Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Sportage II SUV 2.0 i 16V

Produkowany w latach od 2004 do 2010.

Kia Sportage 2009 - lewy tylny reflektor - wyłączony
Kia Sportage 2009 - lewy bok
Kia Sportage 2009 - widok z przodu
Kia Sportage 2009 - prawy bok

Generacje Kia Sportage

  • Sportage II   2004 - 2010
    Kia Sportage II

Komentarze redakcji

Powagosław: Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.
Luzacjusz: Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

Silniki Kia Sportage II SUV

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Idealny przykład na to, że pozory mylą – silniki Sportage mają mało wspólnego ze sportem, jak już, to z rekreacją. Wśród motorów benzynowych można przebierać pomiędzy dwoma silnikami. 2.0l ma 142KM i w praktyce jest za słaby do tego auta, kiepsko przyspiesza szczególnie na I i II biegu, a na dodatek dużo pali. Włączona klimatyzacja i załadowana pasażerami kabina jeszcze go dobijają. Mocniejsza jednostka ma już 2.7l, pali jeszcze więcej, ale za to zapewnia autu odrobinę wigoru i ma ładny dźwięk, bo jest widlasta. Diesel jest jeden, ale ma parę wariantów mocy. Darujcie sobie 112-konną, bo znienawidzicie to auto. O niebo lepsza jest ta 140-150-konna. Oczywiście również nie jest wyjątkiem i ma niewiele wspólnego ze słowem „sport”, ale przy pracującej turbosprężarce dość sprawnie reaguje na polecenia wydawane pedałem „gazu” i odnajdzie się również na trasie.

Publikacje o Kia Sportage

Kia Sportage - nie zmienia się tego, co jest dobre

Kia Sportage już od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokich pozycjach sprzedaży ciesząc się jednocześnie pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Nic więc dziwnego, że Koreańczycy nie chcieli żadnej rewolucji i ostatnia kuracja odświeżająca zawierała tylko to, co niezbędne. Poprawiono wytykane błędy,...

Kia Sportage 2.0 CRDi XL AWD - crossover z czołówki
 
Nasz test Kia Sportage 2.0 CRDI 184 KM AWD

W Korei mawiają: "aby rano zobaczyć księżyc, nie trzeba nań czekać od wieczora". I tak, aby zawojować rynek nie trzeba wielu dekad udoskonalania modelu. Kia Sportage udowadnia, że wystarczy jeden dobry pomysł poparty skuteczną technologią, by przez kilka lat okupować czołowe miejsca rankingów...

Przepis na sukces - Kia Sportage 2.0 CRDi
 
Nasz test

"Kwiat rumianku, liść pokrzywy, ziele bratka, pieprz prawdziwy, pestki z dyni i borówki, a do tego sok z makówki." Tak mniej więcej brzmiał sekretny przepis młodego zielarza gwarantujący wieczną młodość. Ciekaw jestem z jakiego przepisu korzystała KIA tworząc model Sportage? Pewne jest jedno...

Kia Sportage 1,6 - Młodzian z zakolami
 
Nasz test

Moda na samochody typu SUV nie wynika z ich terenowych właściwości, z których w zasadzie nikły procent kierowców kiedykolwiek korzysta. Głównym wabikiem mieszczucha jest wyższy prześwit, przydający się w walce z krawężnikami, lepsza widoczność zapewniana przez wyższą pozycję siedzenia i funkcjonalność...

KIA Sportage - została tylko nazwa
 
Nasz test

Powiedzmy sobie szczerze, poprzednie generacje tego auta nie stanowiły przełomu stylistycznego w branży. Pierwsza była nudna i działała jak melisa, drugą można było straszyć niegrzeczne dzieci w przedszkolu, a jedyną sensowną motywacją nabywców tych aut była ich atrakcyjna cena. Tak czy inaczej, w sumie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Sportage

Kia Sportage na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SportageautoWcentrum - społeczność Kia Sportage

najwyższe oktanyAuta - Kia Sportage

Kia Sportage 64,88

Kia Sportage KiAnka ;) 32,83

Kia Sportage 40,20

Kia Sportage 41,77

Kia Sportage Orange 71,29

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Sportage

Maclarth 30,09

pioter90 30,01

petercooy 30,06

kpluciennik 30,17

brzozzhems 96,93

jan14 30,10

jaworznianin 86,30

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Sportage

Przeglądzik techniczny
Przeglądzik techniczny No i po przeglądzie. Do wymiany idzie górny przedni lewy wahacz, reszta ok. Zab...
Aisha - przebudzenie
Aisha - przebudzenie Po niespelna dwoch miesiacach odpoczynku w Polsce (moim)i w garazu (Aishy) przys...
Zagadka. Gdzie jest Aisha?
Zagadka. Gdzie jest Aisha? Pół żartem pół serio. Zgadnie ktoś gdzie to jest?...
Sułtanat Omanu. Najdalej na południe Aishą (póki co).
Sułtanat Omanu. Najdalej na południe Aishą (póki co). Oman intrygował mnie już od dziecka. Być może dlatego, że podczas gry w "państw...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Sportage

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Sportage
 

Najpopularniejsza wersja Kia Sportage

Kia Sportage

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Sportage
 

Kia Sportage najczęściej porównywane z:

Mercedes GLK
220 CDI BlueEFFICIENCY (170 KM)
Volkswagen Tiguan
1.4 TSI BlueMotion (122 KM)
Skoda Yeti
1.4 TSI (122 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan X-Trail SE I-WAY Demonstracyjny Nissan X-Trail SE I-WAY
Rocznik: 2014. Przebieg: 2 824 km. Silnik: 2.0 150KM, diesel.
Cena: 146 800 zł 106 900 zł
Zyskujesz: 39 900 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,0 City Style Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,0 City Style
Rocznik: 2014. Przebieg: 750 km. Silnik: 2.0 150KM, benzynowy.
Cena: 99 900 zł 91 900 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Sportage

Kia Sportage
1.6 benzyna
2013
77 800 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 140 KM
77 500 km, 2011
74 999 PLN
Kia Sportage
2.0 diesel 184 KM
2013
122 800 PLN
Kia Sportage
1.6 benzyna 135 KM
2013
72 500 PLN

Ocena auta Kia Sportage II SUV 2.0 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 45 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

Autko naprawdę fajne, ładne, dobrze się prowadzi, a w droższych wersjach nieźle wyposażone. Bardzo dobre fotele, nawet na długich trasach (kilkaset kilometrów) kierowca nie męczy się w aucie. Nie najgorsze materiały we wnętrzu. Do cherlawego silnika, można się przyzwyczajić. Gdyby nie to fatalne zużycie paliwa byłoby 5.

dodał: Kuba
Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

Olbrzymi postep wzgledem starej wersji - ladny, wygodny, przestronny ale... nadal slabe przyspieszenie i duze zuzycie paliwa

dodał: itbs@itbs.com.pl
Kia Sportage SUV 2.0 i 16V (142 KM)

duze spalanie , nadaje sie do jazdy turustycznej , poza spalaniem wszystko super za ta cene !.

dodał: Darek Z
  • Zalety
  • + widoczność
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Sportage

Kia Sportage III Facelifting (2014) Kia Sportage III SUV - galeria społeczności Kia Sportage 2007 Kia Sportage Kia Sportage SX 2011 Kia Sportage I Standard - galeria społeczności Kia Sportage III Facelifting (2014) CRDi 16V Kia Sportage 2010 Kia Sportage III Facelifting (2014) GDi Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Sportage

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Sportage

Kia Sportage

98 komentarzy

82 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mark~mark

i co z tym ogrzewaniem

~mark~mark

ogrzewanie

~rycho~rycho

Do ~marko: mam od paru miesięcy kijanke i teraz dopiero ogrzewam wnętrze, no i okazuje się ze grzeje tylko lewa strona.
czy wyjaśniłeś os na ten temat

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
9 032
Przejechany dystans
4 853 460 km
Zatankowanego paliwa
310 993 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
630
Wydanych pieniędzy
266 139 zł
Średnie wydatki na auto
899 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 361
Wydanych pieniędzy
846 281 zł
Średnie wydatki na auto
2 859 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (296)

Testy zderzeniowe Kia Sportage

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Sportage przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD
2010

Kia Sportage
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Sportage II SUV 2.0 i 16V

Na podstawie 51 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Aleks, dodano: 20.12.2013 10:20

Średnie min i max dotyczy właściwie jazdy w mieście, wyższe w zimie. Trasa i autostrady (140 km/h) wychodzi 7,4. Najmniej spaliłem jeżdżąc po Alpach z prędkością 50-80 km/h. Na komputerze wyszło wtedy 6,2. Komputer jednak jak zauważyłem zaniża spalanie o prawie 10% ale co dziwne nie w trasie tylko w ruchu miejskim przerywanym. Przy trasie kiedy za jednym odpaleniem robię od stacji do stacji 800 km wskazania są idealne.

pełny raport Kia SUV 2.0 CRDI VGT

autor: Kamil, dodano: 03.03.2012 16:10

Polecam z całym przekonaniem ten model Kia. Zapewne większość czytających chce poznać spalanie tego samochodu otóż, dziwią mnie niektóre wpisy w których ludzie piszą, że ten samochód spala im po 7,5 litra ropy... Pytanie brzmi czy owe osoby mają maks 3 biegi? Skrzynia 6 biegowa zapewnia takie przełożenia i ich liczbę, że silnik 1,7 zupełnie się nie męczy, co za tym idzie spalanie jest na stosunkowo niskim poziomie. Pokonuje dziennie ok 50 km, do pracy mam ok 10 i to jest na prostym odcinku, gdzie prędkość waha się od 100-130, resztę dystansu tj ok 25 km pokonuje w 200tyś. mieście. Spalanie jakie komputer pokazuje i takie rzeczywiście jest to 5,9 - 6,1 litra w zależności od stylu jazdy. Nadmienię, że samochód posiadam od października i zrobiłem nim już ok 6000 Km, a jak zauważyliście jest to okres zimowy, więc latem zapewne odrobinę spalanie spadnie. Silnik wystarczy, co nie zmienia faktu, że tym razem wyjeżdżając z salonu na pewno była by to wersja z silnikiem 2.0. Żwawo ciągnie do przodu, troszkę za głośny jak na te czasy i wymagania, ale weźmy pod uwagę, że jest to tańszy samochód w swojej klasie. Jak do tej pory zaobserwowałem nieprzyjemny stukot przy dohamowywaniu z ok 3km/h, oczywiście z tym fantem zgłosiłem się do KIA i po przejechaniu się 3 innymi egzemplarzami, każda miała to samo :/ Niestety taki ich urok.

pełny raport Kia SUV 1.7 CRDi

autor: seba4x4, dodano: 02.02.2014 15:34

Moją Kia Sportage 2,0 DOHC z roku 1998 w wersji Karmann nabyłem w 01. 2009 r z przebiegiem 98 tys km. Ciekawostką jest to, że chciałem dokładnie ten samochód kupić kilka miesięcy wcześniej na z ogłoszenia na e-bay….. Auto stało w Hamburgu i niestety spóźniłem się z decyzją zakupu….. Po kilku miesiącach szukając Kijanki trafiłem na dokładnie to samo auto w Grudziądzu, Kijanka miała już zamontowaną instalację gazową i zakonserwowane podwozie. Moja przygoda z niż rozpoczęła się na licznikowym przebiegu 98,2 tys. km: później było tak: 100 tkm – wymiana rozrządu, filtrów, olejów itp. (650 zł) 111 tkm - krzyżak przedniego wału (100 zł) 115 tkm – oleje i filtry (200 zł) 120 tkm - awarii uległy sprzęgiełka przedniego napędu (550 zł) 121 tkm – dwie nowe opony letnie (400 zł) 123 tkm - pękła sprężyna tylnego zawieszenia, do wymiany zakwalifikowała się tuleja tylnego drążka poprzecznego. (380 zł) 130 tkm - oleje i filtry (200 zł) 142 tkm – komplet zimowek i felgi aluminiowe („dobre” używki) (550 zł) 145 tkm - oleje i filtry (200 zł) 158 tkm - wymienione zostały przednie klocki hamulcowe (80 zł) 160 tkm - oleje i filtry (200 zł) 161 tkm – regulacja LPG i wymian filtra LPG (100 zł) 162 tkm – dwie nowe opony letnie (440 zł) 164 tkm - tylny prawy wahacz (180 zł) 168 tkm - wymieniłem cztery amortyzatory, łożyska przednich kół, końcowy tłumik, łożyska igiełkowe przedniej piasty i przednie stabilizatory (1500 zł). 170 tkm - listwa/rozdzielacz LPG (270 zł) 175 tkm - oleje i filtry (200 zł) 180 tkm - pękła tylna sprężyna, założyłem te, które zostały mi po Oplu 181 tkm - przetarł sie przewód wspomagania - zaspawałem 183 tkm - siadło ako, dostałem w prezencie nowego Jenoxa ;) 185 tkm – dwie opony letnie (420 zł) 190 tkm – wymiana tylnych hamulców (400 zł) 190 tkm - oleje i filtry (200 zł) 191 tkm – umarły tylne amorki, kupione nowe KYB (280 zł) 193 tkm – przedni prawy górny wahacz i krzyżak przedniego wału (200 zł) 199 tkm – ze względu na zbyt późno wymieniony wahacz umarło jedno sprzęgiełko AVM, nabyłem dwa sprzęgi WARN z USA (600 zł) 200 tkm – kompletny rozrząd, świece, uszczelka klawiatury, oleje i filtry (600 zł) Tyle z konkretów, ponadto wymieniono kilka żarówek na łączną kwotę około 100 zł, dokonano 5 przeglądów technicznych o wartości około 900 zł. Od zmiany do zmiany auto nie wymagało dolewek oleju, co roku kontrolowałem jakość płynu chłodniczego, dolałem jakiś 1 litr koncentratu o wartości około 30 zł. Przy okazji zmiany okładzin i klocków praktycznie wymieniano płyn hamulcowy. Płynu do spryskiwaczy nie będę liczył ;) Po powrocie Kijanki z lasu do „normalnego” użytkowania jej mycie i pranie kosztowało około 200 zł. Na dystansie 105 tkm auto zużyło 12000 l LPG i około 400 l PB 95, co przy średniej cenie benzyny z tego okresu wynoszącej 5,05 zł/l i LPG po 2,40 zł/l daje nam koszt paliwa wynoszący około 30820 zł, w przeliczeniu na 100 km koszt paliwa to 29,35 zł. Łączny koszt przeglądów, napraw i bieżącej obsługi wyniósł łącznie 9930 zł. Tak więc koszt paliwa, obsługi przeglądów to 40750 zł, czyli 1 km kosztował 0,3880 zł….. Po doliczeniu ubezpieczenia OC (1750 zł) koszt jednego kilometra wzrasta do 0,4047 zł. W momencie zakupu dałem za Kijankę 12400 zł, obecnie miałem kupca za 6500 zł, tak więc utrata wartości to około 6000 zł. Po doliczeniu utraty wartości koszt użytkowania Kijanki wyniósł około 48500 zł, jeden kilometr kosztował 0,4619 zł ;)

pełny raport Kia Standard 2.0 i 16V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Kia Sportage II SUV 2.0 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Sportage II SUV 2.0 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Sportage II SUV 2.0 i 16V 142KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Sportage, oglądali także