Szukaj

Informacje o Hyundai i30

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz

Hyundai i30 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Hyundai i30

Cena od: 102 100 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Hyundai i30

Liczba ocen: 780
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Igor
Hyundai i30 III
Hatchback Facelifting 1.5 DPI 110KM 81kW
Samochód spełnia swoje przeznaczenie w stu procentach, czyli świetnie sprawuje się w mieście jak i okazjonalnie na autostradzie- nie jest to demon prędkości, ale nie ma się czego wstydzić. Jakość wykonania wewnątrz jak i na zewnątrz jest świetna, tworzywa sztuczne jak i montaż wykonane są porządnie, w przeciwieństwie chociażby do nowej skody fabii, w której wszystko trzeszczy, a kokpit wygląda jak z 2008 roku. Wyposażenie nie pozostawia nic do życzenia, z wersją smart mamy kamerę cofania, apple car play, dobre nagłośnienie, jest to po prostu samochód dobrej jakości. Jeżdżę nim od grudnia 2023, mamy kwiecień 2024, zrobiłem 2200 kilometrów. Spalanie w mieście przeważnie +/- 7.5 spalanie przy prędkości 100/h 6,5 Jestem zadowolony w 100 procentach, dobrze wykonany samochód z dobrym wyposażeniem, nie mam na co narzekać- auto zwrotne, przy poznaniu jego możliwości i charakteru pracy jest bajka
4,4
~Michał
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
Bardzo fajne i proste auto. Nie miałem żadnych problemów z awariami. Wystarczy tankować i jeździć. Konstrukcja samochodu jest prosta, więc koszty utrzymania są znikome. Jak ktoś nie wymaga "segmentu premium" a jedynie chce niezawodne i w miarę nowoczesne auto do jazdy na co dzień, to będzie zadowolony. Wolnossący silnik z taką pojemnością to już niestety coś raczej nie do dostania w nowszych rocznikach. Wszędzie tylko trzycylindrowe 1.0 lub 1.2 turbo. Takie 1.6 bez problemu przeżyje je wszystkie.
4,6
~GS
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Auto kupione z salonu na początku 2009, rok produkcji 2008. Od samego początku auto było bardzo miłym zaskoczeniem. Wystrój wnętrza jak na dzisiejsze plastykowe wytłoczki wygląda całkiem nieźle. Bezawaryjność na wysokim poziomie. Oczywiście była wymieniana turbina i jakieś drobiazgi ale poza tym auto jeździ praktycznie bezawaryjnie przez 15 lat i ma na liczniku 510000. Przypuszczam że gdyby nie nieco zniszczone wnętrze (wożony pies) to spokojnie mogłoby pojeździc jeszcze kilka lat. Spalania na naprawdę dobrym poziomie. Często w trasie poniżej 4.0. A przekroczenie 5l na 100km to juz trzeba sie wybitnie postarać. Auto w miarę dynamiczne i mające bardzo przestronne wnętrze. Gdybym mógł to jeszcze raz kupiłbym takie auto bo 15 lat bezproblemowego użytkowania jest tego warte.

Raporty spalania Hyundai i30

Liczba raportów: 1 043
Średnie spalanie dla Hyundai i30
5,3 – 13,5
l/100 km
4,3 – 6,9
l/100 km
6,7 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Hyundai i30 III
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Bardzo ekonomiczne auto z bardzo głupim filtrem dpf. Przebieg 160 kkm, od nowości średnie spalanie na poziomie 5 litrów. Auto służbowe, więc nie jest traktowane delikatnie, z mocą podniesioną do 150 KM. U mnie, mimo jazdy 90% w trasie bardzo często wypala się filtr dpf. Dopalanie włącza się co 200-400 km, w czasie dopalania przez 30 minut zwiększa spalanie o 1,5 litra. Jakby nie ten dpf, średnie spalanie byłoby o około 0,5 litra niższe. W firmie mamy dwie i30, obie zachowują się identycznie. Na 160 kkm od strony serwisowej jedynie wymiana oleju i filtrów, przy 80 kkm wymiana klocków hamulcowych, przy 120kkm druga wymiana klocków i sprzęgła. Fajne auto, średnio wyciszone, silnik, skrzynia, zawieszenie świetne. Prywatnie też bym takie kupił. Zdecydowanie lepszy wybór niż 1.0, który również mamy w firmie - tamten więcej pali i ma dużo gorsze osiągi niż 1,6 crdi z seryjną mocą.
17,0
Hyundai i30 III
Hatchback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Mam od 2 lat więc się wypowiem. Jak się jeździ normalnie po mieście to potrafi spalić 12-14 L/100km. Wszystko zależy od natężenia ruchu. Przy dynamicznej jeździe tak naprawdę górnej granicy nie ma. Najwiecej ile pokazał z trasy 10 km po mieście wokół rynku we Wrocławiu to 30/35L. W trasie da się zejść do 9/10 L. Najmniej udało mi się uzyskać 8 L na trasie Wrocław- Zieleniec. Pali podobnie do audi rs3, focusa rs i a45/cla45, a jeździ gorzej. Jeden z plusów auta to prowadzenie się oraz cena. Za inne HH trzeba zapłacić 50-100 kawałków więcej.
11,8
Hyundai i30 III
Fastback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Wyniki: ZIMA: Podczas normalnej jazdy po mieście przy normalnym ruchu spalanie wynosi 10.5-12 l. Normalna Jazda po mieście przy małym ruchu 9-10 l. Ostra jazda po mieście albo jazda w korkach 12-16l. Spokojna jazda poza miastem 7.5-8.5 l. Dynamiczna jazda poza miastem 10-12l. Lato: Podczas normalnej jazdy po mieście przy normalnym ruchu spalanie wynosi 9-10 l. Normalna Jazda po mieście przy małym ruchu 8-9 l. Ostra jazda po mieście albo jazda w korkach 10-15l. Spokojna jazda poza miastem 7.3-8 l. Dynamiczna jazda poza miastem 10-11 l. Spalanie w trasie ( różnica zima-lato to wg. mnie około 0.5 l/100km) przy 90-100km/h - 7.3-8.5 l przy 120km/h - 9l przy 140km/h - 10l przy 150km/h - 11l przy 160km/h - 12lHyundai jest wrażliwy na niskie temperatury i wyraźnie widać to po spalaniu zimą. Średnie spalanie wskazywane przez komputer pokładowy po 65 tyś km to 10.1 l/100km . Cały czas jeżdżę z dezaktywowanym start-stop

Usterki Hyundai i30

Liczba wpisów: 104
Głośna praca silnika jakby na 3 cylindrach.
  • Hyundai i30 II Wagon 1.6 CRDi 128KM 94kW 2012-2015
  • silnik
  • 263 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Panowie proszę o podpowiedź w jednej rzeczy usterce w silniku.Od jakiegoś czasu świeciła mi kontrolka od oleju około 8 sekund przy rozruchu zimnego silnika.Potem stwierdzono iż może być to pompa oleju.Po przejechaniu 15.tys.km.kontrolka się mniej zapalała około 5 s.Po przejechaniu 1200km.Silnik zaczął głośno pracować jak zwykły diesel.I dalej usterka pojawia się po przejechaniu 30km.Jezeli zatrzymując się dodaje gazu na 4 tys. obrotow powraca do normy.Jak ktoś ma wiedzę o co się dzieje proszę dać znać.Po zatem moc silnika jest,wtryski sprawdzone.
Blokowanie się hamulców tylnego koła
  • Hyundai i30 III Hatchback
  • układ hamulcowy
  • 53 tys. km
Po przekroczeniu przebiegu 50tyś km, przy dłuższych trasach (20km) zapalała się kontrolka ciśnienia w oponach. Po sprawdzeniu kół, okazywało się że jedno z tylnych kół (lewa, prawa na zmianę) było tak gorące, że nie dało się go dotknąć. W ASO stwierdzili, że to nadmiar rdzy na tarczach i konieczna jest ich wymiana, mimo iż pozostała ponad połowa grubości zarówno klocków i tarcz. Oczywiście wymiana tarcz i klocków nie podlega gwarancji. Dziwne jest to, że żaden inny element nie wymagał wymiany czy korekty.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III Hatchback Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 1
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Hyundai i30