Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford S-Max

Duży, usportowiony van (segment K) produkowany od 2006 roku. Zgodnie z ideą Forda, S-Max miał uzupełnić lukę pomiędzy 7-osobowym vanem Galaxy oraz modelem Mondeo kombi (S-Max dzieli z nim wiele komponentów). To pierwszy samochód amerykańskiej marki stworzony zgodnie z koncepcją „Kinetic Design”. Jego projektantem jest David Hilton. Stylistycznie model przypomina Galaxy, główna różnica polega na bardziej sportowym charakterze S-Max. Model został bardzo dobrze przyjęty na rynku. Jest jedynym Fordem w tej dekadzie, który zdobył nagrodę Europejskiego Samochodu Roku (2007).

Ford S-Max Van Facelifting 2.0 EcoBoost 240KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford S-Max Van Facelifting 2.0 EcoBoost 240KM - galeria redakcyjna - tył - inne ujęcie
Ford S-Max Van Facelifting 2.0 EcoBoost 240KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford S-Max Van Facelifting 2.0 EcoBoost 240KM - galeria redakcyjna - emblemat
Ford S-Max Van Facelifting 2.0 EcoBoost 240KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Ford S-Max Van Facelifting 2.0 EcoBoost 240KM - galeria redakcyjna - antena
Ford S-Max Van Facelifting 2.0 EcoBoost 240KM - galeria redakcyjna - skrzynia biegów

Wypełniając lukę pomiędzy kompaktowym C-Maxem a flagowym Galaxy, Ford postanowił nadać swojemu produktowi sportowy charakter, nieczęsto spotykany w segmencie minivanów. S-Max otrzymał więc karoserię, która pomimo swoich niemałych rozmiarów, prezentuje się bardzo dynamicznie. Indywidualny styl nadają wyglądowi zewnętrznemu finezyjne reflektory, jedyne w swoim rodzaju „skrzela” umieszczone w przednich nadkolach oraz szyby boczne o linii zwężającej się ku tyłowi.

Co ważne, projektantom udała się niełatwa sztuka połączenia awangardowej stylizacji nadwozia z bardzo obszernym wnętrzem. Ogrom przestrzeni zaoferowano zarówno na przednich siedzeniach, jak i oddzielnych fotelach tylnych. Co prawda ilość miejsca w opcjonalnym trzecim rzędzie siedzeń jest mizerna, jednak od typowo dodatkowych miejsc trudno oczekiwać czegoś więcej. Rodziny ucieszy z pewnością przestrzeń bagażowa zapewniająca gigantyczną pojemność i wysoką funkcjonalność.

Do rodzinnych wojaży zachęcają ponadto wygodne siedzenia, sam kierowca doceni też perfekcyjną pozycję za „kółkiem”. Nie bez znaczenia jest odpowiednia czytelność wszelkich wskaźników, prostota obsługi elementów kokpitu, znakomita widoczność oraz niezła jakość wykończenia. Podkreślić należy też sam design wnętrza – podobnie jak w przypadku stylizacji nadwozia, charakteryzuje się on oryginalnością.

Podwozie fordowskiego minivana spodoba się z pewnością kierowcom o sportowym usposobieniu. W tym segmencie aut trudno o model równie zwinnie pokonujący ostre łuki. Radości z jazdy sprzyja ponadto precyzyjny układ kierowniczy. Co więcej, znakomite własności jezdne konstruktorzy Forda zdołali połączyć z niezłym komfortem podróżowania.

Atrakcyjny z zewnątrz, obszerny wewnątrz i świetny w prowadzeniu – S-Max ma się czym pochwalić. Problem w tym, że do jego zakupu potrzeba nieprzeciętnie dużej ilości gotówki. Wysokiej ceny nie usprawiedliwia nawet bogate wyposażenie seryjne, w którego skład wchodzi m.in. pakiet airbagów, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz dwustrefowa klimatyzacja.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeden z przykładów funkcjonalnego i stylistycznego synkretyzmu dzisiejszej motoryzacji. Jeśli ktoś myślał, że klasyfikacja aut ze względu na typ nadwozia jest zamkniętą całością, grubo się mylił. Nie wiemy, czy S-Max to odpowiedź na rzeczywistą potrzebę rynku, ale ten samochód może się podobać.
Luzacjusz: Pamiętam taki film z Eddiem Murphym, w którym grał grubasa zamieniającego się w normalnie zbudowanego przystojniaka. W bajce Forda przystojniakiem jest Mondeo, a grubasem, jak sama nazwa wskazuje - S-Max. Żeby nie było wątpliwości - w tym przypadku nie mam nic przeciwko grubasom.

Wersje nadwozia Ford S-Max

Silniki Ford S-Max

Lista silników:
1.6 EcoBoost (160KM), 2.0 i 16V (145KM), 2.0 EcoBoost (203KM), 2.0 EcoBoost (240KM), 2.3 Duratec (161KM), 2.5 i 20V (220KM), 1.8 TDCi (100KM), 1.8 TDCi (125KM), 2.0 Duratorq TDCi DPF (163KM), 2.0TDCi DPF (115KM), 2.0 TDCi (130KM), 2.0 Duratorq TDCi DPF (140KM), 2.0 TDCi (140KM), 2.2TDCi DPF (175KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Auto podobne to Galaxy, dlatego też silniki w dużej mierze się pokrywają. Osiągi są za to trochę lepsze, bo wóz jest lżejszy. O najsłabszym dieslu 1.8l 100KM zapomnijcie, bo bez sensu jest jeździć w trasie czymś takim. Chyba, że nie zamierzacie wyprzedzać i poruszać się załadowanym samochodem. Wśród diesli najlepiej wybrać motor 2.0TDCi o mocy 130KM lub 140KM. Stanowi idealny kompromis pomiędzy osiągami i zużyciem paliwa – trzeba tylko trochę za niego zapłacić w salonie sprzedaży. Jeśli taka moc to mało – jest też 2.2TDCi 175KM. Motory benzynowe 2.0l 145KM i 2.3l 161KM zapewniają przeciętne, ale wystarczające osiągi, a ponadto pracują cicho. Prawdziwy demon to 2.5l 220KM. Koszty jego eksploatacji nie są rodzinne, ale te miny innych kierowców na autostradzie - bezcenne.

Publikacje o Ford S-Max

Mondial de l'Automobile 2014 - Ford w ofensywie

Stoisko Forda na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Paryżu jest jednym z niewielu, na którym zobaczymy tak szeroką gamę nowych lub mocno odświeżonych modeli. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Czy warto kupić: używany Ford S-Max (2006- )

Wszechstronnego Forda Galaxy znają wszyscy. Nie wszystkim jednak równie potężny samochód odpowiada. W celu pozyskania kolejnych klientów Ford opracował również dwa mniejsze vany.

Szybkobus - Ford S-Max 2.0 EcoBoost
 
Nasz test

Wiadomość, że będę mógł przetestować Forda S-Max, bardzo mnie ucieszyła, ponieważ wizualnie bardzo cenię sobie ten model. Lubię jeździć Fordami i ciekaw byłem czym zaskoczy mnie troszkę pojemniejszy brat Mondeo. Cytując słynnego Prezydenta można powiedzieć, że auto ma plusy dodatnie i ujemne. Jakie?...

Ford S-Max - Międzymiastowy
 
Nasz test

Wcześniej czy później każdy młody i gniewny kierowca studzi swą gorącą głowę, nabiera dystansu do wszystkiego, zakłada rodzinę, dorabia się dzieci, codziennych problemów i zaczyna się trzymać bliżej prawego pasa drogi i życia. Dla takich "tatusiów" wymyślono wielkie jednobryłowe vany formatu...

Ford S-Max

Wszyscy, którzy obserwują konkurs Car of the Year wiedzą, że w większości to zaszczytne miano otrzymują samochody małe – w tym roku był to Volkswagen Polo, a w ostatnim dziesięcioleciu nagrodzono również Fiata 500, Renault Clio, Toyotę Prius, Fiata Pandę i kilka innych małych hatchbacków. Rodzinne...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford S-Max

Ford S-Max na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford S-MaxautoWcentrum - społeczność Ford S-Max

najwyższe oktanyAuta - Ford S-Max

Ford S-Max S-Max2 49,99

Ford S-Max Cegła 62,25

Ford S-Max Podroznik 70,77

Ford S-Max 30,30

Ford S-Max Podróżnik-2 80,78

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford S-Max

piafilipj 42,92

Yakac 30,15

cambell 30,11

hemod 95,68

Rajchi 30,02

srico 30,07

czarekpiekos 69,26

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford S-Max

Francja - Dolina Loary między Angers a Tours
Francja - Dolina Loary między Angers a Tours Kilka dni minęło od naszego powrotu z 2 tygodniowego wyjazdu do Francji. Trochę ...
Czas rozgladać się za nowym samochodem
Czas rozgladać się za nowym samochodem Wpadły mi w oko wczorajsze informacje o nowym S-Max'sie, który pojawi się niedłu...
Powrót z wyprawy
Powrót z wyprawy Właśnie wróciłem z wyprawy do Polski. Zrobiłem ponad 5.5 km i jestem mile zaskoc...
Planowana podróż do Transylwanii
Planowana podróż do Transylwanii Po zwiedzeniu dużej części tzw. Europy Zachodniej czas na inne klimaty. Do Rum...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford S-Max

od 85 400 zł do 146 150

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (145 - 240 KM): 1.6 EcoBoost, 2.0 Duratec, 2.0 EcoBoost

 

Diesel (115 - 200 KM): 1.6 Duratorq TDCi DPF, 2.0 Duratorq TDCi, 2.0 Duratorq TDCi DPF, 2.2 Duratorq TDCi DPF

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford S-Max
 

Najpopularniejsza wersja Ford S-Max

Ford S-Max 2.0 Duratorq TDCi 140KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
skórzana tapicerka
system nawigacji
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet SPACE 1 - 850
Pakiet SPACE 2 - 600
Pakiet SIEDZENIA - 2 700
Pakiet SIEDZENIA 2 - 3 700
Pakiet ACTIVE - 2 900
Pakiet Stylizacyjny nadwozia Ford INDIVIDUAL - 7 500
Pakiet ACTIVE PLUS - 3 200
Pakiet X PLUS 1 - 13 250
Pakiet X PLUS 2 - 8 050
Pakiet X PLUS 3 - 7 050
Pakiet SPORT - 7 700
Pakiet TITANIUM BUSINES - 11 800
Pakiet INDIVIDUAL - 13 300

Cena katalogowa

110 450

Zobacz ofertę Ford S-Max 2.0 Duratorq TDCi 140KM - 5 drzwiowy minivan
 

Ford S-Max najczęściej porównywane z:

Ford Galaxy
2.0 Duratorq TDCi DPF (163 KM)
Seat Alhambra
2.0 TDI (140 KM)
Citroen Jumpy
1.6 HDI (92 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford S-Max Trend NAVI Ford S-Max Trend NAVI
Rocznik: 2011. Przebieg: 105 900 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 58 900 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Peugeot 5008 1.6 HDI Trend Peugeot 5008 1.6 HDI Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 52 788 km. Silnik: 1.6 82KM .
Cena: 47 900 zł 47 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford S-Max

Ford S-Max
2.0 benzyna 145 KM
2007
36 900 PLN
Ford S-Max
2.0 diesel 163 KM
198 000 km, 2010
49 800 PLN
Ford S-Max
2.0 diesel 140 KM
130 781 km, 2009
54 900 PLN
Ford S-Max
2.0 diesel 163 KM
33 000 km, 2012
73 900 PLN

Ocena auta Ford S-Max

  • Średnia ocena
    na podstawie 161 opinii
  • 4,21
  • Średnia dla segmentu
    Vany: 4,14

Wybrane opinie

Ford S-Max Van 2.0 i 16V (145 KM)

Gdybym miał jeszcze raz wybierać , sądze że decyzja byłaby bardziej przemyślana , drobiazgi wpływaja negatywnie , jednakże ten ford im wyszedł ze względu na wygląd , przestrzeń i silnik , który na prawdę potrafi rozpędzić forda do 215km/h . Poza tym w chwili obecnej podobnym wyglądem i przestrzenią jest tylko Mercedes klasy R , który jest dwa razy droższy .

dodał: Kuba
Ford S-Max Van 2.0 TDCi (140 KM)

mysle ze jest to swietne auto. spełniło w pełni moje oczekiwania , jest szybkie , oszczedne, duze i w pelni rodzinne, dodatkowo moje - czarne, xenonki oraz felgi 18´ w stylu lambo swienie wygladają. auto nie jest z pewnoscia nudnym vanem, ale bardzo mocno zwraca na siebie uwagę. jest super zadowolny. jedyna jego wada to kiepskei plastiki

dodał: ex1
Ford S-Max Van 2.5 i 20V (220 KM)

Przez cały okres eksploatacji nie miałem żadnych problemów z tym samochodem. Świetne auto w najlepszej wersji wyposażenia, ma wszysko co trzeba.Uważam że obsługa jest świetna, i nie trzeba uczyć się grubych instrukcji obsługi jak to jest w innych samochodach.Człowiek wsiada i wie do czego wszysko służy, bez udziwnień i bajerów.

dodał: ZOYA
Ford S-Max Van 2.0 TDCi (130 KM)

ta piątka ma odniesienie do doświadczeń z innymi innymi autami, z którymi kończyłem znajomość po przejechaniu od 100 do 340 tys.km (audi, vectry, passaty, mondeo...). Moje początkowe obawy abym nie był testerem beta (chyba jeden z pierwszych egzemplarzy w Polsce) tego modelu, się rozwiewają, oby tak dalej, naprawdę udane auto

dodał: tekal@neostrada.pl
Ford S-Max Van 2.0 TDCi (130 KM)

Sylwetka niepowtarzalna na drodze płynie prędkości nie odczuwa się bezpieczne hamowanie poduszki kurtyny dają psychiczną pewność jazdy nocna jazda: oświetleni b/d wjazd do garażu oświetlenie boczne mycie lamp i inne drobiazgi dają dużo do jego wartości i funkcjonowania Minus to brak kola zapasowego (jest niezbędnik)

dodał: fimet@neostrada.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - wentylacja i ogrzewanie
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford S-Max

Ford S-Max Concept (2013) Ford S-Max  Van - galeria społeczności Ford S-Max Vignale Concept (2014) Ford S-Max Facelifting 2.0 EcoBoost 240KM - galeria redakcyjna Ford S-Max II (2015) Ford S-Max 2010 Ford S-Max
Zobacz inne galerie Ford

Ford S-Max

31 komentarzy

28 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Akron~Akron

Mam to auto od 5-ci lat. Właściwie to jestem zadowolony ze złych opinii o nim. Jak Bóg da to zmienię w przyszłości na nowszą generację. A przy złych opiniach zapewne ceny będa niższe. Zaoszczędzę.

~gl~gl

Do ~ford gów...o wart: może ktoś w ASO zrobil cię w trąbę nie pomyslales? najpierw zastanów się u jakich magików naprawiasz auto. W ASO jest zawsze zbieranina gamoni lub naciagaczy. każdy lepszy mechanik w końcu zakłada swój warsztat. to samo można powiedzieć o każdej innej marce. jak kumpel oddał skode do ASO to spuscili do minimum paliwo z baku i wymienili opony na jakieś lyse że nawet firmy nie dało się doczytac. pewnie jeszcze pół auta mu zabrali i wymienili na zużyty złom.

~gregor~gregor

witam mam pytanie mam 2.0TDCI s-maxa i trochę mi głośno pracuje przy lekkim dodaniu gazu nie wiem co to może być

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
61 780
Przejechany dystans
40 223 811 km
Zatankowanego paliwa
2 106 182 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 667
Wydanych pieniędzy
3 300 772 zł
Średnie wydatki na auto
1 385 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 217
Wydanych pieniędzy
4 398 054 zł
Średnie wydatki na auto
1 845 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 384)

Testy zderzeniowe Ford S-Max

Najnowsze testy zderzeniowe Ford S-Max przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford S-Max

Ford S-Max
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford S-Max

Na podstawie 207 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: stanley.247@o2., dodano: 19.07.2014 20:09

Jak już napisałem oleju nie chce brać. Paliwa w mieście spala poniżej normy producenta. Wyjątek się zdarzył jak była śnieżyca, mróz i jazda przez zapchane miasto. 11,3 wtedy wypił. W trasie powyżej normy. Ostatnio zmieniałem akumulator (zostawiłem na postojówkach i zapomniałem, więc go diabli wzięli) i przy okazji odczytałem z komputera średnie spalanie od początku eksploatacji. Pokazał 8,4 l/100km. Biorąc pod uwagę ,że 90% to jazda miejska uważam ten wynik za bardzo dobry.

pełny raport Ford Van 2.0 i 16V

autor: Przemo, dodano: 30.12.2010 09:09

Prawda nie jest zbyt bolesna no chyba, że lubimy jeździć dynamicznie. Jak na samochód tej wielkości spalanie nie jest astronomiczne choć mocno rośnie wraz ze wzrostem szybkości. W moim autku przedstawia się to w sposób następujący: miasto Warszawa to 7,5-8.0 L/100, trasa jeżeli jadę równo do 120km/h to mieszczę się w 6,4 L/100 jednak przy prędkościach 160-170km/h to już i 9.0 i więcej L/100 ogólnie moje średnie zużycie mieści się na poziomie 8 L/100 zakładając przebiegi 50/50 miasto trasa. Raz gdy go testowałem na ładnej długiej dwu pasmowej drodze jazda z prędkością do 90 km/h to nie przekroczył 5 L/100 ale to mordęga dla kierowcy, samochodu i innych uczestników ruchu :))) Osiągnięcie średniego katalogowego 6,4 L/100 w moim przypadku nie realne ;))) jednak samochód polecam i sam jestem zadowolony z wyboru (wcześniej Vectra C 1,8 LPG)

pełny raport Ford Van 2.0 TDCi

autor: Âłukasz, dodano: 28.01.2009 02:04

jak na swoją moc nie ma tragedii, średnie spalanie z całych zbiorników mam na stałym poziomie 12 - 13,5 l ... a te 8,5 to na jednopasmówce w kolumnie aut prawie bez wyprzedzania :(

pełny raport Ford Van 2.5 i 20V
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford S-Max

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford S-Max

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford S-Max
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford S-Max, oglądali także