Szukaj

Informacje o Ford C-MAX

Lata produkcji: 2003 – teraz
Segment: VANy
Ford C-Max to produkowany od roku 2003 kompaktowy minivan (segment K). Auto uzupełniło gamę rodzinnych modeli Forda, która rozpoczynała się od małego modelu Fusion, a kończyła na dużym MPV – Galaxy. Samochód był początkowo jedynie wersją Forda Focusa, skonstruowaną na tej samej płycie podłogowej, a jego stylistyka sygnalizowała także zmianę wyglądu samego Focusa. Niezależnym modelem C-Max stał się w roku 2007, a w 2010 debiutowała druga jego generacja. Od roku 2011 Ford C‑Max dostępny jest także w USA.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz

Ford C-MAX – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford C-MAX

Cena od: 82 920 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ford C-MAX - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Ford C-MAX

Liczba ocen: 167
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Hubert
Minivan Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Ford C-MAX II
Nigdy wcześniej nie posiadałem samochodu tej marki - pewnie dlatego że zawsze gdzieś w głowie "siedział" mi stereotyp - "Ford g... wort" Potrzebowałem większego samochodu rodzinnego. Wybór padł na C Maxa. Z samochodu na chwile obecną jestem bardzo zadowolony. Duży, wygodny, do spokojnej jazdy. Ogólnie wszystko na swoim miejscu, wskaźniki czytelne, obsługa menu komputera pokładowego i zestawu multimedialnego (radia) czytelna, prosta, intuicyjna. Silnik 1,6 125km radzi sobie z masą samochodu , ale o wrażeniach sportowych to raczej można zapomnieć. Za słaby. Zużycie paliwa jak na tę wielkość i masę samochodu bardzo przyzwoite. W miecie 9-10 l/ 100km, na trasie 5 - 6 l /100km. Zaletą silnika jest prosta konstrukcja, brak poważnych wad fabrycznych, dobra kultura pracy. jednostka napędowa wolnossąca. W samochodzie cicho, bardzo przyjemnie, przy prędkościach autostradowych zaczyna być głośno. Widoczność bardzo dobra ze względu na wysoka pozycje siedzącą - jedynie do tyłu mogłoby być lepiej. Jakość plastików i materiałów użytych we wnętrzu bardzo dobra. Nawiewy, ogrzewanie, klimatyzacja - brak jakichkolwiek zastrzeżeń. prowadzenie auta wyśmienite, trzyma się drogi jak przyklejony. Zapewne zasługa zawieszenia wielowachaczowego i systemu Control Blade. Układ kierowniczy elektryczny (jak to w nowych samochodach) ale pracuje poprawnie, bardzo precyzyjny.
2,3
~matys6222
Minivan 1.6 TDCi 109KM 80kW
Ford C-MAX I
Nigdy więcej Forda naprawy pochłonęły już kilka tysięcy i końca nie widać... Jeżdżę samochodem na trasach toteż jakoś nie obawiałem się fapa ale po pierwszej dłuższej trasie przekonałem się że będzie to moją zmorą. do tego przy 140tys siada turbo i wtryski zaczynają lać... (teraz czekam na dwumas który pewnie po kolejnych 20tys się odezwie) nie polecam chyba ze trafisz okazję za 3tys o kołami zimowymi!!!!! Do tego pojawiają sie ogniska korozji na nadkolach ale to normalne w Fordach. PS te opinie na autocentrum nie są miarodajne w większości pisane chyba przez przedstawicieli warsztatów. Pierwszy lepszy mechanik kazał mi to sprzedać (dlaczego go wtedy nie posłuchałem?) podobno wersja 90km zdecydowanie lepsza bez fapa i dwumasa... Tak czy inaczej 109km nie polecam.
2,6
~tomekus
Minivan 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford C-MAX I
Dziwi mnie ogólny brak informacji w opiniach odnoście najważniejszej wady tego silnika ( we wszystkich Fordach) jaką jest problem zapiekających się pierścieni. Proszę aby każda osoba rozważająca zakup Forda z tym silnikiem wpisała w wyszukiwarkę " remont silnika duratec" temat jest obszerny i stale się powiększa. Moje auto zakupiłem ponad rok temu i miałem ten pech nabycia auta z zapieczonymi pierścieniami. Koszt usunięcia usterki oscyluje w granicach 2500-3500 zł . Przestrzegam osoby zainteresowane zakupem jakiegokolwiek durateca - to jest g.... nie silnik. Jest to prawdziwa loteria, pierścienie potrafią staną po 90 000 KM u pierwszych właścicieli. Problemem jest budowa samego pierścienia - typ u-flex ( dwie blaszki a miedzy nimi sprężynka). Rozwiązanie dobre ale do motorynki. Podsumowując samochód tak ale absolutnie nie z tym silnikiem, Ford tak ale nie z tym silnikiem. Przestrzegam również przed Ford Carrara Lublin a zwłaszcza przed autami używanymi z tego miejsca i osobą, która je sprzedaje.

Raporty spalania Ford C-MAX

Liczba raportów: 244
Średnie spalanie dla Ford C-MAX
6,4 – 10,0
l/100 km
4,7 – 7,6
l/100 km
8,0 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Liczba komentarzy: 1
Grand C-MAX 1.6 Duratec 105KM 77kW
Ford C-MAX II
Co prawda ja mam chyba silnik 1.6 105 KM Ti-VCT ale tutaj nie moglem go wybrać dla rocznika 2012. W każdym razie spalanie mnie mega zaskoczyło, gdyż przy tej masie spodziewałem się wyników na poziomie ok 8 litrów, a tymczasem na trasie przy spokojnej jeździe spalił mi około 6 litrów (od tankowania do tankowania wyszło 5.5, ale dziwnym trafem po odbiciu na pistolecie nie miałem pełnego zbiornika, więc bezpieczniej podać nieco więcej). Skrzynia jest do kitu na jazdy po autostradzie - 100 km/h i 3 tys obrotów na piątym biegu. Brakuje szóstki, byłoby miodzio. W każdym razie komfort stoi na bardzo wysokim poziomie, tłumienie hałasów również, silnika mało co słychać podczas jazdy. Podczas jazdy mieszanej 50/50 miasto trasa na dystansie 150 km średnie spalanie wyszło mnie 6.5 litra, ale nie wierzę, że udało mi się tak wykręcić. Cóż, bardzo pozytywnie mnie ten samochód póki co zaskakuje ;)
6,1
Minivan 1.6 TDCi 109KM 80kW
Ford C-MAX I
"Średnie minimalne spalanie" opisuje trasy do pracy ~15km w jedną stronę z Aleksandrowa Łódzkiego do Łodzi, w szczycie. Latem wyjdzie bliżej 5l, zimą bliżej 6-6,2l. Na trasie przy 90-100 km/h idzie zejść nawet do 4,6l. Na autostradzie przy 130 - 140 km/h 5,5l. Zimą przy -20 stopniach i armagedonie na drogach, spokojnie łyknie ponad 8l. To samo mogę powiedzieć o krótkich trasach na niedogrzanym motorze. Ważna uwaga: ten silnik potrzebuje się nagrzać by być ekonomicznym, dodatkowo dobrze nagrzewa się tylko w trakcie jazdy. Należy też regularnie płukać wtryski i monitorować stan silnika, inaczej będą koszty i problemy.
9,8
Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Ford C-MAX II
rok 2015, 40k przebiegu. Szczyt ściemy. Naklejka "ECO" jest chyba dla parti RAZEM. fizycznie jest niemożliwe spalić tym autem poniżej 9 litów. Raz chyba żonie udało się zejść do 8.9 wg. komputera. Mi on pali cały czas 9.5, na autostradach 160-170kmh (później już jest tak głośno że nie ma sensu jechać szybciej) pokazuje 9.9 (chyba niemożliwe) Przedziwny silnik, nie dajcie się nabrać na "eko" Sama kultura pracy bardzo fajna, ciągnie od dołu, ma fajny dźwięk, przyśpiesza w pełnym zakresie. Małe silniki i turbo fajna sprawa ale o niskim spalaniu wg. producenta można zapomnieć.

Usterki Ford C-MAX

Liczba wpisów: 26
Auto nie odpala
  • Ford C-MAX I
  • instalacja elektryczna
  • 150 tys. km
Witam mam problem z odpaleniem auta może ktoś miał podobny i podzieli się ze mną lub doradzi rozwiązanie. Dwa razy miałem przypadek, że po wyłączeniu silnika nie mogłem go ponownie odpalić. Tzn. przekręcając kluczyk kontrolki się zapalały ale rozrusznik nie kręcił w ogóle. Nic całkowicie bez reakcji. zaznaczam, że kontrolki nie gasły więc myślę , że to nie wina akumulatora. Najlepsze jest to, że auto pozostawione nic przy nim nie ruszane na drugi dzień odpaliło jakby nigdy nic. !!! O co chodzi??
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
Zapalające się kontrolki
  • Ford C-MAX I 1.6 TDCi 95KM 70kW 2003-2010
  • instalacja elektryczna
Na wstępie pewna uwaga - silnik mojego auta to 1.6 TDCi o mocy 109 KM, ale nie ma tego w liście. A teraz opis usterki. Auto kupiliśmy we wrześniu ub. roku. W czasie jazdy testowej zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Sprzedawca to odnotował i przed odbiorem samochodu usterka ta miała być usunięta. Wymieniono alternator i faktycznie nic przez jakiś czas się nie działo. A dokładnie około 1 miesiąca była cisza. Jak zapaliła się ponownie powiedziano mi, abym jeździł do skutku, żeby coś się popsuło dokumentnie, bo nie wiedzą, w czym rzecz. Teraz od 3-ch dni kontrolka zapala się i gaśnie co chwila. Jak stałem na światłach zaczęła pulsować i słyszałem, że zgodnie z pulsowaniem wskaźnika coś tykało w zamkach wszystkich drzwi samochodu. Dodatkowo w nocy jak miga kontrolka pulsują światła mijania. Do włączania się kontrolki ładowania zapalają się także inne: ABS, hamulca ręcznego (normalnie, w czasie jazdy), a także kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem. To ostatnie mnie niepokoi, bo jak ona się zapali to tracę wspomaganie. W poniedziałek jadę na serwis, ale może ktoś ma jakiś pomysł, bo boję się, że będą mnie naciągać na kosztowne naprawy. Pomóżcie, proszę, jeśli możecie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford C-MAX