Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C5 I Kombi

Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.

Generacje Citroen C5

  • C5 I   2001 - 2004
    Citroen C5 I
    • Wybierz generację

    • C5 III (2008 - teraz)
    • C5 II (2004 - 2008)
    • C5 I (2001 - 2004)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!
Luzacjusz: Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

Wersje nadwozia Citroen C5 I

Silniki Citroen C5 I Kombi

Lista silników:

Publikacje o Citroen C5

Citroen C5 CrossTourer - kosztowna moda na teren?
 
Nasz test Citroen C5 CrossTourer 2.2 HDi

Czego to nie zrobimy by podążać za modą, by być trendy i na czasie? Ot chociażby nowe modele telefonów, od poprzedników różniące się mało znaczącym detalem jak np. o 2 milimetry szerszy ekran, ale zauważalnie wyższą ceną. Podobnie jest w motoryzacji. Dodajmy do samochodu plastikowe nakładki i jedno słowo...

Citroen C5 II - dla Niemca?
 
Nasz test Citroen C5 II – dla Niemca?

Z czym kojarzą się niemieckie samochody? Z poprawnością, która momentami wręcz boli. A francuskie? Z przeciwieństwem aut niemieckich - i to pod każdym względem. Można za to kupić auto, które łączy te dwa kraje, a raczej chce żeby tak było. Jaki jest Citroen C5 II?

Citroen C5 Tourer - idealny na polskie drogi
 
Nasz test Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 160 KM

Polskim kierowcom sen z powiek spędzają dwie rzeczy: ceny paliw oraz stan dróg po jakich przychodzi nam poruszać się na co dzień. O ile na wartość baryłki ropy naftowej nie możemy poradzić zbyt wiele, większy komfort podróży jest w naszym zasięgu. I wcale nie mówię o czasochłonnym rozwiązaniu, którego...

Awaryjność niezależna od wieku - Citroen C5 (2000-2008)
 
Nasz test

Francuska limuzyna cudownie wygładza nierówności na polskich drogach. Ma solidne silniki, a używane egzemplarze nie straszą wyśrubowanymi cenami. Co najważniejsze - samochód jest mniej awaryjny niż się powszechnie sądzi.

Citroen C5 kombi - Elegancja z pazurem
 
Nasz test

Citroen C5 to wciąż jeden z najciekawszych samochodów w swojej klasie. Udało się połączyć klasyczną elegancję z ciekawymi detalami, a szeroki wybór wersji pozwala dobrać auto dla własnych potrzeb i możliwości portfela. Tym razem dostaliśmy lepiej wyposażoną wersję Selection z opcjonalną nawigacją i przyjemnie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C5

Citroen C5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C5autoWcentrum - społeczność Citroen C5

najwyższe oktanyAuta - Citroen C5

Citroen C5 Citron 55,53

Citroen C5 Cytryneczka 52,32

Citroen C5 Black Arrow 66,85

Citroen C5 Grafit 60,40

Citroen C5 Pluszak 87,78

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C5

sslavi 30,19

kubas2009 30,16

Sroqraf 94,84

Karas123 62,11

thorns666 30,13

robinhood 30,18

jarasek 89,29

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C5

Wizyta w ASO
Wizyta w ASO Wczoraj oddałem moją C5 do ASO na przegląd przy zbliżających się 250tyś. co musi...
Było dobrze, nawet bardzo dobrze
Było dobrze, nawet bardzo dobrze Nie było mnie tu już bardzo dawno, bardzo... A to z bardzo prozaicznej przyczyny...
Xenon + spryski
Xenon + spryski Wreszcie normalne oświetlenie drogi w nocy ! założony xenon 6000K lecz już zamów...
Roczek i wrażenia po 20 tys. km
Roczek i wrażenia po 20 tys. km Dziś, a w zasadzie "dziś ubiegłego roku" nabyliśmy drogą kupna naszego Cytrusa. ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen C5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen C5
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C5

Citroen C5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen C5
 

Citroen C5 najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
1.6 Turbo ECOTEC (170 KM)
Subaru Legacy Outback
2.5 i (173 KM)
Volkswagen Passat
1.4 TSI BlueMotion (160 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Citroen C5 1.6 HDi Business Citroen C5 1.6 HDi Business
Rocznik: 2011. Przebieg: 136 211 km. Silnik: 1.6 81KM .
Cena: 41 900 zł 41 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Citroen C5 1.6 HDI Business Citroen C5 1.6 HDI Business
Rocznik: 2010. Przebieg: 136 174 km. Silnik: 1.6 81KM .
Cena: 37 900 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C5

Citroën C5
2.0 diesel 140 KM
2009
38 900 PLN
Citroën C5
2.0 diesel 163 KM
157 000 km, 2010
42 900 PLN
Citroën C5
1.6 diesel 110 KM
128 000 km, 2008
30 900 PLN
Citroën C5
1.8 benzyna 125 KM
142 000 km, 2007
19 900 PLN

Ocena auta Citroen C5 I Kombi

  • Średnia ocena
    na podstawie 139 opinii
  • 4,06
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Citroen C5 Kombi 2.2 HDi FAP (133 KM)

Auto, ma pełne wyposażenie, xenon, syberdach, skóra itd. Kupiłem uszkodzony z przodu. I wpakowałem sie w straszne koszty. Sama konsola używana to 5000zł nielicząc poduszek. Jak się okazało wymienic trzebabyło mnóstwo części.Ale wkońcu fachowcy zrobili.I powiem tak: Wcześniej jeździłem xm-em 2.1tdi 12V i palił znacznie mniej, osiągi nie miał dużo gorszych, świetnie się prowadził, ponieważ miał duży rozstaw osi. A c5 niestety myszkuje, pomimo ESP. Zawieszenie nie radzi sobie z ostrą jazdą. Ma za mały rozstaw osi. Pali dużo, czy sie jedzie wolno czy szybko.Choćby nie wi4em ak jechał, i tak spali 7,5. Trzeba było kupić 2,0 HDI, a nie przepłacać za 2,2HDI. Nie warto.Drogie częsci, serwis, dużo droższy niż w fordzie.Ale jest to auto dla ludzi spokojnych, którzy cenią sobie wolna spokojna jazdę.Plusy: komfortowe zawieszenie, xenony świetnie świecą, cichutkie w środku, dużo miejsca po rozłożeniu foteli.Minusu, starsznie drogi, gdyby go kupic w salonie, drogi serwis, bardzo duża średnica zawracania,...

dodał: tomaszbebel@op.pl
Citroen C5 Kombi 2.2 HDi FAP (133 KM)

Chyba najgorzej jak można ulokowałem ponad 90.000zł netto ( auto "ciężarowe"). Jedyne atuty tego samochodu to komfortowe zawieszenie i dobrze zestrojone wspomaganie. Silnik "wołowaty" a większego diesla nie ma. Mnóstwo udogodnień elektronicznych i elektrycznych, które działają jednak zgodnie ze swoją logiką jak np. wycieraczka tylnej szyby. Po włączeniu nie wyciera jej natychmiast, tak jakby tego chciał nieszczęsny kierowca, tylko czeka i rusza po mniejszej lub większej zwłoce czasowej generowanej losowo- jak twierdzi serwis - jest to działanie zgodne z programem producenta. Światła migają bo prawdopodobnie został źle dobrany regulator napięcia alternatora.Występuje to przy 2 progach prędkości obrotowej zarówno przy zwiększaniu jak i przy zmniejszaniu obrotów. I już mi się nie chce dalej pisać bo mógłbym jeszcze długo w podobnym tonie a wszystko to szczera prawda i na dodatek udokumentowana. Ocena moja bazuje na 4-ech C5, które kupiła nasza firma i każde z aut pomimo różnych silników i...

dodał: Przemek
Citroen C5 Kombi 3.0 V6 (207 KM)

Wydałem prawie 140 tyś i jestem niesamowicie zadowolony. Moje auto pracuje na siebie, bardzo często wyjeżdzam do Francji i Hiszpani do pracy z tąd ten przebieg.Poważnych usterek nie zanotowałem było kilka drobiazgów ale to były naprawde drobiazgi typu przepalone żarówki.Auto wyjątkowo ciche i wygodne a na europejskich drogach wręcz luksusowe, bardzo dobrze współpracuje z kierowcą a jak na swój silnik jest dosyć oszczędne.Doskonałe wyposazenie i mocny przyjemnie brzmiący silnik stawiają to auto na czele klasy średniej. Jak jest z serwisami w polsce nie wiem bo nie kozystam jak jestem we francji wole skozystać z wiedzi i umiejętności francuskich serwisów,oni mają o swoich samochodach pojęcie!

dodał: Andrzej
Citroen C5 Kombi 2.0 HDi (109 KM)

Samochod posiadam od 2002 roku. Kupilem go prawie z pelnym wyposazaniem ( procz skory, ksenonow, navi ). Autko od tego czasu chodzi naprawde bez zarzutow. Nie psuje sie, nie sprawia problemow. Systematycznie ma wizyty w ASO jak rowniez w firmie, w ktorej byl tuningowany. Wiec moge powiedziec przyslowiowo,ze "dolewam paliwo i olej" i tyle. Auto warte polecenia jezeli ktos ceni sobie wygode i komfort w przystepnej cenie. Do tego jesli chce aby autko bylo oszczedne i dynamiczne to HDI jest dobrym wyobrem. Polecam tez tuning tego silnika - po nim mozna stwierdzic ze to nie to auto :)

dodał: eramail@wp.pl
Citroen C5 Kombi 2.0i 16V (136 KM)

Zakupiłem uzywanego c5 z przebiegiem ponoc 210tys. i tu szczescie sie skonczylo, nie bylo miesiaca zebym nie musial jezdzic do serwisu, glownie sie psuły pierdoły ale nie takie tanie w naprawie. po paru ms poprostu znowu bylem szczesliwy w momencie jak go sprzedałem. Auto pali duzo rekord to nawet kolo 18l , prowadzi sie dobrze tylko na prostej, ale dobrze tlumi niedoskonalosci polskich dróg.Wygodne i przestronne. Jesli zamierzasz kupic uzywanego citroena to zastanow sie 5 razy, przede wszysktkim czy masz koło domu serwis!

dodał: matrixhasyou
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C5

Citroen C5 Citroen C5 Sedan 2007 Citroen C5 II Break 2.0 HDi 138KM - galeria redakcyjna Citroen C5 Kombi 2001 Citroen C5 II Hatchback - galeria społeczności Citroen C5 2005 Citroen C5 2011 Citroen C5 I Kombi - galeria społeczności Citroen C5 III CrossTourer (2014) Citroen C5 Sedan 2001
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C5

  • 1.
  • 5,00 Citroen C5 I 2.0i 16V (136KM) 2003r.
    dodał: jurek, 21.01.2011

    Auto chodzi na gazie znakomicie, roznica w przyspieszeniu jest nieodczuwalna, nie szarpie ani nie przerywa. Wszystko jest tak jak nalezy:) Sama instalacja to wtrysk BRC, zaplacilem z nia okolo 2500zł jakis rok temu wraz z montazem i do dzisiaj nie mialem z nia zadnego problemu. Calosc robilem w Energy na Ostrobramskiej w Warszawie. Polecam

  • 2.
  • 5,00 Citroen C5 I 1.8i 16V (116KM) 2003r.
    dodał: Adam102, 16.01.2010

    Auto pracuje idealnie, nie musiałem nawet regulować instalacji po jej założeniu. Nie odczuwam żadnej różnicy w mocy ani pracy silnika. Bardzo dobra instalacja do tego silnika.

  • 3.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2007r.
    dodał: M. Drozd, 10.03.2014

    4 samochód w Energy gazowany. Polecam , bezawaryjnie, szybko przyzwoicie. Nie chwalę aby się nie popsuli!

  • 4.
  • 5,00 Citroen C5 III 1.8i 16V (125KM) 2008r.
    dodał: Włodek, 23.05.2014

    Pierwszy przegląd po 1000km.Później co 10tkm. Fachowe podejście .Auto jeździ ok.Cena ni do pobicia

  • 5.
  • 5,00 Citroen C5 III 3.0 V6 (211KM) 2008r.
    dodał: Puk, Puk. Kto tam?, 21.02.2013

    Eksploatacja samochodu zasilanego gazem LPG jest teraz około 40% tańsza.

  • 6.
  • 4,50 Citroen C5 I 2.0i 16V (136KM) 2002r.
    dodał: Jaśkiewicz Roman, 07.03.2012

    Wszystko w jak najlepszym porządku.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C5

Citroen C5

404 komentarze

281 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bleytram~bleytram

Do ~Freek: nie kupuj.kupilem nową w 2009 . ma 60 tys przejechane. oba podnosniki szyb przednich urwaly sie. zawieszenie hydractiv a wlsciwie silowniki wymieniane...hmmm przestalem liczyc ile razy. zawor sterujacy zawieszeniem wymieniany. po 40 tys km wymiana uszczelniacza na wale korbowy. \jak chcesz miec klopoty to kup c5

~Freek~Freek

Witam chcialbym kupic C5 w kombi ale nie wiem jak sie maja sprawy z eksploatacja, czy czesci sa w miare tanie i czy jest ewentualnie kilka zamiennikow do tych modeli?
Bardzo mi sie podobaja te C5 sylwetka wnetrze ale jeszcze nie mialem Cytrynki dodam ze wiecej jezdze po miescie czasami jakis wypad na trase( jak sie spisuje na dalsze wyjazdy)

~edi~edi

Czy warto kupic Citroena C5I 2,0 HDI , 110 km ,silnik 1997 roku

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 445
Przejechany dystans
12 220 665 km
Zatankowanego paliwa
659 833 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 038
Wydanych pieniędzy
1 153 733 zł
Średnie wydatki na auto
1 404 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 338
Wydanych pieniędzy
1 387 907 zł
Średnie wydatki na auto
1 688 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (822)

Testy zderzeniowe Citroen C5

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic', LHD
2009

Citroen C5
Citroen C5

Citroen C5
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C5 I Kombi

Na podstawie 138 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: warszawa, dodano: 26.01.2012 12:17

Moim samochodem jest Citroen C5 MkI Break 2.0i 16V HPi 103kW/140KM z 2002r, w wersji Exclusive. Jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, który charakteryzuje się najniższym spalaniem, z całej palety silników benzynowych, dostępnych w Citroenie C5 I generacji, oraz niezłymi osiągami. Pod względem osiągów, ustępuje jedynie motorowi V6/24V, który za to pochłania min. 13,8l/100km(manual) po mieście, a w automacie nawet 14,8l/100km(nadal min. w cyklu miejskim). Silnik HPi przystosowany jest do poruszania się zarówno na Pb98 jak i na Pb95. Dane zużycia paliwa, podane przez producenta, w zupełności nie odbiegają od realnego stanu spalania. Zakładanie instalacji gazu LPG do tego modelu, nie ma najmniejszego sensu. Reasumując: Spalanie w ruchu miejskim: 10,4l Spalanie w ruchu pozamiejskim: 6,2l Całkowite zużycie: 7,7l Emisja CO2: 185g/km Jestem ogromnie zadowolony z mojego wyboru. Jest to auto z silniczkiem, który jeszcze nigdy mnie nie zawiódł(a zrobiłem nim już ponad 100´000km). Polecam.

pełny raport Citroen Kombi 2.0 HPi

autor: Corleone, dodano: 01.04.2014 15:27

To nie żart. Jak na takie gabaryty to auto pali bardzo, ale to bardzo niewiele. Robię około 2000km/m-c. W tygodniu do pracy mam jedynie 15km, ale mam częste wyjazdy na odległości około 60-80km. Przy takim tygodniu Cytryna spala 5,8l/100km (tyle pokazuje komputer). Liczyłem też od tankowania do tankowania, żeby sprawdzić, czy komputer się myli - myli się bardzo niewiele, ale na moją korzyść, bo z moich wyliczeń średnie spalanie wyniosło 5,65 l/100km. Warunek jest jeden: spokojna jazda. Bo przy większym szarżowaniu spalanie w mieście wyniesie nawet 9-10 l/100km.

pełny raport Citroen Hatchback 1.6 HDi

autor: Cebulov, dodano: 25.11.2009 19:35

Autko jak na rozmiary i masę oszczędne. Średnio ok 5,8 l/100km W zimie jest więcej ale przy trasach jakie pokonuje silnik nie zdąża się nagrzać. Przy autostradzie i szybkich, płynnych trasach zejście poniżej 5 litrów jest możliwe. Agresywna jazda po mieście na zimnym silniku powoduje, że 10l/100km jest blisko. Unikać ASO jak ognia po gwarancji! Potrafią więcej zepsuć niż pomóc, ceny z kosmosu. Warto samemu kupić części i poszukać dobrego mechanika prywatnego, szczególnie od zawieszenia.

pełny raport Citroen Hatchback 2.0 HDi
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen C5 I Kombi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C5 I Kombi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C5 I Kombi
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C5, oglądali także