Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III

Lata produkcji: 1999 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Ford Mondeo III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford Mondeo III

Liczba ocen: 1 521
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Re5pect
Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW
Ford Mondeo III
Samochód spełnia moje wszelkie wymagania, duży i pojemny, na spokojnie na najwyższym możliwym ustawieniu fotela nie mam problemu żeby wsadzić nad siebie rękę a mam 192cm wzrostu. Elastyczny silnik który zbiera od dołu, jednak musi być zadbany. Skrzynia (u mnie 5 biegowa) dobrze dobrana do silnika 2.5 v6, (5 bieg, 3000rpm = 120km/h). Fordowskie silniki z opinii wielu osób lubą pić olej i tak samo było w moim przypadku jednak płukanka silnika oraz lanie dobrego oleju naprawiły błędy poprzedników i nie ma problemów z poborem oleju. Ceny części, filtrów oraz innych gratów wydaje mi się że na normalnym poziomie.
4,4
~Wiktor
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
Ford Mondeo III
Za całokształt Mondeo MK3 dostaje ode mnie 5. Czemu? Silnik mimo usterki nigdy mnie nie zawiódł. W zimę odpalał na strzała w każdej temperaturze. Pracował ładnie na całym zakresie obrotów 1000-7000(nie był oszczędzany). Układ kierowniczy i to jak auto się prowadzi, to dla mnie bajka. Skrzynia z początku irytująca, później do przyzwyczajenia się i tyle. Karoseria o dziwo w ładnym stanie - kolor Czarna Perła. Poza brakiem rdzy, auto jak na swoje lata prezentuje się naprawdę fajnie. Bagażnik bardzo pojemny(zwłaszcza po złożeniu tylnej kanapy. W środku dużo miejsca dla pasażerów, z tyłu siedzi się wygodnie. Jako kierowca także nie narzekałem. Klimatyzacja i grzanie w aucie działają aż miło. Nagłośnienie jak dla mnie w porządku, co ciekawe po tylu latach zmieniarka CD wciąż działa bez problemu. Parę schowków, doświetlenie przestrzeni pod nogami kierowcy i pasażera z przodu, doświetlony schowek, radio sterowane z kierownicy, co miłe w wersji Ambiente moje auto posiadało tempomat. Łatwy dostęp do bezpieczników poprzez wyjęcie schowka, łatwy dostęp do gniazda OBD ll.
4,3
~Piotr
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Ford Mondeo III
Dobry na trasy i zadziwiająco dobry w miejskiej jeździe, świetne prowadzenie, które umożliwia łatwe manewrowanie na parkingu czy w wąskich uliczkach. Nie ma problemu z załadowaniem i przewiezieniem 2 metrowej rozłożonej kanapy, przy normalnym rozłożeniu siedzenia kierowcy, także można stwierdzić, że jest bardzo pojemny. Bardzo dużo miejsca na nogi oraz miejsca nad głową. Jestem w stanie usiąść sam za sobą w bardzo komfortowych warunkach, mimo że mam 190 cm wzrostu. Da się przewieźć 5 osób ale siedzisko na środku nie jest zbyt komfortowe ze względu na tunel środkowy. Dobrze działająca automatyczna klimatyzacja, ogrzewanie szyb (w tym przednich). Ma trochę problemów z elektryką jak zrobi się wilgotno (np. nie chce się złożyć jedno z lusterek). Dobra amortyzacja i wygłuszenie (przy 140 na godzinę jest 4 tyś. obrotów i da się w spokoju rozmawiać). W wersji Titanium X bardzo dobre i miękkie materiały, półskóry regulowane elektrycznie, skórzana kierownica, elektronicznie składane i regulowane lusterka, PODGRZEWANIE PRZEDNIEJ SZYBY

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 127
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
3 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III