Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW 2007-2014

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,1
~pshemas
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Auto kupione z dużymi nadziejami. Niby wszystko ok ale brakowało przysłowiowej kropki nad i. Plus za komfort i ilość miejsca oraz wyposażenie (titanum). Minus zdecydowanie silnik i skrzynia biegów. Trzeba się sporo napocić żeby spalić w mieście poniżej 10l. W trasie pow. 140 km/h spalanie też masakra- silnik pracuje wtedy na 4k obrotach więc nie jest za cicho- ewidentny barak 6-go biegu. Do tego pojawiająca się korozja- dół drzwi, nadkola,miejsce nad przednią szybą czy tylna klapa. Luzy na fotelu kierowcy. Chłodnica klimy też już nadawała się do wymiany bo co sezon brakowało czynnika. Ogólnie po najwyzszym modelu Forda z największym wyposażeniem z tamtych lat spodziewałem się czegoś więcej.
4,5
~mm
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Bardzo solidne auto, brak poważnych usterek. Mondeo znakomicie się prowadzi, super trzyma się drogi. Jest bardzo wygodne, dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Na plus ogrzewana przednia szyba. Uważam, że do tak dużego auta 2.0 145KM jest nieco za słabe - zwłaszcza jeżeli chodzi o przyspieszenie. Brakuje też 6 biegu. Z drugiej strony jest to solidna, niezawodna jednostka. Co do spalania - jest ono dość spore. Przy prędkości 140 km/h pali 9-10 litrów w zależności od załadowania auta. W mieście 12-14 (lato-zima). Po krajowych drogach 7,5. Dziwne, że auto tej klasy nie ma wyłączanej poduszki powietrznej pasażera w standardzie - w ASO można domontować. Generalnie jestem zadowolony, duży komfort jazdy i bezpieczeństwo.
4,4
~Marcin
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Auto osobiscie kupione w Niemczech, z pewnego zródła wiec cena nie była okazyjna :( przejechałem nim ok 20 tys km i generalnie nie bardzo jest sie do czego doczepić. Zalozona zostala instalacja gazowa wiec ekonomia jest juz ok. Osiągi takie sobie, brakuje ze 20-30 KM. Za to nadrabia przestrzenia wewnetrza, szczegolnie bagazową. Jestem zadowolony z tego auta.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW 2007-2014
9,2
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Zużycie paliwa bardzo mocno uzależnione od sposobu jazdy. Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu i jazda po drogach krajowych z prędkością do 100km/h,hamowanie silnikiem i ogólne eco jazda, odwdzięcza się zapotrzebowaniem na poziomie ok 6,5/100km. Ale już jazda po mieście w korkach to ok 10l i więcej, jazda autostradą z przepisową prędkością to ok 9-10l. Ogólnie mało nie pali w stosunku do oferowanej mocy.
10,7
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Mój styl jazdy raczej spokojny, zmiana biegów przy 3-3,5 tys, bez gwałtownych ruchów. Jazda autostradą z prędkością 140 km/h to spalanie 12 - 12,5l Jazda w mieście czyli głównie od świateł do świateł + warszawskie korki to ok 14l. Jazda w cyklu mieszanym to ok 11-12l. Najmniejsze spalanie jakie udalo mi się osiągnąć to podczas jazdy drogą krajową na odcinku ok 200km mondziak spalił ok. 9l gazu.
9,8
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Po założeniu LPG jest bardzo dobrze. Znalazłem w W-wie autoryzowany serwis, który cenowo bije na głowę inne. Przykładowo dołożono mi oryginalny tempomat za 450 PLN. Może być lepiej? Części z porównaniu z VW o wiele tańsze. Utrzymanie w całości więc tej klasy samochody wychodzi bardzo korzystnie. Jest to niewątpliwie jeden z większych atutów tej marki.

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 33
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
19 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
4,5
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 144 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Instalacja wykonana prawie 2 lata temu, przejechane ponad 40 tyś. km. Do chwili obecnej kilka wizyt serwisowych (3 razy kontrolka check engine - uboga mieszanka, 1 przegląd okresowy). Problem zawsze rozwiązany w ramach gwarancji (poza przeglądem okresowym, który jest płatny). Ogólnie Automix jest godny polecenia!
4,5
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 144 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Instalacja wykonana prawie 2 lata temu, przejechane ponad 40 tyś. km. Do chwili obecnej kilka wizyt serwisowych (3 razy kontrolka check engine - uboga mieszanka, 1 przegląd okresowy). Problem zawsze rozwiązany w ramach gwarancji (poza przeglądem okresowym, który jest płatny). Ogólnie Automix jest godny polecenia!
5,0
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 263 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Witam, zakładałem już drugą instalacje gazową w tym warsztacie. Obsługa jest tam bardzo profesjonalna i z całą pewnością mogę polecić ten warsztat. Przy montażu w drugim samochodzie jestem jeszcze bardziej zadowolony z usługi. Kolektory ściągane do wiercenia co mam potwierdzone zdjęciami. Zero strach a jaka oszczędność dla portfela!
Ford Mondeo IV Kombi