 km przebiegu (mało używane z powodów zawodowych) doszło do awarii układu hamulcowego i kontrolki "zatrzymaj pojazd". Auto pojechało pomocą drogową do najbliższego serwisu pod Wrocławiem i po jednym dniu mamy werdykt , że to wyciek z serwa w układzie hamowania. Ludzie to jest mega wstyd aby przy takim przebiegu takie usterki. Dodam , że pojazd jest garażowany wiec nie ma mowy o jakiś kunach czy coś. Oczywiście ze strony serwisu po usunięciu wspomnianej usterki nie było nawet słów typu; "bardzo nam przykro" czy coś. Kilka dni temu przy przebiegi ponad 6.000 km ten sam komunikat i dzwoniąc do serwisu dowiedziałem się , że za samo podłączenie do komputera z kieszeni znika 500,00 zł. bo auto juz po gwarancji A to dopiero diagnostyka... Kolega za podłączenie Mercedesa S płaci podobne pieniądze... Poszukam chyba innego specjalisty niż ASO.
Oczekuje na rozwiązanie
zaczepianie się drzwi z ochraniaczami typu airbox
  • Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 1
Jeżeli macie gumowe ochraniacze na drzwiach "airbox" to należy zwracać uwagę na możliwość zaczepiania krawędzi drzwi tylnych o rant drzwi przednich podczas otwierania tyłu przy zamkniętych przednich. Ochraniacz ma bardzo mało luzu szczególnie gdy zostanie nagrzany od słońca = rozszerzalność tworzywa sztucznego. Serwisy w ramach gwarancji wymieniają i poluzowują zaczep drzwi przednich co przy zbyt dużym poluzowaniu może powodować pogorszenie przylegania przednich drzwi do uszczelek i większe drgania/luzy tych drzwi na nierównościach. Pikanterii dodaje fakt, że gdy zwróciłem uwagę na okaleczony lakier na krawędzi to serwis zaproponował mi ściągnięcie farby jako sztyftu na mój koszt w cenie ok.55pln !?!?!
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 27
5,0
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
Citroen C3 I
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Do zamontowania instalacji LPG w 1999 roku w moim aucie (Vectra B 1,6 '96) namówił mnie kolega z pracy.Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do "wiercenia dziur w zderzaku" itp. Na szczęście trafiłem w dobre ręce Pana Klapucha. Potem była Astra II 1,8 '99,Vectra B-automat 1,6 '2000 i ostatnio Citroen C3-automat, 1,6 z 2007 roku , którym pomyka moja małżonka. Mogę powiedzieć ,...
5,0
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
Citroen C3 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
BRC SQ 32.Właśnie instalacji stuknęło 100 tys.km. Jestem właśnie po przeglądzie. Wtryski ok, reduktor też w dobrym stanie, zmienione filtry. Jak na razie przez blisko 4 lata nie było żadnych problemów z instalacją, ani z autem. Poza filtrami nic nie było wymieniane. Podobnie z regulacją, poza jedną poprawkę po ok 40 tys. km nic nie trzeba było poprawiać. Spalanie na poziomie...
5,0
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
Citroen C3 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja BRC Kit Alba. Silnik dobrze zniósł montaż. Nie ma problemów z przechodzeniem na LPG. Przełączenie jest bardzo szybko. Samo spalanie niewiele się zmieniło. Ok 10% więcej niż na Pb. Jestem z wyboru zadowolony.
Citroen C3