Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio III Grandtour

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. W porównaniu do swoich poprzedników, sylwetka Clio III została gruntownie zmieniona, znacznie zwiększyły się też rozmiary nadwozia. Auto zostało zbudowane platformie podłogowej B stworzonej wspólnie przez Nissana i Renault, a dzielił ją m.in. z Renault Modus oraz Nissanami: Micrą i Note. W roku 2006 Clio III zostało nagrodzone tytułem „Samochodu Roku” stając się pierwszym w historii modelem, który otrzymał tę nagrodę dwukrotnie. W 2009 roku auto zostało poddane faceliftingowi. W Japonii oferowany pod nazwą Lutecia.

Renault Clio III Kombi - lewy bok
Renault Clio III Kombi - prawy bok
Renault Clio III Kombi - widok z przodu
Renault Clio III Kombi - widok z tyłu
Renault Clio III Kombi - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika
Renault Clio III Kombi - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika
Renault Clio III Kombi - bagażnik

Generacje Renault Clio

  • Clio III   2005 - teraz
    Renault Clio III
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio III

Silniki Renault Clio III Grandtour

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio 61,10

Renault Clio Żaba 68,56

Renault Clio Borsuczek 75,23

Renault Clio Clio XXL 72,84

Renault Clio plastik fantastyk 62,03

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

GYROS 92,20

099Konrad 34,46

marszand 63,95

Lenivietz 36,73

psz3mo 84,32

kratylos 82,06

17damian17 49,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

Cud malina 3 lata za nami i pierwszy przegląd na stacji diagnostycznej
Cud malina 3 lata za nami i pierwszy przegląd na stacji diagnostycznej tak tak dziś własnie dziś mija 3 rocznica zakupu mojego clio dokładnie 3 lata te...
new car
new car Jestem szczęśliwym ( mam nadzieję) posiadaczem nowego Clio 4. Wybrałem ten mo...
czas zmienić blaszki - przerejestrowanie
czas zmienić blaszki - przerejestrowanie jak to zawsze trzeba pare urzędów przejść 7:00-9:00 US-PCC3 - pare minut Wydzia...
W ostatnią podróż
W ostatnią podróż Witam :) Kupując Clio " Pszczółkę" wiedziałem że wcześniej czy później trafi n...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Clio
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Citroen C4 Cactus
1.2 PureTech (75 KM)
Citroen C4 Cactus
1.2 PureTech (82 KM)
Volkswagen Beetle
1.4 TSI (160 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio III Grandtour

Galerie Renault Clio

Renault Clio Mercosur Renault Clio Grandtour 2010 Renault Clio Generation 2004 Renault Clio II Sport Renault Clio 5D 2010 Renault Clio II Hatchback - galeria społeczności Renault Clio Grand Tour Renault Clio IV RS 200 (2013) Renault Clio IV Initiale Paris (2015) Renault Clio IV Hatchback 5d - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 890
Przejechany dystans
32 202 679 km
Zatankowanego paliwa
1 702 947 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 953
Wydanych pieniędzy
2 682 986 zł
Średnie wydatki na auto
1 330 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 212
Wydanych pieniędzy
3 009 151 zł
Średnie wydatki na auto
1 491 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 018)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio III Grandtour

Na podstawie 25 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: buc, dodano: 07.03.2008 19:48

Średnie min.spalanie (7,8) - 70% miasto / 30% trasa. W mieście styl jazdy - zmiana biegu w okolicach 3000 do 3500 obrotów. Można oczywiście oszczędniej ale silnik tak słaby w porównaniu do masy auta że robisz za zawalidrogę. W trasie styl jazdy ten sam, piąty bieg przy 70 km/h jeśli płasko, redukcje i gaz w podłogę przy wyprzedzaniu ale zapasu mocy to to nie ma więc nie można inaczej. Prędkości podróżna w zależności od warunków od 120 do 150 km/h. Dystans pomiarowy 10000 km. Dane z komputera pokładowego. Najczęściej dwie osoby w samochodzie o łącznej masie 130kg. Średnie max spalanie (8,2) - 100% miasto. Styl jazdy jak wyżej w mieście czyli w miarę możliwości dynamicznie ale bez zbędnych szaleństw. Dystans pomiarowy 500 km. Wskazania komputera pokładowego. Obciążenie jak wyżej. Minimalne spalanie (5,8) - 100% trasa. Styl bardzo oszczędny. Zmiany biegów przy 2500 obrotów, przyspieszanie bardzo łagodne, prędkość podróżna w okolicach 100 km/h. Raczej bez wyprzedzania - to Ciebie wyprzedzają. Odcinek pomiarowy 200 km. Wskazania komputera pokładowego. Ociążenie jak wyżej.

pełny raport Renault Hatchback 5d 1.2 i 16V

autor: Emeryt :D, dodano: 11.08.2011 13:42

Witam wszystkich. Mój clio średnio teraz (w sezonie letnim) w mieście pali 4.2 litra na 100km. W zimę (-5C do -15C) w mieście najwyższe spalanie odnotowałem 5.5 litra na 100km z bagażnikiem na dachu i średnio przy 2 osobach i małym bagażem. Jeżeli zaś chodzi o trasę, to na trasie 900km w miesiącu czerwcu (Gdańsk - Siemiatycze i z powrotem) uzyskałem wynik 3.6 litra na 100km przy 2 osobach i małym bagażu jadąc między 50km/h a 120km/h. Natomiast jeżeli chodzi o trasę zimą, to na trasie 1200 km (Gdynia - Zieleniec koło Duszników Zdrój i z powrotem) uzyskałem wynik 4.6 litra na 100km przy 3 osobach, bagażniku na dachu i średnim bagażem jadąc między 50km/h a 120km/h. Warto też dodać że w mieście jak i na trasie starałem się jeździć ekonomicznie tzn patrząc na komputer - chwilowe spalanie, no i zmieniać biegi przy 3000obr/min. Reasumując samochód jest bardzo ekonomiczny jeżeli się go nie katuje i nie szaleje się nim na drodze. Jednak 65 koni pod maską to stanowczo za mało dla tego samochodu kopa brak (trzeba budować sobie przestrzeń przed wyprzedzaniem). Ten model też nie lubi prędkości powyżej 140 km/h - zaczynamy czuć sie nie pewnie za kierownicą. Jeżeli chodzi o naprawy to części nie są drogie i naprawy też nie ale jak raz nam sie zapali kontrolka poduszki to juz będziemy sie z tym problemem borykać co jakiś czas w nieskończoność:/ Zawieszenie za twarde troszeczkę na nasze drogi i po 2 latach do wymiany a tak po za tym to nie ma co narzekać :) a i jeszcze jedno jak wyminiemy rozrząd to cały komplet z pompą wody radze na tym nie oszczędzać bo potem są mega problemy z doświadczenia kolegi to wiem który pracuje w serwisie Renault jako mechanik. Pozdrawiam. ale jeżdżę troche emerycko zmieniam biegi odrazu przy 3000 obr/min czasem ale tez z

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

autor: k, dodano: 04.11.2012 12:58

Autko fajnie sobie radzi na trasie - przy prędkości do 90 km/h będzie nam palić

pełny raport Renault Grandtour 1.2 TCE
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Clio III Grandtour

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio III Grandtour

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio III Grandtour

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także