Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Kombi

jacubusx, 12 lat temu
Silnik 1.8 TDDI 90KM 66kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja na rantach drzwi
Silnik
5,0
Całokształt
Uważam auto za bardzo udane. Mocna, prosta konstrukcja, mało elektroniki, całkiem fajny silnik i porządne zawieszenie. Jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Jak na auto 10-cio letnie sprawuje się naprawdę dobrze. Spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik godny polecenia ze względu na kulturę pracy i bezusterkowość (odpukać!!). Musiałem wymienić uszczelniacz wału korbowego bo się zaczął na nim pocić. Demon prędkości to to nie jest, ale od ok 2000 obrotów jak się turbina załączy ciągnie bardzo ładnie mimo swych 90 KM, szczególnie na III i IV biegu. Wadą jest to, że po włączeniu klimatyzacji następuje wyraźny spadek mocy - za co odejmuje 1 pkt. Żadnych problemów z odpalaniem zimą nawet przy temeraturach poniżej -20 stopni.
5,0
Skrzynia biegów
Nic nie zgrzyta, nic nie haczy. Wszystko w jak najlepszym porządku.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie tego auta to czysta przyjemność. Zawieszenie dosyć sztywne, bardzo dobrze trzyma się drogi. Elementy zawieszenia - bardzo mocne i trwałe, idealne na polskie drogi. Jak po roztopach wpadłem w wyrwę (prędkość ok 80 km/h, aż mi kierownice przekrzywiło) do wymiany był tylko na moje szczęście sworzeń wahacza.
Komfort
4,0
Widoczność
Dosyć szerokie przednie słupki ograniczające trochę widoczność szczególnie podczas skrętu w lewo. Przy parkowaniu tyłem przydały by się czujniki parkowania. Ale ogólnie jest całkiem nieźle.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie wszystko jest na swoim miejscu, dostęp do pokręteł i przełączników intuicyjny i bezproblemowy. Duży plus za radio sterowane z kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla rozgrzewa się szybko, podczas jazdy po mieście po ok 5 km silnik jest już w pełni rozgrzany. Klima (manualna) działa bardzo dobrze, szyby odparowują dosyć szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest ok, ale za to z tyłu większe osoby mają mało miejsca, szczególnie na nogi. Jak autem ma jechać 5 osób to z tyłu ciężko jest mówic o jakimkolwiek komforcie. Bagażnik za to jest duzy, z łatwym dostępem, naprawdę można tam wiele walizek zmieścić.
4,0
Wyciszenie
Jak na auto tej klasy jest całkiem nieźle. Głośno robi się powyżej 130 km/h, ale da się wytrzymać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z braku komputera zużycie paliwa wyliczane ręcznie. Jak dla mnie jest ok. Zima, cykl 70% miasto na krótkich odcinkach, reszta niezbyt długie odcinki poza miastem - maksymalnie mi wyszło 7.3 litra/100km. Lato - 2 dorosłych + dziecko, trochę bagażu, cały czas włączona klima, cykl 75% poza miastem 100 - 140 km/h - 6.4 l/100km. Mój rekord to 5 l/100km - trasa 700 km, zima, + 2 godz. w korkach w Trójmieście. Koszt wymiany oleju (5W30 fordowski, + filtr paliwa, powiertza, oleju) ok 300 PLN.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalił się bezpiecznik termiczny sterujący pracą dmuchawy. Koszt bezpiecznika - 6 zł, wymiana jakieś 20 min. Czasem centralny lubi sam się zaryglować. Poza tym nic się nie dzieje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem uszczelniacz wału korbowego silnika - pocił się trochę oraz sworzeń wahacza. Korozja - jak to w Focusach bywa po zimie dobrała mi się do rantów drzwi. O dziwo klapa bagażnika jest w stanie idealnym. Poza tym większych usterek brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus I Kombi