Szukaj

Informacje o Ford Fiesta

Lata produkcji: 1976 – teraz
Segment: Auta małe
Ford Fiesta, produkowany od 1976 r. miejski hatchback z segmentu B, był w chwili wprowadzenia na rynek pierwszym samochodem tej klasy w historii amerykańskiej marki. Ford planował ją jako konkurencję dla takich modeli jak Renault 5 czy Fiat 127. Pierwotnie samochód miał nazywać się Bobcat. Ford Fiesta po dzień dzisiejszy jest jednym z najlepiej sprzedających się na świecie aut w historii Forda ­­– do tej pory (przez ponad 40 lat) z linii produkcyjnych zjechało ponad 16 mln egzemplarzy. Modelem globalnym Forda, Fiesta stała się jednak dopiero od roku 2008, wraz z rozpoczęciem produkcji siódmej generacji. Ósma generacja pojawiła się na rynku w roku 2017.
Powagosław

Król klasy supermini zmienił się nieznacznie, choć Ford twierdzi, że zmiany najważniejsze to te, których na pierwszy rzut oka nie widać. Natomiast jeśli chodzi o to, co widać, design Fiesty w środku i na zewnątrz pozwala przypuszczać, że jej panowanie na rynku nie jest zagrożone.

~Powagosław
Luzacjusz

James Bond się kiedyś pomyli i wsiądzie do Fiesty, mówię wam (ten grill...). Rozumiem, że Ford nie chciał popsuć swojego snu o Aston Mini-Martinie, sympatycznego całkiem, ale… Jeśli to jest faktycznie nowa generacja, to po letniej wymianie opon będzie można powiedzieć, że mamy Fiestę po faceliftingu.

~Luzacjusz

Nowy Ford Fiesta

Cena od: 49 100 PLN

Oceny Ford Fiesta

Liczba ocen: 1 427
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,9
~Grzegorz
Hatchback 5d Facelifting 1.4 96KM 71kW
Ford Fiesta VII
Dość fajne auto ,ale bardzo przeciętnej jakości. Świetne zawieszenie i niezły komfort. Silnik jak na pojemność 1.4 mógł by dawać większą frajdę z jazdy. Osiągi przecietne ale zadowalające. Wyposażenie w wersji Titanium niezłe, ale w tylnych drzwiach... korbotronic. Środek ładny bo wyposażony w kokpit z audio SONY. Plastiki średniej jakości i nie najlepiej spasowane. Trzeszczy to tu, to tam... Dużo drobnych niedoróbek mogących sugerować kiepską trwałość w kolejnych latach eksploatacji. Ogrzewanie i chłodzenie wnętrza ma słabą wydajność.
4,6
~Adrian
Active 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Ford Fiesta VIII
Jeżdżę tym samochodem od 2 miesięcy , przesiadłem sie z VW Polo rocznik 2015 i różnica jest kolosalna na Plus tego Forda. Generalnie fenomenalne właściwości jezdne i super komfortowe zawieszenie jak na tą klasę. Dochodzi do o tego mnóstwo Opcji (czujnik deszczu , czujnik świtała , nawigacja , tempomat , podgrzewane fotele , podgrzewana kierownica i przednia szyba , aktywne pilnowanie pasa ruchu i wiele innych systemów ) za niewielką cenę a za które VW każe sobie słono dopłacić. . Szkoda że wersja Active nie ma czujników parkowania z przodu nawet w " Opcji " ale jakoś da się żyć bez tego. Spalanie w Zimie w mieścicie z Podgrzewanym fotelem i kierownica ( na odcinkach 18 km ) spokojnie łyknie 9 l/100 na trasie udało mi sie zejść do 6,5 l /100 . Średnie spalanie wychodzi 7,4 L więc nieco więcej niż konkurencja. W zamian oferuje mega dynamiczną jazdę i naprawdę ten samochodzik potrafi się zebrać przez co daje mnóstwo frajdy. Ma swoje minusy . Nie który elementy mogły być z lepszego " Plastiku " i słabe światła mijania w standardzie , niestety muszę sobie pomagać przeciwmgielnymi z przodu żeby dobrze widzieć w nocy (opłaca sie dopłacić do LED ). Generalnie samochodzik Cena / Jakość stoi na 1 miejscu do tego naprawdę bardzo ładnie wygląda w wersji Active . Polecam jazdę próbną
4,5
~Rafciu
Hatchback 1.3 70KM 51kW
Ford Fiesta VI
Za całokształt Fieście należy się mocna 4. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie precyzyjny okład kierowniczy oraz sympatyczne lekkie przełożenia skrzyni biegów. Mocną stroną tego małego hatchbacka jest też ilość miejsca z tyłu. Wygodnie mogą podróżować 4 osoby, ze względu na duży tunel w piątkę raczej nie należy się zabierać. Minusami może być w moim przypadku silnik. Nawet jeśli weźmiecie Państwo 1.3 w mocniejszej wersji 70 konnej to każdy wyjazd poza miasto będzie Was frustrował. Czas wyprzedzenia liczy się raczej z kalendarzem aniżeli z zegarkiem. Dodatkowo przyczepić się można do jakości plastików wewnątrz - o ile wersja poliftowa miała miłą w dotyku dechę rozdzielczą, to boki pozostały tandetne i chińskie. Jeśli w grę wchodzi zakup Fiesty mk6 warto poszukać wersji Ghia, albo przynajmiej tej przed Ghia. Seryjne Fiesty były bardzo słabo wyposażone. Warto wspomnieć jeszcze o spalaniu: ciężko zejść poniżej 8l w mieście... Dużo lepsze wyniki osiąga silnik 1.25, albo nawet 1.4

Usterki Ford Fiesta

Liczba wpisów: 89
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Rozruchu
  • Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008
  • instalacja elektryczna
Nie wiem co jest przyczyną. W wilgotne i zimowe dni przy rozruchu rozrusznik jakby się zawieszał. Próbuje kręcić pół obrotu i nic, zatrzymuje się. Kręci normalnie i odpala za drugim czasami trzecim razem. W dni suche zimowe i latem problem nie występuje. Mówię o Fieście VI z 2004r z silnikiem 1,25. Fiesta ma niewielki przebieg 62 tys. Dodatkowo po takim zawieszeniu się licznik przebiegu zmienia się z dziennego na całkowity (elektroniczny wyświetlacz). Nie znam przyczyny, proszę o pomoc może ktoś się z tym spotkał. Nie rozwiązany.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Ford Fiesta