Szukaj

Lista ocen Citroen Grand C4 Picasso I (73) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 24 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Peter
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.6 THP 156KM 115kW
"automatyczna" MCP - w mieście super, zwlaszca w korkach. Generalnie skrzynia do spokojnej jazdy, dość szybko zmienia bieg na wyższy, co wpływa na niższe spalanie, podczas zmiany biegu warto puścić gaz, wtedy zmiana jest płynna. Manetki przy kierownicy miły dodatek, przydają się zwłaszcza podczas wyprzedzania na trasie, skrzynia MCP pozwala na zmianę biegów łopatkami także w trybie automatycznym, mozna zatem ustawić optymalny bieg i...
4,0
~pik-pok4@wp.pl
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
Pierwszej zimy miałem pewne problemy - wybijało mi bezpiecznik od skrzyni biegów (6-biegowa manualna sterowana elektronicznie z możliwością zmiany biegów manetkami przy kierownicy). Ale do 3 razy sztuka i za 3 razem serwis wymienił część dającą zwarcie i blisko 3 lata nic się nie dzieje. Kolejny, oczywiście Citroen, też kupię z tą skrzynią - jest jak automat tylko stojąc nie trzeba trzymać hamulca, działa płynnie i cicho. Sprawia dużo...
4,0
~tatus
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
dalbym doskonale gdyby przelaczala tak jak dsg VW, ale ma zwloke i odejmuje gaz, ciezko tez utrzymac predkosc 5-10km bo sprzeglo raz sie zalacza raz rozlacza, skrzynia biegow jest intrygujaca, w opcji A (nie D jak tradycyjnie) bez dodania gazu stoisz w miejscu, nic nie ciagnie, sprzeglo - tradycyjne zalacza sie dopiero jak dodajesz gaz, im mocniej-szybciej dodajesz tym szybciej sie zalacza, dobrze ze sa lopatki do zmiany biegow, czasami warto...
4,0
~Lembi
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
Tu istotne zastrzeżenie - skrzynia MCP może wywoływać skrajne emocje i oceny. W moim przypadku przeważają doznania pozytywne. Tę skrzynię można polubić, ale trzeba się do niej przyzywczaić. W zamian uzyskujemy bardzo wygodny instrument, praktyczny zarówno w mieście (tryb automatyczny), jak i na trasie (tryb manualny). Występujące niestety bujanie przy zmianie biegów można zneutralizować - to kwestia wprawy. 6 biegów niezastąpione na trasie.
2,0
~jakub0301
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.8 16V 125KM 92kW
Chciałbym żebyście mi uwierzyli ale moim zdaniem zmiany biegów są meczace, ciągle ciężko płynie zmieniać biegi dla porównania w golfie 4 czy 5 plus lub fiacie 500 nie przeszkadzała mi zmiana więc stwierdziłem że osoby które mówią że jest źle to przesądzają ale niestety mówią prawdę ciężko się do tej skrzyni przyzwyczaic. Dodać trzeba notoryczne niewbijanie się wstecznego biegu tylko wieczne poprawianie.
2,0
~jakub0301
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.8 16V 125KM 92kW
Chciałbym żebyście mi uwierzyli ale moim zdaniem zmiany biegów są meczace, ciągle ciężko płynie zmieniać biegi dla porównania w golfie 4 czy 5 plus lub fiacie 500 nie przeszkadzała mi zmiana więc stwierdziłem że osoby które mówią że jest źle to przesądzają ale niestety mówią prawdę ciężko się do tej skrzyni przyzwyczaic. Dodać trzeba notoryczne niewbijanie się wstecznego biegu tylko wieczne poprawianie.
3,0
~konchi@o2.pl
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Najsłabszy punkt tego modelu, 6-cio biegowa ręczna ma lekkie tendencje do wrzucania biegów z \"chrupnięciem\" - zwłaszcza w zimie. Skok w miarę krótki, średnio precyzyjna. Generalnie: jeździłem już autami z lepszymi skrzyniami, ale ta - choć nie idealna - nie odbiera przyjemności z jazdy. Mam okazję pojeździć też silnikiem 1.6 HDI z 5 biegową - jest nieco lepsza.
2,0
~wielbiciel
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 2.0 16V 140KM 103kW
jak jesteś facetem ikrą to wybierz skrzynię manualną, wersja z półautomatem to tragedia przy wyprzedzaniu bo pracuje bardzo wolno, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania musisz dojechać i sie zastanowić co dalej a potem ruszać , inaczej na srodku skrzyżowania to on będzie się zastanawiał za Ciebie, do tego szybciej zużywa się drogie sprzęgło
4,0
~Michał
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 2.0 HDi 136KM 100kW
Pod warunkiem, ze korzystacie z automatu tzw. PEŁNEGO czyli klasyczne hydraulicznej skrzyni biegów - skrzynia to Aisin, czyli japońska niezawodna technologia. UWAGA: Citroeny w większości wypadkow występują ze skrzynia półautomatyczną tzw. MCP, ktora jest wielką i do tego awaryjną pomyłką. Zwróćcie uwagę przy ewentualnym zakupie na ten element.

Citroen Grand C4 Picasso I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

3,0
~Virtual
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
W porównaniu do Fiata, Forda lub VW lewarek ma długi skok i nieprecyzyjną pracę. W żartach porównuje go do pracy lewarka w autobusach Jelcz PR110 :-D , gdzie kierowca wymachiwał nim na wszystkie strony. Sama skrzynia ma dobrze dobrane przełożenia do mocy silnika i bez względu na obciążenie samochodu komfortowo rozkłada moc.
Citroen Grand C4 Picasso I