Szukaj

Informacje o Mazda 3

Lata produkcji: 2003 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Mazda 3

Cena od: 94 900 PLN

Oceny Mazda 3

Liczba ocen: 511
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Brak poważnych usterek + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Rafał
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Mazda 3 I
8 letnią Mazdę 3 kupiłem po kilkuletnim użytkowaniu Focusa MK1 1.8 TDCi. Potrzebowałem czegoś niedrogiego, głównie do miasta. Po wielu usterkach silnikowych w Focusie poszukiwałem bezawaryjnej benzyny, taniej w utrzymaniu. Niestety rozpieszczony prowadzeniem Foki nie miałem zbyt dużego wyboru szukając w założonej cenie auta, które będzie prowadziło się równie dobrze. Padło więc na japońskiego Focusa - Mazdę 3, czyli auto dzielą płytę podłogową, zawieszenie i układ kierowniczy z Focusem MK2 i Volve S40. Dodatkowo z tamtych lat Tójka to jeden z najładniejszych kompaktów ze stosunkowo świeżym wnętrzem i świetnymi zegarami. Co ciekawe po wymiarach zewnętrzych to bodaj największy z popularnych kompaktów, ustępuje wprawdzie Octavii II, ale ma od niej szerszy rozstaw osi co wpływa na prowadzenie. Po 3 latach użytkowania muszę jednogłośnie stwierdzić, że Mazda spełniła wszystkie pokładane w niej oczekiwania. Nie włożyłem ani złotówki w poważne awarie, a jedynie w eksploatację i pierdoły. Jak każde auto także i Trójka ma swoje bolączki o czym poniżej.
3,7
~Pablito
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Mazda 3 III
Na początku napiszę, że jednej rzeczy nie rozumiem - osoby, które tu wypisują rzeczy typu "samochód kiepski" albo "konkurencja dużo lepsza i tańsza" to albo są totalnymi ignorantami albo robią to z czystej złośliwości. Przed wyborem samochodu sprawdzałem Focusa, Astre, i30 i Golfa, no i SORRY ale, który z tych samochodów jest niby taki super lepsze?! Każdy ma zbliżone wymiary, ilość miejsca w bagażniku i we wnętrzu. I oczywiście, Mazda ma swoje problemy np. z rdzą (nie wiem jak jest faktycznie bo moja po roku nawet śladu na podwoziu czy wydechu nie ma), ale inne marki dokładnie tak samo - jak nie gorsze. VW - masakryczne ,TRAGICZNE silniki TSI i TFSI, Ford - z rdzą podobnie jak z mazdą, a dodatkowo porcelanowe zawieszenie. A co do silników, no to kolejne SORRY - pokażcie mi jakiś silnik u konkurencji, Benzynę, która rozpędzi się poniżej 9 sekund do 100 i spali na autostradzie na 6 biegu (140 - 150km/h) koło 6 - 7 litrów? I jeszcze będzie do tego trwały (powyżej 5 lat) Bo napewno nie żadne ecoboosty i inne TSI. Bagażnik niby mały - znowu jak wy patrzycie?! Chyba jedynie w katalog. Leon/Golf - według specki większy bagażnik, a w praktyce - głęboki ale krótki i wąski i nic większego nie wejdzie, w 3 jest może płytki, ale przynajmniej szeroki i ustawny. Więc jak piszemy to piszmy sensownie bo jak czasami czytam te opinie to się zastanawiam czy żyjemy na tym samym świecie. I żeby nie było - nie jestem jakimś FANboyem bo Mazda ma swoje mankamenty (o tym napiszę poźniej). Samochód generalnie ok. Mi osobiście bardzo przypadł do gustu aczkolwiek idealnie nie jest. Po pierwsze samochód kupiony dla rodziny 2+1 - miejsca generalnie wystarczająco. Jeżeli chodzi o motor - no to tutaj będę nawet siłą bronił, że w tym segmencie, za te pieniądze nie ma lepszego - po prostu nie ma. I sorry jak ktoś uważa inaczej to się nie zna na mechanice mówiąc brutalnie :). Ale oczywiście ma też swoje wady - największa z nich to bardzo, BARDZO miękki lakier (poważnie - lekkie uderzenie kamyczka i odprysk) i bardzo ale to BARDZO delikatne plastiki w środku (choć z wyglądu sprawiają wrażenie solidnych i premium - ale paznokciem muśniesz i zostaje rysa).
4,8
~Olek
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Mazda 3 III
Mam to auto już 2 miesięcy i przejechałem już prawie 3000 km. I generalnie jestem zadowolony. Bardzo ładnie wygląda i przyciąga wzrok. Bardzo ładne wnętrze, i wciąż nowoczesne, chociaż model jest 2013 roku. Wystarczająca miejsca w środku jak dla średniej klasy, bagażnik również jest średnich wymiarów. Jedyne auto na rynku które jeszcze nie ma "downsize" silnika, a ma trwały i mocny 2.0, przy tym z bardzo, a jak dla 2.0 nawet bardzo dobrym i niskim spalaniem. W rankingach TUV Mazda 3 generalnie zawsze jest w TOPie niezawodności, mam nadzieje ze tak i będzie u mnie, to był jeden z powodów dla czego kupiłem to auto. Również Mazdy jak i inne Japończyki bardzo dobrze trzymają cenę. Może w salonie nie dostaniesz takich rabatów jak na Francuzów, a generalnie to nie dostaniesz żadnych rabatów, bo taka jest polityka tej marki, ale za kilka lat francuz straci 60% wartości, a Japończyk tylko 30-40%.

Raporty spalania Mazda 3

Liczba raportów: 658
Średnie spalanie dla Mazda 3
6,1 – 11,7
l/100 km
5,0 – 6,5
l/100 km
8,3 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Mazda 3 III
Jestem mega zadowolony, za tydzień mija rok jak mam moją Mazdę3, plusy: wygodny, cichy i ten charakterny dzwięk przy przyśpieszaniu.... emocje, ale ale bym się rozpędził bo największy plus to spalanie, wielu nie wierzy ale przy jeździe 25%trasa, 75% miasto rankiem udało mi się dojechać do pracy prawie 40km ze średnią 4.0l, zazwyczaj jest to 4.2 - 4.6litra w zależności od ilości czerwonych świateł, średnia na baku wielokrotnie powtórzona przy ok 40%miasto, 60%trasa to ok4.8litra bez problemu choć oczywiście z ekodrivingiem, w sumie to bez ekodrivingu to jakieś 5.6-5.8litra tylko raz czy dwa razy przekroczyłem na baku troszkę 6litrów!!! wskazania komputeraz zgadzają sięz obliczeniami ze stacji, jest pięknie:) bo pomyśleć w końcu to 2.0litra benzyna a nie diesel! Moje pomiary są powtarzalne bez problemu. Tankuje dopiero jak zaświeci mi się pomarańczowa lampka czyli po ok 800km a jeszcze zostaje paliwa na ponad 200km. To zasługa nie tylko oszczędnego silnika i opływowego kształtu etc ale także umiejętności eko oczywiście, to warto dodać dla tych którzy są zakoczeni i niedowierzają. Aha minusy: lakier jest delikatny niestety trzeba bardzo uważać, szkoda bo to jedyny minus jaki znalazłem, ale da się z nim żyć, trzeba po prostu dbać o auto.
8,0
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Mazda 3 III
Pomimo zapewnień producenta auto pali sporo nawet przy oszczędnej jeździe. W tej chwili auto ma przejechane 26 tys km. Najmniejsze zużycie paliwa jakie udało się zanotować był to przejazd w kolumnie aut zabytkowych na dystansie 100km z prędkością podróżną w zakresie 60-80km/h - auto spaliło 5,9L/100km. Podczas dojazdów do pracy drogą ekspresową (30km w jedną stronę) z prędkością ustawioną na tempomacie 125km/h przeciętne spalanie wynosi 7,6-7,8L/100km. Jazda z prędkościami autostradowymi (140-160km/h) to już 8-10L/100km. Nie jestem w stanie wypowiedzieć się co do spalania w mieście. Kupując ten model nie liczyłem, że spalanie będzie porównywalne z dieslem 1,9tdi ale tak duże rozbieżności z deklaracjami producenta są dla mnie sporym rozczarowaniem.
6,5
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Mazda 3 III
Dużo zależy od sposobu prowadzenia i warunków panujących na drodze. Samochód potrafi spalić 5.3 litra na setkę benzyny, gdy będziemy jeździć drogami krajowymi przestrzegając ograniczeń prędkości. 6 litrów wyniesie spokojna jazda (110 - 120 km/h) na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu. Podczas szybszej jazdy autostradowej (130 - 140 km/h) spalanie wzrasta do 6.5 litra. Szybka jazda autostradowa (150 km/h i więcej) to zużycie około 7 do 8 litrów. Natomiast jazda w zakorkowanym mieście będzie sprawiać, że z baku będzie nam znikać około 8 litrów benzyny na każde przejechane 100 kilometrów. Moim zdaniem to bardzo oszczędny i godny polecenia silnik. Nie trzeba go specjalnie kręcić, aby samochód poruszał się sprawnie. Obecnie mam przejechane 40 tyś kilometrów i jestem zadowolony. Zobaczymy później.

Usterki Mazda 3

Liczba wpisów: 25
Auto gaśnie
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • inne
  • 230 tys. km
Witam posiadam mazdę 3 z silnikiem diesla 1.6 .Mój problem polega i tu przytoczę dzisiejsza sytuację "jadę sobie do sklepu silnik już się nagrzał wyjeżdżam z zakretu daje na 3ke wciskam na gaz a tu zero reakcji ...10sekund później auto gaśnie ..odpalam ponownie jeszcze na toczącym się samochodzie i Madzia jedzie jak szalona po czym po kilku kilometrach dzieje się to samo ...nie kiedy gdy odpalam silnik to autko mi faluje na obrotach i inaczej chodzi a gdy poruszam wiazkom przy silniku to już normalnie chodzi .Dodam także że pali mi się kontrolka silnika .Byłem z tym u mechanika to mi powiedzieli że czujnik ciśnienia paliwa ,wymieniłem 2tyg okej po czym problem powrócił .Teraz jestem u innego i mi powiedział że wiązka a wy co powiecie na to ? Mieliście podobnie ?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Brak mocy przy 120km/h
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • silnik
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam problem z moją Mazdą. Auto rozpędza się do 120 km/h bez problemu, turbo działa, co szczególnie jest zauważalne na niższych biegach. Natomiast kiedy osiągnę te 120 km/h pedał gazu staje się bezużyteczny. Dopiero kiedy nadarzy się okazja do zjechania z góry wtedy auto jest w stanie przekroczyć 120. Byłem z tym w warsztacie to po podpięciu do kompa wyszło, że do wymiany jest VACUM pompa, elektrozaworek, gruszka od turbo, dwa przewody i uszczelka pompy podciśnieniowej. Uwierzyłem - wymieniłem. Pompę i zawór znalazłem sam, dlatego całość kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł (w przeciwnym wypadku chcieli ode mnie 1900 za wszystko). To było wczoraj, i odjeżdżając spod warsztatu samochód działał na prawdę inaczej, tzn lepiej. Jednak przy 140 km/h znowu pojawiło się wycie silniki (nie wspomniałem o nim wcześniej). Dzisiaj rano natomiast wszystko wróciło do "normy", tzn przy 120 znowu koniec. Tak jakby przy tej prędkości turbo nagle przestawało pracować... Nie chcę żeby mnie wycyckali jeszcze bardziej w tym warsztacie, dlatego piszę tutaj - może coś podpowiecie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Jak zmienić jednostkę spalania z MPG na l/100km?
  • Mazda 3 I
Sporo się naszukałem zanim znalazłem jak zmienić jednostki wskazań komputera pokładowego z mpg na l/100km. Najpierw znalazłem online konwerter, ale przeliczanie tego w głowie podczas jazdy jest nieco uciążliwe. Z pomocą przychodzi więc opcja "60 d15", która odpowiada za wskazania tych jednostek. Opisałem to więc na mojej stronie: http://mps.drfugazi.eu.org/pl/sztuczki-i-kruczki/zmiana-jednostek-wskazan-komputera i wklejam tutaj w skrócie: 1. Wejść do trybu serwisowego przytrzymując przycisk kasowania dziennego przebiegu i włączając zapłon (patrz wejście do trybu serwisowego) 2. Po wyświetleniu napisu "tESt" zwolnić przycisk kasowania dziennego i naciskać go aż do pokazania się opcji "60 d15" 3. Przy opcji "60 d15" naciskać przycisk INFO na panelu konsoli środkowej aż ustawienie zmieni się z "c" na "A", (patrz tabela wskazań) 4. Po wybraniu ustawienia nacisnąć i przytrzymać przycisk INFO aby wyzerować bieżące wskazania i zapamiętać ustawienie Wyłączyć zapłon i włączyć ponownie
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 43
5,0
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Mazda 3 II
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW...
4,8
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Mazda 3 I
instalacja: AC STAG 4-300 ISA-2
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Jeżdżę na gazie od pół roku, na początku się wahałem czy zakładać gaz czy nie w końcu się zdecydowałem i jak do tej pory nie żałuję (20tyś na gazie). Auto jeździ bez problemów, spalanie max do 10 litów przy ostrej jeździe, podczas łagodnej jazdy zszedłem nawet do 7,5 l. Zdecydowanie polecam osobą, które wahają się tak jak ja się wahałem. Instalację zaopatrzyłem w...
5,0
Hatchback 1.6 MZ-CD 115KM 85kW
Mazda 3 II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 6 tys. km
użytkowana przez: 7 tys. km
Zamontowaną mam instalację BRC Sequent 32. W mojej cenie sprawdza się ona bardzo dobrze, auto od samego początku jak ją zamontowałem nie zmieniło stylu pracy silnika. Auto stało się bardzo ekonomiczne, można na prawdę odczuć to po kieszeni. BRC godne jest polecenia.
Mazda 3