Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio III Grandtour

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. W porównaniu do swoich poprzedników, sylwetka Clio III została gruntownie zmieniona, znacznie zwiększyły się też rozmiary nadwozia. Auto zostało zbudowane platformie podłogowej B stworzonej wspólnie przez Nissana i Renault, a dzielił ją m.in. z Renault Modus oraz Nissanami: Micrą i Note. W roku 2006 Clio III zostało nagrodzone tytułem „Samochodu Roku” stając się pierwszym w historii modelem, który otrzymał tę nagrodę dwukrotnie. W 2009 roku auto zostało poddane faceliftingowi. W Japonii oferowany pod nazwą Lutecia.

Renault Clio III Kombi - lewy bok
Renault Clio III Kombi - prawy bok
Renault Clio III Kombi - widok z przodu
Renault Clio III Kombi - widok z tyłu
Renault Clio III Kombi - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika
Renault Clio III Kombi - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika
Renault Clio III Kombi - bagażnik

Generacje Renault Clio

  • Clio III   2005 - teraz
    Renault Clio III
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio III

Silniki Renault Clio III Grandtour

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio Gerappa 93,19

Renault Clio Czarna Perła 62,47

Renault Clio plastik fantastyk 61,20

Renault Clio 72,66

Renault Clio Żaba 68,56

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

june 76,43

StoneCold 60,16

dmitruk 39,95

seba51a 64,81

cytrynowy_mis 48,75

zbroszki 69,83

Pitbull_1983 82,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

sworzeń wahacza
sworzeń wahacza To co w ubiegłym tygodniu zalecono dziś zrobiono sworzeń wymieniony. Po wymnie ...
W ostatnią podróż
W ostatnią podróż Witam :) Kupując Clio " Pszczółkę" wiedziałem że wcześniej czy później trafi n...
Kolejna styczniowa wizyta przeglądowa
Kolejna styczniowa wizyta przeglądowa Ponieważ auto ma przedłużona gwarancje pojechałem wczoraj na 2 w historii mojej ...
wymiana czyjnika wraz z lusterkiem i żarówki h7
wymiana czyjnika wraz z lusterkiem i żarówki h7 pomimo mrozu wymieniłem lusterko wraz z czujnikiem, było to łatwiejsze niż rozbi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Clio
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Opel Corsa
1.4 (90 KM)
Suzuki Celerio
1.0 (68 KM)
Renault ZOE
Electric motor (81 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Clio Expression Renault Clio Expression
Rocznik: 2013. Przebieg: 30 500 km. Silnik: 1.2 54KM .
Cena: 38 500 zł 38 500 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Seat Ibiza ST Seat Ibiza ST
Rocznik: 2014. Silnik: 1.4 62KM .
Cena: 52 090 zł 45 900 zł
Zyskujesz: 6 190 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio III Grandtour

Galerie Renault Clio

Renault Clio II Hatchback - galeria społeczności Renault Clio IV Renault Clio II V6 Renault Clio IV kombi (2013) Renault Clio Renault Clio IV Grandtour TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna Renault Clio III Renault Clio Sport Concept Renault Clio 3D 2010 Renault Clio IV RS Monaco GP (2014)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 970
Przejechany dystans
33 571 142 km
Zatankowanego paliwa
1 778 315 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 246
Wydanych pieniędzy
2 791 306 zł
Średnie wydatki na auto
1 330 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 654
Wydanych pieniędzy
3 124 348 zł
Średnie wydatki na auto
1 489 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 098)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio III Grandtour

Na podstawie 26 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Cejro, dodano: 25.04.2012 20:22

Kupiłem auto kilka miesięcy temu, niestety nie przyjrzałem się ważnej rzeczy, na którą trzeba zwracać uwagę, czyli czy instalacja jest odpowiedniej generacji do silnika. Ja mam silnik 1.2 na monowtrysku, a instalację LPG I generacji, czyli do gaźników, przez co auto pali więcej niż powinno. Minimalne spalanie w trasie, 2 osoby + trochę bagażu, prędkość 90-120km/h z przewagą 110km/h, maksymalnie jadąc cały czas 140km/h z chwilą do 160km.h (tak, 20 letnie auto z przebiegiem 241000 wyciągnęło tyle) spalił aż 13 litrów. Na co dzień przy bardzo lekkiej nodze ok 8 litrów pali, ale to cały czas trzeba się pilnować i bardzo delikatnie, tak w miarę żwawo ale bez przesady z 8,5, jak się bardziej ciśnie to i z 11 wypije. Na co dzień, czyli dojazd do miasta ok 2/3 drogi i 1/3 po Poznaniu, czyli często w korkach. Wszystko oczywiście na LPG. Spalanie też mocno zależy od jakości gazu, nawet na dużych stacjach (nie tankuję w budkach z gazem).

pełny raport Renault Hatchback 1.2

autor: rp-bud, dodano: 18.07.2011 07:58

na co dzień jeżdżę ostrożnie i nie ścigam się :) bo to zwykły diesel i szkoda mi biedaczka męczyć biegi zmieniam na 1750 jak jadę szybciej to na 2250 i się tego trzymam mam ledowe oświetlenie auta i kondensatory do stabilizacji całego napięcia w aucie o dużej pojemności w sumie około 0,5 l oszczędności mi wyszło w zeszłym tygodniu zrobiłem 1230km na 53l czyli 4,3 l średnio trasa około 750 km miasto warszawa korki mieszkam na Białołęce resztę opłaca się pilnować właściwego ciśnienia opon aotko ma przebieg 167 tys niemal cały zrobiony przez mojego ojca ja mam go od niedawna zero rdzy stan niemal jak go kupił autko przy jeżdzie około 110-130km\h pali około 5 l i nie polecam jazdy powyżej 120

pełny raport Renault Hatchback 1.9 D

autor: arturroc@wp.pl, dodano: 07.03.2012 09:59

Jestem właścicielem Clio III z najmocniejszym silnikiem diesla 106 KM. Liczba biegów:6. Maksymalne spalanie zanotowałem w tym roku, tj. 2012 podczas panujących ponad 10-o stopniowych mrozów. Auto użytkuję od kwietnia 2009. Od tego czasu nie mam z nim problemów. Średnie spalanie oscyluje w okolicach 4,6 zależnie od cyklu w jakim się poruszam - przewaga miejskiego. W trasie (nie autostrada) spada do maksymalnej wartości 4,4. Najekonomiczniej wypada na 6 biegu prędkość 110km/h - można zejść poniżej 4,0 l/100km. Na autostradzie pali w granicach 4,8 ale przy prędkościach powyżej 140km/h. Oczywiście można się postarać o spalanie grubo powyżej 6l/100km ale przy zachowaniu wykraczającym poza granice rozsądku i bezpieczeństwa.

pełny raport Renault Hatchback 5d 1.5 dCi
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Clio III Grandtour

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio III Grandtour

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio III Grandtour

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także