Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot 3008

Kompaktowy crossover klasyfikowany w klasie SUV-ów (segment I) produkowany od 2009 roku. Model posiada również sporo cech auta typu MPV, zaś zbudowano go na bazie Peugeota 308, należącego do segmentu C. W ofercie Peugeota 3008 zajął miejsce właśnie między 308, tyle że w wersji kombi (308 SW) i terenowym 4007. Pierwowzorem 3008 był prototyp o nazwie Prologue zaprezentowany rok przed jego premierą w Paryżu. Oba auta wizualnie niewiele się od siebie różnią. Siedmiomiejscową wersją 3008 jest model 5008.

Peugeot 3008 Crossover 2.0 HDI 150KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Peugeot 3008 Crossover 2.0 HDI 150KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Peugeot 3008 Crossover 2.0 HDI 150KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Peugeot 3008 Crossover 2.0 HDI 150KM - galeria redakcyjna - prawy przedni reflektor - włączony
Peugeot 3008 Crossover 2.0 HDI 150KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Peugeot 3008 Crossover 2.0 HDI 150KM - galeria redakcyjna - bagażnik
Peugeot 3008 Crossover 2.0 HDI 150KM - galeria redakcyjna - bagażnik, akcesoria

(Nie)atrakcyjność wizualna 3008 skłania do długich rozmów. Poza wszelką dyskusją jest za to jego oryginalność. Niepowtarzalność stylistyczna bierze się przede wszystkim z faktu, że nadwozie łączy w sobie cechy aut z różnych klas. Wymiarami przypomina standardowe auto kompaktowe, jednobryłową sylwetką nawiązuje do minivanów, a wyrazistymi detalami („nadmuchanymi” nadkolami, pseudo-osłonami podwozia i wielkim, agresywnym grillem) przywołuje na myśl lekkie SUV-y. Dzięki temu połączeniu samochód trudno pomylić z jakimkolwiek innym.

Widoczne z zewnątrz nawiązania do SUV-ów i minivanów łatwo dostrzec także we wnętrzu. Z samochodów gatunku Sport Utility Vehicle mamy tutaj wysoką pozycję siedzącą (w obu rzędach), która pozwala patrzeć na innych użytkowników z góry. Cech typowych dla minivanów jest już znacznie więcej – znajdziemy tu zarówno przestronną kabinę pasażerską i pojemny bagażnik, jak też multum rozwiązań podnoszących funkcjonalność. Te ostatnie ujawniają się szczególnie, gdy postanowimy skorzystać z pełni możliwości ładunkowych pojazdu – pokrywa bagażnika została podzielona na dwie części, w bagażniku umieszczono praktyczną przegrodę, do perfekcji dopracowano system składania tylnych siedzeń, a do tego dołożono możliwość opuszczenia oparcia w fotelu pasażera.

Obszerność i funkcjonalność to jednak niejedyne atuty wnętrza. Podróżni mają do dyspozycji wygodne, odpowiednio wyprofilowane siedzenia, a sam kierowca może cieszyć się z dopracowanego „centrum dowodzenia”. Kokpit otaczający prowadzącego ma bardzo awangardowy design (uwagę zwracają zwłaszcza przełączniki na konsoli środkowej niczym z Lamborghini), a mimo to okazuje się łatwy w obsłudze. Nie bez znaczenia jest też wysoka przejrzystość wskaźników oraz wysoka jakość materiałów wykończeniowych.

Z idealnym wręcz wnętrzem idzie w parze dobrze zestrojone podwozie. Co prawda samochód lubi się nieco przechylić na zakręcie, jednak jego zachowanie trzeba uznać za przewidywalne, a skuteczność pochłaniania dziur ocenić wysoko. Choć auto udaje nieco terenówkę, nie znajdziemy w nim napędu na cztery koła. Zamiast niego w opcji oferowany jest system Grip Control, który dostosowuje ustawienia podzespołów auta do aktualnych warunków panujących na drodze. Trzeba przyznać, że robi to całkiem skutecznie.

Jak na swój wszechstronny charakter, 3008 nie kosztuje zbyt dużo. Standard wyposażenia nie jest specjalnie wysoki, ale w praktyce pakiet poduszek powietrznych, ASR, ESP, klimatyzacja manualna czy radio z MP3 powinny wystarczyć. Cieszy długa lista dodatków, na której oprócz wspomnianego układu Grip Control znajdziemy m.in. panoramiczny dach, rozbudowany system multimedialny oraz podgrzewanie przednich siedzeń.

Komentarze redakcji

Powagosław: Dodatkowe zero w nazwie oznacza więcej przestrzeni i większy nacisk na praktyczne zastosowania auta terenowo-kompaktowo-rodzinnego. Dodatkowe zero uczyniło również z dość zgrabnej „308-ki” przyciężkawy pojazd pozbawiony werwy.
Luzacjusz: Pod tym całym żelastwem kryje się naprawdę ładne wnętrze. To dobra wiadomość. Zła jest taka, że ładne wnętrze zostało otoczone brzydkim zewnętrzem. Nie czarujmy się, 3008 to błyszczący paskudek podobny do dużej świnki morskiej. Może w roku 3008 kanony piękna będą zupełnie inne.

Wersje nadwozia Peugeot 3008

Silniki Peugeot 3008

Lista silników:
1.6 THP (163KM), 1.6 VTi (120KM), 1.6 VTI (120KM), 1.6 (120KM), 1.6 (156KM), 2.0 HDi HYbrid4 (163KM), 2.0 Hybrid4 (200KM), 1.6 e-HDi FAP (115KM), 1.6 HDI (110KM), 1.6 HDi (115KM), 2.0 HDi (150KM), 2.0 HDI (163KM), 2.0 HDi (163KM), 2.0 HDI (150KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Dla miłośników motorów benzynowych znajdą się dwie jednostki – zwykła i niezwykła. Ta pierwsza to pospolity motor 1.6l o mocy 120KM. Jeździ tak sobie, brzmi tak sobie i pali też tak sobie. Idealny dla niewymagających, ale i nierozrzutnych – jest najtańszy. Z kolei jeśli macie na zbyciu sporą gotówkę, aż boję się powiedzieć jaką, to warto pomyśleć nad nowym 1.6l z doładowaniem – 150KM. Lubi się wkręcać na obroty, pali niewiele więcej od wersji 120KM i naprawdę można go pokochać. Diesle oczywiście też się znajdą. 1.6l 110KM pominę – zwykły, słaby, nudny i niedrogi. Przynajmniej jak na diesla. Znacznie ciekawszy jest 2.0HDI 150 lub 163KM, ale – ten już nie jest niedrogi i sprawia wrażenie, że mimo wszystko mógłby być nieco dynamiczniejszy. Choć i tak z autem dogaduje się nieźle.

Publikacje o Peugeot 3008

Peugeot 3008 - bez udawania
 
Nasz test Peugeot 3008 2.0 HDi, 150 KM

Powodów do kupna auta może być wiele. Długa droga do pracy, chęć podniesienia statusu społecznego, powiększająca się rodzina czy też zwyczajna miłość do motoryzacji. Wymieniać można by w nieskończoność. Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem Peugeot 3008, to przez chwilę zastanowiło mnie, jaki powód mogą...

Ekologiczne uzupełnienie oferty - Peugeot 3008 HYbrid4
 
Nasz test

Peugeot 3008 stanowi pomost między kompaktowymi kombi i crossoverami. W przeciwieństwie do miejskich terenówek, nawet za dopłatą, nie mógł zostać wyposażony w napęd na cztery koła. Sytuacja uległa jednak zmianie. W salonach Peugeota pojawił się model 3008 HYbrid4.

Francuska krzyżówka - Peugeot 3008
 
Nasz test

Pozycjonowany przez producenta jako crossover Peugeot 3008 pojawił się na rynku w 2009 roku. Wyglądem przypomina nadmuchanego kompakta, ma niewiele większy prześwit i najbardziej komponuje się z rodzinnymi minivanami. Model balansuje na granicy i trudno go wpisać w jeden z istniejących segmentów.

Hybryda z turbo dieslem

Hybrydowe napędy pojawiają się na rynku coraz śmielej i w coraz rozsądniejszych cenach. Dotąd były to jednak systemy oparte o silniki benzynowe. Turbodiesle są od benzyniaków znacznie bardziej oszczędne, co pewnie dałoby hybrydzie znacznie bardziej ekonomiczną eksploatację, ale w porównaniu z jednostkami...

Późny debiut

Peugeot uzupełnia gamę swoich aut o model, jaki od dawna oferuje nie tylko konkurencja, ale i siostrzany Citroen – kompaktowego vana. Zgrabnej karoserii bliżej do kombi niż pękatego familijnego transportera, ale elegancka stylizacja kryje wielką funkcjonalność.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot 3008

Peugeot 3008 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Peugeot 3008autoWcentrum - społeczność Peugeot 3008

najwyższe oktanyAuta - Peugeot 3008

Peugeot 3008 56,25

Peugeot 3008 Premium+ 32,21

Peugeot 3008 Peugeot 3008 32,63

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot 3008

KUMSON 79,43

lukcza 30,07

slavo1 86,45

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Peugeot 3008

od 69 900 zł do 108 600

Dostępne silniki

Benzyna (120 - 156 KM): 1.6 THP, 1.6 VTi

 

Diesel (115 - 163 KM): 1.6 HDi, 2.0 HDi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Peugeot 3008
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 3008

Peugeot 3008 1.6 VTi 120KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

69 900

Zobacz ofertę Peugeot 3008 1.6 VTi 120KM - 5 drzwiowy minivan
 

Peugeot 3008 najczęściej porównywane z:

Kia Sportage
2.0 GDI (166 KM)
Ford Kuga
2.0 TDCi (180 KM)
Mitsubishi ASX
1.6 (117 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Kuga Kuga Titanium Edition 2.0 TDCi 140KM 4WD 2014MY Ford Kuga Kuga Titanium Edition 2.0 TDCi 140KM 4WD 2014MY
Rocznik: 2014. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 141 050 zł 124 950 zł
Zyskujesz: 16 100 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Qashqai N-TEC 1.6 DIG-T 164KM SUNROOF & ROOFRAILS Nissan Qashqai N-TEC 1.6 DIG-T 164KM SUNROOF & ROOFRAILS
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 121KM .
Cena: 105 800 zł 102 800 zł
Zyskujesz: 3 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Peugeot 3008

Peugeot 3008
1.6 diesel 112 KM
147 222 km, 2010
49 990 PLN
Peugeot 3008
1.6 diesel 112 KM
23 374 km, 2012
71 200 PLN
Peugeot 3008
2.0 diesel 150 KM
2010
44 900 PLN
Peugeot 3008
1.6 benzyna 156 KM
22 900 km, 2010
53 900 PLN

Ocena auta Peugeot 3008

Galerie Peugeot 3008

Peugeot 3008 HYbrid4 (2013) Peugeot 3008 Peugeot 3008 HYbrid4 Facelifting (2014) Peugeot 3008 Facelifting (2014) Peugeot 3008 2.0 HDI 150KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Peugeot

Opinie o instalacji LPG

Peugeot 3008

  • 1.
  • 4,00 Peugeot 3008 1.6 (156KM) 2009r.
    dodał: Adizim, 04.04.2011

    Jestem zadowolony z założenia gazu do mojego lwa , auto na benzynie paliło nawet 15l na 100km więc sporo , instalacja kosztowała mnie 2600zł i mam ją już 6 miesięcy i nic przy niej nie robiłem ale niedługo musze zmienić filtry oraz świece i przewody WN ale to norma , polecam tego peugeota do gazu każdemu.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 3008

Peugeot 3008

13 komentarzy

13 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Zwykła/niezwykła RS 220~Zwykła/niezwykła RS 220

Do ~bonga bonga: Hm...potężny ten twój wywód. Ciekawe dlaczego...?
))To tylko samochód! I to bardzo zwykły samochód...A emocje? Jakie emocje? To nie Ferrari, 8C, Charger, M5 etc. Ad rem: autka te, choć opatrzone istotnie - oryginalnym designem...okropnie tracą na wartości (!) i często (nie zawsze!) cierpią na tzw. ekscentryczne awarie. Zupełnie niezależnie od wszelkiego tzw. poglądu, oglądu, propagandy, czy też nadmiernego uzasadniania wyboru...

~Adam~Adam

Mam "francuza" Peugeota 206 SW, Chciałem kupić 5008 ale wybrałem 3008 1,6 HDi. Te samochody są wygodne i ładne.

~eeee~eeee

Do ~Ravello: masz talent. W trzech zdaniach postawiłeś tezę, udowodniłeś ją i ją zaprzeczyłeś. Sam sobie....

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 462
Przejechany dystans
13 292 134 km
Zatankowanego paliwa
799 739 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 586
Wydanych pieniędzy
1 212 700 zł
Średnie wydatki na auto
1 286 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 668
Wydanych pieniędzy
1 269 986 zł
Średnie wydatki na auto
1 347 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (943)

Testy zderzeniowe Peugeot 3008

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot 3008 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot 3008 1.6HDi, LHD
2009

Peugeot 3008
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot 3008

Na podstawie 54 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kawu, dodano: 29.08.2011 14:06

U mojego spalanie w cyklu mieszanym niewiele ponad 5l (1,6 HDI 110 KM). Wskazanie z komputera i własne wyliczenia takie same. Jestem mile zaskoczona, chociaż to już kolejny samochód tej marki i tak samo ekonomiczny.

pełny raport Peugeot Crossover 1.6 HDI

autor: nowy fan francu, dodano: 28.12.2013 23:19

jak na razie 3/4 trasa przeważnie w zakresie 80-130 km/h - i średnia z kompa 5,8 L. Przy tej masie i wysokości - super.

pełny raport Peugeot Crossover 1.6 HDi FAP

autor: mk, dodano: 02.02.2014 15:06

spalanie po przejechaniu 3,5tys km, zima daje się we znaki najwyższe spalanie w samym mieście zimą przy mrozie ok -15 12l/100. Przy spokojnej jeździe w trasie średnie spalanie można uzyskać ok 7l, ale z takim silnikiem aż miło się wciska prawy pedał i spalanie odchodzi na boczny tor :)

pełny raport Peugeot Crossover 1.6 THP

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Peugeot 3008

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 3008

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot 3008

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Peugeot 3008, oglądali także