Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Ka

Miejski samochód należący do segmentu A produkowany od 1996 roku. Pierwsza generacja Ka, zaprojektowana przez Claude’a Lobo zgodnie z koncepcją „New Edge”, okazała się wielkim sukcesem, zarówno komercyjnym, jak i marketingowym. Na wielu rynkach model z miejsca stał się najpopularniejszym autem na rynku (np. w Wielkiej Brytanii). Ford zachęcony sukcesem, wprowadził również sportową wersję SportKa oraz kabriolet StreetKa. W 2008 roku debiutował Ka II, zaprojektowany tym razem w stylu„Kinetic Design”. Produkcja modelu, wraz z bliźniaczym Fiatem 500, odbywa się w tyskiej fabryce Fiata.

Generacje Ford Ka

Ford Ka III

Choć pod względem stylistycznym Ka drugiej generacji nie szokuje już tak, jak poprzedni model, jego nadwoziu trudno odmówić własnego stylu. Niepowtarzalny charakter nadają karoserii światła przednie i tylne zachodzące daleko na linię boczną, wyraźne przetłoczenia karoserii oraz przedni zderzak z dużym wlotem powietrza w kształcie trapezu. Ten ostatni element jest cechą charakterystyczną języka stylistycznego Forda „kinetic design”.

W atrakcyjny projekt opatrzono również wnętrze małego Ka. Co prawda podobieństwa do bliźniaczego Fiata Pandy są w nim zauważalne, jednak detale, w postaci osłon nawiewów czy obudowy zegarów, skutecznie ożywiają całość. Stylowe szczegóły designerskie nie przeszkodziły na szczęście w uzyskaniu znakomitej czytelności wskaźników i niezłej ergonomii obsługi.

Jeżeli chodzi o jakość wykończenia wnętrza, staranność montażu stoi na wysokim poziomie, jednak same materiały zaczerpnięto z bardzo niskiej półki. W kwestii przestronności, kabina może pochwalić się dużą ilością miejsca zaoferowaną na przednich fotelach oraz przyzwoitą pojemność kufra. Niestety, tylne miejsca siedzące okazują się bardzo ciasne – przestrzeni brakuje tam zarówno na nogi, jak i głowę oraz łokcie.

Odbywając jazdę testową Ka, dowiadujemy się, że auto jeździ tak dynamicznie, jak wygląda. Doskonałe własności trakcyjne są zasługą zarówno zawieszenia (które zmodyfikowano pod kątem agresywnej jazdy), jak i układu kierowniczego. Łatwość pokonywania łuków nie poszła niestety w parze z odpowiednią skutecznością resorowania i hamowania.

W kategorii cen najmniejszy model Forda wygląda dość blado. Choć podstawowa wersja Ka nie jest specjalnie droga, jej wyposażenie jest ubogie (w serii nie ma „elektryki” szyb i lusterek oraz bocznych poduszek powietrznych), a wyższe opcje wyposażeniowe są bardzo kosztowne. Za bliźniaczego konstrukcyjnie Fiata Pandę zapłacimy znacznie mniej. Jak widać, niepowtarzalny styl i dynamika prowadzenia muszą swoje kosztować.

Ford Ka I/II

Nadwozie Ka okazuje się najmocniejszym i jednocześnie najsłabszym elementem całego samochodu. Wszystko dlatego, że z jednej strony kusi bardzo oryginalnym, wyróżniającym się w tłumie wyglądem, a z drugiej odstrasza błyskawicznie postępującą korozją. Z racji niewielkich rozmiarów zewnętrznych, w środku jest ciasno - szczególnie na tylnej kanapie i pod tylną klapą. Podobnie jak nadwozie, kokpit został zaprojektowany z polotem, co - na szczęście - nie odbiło się negatywnie na jego przejrzystości. Typowo dla aut tej klasy, plastiki użyte do wykończenia są mizernej jakości.

Najmocniejszy, 1,6-litrowy motor benzynowy małego Forda oferowany był wyłącznie w usportowionej wersji SportKa oraz kabriolecie StreetKa, więc jego podaż jest bardzo mała. W standardowym Ka montowano silnik 1,3-litrowy - początkowo przestarzały, niezbyt dynamiczny, stosunkowo paliwożerny i awaryjny o oznaczeniu Endura, później (od 2003 roku) nieco lepszy Duratec. Układ jezdny auta spodoba się miłośnikom ostrej jazdy po zakrętach - sztywne zestrojenie gwarantuje świetne prowadzenie, choć istotnie cierpi na tym komfort.

Określenie Forda Ka mianem samochodu niezbyt trwałego byłoby sporym niedomówieniem - usterkowość tego modelu jest niestety ponadprzeciętnie wysoka. Poza wszechobecną rdzą (która poza karoserią dotyka również podwozie), użytkownicy muszą liczyć się z falowaniem obrotów w motorze 1.3 Endura, przedwczesnym zużyciem elementów zawieszenia czy awariami instalacji elektrycznej. Prosta konstrukcja i tanie części pozwalają na szczęście skutecznie obniżyć koszty serwisowania.

Komentarze redakcji

Powagosław: Debiut Ka był przełomem. Twórcy tego małego samochodziku pokazali światu, że projektowanie aut może odbywać się z dużą dozą szaleństwa. Nowemu Ka trochę brakuje tego nieposkromionego polotu, ale jest wystarczająco ładny, by podbić rynek tak, jak jego poprzednik.
Luzacjusz: Wiecie dlaczego zespół Feel nagrywa kawałki, które gdzieś już kiedyś słyszeliście? Bo wszystkie piosenki już napisano. I tak jak dla chłopaków od „Jest już ciemno” stanowi to dobrą wymówkę, tak projektanci Forda mogą mówić, że w motoryzacji też wszystko już było. Bo nowe Ka nikogo nie zaskoczy. Jest fajne, ale gdzieś już je widzieliśmy.

Silniki Ford Ka

Ford Ka III - jaki silnik wybrać?

Diesel jest jeden w dwóch wariantach. Ma 1.3l pojemności, 75KM i można go mieć z lub bez filtra cząstek stałych DPF. To miłe, że klient może sobie wybrać czy chce dopłacić i wkopać się w niezłe bagno, czy jednak z tego zrezygnować – nie kupujcie tego filtra, bo w naszym kraju nie ma póki co dla jego posiadaczy żadnych ulg. Jeśli chodzi o sam silnik – osiągi ma zbliżone do jednostki benzynowej, ale inaczej działa. Moc uwalniana jest w dwóch grudach – gdy na wolnych obrotach wciśniecie gaz, to spod maski zaczynają dochodzić jakieś dźwięki, a auto zastanawia się co by tu zrobić. Gdy wskazówka obrotomierza przekroczy 2000obr/min – Ford przypomina sobie, że przecież jest samochodem, dostaje kopa i znika za horyzontem. Motor benzynowy 1.2l 69KM płynniej uwalnia moc i jest sporo tańszy, ale i mniej oszczędny. Wybór zależy od tego jak dużo jeździcie.

Publikacje o Ford Ka

Ford Ka - nie tylko tani
 
Nasz test Ford Ka Trend+ 1.2 Duratec

Najmniejszy Ford ostro walczy o klientów. Z ceną 26 900 złotych stał się najtańszym samochodem w Polsce. Czy atrakcyjna cena jest jedynym atutem Forda Ka?

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Ford KA - szczęśliwi żyją dłużej?
 
Nasz test Ford KA – szczęśliwi żyją dłużej?

Ponoć ludzie, którzy często się śmieją, żyją dłużej. Problem w tym, że koncerny samochodowe rzadko znają się na żartach i z reguły wolą wypuszczać poważne i momentami wręcz nudne auta. W końcu jeden, zły ruch może zabić całą firmę. Mimo tego można odnieść wrażenie, że panowie z Forda bawią się świetnie....

TOP 10 | Najtańsze samochody dostępne na polskim rynku

Po przeglądzie najdroższych samochodów, kierujemy się w na drugi biegun rynku i wyszukujemy najtańsze samochody dostępne w polskich salonach.

Tani, efektowny, rdzewiejący - Ford Ka (1996-2008)

Przed laty szokował odważnymi liniami. Obecnie używane egzemplarze kuszą atrakcyjnymi cenami oraz bardzo niskimi kosztami eksploatacji. Mimo niezbyt mocnych silników Ford Ka daje również sporą przyjemność z jazdy.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Ka

Ford Ka na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford KaautoWcentrum - społeczność Ford Ka

najwyższe oktanyAuta - Ford Ka

Ford Ka 84,24

Ford Ka 44,79

Ford Ka 31,97

Ford Ka 32,09

Ford Ka FordKa 31,18

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Ka

Zulka 30,13

goped 30,14

storecards 33,51

ula19-78 30,09

Juras23 86,13

MickelK 30,09

ewelinah 30,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Ka

Fordzik po pierwszym myciu :)
Fordzik po pierwszym myciu :) Pierwsze autko - pierwsze mycie :) Zdecydowałam się na własnoręczne wyczyszczen...
Wyciek płynu hamulcowego!
Wyciek płynu hamulcowego! Witam, dziś po odpaleniu Rumaka wraz z sygnałem alarmowym wyświetliła się infor...
V-Power 95 Nitro +
V-Power 95 Nitro + Zatankowałam nowe paliwo V-Power 95 Nitro + ! Ciekawe jak da się na nim poszaleć...
Zakup i pierwsze zapoznanie
Zakup i pierwsze zapoznanie Auto dla Żony miało być seicento ale tak się spodobała nam ta wersja że nie było...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Ka

od 30 700 zł do 37 450

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (69 KM): 1.2 Duratec

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

Katalog nowych aut Ford Ka
 

Najpopularniejsza wersja Ford Ka

Ford Ka 1.2 Duratec 69KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet dla palących - 40
Pakiet Winter - 1 200
Pakiet Connectivity - 1 350
Pakiet Cool & Sound - 2 500

Cena katalogowa

30 700

Zobacz ofertę Ford Ka 1.2 Duratec 69KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Ford Ka najczęściej porównywane z:

Kia Picanto
1.0 LPGi (67 KM)
Skoda Citigo
1.0 (60 KM)
Hyundai i10
1.0 LPGi (67 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.0 48KM .
Cena: 42 900 zł 35 900 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »
Fiat 500 Lounge Fiat 500 Lounge
Rocznik: 2013. Przebieg: 4 500 km. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 35 900 zł 35 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford KA

Ford KA
1.3 benzyna 60 KM
132 888 km, 1998
2 999 PLN
Ford KA
1.2 benzyna 69 KM
61 000 km, 2010
20 800 PLN
Ford KA
1.2 benzyna 69 KM
33 756 km, 2011
28 900 PLN
Ford KA
1.2 benzyna 75 KM
18 000 km, 2009
20 900 PLN

Ocena auta Ford Ka

  • Średnia ocena
    na podstawie 208 opinii
  • 3,69
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Ford Ka Hatchback 3d 1.3 i (60 KM)

Znakomite autko dla singli. Malutenki bagaznik. Ogromna przyjemnosc z jazdy. Zaskakuje osiagnieciami (bez przesady, oczywiscie - sportowcy moga poczuc sie rozczarowani, ale... ten samochod nie zostal stworzony dla rajdowcow). Idealne wnetrze - moze za malo schowkow. Brak oczywistych rzeczy, jak na przyklad obrotomierza (ale samochodzik w koncu dla kobiet), czy lampki kontrolnej paliwa. Przy spryskiwaczu brak automatycznego wlaczania wycieraczek. Reszta jest... przyjemnoscia. Co ciekawe, samochod jest zarejestrowany jako pojazd do przewozu 4 pasazerow, w porownaniu z cieniasem, ktory moze legalnie przewozic 5 : )

dodał: senbit@tenbit.pl
Ford Ka Hatchback 3d 1.3 i (60 KM)

Jest to fajne autko. Uważam, że jedno z najlepszych w klasie małych samochodów. Wyróżnia się kosmicznym kształtem, świetnie się nim jeździ, szczególnie po zatłoczonych ulicach wielkich miast. Jestem facetem i FORD KA to mój pierwszy samochód. Polecam każdemu mieszczuchowi, nie tylko kobietom. Idealny samochód do jazdy miejskiej ze względu na małe wymiary. Jego wadą jest zbyt mały bagażnik i za mało miejsca z tyłu. Z przodu jest super i zarówno kierowca jak i siedzący koło niego pasażer mają wystarczająco dużo miejsca...Piotr z Lublina

dodał: Piotr z Lublina
Ford Ka Hatchback 3d 1.3 i (60 KM)

Samochód podobno traci nieźle na wartości, więc jego kupno to nie bedzie spory wydatek. Sprzedaż natomiast to już inna sprawa. Osobiście uważam, że to dośc dobra inwestycja. Silniki podobno wytrzymują bardo wiele, więc awarie natury mechanicznej nie powinny miec miejsca(jak jest u mnie). Świetne właściwości jezdne, dośc przestronne i wygodne wnętrze(4 osobowe!) przemawiają na plus. Minus to z pewnością za słaby silnik i brak ABS w starszych modelach(teraz Ford instaluje ABS seryjnie). Oraz(w moim modelu) problemy z elektroniką.

dodał: BykuAllmighty
Ford Ka Hatchback 3d 1.3 i (50 KM)

Kocham swoją kaczkę miłością pierwszą. Jest to idealny samochód dla kobiety - nie psuje się, jest ładny i doskonale się prowadzi. Dobrze trzyma się drogi, ma rewelacyjne przyśpieszenie. Brakuje mi tylko wspomagania kierownicy. Nie zamieniłabym go na żaden inny choć ma już sporo na liczniku jeszcze ANI RAZU mnie nie zawiódł. Po prostu nigdy się nie popsuł! Nawet w srogie mrozy nie ma problemu z jego uruchomieniem. REWELACJA.

dodał: anitkowa@wp.pl
Ford Ka Hatchback 3d 1.3 i (60 KM)

Pomimo tych wszystkich uwag uwazam, ze auto jest doskonale. Po prostu nie jest to samochod wyscigowy (jaki probuje z niego zrobic), tylko samochod miejski (i do tego raczej damski). Sadze, ze przy normalnej jezdzie, auto sprawowaloby sie bardzo dobrze. Wczesniej jezdzila nim moja mama i chwalila go. Podsumowujac: do miasta rewelacyjny; do wyscigow sie nie nadaje (chyba ze zmienimy w nim polowe podzespolow).

dodał: kregon@poczta.onet.pl
  • Zalety
  • + skrzynia biegów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Ka

Ford Ka Concept (2013) Ford Streetka Ford Ka Ford Ka III 1.2 Duratec 69KM - galeria redakcyjna Ford KA 2008
Zobacz inne galerie Ford

Ford Ka

112 komentarzy

85 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~:)~:)

witam mam fora ka z 1997r i nie mam pojecia ile wlac oleju do silnika,ile sie m,iesci...z gory dzieki

~tomek~tomek

witam mam pytanie czy ktos wie gdzie czy jak moge otworzyc bagaznik w streetka oprucz pilota

~głupiZnieWiedzy~głupiZnieWiedzy

Witam!! Mam pytanie. jade prosta droga ,powiedzmy 60km/h i widzie czerwone światło to wciskam sprzęgło i hamulec i wtedy mi się blokuje hamulec(jest twardy) a gaz w ogóle nie działa.Czy tak ma byc?? żeby dobrze zahamowac musze zwolnic do ok.20 km/h i wtedy moge wcisnac hamulec

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
61 780
Przejechany dystans
40 223 811 km
Zatankowanego paliwa
2 106 182 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 667
Wydanych pieniędzy
3 300 772 zł
Średnie wydatki na auto
1 385 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 217
Wydanych pieniędzy
4 398 054 zł
Średnie wydatki na auto
1 845 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 384)

Testy zderzeniowe Ford Ka

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Ka przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Ka 1.2 Ambiente

Ford Ka
2008

Ford Ka 1.3

Ford Ka
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Ka

Na podstawie 175 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: jack, dodano: 13.05.2013 11:49

Zużycie paliwa-duże 8-9 litrów przy spokojnej jeździe w mieście. Cykl mieszany spokojny- 7L. W zimie plus 1,5 litra w mieście trzeba dodać. Ceny części śmiesznie tanie ale usterkowość wysoka. Niektóre części bardzo trudno dostać np. pompa wspomagania hamulców...

pełny raport Ford Hatchback 3d 1.3 i

autor: oskaju, dodano: 16.10.2014 13:18

Mimo regularnego serwisu w ASO co 15k km auto usterkowe. Wycieki oleju oraz drobne usterki występują zdecydowanie zbyt często. Wszędobylska korozja oraz trudne do zlokalizowania przez mechaników "stuki"

pełny raport Ford Hatchback 3d 1.3 i

autor: bocis, dodano: 26.10.2009 20:05

Pod tym względem super. Auto bardzo oszczędne ( miasto 6.5 litra benzyny, trasa ok. 5 litrów, jazda po autobahnie z prędkością ok. 150km/h 7.5 litra na setkę). Koszty napraw w normie, dużo zamienników i to niektórych lepszych niż w oryginale.

pełny raport Ford Hatchback 3d 1.3 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Ka

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Ka

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Ford Ka

Model Ka zapoczątkował obłość kształtów forda. Kształty samochodu są zgoła inne od tradycyjnych do tej pory fordów. Nowy styl ukazuje również wnętrze, które jest tak samo obłe jak zewnętrze kształty. Niestety obłość kształtów pociągnęła za sobą pewne niedogodności, jak choćby ilość miejsca, szczególnie miejsca...

Zobacz dane techniczne Ford Ka
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Ka, oglądali także