Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Ka

Lata produkcji: 1996 - teraz
Segment: Auta najmniejsze
Miejski samochód należący do segmentu A produkowany od 1996 roku. Pierwsza generacja Ka, zaprojektowana przez Claude’a Lobo zgodnie z koncepcją „New Edge”, okazała się wielkim sukcesem, zarówno komercyjnym, jak i marketingowym. Na wielu rynkach model z miejsca stał się najpopularniejszym autem na rynku (np. w Wielkiej Brytanii). Ford zachęcony sukcesem, wprowadził również sportową wersję SportKa oraz kabriolet StreetKa. W 2008 roku debiutował Ka II, zaprojektowany tym razem w stylu„Kinetic Design”. Produkcja modelu, wraz z bliźniaczym Fiatem 500, odbywa się w tyskiej fabryce Fiata.

Komentarze redakcji

Powagosław: Debiut Ka był przełomem. Twórcy tego małego samochodziku pokazali światu, że projektowanie aut może odbywać się z dużą dozą szaleństwa. Nowemu Ka trochę brakuje tego nieposkromionego polotu, ale jest wystarczająco ładny, by podbić rynek tak, jak jego poprzednik.
Luzacjusz: Wiecie dlaczego zespół Feel nagrywa kawałki, które gdzieś już kiedyś słyszeliście? Bo wszystkie piosenki już napisano. I tak jak dla chłopaków od „Jest już ciemno” stanowi to dobrą wymówkę, tak projektanci Forda mogą mówić, że w motoryzacji też wszystko już było. Bo nowe Ka nikogo nie zaskoczy. Jest fajne, ale gdzieś już je widzieliśmy.

Ford Ka III

Choć pod względem stylistycznym Ka drugiej generacji nie szokuje już tak, jak poprzedni model, jego nadwoziu trudno odmówić własnego stylu. Niepowtarzalny charakter nadają karoserii światła przednie i tylne zachodzące daleko na linię boczną, wyraźne przetłoczenia karoserii oraz przedni zderzak z dużym wlotem powietrza w kształcie trapezu. Ten ostatni element jest cechą charakterystyczną języka stylistycznego Forda „kinetic design”.

W atrakcyjny projekt opatrzono również wnętrze małego Ka. Co prawda podobieństwa do bliźniaczego Fiata Pandy są w nim zauważalne, jednak detale, w postaci osłon nawiewów czy obudowy zegarów, skutecznie ożywiają całość. Stylowe szczegóły designerskie nie przeszkodziły na szczęście w uzyskaniu znakomitej czytelności wskaźników i niezłej ergonomii obsługi.

Jeżeli chodzi o jakość wykończenia wnętrza, staranność montażu stoi na wysokim poziomie, jednak same materiały zaczerpnięto z bardzo niskiej półki. W kwestii przestronności, kabina może pochwalić się dużą ilością miejsca zaoferowaną na przednich fotelach oraz przyzwoitą pojemność kufra. Niestety, tylne miejsca siedzące okazują się bardzo ciasne – przestrzeni brakuje tam zarówno na nogi, jak i głowę oraz łokcie.

Odbywając jazdę testową Ka, dowiadujemy się, że auto jeździ tak dynamicznie, jak wygląda. Doskonałe własności trakcyjne są zasługą zarówno zawieszenia (które zmodyfikowano pod kątem agresywnej jazdy), jak i układu kierowniczego. Łatwość pokonywania łuków nie poszła niestety w parze z odpowiednią skutecznością resorowania i hamowania.

W kategorii cen najmniejszy model Forda wygląda dość blado. Choć podstawowa wersja Ka nie jest specjalnie droga, jej wyposażenie jest ubogie (w serii nie ma „elektryki” szyb i lusterek oraz bocznych poduszek powietrznych), a wyższe opcje wyposażeniowe są bardzo kosztowne. Za bliźniaczego konstrukcyjnie Fiata Pandę zapłacimy znacznie mniej. Jak widać, niepowtarzalny styl i dynamika prowadzenia muszą swoje kosztować.

Ford Ka I/II

Nadwozie Ka okazuje się najmocniejszym i jednocześnie najsłabszym elementem całego samochodu. Wszystko dlatego, że z jednej strony kusi bardzo oryginalnym, wyróżniającym się w tłumie wyglądem, a z drugiej odstrasza błyskawicznie postępującą korozją. Z racji niewielkich rozmiarów zewnętrznych, w środku jest ciasno - szczególnie na tylnej kanapie i pod tylną klapą. Podobnie jak nadwozie, kokpit został zaprojektowany z polotem, co - na szczęście - nie odbiło się negatywnie na jego przejrzystości. Typowo dla aut tej klasy, plastiki użyte do wykończenia są mizernej jakości.

Najmocniejszy, 1,6-litrowy motor benzynowy małego Forda oferowany był wyłącznie w usportowionej wersji SportKa oraz kabriolecie StreetKa, więc jego podaż jest bardzo mała. W standardowym Ka montowano silnik 1,3-litrowy - początkowo przestarzały, niezbyt dynamiczny, stosunkowo paliwożerny i awaryjny o oznaczeniu Endura, później (od 2003 roku) nieco lepszy Duratec. Układ jezdny auta spodoba się miłośnikom ostrej jazdy po zakrętach - sztywne zestrojenie gwarantuje świetne prowadzenie, choć istotnie cierpi na tym komfort.

Określenie Forda Ka mianem samochodu niezbyt trwałego byłoby sporym niedomówieniem - usterkowość tego modelu jest niestety ponadprzeciętnie wysoka. Poza wszechobecną rdzą (która poza karoserią dotyka również podwozie), użytkownicy muszą liczyć się z falowaniem obrotów w motorze 1.3 Endura, przedwczesnym zużyciem elementów zawieszenia czy awariami instalacji elektrycznej. Prosta konstrukcja i tanie części pozwalają na szczęście skutecznie obniżyć koszty serwisowania.

Dane techniczne Ford Ka

Silniki

Moc silników 50-95 KM

Poj. silników 1 242-1 597 cm3

Prędkość maks. 147-173 km/h

Przyspieszenia 0-100 12,1-17,7 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Ford Ka

Średnia ocena modelu

na podstawie 219 opinii

3.79

Średnia dla segmentu: Auta najmniejsze 3.76

Zalety

+ Skrzynia biegów

+ Widoczność

+ Układ jezdny

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (63%)
NIE (37%)

Wybrane oceny kierowców Ford Ka

Nie myślałem że co chwilę coś się będzie psuć. Wiadomo że jak samochód ma 10 lat to coś musi, ale ... więcejże aż tyle? Elektryka leży i kwiczy, korozja zżera karoserię i tłumiki, uwaga również na wentylator przy chłodnicy - potrafi odmówić posłuszeństwa w razie największej potrzeby! Przyspieszenie marne, mogło być chociaż 75 koni. Jakość wykonania wnętrza pozostawia wiele do życzenia. Wyciszenie niestety nie za dobre a audio - szkoda gadać. Nie polecam tego samochodu - 20 letni Golf jest mniej awaryjny niż to. ukryj
dodano 05.06.2010 przez
Prowadzę własna firmę i bardzo dużo jeżdzę, nawet 500 km dziennie. Używam auto aż osiągnie 100tys i wymieniam na nowe. ... więcejNie jeżdzę dieslem ani lpg bo nie lubie, wiec koszty benzyny jakoś przebolewam. Ford został kupiony z ... braku kasy :-/ jestem rozczarowany tym samochodem mimo iż ma taki sam silnik jak moja poprzednia panda od której zaczynałem przygodę z motoryzacja. Ale o tym poniżej ukryj
dodano 10.12.2014 przez
to moje pierwsze autko, głównie do miasta, miało być sensownie wyposażone (titanium+), za możliwie niewielki pieniądze -- w sumie się ... więcejudało, kilka rzeczy zaskoczyło pozytywnie, kilka mniej niestety, ale nie wiem czy da się lepiej wybrać w tym segmencie/za te pieniądze.. ogólnie jestem dosyć zadowolony, chociaż po tych >20k km stwirdzam że chyba trzeba było wybrać dłuższy kredyt i kompakta niż kaczkę :P ukryj
dodano 06.08.2011 przez
Doskonałe małe autko, "skrojone na miarę", świetnie się prowadzi, parkuje i bardzo fajnie wygląda. Jak dla mnie najładniejszy maluch na ... więcejrynku. Bardzo dobrymi rozwiązaniami są wysoka pozycja w czasie jazdy czy umiejscowienie drążka zmiany biegów na podwyższeniu w konsoli, co wpływa na ogólny komfort. ukryj
dodano 18.05.2011 przez
Zobacz oceny Ford Ka Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ford Ka

Pb
4,60 - 10,90
Na podstawie 169 raportów spalania
ON
4,23 - 5,13
Na podstawie 6 raportów spalania
LPG
6,00 - 9,03
Na podstawie 7 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford Ka

Nie ukrywajmy to nie jest klasa B, lecz pojazd klasy A Twingo, Yaris, Jazz, 106, moim zdaniem, jest najszerszy, najwygodniejszy ... więceji niestety dość ciężki ok 900 kg, (golf II generacji ok 850 kg) sklasyfikowałbym go jednak tak: aerodynamika 9/10, wygoda w środku 9/10, prowadzenie 9/10, widoczność 9/10, silnik 5/10 (to konstrukcja z lat 70 z dodanym wtryskiem)zużycie paliwa 7/10. Posiadam również FORD Capri 1974 r. z tym silnikiem na gaźniku, zużycie paliwa jest podobne. Nie jest aż tak wielkim paliwożłopem jak piszą tu co po niektórzy. To auto potrafi poruszać się ze stałą prędkością po autostradzie 160 km/h i to pod wiatr. Max osiągnięta prędkość to 175 km/h wg pomiarów średnich GPS. Największą zaletą jest to, że przy takich prędkościach zużycie oscyluje w granicach 9l./100 km. Co tydzień pokonuję 57 km zwykłą drogą do Autostrady A2, 160km Autostrada 50 km po Warszawie i z powrotem, to wszystko na jednym zbiorniku, nie bawiąc się w oszczędności paliwowe (oszczędność to 30 pln lub 2h więcej w aucie na tydzień) Jedyny minus, to że ten silnik przy wariackiej jeździe lubi sobie popić oleju. ukryj
dodano 12.02.2014 przez
Witam. Powiem tak, autko o małej masie ale silnik, nie oszukujmy się to nie maluch(126p) swoją nomen omen pojemność ma...więc ... więceji wypije jak damy mu szanse. Reansumując na trasie przy jeździe na autostradzie A4 wrocław-bolesławiec ze średnią prędkością na poziomie 120 km/h wyszło mi 6,2 litra, maxymalne w mieście na mało uciążliwej drodze (mało skrzyżowań, zima) wyszło 8 litrów. Średnie spalanie gdzie jest 50/50 miasto trasa wychodzi w granicach 7 litrów. Teraz troszkę o walorach technicznych. Zawieszenie przy szerszych oponkach oceniam na 9 z plusem na 10. Silnik - poza mało znaczącymi dziwnymi dźwiękami, 8 na 10. Brak jakichkolwiek wycieków, a tym bardziej oleju. Nie wiem czy między wymianą oleju wogóle coś znika, przynajmniej ja nie dolewam ani tyci. Jedynymi minusami jest blacha, i denerwujące pierdoły (wycieraczka tylna raz działa raz nie, zamki czasem sie zacinają itakie tam) ogólnie auto dobre, moja żona jest zachwycona, auto idealne dla kobiety...Wszystkiego Najlepszego miłe Panie ukryj
dodano 08.03.2011 przez
Auto pali jak smok liczyć trzeba około 7L na 100km co daje około 40zł a za tyle samo latam kia ... więcejsorent 3,5 z lpg ka jest jedzony żywcem przez rdzę aż słychać to hrum hrum plastiki kiepskiej jakości zawieszenie całkiemprzyjemne do miasta na trase aż strach pomyśleć wyposażenie mam dobre 4 jaśki wspomaganie i klima to max luksus niewliczając skóry auto typowo kobiece ale jak kobieta ma wyjąć zapasówkę z pod auta i to jeszcze rak nieudolnie zamontowaną ? rdza je przedewszystkim progi , okolice wlewu paliwa naroża koło lamp tylnich słupek A spody drzwi ogulnie to chyba dach jest tylko ok ( auto od nowości w rodzinie i garażowane bez wypadku przebieg 115 tyś km rok produkcji 1998 kolor żółty spalanie tragedia jak już pisałem wcześniej kupując ntaką kaczkę należy szukać auta ze wspomaganiem kierownicy ( takich jest mało) oraz klimą ogulnie dość wysoki koszt paliwa ( 40zł) jakość do bani komfortu brak jesynie co dobre to ponad czasowa stylistyka i świetna widocznośc nawet do tyłu ukryj
dodano 09.10.2011 przez
KAczkę mam od 3 lat! Silnik nie należy do najmocniejszych, jednak nie pracuje źle i nie najgorzej daje sobie radę ... więcejz autem o takich gabarytach. Auto ma instalację LPG, która co jakieś 10 tys. musi przechodzic mały przegląd połączony z wyregulowaniem obrotów itp. Teraz o spalaniu. Najniższe spalanie jakie udało mi się zanotowac to niecałe 7 litrów podczas podróży do Francji. Ale to był jeden, jedyny przykład, nie wiem czemu tak mi się udało(jechały 2 osoby, samochód załadowany po sufit, dróżki Masywu Centralnego- na 32 litrach(pełen bak) przejechałem ponad 460 km). Normalnie przy jeździe 70-80 pali 7,7 litra, 90-100 jakieś 8,3 a 110-120 juz kolo 8,6! powyżej 120 ponad 9! Tyle o trasie! w mieści kręci się w okolicach 10-11 litrów(Wrocław). Klimatyzacja ujmuje mocy, tak, że prędkośc zmniejsza sie o około 10 km/h. Na benzynie mocniejszy, chociaz i na gazie pojdzie 150!:) to tyle. mam nadzieję, że pomogłem!:) ukryj
dodano 12.11.2013 przez
Totalna porazka kupilem ten maly wynalazek zonie zeby jezdzila sobie do pracy itp. typowo cykl miejski. Z pozoru male auto, ... więcejoszczedne dla kobiety idealny zwlasza gdy dopiero zdala prawo jazy:) a tu rozczarowanie spalanie mega duze jak na taki samochodzik, przy mega oszczednej jezdzie ponizej 9 nie dalo sie zejsc srednio 10-11litrow, trasa bardzo malo jezdzona ale ok 8l. Naprawde odradzam kupno tego samochodu moze inni nie podezela mego zdania ale bajki typu spalanie 5-5,5 litra na 100km. zostawmy pisarza. Jedyny+ tego auta jaki znalazlem to fajna rzecz ze zderzaki sa plastikowe i skladaja sie z 3 czesci wiec w razie stuczki mozna wyminic poszczegolna czesc - ja naszczescie nie musialem tego robic:) ukryj
dodano 24.11.2011 przez
Zobacz raporty spalania Ford Ka Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford Ka

Przeczytaj pozostałe 18 publikacje o Ford Ka

Newsy o Ford Ka

Przeczytaj pozostałe 3 newsy o Ford Ka

Generacje Ford Ka

2008 - teraz
2002 - 2008
1996 - 2002

Nowe Ford Ka

nowe Ford Ka
Ford Ka
ceny od 30 700 zł do 37 450

Ford Ka III Hatchback 3d 1.2 Duratec 69KM od 2008

w pakiecie Trend

w cenie katalogowej brutto

30 700 zł

Wyposażenie standardowe
Elektroniczny immobilizer
Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) wraz z układem wspomagania awaryjnego hamowania (EBA) oraz systemem ułatwiającym ruszanie z miejsca na wzniesieniach (HLA)
Przedni fotel pasażera – z ręczną regulacją w 2 kierunkach
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet dla palących (40 zł)
Pakiet Connectivity (1 350 zł)
Pakiet Winter (1 200 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet dla palących (40 zł)
Pakiet Connectivity (1 350 zł)
Pakiet Winter (1 200 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 3 oferty Ford Ka

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford Ka

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

646

Przejechany dystans

104 731 zł

Zatankowanego paliwa

20 145 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

101

Wydanych pieniędzy

33 893 zł

Średnie wydatki na auto

869 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

197

Wydanych pieniędzy

35 351 zł

Średnie wydatki na auto

906 zł

ZOBACZ 39 dzienników kosztów Ford Ka Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford Ka

Liczba wpisów: 7
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(4)
komentarzy(2)
komentarzy(0)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford Ka dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Ford Ka

Liczba wpisów: 1
Samochód odkupiłem od kolegi , jego żona jeździła tym autem od nowości , od razu założyłem gaz i jestem mega ... więcejzadowolony auto pali 6-7 litrów gazu co jest niewiarygodne , koszty jazdy znikome , same wymiany tylko olej i Filtry. Samochód typowo miejski . ukryj
dodano 30.07.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Ka