Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage (lata 2004-2010) był typowym modelem rekreacyjnym z mniejszymi możliwościami terenowymi. Taką charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2010 roku. Sportage III został diametralnie odmieniony stylistycznie w stosunku do archaicznie wyglądającego poprzednika.

Kia Sportage 2009 - lewy tylny reflektor - wyłączony
Kia Sportage 2009 - lewy bok
Kia Sportage 2009 - widok z przodu
Kia Sportage 2009 - prawy bok

Generacje Kia Sportage

Sportage III

Trzecia generacja Kii Sportage to, w porównaniu do poprzedników, nie krok, a skok naprzód w kwestii designu. Niezależnie od tego, od której strony spojrzymy, nadwozie koreańskiego SUV-a prezentuje się atrakcyjnie i niebanalnie. Z przodu uwagę zwracają światła (te główne, jak i te ulokowane w zderzaku) oraz atrapa chłodnicy. Linię boczną wyróżniają duże powierzchnie blach i wąskie szyby, które w połączeniu z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami i dużymi kołami nadają karoserii bardzo muskularnego charakteru. Pas tylny rzuca się w oczy za sprawą dużych, wysoko zamontowanych lamp, wąskiej szyby i wyraźnego „wcięcia” karoserii tuż nad zderzakiem. Jak widać, wybranie niemieckiego studia projektowego do wystylizowania Sportage’a dało efekt.

Stylistyczny skok do przodu objął także wnętrze uterenowionej Kii. Deskę rozdzielczą opatrzono w szeroki pas ozdobny (którego srebrna barwa urozmaica ciemną kolorystykę), a także modnie zaprojektowany zestaw wskaźników i elegancki panel wentylacji. Co ważne, atrakcyjne wzornictwo udało się połączyć z bezproblemową obsługą i wysoką czytelnością zegarów. Najpoważniejszy atut kabiny poznamy jednak, gdy przyjrzymy się tworzywom wykończeniowym – pochodzą one z wysokiej półki, a spora część z nich jest miękka w dotyku.

Kolejne atuty wnętrza poznajemy przy ocenianiu jego przestronności. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a przestrzeń przeznaczoną na bagaże należy uznać za absolutnie imponującą. W kabinie pasażerskiej zastosowano obszerne i bardzo wygodne siedzenia, dzięki czemu nawet wielogodzinna jazda nie jest specjalnie męcząca. Jedyną istotną wadą wnętrza jest nienajlepsza widoczność ograniczana wąskimi szybami i dużymi słupkami C.

Podczas jazdy, koreański SUV pokazuje swój wszechstronny charakter. Na prostej drodze auto zachowuje obrany kurs jazdy, a podczas pokonywania łuków stabilnie trzyma się drogi. Gdy na drodze pojawiają się dziury, Sportage również radzi sobie doskonale, informując podróżnych wyłącznie o naprawdę dużych nierównościach. Kiedy zaś kierowca postanowi zjechać w teren, auto pokazuje zalety dużego prześwitu i opcjonalnego napędu czterech kół. Podczas jazdy nie bez znaczenia jest też udany układ kierowniczy, który pracuje niezwykle bezpośrednio.

Jeśli atrakcyjnie wystylizowane nadwozie, przestronne i dobrze wykończone wnętrze oraz dopracowane podwozie okażą się niewystarczającymi argumentami do kupna koreańskiego modelu, warto zwrócić uwagę na warunki zakupu i eksploatacji. W cenniku Sportage’a widnieją rozsądnie skalkulowane kwoty, a warunki gwarancji wyprzedzają te u konkurencji o lata świetlne. Ważnym aspektem jest też całkiem bogate wyposażenie seryjne – standard objął m.in. komplet poduszek powietrznych, ESP, „elektrykę” szyb i lusterek bocznych, „klimę”, światła przednie do jazdy dziennej, a także 16-calowe obręcze aluminiowe. Ciekawym elementem wyposażenia opcjonalnego jest rzadko spotykane w tym segmencie podgrzewanie tylnych siedzeń.

Sportage II

Choć, w odróżnieniu od następcy, Kia Sportage II. generacji nie porywa swoim wyglądem, nadwozie ma zgrabną bryłę i przyjemne dla oka detale. Mniej atrakcyjnie prezentuje się kokpit, a wrażenie to pogłębiają nie najlepsze jakościowo tworzywa wykończeniowe. Na szczęście, całość solidnie poskładano, a kierowcy zaproponowano banalnie prostą obsługę funkcji pokładowych. We wnętrzu podobać może się też mnogość funkcjonalnych rozwiązań oraz satysfakcjonująca ilość przestrzeń dla podróżnych. Szkoda tylko, że ta ostatnia została wygospodarowana kosztem pojemności bagażnika.

Do napędu Sportage'a wybrano trzy silniki - benzynowe 2.0 i 2.7 V6 oraz wysokoprężny 2.0 CRDi. Najlepiej skusić się na diesla, bo jest wystarczająco dynamiczny, w miarę oszczędny, a do tego całkiem niezawodny. Jeszcze trwalsze okazują się jednostki benzynowe, ale zapewniają niewiele lepsze osiągi przy odczuwalnie wyższym zużyciu paliwa. Wysoko ocenić trzeba podwozie koreańskiego auta - na szosie gwarantuje dobre właściwości trakcyjne i przyzwoity komfort, a w terenie pozwala swobodnie pokonywać niewielkie przeszkody.

Opinie na temat usterkowości kompaktowego SUV-a Kii dzielą się na dwie grupy - negatywne opierane na poglądach dotyczących "Koreańczyków" z lat 90. oraz pozytywne bazujące na doświadczeniach użytkowników. Ci ostatni listę typowych przypadłości Sportage'a ograniczają do problemów z młodszymi wersjami diesla (jego konstrukcję unowocześniano), hałasów dochodzących z zawieszenia oraz defektów napędu 4x4 związanych z jego intensywną eksploatacją. Co ważne, wysoka niezawodność modelu idzie w parze z niskimi cenami zakupu oraz umiarkowanymi kosztami serwisowania.

Komentarze redakcji

Powagosław: Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.
Luzacjusz: Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

Silniki Kia Sportage

Kia Sportage III - jaki silnik wybrać?

Niezły design, zadziorna nazwa, a silniki? Cóż, różne. Sportage może być na drodze nudne lub szybsze od przeciętnego auta. Ale nie sportowe. Do tego pierwszego wpisują się silniki 1.6 GDI, 1.7 CRDI, oraz słabszy wariant 2.0 CRDI 136KM. Szczególnie 1.7 CRDI jest "mułowaty", pozostałe w codziennej eksploatacji sobie poradzą. Jednak względny spokój podczas wyprzedzania gwarantują dopiero 2.0 DOHC i 2.0 CRDI 184KM. Ich cena tylko jest już mało zabawna.

Kia Sportage II - jaki silnik wybrać?

Idealny przykład na to, że pozory mylą – silniki Sportage mają mało wspólnego ze sportem, jak już, to z rekreacją. Wśród motorów benzynowych można przebierać pomiędzy dwoma silnikami. 2.0l ma 142KM i w praktyce jest za słaby do tego auta, kiepsko przyspiesza szczególnie na I i II biegu, a na dodatek dużo pali. Włączona klimatyzacja i załadowana pasażerami kabina jeszcze go dobijają. Mocniejsza jednostka ma już 2.7l, pali jeszcze więcej, ale za to zapewnia autu odrobinę wigoru i ma ładny dźwięk, bo jest widlasta. Diesel jest jeden, ale ma parę wariantów mocy. Darujcie sobie 112-konną, bo znienawidzicie to auto. O niebo lepsza jest ta 140-150-konna. Oczywiście również nie jest wyjątkiem i ma niewiele wspólnego ze słowem „sport”, ale przy pracującej turbosprężarce dość sprawnie reaguje na polecenia wydawane pedałem „gazu” i odnajdzie się również na trasie.

Publikacje o Kia Sportage

Kia Sportage - nie zmienia się tego, co jest dobre

Kia Sportage już od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokich pozycjach sprzedaży ciesząc się jednocześnie pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Nic więc dziwnego, że Koreańczycy nie chcieli żadnej rewolucji i ostatnia kuracja odświeżająca zawierała tylko to, co niezbędne. Poprawiono wytykane błędy,...

Kia Sportage 2.0 CRDi XL AWD - crossover z czołówki
 
Nasz test Kia Sportage 2.0 CRDI 184 KM AWD

W Korei mawiają: "aby rano zobaczyć księżyc, nie trzeba nań czekać od wieczora". I tak, aby zawojować rynek nie trzeba wielu dekad udoskonalania modelu. Kia Sportage udowadnia, że wystarczy jeden dobry pomysł poparty skuteczną technologią, by przez kilka lat okupować czołowe miejsca rankingów...

Przepis na sukces - Kia Sportage 2.0 CRDi
 
Nasz test

"Kwiat rumianku, liść pokrzywy, ziele bratka, pieprz prawdziwy, pestki z dyni i borówki, a do tego sok z makówki." Tak mniej więcej brzmiał sekretny przepis młodego zielarza gwarantujący wieczną młodość. Ciekaw jestem z jakiego przepisu korzystała KIA tworząc model Sportage? Pewne jest jedno...

Kia Sportage 1,6 - Młodzian z zakolami
 
Nasz test

Moda na samochody typu SUV nie wynika z ich terenowych właściwości, z których w zasadzie nikły procent kierowców kiedykolwiek korzysta. Głównym wabikiem mieszczucha jest wyższy prześwit, przydający się w walce z krawężnikami, lepsza widoczność zapewniana przez wyższą pozycję siedzenia i funkcjonalność...

KIA Sportage - została tylko nazwa
 
Nasz test

Powiedzmy sobie szczerze, poprzednie generacje tego auta nie stanowiły przełomu stylistycznego w branży. Pierwsza była nudna i działała jak melisa, drugą można było straszyć niegrzeczne dzieci w przedszkolu, a jedyną sensowną motywacją nabywców tych aut była ich atrakcyjna cena. Tak czy inaczej, w sumie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sportage

Kia Sportage na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SportageautoWcentrum - społeczność Kia Sportage

najwyższe oktanyAuta - Kia Sportage

Kia Sportage suwak 34,69

Kia Sportage buba 41,67

Kia Sportage 40,20

Kia Sportage Towarzyszka 52,91

Kia Sportage kijanka 81,37

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sportage

jan14 30,10

brzozzhems 96,83

konde_k 30,17

yacki 30,17

zbyszek-turysta 30,14

ZetZero 30,05

Gagat 30,14

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Sportage

Po naprawie
Po naprawie Witam. Bryka po naprawie- przeglądzie. No może częściowo bo jeszcze na wymianę...
60 000 kilometrów, EXPO-spekulacje i nowy pasażer.
60 000 kilometrów, EXPO-spekulacje i nowy pasażer. Witam wszystkich motomaniaków. Przyszedł czas na kolejny wpis w dzienniku moje...
Zagadka. Gdzie jest Aisha?
Zagadka. Gdzie jest Aisha? Pół żartem pół serio. Zgadnie ktoś gdzie to jest?...
Druga, nieplanowana wizyta w serwisie.
Druga, nieplanowana wizyta w serwisie. Witam, nieszczęścia chodzą po ludziach, awarie też. Ledwie 900 kilometrów po s...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Sportage

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Sportage
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sportage

Kia Sportage

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Sportage
 

Kia Sportage najczęściej porównywane z:

Mazda CX-5
2.0 SKYACTIV-G (160 KM)
Dacia Duster
1.5 dCi (110 KM)
Subaru Forester
2.0i (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD Premium 1,6 120KM NAVI z kamerą Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD Premium 1,6 120KM NAVI z kamerą
Rocznik: 2014. Przebieg: 16 000 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 88 190 zł 78 900 zł
Zyskujesz: 9 290 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 88 190 zł 75 900 zł
Zyskujesz: 12 290 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sportage

Kia Sportage
1.6 benzyna
2013
77 800 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 140 KM
77 500 km, 2011
74 999 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 184 KM
2013
122 800 PLN
Kia Sportage
1.6 benzyna 135 KM
2013
72 500 PLN

Ocena auta Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 45 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

Autko naprawdę fajne, ładne, dobrze się prowadzi, a w droższych wersjach nieźle wyposażone. Bardzo dobre fotele, nawet na długich trasach (kilkaset kilometrów) kierowca nie męczy się w aucie. Nie najgorsze materiały we wnętrzu. Do cherlawego silnika, można się przyzwyczajić. Gdyby nie to fatalne zużycie paliwa byłoby 5.

dodał: Kuba
Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

Olbrzymi postep wzgledem starej wersji - ladny, wygodny, przestronny ale... nadal slabe przyspieszenie i duze zuzycie paliwa

dodał: itbs@itbs.com.pl
Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

duze spalanie , nadaje sie do jazdy turustycznej , poza spalaniem wszystko super za ta cene !.

dodał: Darek Z

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sportage

Kia Sportage 2010 Kia Sportage III Facelifting - galeria redakcyjna Kia Sportage 2007 Kia Sportage III Facelifting (2014) Kia Sportage III SUV - galeria społeczności Kia Sportage 2008 Kia Sportage Kia Sportage 2009 Kia Sportage III Facelifting (2014) GDi Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sportage

  • 1.
  • 4,50 Kia Sportage II 2.7 i V6 (175KM) 2007r.
    dodał: bzyku74, 03.05.2013

    Od założenia gazu minęło 14 tys km autko miało 66 tys . w tym czasie raz pojechałem na regulację po około trzech zbiornikach , autko na gazie spisuje sie naprawde rewelacyjnie minimalne spalanie to około 13 l co wydaje sie naprawdę eszczędną norma , z czystym sumieniem moge polecic to auto

  • 2.
  • 5,00 Kia Sportage III 2.0 DOHC (163KM) 2010r.
    dodał: Slim, 09.03.2012
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sportage

Kia Sportage

98 komentarzy

82 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mark~mark

i co z tym ogrzewaniem

~mark~mark

ogrzewanie

~rycho~rycho

Do ~marko: mam od paru miesięcy kijanke i teraz dopiero ogrzewam wnętrze, no i okazuje się ze grzeje tylko lewa strona.
czy wyjaśniłeś os na ten temat

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
8 885
Przejechany dystans
4 654 736 km
Zatankowanego paliwa
305 607 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
619
Wydanych pieniędzy
261 920 zł
Średnie wydatki na auto
903 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 334
Wydanych pieniędzy
840 979 zł
Średnie wydatki na auto
2 900 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (290)

Testy zderzeniowe Kia Sportage

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sportage przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD
2010

Kia Sportage
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Na podstawie 51 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: meme, dodano: 23.08.2010 22:25

pali tyle samo (a nawet trochę mniej w mieście przy spokojnej i umiejętnej jeździe, w korkach) co stary lanos 1.6, generalnie przy spokojnej jeździe (zwłaszcza że to nie ścigacz) bardzo mu blisko do danych katalogowych (przebieg 180 km wawa i okolice - średnie spalanie 9.3, mieszany trasa/miasto 8.2) - testowane na razie do 3tys obr. (i parę szybszych skoków :)

pełny raport Kia SUV 2.0 DOHC

autor: Piotr, dodano: 05.05.2014 18:20

Na początku byłem sceptycznie nastawiony do silnika 1,7, ale nie żałuję. Samochód prowadzi się bardzo wygodnie, demonem wyprzedzania nie jest, ale mimo to dynamizmu nabiera jak się kierowca przyzwyczaja do jego prowadzenia. Na trasie przy obładowanym samochodzie spala 5,5 (4 os. + bagaż). Przy dwóch osobach na trasie spalanie spada do 4,5. Miasto 6,4 - 7,1 w zależności od stylu jazdy. Świetne są opcje regulacji układu wspomagania.

pełny raport Kia SUV Facelifting 1.7 CRDi

autor: Black Jack, dodano: 13.12.2008 15:14

No cóż - to jest jednak 2-litrowy silnik i do tego autko waży ponad półtorej tony - jest co wozić. ale generalnie spalanie w okolicach 8l jest do przyjęcia. Z toną na haku średnia poniżej 11 l. - autostrada i długa trasa. Przeglądy jak na diesla mogłyby być w dłuższych odstępach (a nie co 15000) lub nieco tańsze. Napraw jeszcze nie było poza małym drobiazgiem - a to i tak na gwarancji.

pełny raport Kia SUV 2.0 CRDi
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Sportage II SUV 2.0 i 16V 142KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sportage, oglądali także