Szukaj

Informacje o Ford S-Max

Lata produkcji: 2006 – teraz
Segment: VANy
Ford S-Max to produkowany od roku 2006, duży usportowiony van (segment K), który według koncepcji Forda uzupełnić miał lukę pomiędzy kompaktowym MPV C-Max, siedmioosobowym vanem Galaxy oraz Mondeo kombi, z którym dzieli wiele komponentów. Jest pierwszym samochodem Forda, wytworzonym zgodnie z ideą „Kinetic Design”. Jest także pierwszym modelem amerykańskiej marki, który w pierwszej dekadzie XXI wieku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku (2007). Druga generacja Forda S-Maxa zadebiutowała na rynku w roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz

Ford S-Max – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Ford S-Max

Liczba ocen: 254
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,3
~radmol
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Ford S-Max I
Jest to mój pierwszy minivan. Do tej pory miałem benzynowe auta po kolei: duży fiat 1500, astra I sedan 90KM, astra II hb 97KM, corolla kombi IX 1.6 110KM, (żona jazz II 1.4 83KM), (żona Focus II hb 1.6 100KM). Po przesiadce z w/w samochodów czuć różnicę w gabarytach i na plus i na minus. W środku dużo przestrzeni ale trochę dziwnie ergonomicznie urządzonej. Czuć wygodę. Nie jest tak zwrotny i zwinny jak mniejsze auta co jest dużym minusem w mieście - to auto zdecydowanie nie jest na miasto. Na autostradę owszem:) Duży (bardzo!) minus za brak miejsca na koło zapasowe - muszę wozić w pokrowcu w bagażniku! Mało użytecznych schowków. Generalnie oceniam auto na 4 z plusem.
4,8
~Pawel
Van 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Ford S-Max II
Kupiony po dluzszych analizach jako pakowne auto rodzinne.Jako takowe spisuje sie na 6.Auto jest komfortowe,bardzo ciche i dobrze wyposazone,no i oczywiscie mega pakowne. Parkowanie tym tzw”kolosem”dzieki czujnikom,kamerom dziecinnie proste,widocznosc rowniez bardzo dobra.Wykonanie na bardzo dobrym poziomie tutaj nie odstaje nawet od drozych klas premium.a i jeszcze te światla full led dynamic -jak mozna bez tego bylo życ;).Po roku w srodku brak sladow uzycia(uwaga dwójka malych dzieci z tylu i tapierka daje rade)jedynie sa slady na tym okropnym pianoblack plastki w konsoli srodkowej-pytanie to tę modę zapoczątkował. zeby nie bylo sutoma swoje wady,o tym poniżej, niemniej gorąco polecam zakup sMax’a
4,5
~Oskar
Van 2.0 TDCi 180KM 132kW
Ford S-Max II
W tym aucie prawdopodobnie sprawdzi się tylko diesel 180 koni i mocniejszy, no chyba, że ktoś jest uprzedzony to tylko 2.0 benzyna 240 koni ma sens. Ze względu na masę tego auta czuć to wszędzie, że jest to kawał żelastwa, układ kierowniczy dość usportowiony jak na minivana, mógłby być bardziej komfortowy ale nie jest jego wadą na pewno. Siedzenia w pakiecie pół skóra z alcantarą są genialne - bez tego bym nie kupił s-maxa. Największym zaskoczeniem nawet po testach zachara było dla mnie - WYCISZENIE. Nie wiem czy Zachar miał skopany egzemplarz ale w mojej wersji 2.0 TDCI 180koni tego auta praktycznie nie słychać, nawet przy wyższych obrotach kultura tego silnika jak na diesla to jakaś przepaść chociażby z silnikiem 2.0 tdi w moim audi a4 b8. BARO FORD, jak dla mnie ten silnik to pozytywne zaskoczenie mimo ocen, pewnie większość ocen jednak dotyczy ecoboosta. Ilość miejsca w aucie można pozostawić bez komentowania bo w koncu to autobus, okno dachowe dodatkowo powiększa wizualnie przestrzeń, asysta pasa ruchu nie działa najlepiej - wole to po prostu wyłączyć. S-max II generacji to dla mnie auto które mogłoby być zaliczone do klasy premium, BMW serii 2 grand tourer na pewno lepiej się prowadzi i daje odczucie lżejszego ale na tym różnice się kończą bo koszty utrzymania jak i zakupu samego bmw w takim samym wyposażeniu to praktycznie cena s-maxa razy dwa. Jakość materiałów nie jest najwyższych lotów dlatego jak kogoś stać to polecam wersje vingale - w tej wersji to będzie najlepszy i najbardziej komfortowy 7 osobowy autobus jaki można kupić nie przekraczając 200 tyś zł. Dla mnie po testu kilkunastu samochodów s-max powinien być flagowcem forda ale jak wiemy ten segment nie jest zbyt popularny dlatego tak nie będzie. To najlepsza konstrukcja forda jeżeli chodzi o samochody użytkowe, codzienne. I nawet nie jest brzydki.

Raporty spalania Ford S-Max

Liczba raportów: 327
Średnie spalanie dla Ford S-Max
8,0 – 11,5
l/100 km
6,5 – 11,2
l/100 km
11,5 – 13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Ford S-Max I
Nie wiem Panowie jak wam. Ja mam w mieście 7.2 bez klimy. 7.5 z klimą. Nogę mam ciężką. Czym bardziej dynamicznie jeżdżę to auto mniej pali. Tyle że nie piszę o but i 170km Tylko szybkie przyspieszanie. Spalanie u mnie: 7.5 l na 100 km w cyklu tylko miejski z kłócą 5.9 l w trasie głównie odrobinę miasta. Nie jechałem więcej niż 200km autostradą więc nie wiem ile to zje. Z napraw. Uszczelniałem wtryski, wymiana powrotów wtrysków Plus uszczelnienie nowe pokrywy zaworów. Dziwnym trafem turbo przestało działać nie łączyło na kostce sterowania turbiną. Padła wiązka od sterowania sprężarka klimy zapłaciłem 160zl za naprawę. Wymiana chłodnicy klimy. Teraz tłucze mi sie prawdopodobnie łańcuch rozrządu a rzekomo jak robiłem rozrząd to Aso stwierdziło że łańcucha sie nie wymienia i teraz rób na nowo rozrząd który zrobiłem 10 000 km wcześniej. Ah szkoda słów pierdóły jak narazie Ale ponad 2 tysiące utopione. Silnik oszczędny Ale problematyczny jak to TDCI. Moc dość spora jak na taką masę i budę. Autko wygodne i zwrotne. Zawieszenie mało trwałe często gubi geometrię. Ogromny Plus auto wygodne. Pakowne, Duże, a mimo to zwrotne. Prowadzi sie fajnie. Jeździ mi sie lepiej tym vanem niż osobówką. Zastanawiał bym się jedynie czy kupię więcej diesla bo niestety coraz gorsze te silniki robią. Jak nie egr do czyszczenia to turbo przeładowane lub nie równo pracuje. Minus często auto szarpie Ale nie zawsze. Dużo osób ma z tym problem blisko 2000 obrotów. Blacha tragiczna. Lubi ją rudą. Ford nigdy nie umiał zabezpieczyć swoich blach dobrze przed rdzą. Mimo wszystko polecam.
6,5
Van 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
Ford S-Max II
Poprzedni S-Max z 2015 roku z silnikiem 2.0 150km i manualną skrzynią biegów po odebraniu z salonu palił po 8-9 litrów. Przy przebiegu około 100 tyś. km palił 7,5. A ten od razu 7 i mniej. Może to zasługa 8 biegowej automatycznej skrzyni i większej mocy, może 150 koni nie starczało uciągnąć 2 ton. Polecam ten silnik i skrzynię, cudowne połączenie.
6,7
Van 1.8 TDCi 125KM 92kW
Ford S-Max I
Sprawuje się bardzo dobrze. Bałem się bo sporo opinii o 1.8 było sugerując że są problemy. 2 lata użytkuje jest super. Ale aby nie było kolorowo . Potrzeba wymienić dolny i górny rozrząd aby mieć święty spokój jak nie wiadomo ile auto zrobiło faktycznie km. Ja posłuchałem fachowców i jest ok. Nie warto wymieniać tylko górny rozrząd jak nie ma pewności ile auto ma na liczniku. Eksploatacyjne tanie auto ekonomiczne. Wygodne dla rodziny 5 osobowej plus pies.
Ford S-Max