Szukaj

Informacje o Kia Ceed

Lata produkcji: 2006 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Kia Ceed to produkowany od roku 2006 model należący do segmentu C (niższa klasa średnia), który na Starym Kontynencie stał się następcą modelu Cerato. Został zaprojektowany w centrum projektowym Kii położonym w Niemczech, w Russelsheim. Nazwa Ceed jest nawiązaniem do miejsca wytwarzania auta, czyli Unii Europejskiej (CE – Community of Europe) oraz do faktu, że powstał z myślą o kliencie europejskim (ED – europeand design). Samochód okazał się jednym z największych hitów rynkowych w całej historii marki. Model przeszedł face-lifting w roku 2009. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2012. Przy okazji debiutu trzeciej generacji modelu, która na tle poprzedników wyróżnia się designem i nawiązuje do modelu Stinger, Kia postanowiła zmienić jego nazwę z Cee’d na Ceed.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Kia Ceed – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Kia Ceed

Cena od: 99 400 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Kia Ceed

Liczba ocen: 883
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Marek
Kia Ceed III
Kombi 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Auto w sam raz dla rodziny 2 + 1 z psem. Fajnie wyposażone, moja to wersja L + BL z nagłośnieniem JBL i dużym ekranem dotykowym (Android auto, Spotify, NAVI, itd.) + pakietem zimowym (podgrzewana szyba czołowa, fotele i kierownica, podgrzewane dysze spryskiwaczy). Auto bardzo fajnie wygląda, szczególnie z przyciemnianymi szybami i na 17 calowych alu (wszystko fabryczne), sportowego sznytu dodaje duża lotka nad tylną klapą, antena "płetwa rekina" skopiowana z BMW i mięsisty przedni zderzak. Niesamowicie dobre automatyczne światła full LED + asystent (samoczynnie przełącza na drogowe w nocy) + doświetlanie zakrętów. Jakość materiałów jest na przyzwoitym poziomie, prawie wszędzie miękko, fajnie wyglądają wstawki z tworzywa w stylu "czerń fortepianu". Generalnie jak na ten segment, to naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Poza wspomnianym już wyposażeniem jest tu kierownica z multifunkcją (obsługa tempomatu, telefonu, multimediów, komputera pokładowego, kamera cofania z ruchomą animacją pola, czujniki parkowania przód/tył, fotele z el. regulowanym pod lędźwiem, el. składane lusterka z kierunkowskazami LED, automatyczne wycieraczki, także naprawdę na bogato. Dziwi więc, że nie ma pewnych oczywistych wydawałoby się udogodnień, które powinny być tutaj w standardzie, jak np. wszystkie 4 szyby w automacie (tylko przednie są takie, otwierając/zamykając tylne trzeba przytrzymać przycisk - nie ma więc też opcji otwierania/zamykania z kluczyka), oraz kratek nawiewu skierowanych na tylną kanapę. Miałem to w moim 20 letnim E39....Brakuje mi też panoramy w dachu, ale to już moja fanaberia :-) Poza tym super. Prowadzi się fajnie i pewnie, auto jest lekkie (1270 kg) i nierówności właściwie nie czuć, jednocześnie zawieszenie jest sprężyste i auto nie przechyla się w zakrętach, których "ścinania" pilnuje asystent pasa ruchu (LKA). Przy prędkościach autostradowych czuć, że wyciszenie mogłoby być lepsze, szczególnie porównując do wspomnianego E39, ale nie ma dramatu. Silnik bardzo szybko łapie temperaturę, spalanie w mieście na krótkich odcinkach (do/z pracy) nawet do 10L zimą, ale na trasie bajka - w trójkę z psem i pełnym kufrem do 110 km/h 5,2, 5,4 L to żaden wyczyn. Te 140 KM przy tej masie też w zupełności wystarcza żeby bez stresu zrobić dwa TIR-y pod rząd :-) Można jeszcze wiele napisać. Podsumowując, świetny wóz za rozsądne pieniądze, polecam każdemu.
4,7
~Mario
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Mam wersje GTLine więc bardzo dobrze wyposażoną, i to jest chyba najwieksza zaleta tego auta. Tzn można było kupić relatywnie tanio (w porównaniu do konkurencji) auto świetnie wyposażone od systemów bezpieczeństwa po niezłe audio JBL. Do tego w kolorze czerwonym z czarnymi dodatkami całkiem fajnie się prezentuje. Ogólnie auto oceniam na 4, natomiast jako relacje jakość-cena na 5. Moje porównanie jest do Skody Octavi która wcześniej jeździłem też od nowości 10lat. Na plus: - systemy bezpieczeństwa i pomagacze. Taki tempomat + utrzymanie auta na środku pasa ruchu na dlugiej trasie jest dla mnie mega wygodne. - inforozrywka. Nic sie nie wiesza jak u konkurencji, a do tego akutalizaja OTA, Navi z danymi online, przyzwoite audio - lepsze prowadzenie niz w oktawce, zawieszenie wielowachaczowe robi swoje, do tego system kierowniczy przy niskich predkosciach jest mocno delikatny co na poczatku wydalo mi sie dziwne a po czasie doceniam - calkiem fajny silnik, z jednej strony oszczedny ale ma tez moc jak sie depnie - czyli typowa turbo-benzynka. Mam nadzieje ze bedzie bezawaryjny - swiatla w pelni ledowe, w koncu zadnych zaróweczek do wymiany co chwila, a do tego naprawde niezle swiecą. System automatycznego przełączania swiatel tez fajnie dziala. - wygoda, siedzenia są moim zdaniem lepsze niz w oktavii, do tego grzana kierownica i siedzenia bardzo przydają sie zimą - wygląd, w najwyższej wersji wyposażenia zarówno na zewnątrz jak i wewnatrz bardzo i się podoba Na minus: - wyciszenie, tutaj warto samemu coś zadziałać - skrzynia biegów, dziwnie zestrojona jedynka (za to sprzęgła w 7DCT szybko padają i poszarpują) - wycieraczki, niby pierdoła ale trochę irytuje. W trybie automatycznym wycieraczki działają średnio, natomiast biegi nie są uwzględniane przy trybie manualnym, więc wtedy albo napierdzielają szybko albo jeszcze szybciej :P
4,9
~Darek
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Przestrzenne, dobrze wyposażone, rodzinne kombi. Po Tipo i Joggerze najtańsze kombi na rynku w tym segmencie. Samochód wymiarami w zasadzie taki jak Octavia combi lecz widoczna jest przepaść cenowa, nie koniecznie już jakościowa gdyż miałem okazję pojeździć oboma modelami. Uważam, że auto jest solidnie wykonane, nie można przyczepić się do jakości użytych materiałów czy też komfortu, wiadomo jakieś drobne detale zawsze się znajdą ale to bardzo przyjemny samochód o dosyć ciekawej stylistyce. Dużym minusem jak dla mnie jest system audio z 6 głośnikami, android auto działa bez zastrzeżeń jednak co do jakości dźwięku, to po prostu nie gra jak trzeba.

Raporty spalania Kia Ceed

Liczba raportów: 1 152
Średnie spalanie dla Kia Ceed
3,8 – 9,2
l/100 km
5,0 – 7,4
l/100 km
7,3 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
Te auto to jedna wielka porażka... od spalania po jakosc wykonania. Za te cene mozna kupic kilkukrotnie lepsze auto. Laguna 2 tańsza, megane 3 ktora jest nowsza i obydwa auta nie maja problemy z korozją jak kia, nie mowiac o jakosci wykonania tego sztrucla, gnije wszystko. Podłoga, progi, przednie i tylnie nadkola. Spalanie to jest dramat. Nie jedzie a pali tyle co stare v6 o duzej pojemności. Ale jaka roznica w jezdzie? Ludzie... Prowadzenie? To auto sie nie prowadzi. Nie znam gorzej prowadzacego auta. Astra g przy tym to mercedes (jesli chodzi o prowadzenie). Podane spalanie zimą w miescie, srednie wyliczyłem miedzy jazdą w trasie a jazdą latem po miescie. Podsumowujac auto ani na trase ani do miasta. Jedna wielka tandeta i porażka.
5,1
Kia Ceed III
Kombi 1.6 CRDi 115KM 85kW
3 letnie kombi z przebiegiem 200k, głównie po autostradach i ekspresówkach skumulowane dane z komputera 5,1/100 km. W mieście sporo zależy od korków i tego czy używamy start stop. W moim przypadku w mieście będzie 6,5/100 km. W trasie na 6 biegu przy 90km/h zszedłem do 3,7 na odcinku 20 km ale pewnie dałoby się ciut lepiej na dłuższym odcinku i mniej wyżynnym. Nie wiem ile wynosi max spalanie, ponieważ to auto nie prowokuje to dynamicznej jazdy, raczej do maratonów :)
6,8
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW
Robię Ok 4000km miesięcznie mało po zatłoczonych miastach ogromna większość w trasie autostrada 110kmh tempomat 95kmh teren niezabudowany. Delikatnie ruszam raczej spokojny kierowca. Spalanie średnie jakie sprawdziłem dokładnie przez spisywanie stanu licznika i dolanego paliwa wyszło 6,29L/100km

Usterki Kia Ceed

Liczba wpisów: 72
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 22
2,5
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT 4A
przebieg: 2 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Ogólnie - średnio co 6 mc - ciągle jakieś problemy z instalacją AG Zenit. Ciągle albo się nie chce przełączyć, albo piszczy że nie ma gazu (a jest), albo co gorsze - w ogóle nie daje się załączyć - trzeba jechać do gazownika (Uwaga w całej Polsce jest tylko kilka sztuk), zapłacić ok 600 - 800 pln - zmienią jakiś sterownik, który maks po roku i tak pada... K...a miałem już...
5,0
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 122KM 90kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 97 tys. km
użytkowana przez: 47 tys. km
Instalacja spala max. do 20% więcej niż na samej benzynie. wybrałem pakiet - instalacja + montazysta i wszystkim to polecam. bardzo wysoki poziom jakości i dobry stosunek jakości do ceny. kijanka jeździ oszczędnie. szczególnie polecam zainwestować w dobre wtryskiwacze. ja postawiłem na herculesy i dopłaciłem do nich - to była bardzo dobra decyzja. znajomy miał kiedyś słabe...
4,5
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Do montażu skłoniły mnie dobre doświadczenia z wcześniejszymi instalacjami gazowymi. Zdecydowałem się na STAG 300 plus, dodatkowo lubryfikator. Montaż w Łodzi w firmie "Na gaz" Stefanowski. Kto ich zna, wie że nie robią fuszerki i znają się na swojej robocie (łącznie z hamownią przed i po założeniu instalacji). Utrata mocy na gazie 3 KM, według wykresu. Do tego wyjątkowy...
Kia Ceed