Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Mondeo III

Trzecia generacja Mondeo trafiła do sprzedaży jesienią 2000 roku. Auto było dużo większe od swoich poprzedników, diametralnie zmieniła się również jego sylwetka pełna ostrych, zdecydowanych linii. Przy jej projektowaniu Ford częściowo skorzystał z koncepcji stylistycznej New Edge stosowanej wcześniej w modelach Focus, Ka i Cougar. W latach 2004 i 2005 model przechodził modernizacje. W USA sprzedawano go jako Forda Five Hundred oraz Mercury Milan. Ostatni Mondeo III wyjechał z fabryki w 2006 roku.

Ford Mondeo - galeria redakcyjna - prawy bok
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - schowek przedni otwarty
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - kokpit

Generacje Ford Mondeo

  • Mondeo III   2001 - 2007
    Ford Mondeo III

Komentarze redakcji

Powagosław: Ford zaskoczył wszystkich bardzo odważną stylistyką ostatniego Mondeo. Odwaga się opłaciła i czwarta generacja modelu bije na głowę nie tylko swoich poprzedników, ale i większość konkurentów. Brawo.
Luzacjusz: O tym, że to dobry i stylowy samochód ostatecznie przekonał mnie James Bond. Choć Mondeo posłużył mu tylko do podwózki z lotniska w „Casino Royale”, scena ta była dla mnie niczym stempel jakości wybity na tym ładnym wozie. Dzięki James. Bo zwykle nie ufam reklamom.

Wersje nadwozia Ford Mondeo III

Silniki Ford Mondeo III

Lista silników:
1.8 16V (125KM), 1.8 i 16V Duratec SCi (130KM), 1.8 16V (130KM), 1.8 16V (110KM), 2.0 (145KM), 2.0 (145KM), 2.5 (170KM), 2.5 ST 200 (205KM), 2.5 (170KM), 3.0 V6 24V ST220 (226KM), 3.0 i V6 24V (204KM), 2.0 TDDi (115KM), 2.0 TDCI (115KM), 2.0 TDDi (90KM), 2.0 TDCi (130KM), 2.2 TDCi (155KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Ford Mondeo

Pewna inwestycja - Ford Mondeo IV
 
Nasz test Ford Mondeo 1.6 EcoBoost, 160 KM

Wciąż prezentuje się atrakcyjnie, ma przestronne wnętrze, świetnie jeździ, a turbodoładowany silnik EcoBoost o mocy 160 KM zapewnia przyzwoite osiągi i niewielkie spalanie. Ford Mondeo kombi jest mocny w każdej kategorii, chociaż nie jest najtańszą propozycją.

Ford Mondeo II - pierwszy newedgedesigner...

Jeśli chodzi o stosunek oferowanej przestrzeni do wartości rynkowej to Mondeo drugiej generacji nie ma sobie równych. Naprawdę za niewielkie pieniądze można nabyć całkiem spory kawałek auta, które nie dość, że zaskakuje przyjemnym prowadzeniem, to też odpowiednio serwisowane nie powinno przysparzać nazbyt...

Ford Mondeo III (2001-2007) - limuzyna za rozsądne pieniądze
 
Nasz test

Przed laty elegancka limuzyna i marzenie wielu kierowców. Obecnie przystępny cenowo samochód o przestronnym wnętrzu, różnorodnych silnikach oraz dobrych właściwościach jezdnych.

Ford Mondeo - zmieszany, nie wstrząśnięty
 
Nasz test

Agent 007 zawsze miał dobry gust i nie chodzi tylko o kobiety. Samochody dobierał równie starannie. Kiedy więc pięć lat temu gruchnęła wiadomość, że w odcinku Casino Royale środkiem transportu Jamesa Bonda nie będzie Aston Martin, tylko Ford Mondeo, to na głos zapytałem "dokąd zmierza ten świat?",...

Dyskretna modernizacja - pierwsza jazda odświeżonym Mondeo
 
Nasz test

Pierwszy rzut oka na Forda Mondeo po liftingu sugeruje, że prawie nic się nie zmieniło. Dopiero bliższe porównanie wskazuje na dyskretne, choć poprawiające wygląd auta zmiany. Według skrupulatnych wyliczeń Forda w Mondeo zmieniono w sumie 1365 różnych elementów.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Mondeo

Ford Mondeo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford MondeoautoWcentrum - społeczność Ford Mondeo

najwyższe oktanyAuta - Ford Mondeo

Ford Mondeo 74,09

Ford Mondeo 72,03

Ford Mondeo [Włóczykij] 83,61

Ford Mondeo Rumcajs 74,16

Ford Mondeo Mondi 86,44

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Mondeo

LeVinh 91,67

AnzelmX 86,09

Marko55 81,28

gizmmo 75,82

Spiller 92,33

Bullet_ 90,04

mrkomar 79,73

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Mondeo

Sterownik silnika
Sterownik silnika Padła cewka zapłonowa, przy niej sterownik silnika koszty -cewka 100 zł sterowni...
IV rok
IV rok IV rok zamykamy przebiegiem 170405 km i na tym mógłbym wpis zakończyć bo jedyną ...
Listwa LPG Valtec
Listwa LPG Valtec Po setkach kilometrów na gazie padła listwa LPG - konkretnie tzw.zderzak jednego...
Eliminacja usterek, poprawianie
Eliminacja usterek, poprawianie Od chwili wejścia w posiadanie sprawdziłem i uzupełniłem płyn hamulcowy, osłony ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Mondeo

od 10 150 zł do 117 350

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (120 - 240 KM): 1.6 Duratec, 1.6 EcoBoost, 2.0 EcoBoost

 

Diesel (115 - 200 KM): 1.6 Duratorq TDCi, 2.0 Duratorq TDCi DPF, 2.2 Duratorq TDCI DPF, 2.2 Duratorq TDCi DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Mondeo
 

Najpopularniejsza wersja Ford Mondeo

Ford Mondeo 1.6 Duratec 120KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Cargo - 1 300
Bezpieczne dziecko - 1 100

Cena katalogowa

63 900

Zobacz ofertę Ford Mondeo 1.6 Duratec 120KM - 4 drzwiowy sedan
 

Ford Mondeo najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC (195 KM)
Citroen C5
2.2 HDi FAP (204 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOFLEX (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 177KM, benzynowy.
Cena: 102 700 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 15 800 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.7 136KM, diesel.
Cena: 106 100 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 18 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Mondeo

Ford Mondeo
2.0 benzyna 145 KM
132 000 km, 2008
35 600 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 140 KM
159 400 km, 2007
28 900 PLN
Ford Mondeo
1.8 benzyna 125 KM
174 000 km, 2001
10 900 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 130 KM
184 000 km, 2003
11 800 PLN

Ocena auta Ford Mondeo III

  • Średnia ocena
    na podstawie 1294 opinii
  • 4,15
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Ford Mondeo Sedan 2.0 TDCi (130 KM)

Od miesiąca jeżdżę nowym Mondeo 2.0 TDCi 130 KM. Za 95 tys. mam pełne wyposażenie (w tym ESP. ksenony, IDV, wszystkie poduszki). Jedyna wada samochodu to: gdzie by nim pojechać. Samochód za szybki na polskie drogi. Mimo 6-biegowej skrzyni biegów, nawet w trasie często jeździ się na 4-tym biegu. Spowodowane jest to tym, że trudno dostosować się do innych użytkowników drogi, którzy jadą zazwyczaj taką prędkością, że albo jedzie się za nimi na wysokich obrotach na 3-cim biegu, albo na niskich na 4-tym biegu. Po włączeniu 3-go biegu przy ruszaniu spod sygnalizatora inne pojazdy nieprawdopodobnie szybko oddalają się we wstecznych lusterkach. Na trasie z Warszawy do Łodzi nikt mnie nie wyprzedził, ja wyprzedziłem wszystkich. Jeśli chodzi o dynamikę jazdy przy dużych prędkościach (powyżej 130 km/h) auto bezkonkurencyjne (konkurencja tylko ze strony aut z górnej półki np. niektórych mercedesów i audi lub samochodów wybitnie sportowych). Przy 190 km/h samochód bezpiecznie się prowadzi, jest na tyle...

dodał: Rafał
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V (110 KM)

Mam już dość spore doświadczenie z autami tej klasy i większymi (VW Passat, Peugeot 406, Opel Vectra, Chrysler Voyager) i jak dotąd Mondeo wypada najlepiej. Każde z tych aut miało swoje zalety, ale żadne nie miało ich tylu naraz i nie dawało takiej przyjemności i frajdy z jazdy. Zawiodłem się zwłaszcza na VW Passacie (dostałem go jako auto służbowe, więc nie miałem wyboru), przez wielu uznawanym za lidera w tej klasie. Zawieszenie miał za miękkie, wnętrze za czarne, dużo palił, był znacznie głośniejszy niż Mondeo, a silnik 1.8T (skądinąd bardzo dynamiczny) wytrzymał 85 tys. km, po czym podziękował za współpracę (rozpadła się turbosprężarka). Przed zakupem zasięgnąłem opinii co do trwałości wśród innych innych użytkowników Mondeo - ich auta przejechały niejednokrotnie po 150 - 200 tys. km, i poza drobiazgami w rodzaju przepalonych żarówek czy piszczących hamulców, jeżdżą od przeglądu do przeglądu. Zużycie paliwa utrzymuje się na tym samym poziomie, nic nie trzeszczy, z czasem zużywają się...

dodał: nedwed1@wp.pl
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi (130 KM)

TDCI to bardzo wrażliwy silnik, więc trzeba o niego szczególnie dbać. Przede wszystkim kupić samochód ,który jeździł tylko za granicą (gwarancja ,że złej jakości paliwo nie zepsuło nam wtrysków), w Polsce tankować na sprawdzonych stacjach BP, Orlen;mozna też dodawać co 5000 km preparat do czyszczenia wtrysków(dostępny na stacjach) i dbać o turbinę - poczytajcie sobie o tym w internecie. JAKO IEKAWOSTKA: przez pomyłkę zatankowałem mu 30l benzyny 98 (na orlenie znaczki benzyny 98 verva i oleju verva sa bardzo podobne) i miał minieJ więcej pół na pół benzyny i oleju i jechał , bardzo osłabł i trochę przerywał ale JECHAŁ !!!!! Po spaleniu benzyny i dolaniu mu na maxa oleju wszystko wrócił do normy - szybki, zrywny jak zawsze. Mechanik powiedział ,że nic się nie powinno dziać. Więc kochani dbajcie o swoje samochody a potem wystawiajcie im niskie oceny albo kupcie sobie trabanta

dodał: robiz@vp.pl
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi (130 KM)

Nigdy nie miałem przekonanania do fordów dopóki nie kupiłem swojego pierwszego mondeo. Mam nadzieję , że z tym będzie podobnie. Jeździłem wcześniej wieloma samochodami : 2 passaty - NIGDY WIĘCEJ , Opel Vectra - całkiem przyzwoicie , BMW 540 - o zgrozo makabryczne auto i uważam , że mondeo jest w tej klasie aut najlepsze . Można mieć zastrzeżenia do delikatności silników diesla ale to nie wina konstrukcji tylko naszego paliwa :(. Te auta w niemczech robią po pół miliona km bez remontu . Przed zakupem diesla pytałem kolegi który jest serwisantem w autoryzowanej stacji obsługi i twierdził , że problem wymiany wtryskow znika jeśli tankuje się paliwo dobrej jakości (najlepiej bezsiarkowe) na dobrych stacjach . Wtryski najczęściej padają ponieważ właściciel chce zaoszczędzić 5 grosików na literku i tankuje byle gdzie :)) Miejmy nadzieję , że jego słowa są prawdą .

dodał: Krzysiek
Ford Mondeo Sedan 2.0 (145 KM)

przyjemny samochód do jazdy . Dobrze trzyma się drogi , dynamiczny . Ale dramatyczny w utrzymaniu !!! ciągle coś w nim się psuje . Po Toyocie Avensis to prawdziwa porażka . Jest wręcz niebezpieczny !! Dosłownie 12 km po wyjechaniu po przeglądzie po 100.000 km silnik gaśnie przy wchodzeniu w zakręt . Według serwisu układ zapłonu ponoć padł . Nie znam się za bardzo na mechanice ale brzmi to zatrważająco . Poza tym klima już raz padła , podświetlenie regulatorów nawiewu padło ( a nowe z wymianą to 800 zł ) , silniczek spryskiwacza . felgi (stalowe) są tak miękkie , że co poważniejszy dół ( a takich w Polsce nie brakuje - szczególnie po zimie ) to trzba je prostować ( nawet oponiarz jest zdziwiony , że w ´takiej furze takie badziewie´) . Gdyby nie to , to samochód bylby super .

dodał: albertuss@interia.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Mondeo

Ford Mondeo Kombi 2011 Ford Mondeo IV Kombi 1.6 EcoBoost 160KM - galeria redakcyjna Ford Mondeo III Hatchback - galeria społeczności Ford Mondeo ST220 Ford Mondeo IV Kombi 2.0 TDCi 140KM - galeria redakcyjna Ford Mondeo II Hatchback - galeria społeczności Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna Ford Mondeo III Sedan - galeria społeczności Ford Mondeo Hatchback 2011 Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Mondeo

  • 1.
  • 3,25 Ford Mondeo I 2.0 i 16V (136KM) 1993r.
    dodał: Dzemek, 02.02.2012

    Autko naprawdę ładnie jeździ na gazie jak i na benzynie,czasami coś potrafi zawieść :) raz na rok trzeba przeczyścić styki bezpieczników instalacji bo w innym wypadku instalacja się wyłącza zaczynają mrugać wszystkie kontrolki na przemian na przełączniku lpg-benzyna albo wcale nie świecą,w tedy na szczęście zostaje nam benzyna i bezproblemowo dojeżdżamy do domu. W tym całym przebiegu ok 180000 km raz wymieniałem parownik koszt 450 zł butle lpg koszt 350 zł przewód główny od zasilania (tankowania lpg) gdyż został zmiażdżony tylnym odbojem obok sprężyny przez złą instalację montażową ,koszt wymiany 150 zł, i do tego przebiegu wymieniany był 3 razy filterek gazy lpg. Autko wciąż dobrze pomyka na lpg i benzynie.Nie falują mi obroty jak to bywa w wielu przypadkach samochodów ,przy ostrej jeździe przy wyrzuceniu auta na luz czasem lubi zgasnąć ale przy normalnej nic takiego się nie dzieje i jest OK.

  • 2.
  • 5,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (125KM) 2003r.
    dodał: jano, 29.04.2010

    Auto kupilem nie dawno. teraz ma na liczniku 108.000km. Gaz byl instalowany kdy mial 60.000km. Ja z nim narazie zrobilem 3.500km. Kdy go kupilem, szarpal na gazie. Bylo trzeba wymienic swiece i kable do swiec. Poprzedni wlasciciel o niego bardzo nie dbal. Od tej pory nie mam z gazem problem. Jezdzi bardzo dobrze. Spalanie na trasie miedzy 9 i 10 litrow gazu na 100km. Po przeliczeniu na benzyne to wychodzi do 5 litrow. Na odcinku Wieliczka - centrum Krakowa(16km) spali do 12 l gazu. W samym miescie by chyba bylo i 14l/100km. Do tego trzeba doliczyc benzyne bo zanim sie nie nagrzeje do 20-30 stopni to jedzie na benzynie. Ale to narazie niewiem ile wychodzi. Jestem zadowolony z instalacji gazowej, bo mam duze mocne auto i jezdze za tanio.

  • 3.
  • 5,00 Ford Mondeo II 2.5 i 24V (170KM) 1998r.
    dodał: MIROSŁAW.A, 17.08.2013

    WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!!

  • 4.
  • 4,50 Ford Mondeo II 1.6 i 16V (90KM) 1997r.
    dodał: hans, 30.09.2009

    W kilka tys. km po zamontowaniu LPG doszło do "wydmuchania" uszczelki spod głowicy (podobno norma dla aut zagazowanych z przebiegiem ponad 100kkm); poza tym żadnych problemów. Ważne: okresowa wymiana filtrów oraz smarowanie wtryskiwaczy LPG (Penetrus lub podobny środek) - bez tego ryzyko awarii (zatarcia) wtryskiwaczy. Różnica w mocy zauważalna lub nie w zależności od jakości LPG. Spalanie poniżej 10l/100km, w trasie przy spokojnej jeździe można było zejść poniżej 8l/100km.

  • 5.
  • 4,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (110KM) 2001r.
    dodał: raphael, 06.08.2012

    Witam, samochód kupiłem zagranicą bez instalacji gazowej przejechane 110tyś zamontowałem instalacje 4 generacji starownik STAG 4 wtryski Valtek 4 + Smarowanie gniazd zaworowych fordowi nie zaszkodzi.Instalacja działa bez zarzutu samochód spala w cyklu mieszanym 9litr, najważniejsze to wymiana filtra fazy lotnej i ciekłej wymieniam co 10tyś.Prosta sprawa samemu można wymienić cena filtrów to 18zł. Polecam tylko trzeba dbać Jak dbasz tak masz :)

  • 6.
  • 2,50 Ford Mondeo IV 2.0 Duratec (145KM) 2007r.
    dodał: KOWAL, 13.03.2012

    witam miałem nieprzyjemność zakładać gaz w lublinie na lubartowskiej generalnie partacze oszuści i ludzie nie znający się na montażu,nie umieją usunąć usterek jeżeli ktoś chce montować gaz tej firmy to tylko w Warszawie na ul.chełmżyńskiej tam tez została poprawiona instalacja po centrali w lublinie człowiek z chełmżyńskiej w sposób fachowy i profesjonalny zdjagnozował i usuną usterkę w moim aucie SZCZERZE ODRADZAM MONTAŻ W LUBLINIE

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Mondeo

Ford Mondeo

831 komentarzy

552 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~henry~henry

93 to raczej przetop a nie naprawa

~rucio~rucio

witam miałem mondziaka 1,8 diesel 98rok super jezdziłem nim 5 lat nic się nie działo taka prawda jak dbasz tak masz

~sebowski~sebowski

Zbyszek nie bądz jak Twój stary... daj na luz mam takiego samego Mundiala i 0 problemów . Pozdro brachu .

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 746
Przejechany dystans
35 643 526 km
Zatankowanego paliwa
1 822 887 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 769
Wydanych pieniędzy
2 886 869 zł
Średnie wydatki na auto
1 356 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 350
Wydanych pieniędzy
3 796 049 zł
Średnie wydatki na auto
1 783 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 129)

Testy zderzeniowe Ford Mondeo

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Mondeo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Mondeo

Ford Mondeo
2007

Ford Mondeo

Ford Mondeo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Mondeo III

Na podstawie 1435 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: HUBA, dodano: 15.01.2014 10:46

W tym temacie nikt mnie nie zagnie, bo autem przeleciałem już 30tys.km w ciagu 8,5 miesięca i za każdym razem sprawdzałem spalanie przy danych prędkościach i przy danych warunkach. Nie mam też kompleksu spalania, jak to mają w znacznej części posiadacze diesli, zaniżając wartości. Na wstępie zaznaczam, że wartości to NIE spalanie chwilowe (!); jest to średnie spalanie na trasie minimum 120km (miasto ok. 70km), a w większości powyżej kilkuset (jeżdżę regularnie za granicę), najczęściej z pełnym bagażnikiem i 4 osobami na pokładzie. Ponadto zimą i latem splanie jest podobne, bo latem silnik dodatkowo obciąża klima. Wersja Titanium (dodatkowe obiciążenie z racji wyposażenia), manual - 6 biegów, równiutkie 320Nm od 1450-4800obr/min (diesle maja przeważnie 320Nm miedzy 1900-3000obr.min), miekkie turbo tylko dla wyrównania wykresu momentu obrobowego, bijące 1/3 ciśnienia nowoczesnego diesla, więc nie czuć w ogóle turbodziury. Tak więc, miasto przeważnie 13,5l/100km przy średnim natężeniu ruch i odcinkach minimum 5km. Więcej, niż 14,3l/100km jeszcze nie widziałm (korki - Wrocław). Po 2km przeważnie silnik jest już w pełni nagrzany, więc spalanie zauważalnie spada do podanej wartości. Trasę podzelić można na krajową i autostradę. Na krajówkach, jak się leci 90-100km/h, to 7,5l/100km nie jest żadnym wyczynem. Mój rekord na krajówce to 6,3l/100km, a wielokrotnie powtórzyłem wynik poniżej 7l/100km przy dużym natężeniu ruchu, w którym bez sensu było wyprzedzać. Dynamiczne przemieszczanie się z prędkościami 130km/h i nieodłącznym wyprzedzaniem na pełnym gwizdku to już 8,5-9,0l/100km. Na autostradzie to już różnie. Podróżowanie po średnich górkach z prędkością docelową 130km/h - ok. 7,7-8,5l/100km, 160km/h - 9,5-10,5, 180km/h - 12,5l/100km, 200km/h - 13,2-14l(15l - góry i pod mocny wiatr)/100km. Po płaskim terenie przy 200km/h i przy jeździe pod lekki wiatr średnie spalanie przeważnie w okolicach 12,5l/100km. Wyniki są wg komputera, a ten ma uchyb max. +/-0,2l/100km, co też wielokrotnie sprawdziłem. V-max to 255km/h na paliwie Pb100+. 200km/h to okolice 4000obr/min na 6-tym biegu. Z awarii póki co tylko urwany pasek od alternatora 4000km po wymianie (Continental). Stan licznika - ok. 200´000km. W trybier serwisowym mam zanotowane średnie splanie od nowości auta - 9,4l/100km. Czy jest oszczędny? Dziwne pytanie, jak się kupuje zaturbione auto z 220KM...

pełny raport Ford Hatchback 2.5 Turbo Duratec

autor: kyluzacz@gmail., dodano: 07.10.2010 19:39

Miło się samochodzikiem śmiga. Po mieście pali przyzwoicie około 6-7l w zimie o litr więcej. Warto dbać o świeczki i o olej. Ja leje mobila 10w-40. Przy jeździe tgz. EKO. można spalić na trasie okuło 4,5-4,9l. Ale nie polecam. Chamowanie silnikiem na commonrailu to porażka po pierwsze zaciera się pompa po drugie wtryski się zapiekają. no ale wtedy ma sie 4,5l na setke. 2 sprawa to nie lac żadnych verv ulitmatów i innych super paliw bo to też niszczy pompę( Pompa delphi lubi sie łuszczyć a to zabija wtryski). Najlepsza zwykła ropa z statoila albo co tam kto woli. Kopcic po kopci pare razy na trasie dac buta na przeczyszczenie i to wszytsko żadnych specyfików do baku. Dbać o olej i filtry + świeczki i bedzie jeździł długo dłogo. A jak ktoś twierdzi że ford gówno wort. to znaczy że nigdy w zyciu nie miał do czynienia z fordem albo dostał zajezdzony model w ostateczności nie potrafi jezdzic dieslem na commonrailu. Sam jestem po wymianie najpierw pompa + wtryski koszt 10k zł( lalem tylko ultimate) petem wtrysk zgubił kod ( 400 zł czyszczenie i program). Pozdrawam

pełny raport Ford Kombi 2.0 TDCi

autor: Koziołek, dodano: 23.02.2012 12:23

W mieście jeżdżąc jako przewóz osób palił około 9 litrów na 100km. Jazda oszczędna - rzadko widuje się ludzi zarabiających w ten sposób w sprintach od świateł do świateł. Samochód zresztą zwyczajnie się do tego nie nadaje. Jak tylko go kupiłem, z trudnością wziąłem skodziankę 1,9tdi (Octavia) na tym dystansie. Z tuningowanym MB 190 już rady nie dałem. Teraz (luty 2012) pali mi ponad 10 l, głównie z powodów przepalania co jakiś czas, i nagrzewania przed jazdą. Jak było -15 brał ponad 11 l. Byłem w szoku. Gdy temperatura wróciła do normy, spalanie też się uspokoiło.Co do dolnych granic, myślę że legendy eco-drivingu potrafiłyby dobrym egzemplarzem dojść do granicy 5l w trasie. Ja jeżdżąc Warszawa-Sandomierz, i Warszawa-Wilno schodziłem poniżej 6 l bez większych problemów. Fakt, że nie jeżdżę jak większość naszych kierowców, wyprzedzających na siódmego, i robiących tor wyścigowy z dziurawych i źle oznaczonych dróg. 100-120 km/h. Nie rwąc go, nie przyspieszając gwałtownie można pokusić się o pobicie kosztowe aut TDI z Volkswagen grupy. Palą ponoć poniżej 5l ropy, ale ropa droższa teraz...Who is the Boss?! :)

pełny raport Ford Sedan 1.8 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Mondeo III

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Mondeo III

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Mondeo III
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Mondeo, oglądali także