Szukaj

Informacje o Mazda 3

Lata produkcji: 2003 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Mazda 3 - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!

Oceny Mazda 3

Liczba ocen: 551
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Marian
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Mazda 3 IV
O zaletach nie bede pisal bo kazdy sobie je znajdzie sam jak mu sie spodoba Mazda, natomiast wady sa z reguły ukryte i wychodza dopiero po zakupie. A wiec: Samochód malo komfortowy, twarde zawieszenie. Widocznosc do tyłu to dramat. Strasznie irytujace jest to ze jak cos sie wyłącza to po ponownym uruchomieniu silnika znowu jest to włączone np wyswietlacz przezierny, i-stop, hamulec reczny, przyciemnianie zegarów. W nocy w lusterku bocznym widac odbijajace sie światełka wylacznikow przy kierownicy a na przedniej szybie zegary i swiatelka z kierownicy. Podsofitka jest slabo doczepiona i jak ktos z pasazerow z tylu naciska wlacznik oswietlenia kabiny to sie rusza cala podsofitka. To tyle, reszta jest ok.
4,3
~kudys37
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
Mazda 3 I
Samochód jest bardzo przyjemny w codziennym użytkowaniu. Co pozytywnie zaskakuje to dużo przestrzeni na tylnej kanapie, dynamiczny silnik, gotowy niemal zawsze i dający namiastkę sportowych emocji, równie świetny i precyzyjny układ kierowniczy, skrzynia biegów chodzi ciężko ale bardzo przyjemnie i precyzyjnie i dosyć niskie spalanie jak na moc. Auto jest bardzo zwinne. Bezawaryjny. Na minus korozja drzwi, w innych miejscach na razie u mnie jest w miarę ok, ale może dlatego że robiłem konserwcje i co roku uzupełnienie. Do tego moto bierze olej, mimo regularnych serwisów i pewnej historii. Ponoć lubią zapiec się pierścienie w tych silnikach. Wyciszenie mogłoby być lepsze.
4,9
~Konrad
Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Mazda 3 IV
Przesiadka z VW Polo 1.2TSI 90KM, różnica w wykonaniu czy prowadzeniu odczuwalna, miejsca wystarczająco, auto wręcz perfekcyjne, nie ma porównania co do Golfa, Focusa czy innych marek. Autko zbiera wzrok ludzi na drodze. Auto ma dwa minusy, czasami łapie delikatne wibracje podczas 1500 obrotów, gdy przechodzi w tryb 2-cylindrowy, ale nie jest to bardzo odczuwalne, ponieważ auto jest bardzo dobrze wyciszone. Drugim minusem jest to, że trzeba czasami z niego wysiąść. Jeżeli chodzi o wykończenie, użytkowanie jest świetnie. Brak ekranów dotykowych tylko intuicyjne centrum sterowania.

Raporty spalania Mazda 3

Liczba raportów: 722
Średnie spalanie dla Mazda 3
6,1 – 11,7
l/100 km
5,0 – 6,5
l/100 km
8,3 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Mazda 3 III
Naturalnie najniższe spalanie osiągniemy przy rozgrzanym silniku i prędkości przelotowej około 100/h. Mi komputer pokazuje wtedy 5,4 l. Czyli jest naprawdę dobrze. ( Mój poprzedni samochód 1.6 diesel 110 KM palił 5.5l) Jazda po mieście to już około 8l. Natomiast przy prędkości 170 to już 10l. Myślę że średnia to około 7 litrów co przy 165 konnym motorze chyba nie jest źle. Aczkolwiek dziś brałbym wersję 120-konną która podobno ma skrzynię o dłuższych przełożeniach co skutkuje nie wkręcaniem silnika tak szybko na obroty i automatycznie niższym o około litr spalaniem. Robiłem też jeden pomiar z tak zwanego pistoletu, czyli auto zatankowane do odbicia pistoletu następnie przejechane 100 km i na tym samym dystrybutorze zatankowane. Wyszło o litr więcej niż pokazał komputer. Jednak było to dawno i nawet nie pamiętam jaką trasę wtedy pokonałem i jakim stylem jazdy
6,1
Hatchback 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Mazda 3 IV
użytkuje od prawie roku, najniżej (tylko raz) udało mi się zejść do 4,1l/100km na odcinku 80km. średnio w drodze do pracy jadąc do 95km/h spalanie oscyluje w granicach 5,6-7,2l/100km. Wiadomo, zależnie od tego jak dynamicznie się jedzie. Moc autka czuć dopiero po osiągnięciu jakiś 4300obr
7,5
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Mazda 3 III
Auto jak na ten silnik bardzo oszczędne, da się zejść nawet do 6,3 litrów w mieście (oczywiście na siłę, jazda bardzo mało dynamiczna). Bez problemu można osiągnąć spalanie 7.5-8.5 w mieście, przy bardziej dynamicznej jeździe podchodzi pod 10

Usterki Mazda 3

Liczba wpisów: 28
Auto gaśnie
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • inne
  • 230 tys. km
Witam posiadam mazdę 3 z silnikiem diesla 1.6 .Mój problem polega i tu przytoczę dzisiejsza sytuację "jadę sobie do sklepu silnik już się nagrzał wyjeżdżam z zakretu daje na 3ke wciskam na gaz a tu zero reakcji ...10sekund później auto gaśnie ..odpalam ponownie jeszcze na toczącym się samochodzie i Madzia jedzie jak szalona po czym po kilku kilometrach dzieje się to samo ...nie kiedy gdy odpalam silnik to autko mi faluje na obrotach i inaczej chodzi a gdy poruszam wiazkom przy silniku to już normalnie chodzi .Dodam także że pali mi się kontrolka silnika .Byłem z tym u mechanika to mi powiedzieli że czujnik ciśnienia paliwa ,wymieniłem 2tyg okej po czym problem powrócił .Teraz jestem u innego i mi powiedział że wiązka a wy co powiecie na to ? Mieliście podobnie ?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Brak mocy przy 120km/h
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • silnik
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam problem z moją Mazdą. Auto rozpędza się do 120 km/h bez problemu, turbo działa, co szczególnie jest zauważalne na niższych biegach. Natomiast kiedy osiągnę te 120 km/h pedał gazu staje się bezużyteczny. Dopiero kiedy nadarzy się okazja do zjechania z góry wtedy auto jest w stanie przekroczyć 120. Byłem z tym w warsztacie to po podpięciu do kompa wyszło, że do wymiany jest VACUM pompa, elektrozaworek, gruszka od turbo, dwa przewody i uszczelka pompy podciśnieniowej. Uwierzyłem - wymieniłem. Pompę i zawór znalazłem sam, dlatego całość kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł (w przeciwnym wypadku chcieli ode mnie 1900 za wszystko). To było wczoraj, i odjeżdżając spod warsztatu samochód działał na prawdę inaczej, tzn lepiej. Jednak przy 140 km/h znowu pojawiło się wycie silniki (nie wspomniałem o nim wcześniej). Dzisiaj rano natomiast wszystko wróciło do "normy", tzn przy 120 znowu koniec. Tak jakby przy tej prędkości turbo nagle przestawało pracować... Nie chcę żeby mnie wycyckali jeszcze bardziej w tym warsztacie, dlatego piszę tutaj - może coś podpowiecie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Jak zmienić jednostkę spalania z MPG na l/100km?
  • Mazda 3 I
Sporo się naszukałem zanim znalazłem jak zmienić jednostki wskazań komputera pokładowego z mpg na l/100km. Najpierw znalazłem online konwerter, ale przeliczanie tego w głowie podczas jazdy jest nieco uciążliwe. Z pomocą przychodzi więc opcja "60 d15", która odpowiada za wskazania tych jednostek. Opisałem to więc na mojej stronie: http://mps.drfugazi.eu.org/pl/sztuczki-i-kruczki/zmiana-jednostek-wskazan-komputera i wklejam tutaj w skrócie: 1. Wejść do trybu serwisowego przytrzymując przycisk kasowania dziennego przebiegu i włączając zapłon (patrz wejście do trybu serwisowego) 2. Po wyświetleniu napisu "tESt" zwolnić przycisk kasowania dziennego i naciskać go aż do pokazania się opcji "60 d15" 3. Przy opcji "60 d15" naciskać przycisk INFO na panelu konsoli środkowej aż ustawienie zmieni się z "c" na "A", (patrz tabela wskazań) 4. Po wybraniu ustawienia nacisnąć i przytrzymać przycisk INFO aby wyzerować bieżące wskazania i zapamiętać ustawienie Wyłączyć zapłon i włączyć ponownie
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 47
5,0
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Mazda 3 II
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW...
4,8
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Mazda 3 I
instalacja: AC STAG 4-300 ISA-2
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Jeżdżę na gazie od pół roku, na początku się wahałem czy zakładać gaz czy nie w końcu się zdecydowałem i jak do tej pory nie żałuję (20tyś na gazie). Auto jeździ bez problemów, spalanie max do 10 litów przy ostrej jeździe, podczas łagodnej jazdy zszedłem nawet do 7,5 l. Zdecydowanie polecam osobą, które wahają się tak jak ja się wahałem. Instalację zaopatrzyłem w...
5,0
Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Mazda 3 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja Zavoli Winner. Montaż przy 240 tys.km na liczniku. Do tej pory przejechałem ok 40 tys.km. Zakład montażowy odwiedziłem tylko na przeglądy i na sprawdzenie po montażu. Do tej pory zero problemów. Spalanie w normie, moc jest, przyspieszenie również. Przed montażem pojeździłem chwilę na Pb i tak na dobrą sprawę nie widzę różnicy w jeździe
Mazda 3