Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Za diesla trzeba słono płacić, ale motor zaskakuje pod każdym względem. Ma 2.2l, 140KM, aż 340Nm momentu obrotowego i to wszystko opakowane jest w niewielkie zużycie paliwa – około 6l/100km. Do tego „kręci się” jak nie diesel, ma ładny dźwięk i pozwala osiągnąć 100km/h poniżej 9 sekund. Jeśli nie chcecie aż tyle płacić za auto kompaktowe, to jest jeszcze jedno wyjście – motor benzynowy o takiej samej mocy i pojemności 1.8l. Co prawda do życia budzi się dopiero powyżej 3500–4000 obr./min., ale potrafi dać równie dużo zabawy. W tym modelu to najlepsza propozycja obok diesla. Podstawowe motory 1.4l mają moc 83 i 100KM. Niby nie tak źle, ale mogłyby być bardziej dynamiczne. Zadowolą niewymagających lub miłośników miejskiej jazdy, bo przy wyprzedzaniu na trasie brakuje mocy. Flagowy silnik benzynowy dostępny w Type-R ma 2.0l i 201KM – na prostej nawet z 2.5-litrowym Porsche Boxterem można się ścigać, ale to i tak wersja dla wybranych.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1799 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 87,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika i-VTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~vindov
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Samochód którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Dzięki oryginalnemu wyglądowi, pomimo tego że jest na rynku już ponad 10 lat to wcale na tyle nie wygląda. Samochód od nowosci w moich rękach. Ciężko się do czegokolwiek przyczepić (chociaż na siłe to umiejscowienie zbiorniczka na płyn chłodniczy, gdyż jest w takim miejscu że trudno okreslic ile płynu tak naprawdę jest, oraz ciezko wymienic filtr oleju). Awarii przez te 12 lat praktycznie żadnych (w zeszłym roku jedynie musialem wymienic przednie amortyzatory bo ciekły i żarówkę z przodu, bo się spaliła), a poza tym to tylko wymiany eksploatacyjne jak oleje, filtry, wycieraczki, opony Silnik na łańcuchu rozrządu, bardzo udana jednostka w ktorej tak naprawde nie ma co się zepsuć. Spalanie niskie jak na benzynke, mieszane oscyluje w granicach 7l/100km, na trasie spokojnie można zejść poniżej 5l. Warto wspomnieć o magic seats, które są bardzo przydatne. Muszę przyznać ze Civic jest bardzo pojemnym autem, po złożeniu siedzeń nie raz kogoś zaskoczyłem pojemnością załadunkową tego auta, mase rzeczy przewozilem tym autem ktore do innych hatchbackow by nie weszly :D Zresztą nie bez powodu to auto jest najbardziej polecanym samochodem używanym w kwocie do 30k zl
3,4
~Szymon
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Przesiadłem się do Hondy z Audi A3 8L. Pierwsze wrażenia są kosmiczne, roznica jest kolosalna, ale po miesiącu mija efekt nowości i zaczyna się dostrzegac praktyczne wady. 1. Beznadziejna widocznosc (male auto a czasami trudno nim parkowac) 2. Bardzo wadliwa klimatyzacja 3. Toporne drobiazgi - np. gniazda do zapinania pasów - w Audi wystarczyło mniej więcej wcisnac twyczke pasa i sam "wpadał" w odpwiednie miejsce, tutaj trzeba "celowac". Poza tym to lac benzyne i jezdzic, jednakże nie kupiłbym tego auta po raz drugi.
4,2
~Jarek
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Użytkuję ten samochód niecały rok. Uważam że jest to wciąż jeden z najlepszych samochodów w swojej klasie mimo że od premiery upłynęło już kilkanaście lat. Układ jezdny bajka, autko prowadzi się rewelacyjnie, pięknie trzyma się drogi, zwłaszcza w zakrętach. Ergonomia bardzo na plus. Fenomenalny silnik. Spalanie zaskakująco niskie przy spokojnej jeździe. Trochę trzeszczą plastiki (mam samochod z początku produkcji) i klamki mogłyby lepiej chodzić. Podobno to przypadłość samochodów sprzed liftingu. Na szczęście problem korozji przy łączeniu szyby z dachem (na razie) nie dręczy mojej Hani. Auto ma swoje lata ale pod względem jezdnym może zawstydzić niejeden młodszy samochód, a zdarzyło mi się prowadzić niejednego forda, renówkę czy opla. Jest zaskakująco komfortowy i bardzo żwawy na wyższych obrotach. Kupiłem samochód krajowy, starszy ale zadbany, z niewielkim przebiegiem oraz pewna historia. Nie należał do najtańszych i w tej cenie znalazłbym coś młodszego kilka lat, ale nie żałuję ani złotówki. Polecam niezdecydowanym, jazda hondą UFO sprawia wiele frajdy.
Średnie spalanie dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011
7,6
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Witam. U mnie spalanie wygląda następująco. Miasto dystans do 4km Lato:8,5 Zima 10. Jak zrobię 50/50 miasto-trasa to lato 7,3 zima 8,0. Wybierając się w trasę zatankowałem auto do pełna do dwóch odbić pistoletu przed i po trasie przy tym samym dystrybutorze i na 402km wlałem równo 23,05litra czyli 5,75 na każde 100 km, przy jeździe do 100 km/h bez przekraczania 3tys obrotów z klimatyzacją przez około 50% trasy i pełnym bagażnikiem. Wiem, że jak się chce można zejść jeszcze z 0,5litra ale to już byłaby mordęga:)
8,3
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Jestem troche zwiedziony spalaniem w mieście gdyż nie kręce go wyrzej niz 3 tys obrotów i jedze ekonomicznie a komputer pokazuje spalanie na poziome 8 l i więcej. Przy dynamicznej jezdzie w miescie pali do 10l duzooo .Na trasie tragedii nie ma ale nie powiedziałbym ze jest to silnik oszczędny. Mozna rzec ze jest średnio :)
8,5
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Cały bak zrobiony w mieście, raczej spokojna jazda, dość częste korki - spalanie 10.5L Trasa Wrocław - Wiedeń- Wrocław, przepisowo bez szaleństw, 4osoby załadowany i klima, spalanie 6.5L W lato, 50% miasta i 50% trasy - spalanie około 8.6L Wszystko liczone z dystrybutora, gdyż komputer strasznie zaniża spalanie, o około 0.7L/100km Nie jest to najoszczędniejszy samochód w porównaniu do jego mocy, ale mam nadzieje, że się zrekompensuje brakiem większych awarii.

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 50
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
16 komentarzy
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
16 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 17
5,0
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: EKO-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: AG Centrum Zenit PRO OBD
przebieg: 124 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja założona z lubryfikacją, jak się z czasem okazało delikatnie mówiąc- zupełnie niepotrzebną. Średnie spalenie to tak 9-10l lpg, rekord to 7,5 (5.2 wskazanie komputera pokładowego) na trasie bez szaleństw tak 8-9l to norma. Zbiornik mały - 33l, realnie wchodzi 26l.. co zapewnia zasięg ok 250km max 300 na zbiorniku. Bywa irytujace. Za to bagażnik nie stracił wiele...
4,3
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Z racji przejechanego dystansu mogę już coś powiedzieć o użytkowaniu lpg w tym aucie (z lubryfikacją). Ogólnie jestem bardzo zadowolony, chociaż niestety w moim przypadku występuje niewielki problem tzw. falujących obrotów, tj. czasami przy hamowaniu do zakrętu/skrzyżowania obroty spadają do 500 potem rosną na 1100 aby ustabilizować się na 700. Instalatorzy mówili, że to...
5,0
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witajcie. w 2008 roku po namowie przyjaciela zdecydowalem sie na brc 24. w moim 1.8 nie odczulem spadku mocy ani zadnego dyskomfortu z powodu gazu. nie zmienil sie rownierz dzwiek pieknego v-teka :D koszty paliwa zmniejszyly sie o polowe bo mimo ze pali o ok 1 litra wiecej gazu to gaz jest tanszy. Gaz zakladalem w 2008 w EGP. firma bardzo dobra wa przedewszystkim szybka...
Honda Civic VIII Hatchback 5d