Szukaj

Informacje o Renault Megane I Coupe

Lata produkcji: 1996 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz

Renault Megane I Coupe – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 4
Długość 3931 mm
Szerokość 1696 mm
Wysokość 1366 mm
Rozstaw osi 2468 mm
Rozstaw kół - przód 1450 mm
Rozstaw kół - tył 1432 mm
Zwis przedni 842 mm
Zwis tylny 621 mm
Prześwit 123 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 967 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 899 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1449 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1470 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1378 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1372 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1683 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 288 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1100 mm
Wysokość progu załadowczego 660 mm
Drzwi tylne - szerokość 810 mm
Drzwi tylne - wysokość 827 mm
Ogólna ocena
3,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,5
~Kondziu (konrad.era@interia.pl)
Renault Megane I
Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW
Jak na 11-letnie auto nie jest źle, aczkolwiek na pewno są lepsze samochody. Ma \"to coś\" - duszę, której innym samochodom nierzadko brakuje. To auto kupuje się z miłości, a nie z rozsądku. Bardzo oszczędne, części nie są drogie, jednak jak to Renault, ma sporo udziwnień (mnogość torx-ów i kluczy niestandardowych rozmiarów). Znakomitą większość usterek można samemu naprawić w garażu (sam osobiście wymieniałem wszystkie pompy, nic trudnego). Frajda z jazdy wielka - autko nieduże, lekkie i zwrotne, a silnik daje radę.
4,1
~Rafał
Renault Megane I
Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW
Moje pierwsze auto, kupione za 1000zł pozytywnie mnie zaskoczyło wyglądem (który i tak trzeba było trochę poprawić ze względu na rdze) gdy go kupiłem okazało się, że jeden wtrysk nie działał ale pomimo tego auto dzielnie mnie transportowało. Trudno mi się rozpisywać ze względu na to, że kupiłem po prostu zaniedbany egzemplarz, ale postaram się dobrze przedstawić swoją ocenę.
4,2
~Slav
Renault Megane I
Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW
Od razu zaznaczam, że oceniam samochód 19-letni, który kupiłem za jedną pensję. Za te pieniądze nie szukałem stricte Megane, ale po prostu samochodu do jazdy, a że akurat się trafiła, to moje szczęście. Jestem więcej niż zadowolony z tego autka zarówno jeśli chodzi o ekonomię jazdy jak i wyposażenie i komfort podróżowania. W zasadzie nie mogę wymienić ani jednego krytycznego słabego punktu, który przesądzałby o negatywnej opinii. Jest to po prostu dobry samochód, który ładnie się zestarzał.
Åšrednie spalanie dla Renault Megane I Coupe
6,1 – 9,2
l/100 km
5,4 – 5,5
l/100 km
8,5 – 9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Renault Megane I
Coupe 1.6 i 90KM 66kW
Najmniejsze spalanie to 7 litrów LPG, 90 km/h za tirem autrostradą. Przy dzikiej jezdzie ostatnio wyszło mi 8, dziwnie mało, sporadycznie zdarzyło się że na 35 litrach zrobiłem tylko 350 km. Auto się zwraca, bo na początku były koszty: tylnia belka, blacha, uszczelka pod głowicą. Przy kolejnym rozrządzie muszę zrobić poduszki pod silnikiem.
8,0
Renault Megane I
Coupe 1.6 i 90KM 66kW
No cóż, auto świetne, wygodne, w sam raz dla gowniarza takiego jak ja. Spalanie zawsze 10litrow no ale nie powiem, jeździłem dosyć dynamicznie jak to gowniarz :) rekord na trasie przy 70kmh to 7litrow. To była menczarnia
8,1
Renault Megane I
Coupe 2.0 i 16V IDE 140KM 103kW
Jeżdżę zwykle dynamicznie, ale bez szaleństw. Kiedyś 70 km trasę jechałem z minimalnymi obrotami i wyszło 5.6 l spalania, ale trasa chyba była lekko z górki. Po mieście zwykle 9.9 albo 10.0 litrów. Za to nie da się założyć gazu tanio, a jeśli się już założy, to i tak będzie zużywał trochę benzyny, bo jest tutaj bezpośredni wtrysk.

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Renault Megane I
Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100...
5,0
Renault Megane I
Coupe 2.0 i 16V 150KM 110kW
instalacja: BRC
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:)...
5,0
Renault Megane I
Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Jestem bardzo zadowolony z tej instalacji, nie była tania ale się opłacało, auto nic nie traci na mocy - sprawdzone na niemieckich drogach tam, gdzie można nogi nie żałować ;). Jeżeli masz zamiar kupić instalację lpg to nie żałuj kasy i kup dedykowaną do swojego auta - mniej będziesz poźniej płakał i narzekał.
Renault Megane I Coupe