Szukaj

Informacje o Mazda 3

Lata produkcji: 2003 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Mazda 3 - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Mazda 3

Liczba ocen: 525
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Patryk
Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW
Mazda 3 I
Mazda 3 bk jest świetnym samochodem jak rodziny i sportowy posiada dużo miejsca schowki są bardzo pojemne.Jak ktoś dba o samochód nie ma śladów korozji.Swietnie się trzyma drogi jest rewelacyjna na zakrętach.Jest tanią w utrzymaniu.Silnik jest bezawaryjną wymieniam na bieżącą filtry oraz olej.Przejechalem duże trasy bez problemów silnik w zime mnie nie zawiódł ogrzewanie mega fotele podgrzewane elektryka świetnie działa.Ma też moim zdaniem dobre przyspieszenie jak na silnik 1.6 I małe spalanie.Polecam te auto i bym nie zamienił na żadne inne .
4,8
~Kamil
Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Mazda 3 IV
Po 9 latach eklpotowania mazdy 6 przyszedł czas na zmiany po długich poszukiwaniach wybór padł na toyota corolla hybryda lub mazda 3 ostatecznie wygrała mazda 3 Kanjo która świetnie wygląda tak samo się prowadzi ma bardzo dobry silnik z układem mikrohybrydowym i nie tylko !! Czy jest droga? absolutnie nie czy jest ciasna ? absolutnie nie przynajmniej dla mnie i mojej rodziny Po 3 miesiącach eksploatacji zauważyłem że asystent pasa ruchu jest zbyt czuły a zawieszenie jest trochę zbyt twarde Poza tym jestem bardzo zadowolony użytkownikiem nowej "trójki"
4,2
~Adrian
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Mazda 3 III
Wersja SkyPassion jest świetnie wyposażona jak za te pieniądze, nic nie trzeszczy, auto w 90% jest świetnie spasowane. Jedyna rzecz, która mi przeszkadza to konsola systemu infotainment, która niestety od samego początku jest nieco "opuszczona" i nawet po poprawieniu jej przez serwis, znów "opadła" po paru godzinach jazdy. W środku niestety jest niezbyt wiele schowków, więc lepiej mieć kurtkę czy spodnie ze sporą ilością kieszeni na ew. klucze itp. :) Wyciszenie jest w porządku, chociaż przy prędkościach autostradowych w środku panuje szu, ale nie jest to nic, co eliminowałoby przyjemność z jazdy. Wyposażenie jest świetne, choć brak skórzanej tapicerki z wentylowanymi siedzeniami nieco doskwiera latem.

Raporty spalania Mazda 3

Liczba raportów: 681
Średnie spalanie dla Mazda 3
5,4 – 11,9
l/100 km
5,0 – 6,5
l/100 km
8,3 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Mazda 3 III
Jestem mega zadowolony, za tydzień mija rok jak mam moją Mazdę3, plusy: wygodny, cichy i ten charakterny dzwięk przy przyśpieszaniu.... emocje, ale ale bym się rozpędził bo największy plus to spalanie, wielu nie wierzy ale przy jeździe 25%trasa, 75% miasto rankiem udało mi się dojechać do pracy prawie 40km ze średnią 4.0l, zazwyczaj jest to 4.2 - 4.6litra w zależności od ilości czerwonych świateł, średnia na baku wielokrotnie powtórzona przy ok 40%miasto, 60%trasa to ok4.8litra bez problemu choć oczywiście z ekodrivingiem, w sumie to bez ekodrivingu to jakieś 5.6-5.8litra tylko raz czy dwa razy przekroczyłem na baku troszkę 6litrów!!! wskazania komputeraz zgadzają sięz obliczeniami ze stacji, jest pięknie:) bo pomyśleć w końcu to 2.0litra benzyna a nie diesel! Moje pomiary są powtarzalne bez problemu. Tankuje dopiero jak zaświeci mi się pomarańczowa lampka czyli po ok 800km a jeszcze zostaje paliwa na ponad 200km. To zasługa nie tylko oszczędnego silnika i opływowego kształtu etc ale także umiejętności eko oczywiście, to warto dodać dla tych którzy są zakoczeni i niedowierzają. Aha minusy: lakier jest delikatny niestety trzeba bardzo uważać, szkoda bo to jedyny minus jaki znalazłem, ale da się z nim żyć, trzeba po prostu dbać o auto.
8,0
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Mazda 3 III
Pomimo zapewnień producenta auto pali sporo nawet przy oszczędnej jeździe. W tej chwili auto ma przejechane 26 tys km. Najmniejsze zużycie paliwa jakie udało się zanotować był to przejazd w kolumnie aut zabytkowych na dystansie 100km z prędkością podróżną w zakresie 60-80km/h - auto spaliło 5,9L/100km. Podczas dojazdów do pracy drogą ekspresową (30km w jedną stronę) z prędkością ustawioną na tempomacie 125km/h przeciętne spalanie wynosi 7,6-7,8L/100km. Jazda z prędkościami autostradowymi (140-160km/h) to już 8-10L/100km. Nie jestem w stanie wypowiedzieć się co do spalania w mieście. Kupując ten model nie liczyłem, że spalanie będzie porównywalne z dieslem 1,9tdi ale tak duże rozbieżności z deklaracjami producenta są dla mnie sporym rozczarowaniem.
7,7
Hatchback 2.5 SKYACTIV-G 187KM 138kW
Mazda 3 III
Moja mazda 3 jest w sedanie i z manualną skrzynią. Oczywiście ta wersja nie jest oferowana w Europie, a szkoda, bo przy tej pojemności i osiągach silnika, spalanie jest naprawdę rozsądne. Mazda 3 ma różne niedociągnięcia i braki, ale w tych pieniądzach trudno na rynku o równie atrakcyjne auto.

Usterki Mazda 3

Liczba wpisów: 26
Auto gaśnie
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • inne
  • 230 tys. km
Witam posiadam mazdę 3 z silnikiem diesla 1.6 .Mój problem polega i tu przytoczę dzisiejsza sytuację "jadę sobie do sklepu silnik już się nagrzał wyjeżdżam z zakretu daje na 3ke wciskam na gaz a tu zero reakcji ...10sekund później auto gaśnie ..odpalam ponownie jeszcze na toczącym się samochodzie i Madzia jedzie jak szalona po czym po kilku kilometrach dzieje się to samo ...nie kiedy gdy odpalam silnik to autko mi faluje na obrotach i inaczej chodzi a gdy poruszam wiazkom przy silniku to już normalnie chodzi .Dodam także że pali mi się kontrolka silnika .Byłem z tym u mechanika to mi powiedzieli że czujnik ciśnienia paliwa ,wymieniłem 2tyg okej po czym problem powrócił .Teraz jestem u innego i mi powiedział że wiązka a wy co powiecie na to ? Mieliście podobnie ?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Brak mocy przy 120km/h
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • silnik
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam problem z moją Mazdą. Auto rozpędza się do 120 km/h bez problemu, turbo działa, co szczególnie jest zauważalne na niższych biegach. Natomiast kiedy osiągnę te 120 km/h pedał gazu staje się bezużyteczny. Dopiero kiedy nadarzy się okazja do zjechania z góry wtedy auto jest w stanie przekroczyć 120. Byłem z tym w warsztacie to po podpięciu do kompa wyszło, że do wymiany jest VACUM pompa, elektrozaworek, gruszka od turbo, dwa przewody i uszczelka pompy podciśnieniowej. Uwierzyłem - wymieniłem. Pompę i zawór znalazłem sam, dlatego całość kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł (w przeciwnym wypadku chcieli ode mnie 1900 za wszystko). To było wczoraj, i odjeżdżając spod warsztatu samochód działał na prawdę inaczej, tzn lepiej. Jednak przy 140 km/h znowu pojawiło się wycie silniki (nie wspomniałem o nim wcześniej). Dzisiaj rano natomiast wszystko wróciło do "normy", tzn przy 120 znowu koniec. Tak jakby przy tej prędkości turbo nagle przestawało pracować... Nie chcę żeby mnie wycyckali jeszcze bardziej w tym warsztacie, dlatego piszę tutaj - może coś podpowiecie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Jak zmienić jednostkę spalania z MPG na l/100km?
  • Mazda 3 I
Sporo się naszukałem zanim znalazłem jak zmienić jednostki wskazań komputera pokładowego z mpg na l/100km. Najpierw znalazłem online konwerter, ale przeliczanie tego w głowie podczas jazdy jest nieco uciążliwe. Z pomocą przychodzi więc opcja "60 d15", która odpowiada za wskazania tych jednostek. Opisałem to więc na mojej stronie: http://mps.drfugazi.eu.org/pl/sztuczki-i-kruczki/zmiana-jednostek-wskazan-komputera i wklejam tutaj w skrócie: 1. Wejść do trybu serwisowego przytrzymując przycisk kasowania dziennego przebiegu i włączając zapłon (patrz wejście do trybu serwisowego) 2. Po wyświetleniu napisu "tESt" zwolnić przycisk kasowania dziennego i naciskać go aż do pokazania się opcji "60 d15" 3. Przy opcji "60 d15" naciskać przycisk INFO na panelu konsoli środkowej aż ustawienie zmieni się z "c" na "A", (patrz tabela wskazań) 4. Po wybraniu ustawienia nacisnąć i przytrzymać przycisk INFO aby wyzerować bieżące wskazania i zapamiętać ustawienie Wyłączyć zapłon i włączyć ponownie
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 44
5,0
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Mazda 3 II
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW...
4,8
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Mazda 3 I
instalacja: AC STAG 4-300 ISA-2
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Jeżdżę na gazie od pół roku, na początku się wahałem czy zakładać gaz czy nie w końcu się zdecydowałem i jak do tej pory nie żałuję (20tyś na gazie). Auto jeździ bez problemów, spalanie max do 10 litów przy ostrej jeździe, podczas łagodnej jazdy zszedłem nawet do 7,5 l. Zdecydowanie polecam osobą, które wahają się tak jak ja się wahałem. Instalację zaopatrzyłem w...
5,0
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Mazda 3 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja Zavoli Winner. Montaż przy 240 tys.km na liczniku. Do tej pory przejechałem ok 40 tys.km. Zakład montażowy odwiedziłem tylko na przeglądy i na sprawdzenie po montażu. Do tej pory zero problemów. Spalanie w normie, moc jest, przyspieszenie również. Przed montażem pojeździłem chwilę na Pb i tak na dobrą sprawę nie widzę różnicy w jeździe
Mazda 3