Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C5

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2001 roku. W ofercie Citroena C5 zastąpił wysłużoną Xantię, choć do czasu debiutu modelu C6, z racji rozmiarów, chwilowo uważano go również za następcę Citroena XM. Swoją nazwą C5 (podobnie jak cała nowa seria „C”) nawiązuje do słynnej gamy modeli „C” Citroena z końca lat 20. poprzedniego stulecia (choć „C-piątka” wtedy jednak nie powstała). Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5 zbudowana w oparciu o prototyp C5-Airscape Concept z 2007 roku. Model powstał na płycie podłogowej Citroena C6.

Generacje Citroen C5

  • Wybierz generację: Citroen C5 III (2008 - teraz)
    Citroen C5 III
    Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI FAP 160KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI FAP 160KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI FAP 160KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI FAP 160KM - galeria redakcyjna - kierownica Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI FAP 160KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI FAP 160KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

    Citroen C5 III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu została wprowadzona na rynek w 2008 roku. Jego premierę poprzedziła prezentacja prototypu C-Airscape. C5 III został nie tylko powiększony w stosunku do swoich poprzedników, auto zrywa też z koncepcjami...

    więcej o Citroen C5 III

  • Wybierz generację: Citroen C5 II (2004 - 2008)
    Citroen C5 II
    Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - bagażnik Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

    Citroen C5 II

    Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów....

    więcej o Citroen C5 II

  • Wybierz generację: Citroen C5 I (2001 - 2004)
    Citroen C5 I

    Citroen C5 I

    Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso...

    więcej o Citroen C5 I

Citroen C5 III

Domeną Citroena zawsze była awangarda i na szczęście wciąż pozostaje ona oczkiem w głowie francuskich projektantów. Nieszablonowe podejście do tworzenia samochodów owocuje choćby ich intrygującym wyglądem, a takowego nie brakuje modelowi C5. Pomimo paru latek na karku model ten nadal prezentuje się nowocześnie i elegancko, a dzięki śmiałym detalom potrafi przyciągnąć uwagę. Charakterystyczny okazuje się zwłaszcza sedan z linią a la coupe.

Poczucie obcowania z czymś wyjątkowym nie opuszcza nas po zajrzeniu do środka. Zła wiadomość jest taka, że gęsto ułożone przyciski na konsoli środkowej, efektownie wyglądające zegary i kierownica z nieruchomym środkiem wymagają przyzwyczajenia. Lepsze wieści płyną z oceny jakości wykończenia, bo dobór materiałów, ich faktura i miękkość wręcz zachwycają. Co do widoczności, w kombi jest ona wzorowa, w sedanie ogranicza ją kształt tyłu nadwozia.

Atrakcyjna sylwetka 4-drzwiowej odmiany negatywnie wpływa również na obszerność wnętrza - zabiera przestrzeń zarówno na tylnej kanapie, jak i pod klapą bagażnika. Takich problemów nie ma wersja 5-drzwiowa, która proponuje dużo wolnego miejsca dla każdego pasażera i na każdą walizkę. Jej przestrzeń bagażowa jest na dodatek szalenie funkcjonalna. Niezależnie od wariantu nadwozia, Citroen C5 oferuje siedzenia będące prawdziwą oazą komfortu.

Z wygodnym wnętrzem idealnie komponuje się sposób, w jaki francuskie auto porusza się po drodze. Hydropneumatyczne zawieszenie (niedostępne jedynie w bazowych odmianach) sprawia, że samochód nie tyle jedzie, co płynie po jezdni, nawet jeśli ta usłana jest różnego rodzaju nierównościami. Oferuje przy tym całkiem niezłą przyczepność, choć przechylające się nadwozie i kiepski układ kierowniczy skutecznie zniechęcają do dynamicznej jazdy. Dodatkową zaletą nietypowego zawieszenia jest możliwość zmiany prześwitu.

Swoją awangardową stylistykę i niespotykane rozwiązania techniczne Citroen C5 oferuje - po uwzględnieniu co nóż pojawiających się promocji - za bardzo rozsądne pieniądze. Przekonuje też do siebie standardowym wyposażeniem, w którym nie brak elementów pozytywnie wpływających na przyjemność podróżowania. Dostępnością nowoczesnych dodatków niestety ustępuje młodszej konkurencji.

Citroen C5 I/II

W nadwoziu C5 królują łagodne kształty - próżno w nim szukać sportowych akcentów, a jedyną ekstrawagancją jest przód wersji po liftingu (który przeprowadzono w 2004 roku). Znacznie odważniej wystylizowano kokpit, choć efekt trzeba uznać za dyskusyjny, podobnie zresztą jak staranność jego montażu. Łatwo jednak o tym zapomnieć wiedząc, że możemy korzystać z niesamowicie przestronnej kabiny pasażerskiej z ultra-komfortowymi fotelami oraz potężnego bagażnika z dużym otworem załadunkowym (zarówno w liftbacku, jak i kombi).

Skoro już wspomnieliśmy o bagażniku, warto dodać, że niezależnie od tego, ile do niego zapakujemy, prześwit auta pozostanie bez zmian. To zasługa hydropneumatycznego zawieszenia, które przy okazji gwarantuje ponadprzeciętną skuteczność resorowania nierówności. Jeśli chodzi o silniki, na rynku zdecydowanie przeważają diesle - równie żwawe jak 4-cylindrowe "benzyniaki", a przy tym o niebo oszczędniejsze. Wśród nich najbardziej godny polecenia jest motor 2.0 HDi w starszych wersjach bez filtra FAP.

Przy przeglądaniu ofert Citroena C5 I. generacji może nasunąć się jedno pytanie - czemu to auto kosztuje tak mało? Odpowiedź tkwi w obawie przed serwisowaniem nietypowego zawieszenia, i choć rzeczywiście jest ono kosztowne w obsłudze, okazuje się na tyle trwałe, że w młodszych, zadbanych egzemplarzach nie powinno sprawiać problemów. Znacznie bardziej usterkowa okazuje się za to skomplikowana elektryka. Jeśli chodzi o jednostki napędowe, te benzynowe są z ogóły niezawodne (pomijając silnik 2.0 HPI), ale już te wysokoprężne cierpią na defekty kół pasowych, wtrysków czy filtra cząstek stałych.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!
Luzacjusz: Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

Silniki Citroen C5

Citroen C5 III - jaki silnik wybrać?

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. Najsłabszy o mocy 110KM i pojemności 1.6l byłby dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospały i łatwo zniechęca się przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalają wiele więcej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić się na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym względem, a wysoka moc i moment obrotowy powodują, że sama jazda znudzi wam się wolniej, podobnie jak niezły projekt nadwozia. Pozostałe, ciekawe silniki są już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemności i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadają pułapkę – filtr FAP. Jeśli podczas jazdy lubicie mieć świadomość, że przyczyniacie się do wolniejszego wymierania saren, które skaczą wam przed maską i macie wpływ na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. Jeśli nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródłem kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczędzicie przy jego zakupie i nie powinniście tego żałować.

Publikacje o Citroen C5

Citroen C5 I - ryzyko czy okazja?
 
Nasz test Citroen C5 I – ryzyko czy okazja?

Innowacje są fascynujące, ale do pewnego momentu. To zupełnie tak, jakby za czasów szkolnych marzyć o podróży dookoła świata, a w dorosłym życiu zamiast tego kupić sobie mieszkanie, gdy znajdą się środki. Czemu tak to działa? Po prostu zwycięża rozsądek. Citroen C5 też kusi niesamowitym komfortem i świetnym...

Citroen C5 CrossTourer - kosztowna moda na teren?
 
Nasz test Citroen C5 CrossTourer 2.2 HDi

Czego to nie zrobimy by podążać za modą, by być trendy i na czasie? Ot chociażby nowe modele telefonów, od poprzedników różniące się mało znaczącym detalem jak np. o 2 milimetry szerszy ekran, ale zauważalnie wyższą ceną. Podobnie jest w motoryzacji. Dodajmy do samochodu plastikowe nakładki i jedno słowo...

Citroen C5 II - dla Niemca?
 
Nasz test Citroen C5 II – dla Niemca?

Z czym kojarzą się niemieckie samochody? Z poprawnością, która momentami wręcz boli. A francuskie? Z przeciwieństwem aut niemieckich - i to pod każdym względem. Można za to kupić auto, które łączy te dwa kraje, a raczej chce żeby tak było. Jaki jest Citroen C5 II?

Citroen C5 Tourer - idealny na polskie drogi
 
Nasz test Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 160 KM

Polskim kierowcom sen z powiek spędzają dwie rzeczy: ceny paliw oraz stan dróg po jakich przychodzi nam poruszać się na co dzień. O ile na wartość baryłki ropy naftowej nie możemy poradzić zbyt wiele, większy komfort podróży jest w naszym zasięgu. I wcale nie mówię o czasochłonnym rozwiązaniu, którego...

Awaryjność niezależna od wieku - Citroen C5 (2000-2008)
 
Nasz test

Francuska limuzyna cudownie wygładza nierówności na polskich drogach. Ma solidne silniki, a używane egzemplarze nie straszą wyśrubowanymi cenami. Co najważniejsze - samochód jest mniej awaryjny niż się powszechnie sądzi.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C5

Citroen C5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C5autoWcentrum - społeczność Citroen C5

najwyższe oktanyAuta - Citroen C5

Citroen C5 Mk2 74,99

Citroen C5 Moja cytrynka 73,19

Citroen C5 70,29

Citroen C5 2.0 16V LPG 82,23

Citroen C5 2.0 HDI 61,88

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C5

stalowy22 69,02

reniu1111 30,14

joogi5 30,09

dakard 56,35

dark-man 30,10

GrzegorzRozycki 39,33

mikolaj2481 87,96

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C5

Sprawy po zakupowe
Sprawy po zakupowe Witam Chociaż autko było zakupione z pewnego źródła to i tak trzeba było dok...
Zakup chińskich opon GOODRIDE SW608
Zakup chińskich opon GOODRIDE SW608 Ostatnio zakupiłem opony zimowe. Co prawda chińskie, ale za to w klasie C/C co ...
ASO witaj... ponownie!
ASO witaj... ponownie! Po nie całym miesiącu ponownie czeka mnie wizyta, tak sądzę. Po dzisiejszej prz...
Było dobrze, nawet bardzo dobrze
Było dobrze, nawet bardzo dobrze Nie było mnie tu już bardzo dawno, bardzo... A to z bardzo prozaicznej przyczyny...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C5

od 107 900 zł do 144 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (156 KM): 1.6 THP

 

Diesel (163 - 204 KM): 2.0 HDi, 2.0 HDi FAP, 2.2 HDi, 2.2 HDi FAP

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Citroen C5
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C5

Citroen C5 2.0 HDi FAP 163KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

komputer
elektryczne szyby
klimatyzacja
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Parkowanie - 1 550
Pakiet Parkowanie2 - 5 000
Pakiet Bezpieczeństwo - 2 200

Cena katalogowa

123 500

Zobacz ofertę Citroen C5 2.0 HDi FAP 163KM - 5 drzwiowe kombi
 

Citroen C5 najczęściej porównywane z:

BMW Seria 2
216d (116 KM)
Infiniti Q50
2.2d (170 KM)
BMW Seria 3
320i (184 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Citroen C5 Business Citroen C5 Business
Rocznik: 2012. Przebieg: 133 915 km. Silnik: 1.6 81KM .
Cena: 40 900 zł
Ford Mondeo Mondeo Gold Edition - 5dr - 1.5 EcoBoost 160KM M6 2015.25MY Ford Mondeo Mondeo Gold Edition - 5dr - 1.5 EcoBoost 160KM M6 2015.25MY
Rocznik: 2015. Silnik: 1.5 118KM .
Cena: 103 490 zł 99 490 zł
Zyskujesz: 4 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C5

Citroën C5
2.0 diesel 140 KM
2009
38 900 PLN
Citroën C5
2.0 diesel 163 KM
157 000 km, 2010
42 900 PLN
Citroën C5
1.6 diesel 110 KM
128 000 km, 2008
30 900 PLN
Citroën C5
1.8 benzyna 125 KM
142 000 km, 2007
19 900 PLN

Ocena auta Citroen C5

  • Średnia ocena
    na podstawie 719 opinii
  • 4,15
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Citroen C5 Hatchback 2.0 HDi (109 KM)

C5 - 2HDI 9 tys. km jeżdżę 4 miesiące. Dziurka w przewodzie odpowietrzającym zbiornika paliwa,serwis dał zastępczy samochód, 2 dni i po problemie sprowadzili i wymienili cały zbiornik. Raz alarm odmówił działania, ale serwis powiedział abym się nie przejmował, włożył kluczyk i pojedzie - rzeczywiście, zawył i pojechał. Po czterech dniach w momencie podjechania do serwisu na umówioną naprawę sam się alarm przestraszył i naprawił. Wydaje mi się iż C5 psuje się nie więcej niż inne renomowane pojazdy, serwis się stara o wiele bardziej aniżeli np. w "OPELek Bogacki" w Szczecinie gdzie mi kiedyś powiedziano: "Panie ! Co Pan wydziwiasz !!?? Opla Pan nie widział ??!! Przecież to tylko OPEL !!" - chodziło o wybrzuszenie na lakierze tygodniowej VECTRY. W tymże samym serwisie "mechanicy" zaproponowali szwagrowi podprowadzenie na tył pojazdu instalacji do głośnikówdo Astry II za jedyne 50 zł, szwagier pogłówkował i znalazł te przewody - one tam były. Na mrozie odłamałem plastykowy dekielek zbiornika...

dodał: denaturat@tlen.pl
Citroen C5 Kombi 2.2 HDi FAP (133 KM)

Auto, ma pełne wyposażenie, xenon, syberdach, skóra itd. Kupiłem uszkodzony z przodu. I wpakowałem sie w straszne koszty. Sama konsola używana to 5000zł nielicząc poduszek. Jak się okazało wymienic trzebabyło mnóstwo części.Ale wkońcu fachowcy zrobili.I powiem tak: Wcześniej jeździłem xm-em 2.1tdi 12V i palił znacznie mniej, osiągi nie miał dużo gorszych, świetnie się prowadził, ponieważ miał duży rozstaw osi. A c5 niestety myszkuje, pomimo ESP. Zawieszenie nie radzi sobie z ostrą jazdą. Ma za mały rozstaw osi. Pali dużo, czy sie jedzie wolno czy szybko.Choćby nie wi4em ak jechał, i tak spali 7,5. Trzeba było kupić 2,0 HDI, a nie przepłacać za 2,2HDI. Nie warto.Drogie częsci, serwis, dużo droższy niż w fordzie.Ale jest to auto dla ludzi spokojnych, którzy cenią sobie wolna spokojna jazdę.Plusy: komfortowe zawieszenie, xenony świetnie świecą, cichutkie w środku, dużo miejsca po rozłożeniu foteli.Minusu, starsznie drogi, gdyby go kupic w salonie, drogi serwis, bardzo duża średnica zawracania,...

dodał: tomaszbebel@op.pl
Citroen C5 Kombi 2.2 HDi FAP (133 KM)

Chyba najgorzej jak można ulokowałem ponad 90.000zł netto ( auto "ciężarowe"). Jedyne atuty tego samochodu to komfortowe zawieszenie i dobrze zestrojone wspomaganie. Silnik "wołowaty" a większego diesla nie ma. Mnóstwo udogodnień elektronicznych i elektrycznych, które działają jednak zgodnie ze swoją logiką jak np. wycieraczka tylnej szyby. Po włączeniu nie wyciera jej natychmiast, tak jakby tego chciał nieszczęsny kierowca, tylko czeka i rusza po mniejszej lub większej zwłoce czasowej generowanej losowo- jak twierdzi serwis - jest to działanie zgodne z programem producenta. Światła migają bo prawdopodobnie został źle dobrany regulator napięcia alternatora.Występuje to przy 2 progach prędkości obrotowej zarówno przy zwiększaniu jak i przy zmniejszaniu obrotów. I już mi się nie chce dalej pisać bo mógłbym jeszcze długo w podobnym tonie a wszystko to szczera prawda i na dodatek udokumentowana. Ocena moja bazuje na 4-ech C5, które kupiła nasza firma i każde z aut pomimo różnych silników i...

dodał: Przemek
Citroen C5 Hatchback 2.0i 16V (136 KM)

Oceny podaję opierając się na intuicji. Kupiłem go z polskiego komisu, w którym jak się później okazało zostałem nieźle zrobiony w trąbę. Według sprzedawcy samochód miał 136 tys. km. Jak się na koniec okazało miał więcej, bo aż 380 tys. km. Niestety ten przebieg to trumna dla takiego samochodu jak C5, wliczając w to również żywotność silnika. Gdyby nie przebieg, samochód były dobrym autem, a jeździłem już Fordem Fiestą, Fiatem Stilo, Volvo S40, Audi A3 i okazjonalnie innymi. Wracając do opinii całokształtu - uważam, że jest to niezwykle wygodny i komfortowy samochód z niezłym wyposażeniem i przemyślaną aranżacją wnętrza. Gdyby tylko zechciał mieć ze 2 razy mniej elektroniki i 3 razy mniej przebiegu to jeździłbym nim dalej i cieszyłbym się tym wozem. Jeżeli szukacie ścigacza - nie kupujcie go. To jest auto rodzinne i reprezentacyjne.

dodał: Zrobiony w trąbę
Citroen C5 Kombi 3.0 V6 (207 KM)

Wydałem prawie 140 tyś i jestem niesamowicie zadowolony. Moje auto pracuje na siebie, bardzo często wyjeżdzam do Francji i Hiszpani do pracy z tąd ten przebieg.Poważnych usterek nie zanotowałem było kilka drobiazgów ale to były naprawde drobiazgi typu przepalone żarówki.Auto wyjątkowo ciche i wygodne a na europejskich drogach wręcz luksusowe, bardzo dobrze współpracuje z kierowcą a jak na swój silnik jest dosyć oszczędne.Doskonałe wyposazenie i mocny przyjemnie brzmiący silnik stawiają to auto na czele klasy średniej. Jak jest z serwisami w polsce nie wiem bo nie kozystam jak jestem we francji wole skozystać z wiedzi i umiejętności francuskich serwisów,oni mają o swoich samochodach pojęcie!

dodał: Andrzej
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C5

Citroen C5 Kombi 2007 Citroen C5 III Sedan - galeria społeczności Citroen C5 I Kombi - galeria społeczności Citroen C5 Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna Citroen C5 III CrossTourer 2.2 HDi 204KM - galeria redakcyjna Citroen C5 Kombi 2001 Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI FAP 160KM - galeria redakcyjna Citroen C5 III CrossTourer (2014) Citroen C5 III - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C5

  • 1.
  • 5,00 Citroen C5 I 1.8i 16V (116KM) 2002r.
    dodał: Waldemar37, 22.12.2014

    Bardzo dobra instalacja , dobrze wydane pieniądze , w trasie samochód bardzo ekonomiczny około 9-10 litrów gazu w mieście w granicach 11-12. Wykonuje przeglądy co 15 tyś kilometrów i wszystko bardzo dobrze działa . Proponowano mi różne wynalazki połowę Polskiej połowę jakiejś innej instalacji, dobrze że zdecydowałem się na firmę Landi Renzo .

  • 2.
  • 5,00 Citroen C5 I 2.0i 16V (136KM) 2003r.
    dodał: jurek, 21.01.2011

    Auto chodzi na gazie znakomicie, roznica w przyspieszeniu jest nieodczuwalna, nie szarpie ani nie przerywa. Wszystko jest tak jak nalezy:) Sama instalacja to wtrysk BRC, zaplacilem z nia okolo 2500zł jakis rok temu wraz z montazem i do dzisiaj nie mialem z nia zadnego problemu. Calosc robilem w Energy na Ostrobramskiej w Warszawie. Polecam

  • 3.
  • 5,00 Citroen C5 I 1.8i 16V (116KM) 2003r.
    dodał: Adam102, 16.01.2010

    Auto pracuje idealnie, nie musiałem nawet regulować instalacji po jej założeniu. Nie odczuwam żadnej różnicy w mocy ani pracy silnika. Bardzo dobra instalacja do tego silnika.

  • 4.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2007r.
    dodał: M. Drozd, 10.03.2014

    4 samochód w Energy gazowany. Polecam , bezawaryjnie, szybko przyzwoicie. Nie chwalę aby się nie popsuli!

  • 5.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2008r.
    dodał: Włodek, 23.05.2014

    Pierwszy przegląd po 1000km.Później co 10tkm. Fachowe podejście .Auto jeździ ok.Cena ni do pobicia

  • 6.
  • 5,00 Citroen C5 III 3.0 V6 (211KM) 2008r.
    dodał: Puk, Puk. Kto tam?, 21.02.2013

    Eksploatacja samochodu zasilanego gazem LPG jest teraz około 40% tańsza.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C5

Citroen C5

404 komentarze

281 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bleytram~bleytram

Do ~Freek: nie kupuj.kupilem nową w 2009 . ma 60 tys przejechane. oba podnosniki szyb przednich urwaly sie. zawieszenie hydractiv a wlsciwie silowniki wymieniane...hmmm przestalem liczyc ile razy. zawor sterujacy zawieszeniem wymieniany. po 40 tys km wymiana uszczelniacza na wale korbowy. \jak chcesz miec klopoty to kup c5

~Freek~Freek

Witam chcialbym kupic C5 w kombi ale nie wiem jak sie maja sprawy z eksploatacja, czy czesci sa w miare tanie i czy jest ewentualnie kilka zamiennikow do tych modeli?
Bardzo mi sie podobaja te C5 sylwetka wnetrze ale jeszcze nie mialem Cytrynki dodam ze wiecej jezdze po miescie czasami jakis wypad na trase( jak sie spisuje na dalsze wyjazdy)

~edi~edi

Czy warto kupic Citroena C5I 2,0 HDI , 110 km ,silnik 1997 roku

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 262
Przejechany dystans
14 259 125 km
Zatankowanego paliwa
759 944 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 467
Wydanych pieniędzy
1 329 700 zł
Średnie wydatki na auto
1 439 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 096
Wydanych pieniędzy
1 619 630 zł
Średnie wydatki na auto
1 753 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (924)

Testy zderzeniowe Citroen C5

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD
2009

Citroen C5
Citroen C5

Citroen C5
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C5

Na podstawie 698 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: warszawa, dodano: 26.01.2012 17:18

Moim samochodem jest Citroen C5 MkI 2.0i 16V HPi 103kW/140KM z 2002r, w wersji Exclusive. Jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, który charakteryzuje się najniższym spalaniem, z całej palety silników benzynowych, dostępnych w Citroenie C5 I generacji, oraz niezłymi osiągami. Pod względem osiągów, ustępuje jedynie motorowi V6/24V, który za to pochłania min. 13,9l/100km(manual) po mieście, a w automacie nawet 14,5l/100km(nadal min. w cyklu miejskim). Silnik HPi przystosowany jest do poruszania się zarówno na Pb98 jak i na Pb95. Dane zużycia paliwa, podane przez producenta, w zupełności nie odbiegają od realnego stanu spalania. Zakładanie instalacji gazu LPG do tego modelu, nie ma najmniejszego sensu. Reasumując: Spalanie w ruchu miejskim: 10,3l Spalanie w ruchu pozamiejskim: 6,0l Całkowite zużycie: 7,5l Emisja CO2: 177g/km Jestem ogromnie zadowolony z mojego wyboru. Jest to auto z silniczkiem, który jeszcze nigdy mnie nie zawiódł(a zrobiłem nim już ponad 100´000km). Polecam.

pełny raport Citroen Hatchback 2.0 HPi

autor: dario, dodano: 20.10.2012 23:58

Citroen C5 w wersji exclusive z maksymalnym wyposażeniem , przebieg 46000 tkm. Samochód komfortowy zwłaszcza na dalekie trasy. Można pokonać nim setki kilometrów nie czując zmęczenia. Trochę mało miejsca na tylnej kanapie ,ale kierowca raczej tam nie siedzi.Zawieszenie hydropneumatyczne ma swoje ogromne zalety ale i wady - głośna praca na nierównościach. Silnik 3.0 na pewno nie jest demonem mocy dla, ale daje dużo frajdy z jazdy - znane auta spod znaku TDI kontrolujemy do ok. 3500 obrotów a powyżej widzimy je w lusterku wstecznym...Skrzynia manualna 5 biegowa - brakuje 6 biegu na autostradach Jeżdżę nim 1,5 roku (20 TKM) i wymieniłem w nim cewkę zapłonową . Jeśli chodzi o naprawy to tyle- auto ma autentyczny przebieg - bez \´\´ingerencji\´\´ i wszelkie dalsze naprawy są jeszcze przed nim. Spalanie może nie najmniejsze ale auto też nie najmniejsze. Po przeliczeniu ceny LPG na cenę benzynę koszt przejechania 100km porównywalny z pędzidłem o poj 1.4 i zużyciem benzyny 6-8 litr na 100 km lub przeciętnym dieslem. Jest to mój 6 samochód klasy średniej, poprzednie auto - klasa wyższa.(marki pominięto celowo ale głównie niemieckie, pomineto też 2 fiaty 126 i 2 polonezy-czasy PRL) Żaden z dotychczas używanych prze zemnie samochodów nie oferował tak wiele za tak niewiele (niska cena zakupu - wysoki komfort jazdy normalne koszty eksplatacji), a jeszcze - który szanujący się złodziej ukradnie C5 z silnikem 3.0 ? - chyba tylko szaleniec . Podsumowując - jeśli kupujemy auta z małym przebiegiem i nie są one poskładane z kilku innych to nie ma to znaczenia czy to francuz czy auto niemieckie - mamy szanse pojeździć nim przez parę lat bez większych wydatków chyba poprzednim właścicielem był niewyżyty małolat lub dziadek jeżdżący na non stop na 2 biegu, a jeśli o C5 bije konkurencje na głowę- wyposażenie, cena zakupu, komfort jazdy, i nieatrkcyjność dla amatorów cudzej własności.Następnym moim autem będzie c5 III generacji.

pełny raport Citroen Hatchback 3.0 V6

autor: michał 3 latach, dodano: 08.05.2012 21:17

V6 3 litry a pali średnio 8,4 dm3/100 - średnia z ponad 120 tys. km - jak na dynamikę, korki, autostradowe jazdy 140-160 km/h to bajka. Przeglądy średni drogie, ale nie jest też tanio, naprawy bardzo rzadkie. Diesel V6 to jest ostatnie z logicznych rozwiązanie dla silników spainowych, i wszystkie cztero cylindrowce typu 1,6 dm3 albo inne europejskie wynalazki downsizingu niech idą ze swoją kulturą i spalaniem do muzeum

pełny raport Citroen Tourer 3.0 V6 HDi Biturbo FAP
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Citroen C5

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C5

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C5
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Citroen C5 III 2.0 HDi FAP 163KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Citroen C5 III 2.2 HDi 204KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C5, oglądali także