Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage (lata 2004-2010) był typowym modelem rekreacyjnym z mniejszymi możliwościami terenowymi. Taką charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2010 roku. Sportage III został diametralnie odmieniony stylistycznie w stosunku do archaicznie wyglądającego poprzednika.

Kia Sportage 2009 - lewy tylny reflektor - wyłączony
Kia Sportage 2009 - lewy bok
Kia Sportage 2009 - widok z przodu
Kia Sportage 2009 - prawy bok

Generacje Kia Sportage

Sportage III

Podczas gdy dwie pierwsze generacje Sportage’a stały w cieniu swoich japońsko-europejskich rywali, trzecia odsłona zrobiła na rynku prawdziwą furorę. Sukces zagwarantowało autu mnóstwo zalet, wśród których czołowe miejsce zajęła stylistyka zewnętrzna. Spójna, zgrabna bryła nadwozia z muskularnymi przetłoczeniami blachy i dynamicznie naszkicowanymi detalami przyjęła się wśród wielbicieli SUV-ów tak dobrze, że podczas liftingu jej zmiany ograniczono do bezpiecznego minimum.

Starania designerów można docenić, zaglądając też do środka. Widoczny po otwarciu drzwi kokpit jest zresztą nie tylko miły dla oka, ale również uporządkowany i czytelny, dzięki czemu jego obsługa jest prosta jak sterowanie mikrofalówką. Na jakość materiałów wykończeniowych nie można narzekać, niemniej trzeba zaznaczyć, że konkurencja potrafi być w tej dyscyplinie jeszcze lepsza. Do poprawki kwalifikuje się niestety widoczność.

Choć Kia Sportage III ma na karku parę latek, a jej młodsza konkurencja co nieco urosła, pod względem przestronności wnętrza nie ma się czego wstydzić. W obu rzędach siedzeń proponuje swoim podróżnym wystarczającą ilość miejsca, natomiast za kabiną pasażerską kryje całkiem pojemny kufer. Do mocnych stron wnętrza zaliczymy wielość funkcjonalnych schowków oraz obszerne i wygodne fotele, które nie męczą nawet podczas długiej podróży.

Na komfort pokonywania kolejnych kilometrów pozytywnie wpływa też wyciszenie, poprawione przy okazji liftingu. Wygodę jazdy gwarantuje jednak przede wszystkim skuteczne pochłanianie nierówności przez zawieszenie, które przy okazji nieźle sprawdza się na zakrętach. O stabilne zachowanie auta dba ponadto udanie zestrojony układ kierowniczy. W kategorii “zdolności terenowe” koreański SUV nie błyszczy, ale i nie ustępuje kroku większości rywali.

Kia Sportage to samochód na tyle dopracowany, że nie sposób wytknąć mu jakiejś poważnej wady. Uśmiech na twarzy wywołuje też cena, jaką trzeba zapłacić za tę konstrukcyjną dojrzałość - opisywany model okazuje się jedną z najtańszych propozycji w klasie. W kwestii wyposażenia cieszy standard, jaki dostajemy w poszczególnych specyfikacjach bez dopłaty, zmartwić może natomiast krótka lista dodatków. Niewątpliwą zachętą do zakupu jest świetna gwarancja.

Sportage II

Choć, w odróżnieniu od następcy, Kia Sportage II. generacji nie porywa swoim wyglądem, nadwozie ma zgrabną bryłę i przyjemne dla oka detale. Mniej atrakcyjnie prezentuje się kokpit, a wrażenie to pogłębiają nie najlepsze jakościowo tworzywa wykończeniowe. Na szczęście, całość solidnie poskładano, a kierowcy zaproponowano banalnie prostą obsługę funkcji pokładowych. We wnętrzu podobać może się też mnogość funkcjonalnych rozwiązań oraz satysfakcjonująca ilość przestrzeń dla podróżnych. Szkoda tylko, że ta ostatnia została wygospodarowana kosztem pojemności bagażnika.

Do napędu Sportage'a wybrano trzy silniki - benzynowe 2.0 i 2.7 V6 oraz wysokoprężny 2.0 CRDi. Najlepiej skusić się na diesla, bo jest wystarczająco dynamiczny, w miarę oszczędny, a do tego całkiem niezawodny. Jeszcze trwalsze okazują się jednostki benzynowe, ale zapewniają niewiele lepsze osiągi przy odczuwalnie wyższym zużyciu paliwa. Wysoko ocenić trzeba podwozie koreańskiego auta - na szosie gwarantuje dobre właściwości trakcyjne i przyzwoity komfort, a w terenie pozwala swobodnie pokonywać niewielkie przeszkody.

Opinie na temat usterkowości kompaktowego SUV-a Kii dzielą się na dwie grupy - negatywne opierane na poglądach dotyczących "Koreańczyków" z lat 90. oraz pozytywne bazujące na doświadczeniach użytkowników. Ci ostatni listę typowych przypadłości Sportage'a ograniczają do problemów z młodszymi wersjami diesla (jego konstrukcję unowocześniano), hałasów dochodzących z zawieszenia oraz defektów napędu 4x4 związanych z jego intensywną eksploatacją. Co ważne, wysoka niezawodność modelu idzie w parze z niskimi cenami zakupu oraz umiarkowanymi kosztami serwisowania.

Komentarze redakcji

Powagosław: Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.
Luzacjusz: Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

Silniki Kia Sportage

Kia Sportage III - jaki silnik wybrać?

Niezły design, zadziorna nazwa, a silniki? Cóż, różne. Sportage może być na drodze nudne lub szybsze od przeciętnego auta. Ale nie sportowe. Do tego pierwszego wpisują się silniki 1.6 GDI, 1.7 CRDI, oraz słabszy wariant 2.0 CRDI 136KM. Szczególnie 1.7 CRDI jest "mułowaty", pozostałe w codziennej eksploatacji sobie poradzą. Jednak względny spokój podczas wyprzedzania gwarantują dopiero 2.0 DOHC i 2.0 CRDI 184KM. Ich cena tylko jest już mało zabawna.

Kia Sportage II - jaki silnik wybrać?

Idealny przykład na to, że pozory mylą – silniki Sportage mają mało wspólnego ze sportem, jak już, to z rekreacją. Wśród motorów benzynowych można przebierać pomiędzy dwoma silnikami. 2.0l ma 142KM i w praktyce jest za słaby do tego auta, kiepsko przyspiesza szczególnie na I i II biegu, a na dodatek dużo pali. Włączona klimatyzacja i załadowana pasażerami kabina jeszcze go dobijają. Mocniejsza jednostka ma już 2.7l, pali jeszcze więcej, ale za to zapewnia autu odrobinę wigoru i ma ładny dźwięk, bo jest widlasta. Diesel jest jeden, ale ma parę wariantów mocy. Darujcie sobie 112-konną, bo znienawidzicie to auto. O niebo lepsza jest ta 140-150-konna. Oczywiście również nie jest wyjątkiem i ma niewiele wspólnego ze słowem „sport”, ale przy pracującej turbosprężarce dość sprawnie reaguje na polecenia wydawane pedałem „gazu” i odnajdzie się również na trasie.

Publikacje o Kia Sportage

Kia Sportage - nie zmienia się tego, co jest dobre

Kia Sportage już od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokich pozycjach sprzedaży ciesząc się jednocześnie pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Nic więc dziwnego, że Koreańczycy nie chcieli żadnej rewolucji i ostatnia kuracja odświeżająca zawierała tylko to, co niezbędne. Poprawiono wytykane błędy,...

Kia Sportage 2.0 CRDi XL AWD - crossover z czołówki
 
Nasz test Kia Sportage 2.0 CRDI 184 KM AWD

W Korei mawiają: "aby rano zobaczyć księżyc, nie trzeba nań czekać od wieczora". I tak, aby zawojować rynek nie trzeba wielu dekad udoskonalania modelu. Kia Sportage udowadnia, że wystarczy jeden dobry pomysł poparty skuteczną technologią, by przez kilka lat okupować czołowe miejsca rankingów...

Przepis na sukces - Kia Sportage 2.0 CRDi
 
Nasz test

"Kwiat rumianku, liść pokrzywy, ziele bratka, pieprz prawdziwy, pestki z dyni i borówki, a do tego sok z makówki." Tak mniej więcej brzmiał sekretny przepis młodego zielarza gwarantujący wieczną młodość. Ciekaw jestem z jakiego przepisu korzystała KIA tworząc model Sportage? Pewne jest jedno...

Kia Sportage 1,6 - Młodzian z zakolami
 
Nasz test

Moda na samochody typu SUV nie wynika z ich terenowych właściwości, z których w zasadzie nikły procent kierowców kiedykolwiek korzysta. Głównym wabikiem mieszczucha jest wyższy prześwit, przydający się w walce z krawężnikami, lepsza widoczność zapewniana przez wyższą pozycję siedzenia i funkcjonalność...

KIA Sportage - została tylko nazwa
 
Nasz test

Powiedzmy sobie szczerze, poprzednie generacje tego auta nie stanowiły przełomu stylistycznego w branży. Pierwsza była nudna i działała jak melisa, drugą można było straszyć niegrzeczne dzieci w przedszkolu, a jedyną sensowną motywacją nabywców tych aut była ich atrakcyjna cena. Tak czy inaczej, w sumie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sportage

Kia Sportage na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SportageautoWcentrum - społeczność Kia Sportage

najwyższe oktanyAuta - Kia Sportage

Kia Sportage 30,64

Kia Sportage 31,01

Kia Sportage Towarzyszka 52,91

Kia Sportage Kijana 43,52

Kia Sportage Aisha 93,94

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sportage

boryss1 30,00

konde_k 30,17

lukas19823 64,05

jaworznianin 86,75

Gagat 30,14

Dziadzia07 30,06

brzozzhems 96,92

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Sportage

Aishą dookoła świata - czyli VII przegląd Sportage'a.
Aishą dookoła świata - czyli VII przegląd Sportage'a. W niespełna 18 miesięcy Aisha pokonała 40 000 kilometrów. Przyszedł więc czas n...
60 000 kilometrów, EXPO-spekulacje i nowy pasażer.
60 000 kilometrów, EXPO-spekulacje i nowy pasażer. Witam wszystkich motomaniaków. Przyszedł czas na kolejny wpis w dzienniku moje...
25000 km, 2789 L benzyny i stos mandatow - czyli rok z Aisha na pustyni.
25000 km, 2789 L benzyny i stos mandatow - czyli rok z Aisha na pustyni. W tym tygodniu Aisha dobila do magicznej (przynajmniej dla mnie) liczby na liczn...
Numer 8. Kolejny wpis o planowej wizycie w serwisie.
Numer 8. Kolejny wpis o planowej wizycie w serwisie. Wiem, że już wszystkich tym zanudzam, ale z czystego obowiązku i z pełna konsekw...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Sportage

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Sportage
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sportage

Kia Sportage

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Sportage
 

Kia Sportage najczęściej porównywane z:

Volvo XC70
2.0 D4 DRIVE-E (181 KM)
Ford Kuga
2.0 Duratorg TDCi (140 KM)
Skoda Yeti
2.0 TDI (110 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6DDIS ELEGANCE Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6DDIS ELEGANCE
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 120KM, diesel.
Cena: 118 190 zł 89 900 zł
Zyskujesz: 28 290 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,0 City Style Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,0 City Style
Rocznik: 2014. Przebieg: 750 km. Silnik: 2.0 150KM, benzynowy.
Cena: 99 900 zł 91 900 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sportage

Kia Sportage
1.6 benzyna
2013
77 800 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 140 KM
77 500 km, 2011
74 999 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 184 KM
2013
122 800 PLN
Kia Sportage
1.6 benzyna 135 KM
2013
72 500 PLN

Ocena auta Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 45 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

Autko naprawdę fajne, ładne, dobrze się prowadzi, a w droższych wersjach nieźle wyposażone. Bardzo dobre fotele, nawet na długich trasach (kilkaset kilometrów) kierowca nie męczy się w aucie. Nie najgorsze materiały we wnętrzu. Do cherlawego silnika, można się przyzwyczajić. Gdyby nie to fatalne zużycie paliwa byłoby 5.

dodał: Kuba
Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

Olbrzymi postep wzgledem starej wersji - ladny, wygodny, przestronny ale... nadal slabe przyspieszenie i duze zuzycie paliwa

dodał: itbs@itbs.com.pl
Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

duze spalanie , nadaje sie do jazdy turustycznej , poza spalaniem wszystko super za ta cene !.

dodał: Darek Z

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sportage

Kia Sportage 2007 Kia Sportage SX 2011 Kia Sportage III Facelifting (2014) CRDi 16V Kia Sportage 2008 Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna Kia Sportage 2010 Kia Sportage Kia Sportage III SUV - galeria społeczności Kia Sportage III Facelifting (2014) GDi Kia Sportage III Facelifting (2014)
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sportage

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sportage

Kia Sportage

98 komentarzy

82 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mark~mark

i co z tym ogrzewaniem

~mark~mark

ogrzewanie

~rycho~rycho

Do ~marko: mam od paru miesięcy kijanke i teraz dopiero ogrzewam wnętrze, no i okazuje się ze grzeje tylko lewa strona.
czy wyjaśniłeś os na ten temat

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
8 996
Przejechany dystans
4 707 012 km
Zatankowanego paliwa
309 724 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
629
Wydanych pieniędzy
266 078 zł
Średnie wydatki na auto
908 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 357
Wydanych pieniędzy
845 198 zł
Średnie wydatki na auto
2 885 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (293)

Testy zderzeniowe Kia Sportage

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sportage przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD
2010

Kia Sportage
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Na podstawie 51 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: jaco, dodano: 02.07.2014 10:26

Uważam że jak na stały napęd na 4 koła, duże opory powietrza, nie małe koła to auto pali całkiem przyzwoicie. Jazda 60% trasa, 40% miasto spalanie około 12 - 13 l gazu. Jazda w trasie bez autostrad około 11 l. Jazda na autostradzie 130 - 140 w granicach 13 -14 l. Jazda powyżej 150 km/h do 175 cały czas prawie spalanie 18 - 20 l. Dwa lata doświadczenia i 80 tys przejechane na gazie sportagem.

pełny raport Kia SUV 2.0 i 16V

autor: geldaxl, dodano: 14.11.2010 21:19

Jak na ciezar auta zuzycie paliwa przyzwoite. Ceny przegladow w autoryzowanej stacji do przyjecia. Koszy czesci w przypadku napraw juz hednak wysokie. Ceny czesci poza siecia serwisowa porownywalne z autami europejskimi. Materialy eksploatacyjne zuzywane przy przegladach okresowych cenowo porownywalne z dobrymi "zamiennikami".

pełny raport Kia SUV 2.0 CRDi

autor: Yoss, dodano: 25.01.2010 00:29

2L benzyna, przejechane dopiero 2.500km. Miasto (Wrocław) średnio zżerał 10,5L a max miał przy mrozach -20stopni C aż 12,5L/100, trasa bez szaleństw 8,8L, trasa ostra 10L/100. Może być, ale mam drugą KIA - ceed 2009 kombi benzyna 1,6 i jest zdecydowanie mniej 6,0/7,0/9,0 chociaż żona ostatnio zrobiła 13,4L w ceedzie za co koreańcy by ją chyba zjedli ;/

pełny raport Kia SUV 2.0 i 16V
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sportage SUV 2.0 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Sportage II SUV 2.0 i 16V 142KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sportage, oglądali także