Szukaj

Lista ocen BMW Seria 5 E60 (221) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 189 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Sławek
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 177KM 130kW
Bez żadnych zastrzeżeń jednak jest to główny element zwłaszcza silniejszych modeli na które warto zwrócić uwagę. Wszelkie szarpania ,zgrzytania kwalifikują auto do naprawy -koszty niestety w tysiącach (mnie to pewnie kiedyś czeka) . Warto zwrócić uwagę na fakt już dość często modyfikowanych przez właścicieli modeli BMW -mowa tutaj o PDF i czipach na silnikach które mają duży wpływ na skrzynię...jeśli takie modyfikacje były i auta mają już od...
2,0
~Krzysiek
BMW Seria 5 E60
Touring 530 d 218KM 160kW
Jeden z najsłabszych punktów tego auta, skrzynia działa leniwie, tiptronic to jakiś żart, zmienia biegi w tempie przemieszczających się kontynentów. No i po co mi możliwość sekwencyjnej zmiany biegów, skoro i tak komputer decyduje kiedy bieg zmienić, kierowca może tylko sugerować chęć zmiany biegu i liczyć na to, że komputer mu na to pozwoli. Dodatkowo skrzynia jest strasznie awaryjna, zawodna i kapryśna, siadają nie tylko elementy mechaniczne...
4,0
~marv
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
W codziennej eksploatacji raczej bez problemowa. Wystarczy o nią dbać, wymieniać olej przy przebiegu ok.100tyś km. I nie szarżować. Jedynym mankamentem może być awaria konwertera, który nie jest ekstremalnie trwały. Mnie tego typu usterka nie dopadła. Wydaje się, że jest to kwestia traktowania pojazdu. Wielu użytkowników katuje swoje beemki, a później dziwi się, że koszta zniszczeń jakich dokonali są ogromne. Co prawda zrobiłem update...
5,0
~lukaszb
BMW Seria 5 E60
Touring 520d 163KM 120kW
Automat, 6 biegów. Początkowo wysokie obroty na 6 biegu - bo przy 180km/h miałem bodajże 3200-3300obr. Po zmianie dyferencjału już jakieś 2400-2500 - nie pamiętam dokładnie. Przełożylo się to na ciszę i ekonomię. Sama skrzynia, chyba również nie do zajechania. Jeszcze ze względu na rodzaj silnika - stary typ skrzyni. Mało ekonomiczna, późno załączający sie lockup, ale... to ta 'stara konstrukcja' - wybrana świadomie. Nadrabia...
4,0
~Pakas
BMW Seria 5 E60
Touring 530 Xi 258KM 190kW
W aucie mam automat Multitronic konstrukcji ZF (6HP19), trzeba się trochę przyzwyczaić do tej skrzyni. Uważam, że dobrze zmienia biegi, dosyć szybko, nie zawiesza się. Może to zasługa regeneracji skrzyni, jaką zleciłem fachowcom. Skrzynie tego typu bez remontu wytrzymują 250-300 tys.km, więc był to odpowiedni czas. Natomiast konstrukcja ma już 15 lat, więc płynności i szybkości pracy raczej nie powinniśmy porównywać do najnowszych modelii...
4,0
~arch.rafal.debowski
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
Skrzynia automatyczna jest dość wolna jak na dzisiejsze standardy. Przyjemna w trybie Drive, chodź w mieście przy tempie toczonym potrafi delikatnie szarpać samochodem, podobnie przy użyciu "kick-down". W trybie manual, zbyt wolno wrzuca bieg wyższy. Jak opisał to podczas jazdy testowej podobnym modelem twórca tej strony, samochód jest nastawiony na przyspieszenie- skrzynia bardziej lubi zrzucać biegi niż zmieniać na wyższe.
4,0
~Mietek
BMW Seria 5 E60
Touring 535 d 272KM 200kW
uwaga! BŁĄD W FORMULARZU,NIE MOGŁEM WYBRAĆ SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ! AUTO POSIADA AUTOMAT FABRYCZNIE No cóż, skrzynia w trybie normalnym za wolna, dodatkowo ja musiałem robić jej remont (koszt 4500), moim zdaniem nie nadąża za możliwościami silnika ale nie jest źle, można się poganiać:) Tryb sport nie potrzebnie kręci obroty do 5.5tyś o_O, tryb manual fajny przy wyprzedzaniu na trasie Wymaina oleju zalecana, nie słuchać ASO! potrzeba...
4,0
~venivv
BMW Seria 5 E60
M5 Sedan 5.0 V10 507KM 373kW
skrzynia SMG - porównania należałoby dokonać w dwóch kategoriach: w trybie ręcznym jest doskonała, ocena 5!!! w trybie automatu (jest pięć kombinacji programowych) jest duzo gorsza od nowoczesnych dzisiejszych automatów, czasem się zamyśli, zmiana biegów powoduje odczuwalną utratę predkości jednak do sprintu najszybszy tryb automatu jest bardzo dobry, ocena 4!!! sumarycznie powinno być 4.5, jednak w M5 biegi należy zmieniać ręcznie,...
5,0
~Dawid
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
Do skrzyni biegów również nie mam zastrzeżeń. Działa precyzyjnie, cicho, przyjemnie się nią operuje. Dodatkowo ma świetne przełożenia, co idzie odczuć przede wszystkim w trasie. Szósty bieg redukuje spalanie i we wnętrzu pozostaje cisza. Wcześniej skrzynia lekko poszarpywała i biegi czasem ciężej wchodziły, ale było to spowodowane zużytym sprzęgłem, które przejechało ponad 300 tysięcy kilometrów, nie było wymieniane od nowości.
5,0
~GG 5355380
BMW Seria 5 E60
Sedan 530 d 235KM 173kW
Na trybie Drive bardzo komfortowa jazda, bez żadnych szarpnięć przy zmianie biegów. W trybie Sport czuć dużą różnicę i większą dynamikę pracy skrzyni. W rybie manualnym bardzo odporna na błędy użytkownika. Ciekawe rozwiązania z automatycznym Parkingiem przy odpięciu pasów i otworzeniu drzwi kierowcy. Dość uciążliwe kiedy chcemy jechać przy otwartych drzwiach (bez zapiętych pasów), skrzynia automatycznie włącza Parking.
BMW Seria 5 E60