Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Kombi

Użytkownik., 12 lat temu
Silnik 1.9 TDI 130KM 96kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W - jak wszystko.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Mikrowłączniki i czujniki.
4,0
Całokształt
Praktyczny, ładny, wygodny, ekonomiczny i pakowny samochód rodzinny.Jeżdżę nim już 4 lata, zatem mogę polecić go tym, którzy decydują się na kombi. Auto jest ocynkowane, niezawodne i bardo wygodne. Bezpieczeństwo gwarantuje wielkość samochodu (siedzimy 1,5m od zderzaka), systemy ABS, ASR, ESP i poduchy pow. Przed zakupem samochód koniecznie stawiamy na ścieżkę i to w VW(150-200zł)wraz z weryfikacją książki obsługowej i VAG(komuterowe spr. błędów i awarii). W razie wątpliwości proszę odwiedzać Forum VW Passat, gdzie opisano chyba z 200% usterek i sposobów/kosztów radzenia sobie z nimi. Nikt nie lubi passaciarzy na drodze ale wierzcie mi, bierze się to wyłącznie z zawiści i zazdrości. Taki to już jest Polski naród. Samochód jest wart tego, żeby go posiadać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik o bardzo niskiej kulturze pracy, nie bez kozery nazywany traktorem. Jest to bardzo wydajna jednostka o dużym momencie obrotowym, bardzo gwałtownie zreszta rozwijanym, bo po przekroczeniu 1900obr/min wciska w fotel. Generalnie porównując go do silników typu 2.0d od bmw czy Toyot silnik przepada. Ale odznacza się w miarę niskim zużyciem paliwa i awaryjnością na poziomie tej lepszej konkurencji.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam większych zastrzeżeń ale mam dwie uwagi: na zimno ciężko włożyć dwójkę i nie da się bez wycia ruszyć z dwójki bo gaśnie niemal od razu, pomimo że skrzynia jest 6tka.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest znakomity i nie ma znaczenia czy jedziemy solo czy w pięć osób. Przy dużych prędkościach nieznacznie buja nim jak żaglówką ale to jest cena komfortu i długich skoków sprężyn. Odpukać na razie bez awaryjny.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w sali lustrzanej.Ogromne lusterka od B6 ułatwiają parkowanie. Generalnie kombi jeździ się lepiej niż sedanem.
5,0
Ergonomia
To jest samochód niemiecki. On nie wyglada ładnie w środku, tutaj wszystko podporządkowane jest pod kierowcę. Wszystko włączamy na tzw. czuja nawet tuż po zakupie samochodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam porównanie do paru innych marek, w zasadzie tylko Ford dzielnie by się obronił reszta toyot, fiatów, dełu i peugeotów ginie w takim porównaniu od razu. Wentylacja doskonała, gdy zaparują szyby włączamy klimę \"z przednią szyba\" i po pół minuty wszystko widać. Wnętrze nagrzewa się momentalnie nawet na zimnio. B/u!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czego można wymagać od tego kombi. Miejsca mnóstwo. Wygoda przednich foteli na medal. Bagażnik jak w tirze..... i nie parują boczne szyby z tyłu....
4,0
Wyciszenie
Na zimno od razu wiadomo że to traktor, warkot, szarpanie - w zimie nie trzeba go odśnieżać, sam się otrzepie.... Ale po rozgrzaniu silnika w trasie słychać tylko szum. Do podróżowania na długich trasach ocena 5!.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szału nie będzie: to duży, drogi w zakupie i utrzymaniu wóz, który ma swoje humory. Cena przeglądu ze wszystkimi filtrami (co rok!!!)i olejem to wydatek 400-500zł. Naprawy są jeszcze droższe. Ale który się nie psuje..... Zużycie paliwa: trasa-do 5.5l, miasto 5.8-7.5l/100. Nie wierzcie w bajki typu 4,2 na setkę. Ostatnie tankowanie: jazda po mieście: 40l/555km. Tyle mi pali po Nowym Sączu. Na pełnym baku w trasie robię spokojnie 1000km, po mieście od 760-860km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dobry samochód w RFN kosztuje do 10tys drożej niż u handlarza w PL, ale to 10tys zaoszczędzimy już pierwszego roku eksploatacji. Kto walczył, ten wie o czym piszę. Auto wymaga sporej kultury technicznej i wiedzy żeby długo i sprawnie nam służyło. To dobry samochód. Uważam że w swojej klasie lepsze jest tylko A6 avant z 1.9tdi, reszta to ........!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem 3latka z 123tys. km. Miał wymieniony w VW rozrząd, paski, hamulce, opony, płyny. Do tej pory wymieniono: wentylator klimy, czujnik temp2, manszetę, sprzęgło alternatora, wycieraczki, żarówki (nie polecam Philipsów-szajs ale Osram są niezawodne). Teraz do wymiany kwalifikuje się siłownik CZ drzwi tylnych. Ogólnie duperele się żadko psują chociaż są uciążloiwe i nie tanie w naprawach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać nie było poważnych awarii, ale: paliwo tylko Shell Vpower, olej Mobil1 z 505.01 do PD wymieniany co rok wraz ze wszystkimi filtrami, wymieniony płyn do hamulców (co 60tys lub 2 lata). Do paliwa dolewam dodatek na bazie czystej nafty do smarowania PD. Ponadto stosuję się do przykazań dot. TDI. Po uruchomieniu motoru-zapinam pasy i czekam aż olej dopłynie do głowicy i turbiny i dopiero jazda, do 90st.C jadę do 2,500obr, po zakończonej dłuższej jeździe silnik zostawiam na min 1 min żeby głowica i turbo ochłonęły trochę i jak na razie wszystko lata.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218

Volkswagen Passat B5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Passat B5 Kombi