Szukaj

Informacje o Hyundai i30

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz

Hyundai i30 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Hyundai i30

Cena od: 67 900 PLN

Oceny Hyundai i30

Liczba ocen: 626
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~henrykpietrzyk
Fastback 1.4 T-GDI 140KM 103kW
Hyundai i30 III
Fenomenalne zawieszenie, tego samochodu nieudało mi się zdestabilizować ! Silnik dynamiczny, doładowanie czuć już poniżej 2000 obr. obraz trochę psuje DCT na biegach 1 i 2, tutaj ma zawachania. Eksploatuję wersję premium, warta każdej wydanej złotówki. Użytkuję samochód na zmianę z Żoną więc bardzo sprawdza się pamięć foteli. Adaptacyjny tempomat, nie wyobrażam sobie jazdy po autostradzie bez niego. Minusy - zbyt niskie podłokietniki, zwłaszcza w dżwiach (to męczy na trasie), wyraznie słyszalne odgłosy toczenia.
3,7
~Nanuś
Hatchback 5d 1.6 CRDI 115KM 85kW
Hyundai i30 III
Auto ma dwa obliczy przy spokojniej jeździe jest fajnie i miło jak się jedzie, natomiast jak chcemy depnąć to już jest słabo. Do miasta spoko poleciłbym, i dla pyrkających sobie w trasie 90 km/h też ok, natomiast jak ktoś jeździ w trasy i dynamicznie lub szybko i agresywnie to odradzam ze względu na słabą przyczepność i za małą moc, pod względem przyczepności focus jest milion razy lepszy co nie jest bez znaczenia nawet dla pyrkających przy nagłych sytuacjach na drodze. Jak jedziemy i w nagłej sytuacji nie mamy przyczepności lub nie mamy pojęcia jak się auto zachowa (bo zachowuje się bardzo nieprzewidywalnie) to jest nieciekawie.
5,0
~Olo krzyżak
Wagon 1.6 GDI 135KM 99kW
Hyundai i30 II
Zawsze miałem kombi i to był priorytet przy kolejnej zmianie. Kolega zwrócił moją uwagę właśnie na i30. Ale patrząc na zdjęcia wydawał mi się mały no co najwyżej średni. Z ciekawości pojechałem do salonu żeby się przymierzyć. Usiadłem w fotelu kierowcy wyregulowałem na wysokości, odległości i następnie usiadłem z tyłu za kierowcą. Jakież było moje zdziwienie, że z tyłu jest tyle miejsca (mam 183 cm i 100 kilo wagi) byłem w szoku gdzie to zmieścili w tak zgrabnej budzie. Szukałem bardzo długo bo chciałem od pierwszego właściciela i z niedużym przebiegiem. I takie znalazłem z potwierdzoną w salonie historią. Autko pięcioletnie a wyglądało jak roczne. Autko na full wypasie. Jestem bardzo pozytywnie i mile zaskoczony. Piękny design zewnętrzny jak i wewnętrzny, bardzo ładne podświetlenia zegarów i przełączników nie męczą oczu. Widoczność z każdego miejsca bardzo dobra, dobre radio i zestaw głośników. Bardzo się cieszę z zestawu głośnomówiącego na bluetooth. Jednak nie zawsze poprawnie rozumie polecenia po polsku, szczególnie imiona i nazwiska. Doświetlenia zakrętów z osobnych żarówek a nie jak w innych badziewiach z halogenów. Z przodu dwa wejścia na zapalniczkę i pendriva. Także w bagażniku wejście na zapalniczkę, haczyk np. na torbę i siatki zabezpieczające w poziomie i pionie. Jak się depnie to czuć te 135 KM.

Raporty spalania Hyundai i30

Liczba raportów: 812
Średnie spalanie dla Hyundai i30
6,4 – 11,8
l/100 km
4,7 – 7,1
l/100 km
6,7 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Hyundai i30 I
Pali średnio 8-10 litrów LPG. Najwięcej zimą w mieście ale żeby na LPG wynik był miarodajny to trzeba tankować na tej samej stacji. Czasami spali 11 lpg ale przeważnie mieści się w 10 po mieście. Zakopianka +a4 w sumie 270 km średnio spalił 8,5 litra lpg na 100. przy stałej prędkości 120. Jak omija się autostrady i jedzie 80-90 to 7,5-8 na 100. W lecie z klimatyzacją +1,0-1,5 litra lpg na 100. Na autostradzie brakuje 6 biegu, przy 140 obroty 4500 - jest głośno. Samochód ok, silnik taki sobie. Najlepszy wynik na butli do której wchodzi 37 litrów to 470km i jeszcze coś tego gazu tam było ale niewiele. Generalnie tanio, 470 km za mniej jak 80zł w 2 osoby + jakieś walizki. Mój ma 140 tys ale kolega mechanik uprzedzał mnie, że przy 180-200 tkm spotkamy się przynajmniej na wymianę pierścieni bo ten typ tak ma.Bardzo dobre światła, wygodne fotele, podświetlenie zegarów po kilku godzinach w nocy może trochę męczyć. I30 to nisko zawieszony samochód o czym trzeba pamiętać przy podjeżdżaniu pod krawężnik. Luzy zaworowe sprawdzam co 30tkm na lpg.
6,4
Hatchback 5d 1.4 MPI 100KM 74kW
Hyundai i30 III
Witam. Posiadam i30 w wersji GO od niecałych 2 miesięcy. Jak narazie przejechanych jest 2815 km z czego komputer pokładowy podaje spalanie na poziomie 5,9 litra. Według moich wyliczeń wychodzi średnia 6,25 litra na 100 km. Przy ostatnim wypadzie do Wrocławia na 92 km (z 30% udziałem miejskim) spalil według komputera 5,3 litra (trasa pokonana 2 razy i ten sam wynik) Dodam że na odcinku 5 km do pracy średnie spalanie jest na poziomie 6,5 do 7,8 litrów w zależności od stylu jazdy. Myślę że jest to bardzo dobry wynik
7,7
Hatchback 1.6 126KM 93kW
Hyundai i30 I
W mieście średnia to około 8 litrów przy dynamicznej jeździe. Średnia z 500 km autostradą przy prędkości pomiędzy 130-170 km/h wyniosła po ostatniej jeździe 8.3 litra. W miarę elastyczny na wysokich prędkościach.

Usterki Hyundai i30

Liczba wpisów: 67
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
Obroty silnika
  • Hyundai i30 III Wagon 1.4 MPi 100KM 74kW od 2017
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Wada polega na obrotach silnika które zachowują się następująco. Wyobraźmy sobie że jedziemy sobie spokojnie na biegu załóżmy 3 i mamy obroty silnika 2000, puszczamy gaz wciskając jednocześnie sprzęgło a silnik nie zmniejsza obrotów trzymając je na tym poziomie co skutkuje szarpnięciem auta w momencie zasprzęglenia biegu wyższego. Żeby było tego mało to jadąc sobie na trasie wrzucam bieg neutralny a obroty zamiast spaść do minimalnych około 800 falują między 1000 a około 2200-2500 co widać na obrotomierzu. Auto oczywiście zaczyna wyć, przestaje i dalej zaczyna wyć i tak na przemian.
8 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Hyundai i30