Szukaj

Informacje o Peugeot 3008

Lata produkcji: 2009 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Peugeot 3008 to produkowany od roku 2009 kompaktowy SUV (segment I), choć często też używa się względem niego określenia, że plasuje się między segmentami I oraz K, bowiem łączy właściwości crossovera oraz rodzinnego minivana. W katalogu francuskiej marki zajmował miejsce pomiędzy modelami 308 SW (kombi) oraz bardziej wtedy tradycyjnym crossoverem 4007. Razem z pojawieniem się drugiej generacji modelu, w roku 2017, Peugeot 3008 nie miał już powiązań z segmentem MPV i został klasycznym autem segmentu I. Powiązany był od początku z większym modelem 5008 (który był oferowany także w wariancie 7-osobowym). Peugeot 3008 został zwycięzcą plebiscytu European Car Of The Year 2017, a także zdobył tytuł Samochód Roku 2010 w Irlandii oraz Wielkiej Brytanii (według magazynu „What Car?”).
czytaj więcej
Powagosław

Klasa kompaktowych SUV-ów jest dziś obsadzona silniej niż kiedykolwiek wcześniej. Ale dziś żaden z nich nie wygląda dziś tak dobrze i tak świeżo jak nowy 3008. Z każdej strony (Ten bok! Ten tył!).

~Powagosław
Luzacjusz

Pewien chłopak z Londynu miał na studiach dylemat – zostać fizykiem, czy gitarzystą rockowym. Poprzedni Peugeot 3008 miał nie tyle dylemat, co kryzys tożsamości – chciał być SUV-em, ale udawał go jako minivan. Dziś 3008 wybrał bycie SUV-em i to dobry wybór. A chłopak? Nazywał się Brian May i został gitarzystą Queen. Aha, doktorat z fizyki zrobił na starość. Peugeot jeszcze ma czas.

~Luzacjusz

Peugeot 3008 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Peugeot 3008

Liczba ocen: 97
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Koszty utrzymania - Poważne usterki - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,9
~demo
Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Peugeot 3008 II
Mam go od roku i raczej mogę powiedzieć że jest wszystko OK. Nie wystąpiły do tej pory żadne usterki, jeździ się bardzo komfortowo, choć jednak przenosi chyba jednak trochę za mocno na nadwozie wszystkie nierówności i trochę za mocno jednak kolebie się nadwozie. Mimo tych niewielkich niedogodności jazda tym autem sprawia wrażenie bardzo pozytywne. Oczywiście nie jest to auto do piłowania i sportowej jazdy, bo też to nie ten segment. Ale przyspiesza dość dynamicznie co może dziwić patrząc na papierowe parametry. Niestety taka dynamiczna jazda zawsze będzie okupiona wysokim spalaniem zapewne powyżej 10 l. Przy moim stylu jazdy, raczej spokojnym po mieście pali poniżej 8 l , natomiast w trasie do 100 km/h pali 6,5 l. Jazda autostradowa 140 to spalanie 8,5.
5,0
~paweln79
Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Peugeot 3008 II
Auto w porównaniach i jazdach próbnych pokonało m.in. Hyundaia Tucsona, Kię Sportage, Mazdę CX-5. Za 100 tys (rabat 20 tys na firmę) przestronne wnętrze, dynamiczny i oszczędny silnik + navi, lakier perła z czarnym dachem, czujniki przód/tył+kamera, fotel AGR i inne bajery. Tucson - kiepskie materiały w środku i stylistyka sprzed 5-7 lat a silniki benzynowe to tragedia - 1.6 GDI to najbardziej mułowaty silnik ze wszystkich współczesnych SUVów a z kolei 1.6 T-GDI najbardziej paliwożerny. Sportage - materiały lepsze niż Tucson, ceny i podejście do klienta również ale te same kiepskie motory + żabio-pokemonowy przód. Mazda CX-5 2.0 165km jest również mułowata a przy tym sylwetka jakby przód i tył robili różni projektanci. No i to butne podejście w salonach: "My rabatów nie dajemy. Bo nie". Przez chwilę myślałem o Skodzie Karoq ale to auto jest po prostu dla mnie brzydkie, urodą niewiele przerasta poprzednika Yeti no i kojarzy się ze staruszkami. Na plus niezłe silniki 1.5 TSI i przestronne wnętrze. Kuga wygląda pudełkowato jak van a nie SUV + za ecoboosta. Tiguan i Ateca niezbyt urodziwe. Brałem jeszcze pod uwagę Jeepa Compassa ale zniechęciło mnie wnętrze i średniawe opinie na filmach YT. Qashqai jest po prostu za mały i w ostatniej generacji ma przód jak po wiejskim tuningu. Opel Grandland jakiś taki bez polotu, środek również nudnawy a przy tym wyraźnie cięższy przy tym samym silniku co Peugeot więc większe spalanie, gorsza dynamika itp.
4,9
~tborowsk
Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Peugeot 3008 II
Nigdy nie sądziłem, że kupię francuskie auto, jednak zdecydowałem się i chętnie obalam stereotyp, aby nie kupować auta na F. Samochód jest świetnie wykończony. W segmencie aut popularnych nie ma drugiego takiego samochodu. Obejrzałem chyba wszystkie w cenie do 130 tys. zł. Zatem wykończenie i praktyczność na wysokim poziomie. Jedynie przyczepiłbym się do sposobu wyłączania systemu auto start stop. Trzeba wchodzić w opcje i jest to uciążliwe. Bagażnik jest duży, podłoga jest regulowana w dwóch poziomach w standardzie. Duży plus za montowany w standardzie isofix na przednim siedzeniu oraz opcja złożenia na płasko przedniego siedzenia. Do przewiezienia dłuższych przedmiotów jak znalazł. Często te opcje są za dopłatą w innych markach. Mam wersję wyposażenia Allure+ z dodatkami z silnikiem 1.2 pure tech w automacie 6-stopniowym. Zapakowałem do auta praktycznie wszystko, co możliwe. Silnik jest w miarę dynamiczny, na pewno bez zacięcia sportowego, ale do komfortowego podróżowania i w miarę dynamicznego wyprzedzania w zupełności wystarczy. Automat zmienia biegi dość płynnie, chociaż czuć że nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa. Apetyt na paliwo umiarkowane, pali mi średnio 7,5-8 litrów na 100 km. Przejechałem już 14 000 kilometrów, wiec wynik jest według mnie miarodajny. Nie jestem piratem, ale jeżdżę dość dynamicznie, ale nie szybciej niż 140 km/h. Cykl mam typowo mieszany, mniej więcej po równo miasto i trasa. Generalnie mogę z czystym sumieniem polecić samochód. Trudno o podobny komfort i praktyczność oraz porównywalny wygląd w tym segmencie. Być może Rav4 z 2019 roku oferuje podobnie praktyczny i ładny samochód, ale jednak dużo droższy. Za swój egzemplarz zapłaciłem 124 tyś. zł i wziąłem praktycznie wszystko z opcji dodatkowych plus automatyczna skrzynia biegów. Nie znam marki która zaoferuje tak dużo w tej cenie. Nawet Skoda Karoq jest sporo droższa.

Raporty spalania Peugeot 3008

Liczba raportów: 133
Średnie spalanie dla Peugeot 3008
6,5 – 9,1
l/100 km
5,6 – 7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Crossover 1.6 THP 180KM 132kW
Peugeot 3008 II
Mam nowego od tygodnia czasu 1,6 benzyna, 180KM, przejechałem dopiero 544km i zatankowałem oczywiście do pełnego 44,4 litra benzyny 95, czyli wyszło 8.16 l/100km. Chociaż po przejechaniu 244km komputer pokazał 9,5 litra/100km, ale to chyba dlatego, że kilka osób sprawdzało, jak się nim jeździ i na sporcie. Na trasie, cały czas na klimie, 80 km w deszczu, szybkość różnie, jak droga pozwalała, do 140km/.h miejscami. Dodaje, że przy mocnym przyśpieszaniu komputer pokazywał i 24 l/100. Po przeliczeniu wyszło 8,16l/100, ale komputer pokazał 8,5 l/100km, na świecącej rezerwie przejechałem 30km i w czasie tankowania dolałem 44,4l benzyny, czyli w rezerwie zostało jeszcze 8,6 litra. Odbierając samochód z salonu zatankowałem 50,3 litra benzyny, a zbiornik zgodnie z instrukcją ma 53 litry. W/g mnie zbiornik paliwa powinien mieć przynajmniej 70 litrów. Wcześniej miałem Peugeota 308 z 2,6HDI 92KM i miał zbiornik 60 l. oleju napędowego i starczyło mi to na ok. 1000km połowa trasa i połowa miasto, a w trasie min. 1200-1350km w zależności, jak się jechało i nie martwiłem się o tankowanie. Nie było z tym silnikiem żadnej opinii postanowiłem, jak pierwszy ją napisać dla porównania.
6,0
Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Peugeot 3008 II
Auto ma 7tys. km przebiegu, nigdy nie zerowałem statystyk spalania i pokazuje 6,3l. Podział mniej więcej na 3 miasto/autostrada/drogi podmiejskie. Spalanie zależy tu dużo od prędkości. Przy jeździe do 80-100km w ok. 5,2l. W mieście korki sprawiają, że ok. 7,2l. Przy 150km/h ocieram się o 8l. To wszystko pod warunkiem, że nie przyspieszamy gwałtownie bo mimo, że mały silniczek to się da i wtedy bez problemu chwilowe spalanie dochodzi do kilkunastu a nawet 20 litrów. Poza tym niesamowicie komfortowo się jeździ. Fotele tak wygodne, że spokojnie można przejechać 300km i wychodzi się z auta normalnie bez przykurczów :-)
8,2
Crossover 1.6 THP 180KM 132kW
Peugeot 3008 II
Witam. Samochód jest u nas od połowy Marca,przebieg 32034km.Samochód zaskakuje nas bardzo pozytywnie,choć zaliczyliśmy już wizytę w serwisie (problem z sondą lambda). Spalanie w tym samochodzie potrafi być bardzo różne i potrafi zaskakiwać(trasa Warszawa-Kraków średnia prędkość 81km/h spalanie wyszło 8.0l/100km)
Peugeot 3008