Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour

Marcin, 7 lat temu
Silnik 1.5 dCi FAP 90KM 66kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 149 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane III Grandtour 1.5 dCi FAP 90KM 66kW 2011 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : spalanie super (choc słaba moc)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : układ kierowniczy-brak info co się dzieje na kołach
Karoseria : skrzypiące uszczelki w drzwiach/auto się wygina.
Układ hamulcowy : hamulce mogłyby lepiej hamować/to czuć.
4,0
Całokształt
bardzo dobry stosunek ceny do jakości, auto dla ludzi rozsądnych. deska rozdzielcza nie skrzypi, jednak skrzypią uszczelki w drzwiach (miekkie nadwozie). Silnik 1.5 dci 90km fap - OK, bez problemów.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.5 dci 90km mało pali (ok 5 litrów) ale jest trochę za słaby.
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia u mnie chodzi ok, choc szkoda, ze ma tylko 5 biegów.
3,0
Układ jezdny
nie czuć drogi, wspomaganie elektryczne potrafi ściągać kierownicę (zbiezność, zawieszenie OK).
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu i na boki spoko, ale kombi/grandtour - widocznosc do tyłu(słupki) tragiczna. na czuja + lusterka.
5,0
Ergonomia
tu nie mam najmniejszych uwag. wszystko przemyslane i pod ręką, intuicyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez uwag, nawiewy delikatnie zwiększają/zmniejszają moc = nie skokowo. Klima włacza się tez sama przy ustawieniu nawiewu na szybę lub zamknięcia obiegu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z takiego nadwozia = dużo ilosć miejsca, również bardzo duzy bagażnik (taki sam albo wiekszy jak w passacie b5 kombi)
4,0
Wyciszenie
jest spoko, choc poza silnikiem (niestety diesel) to słychac rowniez szum przez drzwii / drzwii kierowcy jeszcze znosnie, ale tylne jak się zamyka=trzaska to słychać gołą blachę, chyba zero wyciszenia. brakuje uszczelek dodatkowych, bo po deszczu widać wodę na prograch (po otwarciu drzwii).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cześć. Kupiłem poflotowe, przebieg 148 tyś. 1.5 dci 90km z FAP(DPF Renault, ale bezproblemowy, ma dodatkjowy wtryskiwaczj[np. jak Toyota d4d]). silnik do spokojnej, ekonomicznej jazdy. osiągi gdy się rozgrzeje pozwalające na bezpieczną jazdę gdy zimny i nie pałowany na zimnym - słabiutko. ogolnie auto i silnik nie do szybkiej/sportowej jazdy. je jeżdzę nim dynamicznie ale ekonomicznie, z głową. spalanie: autostrada do 6,5 litra lecąc 140km/h (skrzynia 5 biegowa niestety) jazda 50% droga wojewódzka 50% miasto (Toruń) w godzinach dużego ruchu (dojazd do i z pracy) łacznie 13 km w jedną stronę = 5-5,3 litra czyli jak na zimny silnik całkiem spoko trasa wojewódzka lecąc 90-100km/g = spalanie nawet poniżej 4 litrów. Od tankowania do zaświecenia się rezerwy - przy powyższek, normalnej jeździe = 1100-1200 kilometrów. Wynik super. Bak 60litrów. Polecam lać dobre paliwo: ORLEN EKO DIESEL lub VERVĘ / dla bezpieczeństwa wtrysków. ogolnie auto bezproblemowe, turbo wytrzymałe, dpf/fap również bez problemu, wtryskiwacze w tym aucie są juz siemens wiec są trwalsze niz poprzednie delphi (czy jakos tak)/mozna poznać po budowie pompy - siemens płaska, delphi okrągła i wychodzą przewody jak nogi z pająka, taka gwiazda) elektronika/elektryka = wszystko mi w aucie działa, łacznie z tempomatem, czujnikiem deszczu i światła, sterowaniem z kierownicy.100% ok. siedzenia bardzo wygodne, bardzo dobre trzymanie na boki. jedyny minis - czesc aut (w tym moje) ma nadwrażliwe wspomaganie, które próbuje wyrównywać jazdę w przypadku pochylonej drogi czy coś takiego. w efekcie - np. na dziurach - auto potrafi czasem ściągać (zawias,zbieżnośc OK), kwestia oprogramowania wspomagania (elektryczne100%) / jestem umowiony do serwisu z tym tematem zeby sprawdzili temat. deska rozdzielcza/plastiki - NIC A NIC nie skrzypi, nawet na mega dziurach. gorzej ze sztywnością nadwozia - słychać uszczelki na dziurach, na jakiś wjazdach w bramy/prograch. nawet przy mocnym ruszaniu czy hamowaniu. to słabe. ogólnie - uwielbiam Toyoty (i zawsze będę). Kupiłem Renault, ponieważ w tej samej kasie mam megane w fajnej opcji wyposażenia z 2011 roku z przebiegiem 148tys a Toyotkę Corollę za ta kasę miałbym w gorszej opcji z rocznika 2007 (pierwszy rok produkcji e15) z przebiegiem 200-220tyś. Ogólnie - stosunek ceny do jakości - bardzo na plus, polecam auto dla normalnych ludzi, ja jestem zbyt zboczony na punkcie aut (i motocykli:P) i zakochany w toyocie. Moja Żona bardzo lubi jeździć Meganką chociaż sama ma Toyotę. Czy kupiłbym ponownie? Nie, odłożyłbym kasy i kupił Toyotę. Czy kupiłbym ponownie/będąc normalnym, rozsądnym człowiekiem? z pewnością TAK.
4,0
Stosunek jakość/cena
cena bardzo spoko, jakosc dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
póki co ok/bez awarii. oby tak dalek. jedyny mankament sciagajace wspomaganie, ale jestem umowiony do serwisu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poki co brak = OK.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi FAP 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 25

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Grandtour