Szukaj

Lista ocen Toyota Celica VII (74) - Silnik

Na liście zabraknie 35 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Paweł
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Silnik 2zz-ge. Niesamowite, wolnossące 1.8 o mocy 192KM i kręcące się do 8300 obrotów. Jest lekki i jak już wejdzie w tzw. \"lift\" to wrażenia jak z jazdy w F1 :) Silnik deklasuje konkurencję w swojej kategorii. Wszystkie porównywalne samochody muszą mieć turbo żeby nadążyć za 2zz-ge. Jedynym wyjątkiem jest Honda S2000 w której widzę sporo podobieństw do VII gen Celici. Min. lekkie auto, (Celica VII lżejsza ;), wysokoobrotowy silnik...
4,0
~bieniek
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Dobry jest w ramach rozsądku. Szukajcie po 2003 nie złopie wtedy oleju. Przedlitwowe potrafią pić ponad litr/1000. Silnik podobny jak w avensis natomiast ma więcej koni i lekkie koło zamachowe. Szybko się wkręca w obroty. Trzeba się przyzwyczaić do lekkiego koła zamachowego i na reakcje silnika na lekkie muśnięcie gazu. Przez to gorzej się rusza. Lekkie koło zamachowe u niewprawionego kierowcy skutkuje szarpaniem przy ruszaniu i zmianie...
5,0
~toyociarz
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Mokry sen japońskich inżynierów - kręci się do ok. 8200 obrotów, maksymalny moment jest przy 6200, 192 konie z wolnossącego 1.8 - jednym słowem zupełne przeciwieństwo tego co możemy znaleźć w nowych samochodach. Oczywiście z wysokoobrotową charakterystyką tego silnika trzeba się polubić, ktoś przesiadający się z doładowanego silnika może być w lekkim szoku, poniżej 6 tysięcy auto jedzie i zbiera się w miarę dynamicznie, ale prawdziwa zabawa...
5,0
~mike_j@op.pl
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Silnik pracuje płynnie i łatwo wkręca się na obroty. System zmiennych faz rozrządu z liftem (VVTL-i) pozwala przy świetnych osiągach (7.3s 0-100km/h) utrzymać spalanie na przyzwoitym poziomie (średnio 8.5l/100km). Zmiana czasów otwarcia zaworów przez wspomniany lift powyżej 6000 obr/min sprawia, że do dyspozycji mamy wszystkie 192KM (poniżej 6000rpm jest ich prawie 150KM), a silnik brzmi jeszcze lepiej. Chociaż do 8200rpm mija niewiele czasu...
5,0
~kumek177@interia.pl
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
niebiański samochód, silnik w tym samochodzie jest po prostu mistrzowski, to co udało się wycisnąć z silnika o poj 1.8 to niesamowite, jeżdziłem bmw 2.5 w benzynie, audi tt, mercem ml400cdi, bmw x6, bmw 330d, te auta mają grubo ponad 200KM, ale żadne z niemieckich aut nie dorasta do pięt celice TS, celica spala średnio 8l, a te niemieckie złomy którymi jezdziłem to potrafiły łyknąć nawet ponad 20l, niemcy są epoke za japończykami i francuzami,
4,0
~Jester from hell
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Niestety posiadana przeze mnie wersja (143 KM) nie grzeszy dynamiką. Duża moc i brak momentu obrotowego = muł z dołu. Sportowych emocji nie zapewnia, ale niskie spalanie rekompensuje, choć trochę, kiepską charakterystykę silnika. Wyprzedzanie wymaga częstego sięgania po lewarek, a redukcje 6 -> 3 są na porządku dziennym. Daje 4, chociaż to i tak za wysoko, bo to wstyd żeby Octavia 1.9 TDi odstawiała spod świateł takie auto.
5,0
~Michał
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Idealnym silnikiem do tego auta byłoby 1.8 V6 z mocą ok 160-170KM i momentem ok 200Nm. Ale jak na 143KM i tak nie jest źle, auto żwawo przyspiesza od 3tyś obr. a od 4,5 jest już naprawdę nieźle, czuć wgniatanie w fotel no i ten dźwięk po otworzeniu się klapki w dolocie... poezja dźwięku i znowu wszyscy się oglądają i zastanawiają co tak ryczy :) PS. Przy 230tyś km zerowy pobór oleju (5W30 Motul).
5,0
~Jaro
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Ogólnie wspaniałe auto, szybki, lekki i wygodny, jak na auto sportowe cichutki, powyżej 6000 obrotów wspaniały sportowy pomruk, jeździ ładnie na niskich obrotach, powyżej 5000 dostaje kopa i zostawia innych ,,scigaczy" w tyle. Tych wrażeń dostaracza silnik 1.8 VVTli 192 KM, który dodatkowo opakowano w przciągające wzrok opakowanie. Auto może sie podobać lub nie, ale nikt nie przejdzie obok niej obojętnie!
5,0
~Franeck
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
258k km i wszystko chodzi jak w zegarku. Jest to jednostka wybitnie wysokoobrotowa. Poniżej 3 tys obrotów pracuje kulturalnie, ale nie grzeszy mocą. Przy 4-5 tys mamy przyjemną, dynamiczną jazdę. Natomiast od 6 do 8 tys jest czysta adrenalina! Aż dziw bierze, że przy takiej eksploatacji silnik ten wciąż pracuje jak nowy mając ćwierć miliona kilometrów za sobą.
Dziennik kosztów dla Toyota Celica VII
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
10,8
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Ewelina
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 16V VT-i 143KM 105kW
Bardzo ładnie i nie głośne brzmienie, wręcz lekko popiskujące i łagodne. moment obrotowy dochodzi do ponad 7 000 i daje naprawdę niezłego kopa jak na to auto. Nie ma żadnych szarpań jak w większości aut po 3 000 i tak do końca elastycznie idzie, nawet przy 50km można śmiało 6 bieg wrzucić i nawet nie zaburczy chyba że traficie na dojechany model :)
Toyota Celica VII