Szukaj

Informacje o Hyundai i30

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz

Hyundai i30 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Hyundai i30

Cena od: 72 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Hyundai i30

Liczba ocen: 707
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~ig_i30n_warsaw
Hatchback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Hyundai i30 III
Mamy lipiec 2018 roku i właśnie po raz 2 naprawiłem synchronizatory mojego 200KM Clio. Szara mysz lata super, pali jak smok. Decyzja zapadła - po wakacjach mysz idzie pod młotek. We wrześniu jeszcze zanim wystawiłem ją na sprzedaż objeździłem się wieloma narwanymi samochodami z różych segmentów, wymienię część z nich i kilka ich cech, które mi sie nie spodobały. Priorytetem nie był ani segment (aby mieć bagażnik mogę złożyć tylną kanapę), ani forma, ani cokolwiek innego - chciałem przetestować jak najwięcej modeli dostępnych na rynku aby mieć obraz, z czego później będę wybierać, oto lista wraz z komentarzem: - Abarth 500 595: przed Clio miałem kanarka HGT, więc z sentymentu poszedłem na jazdę próbną gokartem za prawie 100.000zł, do którego bagażnika mieści się.. laptop. Jeździ się fajnie, chociaż nie przyspiesza jakoś rewelacyjnie jak na małe pudełko. Okazało się, że jest sporo cięższym pudełkiem od starego, poczciwego HGT. Do tego w najniższym ustawieniu fotela trzeba się garbić/przechylać na lewo i prawo, aby dostrzec pieszych z prawej strony, którzy chcą wejść na przejście - nic nie widać przez lusterko. Nie ten wzrost - mógłbym kogoś przez to zabić, a tego nie chcę - odpada; - Cooper S: kolejny samochód w którym trzeba dopłacać za "lajfstajlowość". Siedzi się w tak małej dziupli, że prawie jak w MX-5, poza tym nie jestem właścicielem salonu fryzjerskiego i mam ściśle określoną orientację - odpada; - MX-5: nie mieszczę się, a moje wielkie jak szyba od Jelcza czoło jest na linii ramy przedniej szyby, dramat; - Golf GTI: wszystko poprawnie, standardowo, nie za szybko, nie za wolno. Podczas jazdy testowej obtrąbił mnie jakiś Sebix w identycznym, czyli Sebiksy już na nie stać. Poza tym to VAG i co mam sponsorować byłego/aktualnego okupanta; - Octavia VRS: jak wyżej - ale bagażnik super. Jak będę chciał szybko i bezpieczenie wozić beczki na ogórki z Castoramy na działkę to na pewno wybiorę ten model; - Seat Cupra: poprawnie jak w Golfie, standardowo jak w Golfie, nudno jak w Golfie, poza tym to znowu VAG; - Megane RS: no nie.. po Clio z zawiasem F1 Cup nie ma takiej opcji. Koniec 2018 roku a RS nadal bez regulowanego zawiasu i jazda po każdym nierównym asfalcie jak po polu truskawek. W pewnych sytuacjach obawiałbym się o amputację pewnej części ciała. To się nie nadaje; - Civic Type R: z tym wyglądem bez szans na podjechanie z kobietą do teatru, bo wygląda jak pokemon na 4 kołach, poza tym jak widzę właścicieli Civików średnia wieku ledwo 18+ w szrotach kilkudziesięcioletnich, którzy masowo zakłócają ciszę nocną a i tak te strucle nie jeżdżą dynamicznie, to mnie trafia. Osłona termiczna pod skrzynią jest słaba - takie detale to już można dopracować. Nie mam też czapeczki z daszkiem pod kolor samochodu, odpada; - Toyota Auris/Lexus IS: pomijam to, że za wygląd dałbym każdemu modelowi Toyoty poza nową Suprą 0/10 to jednak zmusiłem się do zaproszenia sprzedawcy z Lexusem i Toyką w hybrydach pod pracę. Jako pracownicy mamy spory rabat na nowe, gdyż jest ich u nas spora flota, więc "a co mi tam". Nie dziwię się, że taksówkarze biorą masowo Aurisy - to to samo co Octavia: nudny, do bólu nudny samochód, aby się przetoczyć z punktu A do B i to 140km/h jakiś czarny hothatch. Wyglądało jak Impreza, zero znaczków z tyłu, zero napisów.. czarna, lśniąca dupa z dwoma wydechami i czerwoną linią między nimi. Wróciłem do kraju, zacząłem szukać po sieci. Znaleziony, tylko w kolorze jak majtki. Meh.. chociaż - nie widziałem jeszcze na drogach takiego koloru - co najwyżej w WRC. Padnięty po locie poszedłem spać. Kolejnego dnia znowu szukam info po sieci. Pozytywne recenzje na n-cars.net, zadowoleni użytkownicy, na torze daje radę a poza tym jest to też daily. Do tego spory bagażnik jak na ten segment. No i ten kolor.. cholerny kolor, który zaczyna się coraz bardziej podobać. Jadę na Hynka - nie ma do jazdy testowej i nie ma w salonie. Dzwonię do salonu, odbiera Pan Jacek: - tak, mamy w majtkowym do testu i tak, mamy w hatchbacku nówkę jakby się Pan zdecydował; - jadę! Jazda testowa bez jakichkolwiek ograniczeń, "bawmy się!". Każdy jeden zakręt mogłem brać spokojnie 20-30km/h szybciej niż w Clio. Bajka. W mojej głowie wiele pytań: - Dlaczego w VAGu powstają tak nudne samochody? - Dlaczego Megane RS nie ma regulacji zawiasu, co te Francuzy..? - Dlaczego Koreański samochód, który zawsze kojarzył mi się z czymś co jeździ od punktu A do B i który nie porusza żadnych hormonów typu adrenalina nagle wylatuje z czymś.. takim? No właśnie takim - silnik, skrzynia, fotele, a przede wszystkim i to jest najważniejsze: jazda w zakrętach. Samochód śmiga jak przyklejony po zakrętach to jest poemat. Zatrudnili byłego dyrektora M-power, wzięli gościa na tor i pewnie powiedzieli: "to ma dawać radość z jazdy, zrób pan z tym porzadek" i zrobił. Bardzo dobrze zrobił. Wracamy do salonu, jadę do domu przekalkulować sprawę - excel. Po kilku dniach wracam do salonu - majtas nadal stoi w salonie i nie został kupiony. Dopytuję o kilka dodatkowych szczegółów i zapada decyzja: "poproszę tego niebieskiego". Zawsze chciałem wejść do salonu i powiedzieć tego typu tekst - i stało się, majtas został przyjęty do rodziny.
3,4
~Dominik
Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW
Hyundai i30 I
Po pozytywnych opiniach spodziewałem się więcej po tym samochodzie. Niestety zawiodłem się. Auto ma swoje uciążliwe wady. Podstawową jest słaby lakier i blacha. Mam egzemplarz z końca produkcji a nie obca jest mu rdza, która trawi auto od środka. Rdza pojawia się w miejscach uderzeń po kamieniach, w pobliżu feralnej lampy światła stop (jedna z wad fabrycznych), na tylnej klapie itd. W moim i30 występuje problem ciężko wchodzących biegów z 1 na 2 (w różnych konfiguracjach problem omawiany na forach hyundaia, problem zapewne leży w sprzęgle). Auto jeździ, ma w miarę niedrogie części i jest przestronne w kabinie, w bagażniku z miejscem jest tak sobie (brakuje kilkudziesięciu litrów). W moim i30 pojawiały się wady występujące w tym modelu, wybite końcówki drążków i wspomniany wcześniej problem biegów. Ponadto pojawiają się niedomagania elektroniki (niedziałający przycisk opuszczania szyb, nie wracająca od razu do pozycji wyjściowej tylna wycieraczka. Inne awarie to np. sprężarka. Plastiki podatne na zarysowania itd. reszt podałem w opisach...
3,3
~MaroAlvaro
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Hyundai i30 I
Ogólnie autko jeździ cały czas ALE musicie uważać bo w okolicach przebiegu 200 tys. km zaczynają się poważne problemy i nie jestem jedynym takim przypadkiem. Silnik mega strasznie hałasuje, do wymiany jest cały rozrząd i prawdopodobnie padły popychacze hydrauliczne i to wszystko wiąże się z dużymi kosztami naprawy. Do tego mam model z felernym lakierem, schodzi na masce. Jeśli macie model z niskim przebiegiem to polecam jak najbardziej jako autko po mieście i na krótkie trasy. Na dalsze wyprawy jednak brakuje mu mocy bo to 109 KM

Usterki Hyundai i30

Liczba wpisów: 82
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 6
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
7 komentarzy
Obroty silnika
  • Hyundai i30 III Wagon 1.4 MPi 100KM 74kW 2017-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 40
Nie 11
Wada polega na obrotach silnika które zachowują się następująco. Wyobraźmy sobie że jedziemy sobie spokojnie na biegu załóżmy 3 i mamy obroty silnika 2000, puszczamy gaz wciskając jednocześnie sprzęgło a silnik nie zmniejsza obrotów trzymając je na tym poziomie co skutkuje szarpnięciem auta w momencie zasprzęglenia biegu wyższego. Żeby było tego mało to jadąc sobie na trasie wrzucam bieg neutralny a obroty zamiast spaść do minimalnych około 800 falują między 1000 a około 2200-2500 co widać na obrotomierzu. Auto oczywiście zaczyna wyć, przestaje i dalej zaczyna wyć i tak na przemian.
71 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Problem rozwiązany
3 komentarze
Hyundai i30