Szukaj

Informacje o Ford Fiesta

Lata produkcji: 1976 – teraz
Segment: Auta małe
Ford Fiesta, produkowany od 1976 r. miejski hatchback z segmentu B, był w chwili wprowadzenia na rynek pierwszym samochodem tej klasy w historii amerykańskiej marki. Ford planował ją jako konkurencję dla takich modeli jak Renault 5 czy Fiat 127. Pierwotnie samochód miał nazywać się Bobcat. Ford Fiesta po dzień dzisiejszy jest jednym z najlepiej sprzedających się na świecie aut w historii Forda ­­– do tej pory (przez ponad 40 lat) z linii produkcyjnych zjechało ponad 16 mln egzemplarzy. Modelem globalnym Forda, Fiesta stała się jednak dopiero od roku 2008, wraz z rozpoczęciem produkcji siódmej generacji. Ósma generacja pojawiła się na rynku w roku 2017.
czytaj więcej
Powagosław

Król klasy supermini zmienił się nieznacznie, choć Ford twierdzi, że zmiany najważniejsze to te, których na pierwszy rzut oka nie widać. Natomiast jeśli chodzi o to, co widać, design Fiesty w środku i na zewnątrz pozwala przypuszczać, że jej panowanie na rynku nie jest zagrożone.

~Powagosław
Luzacjusz

James Bond się kiedyś pomyli i wsiądzie do Fiesty, mówię wam (ten grill...). Rozumiem, że Ford nie chciał popsuć swojego snu o Aston Mini-Martinie, sympatycznego całkiem, ale… Jeśli to jest faktycznie nowa generacja, to po letniej wymianie opon będzie można powiedzieć, że mamy Fiestę po faceliftingu.

~Luzacjusz

Ford Fiesta – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Fiesta

Cena od: 68 000 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Fiesta

Liczba ocen: 1 494
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Levin26
Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW
Ford Fiesta VII
Samochód jak na swoje gabaryty no i oczywiście moc jest bardzo zwinny. Bardzo dobrze się trzyma drogi i szczególnie zakrętów. Jedynie czego żałuję trochę to że nie dołożyłem do 1.4 albo 1.0 Ecoboosta ale da się przyzwyczaić. Jeśli chodzi o przewóz tych 4 pasażerów i bagaży to nie ma problemu. Gdyby autko miało ciup dłuższe przełożenia byłoby rewelacyjne. Co z hałasem i wygłuszeniem? Auto jest bardzo ciche ale gdy ciśniesz to 140kmh to dźwięk silnika może trochę przeszkadzać ale przy tych 80-95kmh jest cichy. Na plus w tym aucie też jest jego prostota jego naprawy, elektroniki, silnika i oczywiście obsługi. Czy kupiłbym ponownie Fiestę Mk7? Tak ale raczej w wersji ST ;)
4,4
~il Dottore
Hatchback 3d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Ford Fiesta VIII
Fantastyczny samochodzik! Od razu mówię, że należy do syna, ja tylko czasem pożyczę, ale po 1.5 roku wyrobiłem sobie o nim zdanie. Kupiliśmy ST-line 3d, na maksymalnym wypasie: czarny lakier mica, piękne felgi 17-ki, z ciekawszych dodatków: klima automatyczna, monitor martwego pola, dach panoramiczny, audio Bang&Olufsen (9 głośników + subwoofer, 675W), grzane fotele, kierownica i (jak to u Forda) przednia szyba, tempomat, system antykolizyjny, kamera cofania, czujniki parkingowe z tylu, ciemne szyby z tyłu, system utrzymania na pasie ruchu (to seria), przedni podłokietnik i regulacja lędżwiowa przednich foteli, elektrycznie składane, regulowane i ogrzewane lusterka, bezkluczykowy dostęp i odpalanie z guzika, ekran inforozrywki 8 cali, Apple Car Play, Android Auto, radio DAB, CD player w schowku. Za audio B&O dopłacajcie bez sekundy zastanowienia! Nie jest to 8-my cud świata, raczej po chłodnej stronie mocy (wzmacniacz w klasie D) ale gra głośno, czysto i dość efektownie. Dobry, zwarty bas. Wart swojej ceny. Ale bardziej do disco, techno, może i rocka, niż do mojego folku czy akustycznego jazzu. NIE WARTO dopłacać za nawigację! Jest Android Auto i działa spoko. Jeszcze kilka uwag, które odnoszą się do rzeczy nie ujętych niżej: warto dopłacić za BLIS (kontrolę martwego pola) - system działa i jest pomocny. Utrzymanie na pasie ruchu (seria) - syn się śmieje, że samochód sam się prowadzi. Ogółem: auto jeździ fenomenalnie (o tym niżej), można dobrze je wyposażyć. Z dodatkami tanie nie jest ale przynosi dużo radochy na zakrętach. Jeśli chcecie mieć radochę także na prostej to zamawiajcie mocne silniki!!!
4,8
~Wiesiek
Active 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Ford Fiesta VIII
3 miesiące wybierałem auto. Nie jest problemem wydać 300 tysięcy na dobre auto. Problemem jest znaleźć w miarę dobre auto za niską cenę wśród aut tanich o najniższej jakości. Salony dilerów stały się moim drugim domem. Jeździłem próbnie wszystkim z segmentu B. Zaskakujące jak bardzo auta w podobnej cenie mogą się różnić jakością czy wyposażeniem. Podobał mi się Hyundai i20 oraz Citroen C3. Renault Clio dobrze jeździł, ale wyposażenie w swojej cenie miał bardzo toporne i ubogie. Forda zostawiłem na koniec. Kultura jazdy, sterowność, praca silnika od niskich obrotów, hamulce - zupełnie inna klasa, jak o oczko wyżej. Nadal mam sentyment do Citroenów, ale jazda próbna rozwiewa wątpliwości - Fiesta żwawo reaguje, doskonale się prowadzi, układ kierowniczy jak w aucie klasy dużo wyższej, od ponad roku żadnej wady fabrycznej, nic nie trzeszczy, nie piszczy, nie lata, wszystko działa jak nowe. Może to kwestia tego że dbam o auto, a może po prostu jest solidnie zrobione. No więc po jeździe próbnej od razu zdecydowałem się na Fiestę. Po prostu więcej czasu spędzam w kabinie niż na oglądaniu auta. Prawdopodobnie kupiłbym je drugi raz, gdyby była wersja z automatem. Bardzo dobra ergonomia, wszystko na swoim miejscu, manualne sterowanie klimą, doskonała praca inforozrywki z Android Auto i Car Play, skrzynia biegów chodzi idealnie, gładko, lekko, cicho. Trochę gruby słupek A i niska jakość obrazu z kamery cofania - ale w żadnym innym aucie tej klasy nie widziałem lepszej. Praca silnika na autostradzie do 160km/h cicha i komfortowa jak na tej klasy auto. Każda Toyota przy tej prędkości zagłusza muzykę. Przy 120km/h można słuchać muzyki i cicho rozmawiać.

Raporty spalania Ford Fiesta

Liczba raportów: 1 677
Średnie spalanie dla Ford Fiesta
5,2 – 12,9
l/100 km
4,6 – 6,7
l/100 km
6,8 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Ford Fiesta VII
autko jest zaskakująco dynamiczne jak na taki mały silniczek. Szczególnie na małych prędkościach (0-80 km/h) sprawia wrażenie szybszego niż dane techniczne. Im szybciej tym mniejsza dynamika, ale nawet powyżej 150 wciąż fajnie przyspiesza. Wrażenie jakby pod maską było min 1,8 litra. Niestety spalanie jest bardzo zależne od dynamiki jazdy, dane fabryczne to fikcja, choć nie jest źle. W trasie jadać 90-100 można zbliżyć się do 5-ciu litrów. 100-120 to 6-6,5 litra. Przy 130-140 też przyzwoicie około 6,5-7 litrów. W mieście zaskakuje oszczędnością. W Krakowie bez korków 7-7,3 litra, a w korkach 7,7-7,9 litra. To przy dość dynamicznej jeździe, bo autko dobrze się prowadzi.
5,6
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Ford Fiesta VI
Auto fajne i dość oszczędne, ale na rozgrzanym silniku, w lecie z klimą dojazdy do Poznania + jazda po miescie w korkach ok 30km w jedną stronę i do tego tez trasa ok 200km średnio 5,7l, zimą 6,2, obecnie krótkie odcinki + trasa 200km zimą 6,5 , latem było 5,9 Deptanie na gaz w celu uzyskania fajnej dynamiki nie da nic poza wzrostem spalania W trasie z klimą predkosci 110-130 km/h spokojnie 5,5l jak ktoś oczekuje rakiety (nie uzyska tego efektu) to mu spalanie wyskoczy w kosmos, więc lepiej lekką nogą traktować gaz- efekt dynamiki bedzie ten sam- śrenide spalanie natomiast niewielkie, w trasie z klimą 110-130 km/h spokojnie 5,5l
5,7
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi ECOnetic DPF 95KM 70kW
Ford Fiesta VII
Mam fiesta na aluskach 16tkach do tego często podróżuje w 4 osoby na trasie 200km. Auto w mieście oraz do 120kmh dość dynamiczne i ekonomiczne oraz wyciszone. Powyżej 130kmh już ewidentnie brakuje mocy. Spalanie przy 120kmh poniżej 5l. Jazda 130-150kmh spalanie w okolicy 6l. Jazda 150-160kmh spalanie 6.8l. Niestety krótka skrzynia 5 biegowa i dość mało mocy na trasie. Nie raz człowiek nagle chce przyśpieszyć i nie ma czym... Podsumowując bardzo dobre auto. Bezawaryjne nawet przy przebiegach rzędu 200tys km. Serwis tani rozrząd z wymianą 650zl, tarcze klocki 350zl. Polecam auto dla ludzie z lekka noga lub do miasta. Na trasę zalecam minimum 2.0TDCi 150 lub 190km

Usterki Ford Fiesta

Liczba wpisów: 96
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 2
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
1 komentarz
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Rozruchu
  • Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008
  • instalacja elektryczna
Nie wiem co jest przyczyną. W wilgotne i zimowe dni przy rozruchu rozrusznik jakby się zawieszał. Próbuje kręcić pół obrotu i nic, zatrzymuje się. Kręci normalnie i odpala za drugim czasami trzecim razem. W dni suche zimowe i latem problem nie występuje. Mówię o Fieście VI z 2004r z silnikiem 1,25. Fiesta ma niewielki przebieg 62 tys. Dodatkowo po takim zawieszeniu się licznik przebiegu zmienia się z dziennego na całkowity (elektroniczny wyświetlacz). Nie znam przyczyny, proszę o pomoc może ktoś się z tym spotkał. Nie rozwiązany.
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 41
5,0
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Ford Fiesta VI
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Założona instalacja BRC Sequent Alba. Silnik dobrze współpracuje z gazem, mam ją prawie dwa lata i serwis odwiedzałem jedynie na przeglądy. Spalanie w granicach 8l/100km w zależoności od warunków. O mocy nie piszę, bo auto typowo miejskie. Zimą żadnych problemów z przechodzeniem na LPG. Ogólnie instalację oceniam pozytywnie, montaż zwrócił się po niecałym roku.
5,0
Hatchback 1.4 16V 80KM 59kW
Ford Fiesta VI
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalka Zavoli Winner. Montowana 3 lata temu, była stosunkowo niedroga więc nie wymagałem cudów. Ale jak przejeździłem bezawaryjnie 3 lata i blisko 90 tys.km to moge powiedzieć, że wybór okazał się dobry. Wymieniałem jedynie filtry, wtryski nie były ruszane. Poza tym nic się nie działo.
5,0
Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW
Ford Fiesta VII
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja Zavoli zakładana przy przebiegu 70 tys. Miało być budżetowo, bo nie wiadomo było ile jeszcze nim pojeżdżę. A okazało się na tyle dobre i tanie w utrzymaniu, że zostało do dziś. Sama instalacja i silnik bez zarzutu. Niskie spalanie, żadnych fiksacji, zero problemów.
Ford Fiesta