Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Sedan

wojtek 88, 14 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Megane II Sedan 1.6 i 16V 115KM 85kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo dobre hamulce naprawde.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wirujące obroty po odpaleniu auta na zimnym silniku- powód przepustnica
Układ elektryczny : Cewki- często wysiadają
Zawieszenie : Łozyska macpersona 96 tyś i do wymiany nieprzyjemne stuki na nierównościach.
4,0
Całokształt
Auto naprawdę ładnie się prezentuje szczególnie ciemny metalik na dużych alusach. Samochód ma naprawdę ładną linie i długo pozostanie jego wygląd nowoczesnym Jeden poważny minus to to że często sie psuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Słabo się wkręca z niskich obrotów na wysokie, ale tragedii nie ma. Redukując bieg wyprzedzanie nie stanowi większego problemu kultura pracy ok, silnik pracuje cichutko, głośny dopiero przy 4 tys i więcej obrotów. Czego więcej sie spodziewać przy silniku 1.6.
3,0
Skrzynia biegów
Bez rewelacji, pozostawia wiele do życzenia. Widać dużą różnice miedzy jakością, szybkością i precyzją tej skrzyni a skrzyniami Niemców czy Japończyków.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się pewnie przynajmniej na dużych oponach szer 205 i 16 cali. Auto ładnie trzyma sie drogi. troszkę lepiej mogło by sie prowadzić w zakrętach. Ale to auto nie sportowe a raczej kanapowy francuz. Prowadzi się przyjemnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność zarówno z przodu jak i z tyłu przyzwoita. Parkowanie nawet paniom nie powinno stworzyć problemów. Dobrze widać tył samochodu w lusterkach i łatwo wyczuć krawędzie boczne i tylne auta.
4,0
Ergonomia
Ergonomia ok, wszystko pod ręką. łatwość w obsłudze wszystkich dodatków(klima radio wentylacja komputer). wszystko ładnie spasowane, wygodny wysoki podłokietnik, oraz szerokie podłokietniki w drzwiach ze schowkami-fajna rzecz. na minus może wpływać stosunkowo krótkie siedzisko i dla niektórych mała ilość miejsca miedzy konsola a drzwiami bocznymi- kwestia przyzwyczajenia. Ogólnie jak na francuza przystało auto bardzo wygodne!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jak jest nabita działa super, chłodzi szybko i dobrze, wentylacja ok. Przy zaparowaniu szyb po włączeniu nawiewu na przednia szybę oraz podgrzewanie na przednia i tylna szybę - problem znika w kilka sekund. pod tym względem naprawdę ok!!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie z tyłu maja naprawdę dużo przestrzeni, do tego wygodny podłokietnik. Dużo miejsca na nogi i nad głową. Z przodu tak jak pisałem wcześniej może sie wydawać ciasno między konsolą środkową i drzwiami bocznymi- jest tam to trocha zabudowane, ale to tylko złudzenie optyczne bardziej- po prostu kwestia przyzwyczajenia
4,0
Wyciszenie
Autko naprawdę dobrze wyciszone, jak sie jedzie powoli po prostej drodze to sie ma wrażenie ze auto płynie. Silnika niemal nie słychać. Dopiero przy wyższych obrotach słychać prace silnika. Nie docierają żadne większe hałasy i stuki z podwozia, no chyba ze coś jest uszkodzone- normalna sprawa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacji nie ma, choć przy spokojnej jeździe można osiągnąć spalanie 6,2-6,5 l/100km, ale trzeba naprawdę jechać spokojnie. No i oczywiście drogie są naprawy, które nie należą do rzadkości. a części do francuzów nie są najtańsze-niestety.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę w tej klasie powinno sie otrzymać jednak auto które będzie ładnie sie prezentowało- tak jak meganka ale które nie będzie się tak często psuło jak ona. Co innego gdybyśmy kupili za te cenę luksusowa limuzyne- wtedy można sie spodziewać ze naprawy będą częste. Ale nie w tej klasie o której mówimy i za te pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgami można sie podenerwować, np skrzypiące drzwi, siłowniki od elektrycznych szyb, trudność dostępu do żarówek z przodu(wejście jet w nadkolu). Ale tragedii pod tym względem nie ma.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wizyty w serwisach lub u mechaników nie są rzadkością. A do tego są dosyć kosztowne. W ostatnim czasie oprócz części eksploatacyjnych co jest normalna sprawą zostało zrobione: czujnik położenia wałka rozrządu-wymiana, przepustnica do czyszczenia, 4 cewki-wymiana, łożyska macpersona- wymiana, poduszka pod silnikiem- wymiana. Oraz kilka wizyt w serwisach i mechanikach na komputerze gdzie nic nie wynikało. Na szczęście znalazłem dobrego mechanika w okolicach poznania co zna sie na renówkach jak mało kto i wszystkie usterki usuwa. ale niestety to kosztuje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane II Sedan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,50 zł
7,9
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane II Sedan