Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III

Lata produkcji: 1999 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Ford Mondeo III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford Mondeo III

Liczba ocen: 1 537
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Radosław Peda
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
Ogólnie Auto jak najbardziej dobre, silnik jeszcze mnie ani razu nie zawiódł. Blacha zdarza się rdza na drzwiach, podłoga cała. Największa wadą tego auta to słaba elektryka problemy typu otwierające się okna czy brak możliwości otwarcia klapy bagażnika jedynie kluczem wtedy. zawieszenie jest ok aczkolwiek niewygodnie dla mnie wchodząc w ostry zakręt duża prędkością oraz silnik zamulony dopiero od 2500 obrotów zaczyna się coś dziać. Skrzynia biegów dobra nie blokuje się nie hałasuje bez oporu wchodzą biegi. Wielki minus ,że posiada te auto dwumase.
4,6
~MichalMichal
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
Samochód nigdy mnie nie zawiódł. Moim zdaniem nie ma nic lepszego na rynku za te pieniądze. Samochód jest przestronny, wygodny chociaż nie jest to szczyt marzeń ale tego nie należy oczekiwać po tej klasie samochodu, bagażnik pojemny, samochód nie jest przesadnie duży więc nadaje się jako pierwszy samochód jak w moim przypadku. Widoczność jest dobra, chociaż siedzi się dosyć wysoko. Wrażenia z jazdy są pozytywne. Zawieszenie i układ kierowniczy pozwala na agresywniejszą jazdę. Wygląd pomimo swojego wieku jest naprawdę przyzwoity i może się podobać. Wiadomo, nie ma samochodu idealnego i w przypadku tego też znajdziemy wady.
4,3
~Re5pect
Ford Mondeo III
Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW
Samochód spełnia moje wszelkie wymagania, duży i pojemny, na spokojnie na najwyższym możliwym ustawieniu fotela nie mam problemu żeby wsadzić nad siebie rękę a mam 192cm wzrostu. Elastyczny silnik który zbiera od dołu, jednak musi być zadbany. Skrzynia (u mnie 5 biegowa) dobrze dobrana do silnika 2.5 v6, (5 bieg, 3000rpm = 120km/h). Fordowskie silniki z opinii wielu osób lubą pić olej i tak samo było w moim przypadku jednak płukanka silnika oraz lanie dobrego oleju naprawiły błędy poprzedników i nie ma problemów z poborem oleju. Ceny części, filtrów oraz innych gratów wydaje mi się że na normalnym poziomie.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Problem rozwiązany
4 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
4 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III