Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 Overland 258KM 190kW 2002-2004

Lata produkcji: 2002 – 2004
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2004 roku
Pojemność skokowa 4701 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 258 KM (190 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 425 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,4
~maćko
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 Overland 258KM 190kW
ogólnie jest to auto dla kogoś kto lubi sam sobie naprawiać auto i tracić na to czas albo ma kupę kasy i będzie jeździć do serwiu. Mogę się założyć z kazdym, że jak kupi to będzie musiał kilka razy w roku coś kupić/zrobić - inaczej się tym autem nie da jeździć, a ilość elementów które mają prawo się popsuć (bo tak zostały beznadziejnie zrobione), jest imponująco duża. Drogi w utrzymaniu i wcale nie jest taki wygodny jak go tu opisują. Jeździ po drodze jak Kamaz. Gdyby ktoś napisał taki komentarz do tego auta zanim go kupiłem , to może bym nie utopił tyle kasy. Odradzam zakup, chyba że lubisz majsterkować, nie masz co robić. Wtedy faktycznie auto może się podobać, częsci można sobie importować z usa (bo w Polsce albo ich nie ma, albo są koszmarnie drogie) System audio kiepski i oczywiście też się psuje (głośniki, zmieniarka....) :) Komfort - kiepsko, buja jak na starej łajbie, nosi od lewej do prawej, strach wchodzić szybko w zakrety. Po 8 godzinach jazdy dostałem zakwasów w rękach od ciągłego machania kierownica. Ale za to fajnie się spogląda na innych z góry, dobra widoczność. Na plus można zaliczyć też bagażnik - naprawdę dużo do niego wchodzi. Dużo ludzi pisze o właściwoaściach jezdnych w terenie. Hmmm..... jak się wjedzie w błoto, to te 2 tony zaraz grzęzną. Nawet 4x4 nie może go wyciągnąć. Znam autka lzejsze, które dzielniej sobie radzą w terenie. Poza tym strach nim jeździć po błocie, bo zaraz może się coś popsuć (reduktor, zawieszenie, tłumik....a wszystko to kosztuje kilka zylinów :) ) Ale po lekkim terenie daje radę. Jazda powyżej 130 km/h nie ma nic wspólnego ze słowem \"relaks\". Drży kierownica (bo ciężko wyważyc te koła), lata od lewej do prawej a do tego człowiek zdaje sobie sprawę, że ma auto ze słabymi hamulcami i jeśli coś wyskoczy na drogę to mogiła. Nie polecam szybkiej jazdy tym autem. Jak wsiadam do zwyklej osobówki, to wręcz czuję ulgę....łatwo się prowadzi, trzyma drogi, mniej trzeba być skupionym.
4,1
~Overland
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 Overland 258KM 190kW
Super auto zawsze jeżdzilem Niemieckimi autami i balem sie Jeepa ale nie żaluje kupna.
4,2
~egon17@interia.eu
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 Overland 258KM 190kW
swietnie sie jezdzi choc troszke pali ale szczerze polecam
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 Overland 258KM 190kW 2002-2004
13,9
l/100 km
21,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

26,0
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 Overland 258KM 190kW
Ja mam wj mocno wyliftowanego i na oponach terenowych a/t w miescie 30 to jest norma boli tylkoaly zbiornik gazu i co chwile stacji trzeba szukac. Ale nie zamienie go na nic innego, super wygodny, swietne osiagi i ceny czesci jak na takie auto na fajnym poziomie. Porównując moje poprzednie auto czyli mercedesa a clasa 2000r w dieslu, części mam dużo tańsze a przeliczajac koszty paliwa niewiele wiekrze bo tamto malenstwo lubilo spalić a komfort jazdu jest w wj dużo wiekrzy. I ta prosta, toporna niezniszczalna konstrukcja...
15,3
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 Overland 258KM 190kW
nie oszukujmy się silnik który rozpędza 2 tony w 8 sec. do setki musi wychlać. w wersji ze stałym napędem na cztery koła zużycie w mieście zaczyna się od 19L na setkę a kończy no cóż zależy jak kto jeździ i na jakie korki trafi ale określił bym że górnej granicy nie ma, u mnie nie spalił więcej jak 25L ale staram się ekonomicznie jechać :). w trasie natomiast (utrzymując raczej defiladowe tępo i wzbijając się na wyżyny ecodrivingu udało mi się zejść do magicznych 10.7 L co małą wartością nie jest choć na tę pojemność to bardzo mało. Ceny napraw bardzo różnie ale da się to utrzymać na przyzwoitym poziomie, sporo używanych części , sporo jest też zamienników. jak macie wersję ze stanów boli bardziej.
22,3
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 Overland 258KM 190kW
Na trasie da się jeżdzić w miarę ekonomicznie. 17,5 litrów LPG na AT-kach to dobry wynik. Na szosówkach zszedłem do 16 litrów - przetestowane na dystansie 5000km - Polska - Chorwacja. Auto z boxem, w pełni wyładowane. W Warszawie w zimie 25-30 litrów. No niestety. Wszystko zalezy od tego ile jest tego miasta, a ile trasy.
Grzanie się skrzyni
  • Jeep Grand Cherokee II 3.1 TD 140KM 103kW 1998-2002
  • układ napędowy
Przy dłuższej jeździe w mieście. Prawdopodobnie grzeje mi sie olej w skrzyni. Zrzuca biegi, nie chce przerzucic. Olej zmieniłem wraz z filtrami dwa 2,500 tyś km temu. I do tej pory było dobrze. I tu znow zaczeło. Nie chce znow oleju zmieniać gdyż mam jeszcze czas... Dodam jeszcze ze gdy mam włączoną klime szybciej sie grzeje skrzynia. Płyn chłodniczy jest dobry dolewałem kilka koncentratów. Czy można jakoś to zrobic żeby sie tak nie działo. najlepiej bez wymiany chłodnicy od skrzyni ;] Zrzuca biegi, nie chce zmienić biegu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
elektronika
  • Jeep Grand Cherokee II 4.0 i 190KM 140kW 1998-2004
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
odkąd sprowadziłem swojego jeepa ze stanów, to praktycznie od początku psuła się elektronika (szyby elektroniczne, kierunkowskazy, liczniki itp) aż w końcu po ok 200k km trzeba było całkiem wymienić sterownik bo nie dało się nic zrobić z licznikiem (przebieg przestawiony na mile, wszystkie kontrolki się świeciły, zegary nie działały u wszystko wskazywało na 0) przez co nie mógł przejść przeglądu
1 komentarz
Zapowietrzenie układu paliwowego
  • Jeep Grand Cherokee II 2.7 CDRi 163KM 120kW 2002-2004
  • inne
  • 250 tys. km
Mam powracający kłopot z zapowietrzeniem układu paliwowego. Co ok. pół roku powtarza się problem z uruchomieniem silnika z powodu sporej ilości powietrza w wężyku nadmiaru. Wymiany oringów, filtra, opasek i zaworka przelewowego niestety nie pomagają. W sklepie moto natomiast słyszałam, że owe zaworki są w znacznej części uszkodzone fabrycznie i trafić na sprawny jest ciężko. Przy ominięciu zaworka paliwo jest także bardzo wzburzone. Może ktoś ma pomysł, co jest przyczyną?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jeep Grand Cherokee II