Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C5 I Kombi

Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.

Generacje Citroen C5

  • C5 I   2001 - 2004
    Citroen C5 I
    • Wybierz generację

    • C5 III (2008 - teraz)
    • C5 II (2004 - 2008)
    • C5 I (2001 - 2004)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!
Luzacjusz: Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

Wersje nadwozia Citroen C5 I

Silniki Citroen C5 I Kombi

Lista silników:

Publikacje o Citroen C5

Citroen C5 Tourer - idealny na polskie drogi
 
Nasz test Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 160 KM

Polskim kierowcom sen z powiek spędzają dwie rzeczy: ceny paliw oraz stan dróg po jakich przychodzi nam poruszać się na co dzień. O ile na wartość baryłki ropy naftowej nie możemy poradzić zbyt wiele, większy komfort podróży jest w naszym zasięgu. I wcale nie mówię o czasochłonnym rozwiązaniu, którego...

Awaryjność niezależna od wieku - Citroen C5 (2000-2008)
 
Nasz test

Francuska limuzyna cudownie wygładza nierówności na polskich drogach. Ma solidne silniki, a używane egzemplarze nie straszą wyśrubowanymi cenami. Co najważniejsze - samochód jest mniej awaryjny niż się powszechnie sądzi.

Citroen C5 kombi - Elegancja z pazurem
 
Nasz test

Citroen C5 to wciąż jeden z najciekawszych samochodów w swojej klasie. Udało się połączyć klasyczną elegancję z ciekawymi detalami, a szeroki wybór wersji pozwala dobrać auto dla własnych potrzeb i możliwości portfela. Tym razem dostaliśmy lepiej wyposażoną wersję Selection z opcjonalną nawigacją i przyjemnie...

Po francusku - Citroen C5
 
Nasz test

Pamiętacie takie przewrotne hasło reklamowe z połowy lat 90-tych - "Polskie drogi są wspaniałe... w Citroenie"? Przypomniałem sobie o nim podróżując Citroenem C5 po rodzimych drogach zdewastowanych "atakiem" zimy.

Nowa elegancja i jeszcze nowsze technologie
 
Nasz test

Poprzednia generacja Citroena C5 w wersji kombi przypominała nieco samolot. Miała obłe, masywne nadwozie i pełno nowoczesnej elektroniki. Pękate nadwozie nie wzbudziło entuzjazmu indywidualnych nabywców, a wysoka cena zaawansowanego technicznie samochodu przekreśliła szanse we flotach.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C5

Citroen C5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C5autoWcentrum - społeczność Citroen C5

najwyższe oktanyAuta - Citroen C5

Citroen C5 2.0 HDI160 EXCLUSIVE 62,57

Citroen C5 Pluszak 87,79

Citroen C5 Mk2 74,70

Citroen C5 70,35

Citroen C5 Żłówik 51,88

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C5

Torment88 30,13

dark-man 30,16

sgrzegorz86 30,14

Miko79 30,16

BENEK1270 94,61

Citromaniak 30,60

Laasi 90,76

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C5

Jaśniej pod nogami
Jaśniej pod nogami Zabierałem się za ten temat dość długo. W mojej wersji VSX brakowało podświetlen...
Wizyta w ASO
Wizyta w ASO Wczoraj oddałem moją C5 do ASO na przegląd przy zbliżających się 250tyś. co musi...
Maglownica
Maglownica Moje C5 kolejny raz trafiło do warsztatu Stasia. Tym razem powodem były plamy LD...
Hamulec ręczny C5 - jak nowy!
Hamulec ręczny C5 - jak nowy! Naprawa hamulca ręcznego była na mojej liście od samego początku przygody z C5. ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen C5
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C5

Citroen C5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen C5
 

Citroen C5 najczęściej porównywane z:

Toyota Avensis
2.2 D-4D (150 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (130 KM)
Ford Mondeo
2.0 EcoBoost (203 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 BASE DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 BASE DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 166 304 zł 138 000 zł
Zyskujesz: 28 304 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C5

Citroën C5
2.0 diesel 140 KM
2009
38 900 PLN
Citroën C5
2.0 diesel 163 KM
157 000 km, 2010
42 900 PLN
Citroën C5
1.6 diesel 110 KM
128 000 km, 2008
30 900 PLN
Citroën C5
1.8 benzyna 125 KM
142 000 km, 2007
19 900 PLN

Ocena auta Citroen C5 I Kombi

  • Średnia ocena
    na podstawie 139 opinii
  • 4,06
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Citroen C5 Kombi 2.2 HDi FAP (133 KM)

Auto, ma pełne wyposażenie, xenon, syberdach, skóra itd. Kupiłem uszkodzony z przodu. I wpakowałem sie w straszne koszty. Sama konsola używana to 5000zł nielicząc poduszek. Jak się okazało wymienic trzebabyło mnóstwo części.Ale wkońcu fachowcy zrobili.I powiem tak: Wcześniej jeździłem xm-em 2.1tdi 12V i palił znacznie mniej, osiągi nie miał dużo gorszych, świetnie się prowadził, ponieważ miał duży rozstaw osi. A c5 niestety myszkuje, pomimo ESP. Zawieszenie nie radzi sobie z ostrą jazdą. Ma za mały rozstaw osi. Pali dużo, czy sie jedzie wolno czy szybko.Choćby nie wi4em ak jechał, i tak spali 7,5. Trzeba było kupić 2,0 HDI, a nie przepłacać za 2,2HDI. Nie warto.Drogie częsci, serwis, dużo droższy niż w fordzie.Ale jest to auto dla ludzi spokojnych, którzy cenią sobie wolna spokojna jazdę.Plusy: komfortowe zawieszenie, xenony świetnie świecą, cichutkie w środku, dużo miejsca po rozłożeniu foteli.Minusu, starsznie drogi, gdyby go kupic w salonie, drogi serwis, bardzo duża średnica zawracania,...

dodał: tomaszbebel@op.pl
Citroen C5 Kombi 2.2 HDi FAP (133 KM)

Chyba najgorzej jak można ulokowałem ponad 90.000zł netto ( auto "ciężarowe"). Jedyne atuty tego samochodu to komfortowe zawieszenie i dobrze zestrojone wspomaganie. Silnik "wołowaty" a większego diesla nie ma. Mnóstwo udogodnień elektronicznych i elektrycznych, które działają jednak zgodnie ze swoją logiką jak np. wycieraczka tylnej szyby. Po włączeniu nie wyciera jej natychmiast, tak jakby tego chciał nieszczęsny kierowca, tylko czeka i rusza po mniejszej lub większej zwłoce czasowej generowanej losowo- jak twierdzi serwis - jest to działanie zgodne z programem producenta. Światła migają bo prawdopodobnie został źle dobrany regulator napięcia alternatora.Występuje to przy 2 progach prędkości obrotowej zarówno przy zwiększaniu jak i przy zmniejszaniu obrotów. I już mi się nie chce dalej pisać bo mógłbym jeszcze długo w podobnym tonie a wszystko to szczera prawda i na dodatek udokumentowana. Ocena moja bazuje na 4-ech C5, które kupiła nasza firma i każde z aut pomimo różnych silników i...

dodał: Przemek
Citroen C5 Kombi 3.0 V6 (207 KM)

Wydałem prawie 140 tyś i jestem niesamowicie zadowolony. Moje auto pracuje na siebie, bardzo często wyjeżdzam do Francji i Hiszpani do pracy z tąd ten przebieg.Poważnych usterek nie zanotowałem było kilka drobiazgów ale to były naprawde drobiazgi typu przepalone żarówki.Auto wyjątkowo ciche i wygodne a na europejskich drogach wręcz luksusowe, bardzo dobrze współpracuje z kierowcą a jak na swój silnik jest dosyć oszczędne.Doskonałe wyposazenie i mocny przyjemnie brzmiący silnik stawiają to auto na czele klasy średniej. Jak jest z serwisami w polsce nie wiem bo nie kozystam jak jestem we francji wole skozystać z wiedzi i umiejętności francuskich serwisów,oni mają o swoich samochodach pojęcie!

dodał: Andrzej
Citroen C5 Kombi 2.0 HDi (109 KM)

Samochod posiadam od 2002 roku. Kupilem go prawie z pelnym wyposazaniem ( procz skory, ksenonow, navi ). Autko od tego czasu chodzi naprawde bez zarzutow. Nie psuje sie, nie sprawia problemow. Systematycznie ma wizyty w ASO jak rowniez w firmie, w ktorej byl tuningowany. Wiec moge powiedziec przyslowiowo,ze "dolewam paliwo i olej" i tyle. Auto warte polecenia jezeli ktos ceni sobie wygode i komfort w przystepnej cenie. Do tego jesli chce aby autko bylo oszczedne i dynamiczne to HDI jest dobrym wyobrem. Polecam tez tuning tego silnika - po nim mozna stwierdzic ze to nie to auto :)

dodał: eramail@wp.pl
Citroen C5 Kombi 2.0i 16V (136 KM)

Zakupiłem uzywanego c5 z przebiegiem ponoc 210tys. i tu szczescie sie skonczylo, nie bylo miesiaca zebym nie musial jezdzic do serwisu, glownie sie psuły pierdoły ale nie takie tanie w naprawie. po paru ms poprostu znowu bylem szczesliwy w momencie jak go sprzedałem. Auto pali duzo rekord to nawet kolo 18l , prowadzi sie dobrze tylko na prostej, ale dobrze tlumi niedoskonalosci polskich dróg.Wygodne i przestronne. Jesli zamierzasz kupic uzywanego citroena to zastanow sie 5 razy, przede wszysktkim czy masz koło domu serwis!

dodał: matrixhasyou
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C5

Citroen C5 III - galeria redakcyjna Citroen C5 2011 Citroen C5 Break 2.0 HDi  SX - galeria redakcyjna Citroen C5 III Sedan - galeria społeczności Citroen C5 Sedan 2001 Citroen C5 II Hatchback - galeria społeczności Citroen C5 Kombi 2007 Citroen C5 Sedan 2007 Citroen C5 Kombi 2001 Citroen C5 III CrossTourer (2014)
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C5

  • 1.
  • 5,00 Citroen C5 I 2.0i 16V (136KM) 2003r.
    dodał: jurek, 21.01.2011

    Auto chodzi na gazie znakomicie, roznica w przyspieszeniu jest nieodczuwalna, nie szarpie ani nie przerywa. Wszystko jest tak jak nalezy:) Sama instalacja to wtrysk BRC, zaplacilem z nia okolo 2500zł jakis rok temu wraz z montazem i do dzisiaj nie mialem z nia zadnego problemu. Calosc robilem w Energy na Ostrobramskiej w Warszawie. Polecam

  • 2.
  • 5,00 Citroen C5 I 1.8i 16V (116KM) 2003r.
    dodał: Adam102, 16.01.2010

    Auto pracuje idealnie, nie musiałem nawet regulować instalacji po jej założeniu. Nie odczuwam żadnej różnicy w mocy ani pracy silnika. Bardzo dobra instalacja do tego silnika.

  • 3.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2007r.
    dodał: M. Drozd, 10.03.2014

    4 samochód w Energy gazowany. Polecam , bezawaryjnie, szybko przyzwoicie. Nie chwalę aby się nie popsuli!

  • 4.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2008r.
    dodał: Włodek, 23.05.2014

    Pierwszy przegląd po 1000km.Później co 10tkm. Fachowe podejście .Auto jeździ ok.Cena ni do pobicia

  • 5.
  • 5,00 Citroen C5 III 3.0 V6 (211KM) 2008r.
    dodał: Puk, Puk. Kto tam?, 21.02.2013

    Eksploatacja samochodu zasilanego gazem LPG jest teraz około 40% tańsza.

  • 6.
  • 4,50 Citroen C5 I 2.0i 16V (136KM) 2002r.
    dodał: Jaśkiewicz Roman, 07.03.2012

    Wszystko w jak najlepszym porządku.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C5

Citroen C5

404 komentarze

281 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bleytram~bleytram

Do ~Freek: nie kupuj.kupilem nową w 2009 . ma 60 tys przejechane. oba podnosniki szyb przednich urwaly sie. zawieszenie hydractiv a wlsciwie silowniki wymieniane...hmmm przestalem liczyc ile razy. zawor sterujacy zawieszeniem wymieniany. po 40 tys km wymiana uszczelniacza na wale korbowy. \jak chcesz miec klopoty to kup c5

~Freek~Freek

Witam chcialbym kupic C5 w kombi ale nie wiem jak sie maja sprawy z eksploatacja, czy czesci sa w miare tanie i czy jest ewentualnie kilka zamiennikow do tych modeli?
Bardzo mi sie podobaja te C5 sylwetka wnetrze ale jeszcze nie mialem Cytrynki dodam ze wiecej jezdze po miescie czasami jakis wypad na trase( jak sie spisuje na dalsze wyjazdy)

~edi~edi

Czy warto kupic Citroena C5I 2,0 HDI , 110 km ,silnik 1997 roku

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
17 619
Przejechany dystans
11 804 364 km
Zatankowanego paliwa
630 918 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 005
Wydanych pieniędzy
1 124 655 zł
Średnie wydatki na auto
1 409 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 309
Wydanych pieniędzy
1 369 542 zł
Średnie wydatki na auto
1 716 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (798)

Testy zderzeniowe Citroen C5

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD
2009

Citroen C5
Citroen C5

Citroen C5
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C5 I Kombi

Na podstawie 136 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pnasz@wp.pl, dodano: 04.02.2014 22:25

Zyżycie paliwa 6,97 l/100 km przy samochodzie ważącym prawie 1,7 t uważam za bardzo dobry wynik. jeżeli tym samochodem planujemy dłużej pojeździć to wymiana oleju w silniku co 30 tyś km przy naszych warunkach drogowych i brak wymiany oleju w skrzyni biegów to jakieś nie porozumienie. Znajomy mechanik naprawiający te samochody powiedział mi że jak będe wymieniał olej co 15 tyś a w skrzyni (automat) co 45 tyś. to ... niestety dla niego nie będę do niego przyjeżdżał.

pełny raport Citroen Tourer 2.0 HDi FAP

autor: Gilde, dodano: 22.12.2009 14:36

Spalanie niskie. Choć teraz uważam, że zakup diesla nie ma ekonomicznego uzasadnienia przy nowym samochodzie. Dopłata 9000 PLN za diesla do dziś nie zwróciła mi się (obliczyłem, że koszt benzyny i diesla będzie taki sam dopiero przy około 120 000 km. (nie zamierzam mieć tak długo samochodu i kupić żonie crossera). Przeglądy są częstsze i droższe, w zimie silnik diesla wolniej rozgrzewa się niż benzyna, strach przed zatanowaniem lewego paliwa powoduje,że tankuje tylko na Shellu, auto jest głośne jak jest zimne (porównując z benzyną, bo porównując z silnikami VW bardzo ciche) - to o wiele za dużo pieniędzy i potencjalnych problemów. Ostatni diesel w życiu przy zakupie nowego samochodu). W mieście pali 6,5-6.9 litrów, trasa zgodnie z przepisami 4,2-4,5 litrów, autostrada u sąsiadów za Odrą (300 km w 2h) 9 litrów.

pełny raport Citroen Kombi 1.6 HDi

autor: szymon, dodano: 02.09.2008 08:29

ceny przeglądów średnio drogie. lepiej nie jeździć do ASO. Mi w bielsku AUTO-GAZDA wymienili po 80 tys. klocki z tyłu, te z przodu powiedzieli - są jeszcze dobre (ciekawe, ciekawe...). Za to pasek klinowy, który był już sparciały i z głębokimi rowkami, które zobaczyłby nawet laik, zostawili... poza tym zepsuł się element zespolony (kierunkowskazy, wycieraczki on włącza) - to kosztowało 1200 zł.

pełny raport Citroen Kombi 1.6 HDi
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen C5 I Kombi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C5 I Kombi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C5 I Kombi
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C5, oglądali także