Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage (lata 2004-2010) był typowym modelem rekreacyjnym z mniejszymi możliwościami terenowymi. Taką charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2010 roku. Sportage III został diametralnie odmieniony stylistycznie w stosunku do archaicznie wyglądającego poprzednika.

Kia Sportage 2009 - lewy tylny reflektor - wyłączony
Kia Sportage 2009 - lewy bok
Kia Sportage 2009 - widok z przodu
Kia Sportage 2009 - prawy bok

Generacje Kia Sportage

Sportage III

Podczas gdy dwie pierwsze generacje Sportage’a stały w cieniu swoich japońsko-europejskich rywali, trzecia odsłona zrobiła na rynku prawdziwą furorę. Sukces zagwarantowało autu mnóstwo zalet, wśród których czołowe miejsce zajęła stylistyka zewnętrzna. Spójna, zgrabna bryła nadwozia z muskularnymi przetłoczeniami blachy i dynamicznie naszkicowanymi detalami przyjęła się wśród wielbicieli SUV-ów tak dobrze, że podczas liftingu jej zmiany ograniczono do bezpiecznego minimum.

Starania designerów można docenić, zaglądając też do środka. Widoczny po otwarciu drzwi kokpit jest zresztą nie tylko miły dla oka, ale również uporządkowany i czytelny, dzięki czemu jego obsługa jest prosta jak sterowanie mikrofalówką. Na jakość materiałów wykończeniowych nie można narzekać, niemniej trzeba zaznaczyć, że konkurencja potrafi być w tej dyscyplinie jeszcze lepsza. Do poprawki kwalifikuje się niestety widoczność.

Choć Kia Sportage III ma na karku parę latek, a jej młodsza konkurencja co nieco urosła, pod względem przestronności wnętrza nie ma się czego wstydzić. W obu rzędach siedzeń proponuje swoim podróżnym wystarczającą ilość miejsca, natomiast za kabiną pasażerską kryje całkiem pojemny kufer. Do mocnych stron wnętrza zaliczymy wielość funkcjonalnych schowków oraz obszerne i wygodne fotele, które nie męczą nawet podczas długiej podróży.

Na komfort pokonywania kolejnych kilometrów pozytywnie wpływa też wyciszenie, poprawione przy okazji liftingu. Wygodę jazdy gwarantuje jednak przede wszystkim skuteczne pochłanianie nierówności przez zawieszenie, które przy okazji nieźle sprawdza się na zakrętach. O stabilne zachowanie auta dba ponadto udanie zestrojony układ kierowniczy. W kategorii “zdolności terenowe” koreański SUV nie błyszczy, ale i nie ustępuje kroku większości rywali.

Kia Sportage to samochód na tyle dopracowany, że nie sposób wytknąć mu jakiejś poważnej wady. Uśmiech na twarzy wywołuje też cena, jaką trzeba zapłacić za tę konstrukcyjną dojrzałość - opisywany model okazuje się jedną z najtańszych propozycji w klasie. W kwestii wyposażenia cieszy standard, jaki dostajemy w poszczególnych specyfikacjach bez dopłaty, zmartwić może natomiast krótka lista dodatków. Niewątpliwą zachętą do zakupu jest świetna gwarancja.

Sportage II

Choć, w odróżnieniu od następcy, Kia Sportage II. generacji nie porywa swoim wyglądem, nadwozie ma zgrabną bryłę i przyjemne dla oka detale. Mniej atrakcyjnie prezentuje się kokpit, a wrażenie to pogłębiają nie najlepsze jakościowo tworzywa wykończeniowe. Na szczęście, całość solidnie poskładano, a kierowcy zaproponowano banalnie prostą obsługę funkcji pokładowych. We wnętrzu podobać może się też mnogość funkcjonalnych rozwiązań oraz satysfakcjonująca ilość przestrzeń dla podróżnych. Szkoda tylko, że ta ostatnia została wygospodarowana kosztem pojemności bagażnika.

Do napędu Sportage'a wybrano trzy silniki - benzynowe 2.0 i 2.7 V6 oraz wysokoprężny 2.0 CRDi. Najlepiej skusić się na diesla, bo jest wystarczająco dynamiczny, w miarę oszczędny, a do tego całkiem niezawodny. Jeszcze trwalsze okazują się jednostki benzynowe, ale zapewniają niewiele lepsze osiągi przy odczuwalnie wyższym zużyciu paliwa. Wysoko ocenić trzeba podwozie koreańskiego auta - na szosie gwarantuje dobre właściwości trakcyjne i przyzwoity komfort, a w terenie pozwala swobodnie pokonywać niewielkie przeszkody.

Opinie na temat usterkowości kompaktowego SUV-a Kii dzielą się na dwie grupy - negatywne opierane na poglądach dotyczących "Koreańczyków" z lat 90. oraz pozytywne bazujące na doświadczeniach użytkowników. Ci ostatni listę typowych przypadłości Sportage'a ograniczają do problemów z młodszymi wersjami diesla (jego konstrukcję unowocześniano), hałasów dochodzących z zawieszenia oraz defektów napędu 4x4 związanych z jego intensywną eksploatacją. Co ważne, wysoka niezawodność modelu idzie w parze z niskimi cenami zakupu oraz umiarkowanymi kosztami serwisowania.

Komentarze redakcji

Powagosław: Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.
Luzacjusz: Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

Silniki Kia Sportage

Kia Sportage III - jaki silnik wybrać?

Niezły design, zadziorna nazwa, a silniki? Cóż, różne. Sportage może być na drodze nudne lub szybsze od przeciętnego auta. Ale nie sportowe. Do tego pierwszego wpisują się silniki 1.6 GDI, 1.7 CRDI, oraz słabszy wariant 2.0 CRDI 136KM. Szczególnie 1.7 CRDI jest "mułowaty", pozostałe w codziennej eksploatacji sobie poradzą. Jednak względny spokój podczas wyprzedzania gwarantują dopiero 2.0 DOHC i 2.0 CRDI 184KM. Ich cena tylko jest już mało zabawna.

Kia Sportage II - jaki silnik wybrać?

Idealny przykład na to, że pozory mylą – silniki Sportage mają mało wspólnego ze sportem, jak już, to z rekreacją. Wśród motorów benzynowych można przebierać pomiędzy dwoma silnikami. 2.0l ma 142KM i w praktyce jest za słaby do tego auta, kiepsko przyspiesza szczególnie na I i II biegu, a na dodatek dużo pali. Włączona klimatyzacja i załadowana pasażerami kabina jeszcze go dobijają. Mocniejsza jednostka ma już 2.7l, pali jeszcze więcej, ale za to zapewnia autu odrobinę wigoru i ma ładny dźwięk, bo jest widlasta. Diesel jest jeden, ale ma parę wariantów mocy. Darujcie sobie 112-konną, bo znienawidzicie to auto. O niebo lepsza jest ta 140-150-konna. Oczywiście również nie jest wyjątkiem i ma niewiele wspólnego ze słowem „sport”, ale przy pracującej turbosprężarce dość sprawnie reaguje na polecenia wydawane pedałem „gazu” i odnajdzie się również na trasie.

Publikacje o Kia Sportage

Kia Sportage - nie zmienia się tego, co jest dobre

Kia Sportage już od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokich pozycjach sprzedaży ciesząc się jednocześnie pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Nic więc dziwnego, że Koreańczycy nie chcieli żadnej rewolucji i ostatnia kuracja odświeżająca zawierała tylko to, co niezbędne. Poprawiono wytykane błędy,...

Kia Sportage 2.0 CRDi XL AWD - crossover z czołówki
 
Nasz test Kia Sportage 2.0 CRDI 184 KM AWD

W Korei mawiają: "aby rano zobaczyć księżyc, nie trzeba nań czekać od wieczora". I tak, aby zawojować rynek nie trzeba wielu dekad udoskonalania modelu. Kia Sportage udowadnia, że wystarczy jeden dobry pomysł poparty skuteczną technologią, by przez kilka lat okupować czołowe miejsca rankingów...

Przepis na sukces - Kia Sportage 2.0 CRDi
 
Nasz test

"Kwiat rumianku, liść pokrzywy, ziele bratka, pieprz prawdziwy, pestki z dyni i borówki, a do tego sok z makówki." Tak mniej więcej brzmiał sekretny przepis młodego zielarza gwarantujący wieczną młodość. Ciekaw jestem z jakiego przepisu korzystała KIA tworząc model Sportage? Pewne jest jedno...

Kia Sportage 1,6 - Młodzian z zakolami
 
Nasz test

Moda na samochody typu SUV nie wynika z ich terenowych właściwości, z których w zasadzie nikły procent kierowców kiedykolwiek korzysta. Głównym wabikiem mieszczucha jest wyższy prześwit, przydający się w walce z krawężnikami, lepsza widoczność zapewniana przez wyższą pozycję siedzenia i funkcjonalność...

KIA Sportage - została tylko nazwa
 
Nasz test

Powiedzmy sobie szczerze, poprzednie generacje tego auta nie stanowiły przełomu stylistycznego w branży. Pierwsza była nudna i działała jak melisa, drugą można było straszyć niegrzeczne dzieci w przedszkolu, a jedyną sensowną motywacją nabywców tych aut była ich atrakcyjna cena. Tak czy inaczej, w sumie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sportage

Kia Sportage na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SportageautoWcentrum - społeczność Kia Sportage

najwyższe oktanyAuta - Kia Sportage

Kia Sportage 61,20

Kia Sportage 40,20

Kia Sportage 36,45

Kia Sportage 42,80

Kia Sportage 43,91

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sportage

jaworznianin 85,82

Krajc 30,07

boryss1 30,00

kpluciennik 30,17

Maclarth 30,09

hrabia10 30,08

Vector01 61,43

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Sportage

Zima, zima, zima
 Zima, zima, zima Witam. Autko dopiero wtedy się docenia kiedy jest sporo śniegu. Po jeździe z na...
Pierwsza awaria. Aisha unieruchomiona.
Pierwsza awaria. Aisha unieruchomiona. No i stało się. Po dwóch tygodniach w pracy, pewny siebie wsiadam do samochod...
Zima, zima
Zima, zima Co do remontów mam nadzieję że po wymianie tych gratów będzie ok. A tymczasem b...
Po naprawie
Po naprawie Witam. Bryka po naprawie- przeglądzie. No może częściowo bo jeszcze na wymianę...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Sportage

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Sportage
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sportage

Kia Sportage

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Sportage
 

Kia Sportage najczęściej porównywane z:

Toyota RAV4
D-4D 125 (124 KM)
Audi Q3
2.5 TFSI (310 KM)
Jeep Compass
2.0 (156 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Mitsubishi ASX ASX 2WD 1,6L 117[KM] 5DR INVITE NAVI PY'15 Mitsubishi ASX ASX 2WD 1,6L 117[KM] 5DR INVITE NAVI PY'15
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 75 290 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »
Mitsubishi ASX 1,6 117KM Invite NAVI Mitsubishi ASX 1,6 117KM Invite NAVI
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 72 990 zł
Zyskujesz: 12 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sportage

Kia Sportage
1.6 benzyna
2013
77 800 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 140 KM
77 500 km, 2011
74 999 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 184 KM
2013
122 800 PLN
Kia Sportage
1.6 benzyna 135 KM
2013
72 500 PLN

Ocena auta Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 45 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

Autko naprawdę fajne, ładne, dobrze się prowadzi, a w droższych wersjach nieźle wyposażone. Bardzo dobre fotele, nawet na długich trasach (kilkaset kilometrów) kierowca nie męczy się w aucie. Nie najgorsze materiały we wnętrzu. Do cherlawego silnika, można się przyzwyczajić. Gdyby nie to fatalne zużycie paliwa byłoby 5.

dodał: Kuba
Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

Olbrzymi postep wzgledem starej wersji - ladny, wygodny, przestronny ale... nadal slabe przyspieszenie i duze zuzycie paliwa

dodał: itbs@itbs.com.pl
Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

duze spalanie , nadaje sie do jazdy turustycznej , poza spalaniem wszystko super za ta cene !.

dodał: Darek Z

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sportage

Kia Sportage Kia Sportage 2007 Kia Sportage 2010 Kia Sportage SX 2011 Kia Sportage III Facelifting - galeria redakcyjna Kia Sportage 2008 Kia Sportage III Facelifting (2014) Kia Sportage 2009 Kia Sportage III Facelifting (2014) CRDi 16V Kia Sportage III Facelifting (2014) GDi
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sportage

  • 1.
  • 5,00 Kia Sportage III 1.6 GDI (135KM) 2013r.
    dodał: Krzysztof 36, 27.01.2015

    Samochód kupiłem jako nowy w salonie , po przejechaniu 10 tyś km zdecydowałem się na założenie instalacji gazowej , ponieważ samochodem zamierzam jeździć przez kolejne 5 lat Z Polecanych instalacji wybrałem Lovato Wersji Direct do samochodów z bezpośrednim wtryskiem , samochód zachowuje się tak jak na benzynie , przejechałem dopiero 20 tyś km , więc zobaczymy jak będzie dalej ale jak na razie same plusy .

  • 2.
  • 5,00 Kia Sportage III 1.6 GDI (135KM) 2013r.
    dodał: Wincent, 24.11.2014

    Z tego co zostałem poinformowany w zakładzie montującym jest to nowy produkt firmy Lovato model Direct dedykowany do silników z bezpośrednim wtryskiem , jak na początek użytkowania 10000 tyś km auto spisuje się super , żadnych problemów, spalanie również nie odbiega zbytnio od spalania na benzynie około 1 litra .

  • 3.
  • 4,50 Kia Sportage II 2.7 i V6 (175KM) 2007r.
    dodał: bzyku74, 03.05.2013

    Od założenia gazu minęło 14 tys km autko miało 66 tys . w tym czasie raz pojechałem na regulację po około trzech zbiornikach , autko na gazie spisuje sie naprawde rewelacyjnie minimalne spalanie to około 13 l co wydaje sie naprawdę eszczędną norma , z czystym sumieniem moge polecic to auto

  • 4.
  • 5,00 Kia Sportage III 2.0 DOHC (163KM) 2010r.
    dodał: Slim, 09.03.2012
  • 5.
  • 5,00 Kia Sportage II 2.0 i 16V (142KM) 2008r.
    dodał: vth, 03.10.2014
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sportage

Kia Sportage

101 komentarzy

84 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

slawo6slawo6

Do ~rycho:

PiochuPiochu

I co z tym ogrzewaniem

PiochuPiochu

Witam mam problem w Kia sportage 06 2,0 dohc z ogrzewanie zalany jest nowym płynem i słabo grzeje lewa strona nadmuch dmucha ale tylko zimnym pomocy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
10 448
Przejechany dystans
5 441 120 km
Zatankowanego paliwa
362 153 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
727
Wydanych pieniędzy
299 929 zł
Średnie wydatki na auto
898 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 902
Wydanych pieniędzy
922 857 zł
Średnie wydatki na auto
2 763 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (334)

Testy zderzeniowe Kia Sportage

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sportage przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD
2010

Kia Sportage
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Na podstawie 51 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Aleks, dodano: 20.12.2013 10:20

Średnie min i max dotyczy właściwie jazdy w mieście, wyższe w zimie. Trasa i autostrady (140 km/h) wychodzi 7,4. Najmniej spaliłem jeżdżąc po Alpach z prędkością 50-80 km/h. Na komputerze wyszło wtedy 6,2. Komputer jednak jak zauważyłem zaniża spalanie o prawie 10% ale co dziwne nie w trasie tylko w ruchu miejskim przerywanym. Przy trasie kiedy za jednym odpaleniem robię od stacji do stacji 800 km wskazania są idealne.

pełny raport Kia SUV 2.0 CRDI VGT

autor: Sw, dodano: 16.12.2013 22:04

Na tę masę i większe opory powietrza - to przecież SUV - extra niskie spalenie - w trasie zszedłem do 6,7l/100km. W mieście 7,0-7,3l/100km. Gdyby KIA dołożyło inst.LPG (tak jak było w octavii) zamówiłbym auto nawet dzisiaj. Wtedy spalanie byłoby ok.8-9l. LPG. Tylko wtedy czas oczekiwania na auto wyniósłby wtedy chyba ponad 12 mies.

pełny raport Kia SUV 1.6 GDI

autor: dady18@vp.pl, dodano: 28.07.2009 21:07

posiadam instalacje Lpg od ok 1 roku i nie jest żle,ale było super, w pierwszych miesiącach od założenia gazu spalała ok 10/100km,jednak w miarę dalszego użytkowania spalanie wzrastało,nic nie dały wizyty w serwisie Lpg i kolejne próby ustawienia na oszczędniejsze spalanie,z 10 l/100km,potem 12l/100km,teraz wychłepta ok14l/100km,pogodziłem się z tym i ciesze sie,że przynajmniej chodzi bardzo dobrze.Zaznaczam,że staram sie jeżdzić oszczędnie,instalacja Lpg to BRC sekwencja,a na benzynie pali od 8-10,5 l/100km.Ogólnie jestem zadowolony z Kijanki,cena,jakość,bezpieczeństwo,niezawodność,wygoda,to kilka cech,które skłoniły mnie do zakupu tego auta,pozdrawiam wszystkich obecnych i przyszłych użytkowników.

pełny raport Kia SUV 2.0 i 16V
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Sportage II SUV 2.0 i 16V 142KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sportage, oglądali także