Szukaj

Informacje o Ford Ka

Lata produkcji: 1996 – 2016
Segment: Auta najmniejsze

Miejski samochód należący do segmentu A produkowany w latach 1996-2016 (m.in. w tyskiej fabryce Fiata). Pierwsza generacja Ka, zaprojektowana przez Claude’a Lobo zgodnie z koncepcją „New Edge”, okazała się wielkim sukcesem marki. Na wielu rynkach model z miejsca stał się najpopularniejszym autem na rynku. Ford zachęcony sukcesem, wprowadził również sportową wersję SportKa oraz kabriolet StreetKa. Powstały trzy generacje modelu, ostatnią zaprezentowano w 2008 roku. Od 2015 roku Ford zaczął wycofywać Ka ze sprzedaży, wprowadzając w jego miejsce model Ka Plus (zaczynając od Ameryki Południowej), który przeniesiono do segmentu B.

Powagosław

Debiut Ka był przełomem. Twórcy tego małego samochodziku pokazali światu, że projektowanie aut może odbywać się z dużą dozą szaleństwa. Nowemu Ka trochę brakuje tego nieposkromionego polotu, ale jest wystarczająco ładny, by podbić rynek tak, jak jego poprzednik.

~Powagosław
Luzacjusz

Wiecie dlaczego zespół Feel nagrywa kawałki, które gdzieś już kiedyś słyszeliście? Bo wszystkie piosenki już napisano. I tak jak dla chłopaków od „Jest już ciemno” stanowi to dobrą wymówkę, tak projektanci Forda mogą mówić, że w motoryzacji też wszystko już było. Bo nowe Ka nikogo nie zaskoczy. Jest fajne, ale gdzieś już je widzieliśmy.

~Luzacjusz

Ford Ka – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Ford Ka

Liczba ocen: 229
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~aleks
Hatchback 3d 1.2 Duratec 69KM 51kW
Ford Ka III
Autko popierdziela jak szalone mam kola 195/45/16 trzyma drogi jak przyklejony autostrada 190kmh na zawołanie, spalanie nie przekracza 6litrów w mieście a jeżdzę 1,2,3 do podlogi ;), w srodku miejsca aż nad to z przodu z tyłu zaskoczenie dwie dorosłe osoby siadają bez problemu dzięki wysokiemu dachowi, troche glosno ale za to klimatronik sprawuje sie na piatkę, zaznaczam mam grande espace najwiekszy spośród vanów wiec wiem co to duzo miejsca, nie rozumiem jak czytam wypociny tych ktorzy narzekaja na osiągi, wykończenie i inne bzdury, ludzie kupcie sobie tico i wtedy narzekajcie.
2,5
~kh
Hatchback 3d 1.3 i 60KM 44kW
Ford Ka I
Karoseria jest ciekawa i moze sie podobac ale jej konstrukcja ogranicza miejsce na tylnym siedzeniu. Auto szybko koroduje i wlasciwie jest chyba rekordzista pod tym wzgledem na rynku. Wnetrze pojazdu jest wykonane awangardowo lecz plastiki uzyte do jego urzadzenia sa najnizszej mozliwej jakosci. Roznego rodzaju przelaczniki nie dzialaja precyzyjnie i nie sa ani latwe w sterowaniu ani nie znajduja sie pod reka.Fatalny jesgt dostep do niektorych podzespolow, mozna powiedziec wielu z nich. Auto psuje sie na schwal wiec nie warto ulegac swojej zonie, ktora zachwycona jego sylwetka namawia nas na jego zakup a potem czekaja nas z nim same problemy. To regula a nie wyjatek w przypadku tego auta.
4,2
~Eleyas
Hatchback 3d 1.3 i 60KM 44kW
Ford Ka I
Kupiłem 12 letnie auto, sprowadzone prywatnie, z dobrym wyposażeniem ale z przebiegiem 213 000. Taki przebieg nie zniechęcił mnie do zakupu i z perspektywy czasu oceniam że była to dobra decyzja. Przy zakupie jakiegokolwiek auta zwracajcie uwagę na to żeby przebieg był autentyczny a nie niski. Forda Ka mogę polecić z czystym sumieniem bo to naprawdę dobre auto, jesli chodzi o awaryjnosc to jest dość spora na szczęscie zawodzą tylko drobiazgi, nigdy nie wystąpiła awaria uniemożliwiająca dalszą jazdę. Przy zakupie nalezy zwrócić szczególną uwagę na to czy auto jest bezwypadkowe oraz na korozję. To pierwsze łatwo ocenić: auto powinno mieć 2 kluczyki czarne(jeśli jest sprowadzane czesto jest tylko jeden co świadczy o tym ze za granicą miało poważny wypadek i ubezpieczyciel zabrał jeden kluczyk uznając szkodę całkowitą), po 2 Ka ma błotniki przyspawane do nadwozia więc jeśli spawy wyglądają na nieoryginalne to należy zachować czujność. Dobrze jest również zajrzeć pod spód ze względu na wcześniej wspomnianą korozję, zwracając uwagę na okolice mocowania tylnej belki. W tym modelu normą jest korozja przy wlewie paliwa oraz na progach ale jeśli nie jest zaawansowana nie należy się tym zniechęcać. Warto również sprawdzić maglownice czy nie ma wycieków gdyż naprawa jest droga. Ogólnie jestem zadowolony z mojego ford Ka, nie żałuję że go kupiłem. Mimo paru wad auto godne polecenia.

Raporty spalania Ford Ka

Liczba raportów: 197
Średnie spalanie dla Ford Ka
6,2 – 10,0
l/100 km
4,6
l/100 km
6,5 – 11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Streetka 1.6 Sport 95KM 70kW
Ford Ka II
Witam, Jestem posiadaczem forda streetka 1.6 95km 2005r. - auto ma apetyt na paliwo, moja średnia to 7,8L po mieście (bez jazdy w korkach, obroty do 3000). Auto prowadzi się znakomicie ma dobre przyśpieszenie, szerokie opony 185/60 r14, dobrze pokonuje zakręty. Czuć lekkość auta szybko kręci obroty, silnik nie dostaje wibracji jadąc wolno na wysokim biegu. Pełna moc silnika jest po osiągnięciu ok 5200 obr. Minusem jest wyciszenie wnętrza, miękki dach przepuszcza hałas, czasami ociera o progi zwalniające. Auto polecam daje dużą przyjemność z prowadzenia.
7,4
Hatchback 3d 1.3 i 60KM 44kW
Ford Ka I
Nie ukrywajmy to nie jest klasa B, lecz pojazd klasy A Twingo, Yaris, Jazz, 106, moim zdaniem, jest najszerszy, najwygodniejszy i niestety dość ciężki ok 900 kg, (golf II generacji ok 850 kg) sklasyfikowałbym go jednak tak: aerodynamika 9/10, wygoda w środku 9/10, prowadzenie 9/10, widoczność 9/10, silnik 5/10 (to konstrukcja z lat 70 z dodanym wtryskiem)zużycie paliwa 7/10. Posiadam również FORD Capri 1974 r. z tym silnikiem na gaźniku, zużycie paliwa jest podobne. Nie jest aż tak wielkim paliwożłopem jak piszą tu co po niektórzy. To auto potrafi poruszać się ze stałą prędkością po autostradzie 160 km/h i to pod wiatr. Max osiągnięta prędkość to 175 km/h wg pomiarów średnich GPS. Największą zaletą jest to, że przy takich prędkościach zużycie oscyluje w granicach 9l./100 km. Co tydzień pokonuję 57 km zwykłą drogą do Autostrady A2, 160km Autostrada 50 km po Warszawie i z powrotem, to wszystko na jednym zbiorniku, nie bawiąc się w oszczędności paliwowe (oszczędność to 30 pln lub 2h więcej w aucie na tydzień) Jedyny minus, to że ten silnik przy wariackiej jeździe lubi sobie popić oleju.
8,9
Hatchback 3d 1.3 i 60KM 44kW
Ford Ka I
KAczkę mam od 3 lat! Silnik nie należy do najmocniejszych, jednak nie pracuje źle i nie najgorzej daje sobie radę z autem o takich gabarytach. Auto ma instalację LPG, która co jakieś 10 tys. musi przechodzic mały przegląd połączony z wyregulowaniem obrotów itp. Teraz o spalaniu. Najniższe spalanie jakie udało mi się zanotowac to niecałe 7 litrów podczas podróży do Francji. Ale to był jeden, jedyny przykład, nie wiem czemu tak mi się udało(jechały 2 osoby, samochód załadowany po sufit, dróżki Masywu Centralnego- na 32 litrach(pełen bak) przejechałem ponad 460 km). Normalnie przy jeździe 70-80 pali 7,7 litra, 90-100 jakieś 8,3 a 110-120 juz kolo 8,6! powyżej 120 ponad 9! Tyle o trasie! w mieści kręci się w okolicach 10-11 litrów(Wrocław). Klimatyzacja ujmuje mocy, tak, że prędkośc zmniejsza sie o około 10 km/h. Na benzynie mocniejszy, chociaz i na gazie pojdzie 150!:) to tyle. mam nadzieję, że pomogłem!:)

Usterki Ford Ka

Liczba wpisów: 21
komputer
  • Ford Ka I 1.3 i 60KM 44kW 1996-2002
  • instalacja elektryczna
Witam, mam problem z komputerem (tzn. tak zostało to zdiagnozowane w warsztacie). W ubiegłym roku w sierpniu wysiadł komp. i zostal wymieniony. Ok. dwóch tygodni temu znów stało się to samo. Przy próbie odpalenia auta działają tylko kontrolki oraz takie rzeczy jak światła czy wycieraczki. Samochód w ogóle nie chciał "zaskoczyć" przy próbie odpalenia. Został sholowany do warsztatu i tam został sprawdzony rozrusznik i inne podzespoły i elektromechanik stwierdził, że wszystko jest sprawne i musi to być wina komputera. Zawiozłem więc komp. do elektronika samochodowego i tamten stwierdził, że wszystkie diody świecą a nie wie dlaczego komputer uległ uszkodzeniu. Dodał, że być może jest to wina układu elektrycznego w aucie. Mam więc pytanie czy jest możliwe żeby w ciągu niecałego roku padły dwa komputery i co może być tego przyczyną? z góry dzięki za odpowiedź. pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik nie odpala
  • Ford Ka III
  • instalacja elektryczna
W trakcie odpalania gasną wszystkie lampki, rozrusznik przestaje kręcić. PWceśniej prze 3 dni w rkacie odpalania tez gasły na moment ale silnik odpalał. Czasem świeciła sie kontrolka wspomagania w czasie jazdy.
Oczekuje na rozwiązanie
Nagle przestał odpalać
  • Ford Ka I 1.3 i 50KM 37kW 1996-1999
  • instalacja elektryczna
Kaczka jeździła bez zarzutów.akumulator full. nagle stanęłam na parkingu na 10 min. nie odpalił-świecą się wszystkie kontrolki, słychać syk pompy i nawet nie zakręci. na popych zapalił, dwa dni jeździł. rano zero reakcji. znowu nagle nie wiedzieć jak zakręcił, pojechałam , postawiłam na górce. rano zero reakcji. podładowałam akumulator, nic, znów nagle zapalił. pojeździłam, zaparkowałam, kilka razy uruchomił, ok, rano znowu to samo.
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Ka