Szukaj

Informacje o Ford Fiesta

Lata produkcji: 1976 – teraz
Segment: Auta małe
Ford Fiesta, produkowany od 1976 r. miejski hatchback z segmentu B, był w chwili wprowadzenia na rynek pierwszym samochodem tej klasy w historii amerykańskiej marki. Ford planował ją jako konkurencję dla takich modeli jak Renault 5 czy Fiat 127. Pierwotnie samochód miał nazywać się Bobcat. Ford Fiesta po dzień dzisiejszy jest jednym z najlepiej sprzedających się na świecie aut w historii Forda ­­– do tej pory (przez ponad 40 lat) z linii produkcyjnych zjechało ponad 16 mln egzemplarzy. Modelem globalnym Forda, Fiesta stała się jednak dopiero od roku 2008, wraz z rozpoczęciem produkcji siódmej generacji. Ósma generacja pojawiła się na rynku w roku 2017.
czytaj więcej
Powagosław

Król klasy supermini zmienił się nieznacznie, choć Ford twierdzi, że zmiany najważniejsze to te, których na pierwszy rzut oka nie widać. Natomiast jeśli chodzi o to, co widać, design Fiesty w środku i na zewnątrz pozwala przypuszczać, że jej panowanie na rynku nie jest zagrożone.

~Powagosław
Luzacjusz

James Bond się kiedyś pomyli i wsiądzie do Fiesty, mówię wam (ten grill...). Rozumiem, że Ford nie chciał popsuć swojego snu o Aston Mini-Martinie, sympatycznego całkiem, ale… Jeśli to jest faktycznie nowa generacja, to po letniej wymianie opon będzie można powiedzieć, że mamy Fiestę po faceliftingu.

~Luzacjusz

Nowy Ford Fiesta

Cena od: 49 100 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ford Fiesta - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Ford Fiesta

Liczba ocen: 1 449
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Dawid9999
Hatchback 1.4 TDCi 68KM 50kW
Ford Fiesta VI
Jest to moj pierwszy samochód, którym jezdze ponad 2 lata az do dzisiaj, kupiłem go kiedy miał prawie 85tysiecy km podparte książką serwisową, najbogatsza wersja, placac za niego lekko ponad 12 tysiecy zl. Aktualnie auto ma najechane 115 tysięcy. Jeżeli ktoś szuka pierwszego zamachu czy dla syna czy dla córki jest to bardzo fajna opcja. Jedyne co było do wymiany to na zime świece żarowe, a po półtora roku użytkowania filtr paliwa. Nie wliczam w to co sezon wymiany oleju oraz filtrów. Co do spalania. Jest ono zadowalające, kiedy silnik się rozgrzeje pali w cyklu mieszanym około 6l miasto około 7l A trasa około 4l (piąty bieg, 80km/h) jeżeli chodzi o tankowanie to na pełnym baku(okolo165zl) byłem w stanie przejechać około 600-650km. Silnik prawie 70 koni- kupujący go wiedziałem ile mocy ma ten silnik i nie będzie to sportowy, wyczynowy samochód- miał służyć do przemieszczania się od punktu A do punktu B, miala nauczyc jezdzic i obeznac sie na drogach, właśnie do tego jest ta jednostka stworzona. Da się wyprzedzić ale nie skończymy na pierwszym drzewie. Ogólnie na pierwsze auto bardzo gorąco polecam, jeżeli ktoś poszukuję taniego w utrzymaniu, dobrego i niezawodnego samochodu to strzał w dziesiątkę:)
4,4
~Mateusz Jarek
Hatchback 3d 1.6 Duratec 120KM 88kW
Ford Fiesta VII
Auto na pewno godne polecenia. Małe, aczkolwiek ciężko nim się parkuje przez dwa olbrzymie słupki c, wygodne, dużo funkcji łatwo dostępnych z kierownicy. Głośniki trzeszczą kiedy przekręci się pokrętło na 15+. Sam kształt jest według mnie piękny, chociaż moja dziewczyna mówi, że najchętniej nasrałaby na tę fiestę z powodu jej brzydoty. W sumie nie ma co się dziwić, w końcu podobają jej się hyundaie i10. Silnik działa bez zarzutów, auto jest zwinne, dobrze przyspiesza i w ruchu miejskim można objechać w sumie każdego.
4,4
~Jonash
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Ford Fiesta VIII
Samochód miejski, ale moim zdaniem jak ktoś nie wozi dzieci to idealnie nadaje się do jazdy na co dzień: w mieście - bo małe i zwinne, w trasę - bo dobrze wyciszone, a i Europę idzie objechać - sprawdzałem, w moim przypadku fotele dają radę i nie wychodzę połamany. ;) Silnik oceniam jako najlepszy z tych 3-cylindrowych. Świetnie wkręca się na obroty, w wersji 125 KM mamy przeciągnięty maksymalny moment przez co można go ładnie kręcić pod czerwone pole i mieć przy tym fun. Lepszy niż nie jeden motor 4-cylindrowy. Skrzynia biegów precyzyjna, spalanie jak to spalanie. Potrafi odwdzięczyć się niskim apetytem przy łagodnym traktowaniu, albo spalić sporo jak będziemy cisnąć. Układ jezdny oraz zawieszenie genialne. W zasadzie jedyną konkurencją w tej klasie jest Seat Ibiza. Jednym zdaniem jest to bardzooo dojrzały samochód segmentu B. Wady? Wykonanie i spasowanie wnętrza. Cały Ford. :) Dostajemy świetnie jeżdżący samochód z fajnym silnikiem, ale wykonanie kuleje. Nowa Fiesta jest gorzej spasowana od swojej poprzedniczki, niejeden plastik potrafi we wnętrzu zatrzeszczeć. I tu przechodzimy do meritum. Można go nieźle doposażyć i zostawić sporo pieniędzy w salonie. Czy warto? Moim zdaniem nie. Gdybym miał dzisiaj ponownie kupić samochód segmentu B to .. byłaby to Fiesta, ale bez bajerów w stylu grzanej kierownicy itd. Ot gorzej wyposażona wersja, ale żeby bliżej jej było do 50 tys. zł a nie 70. Dlaczego? Bo to dalej samochód segmentu B, który mimo bogatego wyposażenia nadal jest samochodem "miejskim" ze wszystkimi jego wadami - gorsze wykonanie, spasowanie, jest mniejsze itd. Oczywiście jak na swoją przynależność jest genialny! Ale, moim zdaniem, nadal nie warty tych pieniędzy. Podobnie jak nie kupiłbym Focusa za 110 - 120 tysięcy, tak nie kupiłbym Fiesty za 70 - 80 tys. :) Oczywiście kwestia priorytetów - to jest moje prywatne zdanie. Mimo wszystko, polecam ten samochód. Naprawdę. Świetnie jeździ, ma fajny silnik, jest ładne, czego chcieć więcej?

Raporty spalania Ford Fiesta

Liczba raportów: 1 580
Średnie spalanie dla Ford Fiesta
5,2 – 12,7
l/100 km
4,6 – 6,7
l/100 km
6,8 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Active 1.0 EcoBoost 140KM 103kW
Ford Fiesta VIII
Komentarz do wpisanych w raporcie wartości: 5,5 to realne zużycie, ale w bardzo, bardzo zachowawczym stylu jazd, żadnego wyprzedzania, itp. 5,0 miałem kiedyś w nocnej podróży we mgle, gdy więcej jak 60-70 km/h po prostu nie dało się rozwinąć. 12,5-13,0 to zużycie z prędkością na tempomacie 180 km/h, oczywiście na niemieckiej autostradzie, gdzie nie ma ograniczeń ;) Przy 160 na tempomacie pali średnio około 10,5 6 to zużycie, gdy nie przekracza się przepisowych prędkości poza terenem zabudowanym - realne w większości sytuacji. Mi Fiesta pali średnio 6,4, gdzie połowa to dwupasmówka z prędkościami 110-140, druga połowa to droga wojewódzka z prędkościami 80-110. Jakie jest zużycie w mieście - nie mam pojęcia, bo na co dzień nie jeżdżę i nie planuję jeździć.
4,6
Hatchback 5d 1.5 TDCi 85KM 63kW
Ford Fiesta VIII
Super ekonomiczne i oszczedne! Przesiadlem sie a Civic 2015 1.4 100KM ktory to przy 120km/h autostrada potrzebował ok. 6.4l etyliny (14s. do setki) a tutaj przy 86KM przy tej samej predkosci mamy 4.5l Diesla ( 12,5s. do setki) nie trzeba być matematykiem by dać Fiescie 5+
7,0
Hatchback 5d 1.1 85KM 63kW
Ford Fiesta VIII
Spokojna trasa krajową 4L, dynamiczna trasa krajową 6-7L, dynamiczne miasto to 7-8L, spokojna autostrada (140kmh) 7L, autostrada pełnym piecem 180kmh to 9L, mam średni wynik 7L/100km z ostatnich 50 tysięcy. Wszystko zależy od stylu jazdy. W mieście nie da się przekroczyć 11L non stop ciśnięciem.

Usterki Ford Fiesta

Liczba wpisów: 90
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
1 komentarz
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Rozruchu
  • Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008
  • instalacja elektryczna
Nie wiem co jest przyczyną. W wilgotne i zimowe dni przy rozruchu rozrusznik jakby się zawieszał. Próbuje kręcić pół obrotu i nic, zatrzymuje się. Kręci normalnie i odpala za drugim czasami trzecim razem. W dni suche zimowe i latem problem nie występuje. Mówię o Fieście VI z 2004r z silnikiem 1,25. Fiesta ma niewielki przebieg 62 tys. Dodatkowo po takim zawieszeniu się licznik przebiegu zmienia się z dziennego na całkowity (elektroniczny wyświetlacz). Nie znam przyczyny, proszę o pomoc może ktoś się z tym spotkał. Nie rozwiązany.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Ford Fiesta