Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford S-Max

Lata produkcji: 2006 - teraz
Segment: Vany
Duży, usportowiony van (segment K) produkowany od 2006 roku. Zgodnie z ideą Forda, S-Max miał uzupełnić lukę pomiędzy 7-osobowym vanem Galaxy, kompaktowym MPV C-Max oraz modelem Mondeo kombi (S-Max dzieli z nim wiele komponentów). To pierwszy samochód amerykańskiej marki stworzony zgodnie z koncepcją „Kinetic Design”. Model został bardzo dobrze przyjęty na rynku. Jest pierwszym Fordem w tej dekadzie, który zdobył nagrodę Europejskiego Samochodu Roku (2007). Od 2015 roku oferowana jest druga generacja S-Max.

Komentarze redakcji

Powagosław: Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.
Luzacjusz: Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

Wypełniając lukę pomiędzy kompaktowym C-Maxem a flagowym Galaxy, Ford postanowił nadać swojemu produktowi sportowy charakter, nieczęsto spotykany w segmencie minivanów. S-Max otrzymał więc karoserię, która pomimo swoich niemałych rozmiarów, prezentuje się bardzo dynamicznie. Indywidualny styl nadają wyglądowi zewnętrznemu finezyjne reflektory, jedyne w swoim rodzaju „skrzela” umieszczone w przednich nadkolach oraz szyby boczne o linii zwężającej się ku tyłowi.

Co ważne, projektantom udała się niełatwa sztuka połączenia awangardowej stylizacji nadwozia z bardzo obszernym wnętrzem. Ogrom przestrzeni zaoferowano zarówno na przednich siedzeniach, jak i oddzielnych fotelach tylnych. Co prawda ilość miejsca w opcjonalnym trzecim rzędzie siedzeń jest mizerna, jednak od typowo dodatkowych miejsc trudno oczekiwać czegoś więcej. Rodziny ucieszy z pewnością przestrzeń bagażowa zapewniająca gigantyczną pojemność i wysoką funkcjonalność.

Do rodzinnych wojaży zachęcają ponadto wygodne siedzenia, sam kierowca doceni też perfekcyjną pozycję za „kółkiem”. Nie bez znaczenia jest odpowiednia czytelność wszelkich wskaźników, prostota obsługi elementów kokpitu, znakomita widoczność oraz niezła jakość wykończenia. Podkreślić należy też sam design wnętrza – podobnie jak w przypadku stylizacji nadwozia, charakteryzuje się on oryginalnością.

Podwozie fordowskiego minivana spodoba się z pewnością kierowcom o sportowym usposobieniu. W tym segmencie aut trudno o model równie zwinnie pokonujący ostre łuki. Radości z jazdy sprzyja ponadto precyzyjny układ kierowniczy. Co więcej, znakomite własności jezdne konstruktorzy Forda zdołali połączyć z niezłym komfortem podróżowania.

Atrakcyjny z zewnątrz, obszerny wewnątrz i świetny w prowadzeniu – S-Max ma się czym pochwalić. Problem w tym, że do jego zakupu potrzeba nieprzeciętnie dużej ilości gotówki. Wysokiej ceny nie usprawiedliwia nawet bogate wyposażenie seryjne, w którego skład wchodzi m.in. pakiet airbagów, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz dwustrefowa klimatyzacja.

Dane techniczne Ford S-Max

Silniki

Moc silników 100-240 KM

Poj. silników 1 498-19 967 cm3

Prędkość maks. 174-235 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,9-13,9 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Ford S-Max

Średnia ocena modelu

na podstawie 180 opinii

4.22

Średnia dla segmentu: Vany 4.13

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

Wady

- Wyciszenie

- Stosunek jakość/cena

- Wentylacja i ogrzewanie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (81%)
NIE (19%)

Wybrane oceny kierowców Ford S-Max

Postanowiłem napisać drugą opinie po ponad 5-ciu latach posiadania auta. Może będzie ona bardziej wiarygodna i przydatna dla innych bo ... więcejpoparta z długim obcowaniem z pojazdem. Ogólna ocena jest podobna jak wcześniej. Dobrze. niestety awaryjne drobiazgi to "specjalność" Forda. U mnie dwa razy na gwarancji wymieniano linkę od maski. Jakby wymieniali 10 razy, też by to nic nie dało bo jej konstrukcja jest wadliwa. Za wąski pancerz. Wilgoć zamarza jak duży mróz i blokuje linkę. Zmieniłem na prywatnie dorabianą i kłopot się skończył. Powolne opuszczanie klapki schowka pasażera przestało działać. Ale funkcjonuje "tradycyjnie" bez tego. Przednia szyba zaczęła się rozwarstwiać na górnej krawędzi. Nic się nie dzieje, ale źle wygląda. Wydech koroduje, ale nadal działa poprawnie. Logo z przodu i z tyłu wymienione bo się łuszczyło. Ford robi to za darmo nawet w starszych autach. A nie lepiej od razu montować solidne? ukryj
dodano 19.07.2014 przez
To nie jest auto idealne. Ale czy takie istnieje? Każde ma swoje wady i zalety. I nie do wszystkiego się ... więcejnadaje. Ale bzdur wypisywanych przez niektóre osoby nie sposób pominąć. Nie ma auta na 6 pod każdym względem, ale i nie ma na 1. Nawet "Maluch" ma plusy. Choćby zwrotność czy koszty utrzymania. Czy to jacyś frustraci, czy znudzone dzieci piszą, że wszystko w S-maxie jest złe? Ogólnie auto wygodne, funkcjonalne i nie sprawiające większych problemów. ukryj
dodano 22.08.2011 przez
W klasie Vanów wg mnie nie ma nic lepszego. Nie wygląda jak typowy autobus, świetnie jeździ (lepiej niż wiele osobówek), ... więcejcichy jak meleks. Skrzynia dwusprzęgłowa spisuje się bardzo dobrze (ciut gorzej od DSG podobno)ale nic nie szarpie, płynnie przenosi moment. Spalanie oczywiście o wiele większe niż obiecuje producent. Średnia z 8 tys. równe 11 l/100km (jazda 50/50 miasto-trasa). Akurat na tyle zakładałem przed kupnem bo tyle producent podaje spalanie w mieście ;)Przepastny bagażnik, nawet przy 3 rzędach foteli coś się jeszcze da wrzucić. 3 i 2 rząd siedzeń po złożeniu tworzą równiutką podłogę. Dobra propozycja dla rodziny 2+3 bez rezygnacji z przyjemności z jazdy. Długa lista wyposażenia ale brakuje elektrycznej klapy, fajne oświetlenie wnętrza oraz na zewnątrz. Bardzo ładny lakier perłowy Ice White. ukryj
dodano 04.12.2012 przez
Przez cały okres eksploatacji nie miałem żadnych problemów z tym samochodem. Świetne auto w najlepszej wersji wyposażenia, ma wszysko co ... więcejtrzeba.Uważam że obsługa jest świetna, i nie trzeba uczyć się grubych instrukcji obsługi jak to jest w innych samochodach.Człowiek wsiada i wie do czego wszysko służy, bez udziwnień i bajerów. ukryj
dodano 23.04.2008 przez
Zobacz oceny Ford S-Max Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ford S-Max

Pb
6,93 - 14,33
Na podstawie 51 raportów spalania
ON
4,97 - 13,03
Na podstawie 168 raportów spalania
LPG
14,00
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford S-Max

Napęd (EcoBoost+PowerShift) dla ceniących komfort i drzemiący zapas mocy. Silnik cichy i bardzo elastyczny (300Nm w szerokim zakresie). Przy umiarkowanej ... więcejjeździe miejskiej pracuje w zakresie 1500-2500 obrotów i jest niesłyszalny i to mnie w nim urzekło podczas jazd próbnych. Automat+turbo wymaga przyzwyczajnia, tj. nagłe wciśnięcie gazu powoduje redukcję biegu (czasem dwóch) i zwiększa spalanie, jeżeli jednak wciśniemy lżej i pozwolimy "zaskoczyć" turbinie mamy piekny, cichy ciąg bez redukcji i nadmiernego zużycia. Warty rozpatrzenia przy miniejszych przebiegach (20-25k rocznie), bo porównywalny osiągami TDCi 200KM z automatem kosztuje 11k PLN więcej i nie ma PowerShift´a tylko tradycyjny automat, więc będzie się zwracał długo. Komentarz do minimalnego zużycia 7.4l/100km. Droga krajowa, 360km, jazda w "sznurze" samochodów, po drodze 2 miasta, kilkadziesiąt wiosek, przelotowa poza wioskami 100-110km/h, lato, klimatyzacja włączona, 2 osoby. Po zatankowaniu zasięg 900km, ale rozumiem, że to ekstremum. Normalnie, przy planowaniu trasy z rodziną zakładam 750-800km na baku, w mieście ok. 650km. Zużycie wzrasta szybko na autostradzie (wiadomo, wysokie auto), przy 140km/h jest to ok. 10,5, przy 150km/h już 12, ale z drugiej strony komfort w Niemczech duży, bo jadąc 140km/h i czekając na zwolnienie lewego pasa, po krótkim przyspieszeniu masz 160km/h w momencie zrównania się z wyprzedzanym. Polecam. ukryj
dodano 17.08.2011 przez
Prawda nie jest zbyt bolesna no chyba, że lubimy jeździć dynamicznie. Jak na samochód tej wielkości spalanie nie jest astronomiczne ... więcejchoć mocno rośnie wraz ze wzrostem szybkości. W moim autku przedstawia się to w sposób następujący: miasto Warszawa to 7,5-8.0 L/100, trasa jeżeli jadę równo do 120km/h to mieszczę się w 6,4 L/100 jednak przy prędkościach 160-170km/h to już i 9.0 i więcej L/100 ogólnie moje średnie zużycie mieści się na poziomie 8 L/100 zakładając przebiegi 50/50 miasto trasa. Raz gdy go testowałem na ładnej długiej dwu pasmowej drodze jazda z prędkością do 90 km/h to nie przekroczył 5 L/100 ale to mordęga dla kierowcy, samochodu i innych uczestników ruchu :))) Osiągnięcie średniego katalogowego 6,4 L/100 w moim przypadku nie realne ;))) jednak samochód polecam i sam jestem zadowolony z wyboru (wcześniej Vectra C 1,8 LPG) ukryj
dodano 30.12.2010 przez
Witam.Posiadam S-maxa od miesiac i jestem mile zaskoczony autkiem.Świetnie wyglada i super sie prowadzi.Przyspieszenie jest swietne pomimo duzej budy.Kilka dni ... więcejtemu wyruszyłem fordem z Polski kujawko pomorskiego do angli. Na pelnym baku 70l zrobilem AŻ 1100km przy predkosci pomiedzy 140 a 160, a nawet czasem z nudów predkość dochodzila do 200km/h w poscigach za szybkimi niemcami i belgami:) wydaje mi sie ze pali naprawde mało 6.3-6.5 litra na 100km przy takich predkosciach,bardzo dobrze sie prowadzi.Z moich wszystkich aut to jest najekonomiczniejsze,strzał w 10:) Smax 2.0 140km Citroen xsara picasso 1.6 Passat 1.8 turbo 150km 99r Audi A6 2.5d 150km 98r ukryj
dodano 23.05.2012 przez
Auto ma świetne osiągi ( jak na swoją wagę ), a przy tym nie pali zbyt dużo. Mój rekord na ... więcejbaku to 1140 km - w proporcjach 70 % trasa- 30% miasto. Na trasie z prędkościami rzędu 110-120 km/h spala mi poniżej 6 l/100, przy 160-170 to ok. 8-8,5 l/100. Mój rekord zużycia paliwa to 4,6 na odcinku 41 km ( wg komputera), ale na dłuższą metę jest to bardzo męczące. Na krótkich dystansach w mieście ( 5-10 km) komputer pokazuje 7,3- 7,7. Ciekawostka - po każdym tankowaniu, średnia na komputerze jest zawsze niższa o 0,3 l. W porównaniu do poprzednich moich aut Alfa 159 1.9 jtdm (150km) i Fiat Croma 1.9 jtd również 150 km Ford pali o około 1-1,5 litra mniej na 100 km. ukryj
dodano 12.08.2013 przez
Auto kupiłem z przebiegiem 37000 km. Po przejechaniu 5 tys. km stwierdziłem, że nie da się zejść tym autem poniżej ... więcej6 litrów, dlatego nie rozumiem niektórych raportów w których użytkownicy piszą o spalaniu 5 litrów i mniej. Spalanie faktycznie było mniejsze o ponad litr po zatankowaniu pełnego baku na belgijskim Texaco. przy predkości 130 km/h spalanie wychodziło na poziomie 6 litrów. Po wjechaniu do Polski i tankowaniu na Orlenie spalanie skoczyło na 7,3 litra przy zachowaniu tej samej techniki jazdy. Tankując na innych polskich stacjach wychodzi tak samo. Mimo wszystko uważam, że jak na te gabaryty auta jest ekonomiczny. ukryj
dodano 11.10.2012 przez
Zobacz raporty spalania Ford S-Max Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford S-Max

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Ford S-Max

Newsy o Ford S-Max

Przeczytaj pozostały 1 news o Ford S-Max

Generacje Ford S-Max

2015 - teraz
2006 - teraz

Nowe Ford S-Max

nowe Ford S-Max
Ford S-Max
ceny od 106 600 zł do 150 800

Ford S-Max II Van 1.5 EcoBoost 160KM od 2015

w pakiecie Titanium

w cenie katalogowej brutto

114 800 zł

Wyposażenie standardowe
Lusterko wsteczne ściemniające się automatycznie
Przednie fotele wentylowane
Koło zapasowe dojazdowe „mini" z obręczą stalową 17" Dla wersji ze składanym hakiem holowniczym - zestaw naprawczy ogumienia
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Sport 1 (5 900 zł)
Pakiet Ultimate (11 200 zł)
Pakiet Business 5b (13 900 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Sport 1 (5 900 zł)
Pakiet Ultimate (11 200 zł)
Pakiet Business 5b (13 900 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 17 oferty Ford S-Max

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford S-Max

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 064

Przejechany dystans

309 794 zł

Zatankowanego paliwa

57 557 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

78

Wydanych pieniędzy

45 019 zł

Średnie wydatki na auto

1 452 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

224

Wydanych pieniędzy

152 333 zł

Średnie wydatki na auto

4 914 zł

ZOBACZ 31 dzienników kosztów Ford S-Max Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford S-Max

Liczba wpisów: 7
komentarzy(5)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford S-Max dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Ford S-Max

Liczba wpisów: 6
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Ford S-Max Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Ford S-Max

Ciekawostki
dodano 16.12.2011 przez
Rywalizacja w 2007 roku była bardzo zaciekła, o czym może świadczyć fakt, że zwycięski Ford S-MAX, któremu 58 dziennikarzy z 22 państw przyznało łącznie 235…
dodano 09.08.2011 przez
Ford S-MAX zdobył prestiżową nagrodę Car of the Year 2007
Zobacz więcej Podziel się wiedzą