Szukaj

Informacje o Hyundai i30

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz

Hyundai i30 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Hyundai i30

Cena od: 67 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Hyundai i30

Liczba ocen: 639
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Praktis
Hatchback 5d 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Zacznę może od tego, że jeśli miałbym coś poprawić w tym aucie to wyciszenie od prędkości powyżej 120-130km/h, uciążliwy szczególnie hałas toczenia kół, szumy wiatru czy odgłosy silnika na całkiem przyzwoitym poziomie. Testowałem wiele opon, zdecydowanie na tym elemencie w tym samochodzie nie należy oszczędzać, trzeba celować w ciche opony i tyle. Przejechałem ponad 150tys km, większość trasy i tak 30-40% miasto, nie zanotowałem żadnych usterek, prosty diesel bez dwumasy, z rozrządem na łańcuchu o w miarę dynamicznej charakterystyce.
4,9
~henrykpietrzyk
Fastback 1.4 T-GDI 140KM 103kW
Hyundai i30 III
Fenomenalne zawieszenie, tego samochodu nieudało mi się zdestabilizować ! Silnik dynamiczny, doładowanie czuć już poniżej 2000 obr. obraz trochę psuje DCT na biegach 1 i 2, tutaj ma zawachania. Eksploatuję wersję premium, warta każdej wydanej złotówki. Użytkuję samochód na zmianę z Żoną więc bardzo sprawdza się pamięć foteli. Adaptacyjny tempomat, nie wyobrażam sobie jazdy po autostradzie bez niego. Minusy - zbyt niskie podłokietniki, zwłaszcza w dżwiach (to męczy na trasie), wyraznie słyszalne odgłosy toczenia.
3,7
~Nanuś
Hatchback 5d 1.6 CRDI 115KM 85kW
Hyundai i30 III
Auto ma dwa obliczy przy spokojniej jeździe jest fajnie i miło jak się jedzie, natomiast jak chcemy depnąć to już jest słabo. Do miasta spoko poleciłbym, i dla pyrkających sobie w trasie 90 km/h też ok, natomiast jak ktoś jeździ w trasy i dynamicznie lub szybko i agresywnie to odradzam ze względu na słabą przyczepność i za małą moc, pod względem przyczepności focus jest milion razy lepszy co nie jest bez znaczenia nawet dla pyrkających przy nagłych sytuacjach na drodze. Jak jedziemy i w nagłej sytuacji nie mamy przyczepności lub nie mamy pojęcia jak się auto zachowa (bo zachowuje się bardzo nieprzewidywalnie) to jest nieciekawie.

Raporty spalania Hyundai i30

Liczba raportów: 836
Średnie spalanie dla Hyundai i30
6,0 – 12,0
l/100 km
4,7 – 6,9
l/100 km
6,7 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Hatchback 5d 1.4 MPI 100KM 74kW
Hyundai i30 III
Samochód użytkowany tylko na trasach po Polsce. Tankowany tylko na paliwie 98 "Dynamic" na stacjach LOTOS. Opony założone na aucie lato/zima 195/65 R15. Jazda po autostradach i drogach ekspresowych, tempomat ustawiony na prędkość 90-95 km/h (nigdzie mi się nie śpieszy jak prawie wszystkim innym) . Spalanie 4.6 l na 100 km z przewożonym ładunkiem w aucie o masie do 150 km, oraz z włączoną klimatyzacją. Jak trafi się dłuższa jazda w korkach np. w Warszawie to spalanie wzrasta do 5.1 max 5.3 litra. System Start Stop wyłączam za każdy razem po uruchomieniu silnika. Nie wszyscy pewnie wiedzą , że system Start Stop to zabójca silnika, akumulatora, rozrusznika, alternatora i wszystkich innych oporników napięcia.
9,1
Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Hyundai i30 I
Pali średnio 8-10 litrów LPG. Najwięcej zimą w mieście ale żeby na LPG wynik był miarodajny to trzeba tankować na tej samej stacji. Czasami spali 11 lpg ale przeważnie mieści się w 10 po mieście. Zakopianka +a4 w sumie 270 km średnio spalił 8,5 litra lpg na 100. przy stałej prędkości 120. Jak omija się autostrady i jedzie 80-90 to 7,5-8 na 100. W lecie z klimatyzacją +1,0-1,5 litra lpg na 100. Na autostradzie brakuje 6 biegu, przy 140 obroty 4500 - jest głośno. Samochód ok, silnik taki sobie. Najlepszy wynik na butli do której wchodzi 37 litrów to 470km i jeszcze coś tego gazu tam było ale niewiele. Generalnie tanio, 470 km za mniej jak 80zł w 2 osoby + jakieś walizki. Mój ma 140 tys ale kolega mechanik uprzedzał mnie, że przy 180-200 tkm spotkamy się przynajmniej na wymianę pierścieni bo ten typ tak ma.Bardzo dobre światła, wygodne fotele, podświetlenie zegarów po kilku godzinach w nocy może trochę męczyć. I30 to nisko zawieszony samochód o czym trzeba pamiętać przy podjeżdżaniu pod krawężnik. Luzy zaworowe sprawdzam co 30tkm na lpg.
10,3
Hatchback 5d N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Hyundai i30 III
Przy jeździe 160-180km/h średnie spalanie około 12L/100km. Na normalnej trasie około 8.5 L/100km. Jeździłem na 6 biegu ale podczas częstego wyprzedzania dawałem gaz do dechy. Ogólnie przy szybkiej jeździe między miastowej i wygłupianiu się nie przekroczyłem 13 litrów. Jak na sportowe auto pali naprawdę mało. Tyle samo pali moje bmw e36 323i przy umiarkowanie szybkiej jeździe i dużo mniej niż infinity g37s które paliło 13 litrów przy delikatnej jeździe.

Usterki Hyundai i30

Liczba wpisów: 69
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
Obroty silnika
  • Hyundai i30 III Wagon 1.4 MPi 100KM 74kW od 2017
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Wada polega na obrotach silnika które zachowują się następująco. Wyobraźmy sobie że jedziemy sobie spokojnie na biegu załóżmy 3 i mamy obroty silnika 2000, puszczamy gaz wciskając jednocześnie sprzęgło a silnik nie zmniejsza obrotów trzymając je na tym poziomie co skutkuje szarpnięciem auta w momencie zasprzęglenia biegu wyższego. Żeby było tego mało to jadąc sobie na trasie wrzucam bieg neutralny a obroty zamiast spaść do minimalnych około 800 falują między 1000 a około 2200-2500 co widać na obrotomierzu. Auto oczywiście zaczyna wyć, przestaje i dalej zaczyna wyć i tak na przemian.
24 komentarze
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Hyundai i30