Szukaj

Informacje o Opel Astra J

Lata produkcji: 2009 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2009-2015 czwarta generacja Opla Astry powstała na platformie podłogowej GM Delta II, podobnie jak m.in. Chevrolet Cruze. Stylistycznie natomiast Opel Astra J nawiązywał do modelu Insignia. Samochód został zaprojektowany przez Marka Adamsa. Ze względu na ryzyko omyłkowego wzięcia litery „I” za cyfrę „1”, Opel pominął tę literę w swoim nazewnictwie i w ten sposób czwarta generacja Astry stała się Astrą J. Model zajął trzecie miejsce w plebiscycie European Car of the Year w roku 2010. Samochód przeszedł facelifting w roku 2012. Oferowany był również w wariancie kombi, o nazwie Sports Tourer, a także jako sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Oceny Opel Astra J

Liczba ocen: 359
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Faja
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Opel Astra J
Jakiś wariat napisał w ocenach tego auta, że wszystko psuje się w nim od zaworu SCV na pompie paliwa, począwszy od dwumasy, a skończywszy na wtryskach. Większych bzdur tu nie słyszałem. Zawór SCV wymienić sobie można samemu, a dawka paliwa sama po kilkuset kilometrach się ustawia. Zawór kosztuje 200 zł. A od tego falowania obrotów nie popsuła się żadna inna część w oplu. Zresztą astra z silnikiem 1.7 cdti to dobry, pancerny wóz. Polecam chcącym go kupić. Jak nie zależy ci na jakiś fajerwerkach, a chcesz mieć solidne auto, które nawet po 300000 km wygląda w środku jaj nowe to polecam wam astre IV.
4,7
~Firma
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Opel Astra J
Posiadałem w firmie 3 ople kombi z silnikiem 1.7 dizla. Stwierdzam po pięciu latach ich użytkowania, że to kawał dobrej maszyny. Są to proste auta, nie psujące się. Jeździłem passatem b7 i mam porównanie. Na opla każdy pluje a VW wychwala. A astra to dobry robotnik, zawsze cie dowiezie do celu. Passat niestety nie. Nasze firmowe astry serwisowaliśmy co 15 tyś km. Trzeba dbać o swój park maszynowy bo on zarabia na firmę. Bez tego trzebaby było łożyć na naprawy. A tak, ople jeździły u nas 5 lat i poszły na wymianę na modele poliftowe q kombi ale już z silnikiem 1.6 dizel od fiata. Zobaczymy co z tego wyniknie.
5,0
~Kura
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Opel Astra J
Dobre i pakowne wozidło. Bez fajerwerków, ale wygląda ładnie i linia jego się nie starzeje. Silnik 1.7 CDTI to jak ktos tu pisał, stara jednostka, ale jara. Prosta konstrukcja gwarantuj bezproblemową eksploatację. Pali niewiele, pięć osób się mieści, a cztery jadą w luksusie. W trasy idealny. Dużo wchodzi do bagażnika, tzn wózek i kupe innych szpargałów. Byliśmy z całą rodziną tym autem w Holandii i powiem zaskoczył nas miło. Plecy nikogo nie bolały po jeździe. Pali niedużo. Tak 5 - 6 litrów ON. Naprawiać nie ma co. A słynny zawór SCV sam wymieniłem w garażu w 20 minut. I obroty nie falują już.

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 26
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
Odchodzi lakier bezbarwny.
  • Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2019
  • części blacharskie
  • 35 tys. km
Odchodzi małymi płatami bezbarwny lakier na 1,5 rocznym samochodzie. Astra kupiona w ostatnim dniu października 2017 r. kolor brązowy. Pojawiają się najpierw małe białe kropeczki później coraz większe jedna koło drugiej na wszystkich elementach metalowych samochodu. Opel w odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne za zaistniałą sytuację obwinia Klienta i ptasie odchody. Ludzie prawie nowy samochód oraz cztery znalezione (kontakt przez internet) samochody z tego samego okresu i ten sam kolor lakieru te same wady a Opel twierdzi że to ptasie odchody. Czy to nie jest dziwne?
Oczekuje na rozwiązanie
Luz pedału sprzęgła w poziomie
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • wnętrze
  • 13 tys. km
Występowanie usterki:
Witam, W mojej astrze J z ubiegłego roku występuje następujący problem. Pedał sprzęgła po dociśnięciu ma dość duży luz w poziomie.Usterka pojawiła się po ok 5.tys.km.Jako ,że auto było na gwarancji oddałem auto na serwis. Wymieniono cały zestaw pedałów. Po ok. 3 tygodniach pedał sprzęgła ponownie zaczyna mieć luz w poziomie. Miał ktoś podobnie. Czytałem ,że z tego powodu już była w 2015 organizowana akcja serwisowa. Jest tam podobno plastykowa tuleja ,która się wyrabia. Pytanie czemu tak szybko. Z góry dzięki za pomoc.
3 komentarze
Opel Astra J