Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Coupe

Rafał, ponad rok temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 144 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane I Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Żwawy i oszczędny, z lepszym wydechem pewnie i by ładniej brzmiał ale z normalnym brzmi jak typowy samochód, słychać jak auto bierze powietrze przez co brzmi jak statek kosmiczny :p
Układ hamulcowy : Gdyby nie dobry układ hamulcowy już 6 razy miałbym wypadek przez który musiałbym się pożegnać z autem, bardzo dobrze hamuje.
Zawieszenie : Wygodne, trzyma się drogi i co najważniejsze jest miękkie ale nie za miękkie, po prostu francuskie coupé.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza i lakier bezbarwny który schodzi
Inne : Warto dokładnie sprawdzić tylną belkę, jedna z najdroższych części do tego auta.
4,0
Całokształt
Moje pierwsze auto, kupione za 1000zł pozytywnie mnie zaskoczyło wyglądem (który i tak trzeba było trochę poprawić ze względu na rdze) gdy go kupiłem okazało się, że jeden wtrysk nie działał ale pomimo tego auto dzielnie mnie transportowało. Trudno mi się rozpisywać ze względu na to, że kupiłem po prostu zaniedbany egzemplarz, ale postaram się dobrze przedstawić swoją ocenę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik żwawy i dynamiczny, ładnie chodzi aczkolwiek nie należy do najprostszych w naprawie, chociaż uważam że po prostu jest potrzebna wiedza na temat budowy takich silników. Od 2500 obrotów zaczyna się budzić a przy ok 4000 ładnie leci.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny wrzucany przez podniesienie pierścienia pod gałką do góry i umieszczenie go po lewej to chyba najlepsze ustawienie żeby szybko zaparkować, moja skrzynia ma dość duże luzy aczkolwiek nigdy nie miałem problemu że nie wrzuciłem dobrego biegu, parę razy mi potrafiło zrzucić jedynkę przy gwałtownym ruszaniu i hamowaniu aczkolwiek jest to spowodowane zużyciem poduszki skrzyni, ponoć dość częsta przypadłość.
5,0
Układ jezdny
Kierownica dosyć duża z regulacją góra-dół, auto ładnie trzyma się drogi i dobrze wchodzi w zakręt ze względu na tylną oś skrętną.
3,0
Karoseria
Auto naprawdę świetne ale karoseria wraz z lakierem to chyba największa bolączka tego modelu. Miałem dosłownie wyżartą dziurę na tylnym nadkole i w sumie naliczyłem 9 ognisk rdzy, naprawdę warto obejrzeć dokładnie to auto pod tym kątem przed kupnem. Jeżeli chodzi o lakier to normą jest schodzenie bezbarwnego z maski i dachu, w paru egzemplarzach widziałem że na prawym krańcu spojlera też schodzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Moim zdaniem idealna, lusterka pokazują wszystko co potrzeba, żeby zobaczyć koniec maski wystarczy się delikatnie pochylić a z tyłu też wszystko widać, chociaż tył jest ciut wyżej przez co może coś umknąć
5,0
Ergonomia
Tutaj francuzi się popisali, panel nawiewu klarownie oznaczony, ekran radia na wysokości zegarów na środku (działa tylko z oryginalnym), temperatura na zewnątrz, szybę kierowcy da się opuścić do końca naciskając guzik od szyb, ciekawym patentem jest działanie wycieraczek, mianowicie jak auto zwalnia to wycieraczki wraz z nimi, a jak mamy włączone wycieraczki i wrzucamy wsteczny to tylna sama się włącza. chociaż zastanawia mnie kto tam wpadł na pomysł żeby na środku tylnej kanapy umieścić schowek, przez co auto jest zarejestrowane jako 4 osobowe, można było zrobić w oparciu, no ale cóż.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę ładnie grzeje, w lato powietrze mi się wydaje cieplejsze niż na zewnątrz
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca wraz z pasażerem z przodu mają dużo miejsca, ci na tyle to jak w każdym innym coupé chociaż na pochwałę zasługuje tylna wygodna kanapa.
4,0
Wyciszenie
Przy około 120km/h zaczyna się robić trochę głośno ze względu na pęd powietrza i pracę silnika, ale jak na 22 letnie auto to i tak jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zasadzie to większych problemów nie miałem, części eksploatacyjne dosyć tanie, auto nie pali dużo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej pisałem, kupiłem za 1000zł i nie wyobrażam sobie kupna czegoś lepszego w tych pieniądzach, auto ładnie wygląda, jest małe, żwawe i zwrotne no ale za tą cenę nie da się mieć auta na długo, chyba że się dużo wpakuje pieniędzy i pracy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz rzeczy eksploatacyjnych to miałem problemy z instalacją gazową, kratkami nawiewu i klamkami które potrafią pękać wokół śruby, głośniki chyba oryginalne też w końcu trzeba było wymienić, wiązka od prędkościomierza pewnego razu się przerwała.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 2 miesiącach od zakupu wydech podzielił mi się na pół, po prawie roku tylna belka mi kompletnie padła a ostatnio kawałek pokrywy silnika mi się dostał do silnika, nie są to łatwe i tanie naprawy ale kupując takie auto za taką cenę nie spodziewałem się niczego innego.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane I Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,4
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane I Coupe