Szukaj

Informacje o Hyundai i30

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz

Hyundai i30 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Hyundai i30

Cena od: 70 700 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Hyundai i30 - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!

Oceny Hyundai i30

Liczba ocen: 668
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Betegie
CW 1.6 CRDi 90KM 66kW
Hyundai i30 I
Patrząc na to auto jako na pojazd rodzinny oraz biorąc pod uwagę cenę zakupu do jakości i do późniejszych kosztów utrzymania, oceniłbym je na 5 gwiazdek. Za tą cenę dostaje się przyjemne wnętrze i bardzo prostą, acz solidną mechanikę. Części nie są drogie, za to bardzo wytrzymałe (sprzęgło przejechało 180 tys. km, pasek wielorowkowy i rolki tyle samo). Silnik bardzo oszczędny, niezawodny i trwały, a do tego wystarczająco dynamiczny. Elektryka i elektronika do tej pory nie szwankowała ani razu. Jeździłem wcześniej kilkunastoma autami (francuskimi, japońskimi, amerykańskimi i niemieckimi) z podobnym przebiegiem i wiekiem i biorąc pod uwagę ww. parametry (cena/jakość/koszty utrzymania) ten wypada najlepiej. W bonusie dostaje się przyjemny terkot CRDI i przyjemne, stonowane wnętrze.
4,7
~Karol
Hatchback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Hyundai i30 III
Najlepszy HotHatch to codziennej jazdy, który zachowuje bardzo sportowy charakter. Nie jest najlepszy w niczym: nie jest najszybszy, nie jest najładniejszy, nie jest najbardziej ekonomiczny itd. Natomiast wszystkie te cechy ma na wysokim poziomie co odróżnia go od reszty konkurencji. Civic Typer? Specyficzny wygląd, twarde zawieszenie, mała praktyczność. Megane Tropy? Jeszcze twardsze zawieszenie gorsza skrzynia biegów, jeszcze mniejsza praktyczność. Golf? Najmniej sportowy, o wydechu i przyczepności nie ma nawet co wspominać. Za ceny jakie da się wynegocjować i30N w salonie nie ma startu żadna konkurencja. Dopiero HotHatche premium przebijają Hyundaia w każdym aspekcie ale za 2x takie pieniądze.
4,3
~Ketling
Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW
Hyundai i30 I
Bardzo dobre auto do codziennej, oszczędnej jazdy. Jeśli nie potrzebujesz prestiżu, a bezawaryjnego pokonywania tras za niewielkie pieniądze- będziesz zadowolony/a . Drobne problemy z zabezpieczeniem antykorozyjnym- na jednych drzwiach koroduje ramka okna ( niewidoczne, ale irytujące), albo zerwana linka klamki drzwi kierowcy ( da się ją dorobić :-) Silnik super, nie bierze oleju, bez dwumasy, dpf-u , rozrząd na łańcuchu. Wyciszenie w kabinie mogłoby być lepsze. Komfort jazdy na autostradzie ok, na dziurach trochę twardy, za to zawieszenie trwałe. Części dostępne i niedrogie ( poza ASO).

Raporty spalania Hyundai i30

Liczba raportów: 877
Średnie spalanie dla Hyundai i30
6,1 – 11,3
l/100 km
4,7 – 6,8
l/100 km
6,7 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 III
Mój styl jazdy. Bardzo dynamiczne przyspieszanie i trzymanie prędkości. Stałe obroty przy pożądanej prędkości 2 tys. Hamowanie silnikiem. Na trasie do 100km/h spalanie 4.4-4.6 czyli bez mandatów ;) Trasa do 120km/h spalanie 4.8-5.0 Trasa do 140km/h 5.6-6.0 Miasto ~8.5 Wyjazd na Węgry ~ 800km. Samochód wypchany jak u Albańczyków. Dwie osoby dorosłe i dwójka małych dzieci. W Polsce drogi krajowe nocą więc bez szaleństw, Słowacja do 120-130km/h a Węgry to ile fabryka dała. Średnie spalanie na wyjeździe wliczając jazdy w mieście docelowym to 6.4 L. Nic tylko lać i jeździć.
11,0
Hatchback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Hyundai i30 III
160-180 km/h daje wynik 12 litrów przy umiarkowanym ruchu pełnym gaziena 6 biegu. W mieście tyle samo, +1 L jeśli trochę jadę dynamicznie. Przy jeździe 120km/h spalał 10.5L / 100km. Ogólnie nie pali bardzo dużo jak na sportowe auto ale kompletnie nie potrafi spalić mało. Moja bmw e36 323i paliła 12 w mieście, 10,5 na szybkiej trasie i 8,5 na powolnej trasie. W hyundaiu zejść poniżej 10L jest naprawdę ciężko.
5,5
Hatchback 3d 1.6 CRDi (LOW) 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Ogólnie silnik całkiem udany, na plus brak dwumasy i wytryski common rail, które jednak lubią dobre paliwo a nie z przysklepowych stacji czy z ruskiego importu. Przy mojej bardzo ciężkiej nodze, spalanie 6.2/100km przy założonych oponach 225/45 R17 w mieście uznaje za udane. Mocne 8/10!

Usterki Hyundai i30

Liczba wpisów: 74
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
2 komentarze
Obroty silnika
  • Hyundai i30 III Wagon 1.4 MPi 100KM 74kW od 2017
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Wada polega na obrotach silnika które zachowują się następująco. Wyobraźmy sobie że jedziemy sobie spokojnie na biegu załóżmy 3 i mamy obroty silnika 2000, puszczamy gaz wciskając jednocześnie sprzęgło a silnik nie zmniejsza obrotów trzymając je na tym poziomie co skutkuje szarpnięciem auta w momencie zasprzęglenia biegu wyższego. Żeby było tego mało to jadąc sobie na trasie wrzucam bieg neutralny a obroty zamiast spaść do minimalnych około 800 falują między 1000 a około 2200-2500 co widać na obrotomierzu. Auto oczywiście zaczyna wyć, przestaje i dalej zaczyna wyć i tak na przemian.
58 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Hyundai i30