Szukaj

Informacje o Ford Fiesta

Lata produkcji: 1976 – teraz
Segment: Auta małe
Ford Fiesta, produkowany od 1976 r. miejski hatchback z segmentu B, był w chwili wprowadzenia na rynek pierwszym samochodem tej klasy w historii amerykańskiej marki. Ford planował ją jako konkurencję dla takich modeli jak Renault 5 czy Fiat 127. Pierwotnie samochód miał nazywać się Bobcat. Ford Fiesta po dzień dzisiejszy jest jednym z najlepiej sprzedających się na świecie aut w historii Forda ­­– do tej pory (przez ponad 40 lat) z linii produkcyjnych zjechało ponad 16 mln egzemplarzy. Modelem globalnym Forda, Fiesta stała się jednak dopiero od roku 2008, wraz z rozpoczęciem produkcji siódmej generacji. Ósma generacja pojawiła się na rynku w roku 2017.
czytaj więcej
Powagosław

Król klasy supermini zmienił się nieznacznie, choć Ford twierdzi, że zmiany najważniejsze to te, których na pierwszy rzut oka nie widać. Natomiast jeśli chodzi o to, co widać, design Fiesty w środku i na zewnątrz pozwala przypuszczać, że jej panowanie na rynku nie jest zagrożone.

~Powagosław
Luzacjusz

James Bond się kiedyś pomyli i wsiądzie do Fiesty, mówię wam (ten grill...). Rozumiem, że Ford nie chciał popsuć swojego snu o Aston Mini-Martinie, sympatycznego całkiem, ale… Jeśli to jest faktycznie nowa generacja, to po letniej wymianie opon będzie można powiedzieć, że mamy Fiestę po faceliftingu.

~Luzacjusz

Ford Fiesta – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Fiesta

Cena od: 86 800 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Fiesta

Liczba ocen: 1 522
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Marek
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Samochód bardzo przyjemny dla mnie (studenta) oraz partnerki. W sam raz dla pary lub małej rodziny. Bardzo ekonomiczny i kompletnie bezawaryjny pomimo wieku. Idealny do miasta, a w trasie też daje radę - przejechałem nim dystans 1600km w dwie strony i super, tylko nie warto jednak jechać szybciej niż 120kmh z powodu pięciu biegów. Przy kupnie zwrócić uwagę na podwozie i jego stan oraz progi. Jak na wiek samochodu mam bardzo bogatą wersję - czujnik deszczu i zmierzchu oraz klimatyzacja w 15 letnim samochodzie z miejskiego segmentu to rewelacja!!
5,0
~Marek
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.5 TDCi 85KM 63kW
FORD- marka ta jeszcze 10 lat temu deptała konkurencji po piętach lecz teraz prześciga wszelkie volksvageny ;) Lubię motoryzację i zmieniam auta co kilka miesięcy. Ostanie kilka lat jeździmy z żoną fordami. Po rewelacyjnym b-maxie przesiadka na nowszą Fiestę. Niby klasa miejska ale to jedyne małe auto jakie nadje się również na trasę. Bardzo dobrze wyciszone. Nawet tylne nadkola pod cienką warstwą materiału, dodatkowo pokryte grubą warstwą filcu. Nawet dziwne, bo w Mondeo tego nie ma tylko goła blacha. Szum opon z tyłu jest zatem dobrze wyeliminowany. Mam jeszcze sentyment do francuskich samochodów. Są ładne, dobre silniki, lecz tam właśnie wyciszenie kabiny jest bardzo słabe, co ja akurat uważam za ważny element komfortu podróżowania. Zwykła podsufitka a raczej z jej kierunku: Renault clio przy 130 huk tu jedynie szum. Tak samo opony. Tutaj szum na huk. Mowa oczywiście przy większej prędkości, gdyż jadąc powoli wszędzie jest podobnie. Fiest bardzo mnie zaskoczyła, jako jedyne małe auto dorównuje komfortem jazdy focusowi a nawet Mondeo, pomijając oczywiście ilość miejsca. Inne samochody tej klasy w trasie mnie rozczarowały.
4,8
~Krzysztof
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Miałem obawy co do silnika 3 cylindrowego o pojemności 1.0 litra.... (Nie mylić z silnikiem 1.1 który jest bez turbo !) Ale przekonałem się już po pierwszej jeździe, auto bardzo dynamiczne błyskawicznie reaguje na gaz więc nie jest to żaden muł. Spalanie zależne od stylu jazdy kierowcy przy bardzo dynamicznej jeździe potrafi zjeść 9l/100km lub przy oszczędnej jeździe ok. 5l/100km. Jedyny minus tego auta to moim zdaniem interfejs który potrzebuje dosłownie sekundy od czasu reakcji jednym to nie przeszkadza za to drugim owszem. Wnętrze trochę małe ale nie ma czego czego się spodziewać.

Raporty spalania Ford Fiesta

Liczba raportów: 1 730
Średnie spalanie dla Ford Fiesta
4,8 – 12,9
l/100 km
4,5 – 6,7
l/100 km
6,8 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 140KM 103kW
Mega oszczędne auto. Dojazd do pracy, 80 km/h na 5tym biegu spalanie na komputerze oscyluje w granicach 3,5-4,5 l/100km. Średnie z aplikacji fuelio po kilkunastu tankowaniach , najnizej do tej pory udalo sie zejsc do 5,04 l/100km. Da rade zrobić mniej, ale charakterystyka trasy do pracy na to nie pozwala. Mimo wszystko jestem zadowolony. Oczywiście żeby nie było, używam trybu eco i nie oszczedzałem na kupnie nowych opon, co moze po czesci przeklada sie do takich wynikow. Na poprzednich oponach spalanie bylo o 0,4 l/100 wyzsze.
6,2
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
średnie min. podane "z kapelusza" - nie mierzyłem w ten sposób spalania. 4,5 l/100 km można osiągnąć przy rozważnej i płynnej (ale nie "dziadkowej") jeździe w trasie (długiej tak przynajmniej na ok. 150 km, drogi krajowe, jazda zgodnie z ograniczeniami wynikającymi z przepisów ) z elementami eco-drivingu. miasto (ponad 500 tys. mieszkańców i duże korki) przy dojeżdżaniu do pracy oddalonej o około 15 km (z peryferii do centrum i następnie z powrotem) - 8 litrów (ale tu raczej bez eco-drivingu). zakładam, że jeżdżąc spokojniej można zejść do 7,5 litra / 100 km. drogi ekspresowe/ autostrady - nie mierzyłem, ale spalenie chwilowe sugeruje, że wynik nie będzie wysoki (jazda 110-130 km/h). generalnie: auto miejskie, które niestety w mieście spalaniem nie zachwyca (miałem starego 4 cylindrowego Japończyka 1.3 o podobnej mocy i w mieście palił mniej) , ma jednak wiele innych atutów.
5,6
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d Facelifting 1.5 TDCi 95KM 70kW
Dynamiczna jazda po mieście w lecie do 6.5L. Korki, klima itp. Jazda codzinna do pracy autostrada okolice 6l przy prędkościach 140 -160. Bardzo ekonomiczny samochód. Na drogach lokalnych przy prędkościach 50-60 kilkukrotnie odnotowałem poniżej 4,5l

Usterki Ford Fiesta

Liczba wpisów: 103
Problem z obrotami, nie idzie odpalić auta na zimnym silniku
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
Witajcie, oddałam 3 tyg temu auto, do mechanika ponieważ nie mogłam odpalić auta. Jak się udało odpalić to po chwili gasł. Problem z obrotami miałam, musiałam chwilę dłuższą posiedzieć rozgrzać go aby nabrał „mocy” i nawet podczas jazdy sam zwalniał musiałam go tzw gazować jak stary dziadek często aby nabrał mocy bo bałam się dojeżdżać do skrzyżowania,nigdy od zakupu żadnego problemu w nim nie miałam. Rocznik 2002, mam go od 3 lat. Wymieniane wszystko na bieżąco. Pojechałam do mechanika ktory rozkłada ręce bo ponoć sprawdzili już wszystko: po cewki, swiece, silniczek krokowy, po przepustnice, przewody wysokiego napięcia, oddali go do elektromechanika który nie chce mówić co on tam sprawdza/ wymienia więc nie powiem jakie on tam rzeczy sprawdzał ale Jak rozgrzał auto to już było ok niby jak twierdzi bo jeździł nim. Odstawił znów do mechanika bo niby chłodnica do wymiany, dziś przyjeżdżam po auto i znów mówią że ta sama przyczyna z którą przyjechałam czyli gaśnie. Więc dalej nie wiem jaka może być przyczyna. Miał ktoś taki problem ?! Ktoś może polecić co jeszcze warto zrobić. Wkurzam się bo ja siedzę na forum i szukam przyczyny i podpowiadam Mechanikom co mają robić. Auta jak nie mam tak nie mam dalej. Miała być pierdola a dalej nie wiadomo co jest
Oczekuje na rozwiązanie
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 4
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
1 komentarz
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 42
5,0
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Założona instalacja BRC Sequent Alba. Silnik dobrze współpracuje z gazem, mam ją prawie dwa lata i serwis odwiedzałem jedynie na przeglądy. Spalanie w granicach 8l/100km w zależoności od warunków. O mocy nie piszę, bo auto typowo miejskie. Zimą żadnych problemów z przechodzeniem na LPG. Ogólnie instalację oceniam pozytywnie, montaż zwrócił się po niecałym roku.
5,0
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalka Zavoli Winner. Montowana 3 lata temu, była stosunkowo niedroga więc nie wymagałem cudów. Ale jak przejeździłem bezawaryjnie 3 lata i blisko 90 tys.km to moge powiedzieć, że wybór okazał się dobry. Wymieniałem jedynie filtry, wtryski nie były ruszane. Poza tym nic się nie działo.
5,0
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja Zavoli zakładana przy przebiegu 70 tys. Miało być budżetowo, bo nie wiadomo było ile jeszcze nim pojeżdżę. A okazało się na tyle dobre i tanie w utrzymaniu, że zostało do dziś. Sama instalacja i silnik bez zarzutu. Niskie spalanie, żadnych fiksacji, zero problemów.
Ford Fiesta