Szukaj

Informacje o Kia Ceed

Lata produkcji: 2006 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Kia Ceed to produkowany od roku 2006 model należący do segmentu C (niższa klasa średnia), który na Starym Kontynencie stał się następcą modelu Cerato. Został zaprojektowany w centrum projektowym Kii położonym w Niemczech, w Russelsheim. Nazwa Ceed jest nawiązaniem do miejsca wytwarzania auta, czyli Unii Europejskiej (CE – Community of Europe) oraz do faktu, że powstał z myślą o kliencie europejskim (ED – europeand design). Samochód okazał się jednym z największych hitów rynkowych w całej historii marki. Model przeszedł face-lifting w roku 2009. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2012. Przy okazji debiutu trzeciej generacji modelu, która na tle poprzedników wyróżnia się designem i nawiązuje do modelu Stinger, Kia postanowiła zmienić jego nazwę z Cee’d na Ceed.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Kia Ceed – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Kia Ceed

Cena od: 62 990 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Kia Ceed

Liczba ocen: 737
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,8
~Grzegorz
Kombi Facelifting 1.4 DOHC 100KM 74kW
Kia Ceed II
Jeśli chodzi o stylistykę samochód zaprojektowany bardzo fajnie, wygląd możne się podobać. Reszta już mniej ciekawa. Blachy lakier slaby. Jakość plastików w środku lepsza niż w starszych wersjach, ale na kolana nie powala. Deska z zegarami niby czytelna, ale zegar duży jak na dworcu kolejowym. Wielkość też dziwna sprawa: samochód bardzo duży , można w niego wiele zapakować i tu pojawia się problem - siada na sprężynach. Trze brzuchem po asfalcie, obniża się jakby miał hydrauliczne .zawieszenie (Citroen C5). No ale to nie Citroen ani nie ma takiego zawieszenia. Kolejna rzecz silnik. Reklamowany że prosty , bezawaryjny i polecany. W tym samochodzie przypomina silnik od kosiarki do trawy, jak do tak dużego samochodu pakować zwykły MPI i do tego malutki. Na pusto jeszcze jakoś ciągnie, chociaż przyspieszenie należny tu podawać w godzinach a nie sekundach. Po załadowaniu masakra, oczywiście w lecie jeszcze włączona klima i motorek umiera. Zużycie paliwa przemilczę. Samochód dla emeryta.
4,5
~Maciej Balcerzak
Hatchback 1.6 122KM 90kW
Kia Ceed I
Od nowości tj. 11 lat przy regularnych przeglądach w autoryzowanej stacji obsługi nie zdarzyła mi się żadna awaria w drodze. przy przebiegu 110 000 km. wymieniłem sprzęgło. Wadą jest to że prawie od nowości samochód szarpie przy wolnej jeździe zwłaszcza dokuczliwe jest to w korkach (serwis nie jest w stanie sobie z tym poradzić i twierdzą, że tak już musi być) Jeszcze jedno uważam że za dużo zużywa paliwa tj. 9 - 10 litrów na 100 km. (mam trochę ciężką nóżkę i jeżdżę samochodami od 1968 roku) Jeżeli chodzi o blacharkę to jest bardzo dobrze .
4,6
~Kondzio
Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW
Kia Ceed III
Najbogatsza wersja z tym silnikiem (wersja L z pakietembussines line ), instalacja LPG założona w salonie. Przez niecały rok przejechałem ponad 10 tyś km. Nic się nie zepsuło, z LPG pracuje idealnie, małe spalanie - od min 8 l do maks 9,5. Minusy to silnik (poprzednio miałem i mam samochody z większymi i mocniejszymi silnikami z turbinami), w tym mam wrażenie że rowerem szybciej bym się rozpędził spod świateł... może to kwestia przyzwyczajenia, do dużo mocniejszych i szybszych aut. Przyśpieszenie (nie ma różnicy czy benzyna czy LPG) to tragedia - boję się wyprzedzać. Na plus - ładny (przyciemniane szyby, felgii 17, full LED światła, skórka na siedzeniach, kamera cofania itp) i super oszczędny - średnio ok 8,5 l LPG, oraz wielkość (parkowanie itp) - wersja HB, kombi było dużo dłuższe, potrzebowałem małego samochodu dla wysokiej osoby i oszczędnego. Fajnie działa asystent pasa ruchu, kiepsko tempomat, bo nie jest aktywny (w moim 2-gim samochodzie mam aktywny który sam hamuje i przyspiesza) i w tym już ze 2 razy zahamowałem w ostatniej chwili. Poza tym powyżej pewnych prędkości (może 100, może 120 jest głośny - słychać koła). Generalnie tak sobie jak porównuję go do mojego 2-go autka, ale tamto było ze 4 razy droższe od tego, więc może niepotrzebnie tyle krytyki, ale mogło być lepiej. Generalnie ze względu na powolność auta i hałas przy wyższej prędkości mam mieszane uczucia i chyba teraz dołożył bym np 50 tyś i kupił coś innego - np skode superba 2.0 tdi 190 z fajnym wyposażeniem można mieć za ok 120-130 pln, albo może kie sportage diesel 4x4 . Wiem że to inne samochody ale różnica jest niewielka w kasie, a zupełnie inaczej jeżdżą, Dlatego dałem że 2x bym już nie kupił

Raporty spalania Kia Ceed

Liczba raportów: 886
Średnie spalanie dla Kia Ceed
6,4 – 9,0
l/100 km
5,0 – 7,5
l/100 km
7,3 – 9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
SW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Kia Ceed I
Silnik świeżo po zrobieniu łańcucha rozrządu, nieco ponad 220 000 km. Wypaliłem już kilka baków paliwa więc mogę coś powiedzieć. Poza miastem można spokojnie zejść poniżej 5 litrów, ale zapominając o wyprzedzaniu albo dynamicznym przyspieszaniu. A auto fajnie przyspiesza, więc trzeba się pilnować. Prawie 6l przy normalniej jeździe to świetny wynik, na baku paliwa robię wtedy niecałe 900 km. Nie pilnując się specjalnie. Wynik maksymalny wyszedł mi w trasie na autostradzie lub jeżdżąc jedynie po mieście. Ja już nie chcę innego silnika, niż turbodiesel.
7,7
SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Kia Ceed I
Kia Cee'd, 1.6 CRDI 115KM, facelifting, Automat 4stopniowy, płynny, bezawaryjny, bez dwunasty. Spalanie na trasie Warszawa Chorwacja średnia prędkość 140-160km/h 2os. Bagaż na 2tyg 7.5l/100km. Spalanie trasa Warszawa-Jantar średnia prędkość 120,30 (z jednym porywem 192km/h) 6,8l/100km Spalanie miasto, korki między 7-9l/100km. Trasa 100km prędkość 90km/h na tempomacie 5.8l/100km. Od 120k żadnych awarii nie licząc zapchanego filtra paliwa (efekt tankowania na Auchan) wymiana oleju co 10-12k (książki mówi 15k, serwisanci w ASO Kia zalecają co 10k), brak pobierania oleju, wymiana oleju w skrzyni co 90k koszt z rabatem 500pln w ASO Kia. Komfort: fotele profilowane dla koreańczyków, klima efektywna, od 120km zaczyna być głośno, bagażnik pakowany i równy. Auto godne polecenia, bezawaryjne, niestety nie komfortowe (słaba ergonomia foteli).
5,9
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Kia Ceed III
Wcześniejszy raport był z pierwszych 1000 km jazdy. Teraz aktualizuję. Auto przeszło przy 1,2k km wymianę oleju, ma przejechanych obecnie 3k km. Rekordowe spalania wyniosły 4,6 (5% autostrada, 55% teren zabudowany o małym natężeniu ruchu i małej ilości skrzyżowań, 40% poza terenem zabudowanym), oraz 4,5(!) 98% trasa S-8 92 km/h. Jednak w bardziej codziennej jeździe (80% 50-60km/h, 20% odcinki do 90 km/h, łącznie odcinki 25km) wychodzi w granicach 5,2-5,5. Niestety, typowa jazda po mieście z dużą ilością skrzyżowań to już znaczny wzrost zużycia paliwa. Generalnie, auto najlepiej czuje się na VI biegu przy 70-85km/h i długie trasy. Praktycznie

Kia Ceed - średnie ceny używanych

Sprawdź ile możesz zaoszczędzić

Usterki Kia Ceed

Liczba wpisów: 28
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
Przechodza obroty na kabinę po włączeniu się turbiny
  • Kia Ceed II Kombi 1.6 CRDi 110KM 81kW 2012-2015
  • inne
  • 145 tys. km
Przy przyspieszeniu w momencie jak włącza się turbina na kabine przechodza obroty poprzedzone takim dźwiękiem jak by układ wydechowy był dziurawy. Tylko i wyłącznie w momencie załączenia... później jak już chodzi nic nie słychać. Poduszki pod silnikiem sprawdzone... jedna wymieniłem. Układ wydechowy też niby sprawdzali i jest ok. Co to może być?
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 18
5,0
Hatchback 1.6 122KM 90kW
Kia Ceed I
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 97 tys. km
użytkowana przez: 47 tys. km
Instalacja spala max. do 20% więcej niż na samej benzynie. wybrałem pakiet - instalacja + montazysta i wszystkim to polecam. bardzo wysoki poziom jakości i dobry stosunek jakości do ceny. kijanka jeździ oszczędnie. szczególnie polecam zainwestować w dobre wtryskiwacze. ja postawiłem na herculesy i dopłaciłem do nich - to była bardzo dobra decyzja. znajomy miał kiedyś słabe...
4,5
SW 1.6 122KM 90kW
Kia Ceed I
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Do montażu skłoniły mnie dobre doświadczenia z wcześniejszymi instalacjami gazowymi. Zdecydowałem się na STAG 300 plus, dodatkowo lubryfikator. Montaż w Łodzi w firmie "Na gaz" Stefanowski. Kto ich zna, wie że nie robią fuszerki i znają się na swojej robocie (łącznie z hamownią przed i po założeniu instalacji). Utrata mocy na gazie 3 KM, według wykresu. Do tego wyjątkowy...
4,5
Hatchback 5d 1.4 DOHC 100KM 74kW
Kia Ceed II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Zamontowana instalacja BRC Sequent 32 bardzo dobrze się sprawdza. Obecnie zrobione na niej ok 90 tys km i przez cały ten okres nie było problemów. Auto bardzo dobrze i równo pracuje. W ziemie nie było problemów z przełączaniem się na gaz. Dobra inwestycja w oszczędności.
Kia Ceed