Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Mondeo III

Trzecia generacja Mondeo trafiła do sprzedaży jesienią 2000 roku. Auto było dużo większe od swoich poprzedników, diametralnie zmieniła się również jego sylwetka pełna ostrych, zdecydowanych linii. Przy jej projektowaniu Ford częściowo skorzystał z koncepcji stylistycznej New Edge stosowanej wcześniej w modelach Focus, Ka i Cougar. W latach 2004 i 2005 model przechodził modernizacje. W USA sprzedawano go jako Forda Five Hundred oraz Mercury Milan. Ostatni Mondeo III wyjechał z fabryki w 2006 roku.

Ford Mondeo - galeria redakcyjna - prawy bok
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - schowek przedni otwarty
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - kokpit

Generacje Ford Mondeo

  • Mondeo III   2001 - 2007
    Ford Mondeo III

Komentarze redakcji

Powagosław: Ford zaskoczył wszystkich bardzo odważną stylistyką ostatniego Mondeo. Odwaga się opłaciła i czwarta generacja modelu bije na głowę nie tylko swoich poprzedników, ale i większość konkurentów. Brawo.
Luzacjusz: O tym, że to dobry i stylowy samochód ostatecznie przekonał mnie James Bond. Choć Mondeo posłużył mu tylko do podwózki z lotniska w „Casino Royale”, scena ta była dla mnie niczym stempel jakości wybity na tym ładnym wozie. Dzięki James. Bo zwykle nie ufam reklamom.

Wersje nadwozia Ford Mondeo III

Silniki Ford Mondeo III

Lista silników:
1.8 16V (125KM), 1.8 i 16V Duratec SCi (130KM), 1.8 16V (130KM), 1.8 16V (110KM), 2.0 (145KM), 2.0 (145KM), 2.5 ST 200 (205KM), 2.5 (170KM), 2.5 (170KM), 3.0 i V6 24V (204KM), 3.0 V6 24V ST220 (226KM), 2.0 TDDi (115KM), 2.0 TDCI (115KM), 2.0 TDDi (90KM), 2.0 TDCi (130KM), 2.2 TDCi (155KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Ford Mondeo

Pewna inwestycja - Ford Mondeo IV
 
Nasz test Ford Mondeo 1.6 EcoBoost, 160 KM

Wciąż prezentuje się atrakcyjnie, ma przestronne wnętrze, świetnie jeździ, a turbodoładowany silnik EcoBoost o mocy 160 KM zapewnia przyzwoite osiągi i niewielkie spalanie. Ford Mondeo kombi jest mocny w każdej kategorii, chociaż nie jest najtańszą propozycją.

Ford Mondeo II - pierwszy newedgedesigner...

Jeśli chodzi o stosunek oferowanej przestrzeni do wartości rynkowej to Mondeo drugiej generacji nie ma sobie równych. Naprawdę za niewielkie pieniądze można nabyć całkiem spory kawałek auta, które nie dość, że zaskakuje przyjemnym prowadzeniem, to też odpowiednio serwisowane nie powinno przysparzać nazbyt...

Ford Mondeo III (2001-2007) - limuzyna za rozsądne pieniądze
 
Nasz test

Przed laty elegancka limuzyna i marzenie wielu kierowców. Obecnie przystępny cenowo samochód o przestronnym wnętrzu, różnorodnych silnikach oraz dobrych właściwościach jezdnych.

Ford Mondeo - zmieszany, nie wstrząśnięty
 
Nasz test

Agent 007 zawsze miał dobry gust i nie chodzi tylko o kobiety. Samochody dobierał równie starannie. Kiedy więc pięć lat temu gruchnęła wiadomość, że w odcinku Casino Royale środkiem transportu Jamesa Bonda nie będzie Aston Martin, tylko Ford Mondeo, to na głos zapytałem "dokąd zmierza ten świat?",...

Dyskretna modernizacja - pierwsza jazda odświeżonym Mondeo
 
Nasz test

Pierwszy rzut oka na Forda Mondeo po liftingu sugeruje, że prawie nic się nie zmieniło. Dopiero bliższe porównanie wskazuje na dyskretne, choć poprawiające wygląd auta zmiany. Według skrupulatnych wyliczeń Forda w Mondeo zmieniono w sumie 1365 różnych elementów.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Mondeo

Ford Mondeo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford MondeoautoWcentrum - społeczność Ford Mondeo

najwyższe oktanyAuta - Ford Mondeo

Ford Mondeo 1.6 Silverline 79,92

Ford Mondeo 72,03

Ford Mondeo 74,72

Ford Mondeo 85,74

Ford Mondeo 2.0 TDDI Dark Blue 73,31

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Mondeo

mustek3 91,96

mrkomar 78,97

truszek 80,64

Zachar 94,00

Spiller 92,34

marcinpasta 85,93

djyacho 80,96

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Mondeo

ANGLIA-POLSKA-POLSKA-ANGLIA
ANGLIA-POLSKA-POLSKA-ANGLIA WITAM, POZWOLE SOBIE ZAMIEŚCIĆ KILKA INFORMACJI DOTYCZĄCYCH PODRÓŻY KTÓRĄ ZROBI...
Wiosenne porządki
Wiosenne porządki Witam :) W związku z poprawą pogody postanowiłem porobić kilka rzeczy przy aucie...
Eliminacja usterek, poprawianie
Eliminacja usterek, poprawianie Od chwili wejścia w posiadanie sprawdziłem i uzupełniłem płyn hamulcowy, osłony ...
Krytyczna pomyłka
Krytyczna pomyłka Witajcie Chciałbym opisać tutaj pewną przygodę, która mogła być tragiczna w s...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Mondeo

od 10 150 zł do 117 350

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (120 - 240 KM): 1.6 Duratec, 1.6 EcoBoost, 2.0 EcoBoost

 

Diesel (115 - 200 KM): 1.6 Duratorq TDCi, 2.0 Duratorq TDCi DPF, 2.2 Duratorq TDCI DPF, 2.2 Duratorq TDCi DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Mondeo
 

Najpopularniejsza wersja Ford Mondeo

Ford Mondeo 1.6 Duratec 120KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Cargo - 1 300
Bezpieczne dziecko - 1 100

Cena katalogowa

63 900

Zobacz ofertę Ford Mondeo 1.6 Duratec 120KM - 4 drzwiowy sedan
 

Ford Mondeo najczęściej porównywane z:

Hyundai i40
1.7 CRDi HIGH (136 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOFLEX (120 KM)
Toyota Avensis
2.0 D-4D (124 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 177KM, benzynowy.
Cena: 102 700 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 15 800 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.7 136KM, diesel.
Cena: 106 100 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 18 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Mondeo

Ford Mondeo
2.0 benzyna 145 KM
132 000 km, 2008
35 600 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 140 KM
159 400 km, 2007
28 900 PLN
Ford Mondeo
1.8 benzyna 125 KM
174 000 km, 2001
10 900 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 130 KM
184 000 km, 2003
11 800 PLN

Ocena auta Ford Mondeo III

  • Średnia ocena
    na podstawie 1294 opinii
  • 4,15
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Ford Mondeo Sedan 2.0 TDCi (130 KM)

Od miesiąca jeżdżę nowym Mondeo 2.0 TDCi 130 KM. Za 95 tys. mam pełne wyposażenie (w tym ESP. ksenony, IDV, wszystkie poduszki). Jedyna wada samochodu to: gdzie by nim pojechać. Samochód za szybki na polskie drogi. Mimo 6-biegowej skrzyni biegów, nawet w trasie często jeździ się na 4-tym biegu. Spowodowane jest to tym, że trudno dostosować się do innych użytkowników drogi, którzy jadą zazwyczaj taką prędkością, że albo jedzie się za nimi na wysokich obrotach na 3-cim biegu, albo na niskich na 4-tym biegu. Po włączeniu 3-go biegu przy ruszaniu spod sygnalizatora inne pojazdy nieprawdopodobnie szybko oddalają się we wstecznych lusterkach. Na trasie z Warszawy do Łodzi nikt mnie nie wyprzedził, ja wyprzedziłem wszystkich. Jeśli chodzi o dynamikę jazdy przy dużych prędkościach (powyżej 130 km/h) auto bezkonkurencyjne (konkurencja tylko ze strony aut z górnej półki np. niektórych mercedesów i audi lub samochodów wybitnie sportowych). Przy 190 km/h samochód bezpiecznie się prowadzi, jest na tyle...

dodał: Rafał
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V (110 KM)

Mam już dość spore doświadczenie z autami tej klasy i większymi (VW Passat, Peugeot 406, Opel Vectra, Chrysler Voyager) i jak dotąd Mondeo wypada najlepiej. Każde z tych aut miało swoje zalety, ale żadne nie miało ich tylu naraz i nie dawało takiej przyjemności i frajdy z jazdy. Zawiodłem się zwłaszcza na VW Passacie (dostałem go jako auto służbowe, więc nie miałem wyboru), przez wielu uznawanym za lidera w tej klasie. Zawieszenie miał za miękkie, wnętrze za czarne, dużo palił, był znacznie głośniejszy niż Mondeo, a silnik 1.8T (skądinąd bardzo dynamiczny) wytrzymał 85 tys. km, po czym podziękował za współpracę (rozpadła się turbosprężarka). Przed zakupem zasięgnąłem opinii co do trwałości wśród innych innych użytkowników Mondeo - ich auta przejechały niejednokrotnie po 150 - 200 tys. km, i poza drobiazgami w rodzaju przepalonych żarówek czy piszczących hamulców, jeżdżą od przeglądu do przeglądu. Zużycie paliwa utrzymuje się na tym samym poziomie, nic nie trzeszczy, z czasem zużywają się...

dodał: nedwed1@wp.pl
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi (130 KM)

TDCI to bardzo wrażliwy silnik, więc trzeba o niego szczególnie dbać. Przede wszystkim kupić samochód ,który jeździł tylko za granicą (gwarancja ,że złej jakości paliwo nie zepsuło nam wtrysków), w Polsce tankować na sprawdzonych stacjach BP, Orlen;mozna też dodawać co 5000 km preparat do czyszczenia wtrysków(dostępny na stacjach) i dbać o turbinę - poczytajcie sobie o tym w internecie. JAKO IEKAWOSTKA: przez pomyłkę zatankowałem mu 30l benzyny 98 (na orlenie znaczki benzyny 98 verva i oleju verva sa bardzo podobne) i miał minieJ więcej pół na pół benzyny i oleju i jechał , bardzo osłabł i trochę przerywał ale JECHAŁ !!!!! Po spaleniu benzyny i dolaniu mu na maxa oleju wszystko wrócił do normy - szybki, zrywny jak zawsze. Mechanik powiedział ,że nic się nie powinno dziać. Więc kochani dbajcie o swoje samochody a potem wystawiajcie im niskie oceny albo kupcie sobie trabanta

dodał: robiz@vp.pl
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi (130 KM)

Nigdy nie miałem przekonanania do fordów dopóki nie kupiłem swojego pierwszego mondeo. Mam nadzieję , że z tym będzie podobnie. Jeździłem wcześniej wieloma samochodami : 2 passaty - NIGDY WIĘCEJ , Opel Vectra - całkiem przyzwoicie , BMW 540 - o zgrozo makabryczne auto i uważam , że mondeo jest w tej klasie aut najlepsze . Można mieć zastrzeżenia do delikatności silników diesla ale to nie wina konstrukcji tylko naszego paliwa :(. Te auta w niemczech robią po pół miliona km bez remontu . Przed zakupem diesla pytałem kolegi który jest serwisantem w autoryzowanej stacji obsługi i twierdził , że problem wymiany wtryskow znika jeśli tankuje się paliwo dobrej jakości (najlepiej bezsiarkowe) na dobrych stacjach . Wtryski najczęściej padają ponieważ właściciel chce zaoszczędzić 5 grosików na literku i tankuje byle gdzie :)) Miejmy nadzieję , że jego słowa są prawdą .

dodał: Krzysiek
Ford Mondeo Sedan 2.0 (145 KM)

przyjemny samochód do jazdy . Dobrze trzyma się drogi , dynamiczny . Ale dramatyczny w utrzymaniu !!! ciągle coś w nim się psuje . Po Toyocie Avensis to prawdziwa porażka . Jest wręcz niebezpieczny !! Dosłownie 12 km po wyjechaniu po przeglądzie po 100.000 km silnik gaśnie przy wchodzeniu w zakręt . Według serwisu układ zapłonu ponoć padł . Nie znam się za bardzo na mechanice ale brzmi to zatrważająco . Poza tym klima już raz padła , podświetlenie regulatorów nawiewu padło ( a nowe z wymianą to 800 zł ) , silniczek spryskiwacza . felgi (stalowe) są tak miękkie , że co poważniejszy dół ( a takich w Polsce nie brakuje - szczególnie po zimie ) to trzba je prostować ( nawet oponiarz jest zdziwiony , że w ´takiej furze takie badziewie´) . Gdyby nie to , to samochód bylby super .

dodał: albertuss@interia.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Mondeo

Ford Mondeo ST220 Ford Mondeo Sedan 2011 Ford Mondeo - galeria redakcyjna Ford Mondeo 2001 Kombi Ford Mondeo III Sedan - galeria społeczności Ford Mondeo II Kombi - galeria społeczności Ford Mondeo IV Kombi - galeria społeczności Ford Mondeo 2007 4d Ford Mondeo Kombi 2007 - galeria redakcyjna Ford Mondeo III Kombi - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Mondeo

  • 1.
  • 3,25 Ford Mondeo I 2.0 i 16V (136KM) 1993r.
    dodał: Dzemek, 02.02.2012

    Autko naprawdę ładnie jeździ na gazie jak i na benzynie,czasami coś potrafi zawieść :) raz na rok trzeba przeczyścić styki bezpieczników instalacji bo w innym wypadku instalacja się wyłącza zaczynają mrugać wszystkie kontrolki na przemian na przełączniku lpg-benzyna albo wcale nie świecą,w tedy na szczęście zostaje nam benzyna i bezproblemowo dojeżdżamy do domu. W tym całym przebiegu ok 180000 km raz wymieniałem parownik koszt 450 zł butle lpg koszt 350 zł przewód główny od zasilania (tankowania lpg) gdyż został zmiażdżony tylnym odbojem obok sprężyny przez złą instalację montażową ,koszt wymiany 150 zł, i do tego przebiegu wymieniany był 3 razy filterek gazy lpg. Autko wciąż dobrze pomyka na lpg i benzynie.Nie falują mi obroty jak to bywa w wielu przypadkach samochodów ,przy ostrej jeździe przy wyrzuceniu auta na luz czasem lubi zgasnąć ale przy normalnej nic takiego się nie dzieje i jest OK.

  • 2.
  • 5,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (125KM) 2003r.
    dodał: jano, 29.04.2010

    Auto kupilem nie dawno. teraz ma na liczniku 108.000km. Gaz byl instalowany kdy mial 60.000km. Ja z nim narazie zrobilem 3.500km. Kdy go kupilem, szarpal na gazie. Bylo trzeba wymienic swiece i kable do swiec. Poprzedni wlasciciel o niego bardzo nie dbal. Od tej pory nie mam z gazem problem. Jezdzi bardzo dobrze. Spalanie na trasie miedzy 9 i 10 litrow gazu na 100km. Po przeliczeniu na benzyne to wychodzi do 5 litrow. Na odcinku Wieliczka - centrum Krakowa(16km) spali do 12 l gazu. W samym miescie by chyba bylo i 14l/100km. Do tego trzeba doliczyc benzyne bo zanim sie nie nagrzeje do 20-30 stopni to jedzie na benzynie. Ale to narazie niewiem ile wychodzi. Jestem zadowolony z instalacji gazowej, bo mam duze mocne auto i jezdze za tanio.

  • 3.
  • 5,00 Ford Mondeo II 2.5 i 24V (170KM) 1998r.
    dodał: MIROSŁAW.A, 17.08.2013

    WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!!

  • 4.
  • 4,50 Ford Mondeo II 1.6 i 16V (90KM) 1997r.
    dodał: hans, 30.09.2009

    W kilka tys. km po zamontowaniu LPG doszło do "wydmuchania" uszczelki spod głowicy (podobno norma dla aut zagazowanych z przebiegiem ponad 100kkm); poza tym żadnych problemów. Ważne: okresowa wymiana filtrów oraz smarowanie wtryskiwaczy LPG (Penetrus lub podobny środek) - bez tego ryzyko awarii (zatarcia) wtryskiwaczy. Różnica w mocy zauważalna lub nie w zależności od jakości LPG. Spalanie poniżej 10l/100km, w trasie przy spokojnej jeździe można było zejść poniżej 8l/100km.

  • 5.
  • 4,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (110KM) 2001r.
    dodał: raphael, 06.08.2012

    Witam, samochód kupiłem zagranicą bez instalacji gazowej przejechane 110tyś zamontowałem instalacje 4 generacji starownik STAG 4 wtryski Valtek 4 + Smarowanie gniazd zaworowych fordowi nie zaszkodzi.Instalacja działa bez zarzutu samochód spala w cyklu mieszanym 9litr, najważniejsze to wymiana filtra fazy lotnej i ciekłej wymieniam co 10tyś.Prosta sprawa samemu można wymienić cena filtrów to 18zł. Polecam tylko trzeba dbać Jak dbasz tak masz :)

  • 6.
  • 2,50 Ford Mondeo IV 2.0 Duratec (145KM) 2007r.
    dodał: KOWAL, 13.03.2012

    witam miałem nieprzyjemność zakładać gaz w lublinie na lubartowskiej generalnie partacze oszuści i ludzie nie znający się na montażu,nie umieją usunąć usterek jeżeli ktoś chce montować gaz tej firmy to tylko w Warszawie na ul.chełmżyńskiej tam tez została poprawiona instalacja po centrali w lublinie człowiek z chełmżyńskiej w sposób fachowy i profesjonalny zdjagnozował i usuną usterkę w moim aucie SZCZERZE ODRADZAM MONTAŻ W LUBLINIE

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Mondeo

Ford Mondeo

831 komentarzy

552 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~henry~henry

93 to raczej przetop a nie naprawa

~rucio~rucio

witam miałem mondziaka 1,8 diesel 98rok super jezdziłem nim 5 lat nic się nie działo taka prawda jak dbasz tak masz

~sebowski~sebowski

Zbyszek nie bądz jak Twój stary... daj na luz mam takiego samego Mundiala i 0 problemów . Pozdro brachu .

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 888
Przejechany dystans
35 700 293 km
Zatankowanego paliwa
1 827 508 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 773
Wydanych pieniędzy
2 888 699 zł
Średnie wydatki na auto
1 352 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 374
Wydanych pieniędzy
3 798 863 zł
Średnie wydatki na auto
1 778 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 137)

Testy zderzeniowe Ford Mondeo

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Mondeo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Mondeo

Ford Mondeo
2007

Ford Mondeo

Ford Mondeo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Mondeo III

Na podstawie 1435 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Artu, dodano: 26.11.2011 17:33

Na początku zachwyca nowoczesnym wnętrzem jednak po czasie przychodzi rozczarowanie. Gumowata kierownica, deska rozdzielcza, obicia. Plastk udający aluminium. Twardy przeszkadzający przy zmianie biegów podłokietnik. Marne nagłośnienie. Po czterech godzinach jazdy drętwieje tyłek od twardych foteli a kręgosłup w odcinku lędźwiowym mało nie pęknie. Pałąk od regulacji pod fotelem wysynięty jest o 10 cm za daleko. Nie wszystkie przyciski są widoczne. Lampki oświetlenia jak w autobusie. Wnętrze obszerne ale nieergonomiczne. W porównaniu do konkurenta BMW 5 nawet starego e34 to jest przepaść. Silnik poniżej 2tyś nie ma mocy. Jest mało elastyczny przy wyprzedzaniu trzeba redukować nawet do trójki. Zawieszenie bezgłośnie tłumi nierówności jednak przenosi denerwujący głuchy szum obracających się kół i przy wyższych prędkościach jest bardzo głośno. Maksymalna użyteczna prędkość to ok 190km/h. Jest lekko podsterowny. Zbyt czuły układ kierowniczy nie pozwala wyczuć auta i może być niebezpiecznie. Główna zaleta auta to spalanie. Przy 80-90km/h 4.8 przy 120km/h 6.2 przy 190km/h 13. Na jednym baku można przejechać ponad 1100km.

pełny raport Ford Kombi 1.8 Duratorq TDCi

autor: Misiorex, dodano: 31.12.2008 13:03

Narazie różnie. Generalnie jeżdże w cyklu mieszanym. Zużcie waha się pomiędzy 6,5 - 7.5 litra. Wykręciłem jednak 5 literków w trasie przy wcale nie małej prędkości pomiędzy 100 a 120 km/h. Warunek - bez gwałtownych przyspieszeń i ostrego wyprzedzania. Pod góre również bez szaleństw. Naprawde jechałem bardzo oszczędnie. Komputerem wogóle się nie sugerowałem wskazania nie co dziwne. Cały czas pokazuje 7.1 l/100 km. Natomiast największy zasięg miałem 1200 km na zbiorniku. Tak przynajmniej wskazania na wyśiwetlaczu. Tankowanie na tej samej stacji z tego samego dystrubutora + dwa odbicia pistoletu. Nie jest to też 100% szansa na idealny pomiar. Jendak takie warunki. Cóż zrobić zapewne jakiś błąd napewno jest. Myśle, że i tak na taką masę samochodu + pasażerowie i bagaż ti i tak bardzo spoko. Życze wszystkim powodzenia i miłej wygodnej podróży tym samochodem. Jest naprawde cool.

pełny raport Ford Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF

autor: Maxxx, dodano: 03.11.2011 15:15

Przy takich gabarytach nie mozna autu za wiele zarzucic. Auto w miescie pali ok 10-10,5 l przy w miare rownej jezdzie i bez postoju w korkach (w wiekszosci wypadkow tak sie poruszam i osiagam taki wynik). 13 l to rzadki wyjatek przy postoju w korkach. Jesli chodzi o trase, to przy szybkiej jezdzie (120-170) potrafi spalic 9,2 l. Przy odrobinie spokojniejszej jezdzie spalanie spada znaczaco do 7,2-7,8 - przykladowo trasa Łódz-Bialka (370km) - ok 4h. Na trasach gdzie jest duzy ruch i sporadyczna mozliwosc wyprzedzania (piatkowe popoludnie, niedzielne popoludnie) trasa ok 200-300 km - potrafi spalic 6,4 l, przy podobnej jezdzie ale bez przekraczania 110 km/h mozna zejsc do 6l. Jak sie bardzo postaramy to da sie zejsc ze spalaniem do poziomu 5,5-5,6 l - trzeba wtedy bardzo rozwaznie odzowac gaz i jechac z predkosciami rzedu 60-90 - mozna sprobowac, ale nie da sie tak jezdzic na codzien.

pełny raport Ford Hatchback 2.0 Duratec

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Mondeo III

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Mondeo III

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Mondeo III
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Mondeo, oglądali także