Szukaj

Informacje o Kia Ceed

Lata produkcji: 2006 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Kia Ceed to produkowany od roku 2006 model należący do segmentu C (niższa klasa średnia), który na Starym Kontynencie stał się następcą modelu Cerato. Został zaprojektowany w centrum projektowym Kii położonym w Niemczech, w Russelsheim. Nazwa Ceed jest nawiązaniem do miejsca wytwarzania auta, czyli Unii Europejskiej (CE – Community of Europe) oraz do faktu, że powstał z myślą o kliencie europejskim (ED – europeand design). Samochód okazał się jednym z największych hitów rynkowych w całej historii marki. Model przeszedł face-lifting w roku 2009. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2012. Przy okazji debiutu trzeciej generacji modelu, która na tle poprzedników wyróżnia się designem i nawiązuje do modelu Stinger, Kia postanowiła zmienić jego nazwę z Cee’d na Ceed.

Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Kia Ceed – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Kia Ceed

Cena od: 61 990 PLN

Oceny Kia Ceed

Liczba ocen: 704
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~szawlon
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
Kia Ceed II
Auto ok chociaz nei ma tego czegos,niby ladne ale jednak coś nijakiego w nim siedzi.Plusy-wyciszenie,ergonomia,w sumie nijaka uroda ale nie jest to Skoda-pasztet,niezawodnosć....Minusy....duperele takie jak miekki lakier,niewydajna klima,a to łozysko padnie a to swieca żarowa a to klima zgubi czynnik chłodzący,czujniki parkowania szlag trafił,mało miejsca z tyłu,niewygodne fotele (tył-przód bez zarzutu) i smiesznie mały bagaznik.Bagażniczek raczej....Kombi mniejsze niz niejeden sedan....ech....Auto firmowe,nie mój wybór,prywatnie Focus 2016.....No i jeszcze to niskie zawieszenie....Zwłaszcza progi non stop problem i....dziwnie łamany pedał hamulca -w polowie dodawania tzreba go stopą jakby "złąmać"....dziwne uczucie....
2,9
~Karol Częstochowa
Hatchback 5d 1.6 CRDi 128KM 94kW
Kia Ceed II
Auto nadaje się dla rodziny dwa plus jeden plus pies. Bagażnik w stanie pomieścić dwie duże walizki i dwie torby średnich rozmiarów. Posiada mocowania na bagażnik dachowy w tym momencie staje się dużo praktyczniejszy ale też o wiele głośniejszy. Miejsca z tyłu na nogi nie brakuje nad głową też nie ma tragedii jeżeli nie przekraczamy 190cm. fotele na tylnej kanapie o wiele wygodniejsze niż fotele kierowcy i pasażera. Jak już wspomniałem z fotele kierowcy i pasażera nie należą do najwygodniejszych średnio po dwóch godzinach z trasy zaczyna nam doskwierać ból odcinka lędźwiowego którego regulacji w wersji wyposażenia L nie uświadczymy. Widoczność za kierownicą dobra a parkowanie ułatwiają czujniki parkowania bądź opcjonalnie montowana kamera cofania. standardowa ilość schowków oraz dobrych rozmiarów kieszenie w drzwiach ułatwiają podróż tym samochodem. Na minus można zaliczyć brak nawiewu na tylną część przestrzeni pasażerskiej. Kia chwali się 7 letnią gwarancją i przez ten okres możemy spodziewać się kilku usterek. Zacinający się mechanizmu wycieraczek bo mrugające reflektory LED zapychające się sitka w bakach. Ale spokojnie możemy to przyjąć na barki dlatego że Kia wszystkie usterki usuwa w ramach gwarancji. Na tylnej kanapie możemy znaleźć podłokietnik światełko w części sufitowej oraz pojemne kieszenie w drzwiach. Na plus zasługuje także możliwość rozłożenie tylnych oparć foteli w taki sposób że uzyskujemy płaską powierzchnię załadunkową i w tym momencie nasza Kia robi się o wiele bardziej pojemna. używałem tego samochodu w trakcie przeprowadzki i do Tak właśnie rozłożonego bagażnika jestem w stanie zmieścić oczywiście obrazujące to państwu 14 kartonów po bananach :) jak ktoś nie wie jak wygląda karton po bananach zapraszam do sieci sklepów z owadem w logo. A teraz mniej przyjemna część. Wady, niestety w moim mniemaniu jest ich sporo. Za 82 tys zł otrzymujemy samochód którego tak naprawdę jedyną taką zaletą był wygląd. Spalanie według mojej oceny silnik Diesla o takiej pojemności nie powinienem oscylować w granicach około 10 litrów w mieście a w trasie i powinno być problemu zejść poniżej 6l/100km. Niestety tak się nie dzieje Kia ma duży apetyt na paliwo. A mocą nie grzeszy, co prawda mój syn otrzymał nową mapę silnika i uzyskał moc w granicach 165 koni i 440nm w tym momencie auto zrobiło się bardziej elastyczne i wyprzedzanie nie było już tak kłopotliwe. Nieduże i stosunkowo mało kłopotliwe usterki zaważyły na decyzji że auto zostanie zmienione gdyż to dopiero początek życia tego samochodu to aż strach pomyśleć co będzie za kilka lat. ogólnie zawieszenie samochodu jest w miarę wytrzymałe lecz zdecydowanie za twarde. Auto posiada trzy tryby wspomagania kierownicy które odpowiednio sprawiają wrażenie bardziej sportowego lub niskiego wkładu kierowniczego. ogółem w samochodu nie polecam chyba że dla kogoś wygląd jest ważniejszy niż awaryjności i wygoda ale w tym wypadku wolałbym już wziąć pod uwagę wersję pro ceed.
4,7
~bqn
SW 1.4 109KM 80kW
Kia Ceed I
Samochód kupiłem w 2015 r. z przebiegiem 79 000 km. Obecnie (po 3,5 roku) ma 100 350. Przez ten okres nie było żadnej poważnej awarii, były jedynie małe drobiazgi (opis poniżej). Samochodem jeżdżę głównie po mieście na krótkich trasach, więc apetyt na paliwo jest spory. Samochód z pewnością godny polecenia dla rodziny 2+1 albo nawet i 2+2. Ale niestety nie z tym silnikiem. Jest za słaby i paliwożerny. Polecam 1,6. Samochód bezawaryjny i przestronny. Super bagażnik. Bardzo dobre relacja ceny do jakości i wyposażenia. Jeśli potrzebujesz przestronnego, bezawaryjnego kombi do miasta to ten samochód jest idealny. Polecam!

Raporty spalania Kia Ceed

Liczba raportów: 831
Średnie spalanie dla Kia Ceed
6,3 – 9,0
l/100 km
5,0 – 7,5
l/100 km
7,3 – 9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW
Kia Ceed II
Obecnie przejechałem prawie 5000 km. Spalanie średnie to 9,5 - 10,5 litra. Komputer przekłamuje, że 8,9 l. W trasie zejdzie do 7,5 przy oszczędnej, 8-8,5 przy normalnej. Demonstracyjne w salonach miały po 7,2 l średniego spalania. Jestem po wymianie oleju (+filtry) przy 4400 km = brak zmniejszenia spalania. Nie jeżdżę cały czas na klimatyzacji ani super grzaniu siedzeń czy kierownicy. Generalnie nie zauważyłem różnicy w spalaniu przy włączonej klimie i podgrzewaniu siedzeń + kierownicy. Hyundai i30 1.4 benzyna 2013 r. jest bardziej ekonomiczny, mimo mocniejszego deptania gazu (mniej mocy=mocniej trzeba deptać). Gdybym wiedział, że będzie palić więcej niż średnia z raportów autocentrum.pl to bym brał w dieslu. Jakbym miał brać tą klasę w benzynie to bym pewnie wziął Toyotę Aurisa.
7,0
Kombi 1.6 GDI 135KM 99kW
Kia Ceed II
Spalanie na przyzwoitym poziomie jak na 135 konną benzynę. Nie mam lekkiej nogi i jeżdżę generalnie miasto/trasa w stosunku 70/30 dlatego uważam średnie spalanie na poziomie 7,5 litra jako bardzo dobry wynik. Minimalne zużycie jakie kiedykolwiek zanotowałem to 5,6 l/100km (płynna jazda 90-100 km/h). Maksymalne to ok. 8,7l/100km w trasie ale przy dużych prędkościach, wyprzedzaniu na wyższych obrotach. W mieście średnio 7,3l (lato) i 8,1l (zima). Dodam że w mieście robię zazwyczaj bardzo krótkie trasy w granicach 10-15 km.
5,7
Kombi Facelifting 1.6 CRDi 110KM 81kW
Kia Ceed II
Przebieg 33tys km Realne mieszane zużycie około 5,6-6 litra, wzrasta przy dynamicznej jeździe autostradowej 140-170km/h dochodzi do 7,2litra, miasto około 6-6,2 litra, jazda eko :) 90km/h 4,5-4,9 litra. Komfort jazdy: zawieszenie i wyciszenie po dwóch latach użytkowania takie samo jak na początku po wyjeździe z salonu - na wysokim poziomie.

Usterki Kia Ceed

Liczba wpisów: 27
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
Pali się check, kopci na wysokich obrotach
  • Kia Ceed I pro_cee´d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW 2010-2012
  • silnik
Witam, kupiłem pro ceed, po tankowaniu zapalił mi się "check". Autko zachowuje się jakby paliło na 3 gary i szarpie silnikiem. Na zimnym silniku, jak mu daje gazu, dławi się. Może ktoś wie co się dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
5,0
Hatchback 1.6 122KM 90kW
Kia Ceed I
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 97 tys. km
użytkowana przez: 47 tys. km
Instalacja spala max. do 20% więcej niż na samej benzynie. wybrałem pakiet - instalacja + montazysta i wszystkim to polecam. bardzo wysoki poziom jakości i dobry stosunek jakości do ceny. kijanka jeździ oszczędnie. szczególnie polecam zainwestować w dobre wtryskiwacze. ja postawiłem na herculesy i dopłaciłem do nich - to była bardzo dobra decyzja. znajomy miał kiedyś słabe...
4,5
SW 1.6 122KM 90kW
Kia Ceed I
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Do montażu skłoniły mnie dobre doświadczenia z wcześniejszymi instalacjami gazowymi. Zdecydowałem się na STAG 300 plus, dodatkowo lubryfikator. Montaż w Łodzi w firmie "Na gaz" Stefanowski. Kto ich zna, wie że nie robią fuszerki i znają się na swojej robocie (łącznie z hamownią przed i po założeniu instalacji). Utrata mocy na gazie 3 KM, według wykresu. Do tego wyjątkowy...
5,0
Hatchback 5d 1.4 DOHC 100KM 74kW
Kia Ceed II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 55 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Instalacja polecona mi przez instalatora, jak na razie sprawuje się bez zarzutu. Spalani niskie, szybko przechodzi na gaz, nie ma żadnych szarpnięć ani innych niepokojących znaków. Poza tym bardzo dobra współpraca z montażystą, który uwzględnił wszystkie moje uwagi np. wlew w klapce.
Kia Ceed