Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Nasze testy

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot 3008

Lata produkcji: 2009 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy crossover klasyfikowany w klasie SUV-ów (segment I) produkowany od 2009 roku. Model posiada również sporo cech auta typu MPV, zaś zbudowano go na bazie Peugeota 308, należącego do segmentu C. W ofercie Peugeota 3008 zajął miejsce właśnie między 308, tyle że w wersji kombi (308 SW) i terenowym 4007. Pierwowzorem 3008 był prototyp o nazwie Prologue zaprezentowany rok przed jego premierą w Paryżu. Oba auta wizualnie niewiele się od siebie różnią. Siedmiomiejscową wersją 3008 jest model 5008.

Komentarze redakcji

Powagosław: Dodatkowe zero w nazwie oznacza więcej przestrzeni i większy nacisk na praktyczne zastosowania auta terenowo-kompaktowo-rodzinnego. Dodatkowe zero uczyniło również z dość zgrabnej „308-ki” przyciężkawy pojazd pozbawiony werwy.
Luzacjusz: Pod tym całym żelastwem kryje się naprawdę ładne wnętrze. To dobra wiadomość. Zła jest taka, że ładne wnętrze zostało otoczone brzydkim zewnętrzem. Nie czarujmy się, 3008 to błyszczący paskudek podobny do dużej świnki morskiej. Może w roku 3008 kanony piękna będą zupełnie inne.

(Nie)atrakcyjność wizualna 3008 skłania do długich rozmów. Poza wszelką dyskusją jest za to jego oryginalność. Niepowtarzalność stylistyczna bierze się przede wszystkim z faktu, że nadwozie łączy w sobie cechy aut z różnych klas. Wymiarami przypomina standardowe auto kompaktowe, jednobryłową sylwetką nawiązuje do minivanów, a wyrazistymi detalami („nadmuchanymi” nadkolami, pseudo-osłonami podwozia i wielkim, agresywnym grillem) przywołuje na myśl lekkie SUV-y. Dzięki temu połączeniu samochód trudno pomylić z jakimkolwiek innym.

Widoczne z zewnątrz nawiązania do SUV-ów i minivanów łatwo dostrzec także we wnętrzu. Z samochodów gatunku Sport Utility Vehicle mamy tutaj wysoką pozycję siedzącą (w obu rzędach), która pozwala patrzeć na innych użytkowników z góry. Cech typowych dla minivanów jest już znacznie więcej – znajdziemy tu zarówno przestronną kabinę pasażerską i pojemny bagażnik, jak też multum rozwiązań podnoszących funkcjonalność. Te ostatnie ujawniają się szczególnie, gdy postanowimy skorzystać z pełni możliwości ładunkowych pojazdu – pokrywa bagażnika została podzielona na dwie części, w bagażniku umieszczono praktyczną przegrodę, do perfekcji dopracowano system składania tylnych siedzeń, a do tego dołożono możliwość opuszczenia oparcia w fotelu pasażera.

Obszerność i funkcjonalność to jednak niejedyne atuty wnętrza. Podróżni mają do dyspozycji wygodne, odpowiednio wyprofilowane siedzenia, a sam kierowca może cieszyć się z dopracowanego „centrum dowodzenia”. Kokpit otaczający prowadzącego ma bardzo awangardowy design (uwagę zwracają zwłaszcza przełączniki na konsoli środkowej niczym z Lamborghini), a mimo to okazuje się łatwy w obsłudze. Nie bez znaczenia jest też wysoka przejrzystość wskaźników oraz wysoka jakość materiałów wykończeniowych.

Z idealnym wręcz wnętrzem idzie w parze dobrze zestrojone podwozie. Co prawda samochód lubi się nieco przechylić na zakręcie, jednak jego zachowanie trzeba uznać za przewidywalne, a skuteczność pochłaniania dziur ocenić wysoko. Choć auto udaje nieco terenówkę, nie znajdziemy w nim napędu na cztery koła. Zamiast niego w opcji oferowany jest system Grip Control, który dostosowuje ustawienia podzespołów auta do aktualnych warunków panujących na drodze. Trzeba przyznać, że robi to całkiem skutecznie.

Jak na swój wszechstronny charakter, 3008 nie kosztuje zbyt dużo. Standard wyposażenia nie jest specjalnie wysoki, ale w praktyce pakiet poduszek powietrznych, ASR, ESP, klimatyzacja manualna czy radio z MP3 powinny wystarczyć. Cieszy długa lista dodatków, na której oprócz wspomnianego układu Grip Control znajdziemy m.in. panoramiczny dach, rozbudowany system multimedialny oraz podgrzewanie przednich siedzeń.

Dane techniczne Peugeot 3008

Silniki

Moc silników 110-200 KM

Poj. silników 1 199-1 997 cm3

Prędkość maks. 181-202 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,5-12,6 s

zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot 3008

Średnia ocena modelu

na podstawie 47 opinii

4.27

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (88%)
NIE (12%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot 3008

To nie jest samozachwyt ze moje oceny sa tak wysokie (obym sie nie mylił co do przyszłosci)bo mam duze doswiadczenie ... więcejz róznymi samochodami ( w tym słuzbowe) od fiacika zaczynając na duzych SUVach kończąc. ukryj
dodano 29.03.2010 przez
Jakby nie silnik dałbym ocenę: DOBRZE. Natomiast jeśli klient kupuje nowe auto, to nawet przez myśl mu nie przejdzie, że ... więcejsilnik rozsypie się po 100 tyś km. Peugeot udaje, że pierwszy raz taka sytuacja się zdarzyła, a w opinii ludzi, którzy znają te silniki, jest to dość często występujący problem. Auto bardzo przyzwoite, wygodne, przyciągające uwagę, ale mój egzemplarz to porażka. Szkoda, że na taki trafiłem, ponieważ NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIE PEUGEOTA, choć bardzo mi się podobają. ukryj
dodano 29.11.2011 przez
Nie wiem jak to jest, ale mimo, iż większość ocen to "dobry", całokształt oceniam na doskonały. Może dlatego, że nie ... więcejma w nim niczego, co by choć pod jednym względem kompromitowało. Auto dla hedonisty:) Jest tak przyjemne, tak fajnie skoncentrowane na kierowcę, tak ciche i płynne, że żal wysiadać. Bardzo dobra nawigacja, bardzo precyzyjna. Telefon także super. Skórzana tapicerka, skrętne biksenony, head up display, piękny panoramiczny dach, czarny perłowy lakier... auto jest poprostu wspaniałe. Po czesko niemieckiej siermiężności jestem nim poprostu zachwycony. ukryj
dodano 29.04.2011 przez
To piekne, oryginalnie wygladajace, komfortowe i dajace wiele radosci auto. wahalem sie pomiedzy nissanem quashqai'em a peugeotem 3008 i po ... więcejwejsciu do peugeota wiedzialem, ze to bedzie moj samochod. jakosc materialow, projekt wnetrza, praca silnika, jakosc naglosnienia audio- wszystko jakby z klasy wyższej. System wspomagania hamowania : rewelacyjny pomysl, koniec z zaciaganiem recznego na podjazdach! ukryj
dodano 21.05.2010 przez
Zobacz oceny Peugeot 3008 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot 3008

Pb
7,30 - 9,27
Na podstawie 22 raportów spalania
ON
5,27 - 10,67
Na podstawie 41 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot 3008

Bajki w innych opiniach! Jestem rozczarowana spalaniem. Po 10 tys km pali bardzo dużo w mieście 10 litrów poza 8 ... więcejto rekord. Dobrze że to auto firmowe. HDi kojarzyło mi się z oszczędnością, ale tak nie jest! Za duże spalanie było przeze mnie zgłaszane w serwisie, gdzie mnie wyśmiano! W nie autoryzowanym serwisie po podłączeniu do komputera okazało się że silnik nie był ustawiony odpowiednio... Teraz spalanie jest tylko o 1,5 litra mniejsze w mieście, ale to i tak dużo! ukryj
dodano 30.07.2010 przez
Jestem bardzo mile zaskoczony apetytem tego auta. Trochę sie obawiałem ze przy pojemnosci 1,6 samochód bedzie za "słaby".I na szczescie ... więcejsie pomyliłem. Do tej pory (ponad 6000 km przejechane) komputer pokazuje średnie spalanie 5,8l/100h, według moich wyliczeń moze to byc nieco wyzej około 6,0. Nawet niech to będzie 6,5 podczas rekordowej zimy >> bajeczka >> co to bedzie gdy przyjdzie ciepełko, na pewno 1-1,5 litra mniej. Mniam,mniam :) ukryj
dodano 29.03.2010 przez
Nawet przy bardzo dynamicznej jeździe, w tym w znacznej części po autostradzie auto spalało do 7 l/ 100 km. Biorąc ... więcejpod uwagę wielkość auta (wysokość, zwiększony prześwit, masa) oraz moc silnika jest to bardzo dobry rezultat. Sądzę, że przy bardzo oszczędnej jeździe możliwe jest osiągnięcie spalania w granicach 6 l/ 100 km, a nawet niższej wartości. ukryj
dodano 25.07.2010 przez
7.9 l/ 100 km to moja średnia z 1200 km w czym były dwie trasy po 300 km, nie mam ... więcejciężkiej nogi i prawie zawsze jeżdżę administracyjną. Z kolei żonie udało się na trasie zejść do 6.4 l, ale ona nawet na ekspresówce jedzie maks. 110 km/h. Jeśli zaś idzie o miasto to niestety przy niedługich odcinkach komputer lubi się zawiesić na wyniku powyżej 10l. ukryj
dodano 30.04.2015 przez
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Na razie z dwóch zbiorników paliwa komputer i przebieg daje ok 7,5 l/100km. 70% miasto, 30% tzw. ... więcejtrasa. Na tempomacie 90km/h - 5,5-6 l/100km. Zaznaczam, że autem jeżdźę spokojnie, lecz to Warszawa, więc korki. Przy nieprzyzwoitym traktowaniu - 10-12 będzie normą. Silnik 1,6 turbobenzynowy 156KM manual. ukryj
dodano 29.04.2011 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot 3008 Dodaj raport spalania

Publikacje o Peugeot 3008

Nowe Peugeot 3008

nowe Peugeot 3008
Peugeot 3008
ceny od 74 900 zł do 104 600

Peugeot 3008 Crossover Facelifting 1.2 PureTech 130KM od 2015

w pakiecie ACCESS

w cenie katalogowej brutto

74 900 zł

Wyposażenie standardowe
Klimatyzacja manualna jednostrefowa + filtr przeciwpyłkowy
Kierownica 3-ramienna skórzana
Przedni zderzak z wlotami powietrza wykończonymi na czarno
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 6 oferty Peugeot 3008

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot 3008

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

157

Przejechany dystans

34 697 zł

Zatankowanego paliwa

6 892 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

9

Wydanych pieniędzy

2 771 zł

Średnie wydatki na auto

231 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

52

Wydanych pieniędzy

20 582 zł

Średnie wydatki na auto

1 715 zł

ZOBACZ 12 dzienników kosztów Peugeot 3008 Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Peugeot 3008

Liczba wpisów: 1
Jestem zadowolony z założenia gazu do mojego lwa , auto na benzynie paliło nawet 15l na 100km więc sporo , ... więcejinstalacja kosztowała mnie 2600zł i mam ją już 6 miesięcy i nic przy niej nie robiłem ale niedługo musze zmienić filtry oraz świece i przewody WN ale to norma , polecam tego peugeota do gazu każdemu. ukryj
dodano 04.04.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 3008

Skarbnica wiedzy o Peugeot 3008

Ciekawostki
dodano 29.09.2012 przez
Tę nagrodę otrzymał model Peugeot 3008 HYbrid4. Technologia HYbrid4, jako pierwsza na świecie łącząca silnik elektryczny z wysokoprężnym, została doceniona już w ubiegłym roku, otrzymując…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą