Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I Hatchback Facelifting

Lata produkcji: 2010 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz

Hyundai i30 I Hatchback Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4280 mm
Szerokość 1775 mm
Wysokość 1480 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1546 mm
Rozstaw kół - tył 1544 mm
Zwis przedni 900 mm
Zwis tylny 720 mm
Prześwit 150 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1250 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 340 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Jakub_Brenner
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW
Ogólnie bardzo dobry samochód, choć prosty. Ma to swoje wady i zalety. Chwilami zwłaszcza w dłuższej podróży brakuje użytecznych rozwiązań. Bardzo mało schowków. Zwłaszcza zamkniętych właściwie nie ma. Fotele średnio wygodne, brakuje dobrego trzymania moim zdaniem. Krótkie siedzisko, uda mogą cierpnąć dwumetrowym kierowcom. Dość mały bagażnik jak na kompakt. Kokpit bez fajerwerków, choć spasowanie niezłe. Z plusów? Bardzo dobry silnik, ze starej szkoły bez wielu problematycznych unowocześnień (bez dpf, bez koła dwumasowego!). Moc moim zdaniem całkiem niezła a spalanie super - przy spokojnej jeździe w trasie 5 litrów. Auto jest zwrotne, w mieście manewrowanie bardzo wygodne. Jaka jest jeszcze wada tego auta? Uważajcie na korozję. Mój egzemplarz był od niej wolny, ale wiem, że większość na rynku ma spore problemy z rudą... Na plus bezawaryjność, poza świecami żarowymi i innymi kwestiami obsługowymi które trzeba wziąć pod uwagę
3,4
~Dominik
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW
Po pozytywnych opiniach spodziewałem się więcej po tym samochodzie. Niestety zawiodłem się. Auto ma swoje uciążliwe wady. Podstawową jest słaby lakier i blacha. Mam egzemplarz z końca produkcji a nie obca jest mu rdza, która trawi auto od środka. Rdza pojawia się w miejscach uderzeń po kamieniach, w pobliżu feralnej lampy światła stop (jedna z wad fabrycznych), na tylnej klapie itd. W moim i30 występuje problem ciężko wchodzących biegów z 1 na 2 (w różnych konfiguracjach problem omawiany na forach hyundaia, problem zapewne leży w sprzęgle). Auto jeździ, ma w miarę niedrogie części i jest przestronne w kabinie, w bagażniku z miejscem jest tak sobie (brakuje kilkudziesięciu litrów). W moim i30 pojawiały się wady występujące w tym modelu, wybite końcówki drążków i wspomniany wcześniej problem biegów. Ponadto pojawiają się niedomagania elektroniki (niedziałający przycisk opuszczania szyb, nie wracająca od razu do pozycji wyjściowej tylna wycieraczka. Inne awarie to np. sprężarka. Plastiki podatne na zarysowania itd. reszt podałem w opisach...
4,5
~Wojciech
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Bardzo fajny silnik, bardzo elastyczny, bo łapie nawet od 1500 obrotów. Żałuję bardzo, że nie wziąłem mocniejszego silnika z 6 przełożeniami, bo na 5 biegu na autostradzie 4 tys. obrotów daje się we znaki z powodu niesamowitego hałasu silnika. Pomimo, że wnętrze bardzo dobrze wyciszone, nie słychać powietrza, opon ani nic takiego, to jednak silnik hałasuje mocno powyżej 3,5 tys. Przy prędkości 160kmh i obrotach 4500 jest tak głośno, że odechciewa się jechać... Do prędkości 70kmh nie słychać praktycznie nic. Spalanie głównie po mieście przy spokojnej jeździe 6,5l. W trasie przy prędkości 80-90 można zejść do 5,5l. Przy prędkościach autostradowych 9,0l. Tylna półka bagażnika hałasuje strasznie na dziurach, poza tym wszystko dobrze spasowane. Zawieszenie bardzo sportowe przez co nie polecam w ogóle na polskie drogi, czuć nawet lekkie wybrzuszenie na drodze, natomiast na autostradzie czy innych niepodziurawionych drogach trzyma się jak na kleju drogi.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 I Hatchback Facelifting
7,1 – 8,8
l/100 km
5,4 – 6,4
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Pali średnio 8-10 litrów LPG. Najwięcej zimą w mieście ale żeby na LPG wynik był miarodajny to trzeba tankować na tej samej stacji. Czasami spali 11 lpg ale przeważnie mieści się w 10 po mieście. Zakopianka +a4 w sumie 270 km średnio spalił 8,5 litra lpg na 100. przy stałej prędkości 120. Jak omija się autostrady i jedzie 80-90 to 7,5-8 na 100. W lecie z klimatyzacją +1,0-1,5 litra lpg na 100. Na autostradzie brakuje 6 biegu, przy 140 obroty 4500 - jest głośno. Samochód ok, silnik taki sobie. Najlepszy wynik na butli do której wchodzi 37 litrów to 470km i jeszcze coś tego gazu tam było ale niewiele. Generalnie tanio, 470 km za mniej jak 80zł w 2 osoby + jakieś walizki. Mój ma 140 tys ale kolega mechanik uprzedzał mnie, że przy 180-200 tkm spotkamy się przynajmniej na wymianę pierścieni bo ten typ tak ma.Bardzo dobre światła, wygodne fotele, podświetlenie zegarów po kilku godzinach w nocy może trochę męczyć. I30 to nisko zawieszony samochód o czym trzeba pamiętać przy podjeżdżaniu pod krawężnik. Luzy zaworowe sprawdzam co 30tkm na lpg.
6,5
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Bardzo fajny silnik, bardzo elastyczny, bo łapie nawet od 1500 obrotów. Żałuję bardzo, że nie wziąłem mocniejszego silnika z 6 przełożeniami, bo na 5 biegu na autostradzie 4 tys. obrotów daje się we znaki z powodu niesamowitego hałasu silnika. Pomimo, że wnętrze bardzo dobrze wyciszone, nie słychać powietrza, opon ani nic takiego, to jednak silnik hałasuje mocno powyżej 3,5 tys. Przy prędkości 160kmh i obrotach 4500 jest tak głośno, że odechciewa się jechać... Do prędkości 70kmh nie słychać praktycznie nic. Spalanie głównie po mieście przy spokojnej jeździe 6,5l. W trasie przy prędkości 80-90 można zejść do 5,5l. Przy prędkościach autostradowych 9,0l. Tylna półka bagażnika hałasuje strasznie na dziurach, poza tym wszystko dobrze spasowane. Zawieszenie bardzo sportowe przez co nie polecam w ogóle na polskie drogi, czuć nawet lekkie wybrzuszenie na drodze, natomiast na autostradzie czy innych niepodziurawionych drogach trzyma się jak na kleju drogi.
8,5
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Z racji krótkich przełożeń skrzyni biegów samochód jest dość dynamiczny przy niskich prędkościach oraz stosunkowo oszczęny w mieście. Obrzeża Warszawy i jazda obwodnicą do prędkości 120 kph skutkuje spalaniem w granicach 7,5-8,0 przy dość dynamicznej jeździe. Bardzo dużo pali za to w trasie, przy średniej prędkości powyżej 160 kph na odcinku 350 km spalanie wyszło prawie 11 litrów na 100 km. - nie udało się dojechać z Warszawy nad morze na jednym zbiorniku... Ogólnie przyjemne spalanie pod warunkiem delikatnego traktowania i nie przekraczania prędkości 120 kph.

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 72
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 8
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
9 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 4
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
5 komentarzy
Hyundai i30 I Hatchback Facelifting