Szukaj

Informacje o Citroen C5

Lata produkcji: 2000 – 2017
Segment: Klasa średnia

Model klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2001-2017. Następca modelu Xantia, choć do czasu debiutu modelu C6, z racji rozmiarów, chwilowo uważano go również za następcę Citroena XM. W latach 2012-2017, po wycofaniu z rynku C6, flagowy model Citroena w Europie. Swoją nazwą C5 (podobnie jak cała seria „C”) nawiązywał do słynnej gamy modeli „C” Citroena z końca lat 20. XX wieku. W sumie powstały trzy generacje C5, ostatnia debiutowała w 2008 roku. Model sprzedał się w liczbie ponad 1,5 mln egzemplarzy. Jego następcą jest Citroen C5 Aircross, co oznacza, że z oferty Citroena w Europie zniknął flagowy sedan, a zastąpił go SUV.

 

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Citroen C5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Citroen C5 - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!

Oceny Citroen C5

Liczba ocen: 911
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~Jacek
Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
5 lat u mnie, przed nim ... również C5 poprzedniej generacji z 2.0 HDI 136 KM. Obecnym nawinąłem ok 100 tys. w 90% po trasach - nigdy nie dolewałem eloysa! Lawety nigdy nie zaliczyłem choć parę "drobiazgów". Silnik nie do zabicia (poprzedni sprzedałem znajomkowi i teraz dobija do 400 tys na oryginalnej turbinie i bez wąchania oleju). Skrzynia to samo. Najpoważniejsza naprawa do wymiana wtrysków (2 tys całość) z powodu.. korozji (wyszło pod mikroskopem). Ponoć moja wina bo auto czasem stoi po 2 tyg nie odpalane. Obie linki w szybach po 80 zł (standard ale załatwia sprawę do złomowania) i tyle w temacie legendarnej francuskiej awaryjności. Użytkowo? Każde auto wydaje mi się teraz jakby miało zamarznięte amory:) Fenomenalna cisza i im szybciej jedziesz tym bardziej doceniasz. Spokojnie porównywalne z Audi A6 znajomka. Od pewnego czasu chodzę za nowym autem i nic nie mogę wybrać więc zdemolowałem kupić jeszcze raz ten model ale maksymalnie wypasiony i jak najmłodszy. Jeśli są chętni na zamianę to pisać [email protected]
4,9
~Sebastian
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Mam wersję 2.0HDi z automatem i hydrauliką. Samochód kupiłem 5 lat temu z przebiegiem 150000. Aktualnie ma 250000. Samochód bezawaryjny, ekonomiczny i niesamowicie komfortowy. Trwałość silnika oceniam na dobrą. Kulturę pracy na bardzo dobrą. Praca skrzyni nie budzi zastrzeżeń, ale wbrew temu co podaje producent warto wymieniać płyn hydrauliczny w skrzyni co drugą wymianę oleju (olej też warto wymieniać co 15 tys zamiast deklarowanego przez producenta 30tys). Wymienia się 3.3 litra na około 7. Zawieszenie jest fenomenalne i bezawaryjne. Wytrzymuje przebieg około 240000. I tutaj duże zaskoczenie, kompletny remont to koszt zaledwie 1000PLN. Hydraulika jest bezawaryjna (po 250000 nie wykazuje najmniejszych uszkodzeń). Auto duże, przestronne, bardzo wygodne. Spalanie w mieście to około 9l/100km, natomiast poza miastem 5.5l/100km. W przeciągu 5 lat użytkowania jedynymi naprawami były wymiana czujnika parkowania i zespołu wentylatora chłodnicy. Przy przebiegu 250000 należało zrobić wspomniany wyżej remont zawieszenia przedniego (1000PLN), wymienić filtr cząstek stałych (1000PLN) i zregenerować wtryskiwacze (2000PLN). To całość kosztów napraw po 250000km.
4,4
~m
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
5 lat użytkowania i przejechanie ponad 150 tys. km (z czego 140 tys. na gazie). Samochód czasami drażni różnymi pierdołami, które lubią żyć swoim życiem (głównie przez wszechobecną elektrykę), ale wynagradza to wielkością wnętrza, wygodą, zawieszeniem i niezawodnym silnikiem. Silnik solidny, bezproblemowy, dobry do gazu. Hydraulika zawieszenia po przejechaniu prawie 300 tys. z czego 150 po polskich dziurach jak na razie bezobsługowa i bezproblemowa. Dobrze mieć mechanika, który wie jak go naprawiać bo z partaczami można popłynąć finansowo. Czasem drażni ale w zasadzie to solidny samochód. Stosunek jakości do ceny moim zdaniem na 5 ale trzeba naprawiać na bieżąco.

Raporty spalania Citroen C5

Liczba raportów: 920
Średnie spalanie dla Citroen C5
7,5 – 12,8
l/100 km
5,4 – 10,7
l/100 km
6,0 – 13,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
Przebieg 228 tys. Wymiany - tuleje w przednich wahaczach, komplet napędu rozrządu, tarcze przód, 2x klocki, palniki ksenon, pióra wycieraczek co roku. Wymiany oleju co 15 tys, a nie 30 jak w instrukcji i stale zalecany przez producenta olej. FAP zanieczyszczony do poziomu 30 procent. To wszystko. Zużycie paliwa 5,6 komputerowe od czasu wymiany akumulatora czyli ok 5 lat. Tankuję po przejechaniu ok 1000 km i do baku wchodzi ok 50 lub nieco więcej litrów paliwa więc zużycie faktyczne nie przekracza zazwyczaj 5,5 l/100km. Z uwagi na fakt, że C5III to raczej wieloryb, a nie sportowiec więc jeżdżę bez szaleństwa, raczej spokojnie w trybie wyznaczanym przez samochodowy ruch lecz nigdy jako "hamulcowy". Ponad połowę swego przebiegu samochód przejechał na kołach 18/245/40. Takie koła były w nowym. Postanowiłem jednak wymienić ja na standardowe 17/225/55 i tak komfort jak i zużycie paliwa uległy poprawie. Na trasie w Alpy jadąc w dwa samochody C5III Sedan -140 kM zużył 4,7 litra na całej trasie tam i z powrotem. Prędkość podróżna, z uwagi na bagażnik na drugiej C5III lecz w kombi, rzadko przekraczała 130 km/h. C5III Tourer 2,0 hdi 165KM z bagażnikiem zużył na tej samej trasie 6,7 l/100km. Jedyne problemy z elektroniką, to wariujący czasem system automatycznego sterowania wycieraczek. Potrafią czasem przy lekkiej mżawce wejść w trym maksymalnego tempa. Po wyłączeniu trybu automatycznego wszystko pracuje normalnie. Problem nierozwiązany od około 100 tys km. Samochód jest w rodzinie używany jest głównie jako wyjazdowy. Do kręcenia się "wokół komina" służą dwa inne. Minusy - brak sensownego miejsca na kubek z kawą. Jak dla mnie, to również zbyt lekko pracujący układ kierowniczy. Wystające "rogi" siedzisk z przodu w wersji z "półskórami" skutkiem czego w ich okolicach pojawiły się obecnie mikropęknięcia skóry. Moim zdaniem lepsze są pełne skóry z wentylacją. Kiepskie jest również dojście do ewentualnej wymiany żarówek oświetlenia dziennego. Plusy - wygoda podróżowania, ekonomika oraz praktyczność regulowanego prześwitu. Wysokie krawężniki niestraszne...
8,3
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
2.0 HDi 136KM w automacie. W trasie do 90km/h unikając dynamicznej jazdy da się zejść do 6,5l/100km. Przy dłuższej trasie 120km/h na tempomacie - 7,5l/100km. Przy 140km/h - 9l/100km. W mieście dynamicznie acz przepisowo - 10l/100km. Niby niemało ale wszystko w miarę pokrywa się z danymi producenta więc i tak jestem miło zaskoczony. Te dwa dodatkowe litry na sto w cyklu miejskim względem manuala wynikają chyba głównie z tego, że automat nawet przy najmniejszym dotknięciu gazu redukuje w poszukiwaniu maksymalnego momentu obrotowego. Niemniej za komfort jazdy automatem w mieście jestem skłonny przełknąć trochę częstsze tankowanie, tym bardziej że w tych autach sprzęgło do najlżejszych nie należy.
7,3
Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
na trasie można zejść poniżej 6 L/100km, średnia miesięczna waha się od 7,0 - 7,5 L/100km upały jak i mrozy powodują wzrost zużycia o ok. 1,0 L/100km w cyklu mieszanym na krótkich dystansach w mieście zużycie wynosi od 8 do 8,5 L/100km

Usterki Citroen C5

Liczba wpisów: 72
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
ubytek płynu z układu sygnalizowany przez info na wyświetlaczu
  • Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 107KM 79kW 2004-2008
  • układ chłodzenia
Po przejechaniu 1500 km do Francji i kilku dniach postoju samochodu przy próbie uruchomienia wyświetliła sie info o za niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolałem ok 1 litra i przyjechałem do Polski. Po pewnym czasie znowu sie ta informacja wyswietliła ponownie dolałem płynu ok 0.5 litra I tak kilka razy Zauważyłem dodatkowo że wystarczy odkęcić korek zbiorniczka i wtedy poziom płynu gwałtownie wzrasta i ostzrzenie znika .Obserwowałem samochód i nie zauwazyłem zadnego zewnętrznego wycieku ani podnoszenia temp.na wskażniku. W czasie pracy silnika korek odkrecilem od zbiorniczka i tez nic sie nie działo
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
cieknący silnik
  • Citroen C5 III Tourer 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2017
  • silnik
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiany uszczelek przy tym przebiegu. Najpierw wymiana uszczelki wału korbowego. Potem wymiana uszczelki mocowania filtra oleju. Same uszczelki kosztują do 100 PLN. Robocizna jest jednak 10-20x większa. PORAŻKA !!!
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 46
3,5
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 41 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Citroen C5 2.0i 2009 41tys km przebiegu Umowilem sie z warsztatem mailowo na: KME TUR, Barracudy na trojnikach, butle 650/250 (66l), KME Qnext Plus wszystko za 2800zl. Przy oddaniu auta- palcem na zderzaku wskazalem gdzie DOKLADNIE chce miec wlew do gazu- na boku pod chromowanym elementem (wlew gazu bylby poziomo). W trakcie montazu (2 dni) Pan Adam dzwoni ze ma butle...
4,5
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: ROMANO RIS
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Czy nastąpił spadek mocy na gazie? Tak nastąpił ale różnica jest nieodczuwalna! ponieważ ten silnik jest słaby i różnica osiągów o + 1 s do 100km/h jest nie do wykrycia przez "dupo-hamownie" Natomiast urządzeni pomiarowe wykazuje straty mocy w górnym zakresie obrotowym, w dolnym auto zdecydowanie lepiej wkręca się na obroty(na benzynie z niskich obrotów zamula, być może coś...
3,8
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 238 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Silnik EW10J4 Instalacja: stag go fast,omvl reg fast, shark1200, butla 55L( wchodzi 45 litrów lpg) w miejscu koła zapasowego, wlew pod klapką (z przejściówką, choć mieści się tam duży wlew). Auto jeździło bardzo dobrze aż do 50tys. km. potem polepiły się wtryski (zestaw naprawczy rozwiązał problem) i membrana w parowniku wymaga wymiany (problem z wolnymi obrotami, duże...
Citroen C5