Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Kombi

piotr7th, 10 lat temu
Silnik 1.6 100KM 74kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 298 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Passat B5 Kombi 1.6 100KM 74kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : pojemność i wygoda...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : przeguby, najpierw wewnętrzne później zewnętrzne przy przebiegu 260/270 tyś km
Układ elektryczny : awaria tylnej wycieraczki
Inne : układ wydechowy, po ok 3 latach jazdy na LPG
4,0
Całokształt
witam, użytkuję Passata B5 1.6 ARM w wersji kombi 101km; 99 rok od ponad 6 lat... kupiłem okazyjnie z Niemiec przebiegiem ~ 210tyś (raczej nie oryginalnym) generalnie był zaniedbany, w kiepskim stanie ale dobrze wyposażony i dosyć tani... Od samego początku planowałem założyć instalacje gazową więc prosta konstrukcja silnika 8-mio zaworowego idealnie się do tego nadawała - jedynie plastikowy kolektor dolotowy wymusza założenie instalacji sekwencyjnej. Przed założeniem gazu przejechałem około 2 tyś kilometrów i odnotowałem dość duże zużycie oleju... odstawiłem do warsztatu na regenerację głowicy (tylko 8 zaworów) wymiana uszczelki pod głowicą, wymiana pierścieni, rozrządu z pompą wodny plus wszystkie płyny eksploatacyjne, świece i przewody i w sumie wyszło ok 1600zł... no i potem instalacja gazowa sekwencja BRC fly sequnet 24 od początku działała bardzo dobrze... przez 6 lat przejechałem ~ 100 tyś z tego 60% w mieście 40% na trasie i nie wystąpiła żadna poważna usterka...nigdy mnie nie zawiódł, odpalał zawsze w najgorsze mrozy, nigdy się nie zatrzymał na trasie, zdarzały się drobne usterki ale w większości do usunięcia we własnym zakresie... podstawa to regularne przeglądy instalacji gazowej i wymiana części eksploatacyjnych... z większych wydatków to była wymiana sondy LAMBDA ~350zł (BOSH) - taki błąd pokazywał komputer ale po wymianie nie odczułem różnicy ;) ogólnie auto pojemne, dobrze wyposażone (ksenony, klimatronic, podgrzewane fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy...) wygodnie i tanie w eksploatacji... generalnie o wersji 1.6 krążą stereotypy o za małym silniku, kiepskim zawieszeniu i dużym spalaniu... co do silnika to w jeździe miejskiej zupełnie nie czuć braku mocy, spisuje się nieźle... natomiast na trasie przy obciążeniu 2+2 plus pełen bagażnik aby płynnie wyprzedzać tiry w zakresie prędkości 80-120km/h trzeba redukować do trzeciego biegu i zamykać obrotomierz :) wtedy żwawo przyśpiesza... poza tym małe silniki występują w innych większych samochodach np 1.6 w oplu zafirze, 1.4 w renault scenic i nikt się nie dziwi... odnośnie zawieszenia przy przebiegu ~210 tyś było jeszcze oryginalne LAMFORDER bez żadnych luzów i przejeździłem na nim ~ roku, po zimowej jeździe po dziurawych drogach pojawiły się luzy ale tylko na największych wahaczach tzw bananach... reszta była ok i o dziwo po sześciu latach nadal są ok, tylko dwa razy wymieniałem banany - za pierwszym razem kupiłem lamfordery po 250 zł/szt wytrzymały 3 lata a za drugim zamienniki niemieckiej firmy TOPRAN po 150zł/szt i te również trzymają 3 lata... (więc coroczna wymiana całości zawieszenia występuje chyba tylko u użytkujących passata na wsi po polnych drogach)... poza tym to samo zawieszenie występuje np w audi A4, A6, Skodzie SUPERB - i tu jakoś nie słychać alby ktoś narzekał na słabe zawieszenie... co do spalania LPG trasa ~9,5 miasto ~12,5 przez pewien czas palił trochę więcej bo ktoś mądry poradził przy dużym przebiegu zalać olejem mineralnym i chyba przez większe opory wewnętrzne silnik więcej palił i głośniej pracował - przy kolejnej zmianie na półsyntetyk wszystko wróciło do normy... jeżeli chodzi o zużycie oleju to musiałem robić dolewki około 1 litr na rok (czyli na ~15tyś km) co chyba nie jest niczym nadzwyczajnym... w sumie bardzo dobrze oceniam to auto, do codziennego użytku rodzinnego i tyrania po mieście idealne ;) nie należy się go bać, części są łatwo dostępne, tanie, cała gama zamienników i używanych do wyboru... ale skończyło się miejsce na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym i żona marudzi że chce nowsze auto więc chyba go sprzedam... z bólem serca i strachem przed nowszymi samochodami-wydmuszkami z cyklu bez komputera nie pochodź i szwankującą elektroniką...
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.6 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
101,00 zł
10,3
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Kombi