Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage (lata 2004-2010) był typowym modelem rekreacyjnym z mniejszymi możliwościami terenowymi. Taką charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2010 roku. Sportage III został diametralnie odmieniony stylistycznie w stosunku do archaicznie wyglądającego poprzednika.

Kia Sportage 2009 - lewy tylny reflektor - wyłączony
Kia Sportage 2009 - lewy bok
Kia Sportage 2009 - widok z przodu
Kia Sportage 2009 - prawy bok

Generacje Kia Sportage

Sportage III

Trzecia generacja Kii Sportage to, w porównaniu do poprzedników, nie krok, a skok naprzód w kwestii designu. Niezależnie od tego, od której strony spojrzymy, nadwozie koreańskiego SUV-a prezentuje się atrakcyjnie i niebanalnie. Z przodu uwagę zwracają światła (te główne, jak i te ulokowane w zderzaku) oraz atrapa chłodnicy. Linię boczną wyróżniają duże powierzchnie blach i wąskie szyby, które w połączeniu z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami i dużymi kołami nadają karoserii bardzo muskularnego charakteru. Pas tylny rzuca się w oczy za sprawą dużych, wysoko zamontowanych lamp, wąskiej szyby i wyraźnego „wcięcia” karoserii tuż nad zderzakiem. Jak widać, wybranie niemieckiego studia projektowego do wystylizowania Sportage’a dało efekt.

Stylistyczny skok do przodu objął także wnętrze uterenowionej Kii. Deskę rozdzielczą opatrzono w szeroki pas ozdobny (którego srebrna barwa urozmaica ciemną kolorystykę), a także modnie zaprojektowany zestaw wskaźników i elegancki panel wentylacji. Co ważne, atrakcyjne wzornictwo udało się połączyć z bezproblemową obsługą i wysoką czytelnością zegarów. Najpoważniejszy atut kabiny poznamy jednak, gdy przyjrzymy się tworzywom wykończeniowym – pochodzą one z wysokiej półki, a spora część z nich jest miękka w dotyku.

Kolejne atuty wnętrza poznajemy przy ocenianiu jego przestronności. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a przestrzeń przeznaczoną na bagaże należy uznać za absolutnie imponującą. W kabinie pasażerskiej zastosowano obszerne i bardzo wygodne siedzenia, dzięki czemu nawet wielogodzinna jazda nie jest specjalnie męcząca. Jedyną istotną wadą wnętrza jest nienajlepsza widoczność ograniczana wąskimi szybami i dużymi słupkami C.

Podczas jazdy, koreański SUV pokazuje swój wszechstronny charakter. Na prostej drodze auto zachowuje obrany kurs jazdy, a podczas pokonywania łuków stabilnie trzyma się drogi. Gdy na drodze pojawiają się dziury, Sportage również radzi sobie doskonale, informując podróżnych wyłącznie o naprawdę dużych nierównościach. Kiedy zaś kierowca postanowi zjechać w teren, auto pokazuje zalety dużego prześwitu i opcjonalnego napędu czterech kół. Podczas jazdy nie bez znaczenia jest też udany układ kierowniczy, który pracuje niezwykle bezpośrednio.

Jeśli atrakcyjnie wystylizowane nadwozie, przestronne i dobrze wykończone wnętrze oraz dopracowane podwozie okażą się niewystarczającymi argumentami do kupna koreańskiego modelu, warto zwrócić uwagę na warunki zakupu i eksploatacji. W cenniku Sportage’a widnieją rozsądnie skalkulowane kwoty, a warunki gwarancji wyprzedzają te u konkurencji o lata świetlne. Ważnym aspektem jest też całkiem bogate wyposażenie seryjne – standard objął m.in. komplet poduszek powietrznych, ESP, „elektrykę” szyb i lusterek bocznych, „klimę”, światła przednie do jazdy dziennej, a także 16-calowe obręcze aluminiowe. Ciekawym elementem wyposażenia opcjonalnego jest rzadko spotykane w tym segmencie podgrzewanie tylnych siedzeń.

Sportage II

Choć, w odróżnieniu od następcy, Kia Sportage II. generacji nie porywa swoim wyglądem, nadwozie ma zgrabną bryłę i przyjemne dla oka detale. Mniej atrakcyjnie prezentuje się kokpit, a wrażenie to pogłębiają nie najlepsze jakościowo tworzywa wykończeniowe. Na szczęście, całość solidnie poskładano, a kierowcy zaproponowano banalnie prostą obsługę funkcji pokładowych. We wnętrzu podobać może się też mnogość funkcjonalnych rozwiązań oraz satysfakcjonująca ilość przestrzeń dla podróżnych. Szkoda tylko, że ta ostatnia została wygospodarowana kosztem pojemności bagażnika.

Do napędu Sportage'a wybrano trzy silniki - benzynowe 2.0 i 2.7 V6 oraz wysokoprężny 2.0 CRDi. Najlepiej skusić się na diesla, bo jest wystarczająco dynamiczny, w miarę oszczędny, a do tego całkiem niezawodny. Jeszcze trwalsze okazują się jednostki benzynowe, ale zapewniają niewiele lepsze osiągi przy odczuwalnie wyższym zużyciu paliwa. Wysoko ocenić trzeba podwozie koreańskiego auta - na szosie gwarantuje dobre właściwości trakcyjne i przyzwoity komfort, a w terenie pozwala swobodnie pokonywać niewielkie przeszkody.

Opinie na temat usterkowości kompaktowego SUV-a Kii dzielą się na dwie grupy - negatywne opierane na poglądach dotyczących "Koreańczyków" z lat 90. oraz pozytywne bazujące na doświadczeniach użytkowników. Ci ostatni listę typowych przypadłości Sportage'a ograniczają do problemów z młodszymi wersjami diesla (jego konstrukcję unowocześniano), hałasów dochodzących z zawieszenia oraz defektów napędu 4x4 związanych z jego intensywną eksploatacją. Co ważne, wysoka niezawodność modelu idzie w parze z niskimi cenami zakupu oraz umiarkowanymi kosztami serwisowania.

Komentarze redakcji

Powagosław: Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.
Luzacjusz: Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

Silniki Kia Sportage

Kia Sportage III - jaki silnik wybrać?

Niezły design, zadziorna nazwa, a silniki? Cóż, różne. Sportage może być na drodze nudne lub szybsze od przeciętnego auta. Ale nie sportowe. Do tego pierwszego wpisują się silniki 1.6 GDI, 1.7 CRDI, oraz słabszy wariant 2.0 CRDI 136KM. Szczególnie 1.7 CRDI jest "mułowaty", pozostałe w codziennej eksploatacji sobie poradzą. Jednak względny spokój podczas wyprzedzania gwarantują dopiero 2.0 DOHC i 2.0 CRDI 184KM. Ich cena tylko jest już mało zabawna.

Kia Sportage II - jaki silnik wybrać?

Idealny przykład na to, że pozory mylą – silniki Sportage mają mało wspólnego ze sportem, jak już, to z rekreacją. Wśród motorów benzynowych można przebierać pomiędzy dwoma silnikami. 2.0l ma 142KM i w praktyce jest za słaby do tego auta, kiepsko przyspiesza szczególnie na I i II biegu, a na dodatek dużo pali. Włączona klimatyzacja i załadowana pasażerami kabina jeszcze go dobijają. Mocniejsza jednostka ma już 2.7l, pali jeszcze więcej, ale za to zapewnia autu odrobinę wigoru i ma ładny dźwięk, bo jest widlasta. Diesel jest jeden, ale ma parę wariantów mocy. Darujcie sobie 112-konną, bo znienawidzicie to auto. O niebo lepsza jest ta 140-150-konna. Oczywiście również nie jest wyjątkiem i ma niewiele wspólnego ze słowem „sport”, ale przy pracującej turbosprężarce dość sprawnie reaguje na polecenia wydawane pedałem „gazu” i odnajdzie się również na trasie.

Publikacje o Kia Sportage

Kia Sportage - nie zmienia się tego, co jest dobre

Kia Sportage już od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokich pozycjach sprzedaży ciesząc się jednocześnie pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Nic więc dziwnego, że Koreańczycy nie chcieli żadnej rewolucji i ostatnia kuracja odświeżająca zawierała tylko to, co niezbędne. Poprawiono wytykane błędy,...

Kia Sportage 2.0 CRDi XL AWD - crossover z czołówki
 
Nasz test Kia Sportage 2.0 CRDI 184 KM AWD

W Korei mawiają: "aby rano zobaczyć księżyc, nie trzeba nań czekać od wieczora". I tak, aby zawojować rynek nie trzeba wielu dekad udoskonalania modelu. Kia Sportage udowadnia, że wystarczy jeden dobry pomysł poparty skuteczną technologią, by przez kilka lat okupować czołowe miejsca rankingów...

Przepis na sukces - Kia Sportage 2.0 CRDi
 
Nasz test

"Kwiat rumianku, liść pokrzywy, ziele bratka, pieprz prawdziwy, pestki z dyni i borówki, a do tego sok z makówki." Tak mniej więcej brzmiał sekretny przepis młodego zielarza gwarantujący wieczną młodość. Ciekaw jestem z jakiego przepisu korzystała KIA tworząc model Sportage? Pewne jest jedno...

Kia Sportage 1,6 - Młodzian z zakolami
 
Nasz test

Moda na samochody typu SUV nie wynika z ich terenowych właściwości, z których w zasadzie nikły procent kierowców kiedykolwiek korzysta. Głównym wabikiem mieszczucha jest wyższy prześwit, przydający się w walce z krawężnikami, lepsza widoczność zapewniana przez wyższą pozycję siedzenia i funkcjonalność...

KIA Sportage - została tylko nazwa
 
Nasz test

Powiedzmy sobie szczerze, poprzednie generacje tego auta nie stanowiły przełomu stylistycznego w branży. Pierwsza była nudna i działała jak melisa, drugą można było straszyć niegrzeczne dzieci w przedszkolu, a jedyną sensowną motywacją nabywców tych aut była ich atrakcyjna cena. Tak czy inaczej, w sumie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sportage

Kia Sportage na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SportageautoWcentrum - społeczność Kia Sportage

najwyższe oktanyAuta - Kia Sportage

Kia Sportage 53,57

Kia Sportage Czarna Perła 64,47

Kia Sportage 64,88

Kia Sportage 2 litry frajdy 60,21

Kia Sportage 71,62

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sportage

brzozzhems 96,70

jaworznianin 84,85

kozak404 30,00

ZetZero 30,05

yacki 30,17

JEZMEN 30,16

ryssmi 30,02

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Sportage

Na Rajd Paryż-Dakar nie pojadę. Przynajmniej nie Aishą.
Na Rajd Paryż-Dakar nie pojadę. Przynajmniej nie Aishą. Nieco rozochocony wcześniejszymi wyprawami na pustynię, puściłem wodzę fantazji ...
Obserwacje
Obserwacje Witam dawno nie byłem tutaj, przez ten czas obyło się prawie bez awarii. Prawie ...
VI serwis gwarancyjny "Aishy".
VI serwis gwarancyjny Czas mija, kilometrów na liczniku Sportage'a coraz więcej. Po niespełna 15 mi...
2 lata, 50000 km i 2689 litrów benzyny.
2 lata, 50000 km i 2689 litrów benzyny. Witam wszystkich automaniaków. 2 lata temu trafiła do mnie moja Kia Sportage a....
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Sportage

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Sportage
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sportage

Kia Sportage

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Sportage
 

Kia Sportage najczęściej porównywane z:

Nissan Qashqai
1.5 dCi (110 KM)
Land Rover Range Rover Evoque
2.2 SD4 (190 KM)
Land Rover Freelander
2.2 TD4 (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort
Rocznik: 2013. Przebieg: 20 408 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 66 690 zł 49 900 zł
Zyskujesz: 16 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai ix35 Comfort Demonstracyjny Hyundai ix35 Comfort
Rocznik: 2014. Przebieg: 2 000 km. Silnik: 1.6 135KM, benzynowy.
Cena: 82 200 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 8 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sportage

Kia Sportage
1.6 benzyna
2013
77 800 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 140 KM
77 500 km, 2011
74 999 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 184 KM
2013
122 800 PLN
Kia Sportage
1.6 benzyna 135 KM
2013
72 500 PLN

Ocena auta Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 45 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

Autko naprawdę fajne, ładne, dobrze się prowadzi, a w droższych wersjach nieźle wyposażone. Bardzo dobre fotele, nawet na długich trasach (kilkaset kilometrów) kierowca nie męczy się w aucie. Nie najgorsze materiały we wnętrzu. Do cherlawego silnika, można się przyzwyczajić. Gdyby nie to fatalne zużycie paliwa byłoby 5.

dodał: Kuba
Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

Olbrzymi postep wzgledem starej wersji - ladny, wygodny, przestronny ale... nadal slabe przyspieszenie i duze zuzycie paliwa

dodał: itbs@itbs.com.pl
Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

duze spalanie , nadaje sie do jazdy turustycznej , poza spalaniem wszystko super za ta cene !.

dodał: Darek Z

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sportage

Kia Sportage III Facelifting (2014) Kia Sportage III Facelifting - galeria redakcyjna Kia Sportage Kia Sportage III Facelifting (2014) GDi Kia Sportage 2007 Kia Sportage 2010 Kia Sportage 2009 Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna Kia Sportage III Facelifting (2014) CRDi 16V Kia Sportage 2008
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sportage

  • 1.
  • 4,50 Kia Sportage II 2.7 i V6 (175KM) 2007r.
    dodał: bzyku74, 03.05.2013

    Od założenia gazu minęło 14 tys km autko miało 66 tys . w tym czasie raz pojechałem na regulację po około trzech zbiornikach , autko na gazie spisuje sie naprawde rewelacyjnie minimalne spalanie to około 13 l co wydaje sie naprawdę eszczędną norma , z czystym sumieniem moge polecic to auto

  • 2.
  • 5,00 Kia Sportage III 2.0 DOHC (163KM) 2010r.
    dodał: Slim, 09.03.2012
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sportage

Kia Sportage

98 komentarzy

82 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mark~mark

i co z tym ogrzewaniem

~mark~mark

ogrzewanie

~rycho~rycho

Do ~marko: mam od paru miesięcy kijanke i teraz dopiero ogrzewam wnętrze, no i okazuje się ze grzeje tylko lewa strona.
czy wyjaśniłeś os na ten temat

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
8 555
Przejechany dystans
4 436 637 km
Zatankowanego paliwa
288 752 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
598
Wydanych pieniędzy
251 457 zł
Średnie wydatki na auto
882 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 282
Wydanych pieniędzy
801 924 zł
Średnie wydatki na auto
2 814 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (285)

Testy zderzeniowe Kia Sportage

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sportage przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD
2010

Kia Sportage
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Na podstawie 51 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: djkamilo@o2.pl, dodano: 04.03.2011 19:58

Mimo tego że przy przebiegu 177tyś km autko ciągnie olej to spalanie lpg skwencji na poziomie 13l/100km, może po remoncie silnika spadnie ale i tak nie jest źle, tylko te ceny paliw!!!! Paranoja!!!!!!!!!!! Spalanie rzędu 16l lpg mierzone podczas jazdy w zime przez liczne zaspy z zapiętym reduktorem, max bieg to 2 więc nie było lekko );-)

pełny raport Kia Standard 2.0 i 16V

autor: Aleks, dodano: 20.12.2013 10:20

Średnie min i max dotyczy właściwie jazdy w mieście, wyższe w zimie. Trasa i autostrady (140 km/h) wychodzi 7,4. Najmniej spaliłem jeżdżąc po Alpach z prędkością 50-80 km/h. Na komputerze wyszło wtedy 6,2. Komputer jednak jak zauważyłem zaniża spalanie o prawie 10% ale co dziwne nie w trasie tylko w ruchu miejskim przerywanym. Przy trasie kiedy za jednym odpaleniem robię od stacji do stacji 800 km wskazania są idealne.

pełny raport Kia SUV 2.0 CRDI VGT

autor: wieslow@post.pl, dodano: 14.08.2012 21:11

Z obserwacji i doświadczenia stwierdzam, że spalanie zależy od temperatury silnika i "ciężaru stopy". Dojeżdżając do pracy w okresie zimowym 4 km spalanie wynosi ok 11 l/100 bez szaleństw, ale przy bardziej dynamicznej jeździe to już 14 l/100. Natomiast w większym mieście, gdzie aby przemieścić się z punktu A do punktu B w odlegości ok 20 km, spalanie już tylko 9,5 - 10 l/100. Z kolei w trasie jadąc w miarę równo 90 - 100 km/h można zejść do 6,8 l/100. Pokonanie trasy Sanok - Szolnok (Węgry) z przyczepą kempingową n126 to 9,1 l/100.

pełny raport Kia SUV 2.0 CRDI VGT
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Sportage II SUV 2.0 i 16V 142KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sportage, oglądali także