Szukaj

Informacje o Citroen C5

Lata produkcji: 2000 – 2017
Segment: Klasa średnia

Model klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2001-2017. Następca modelu Xantia, choć do czasu debiutu modelu C6, z racji rozmiarów, chwilowo uważano go również za następcę Citroena XM. W latach 2012-2017, po wycofaniu z rynku C6, flagowy model Citroena w Europie. Swoją nazwą C5 (podobnie jak cała seria „C”) nawiązywał do słynnej gamy modeli „C” Citroena z końca lat 20. XX wieku. W sumie powstały trzy generacje C5, ostatnia debiutowała w 2008 roku. Model sprzedał się w liczbie ponad 1,5 mln egzemplarzy. Jego następcą jest Citroen C5 Aircross, co oznacza, że z oferty Citroena w Europie zniknął flagowy sedan, a zastąpił go SUV.

 

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Citroen C5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Citroen C5

Liczba ocen: 959
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Kamil
Sedan 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Citroen C5 III
Auto użytkuję od nowości - jak to czytasz i chcesz kupić to z ręką na sercu polecam , przejechane przeszło 200tys km , auto spisało się bezawaryjnie , wymiana rozrządu x3 razy tańsza niż w bmw z 2l silnikiem z tego samego rocznika , oleju żre około 0.5litra na 20-25tys km więc nie najgorzej auta nie szczędze - na autostradzie but, przyspieszenie super tylko brakuje napędu 4x4 tak jak w audi quatro - wiem bo mam aktualnie dwie nowe a6 , zawieszenie pneumatyczne pozostawia znak w życiu czyli jak wsiadam do innego auta to czegoś brakuje , a spowrotem do c5tki to uczucie jak bym wróćił do domu , , jedyny minus to zbiornik adblue w bagażniku oraz kosztowna wymiana zbiornika adblue bo około 4500zł warto lać dodatek .
4,6
~zibi2612
Hatchback 2.0 HPi 140KM 103kW
Citroen C5 I
Auto kupiłem bezkolizyjne z przebiegiem 70 000 km. Od razu wymienione cały rozrząd , paski, pompa wody, drobny wyciek z hydropneumatyki, klocki, tarcze, klima, olej. Z początku sprawiało kłopoty , nie chciało jechać szarpało. Mechanik stwierdził ze do wymiany różne podzespoły ale najpierw doprowadziliśmy auto do dobrego elektryka który podłączył do komputera i przejrzał układ elektryczny. Naprawił uszkodzenia połączeń elektrycznych ( 3 zimne luty) i nagle auto odżyło. 2 lata jazdy 13 000 km i tylko leję paliwo. Jak ktoś kupi auto złożone z trzech to co miesiąc może być u mechanika i to wszystko jedno jakiej marki. Na razie cieszą się jazdą bo komfort przewyższa konkurencję
4,8
~Zbigniew
Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW
Citroen C5 I
Kupiłem auto które nie miało kolizji z autentycznym przebiegiem 69 000 km potwierdzonym certyfikatem. Auto na początku sprawiało kłopot. Mechanik chciał wymieniać po kolei różne części, w końcu doprowadzony do dobrego elektryka który znalazł 3 zimne luty - które powodowały kłopoty. od tego czasu jeżdże 2 lata 20 000 km i tylko leje paliwo. Przy jeżdzie 90 km na godzinę pali 6,5 l benzyny, przy 110 pali 7,2 w mieście 7,8. Nie rozumiem ludzi którzy napisali że raz w miesiącu byli u mechanika, u mnie sie nic nie dzieje

Raporty spalania Citroen C5

Liczba raportów: 1 004
Średnie spalanie dla Citroen C5
7,4 – 12,8
l/100 km
5,3 – 10,7
l/100 km
6,0 – 13,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
Średnie spalanie z okresu 2.5 roku 7.64l/100km. Jak się człowiek złapie dupy tira na trasie to i zjedzie do poziomu 4.5 l. W mieście żlopie jak głupi 10-12 l szczególnie zimny na krótkich odcinakch. Jak się rozgrzeje to już nie tak źle ok 9. Wtryski zdrowe - podają jak fabryczne.
13,8
Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW
Citroen C5 I
Auto na spokojnej trasie do 90 km/h potrafi zejść do około 11L/100 KM, przy stałej prędkości 130 na autostradzie wynosi to około 12.5L/100 km, są to całkiem niezłe wyniki, choć niektóre V8 potrafią zejść poniżej 10L. Niestety użytkowanie tego auta w mieście to bardzo słaby pomysł. Przy spokojnej jeździe po Wrocławiu latem spalanie wynosi między 16 a 18 litrów, a w zimie podchodzi pod 20, a podkreślam, że jest to spokojna jazda. Wyniki totalnie nie do przyjęcia. Mowa oczywiście o spalaniu LPG
7,8
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Testy zostały przeprowadzone na różnych odcinkach długości: - 150 km z prędkością stałą 120 km/h (ustawioną na tempomacie) spalanie 5.7 litra - 150 km z prędkością stała 130 km/h (ustawioną na tempomacie) spalanie 6.9 litra - 150 km z prędkością stała 140 km/h (ustawioną na tempomacie) spalanie 7.5 litra - 300 km z prędkością zmienną od 60-110 km/h 5.6-5.8 litra (bez tempomatu)

Usterki Citroen C5

Liczba wpisów: 85
Uszkodzenia koła pasowego napędu osprzętu.
  • Citroen C5 I Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW 2001-2004
  • silnik
  • 290 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mam auto od 10 lat i 3 razy uszkodziło mi się koło napędowe osprzętu. To co jest na wale. Uszkadza się guma w środku podobno służąca ochronie osprzętu przed drganiami. Moim zdaniem sztywne odlewane koło byłoby bezawaryjne i nawet jeśli po jakimś czasie uszkodzeniu ulegnie alternator lub sprężarka klimatyzacji,w co wątpię koszty będą niższe niż to co potrafi przez takie koło narobić spalony pasek wieloklinowy oddalony od paska rozrządu o kilka mm. Niestety takiego koła nie znalazłem u żadnego sprzedawcy. U mnie na szczęście podtopiło tylko obudowę rozrządu. Koło w zależności od producenta wytrzymuje kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i się rozpada robiąc w najlepszym przypadku bałagan na napinaczy i kołach osprzętu.
1 komentarz
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
Pękające klapy nawiewu
  • Citroen C5 II
  • wnętrze
  • 220 tys. km
Strzał dobiegający w środku auta po uruchomieniu nawiewu, mniej więcej ze środkowej konsoli w okolicach radia - strzału może także nie być, a klapy pękną. Efektem tego jest brak możliwości sterowania ciepło-zimno. W C5 I generacji problem występował z wycierającym się gniazdem motoreduktora, w C5 I gen FL od 2005r pękają całe klapy wewnątrz obudowy mieszalnika.
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 49
3,5
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 41 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Citroen C5 2.0i 2009 41tys km przebiegu Umowilem sie z warsztatem mailowo na: KME TUR, Barracudy na trojnikach, butle 650/250 (66l), KME Qnext Plus wszystko za 2800zl. Przy oddaniu auta- palcem na zderzaku wskazalem gdzie DOKLADNIE chce miec wlew do gazu- na boku pod chromowanym elementem (wlew gazu bylby poziomo). W trakcie montazu (2 dni) Pan Adam dzwoni ze ma butle...
4,5
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: ROMANO RIS
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Czy nastąpił spadek mocy na gazie? Tak nastąpił ale różnica jest nieodczuwalna! ponieważ ten silnik jest słaby i różnica osiągów o + 1 s do 100km/h jest nie do wykrycia przez "dupo-hamownie" Natomiast urządzeni pomiarowe wykazuje straty mocy w górnym zakresie obrotowym, w dolnym auto zdecydowanie lepiej wkręca się na obroty(na benzynie z niskich obrotów zamula, być może coś...
3,8
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 238 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Silnik EW10J4 Instalacja: stag go fast,omvl reg fast, shark1200, butla 55L( wchodzi 45 litrów lpg) w miejscu koła zapasowego, wlew pod klapką (z przejściówką, choć mieści się tam duży wlew). Auto jeździło bardzo dobrze aż do 50tys. km. potem polepiły się wtryski (zestaw naprawczy rozwiązał problem) i membrana w parowniku wymaga wymiany (problem z wolnymi obrotami, duże...
Citroen C5