Szukaj

Informacje o Kia Sportage II 2.0 i 16V 142KM 104kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Idealny przykład na to, że pozory mylą – silniki Sportage mają mało wspólnego ze sportem, jak już, to z rekreacją. Wśród motorów benzynowych można przebierać pomiędzy dwoma silnikami. 2.0l ma 142KM i w praktyce jest za słaby do tego auta, kiepsko przyspiesza szczególnie na I i II biegu, a na dodatek dużo pali. Włączona klimatyzacja i załadowana pasażerami kabina jeszcze go dobijają. Mocniejsza jednostka ma już 2.7l, pali jeszcze więcej, ale za to zapewnia autu odrobinę wigoru i ma ładny dźwięk, bo jest widlasta. Diesel jest jeden, ale ma parę wariantów mocy. Darujcie sobie 112-konną, bo znienawidzicie to auto. O niebo lepsza jest ta 140-150-konna. Oczywiście również nie jest wyjątkiem i ma niewiele wspólnego ze słowem „sport”, ale przy pracującej turbosprężarce dość sprawnie reaguje na polecenia wydawane pedałem „gazu” i odnajdzie się również na trasie.
czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1975 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 142 KM (104 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 4500 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Dodatkowe informacje Kod silnika G46C Materiał głowicy - stop aluminium Blok cylindrowy - stop żeliwa Pojemność układu olejowego( liter) - 4 Pojemność układu chłodzenia ( liter ) - 2.9
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,6
~Stan
Kia Sportage II
SUV 2.0 i 16V 142KM 104kW
Auto jako drugie do domu, do lasu i na zakupy, zimą nie polecam zarzuca tyłem niestabilne prowadzenie, problemy z klimą i ogrzewaniem, słuchać opony, nie polecam na autostradę głośny i męczący powyżej 120 km/h, po 150 km/h wpada w wibracje jakby ciszej, max 170 pociągnie ale nie warto, wszystko huczy, spalanie tragiczne gdyby nie gaz dawno byłbym bankrutem, słabe radio odbiera tylko w mieście, płynnie chodzi skrzynia biegów ale brakuje 6 biegu, silnik wyje na 5 biegu po 120 km/h, jeżdżę w zatyczkach lub w słuchawkach, pożera olej średni litr na kwartał
4,7
~Paweł
Kia Sportage II
SUV 2.0 i 16V 142KM 104kW
Fantastyczna przestronność. Prawdziwe PIĘCIOOSOBOWE auto. Z bagażnikiem już nie jest tak różowo. Osiągi przeciętne. Kupowane w salonie w czasach, gdy tras szybkiego ruchu było jak na lekarstwo. Obecnie czuje się brak 6-tego biegu i łapanie podmuchów powietrza na autostradach.
4,1
~Maciejos
Kia Sportage II
SUV 2.0 i 16V 142KM 104kW
Jeśli chodzi o SUVa to niezły samochód w rozsądnej cenie. Używane auta trochę się psują ale koszty naprawy i części nie są za wysokie. Samochód zdecydowanie bardziej w trasę niż do miasta. Raczej dla kierowców spokojnych, którym nie zależy na osiągach i dużym przyspieszeniu. Auta nie kupiłbym ponownie tylko dlatego że jeżdżę po mieście i postawiłbym na coś z automatyczną skrzynią, tak jak wcześniej pisałem na trasę jest ok.
Średnie spalanie dla Kia Sportage II 2.0 i 16V 142KM 104kW 2004-2010
10,2
l/100 km
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Kia Sportage II
SUV 2.0 i 16V 142KM 104kW
Posiadam Kijanke od kilku miesięcy. To mój pierwszy suv i nastawiałem się na montaż lpg. U handlarza po zobaczeniu spalania 14,5 na kompie tylko się w tym utwierdziłem. Po zakupie i wymianie częsci ekspoloatacyjnych (całkowicie zajechane swiece) oraz opon na całoroczne ,,jodełki,, auto pali mi około 8,5 l/100 w porze zimowej. Autem jezdze dosyć żwawo aczkolwiek praktycznie tylko po drogach ,,wioskowych,, 40 km dziennie do pracy z predkosciami jak to po wioskach wszyscy jada do pracy:) Na atostradzie czy tez w miescie pewnie spala te wartosci co wiekszosć ludzi tu podaje ale sam tego nie moge stwierdzić bo nie użytkuje auta na takich drogach. Nie jeżdże ospale tylko stosuje zasady ekodraivingu czyli w miare szybko rozpędzam auto i staram się utrzymywać odpowiednią odległosć od samochodów co przekłada się na to ze więcej hamuje silnikiem niż hamulcem. Nie wiem jak przy tym aucie ale kiedy zaczołem tak jezdzić Vectrą C to po zmianie starych przyzwyczajeń spalanie spadło aż o 2 l/100 Zazwyczaj jezdze autem około 2-3 lata wiec po przeliczeniu ze przy moich kilometrach instalacja wróci sie prawie po 2 latach zrezygnowałem z instalacji chodz autem jezdzi mi sie naprawde fajnie i nie wylkuczm dłuzszego uzytkowania. Jezeli ktos jezdzi po wioskach tak jak ja to szczerze polecam bo w takich warunkach auto pali niewiele wiecej co osobówka a jednak mamy naped 4x4 i masywne auto chodz rozmiarami zewnetrznymi wcale nie takie duże i nienalezy sie go bać, jest poprostu wysoki i optycznie wydaje sie duży ale w rzeczywistosci ma rozmiary auta segmentu C za to w wewnątrz jest obszerny.
11,0
Kia Sportage II
SUV 2.0 i 16V 142KM 104kW
Po zakupie od razu założyłem gaz BRC SQ 32 koszt 3700zl mam autko już ponad pół roku na gazie zrobione już ponad 10 tys km w zimie na trasie spalał ok 12l/100 teraz w cieplejsze dni koło 10.5l/100 w mieście pali gdzieś z 13-14l. Ogólnie autko spoko mam z napędem 4x4 i naprawdę mega się jeździ. Jak narazie nie było poważnych problemów tak więc polecam
13,2
Kia Sportage II
SUV 2.0 i 16V 142KM 104kW
Jak go kupiłem to palił gazu 14-16 l jeździłem tak ponad rok myśląc że ten typ tak ma, duży samochód etc. Przypadkiem podczas diagnozy innej usterki wymieniony został przepływomierz, spalanie spadło do takiego które podaje tutaj większość użytkowników. W sumie teraz jestem zadowolony ponieważ przy poprzednim spalaniu zastanawiałem się czy warto jeździć Kia czy nie lepiej Jeep Cherokee , całe szczęście wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam

Usterki Kia Sportage II

Liczba wpisów: 14
Nierówne przyspieszanie, problem z silnikiem, sprzęgłem i fotelem.
  • Kia Sportage II 2.0 CRDi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 9
Dastin 28.10.2010 Witam, Postaram się obrazowo opisać przyczyny, z powodu których ciśnienie mi rośnie z miesiąca na miesiąc. Jeżdżę KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 140kM i od nowości mam z nim kłopoty. Opiszę szereg objawów pojawiających w miarę wzrostu przebiegu. Serwis techniczny niczego nie widzi. Może jest to spowodowane brakiem doświadczenia mechaników. 1. Jeszcze przed przekroczeniem 1000km zauważyłem że w zakresie obrotów 1000-1900/min przy przyspieszaniu samochód jakby galopował. Silnik coś przytrzymuje po czym obroty "odrabiają straty" goniąc do tych zadanych przez pedał. Siedząc za kierownicą czuje się jakby kilku tonowa przyczepa szarpała za samochód. Problem męczy mnie przez pół dnia i kolejne pół dnia jest trochę lepiej. Przy 6000km wymienili oprogramowanie i objawy "spłaszczyły się" na kilka tysięcy km. 2.Po przejechaniu nieco ponad 10000km pewnego letniego dnia zauważyłem, że silnik dudni przy spadających obrotach. Po puszczeniu pedału gazu (przy zmianie biegów, przy hamowaniu silnikiem) przechodząc przez zakres 1800-1500obr/min dudni wypełniając dźwiękiem kabinę. Pojawia się to kilka minut po "depnięciu" np przy wyprzedzaniu. Trwa to przez ok 5-10min, a spalanie dochodzi do 30l/100km. Na I przeglądzie nic nie stwierdzili. 3. Przy ok. 20000km pojawił się kolejny objaw - uderzenia wyczuwalne na pedale sprzęgła po przyłożeniu nogi, po wciśnięciu pedału słyszalne dudnienie o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. W miarę eksploatacji dudnienie się nasiliło. Przy rozgrzanym silniku słychać też szum-chrobot. 4. Jeszcze przed 30000km zauważyłem, że ciężko wchodzą biegi. Nie potrafię dokładnie określić kedy problem się zaczął ponieważ zwróciłem na to uwagę kiedy przejechałem się dwoma innymi egzemplarzami, w których biegi zmieniały się jak w mojej 16 letniej Primerce - malina - to dolało goryczy do przyjemności użytkowania mojego Sportaga. Objaw jest taki, że przy "wciąganiu" dźwigni czuje się opór po czym wskakuje bieg z wyczuwalnym i czasem słyszalnym udeżeniem zembów. 5. Myślę, że już po 30000km. Przy zwalnianiu na biegu, po wysprzęgleniu pod koniec zwalniania czasem wyczuwalne jest hamowanie, czasem gdy po wysprzęgleniu wyłącze bieg po paru sekundach wyczuwalne jest uderzenie dużej masy w komorze silnika, jakby coś spadło, albo przewróciło się. Pozostałe objawy jakie towarzyszą eksploatacji samochodu (teraz jest 50tys. przebiegu). 6. Kiedy puszczam sprzęgło przy włączonym biegu, tuż prze rozpoczęciem przenoszenia napędu na skrzynię, wyczuwam udeżenie w silniku. Podobne do tego opisanego w p. 5. 7. Przy cyklicznym, często powtarzanym wciskaniu i puszczaniu pedału sprzęgła karzdemu ruchowi nogą słyszalne jest popiskiwanie w okolicach silnika. Podobne w brzmieniu do pisku paska jednak nieporównanie cichsze, o znacznie bardziej metalicznej barwie i cykliczne wg sinusoidy w krótkiej chwili. Objawy można zaobserwować na ciepłym silniku. 8. Bywają dni, że silnik chodzi jak sieczkarnia - w zakresie 1200-1500 obr/min pojawiają się wibracje i drżenie - jakby jakież koło pasowe rzęziło. Często ma to miejsce po objawach opisanych w p.2 kiedy silnik dudni i dużo pali. 9.Porónując mój egzempaż z innymi, znajomych, zauważam że silnik pracuje mniej kulturalnie, trochę ciężko. Delikatne, chwilowe popuszczenie sprzęgła na 1 biegu bardziej przekłada się na barwę pracy silnika niż na zachowanie samochodu - to również zauważam przez porównanie z innymi egzemplarzami. Na II przeglądzie niczego niewłaściwego w pracy silnika nie stwierdzono. Czy robią ze mnie głupka? 10. I na koniec muszę dodać jakieś chrobotanie siedziska przy wsiadaniu do samochodu.
1 komentarz
Brak mocy w dilniku
  • Kia Sportage II 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW 2009-2010
  • układ chłodzenia
  • 220 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W czasie podróży na wczasy pękł przewód chłodnicy. Po dolaniu wody po 5 km samochód stracił moc. Mezhanik wymienił czujnik temperatury i mimo wszystko z trzech winnych rzeczy, nie Ma silnik mocy. Co może być przyczyną.
awaria systemu elektrycznego
  • Kia Sportage II 2.0 i 16V 142KM 104kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
  • 345 tys. km
cykliczny zanik napięcia w zasilaniu świateł mijania i drogowych, nie działają wycieraczki, nie świeci pulpit sterowniczy nawiewu sterowania . brak możliwości uruchomienia silnika / nie działa rozrusznik/ problem zanika po krótkotrwałym postoju .
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kia Sportage II