Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Skoda Fabia II - Oceń swoje auto

Skoda
Fabia
II
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Skoda Fabia II
lista silników Skoda Fabia II
Pb Benzynowe
On Diesla
Ukryj

Podsumowanie 252 ocen tego auta

Oceny Skoda Fabia II

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
3,89
1% gorzej niż w segmencie Auta małe (3,96)

Całokształt

Całokształt
3,90

Mechanika

Silnik
3,81
Skrzynia biegów
4,15
Układ jezdny
3,97

Komfort

Widoczność
3,81
Ergonomia
4,12
Wentylacja i ogrzewanie
4,01
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,02
Wyciszenie
3,22

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
3,80
Stosunek jakość/cena
3,86

Niezawodność

Drobne usterki
3,87
Poważne usterki
4,09

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
75%
25%
NIE
na podstawie 231 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Silnik

Zawieszenie

Układ elektryczny

Filtr

Lista 254 ocen

4,15
dodano 13.03.2015 przez

Samochodem przejechaliśmy do tej pory 10 tyś, i jak na razie jesteśmy bardzo zadowoleni. Kupiliśmy Fabię po leasingu, ale miała ledwie rok i niecałe 30 tyś na liczniku (czyli jeszcze przed pierwszym przeglądem). Przesiadka z Toyoty Avensis była lekkim krokiem w tył jeśli chodzi o przestrzeń we wnętrzu i ogólną wygodę podróżowania, ale japończyk miał już swoje lata, a my chcieliśmy samochód możliwie "świeży" (szukanie większej, ale nieco starszej używki - 3 miesiące i bez efektów - kupowanie auta w tym kraju to koszmar tak nawiasem...). Trochę obawialiśmy się mniejszego bagażnika, ale wyjazd na pierwsze wczasy o dziwo zakończył się sukcesem. Jechaliśmy w trójkę - 2 dorosłych i mały brzdąc, plus masa bagażu (wanienka, spacerówka, bagaże, składane łóżeczko) - o dziwo wszystkie szpargały zmieściły się w bagażniku, nawet zasunęliśmy roletę :) Samochód póki co nie miał żadnej usterki, pierwszy przegląd w ASO przeszedł także bez żadnych zastrzeżeń. Ale żeby nie było tak różowo, to teraz o wadach. Pierwsza, która dała o sobie znać już kilka minut po zakupie, to hałas przy większych prędkościach. Do 100 km/h jest w miarę cicho, powyżej 120 trzeba podgłaśniać radio. Nie jest to niestety samochód na autostradę. Najlepiej podróżuje się nim przy prędkościach rzędu 90-100 km/h. No i przydałby się 6. bieg - niby to mały silnik, ale nieco niższe obroty przy wyższych prędkościach mogłyby ograniczyć hałas. Kolejny minus to skrzynia biegów - nie jest super precyzyjna, a biegi nie wchodzą jakoś intuicyjnie. Choć może to kwestia przyzwyczajenia. W każdym razie szybkie, sportowe zmiany biegów to raczej nie w tym samochodzie. Kolejny minus to seryjny rozmiar opon - 165. Trochę za wąsko, w szybszych zakrętach ciut brakuje stabilności. No i auto wygląda średnio na takich gumach - na szerszych oponach jest bardziej proporcjonalne. Za pewien minus można uznać szarą i prostą do bólu deskę rozdzielczą - tu użyteczność bierze górę nad estetyką. Choć jak dla mnie jest ok - człowiek nie rozprasza się "bajerami" i skupia na jeździe. Jeszcze jeden mały minus - nieco nierówna praca zimnego silnika na biegu jałowym. Po rozgrzaniu w zasadzie zjawisko zanika, choć czasem przy dojeździe do świateł zdarzają się delikatne szarpnięcia. Miejsca w środku jest ile jest - wiadomo, że to w zasadzie samochód miejski. 4 dorosłe osoby pojadą spokojnie, jeśli 5, to tylko na krótsze trasy. Pozycja za kierownicą wydaje mi się specyficzna - mam trochę wrażenie siedzenia na taborecie. Regulacja niewiele zmienia - chciałbym mocniej opuścić fotel, ale się nie daje... Teraz może kilka plusów. Na początek spalanie - jeżdżę głównie po mieście, choć nie w największych korkach. Przy w miarę konsekwentnym stosowaniu się do reguł eco drivingu (szybko rozpędzić, hamować silnikiem itp), spokojnie mieszczę się w 6,5 l/100, często schodząc w okolice 6,1. W trasie na wyjeździe wakacyjnym, przy włączonej klimatyzacji i zapakowanym samochodzie, wyszło 5,1 (spokojne tempo, jazda nieco "emerycka"). Kolejny plus to taka zwyczajna, codzienna praktyczność. Sporo schowków we wnętrzu, przegródki w bagażniku i mały pojemnik przy kole zapasowym, gniazdo zapalniczki w bagażniku. Może to standard dziś, ale warto docenić takie "****rele". Podsumowując - to zwyczajny, prosty samochód do codziennej jazdy. Żaden "piczomagnes", na dyskotekę pod Grójcem nie ma się co wybierać. Prosty, praktyczny, nieco nudny, nie przedłuży niczego zakompleksionemu właścicielowi, ale na pewno będzie dzielnie służył. Przydałoby się więcej przestrzeni, ale od tego są większe samochody. Swoich klientów Fabia na pewno będzie ciągle miała, bo segment małych kombi jest (o dziwo!) jakoś skromnie obsadzony. Albo mikro-hatchbacki, albo jakieś dziwadła suv/crossover, bardziej chyba myśli się kategoriami "zróbmy coś, a potem spróbujmy sprzedać" niż "posłuchajmy, co ludzie chcieliby kupić, i zróbmy samochód dla nich". To w zasadzie tyle, pewnie mój zachwyt nad Fabią nieco opadnie po pierwszej poważnej awarii, ale póki co wrażenie jest jak najbardziej pozytywne.

więcej »
3,77
dodano 08.06.2013 przez

Samochód dobry jako łykacz kilometrów. Najbardziej zaskakuje pozytywnie na długiej trasie. Pracuje cicho i bardzo komfortowo. Nie czuć że to auto budżetowe. Nigdy nie przepadałem za koncernem VW a mimo to kupiłem od nich samochód. Jeżeli ktoś potrzebuje natomiast auto co dostarcza wrażeń to się zawiedzie. Fabia jest świetnym autem do pracy, przemieszczania się. Nie daje poczucia wyjątkowości. Nie przywiązuje się człowiek do tego samochodu. Natomiast jest to kawał dobrego auta. Dobrze jeździ oraz sprawuje się nawet w ciężkich warunkach. Kluczem do sprawności jest tylko właściwe serwisowanie. Drogie płyny eksploatacyjne oraz części. Zamienniki nie sprawdzają się. Autem można wtedy jednak robić 30tyś kilometrów w zmiennym okresie serwisowym. Opony także warto kupić 195/55r15 znacznie lepiej auto na nich się zachowuje. Polecam ten samochód dla kogoś kto tak jak ja robi po 50tyś kilometrów rocznie. Oszczędność jest znaczna. Wychodzi taniej niż jazda na LPG. Koszt przejechania 1km to 28gr. Silnik wprawdzie 75KM, ale wystarczy jeśli ktoś szuka auta do jazdy a nie emocji. Jeżeli komuś to przeszkadza to można zawsze zmienić oprogramowanie. Dobrze zachowuje się DPF. Praktycznie nie odczuwamy jego obecności. Nawet jeśli sporo się poruszamy po mieście. Common Rail sprawia, że podczas długiej podroży zapominamy, że jest to diesel. Dobrze jest wyciszona kabina. Szum powietrza wprawdzie słychać, lecz to dopiero powyżej 120kmh i nie jest on dokuczliwy. Przy 160-180kmh co jest maks dla tego auta nie trzeba się męczyć. Spokojnie można wewnątrz rozmawiać i słuchać cicho radia. Spalanie wtedy też nie przekracza 7 litrów co nie jest tragedią. Przy 120kmh jest to już tylko 4-4.5 litra. Silnik nie dostaje zadyszki. Wnętrze jest tylko dość biedne jeśli chodzi o plastiki. Można uznać, że jest poprawne. Dużo jest schowków oraz drobiazgów, co ułatwiają życie. Choćby gumki na drzwiach. Nie polecam auta komuś kto porusza się po mieście na krótkich trasach (do 10km) będzie się tylko irytował. W korkach także średnio się spisuje z powodu kiepskiego zestopniowania 1 i 2 biegu. Na długie dojazdy do pracy czy pracę samochodem to super. Dziewczyny na to auto się nie wyrwie, ale jak ma się swoją to już można na spokojnie złożyć tylne siedzenia bądź nawet przednie odsunąć i jest wygodnie. Wnętrze bardzo przemyślane. Zewnętrznie auto jak auto. Podobać także się może moja opinia jest taka, że priorytety w projektowaniu tego auta poszły całkowicie w praktyczność i to jest najmocniejsza strona tego samochodu. Na drugim miejscu jest ekonomia. Psują się też drobnostki, które są irytujące. Jednak da się z tym samochodem żyć komfortowo. Rozsądne auto.

więcej »
1,69
dodano 06.04.2014 przez

****************************************************************************** ************ UWAGA SKODA ****************************************************************************** Całokształt i opinie o Skodzie wyrobiłem sobie w warsztatach samochodowych podczas naprawy Skody. Jaka to opinia maxymalnie negatywna auto to koszmar każdego człowieka po naprawie jednego psują się dwie następne rzeczy usterki odrastają niczym głowy hydry. Ceny i koszty napraw myślicie że będzie tanio bo wszędzie słyszycie że tak jest he he he NIE niestety tak nie jest wszysto kosztuje no można wybrać części z Chin ale wiadomo co z nimi będzie po 30 dniach. Materiały lakier podatny na uszkodzenia i zarysowania i co istotne zaraz rdza ( ja mam tak ok 8 ognisk rdzy brawo skoda ) Spalanie spala tak jak wszystko inne w tej klasie nie super mało jak co poniektórzy wciskają tu na stronie ( bo z ich danych wynika że skoda jeździ w 50% no benzynie a reszta to ? BRAK danych ) Wygoda auto IDEALNE na autostrady ale w mieście skacze z lewa w prawo niczym JEEP na ramie KATASTROFA a i jeszcze jedno momętalnie zawieszenie do naprawy super nietrwałe . Materiały w srodku typowe dla no właśnie czecha szare tandetne i super niskiej jakości ja mam 61000 tyś km i kierownica tapicerki mieszek poszczególne przełączniki wyglądają jak gdyby Fabia miała 500.000 tyś km Teraz meritum sprawę sprzedaż po wielu naprawach w ASO i nie tylko dowiedziałem się jak to jest z tą niby wielką sprzedażą jest tak i wygląda tak białe + kratka i pan w firmie lata tak 2lata a potem na złom BO UTRATA wartości Skody jest MEGA SPORA tak że podczas sprzedaży zdziwicie się ja się zdziwiłem jak tego knuta sprzedawałem dałem średnią wartość rynkową i nic obniżka potem następna i nadal nic więc komis pan gdy usłyszał moją cenę delikatnie się zaśmiał i powiedział że za takie pieniążki nikt normalny skody nie dotknie albo super niska albo będzie stała ( dodam że miał racje zrozumiałem to po ok 50 dniach z moją ceną ) Wiec drodzy czytelnicy jak macie nadal ochotę na Skodę tak kupować ale nie płakać potem *********************NIE POLECAM *******************************************************************************************************************8

więcej »
1,77
dodano 05.07.2013 przez

CAŁOKSZTAŁT TO : LUDZIE NIE KUPUJCIE TEGO GÓWNA !!! Witam wszystkich zainteresowanych kupnem tego pojazdu jak i szczęśliwych, czy też nieszczęśliwych posiadaczy już zakupionego. Prześledziłem wszystkie opinie i widzę, że nie jestem jedyną osobą poszkodowaną przez tego producenta. Za wyprodukowanie i dystrybucję tego szmelcu powinien jakiś pepik beknąć. Jedynym plusem tego samochodu jest jego wygląd ;). Nadal jest atrakcyjny? i po prostu ładny????. Wnętrze podobnie, nowoczesne i całkiem, całkiem???. Ale to tyle superlatyw. Auto zostało kupione w salonie jako nowe. Po dwóch latach okazało się, że pokrywa silnika była malowana. Czyli był bity lub w jakiś sposób uszkodzony ( ale to często stosowana praktyka, oczywiście bez wiedzy klienta ). Dla zainteresowanych takie bydło robią w W..... . Opinie jaką mam na temat tego samochodu wyrobiłem sobie poprzez długi czas eksploatacji. Nie jestem skłonny wydawać opinii po przejechaniu autem kilku kilometrów. Powoli aż do skutku autko zasłużyło sobie na znienawidzenie. Myślałem, że mam jeden z początkowych egzemplarzy. Często tak bywa przy produkcji nowych modeli, że te pierwsze mają jakieś wady itp., które z czasem są usuwane. Jednak czytając inne opinie wnioskuje że późniejsze roczniki wcale nie lepiej wypadają.. Dzieliłem się moimi doświadczeniami z innymi użytkownikami. Pisano mi, że powinienem się cieszyć swoimi dotychczasowymi awariami ponieważ nie są jeszcze tak częste i drastyczne. Wymienialiśmy opinie i faktycznie pocieszyło mnie to troszkę, że jeszcze nie jest tak tragicznie. Najgorszymi momentami było zjawisko powtarzania się przepowiedzianych awarii przez innych użytkowników Skody. Pokątnie dowiedziałem się o krążących opiniach na temat tego modelu u samego źródła. Czyli w serwisie. Szef pewnego śląs... ASO stwierdził, że gdyby nie fabie i octavie, mechanicy nie mieli by co do roboty. Bardzo budujące stwierdzenie. Kupując ten model myślałem, że będzie godnym następcą Nic mylnego. Pomyliłem się na całej linii, straciłem kupę pieniędzy i nerwów. Niezłe chwyty marketingowe, liczne atrakcyjne reklamy powtarzające się nawet do dzisiejszego dnia przyniosły pożądany efekt. Ale dla kogo? Tylko i wyłącznie dla dilera.

więcej »
4,62
dodano 24.08.2009 przez

Rozumiem niezadowolenie posiadaczy wersji 1.2 wyłaniające się z tych opinii. to beznadziejny silnik, który psuje im pogląd na całe zresztą bardzo udane auto. Ze względu na bezpieczną i solidna konstrukcje auta, w tym 4 poduchy auto waży dość sporo i 1.4 16v to absolutne minimum. Poza tym Ci co chodzili do jakiejś tam szkoły to wiedzą dlaczego 3 cylindrowe silniki z założenia są do bani. 1.6 16v pali i kosztuje więcej, osiągi są tylko ciut lepsze, a 1.9 tdi jest 10000 droższe niż 1.4, wiec trzeba naprawdę dużo jeździć żeby to sobie odbić. wersja 1.4 jeździ ponad 190kmh więc to w zupełności wystarcza w naszym zaścianku europy. do tego świetne hamulce i zawieszenie w połączeniu z niskoprofilowymi oponami zapewniają świetne prowadzenie i wyczucie auta. właściciele fabii na 14 z oponami 165 marki matador nie powinni zabierać głosu na temat prowadzenia tego auta. u mnie dunlop sport 195/55/15 trzymają się w bardzo szybkich zakrętach wręcz nieprzyzwoicie. ogólnie polecam bogate wersje tego auta, które i tak są tańsze niż gołe nowe polo. polecam podłokietnik i czujniki z wyświetlaniem na fabrycznym radyjku, bo widoczność w tył jest taka sobie. lusterka są za to tak wielkie, że zbędna się wydaje ich regulacja, zawsze w nich wszystko widać.. ogólnie jest to bardzo udane, harmonijnie skomponowane auto nie tak dobre jak nowe polo ale tez nie tak drogie, auta typu yaris czy punto nie są konkurencją dla fabii, o czym można przekonać się już na jeździe próbnej. spalanie okazało się bardzo przewidywalne i jak na auto o masie dochodzącej do 1200kg bardzo niskie. komputera pokładowego nie kasowałem od ok. 1500km i pokazuje na tym dystansie 7,7 w cyklu: duże miasto/droga krajowa/szybka autostrada. miłośnik ecodrivingu bez wysiłku może zejść w tym aucie poniżej 6 na trasie. w sumie bardzo dobrze oceniam stosunek ceny do tego co auto oferuje i jego ogólnej jakości. aha serwis jest na pewno jednym z bardziej przystępnych cenowo.

więcej »
3,77
dodano 05.01.2013 przez

Fabia Combi w wersji Ambition, z klimą, alu felgami, relingami, pakietem skórzanym, radiem swing kosztowała mnie 52,500 zł net. Postawiłem na relację cena/możliwości, czyli - pojemne auto, nowoczesny, elastyczny i w miarę ekonomiczny silnik, który spokojnie daje sobie radę ciągnąc budę o masie niecałych 1,1 tony. Fakt, że przednia szyba to nieporozumienie ze względu na ograniczoną widoczność, fotele mogłyby mieć lepszą jakość (materiał) tak jak plastiki, a producent dokłądać maxi dot'a w seryjnie dla wersji Ambition, ale cóż - może pepiki się nauczą, ze na pewnych drobiazgach nie warto oszczędzać. W każdym razie - wczesniej jeździłem peugeotem 207 z wolnossącym 1,4, który może i wygląda lepiej, ale w porównaniu ze skodą jest mega mułem (silnik 1,4 - waga prawie 1,4 T) i palił na trasie prawie 3 l więcej. Fabia, cóż: jak głosi hasło: simply clever, może i d... nie urywa ponurym wnętrzem, jakością plastików, czy fotelami, ale przynajmniej jest to auto nowe, które dla mnie spełnia swoje funkcje, poza lansem, -) Dodam tylko, że beretu z antenką nie mam, ani kamizelki z nutrii jak na forach piszą, także chyba łamię mit kierowcy skód;-) Reasumując - spoko autko w zalezności od potrzeb. Zobaczymu jak sie silnik będzie sprawował po 100 tys.

więcej »
4,54
dodano 25.01.2009 przez

Nie spodziewałem się Lamborgini po Skodzie Fabi II dlatego moja ocena jest bardzo wysoka samochód ekonomiczny i bardzo przestronny dla tych co mówią że to jest małe autko informacja Fabia II ma prawie 4 mery z czego 4/5 przypadają na kabinę.Wystarczajace przyspieszenia w ruchu drogowym nie jest zawali drogą.Stosując się do zalecień Skoda Auto Szkoła mozna osiagnąć spalanie 5,5 litra na 100km co jest wynikiem jak na tak trudne ekonomicznie czasy nader zadawalającym.Dokonałem na prawdę dobrego wyboru decydując się na Skodę Fabię II 1,2 HMP.Jak na razie zauważyłem tylko same zalety,wad nie ma wcale,poza małymi niedociągnięciami których nie mozna zaliczyć do kategori wady.Ale o tym napisałem w tescie.Zaskoczyła mnie również w sęsie pozytywnym drofa hamowania czyli skuteczność hamulców,Przy prędkości około 80zatrzymałem się przed pojazdem jadącyp przedemną a BMW jechało za mną i musiało zaliczyć pobocze zatrzymał się na wysokości moi tylnych drzwi czyli jak by nie refleks kierowcy gorzej Hamującej BMY miałbym auto slasowane o 50%

więcej »
2,85
dodano 08.11.2012 przez

Fatalny silnik 1.2, który powinno się wycofać z oferty. Poza tym to mały, brzydki samochód z dosyć komfortowym zawieszeniem. Wychyla się nieprzyjemnie na zakrętach, przez co nie ma mowy o szybkiej jeździe. Kabina bardzo mała. Kierowca podróżuje dosyć wygodnie, czego nie można powiedzieć o pasażerach. Siedzi się wysoko i raczej nie ma w tym żadnej tzw. "przyjemności z jazdy". Samochód bardzo słabo wyciszony. Silnik bardzo drży, przekazując wibracje na całą konstrukcje. Bardzo nieprzyjemne. Po odpaleniu i otworzeniu drzwi, drzwi bardzo wibrują. Mały bagażnik. Brzydkie plastiki. Brzydkie, szare wnętrze. Na trasę w Polsce lepiej się nie wybierać, ponieważ w zasadzie samochód od 80 km/h nie przyspiesza. Zresztą wcześniej też nie. Ja na szczęście go nie kupiłem, a jedynie musiałem użytkować jakiś czas. Dobrze, że już nie muszę. Jeśli szuka się samochodu dla rodziny, nawet małej to tego nie powinno się w ogóle rozważać. Samochód najlepiej sprawuje się w wypożyczalniach samochodów.

więcej »
3,77
dodano 25.08.2008 przez

WADY: Samochód o dużej masie, przez co silnik 1,4 daje dobre przyspieszenia tylko w warunkach miejskich. Na trasie jest za mało dynamiczny. Spalanie dość duże jak na auto segmentu "B". Mało przestrzeni na nogi kierowcy, pedał gazu za bardzo przesunięty w prawo (blisko przy plastikowej ściance). Taka sobie widoczność w lusterkach bocznych. Kiepska widoczność w tylnej szybie. Fatalna jakość fabrycznych głośników. W standardzie tylko małe głośniki z przodu - zero basów :-( ZALETY: Dobre zawieszenie i hamulce, świetnie trzyma się drogi, doskonale pokonuje zakręty. Dobra wentylacja, ogrzewanie i klimatyzacja. Bardzo przestronne wnętrze, dużo schowków. Wygodne fotele. Fotel kierowcy z regulacją wysokości. Fajna, sportowa skrzynia biegów, krótkie odległości między biegami. Wysoka jakość wykończenia wnętrza. Plastiki dobrze spasowane - nic a nic nie skrzypi. Plastiki barwione w masie (a nie lakierowane jak u innych marek).

więcej »
4,23
dodano 15.11.2011 przez

Miałem olbrzymie wahania przed zakupem, raz ze względu na wygląd, dwa ze względu na silnik. Jednak jestem pozytywnie zaskoczony. Do wyglądu się ostatecznie przywzyczaiłem i polubiłem. Samochód praktyczny. Zwinny, 1.4 i 85KM w zupełności wystarcza do wyprzedzania. Przy załączonej klimie i pełnym "ekwipunku" brakuje jednak mocy. Jak na małe auto to bagażnik jest fenomenalny. Przez 50 tys. km nie miałem żadnych problemów, a podróże do np. do Francji to była przyjemność. Całkiem ekonomiczny. Widoczność nie jest najlepsza, ale to jest problem większości obecnie produkowanych samochodów. Dzięki temu, że jest wąski, łatwo sie można wcisnąć w zatłoczonych miejscach. W zupełności wystarcza do przyjemnego przemieszczania się w mieście. Na trasie i przy większych prędkościach (powyżej 150 km/h) jest już gorzej. Miałem też porównanie z Seatem Ibizą ST. Skoda bije na łeb, ceną i przestrzenią w środku.

więcej »