Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Citroen C5 I Kombi

Lata produkcji: 2000 - 2004
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!
Luzacjusz: Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

Dane techniczne Citroen C5 I Kombi

Podstawowe parametry Citroen C5 I Kombi

Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Pojemność baku
66 l

Wymiary zewnętrzne Citroen C5 I Kombi

Długość
4756 mm
Szerokość
1770 mm
Wysokość
1512 mm
Rozstaw osi
2750 mm
Rozstaw kół - przód
1528 mm
Rozstaw kół - tył
1493 mm
Zwis przedni
971 mm
Zwis tylny
1035 mm

Wymiary wewnętrzne Citroen C5 I Kombi

Odległość od siedziska przedniego do dachu
915 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu
930 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego
321 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu
1459 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu
1425 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu
1538 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu
1520 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny
1720 mm

Wymiary bagażnika Citroen C5 I Kombi

Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone)
1658 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone)
563 l
Szerokość pomiędzy nadkolami
1126 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy
1088 mm
Wysokość progu załadowczego
564 mm

Własności transportowe Citroen C5 I Kombi

Drzwi tylne - szerokość
1176 mm
Drzwi tylne - wysokość
860 mm

Opony Citroen C5 I Kombi

Szerokość
od 205 do 225 mm
Profil
od 40 do 65 %
Średnica
od 15" do 18"

Szkic techniczny Citroen C5 I Kombi

Szkic techniczny Citroen C5 I Kombi
zobacz dane techniczne

Oceny Citroen C5 I Kombi

Średnia ocena modelu

na podstawie 144 opinii

4.08

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

+ Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (78%)
NIE (22%)

Wybrane oceny kierowców Citroen C5 I Kombi

Chyba najgorzej jak można ulokowałem ponad 90.000zł netto ( auto "ciężarowe"). Jedyne atuty tego samochodu to komfortowe zawieszenie i dobrze ... więcejzestrojone wspomaganie. Silnik "wołowaty" a większego diesla nie ma. Mnóstwo udogodnień elektronicznych i elektrycznych, które działają jednak zgodnie ze swoją logiką jak np. wycieraczka tylnej szyby. Po włączeniu nie wyciera jej natychmiast, tak jakby tego chciał nieszczęsny kierowca, tylko czeka i rusza po mniejszej lub większej zwłoce czasowej generowanej losowo- jak twierdzi serwis - jest to działanie zgodne z programem producenta. Światła migają bo prawdopodobnie został źle dobrany regulator napięcia alternatora.Występuje to przy 2 progach prędkości obrotowej zarówno przy zwiększaniu jak i przy zmniejszaniu obrotów. I już mi się nie chce dalej pisać bo mógłbym jeszcze długo w podobnym tonie a wszystko to szczera prawda i na dodatek udokumentowana. Ocena moja bazuje na 4-ech C5, które kupiła nasza firma i każde z aut pomimo różnych silników i pewnych różnic w wyposażeniu ma podobne lub identyczne usterki. Jeden samochód na szczęście został ukradziony i teraz niech martwi się - zasłużenie - złodziej. ukryj
dodano 05.06.2004 przez
Kilka lat temu dałem już tu jedna opinię na temat tego autka która była ogólnie pozytywna. Teraz postanowiłem opisać autko ... więcejz perspektywy 5 lat użytkowania. Auto kupiłem jako 7 letnie z przebiegiem 175k km. DO Polski przyjechało rok wcześniej w przebiegiem 165k km. Oczywiście prawdziwy przebieg był niemal 100k większy ( troszkę ponad 250k km, ach te nasze komisy), jednak to nie problem dla tego silnika. Auto było w dobrym stanie, miało kilka mankamentów z którymi jednak bez problemu sobie poradziłem. A był to niedziałąjący czujnik cofania, tarcze do wymiany i odzywający się zapchany fap. Do tego doszła oczywiście wymiana rozrządu i olejów. Przy zakupie radzę podłączyć auto pod komputer zamiast patrzeć ślepo w sfałszowane książki serwisowe aut z zachodu. Najważniejsze jednak że auto nie było po żadnym poważniejszym dzwonie. Auto w pełnej wersji wyposażenia która w Polsce nie była nawet dostępna. Nie mam tylko skóry ( mam alcantarę z welurem i tu można długo dyskutować co jest lepsze szczególnie w upały;) ) i nagłośniania bosh ( nagłośnienie zmieniono mi w profesjonalnym serwisie więc chyba gra nawet lepiej od oryginału). Jest to duży rodzinny samochód nawet przy dzisiejszych standardach kiedy auta znacznie urosły. Auto polecam wszystkim tym którzy chcą w komfortowych warunkach bezpiecznie się przemieszczać. Super zawieszenie i komplet podłuszek co w tamtych czasach wcale nie było standardem.Oczywiście nie jest to autko pozbawione wad. Ma ich trochę, jednak zalety przyćmiewają wszelkie mankamenty. Auto tanie w zakupie, przynajmniej jeśli chodzi o rynek wtórny, w utrzymaniu wychodzi podobnie do innych aut segmentu D. Oczywiście mam na myśli egzemplarz w miarę zadbany. Trup kupiony w ciemno okaże się zabójczą skarbonką bez dna z racji zaawansowanej elektroniki a w przypadku mocno niejasnej przeszłości wypadkowej mogą też się pojawiac problemy z działaniem hydrauliki. Piszę to na podstawie wielu aut które oglądałem na terenie całej Polski nim trafiłem na swojego wieloryba. Serwisowanie na dzień dzisiejszy C5 nie stanowi żadnego problemu. Zdecydowana większoć serwisów niezależnych ma komputery diagnostyczne, a prawda jest taka że coraz większej ilości samochodów jest on niezbędny. Z serwisem nie ma więc problemów. Mam niestety złe zdanie o ASO. Ceny wręcz kosmiczne. Pamiętam że za żarówkę ksenonową chcieli coś koło 700zł. NA allegro poniżej 100zł bez problemu kupi się phillipsa. Z innymi rzeczami jest podobnie. Z dala od ASO a autko będzie stosunkowo tanie w eksploatacji. Do niewątpliwych zalet tego auta można zaliczyć również fakt że poprzedni właściciele również w miarę normalnie jeździli i go nie katowali jak np. audi czy bmw które wiadomo, szczególnie w starszych egzemplarzach gdzie jeździł nim dres czy dwóch.. Pamiętajmy także że C5 jest świetnie zabezpieczony przed korozją. I jeżeli coś dzieje się w tym temacie.. kiepska naprawa po wypadku. Kombiaki jedynie lubią rdzewieć na tylnej klapie przy osłonie tablicy rejestracyjnej ( to moja jedyna ingerencja w blacharkę auta) i w niektórych egzemplarzach przy relingach. Kwestia zbyt mocnych nitowań które niszczą warstwę ocynku. ukryj
dodano 16.06.2014 przez
Uważam że C5 to naprawdę świetne rodzinne autko. Zapewnia komfort jazdy o którym właściciele passatów czy accordów mogą tylko pomażyć. ... więcejAutko raczej do spokojnej jazdy nawet z 3 litrowym V6 wyścigówka to nie będzie. Ceny używanych egzemplarzy są stosunkowo niskie. Trzeba uważać przy zakupie żeby się nie połasić na tańszego złoma, bo doprowadzenie do dobrego stanu może kosztować druge tyle co auto. C5 są dobrze wyposażone, a exlusive to już w ogóle bajka. Z serwisami nieautoryzowanymi również jest coraz lepiej. Coraz więcej serwisów ma komputer do którego można podpiąc autko i w normalnych pieniądzach dokonać eweantualnych napraw. Serwisy typu wójek Józek na podwórku odradzam. Takie autko w pewnym momencie okaże się bombą finansową. ukryj
dodano 16.04.2010 przez
Jestem bardzo zaskoczony pozytywnie na tym modelu. Niektórzy piszą ,że jest dużo usterek i hydropneumatyka a to dlatego ,że albo ... więcejnim nie jeździli albo są święcie przekonani że Passat jest bez awaryjny i najlepszy. Samochód jest komfortowy, pakowny 565l bagażnika bardzo dobrze wykończonego(nawet siatka oddzielająca przestrzeń pasażerską od ładunkowej, gniazdo na 12V w bagażniku) Wnętrze jest bardzo dobrze wykonane i wyciszone a fotele bardzo komfortowe(idealne na dalekie trasy!!) Dla rodziny czteroosobowej będzie to idealny samochód , we wnętrzu większy niż Passat. I pełen ocynk(brak rdzy) Jest to samochód który niema nudnej stylistyki a wygląda wspaniale jak prawdziwa strzała(czego sam doświadczyłem jak jedzie się drogą ludzie się oglądają) wygląd jest wspaniały nieporównywalny z nudnym Passatem!! Zapraszam do obejżenia mojego Citroen C5 na stronie autowcentrum.pl(czyli w społeczności kierowców) gdzie występuję dod nickiem: mack1295. Gdzie mój Citroen jest w fajnym zestawieniu kolorystycznym-grafit+jasne wnętrze. Zapraszam!!! ukryj
dodano 27.08.2012 przez
Zobacz oceny Citroen C5 I Kombi Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Citroen C5 I Kombi

Pb
6,30 - 14,47
Na podstawie 58 raportów spalania
ON
3,87 - 10,53
Na podstawie 67 raportów spalania
LPG
8,07 - 13,70
Na podstawie 17 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Citroen C5 I Kombi

Moim samochodem jest Citroen C5 MkI Break 2.0i 16V HPi 103kW/140KM z 2002r, w wersji Exclusive. Jest to silnik z ... więcejbezpośrednim wtryskiem benzyny, który charakteryzuje się najniższym spalaniem, z całej palety silników benzynowych, dostępnych w Citroenie C5 I generacji, oraz niezłymi osiągami. Pod względem osiągów, ustępuje jedynie motorowi V6/24V, który za to pochłania min. 13,8l/100km(manual) po mieście, a w automacie nawet 14,8l/100km(nadal min. w cyklu miejskim). Silnik HPi przystosowany jest do poruszania się zarówno na Pb98 jak i na Pb95. Dane zużycia paliwa, podane przez producenta, w zupełności nie odbiegają od realnego stanu spalania. Zakładanie instalacji gazu LPG do tego modelu, nie ma najmniejszego sensu. Reasumując: Spalanie w ruchu miejskim: 10,4l Spalanie w ruchu pozamiejskim: 6,2l Całkowite zużycie: 7,7l Emisja CO2: 185g/km Jestem ogromnie zadowolony z mojego wyboru. Jest to auto z silniczkiem, który jeszcze nigdy mnie nie zawiódł(a zrobiłem nim już ponad 100´000km). Polecam. ukryj
dodano 26.01.2012 przez
Ocena tylko przeciętna ze względu na automat. W mieście średnio 12l to trochę za dużo jak na 133 konie w ... więcejdieslu. W nowszych auach zastosowano automat 6 przełożeniowy stosowany do dziś i spalanie o dobre dwa litry mniejsze. O ile mi wiadomo tyle co mój pali nowe C5 z 3litrowym 240 konnym HDI. Firma robi więc spore postępy. Wiadomo lata robią swoje. Na trasie jest już bardziej przyzwoicie. Przy jeździe do 100km/h wychodzi 7,5l. Przy prędkościach autostradowych 8,5-9l. Najmniej spalił mi 6,5l - jechałem wówczas jednak z prędkością autobusu pks:)Co kosztów części ASO to totalna porażka. Dwie wizyty = wartośc samochodu. Ceny z kosmosu a obsługa kiepska. Na szczęście są zamienniki w umiarkowanych cenach. Myślę że auto nie jest ani droższe ani tańsze w utrzymaniu od konkurencji. ukryj
dodano 16.04.2010 przez
To jest największy plus tego samochodu. Spalanie przy normalnej jeździe w tak dużym aucie jest na poziomie 7,5 litra w ... więcejtrybie mieszanym i korkach (pomiar za 9 tys. km). Odradzam serwisy autoryzowane - to jest kompletne zdzierstwo. Można znaleźć dużo serwisów samochodów francuskich nieautoryzowanych każda naprawa to 30% - 40% ceny tej co w ASO. Trzeba tylko poczytać w necie opinie. Ceny części zamiennych są bajecznie tanie. Mnóstwo używek i zamienników co jest ważne przy np. większej stłuczce. :) Dla przykładu, lusterko przednie w ASO kosztuje 1,2 tys. a zamiennik z lakierowaniem i założeniem 300. :) ukryj
dodano 23.03.2013 przez
Auto jak na te gabaryty bardzo oszczędne, dla przykładu jazda miejska na krótkich dystansach w poznańskich korkach to około 7,5l/100km ... więcejoczywiście może być i 9 ale to już but w podłogę od każdych świateł. Na autostradzie na tempomacie: 110km/h to 5,5l/100km, 140km/hto już bliżej 7l. Dodam jeszcze że na trasie z Bordeaux we francji do Poznania jazda we francji non stop 150km/h (tempomat) a przez niemcy od 160 do odcięcia (210 bo więcej nie idzie) to 8,4l/100km. Więc jestem bardzo zadowolony. aaa i nie patrzcie na spalanie wg komputera mój zawyża dokładnie o 1,4l ukryj
dodano 13.11.2014 przez
Jak na takie gabaryty, auto nie pali dużo. Jak długo stoimy w korkach to dochodzi nawet do 13l. Na długiej ... więcejtrasie przy stałej jeździe 100-130 udało mi sie zejść do 9.8l ale przeważało 100-110 a podczas wyprzedzania 3bieg do 140 i zwalniane. jakby auto miało dłuższy piąty bieg bo ten według mnie jest za krótki przy 110 km/h = 3000rpm było by jeszcze lepiej. Wskazania komputera nic nie mają do prawdziwego spalania. Plusem auta jest to że szybko łapie temperature dzięki czemu oszczędzamy benzynę i jeździmy na LPG. ukryj
dodano 22.01.2015 przez
Zobacz raporty spalania Citroen C5 I Kombi Dodaj raport spalania

Publikacje o Citroen C5

Przeczytaj pozostałe 16 publikacje o Citroen C5

Testy zderzeniowe Citroen C5 Euro NCAP

Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD
Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD
2009
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Nowe Citroen C5

nowe Citroen C5
Citroen C5
ceny od 107 900 zł do 144 900

Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM od 2009

w pakiecie EXCLUSIVE

w cenie katalogowej brutto

123 500 zł

Wyposażenie standardowe
automatyczne włączanie świateł przednich
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
podłokietnik centralny przedni z zamykanym schowkiem
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Parkowanie (1 550 zł)
Pakiet Parkowanie2 (5 000 zł)
Pakiet Bezpieczeństwo (2 200 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Parkowanie (1 550 zł)
Pakiet Parkowanie2 (5 000 zł)
Pakiet Bezpieczeństwo (2 200 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 14 oferty Citroen C5

Dealerzy Citroen

AUTO AG

CITROEN BCM Citroen Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Jagiellończyka 38

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al.. Krakowska 206

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 338

Więcej

MW WANICKI

MW WANICKI Citroen Kraków

małopolskie, Kraków, Mogliska 120

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Citroen C5

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 768

Przejechany dystans

938 050 zł

Zatankowanego paliwa

202 413 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

735

Wydanych pieniędzy

353 065 zł

Średnie wydatki na auto

2 166 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 042

Wydanych pieniędzy

398 840 zł

Średnie wydatki na auto

2 447 zł

ZOBACZ 163 dzienniki kosztów Citroen C5 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Citroen C5

Liczba wpisów: 37
komentarzy(26)
komentarzy(5)
komentarzy(5)
komentarzy(6)
komentarzy(7)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Citroen C5 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Citroen C5

Liczba wpisów: 28
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Citroen C5 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Citroen C5 I Kombi

Liczba wpisów: 2
Auto chodzi na gazie znakomicie, roznica w przyspieszeniu jest nieodczuwalna, nie szarpie ani nie przerywa. Wszystko jest tak jak nalezy:) ... więcejSama instalacja to wtrysk BRC, zaplacilem z nia okolo 2500zł jakis rok temu wraz z montazem i do dzisiaj nie mialem z nia zadnego problemu. Calosc robilem w Energy na Ostrobramskiej w Warszawie. Polecam ukryj
dodano 21.01.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C5 I Kombi

Skarbnica wiedzy o Citroen C5

Ciekawostki
dodano 04.08.2011 przez
Od momentu premiery C5 wzbudzał duże emocje wśród miłośników marki - krytykowano go za zbytnią pospolitość i nudność. Jednak okazał się trwałym i solidnym samochodem,…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą