Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio III Grandtour

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. W porównaniu do swoich poprzedników, sylwetka Clio III została gruntownie zmieniona, znacznie zwiększyły się też rozmiary nadwozia. Auto zostało zbudowane platformie podłogowej B stworzonej wspólnie przez Nissana i Renault, a dzielił ją m.in. z Renault Modus oraz Nissanami: Micrą i Note. W roku 2006 Clio III zostało nagrodzone tytułem „Samochodu Roku” stając się pierwszym w historii modelem, który otrzymał tę nagrodę dwukrotnie. W 2009 roku auto zostało poddane faceliftingowi. W Japonii oferowany pod nazwą Lutecia.

Renault Clio III Kombi - lewy bok
Renault Clio III Kombi - prawy bok
Renault Clio III Kombi - widok z przodu
Renault Clio III Kombi - widok z tyłu
Renault Clio III Kombi - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika
Renault Clio III Kombi - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika
Renault Clio III Kombi - bagażnik

Generacje Renault Clio

  • Clio III   2005 - teraz
    Renault Clio III
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio III

Silniki Renault Clio III Grandtour

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
 
Nasz test Renault Clio R.S. 200 EDC Monaco GP

Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio Clio XXL 73,79

Renault Clio Klijuś 71,21

Renault Clio Żaba 68,56

Renault Clio 1.5 dCi 69,60

Renault Clio 1,2 75 km RED PEKAES 76,18

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

mirelli1986 79,77

warschanovsky 31,86

psz3mo 86,01

bigamek 44,28

123koala 76,84

piotrdemski 72,55

espacefan 56,61

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

I w końcu ktoś kompetentny:)
I w końcu ktoś kompetentny:) Usterka znaleziona:) okazało się że całemu złu winne było niewielkie pękniecie n...
Awaria linki sprzegła
Awaria linki sprzegła Witam :) Tak jak wspominałem w sobotnim wpisie z Alfy dziś kilka słów w dzie...
W ostatnią podróż
W ostatnią podróż Witam :) Kupując Clio " Pszczółkę" wiedziałem że wcześniej czy później trafi n...
Znów awaria
Znów awaria Dziś autko postanowiło postrzelać w tłumik, po prychać i dać odpocząć jednemu z ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Clio
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Fiat Punto
1.2 8v (69 KM)
Toyota Yaris
1.33 Dual VVT-i (99 KM)
Citroen C4 Cactus
1.6 BlueHDi 82g (99 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Clio III 1.5 DCi alize Renault Clio III 1.5 DCi alize
Rocznik: 2011. Przebieg: 94 695 km. Silnik: 1.5 55KM .
Cena: 20 500 zł
Nissan Micra ACENTA Nissan Micra ACENTA
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 59KM .
Cena: 42 390 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio III Grandtour

Galerie Renault Clio

Renault Clio III Renault Clio III Kombi Renault Clio Storia Renault Clio RS Renault Clio IV Renault Clio IV R.S. 220 EDC Trophy (2015) Renault Clio Mercosur Renault Clio 5D 2010 Renault Clio Generation 2004 Renault Clio III 1.2 75 KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 677
Przejechany dystans
34 995 959 km
Zatankowanego paliwa
1 904 548 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 716
Wydanych pieniędzy
2 974 517 zł
Średnie wydatki na auto
1 348 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 405
Wydanych pieniędzy
3 368 431 zł
Średnie wydatki na auto
1 526 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 207)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio III Grandtour

Na podstawie 28 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: der, dodano: 26.08.2012 14:47

auto super ... kupiłem 5 miesiące temu clio z 2007 roku (miało 115 000 .... przejechałem już 20000 na początku wymieniłem ( profilaktycznie rozrząd ... okazało się że już była ostania chwila , płyny filtry tz to co się wymienia po eksplatacji poszło 1000 zł ...... po 10 000 kolejny przegląd dodatkowo ciekły hamulce z tyłu (chyba zaworki ) + wymieniłem krzyżak kierownicy poszło 1000 zł .... teraz znowu będzie trzeba zrobić przegląd i niestety znowu jest luz na krzyżaku no i wymieniłem teraz akumulator tj koszt 250 zł ........ podsumowując użytkowanie wynosi średnio 25 zł na paliwo bo pali mi średnio 4,7 on na /100 + koło 8 zł na naprawy na 100 km średnio czyli taje to koło 33 zł za 100 km , jak na razie jestem zadowolony bo fajnie się jeździ

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

autor: mat990@wp.pl, dodano: 08.07.2010 12:35

Autko fajne i bezawaryjne i nie dla idiotów zarzynających silniki i jeżdżących po 200km/h non stop.W cyklu mieszanym w granicach 8.6 litra na gazie(jakieś 30 km trasy ,15 km miasta).Maksymalne spalanie jakie uzyskałem to 10 litrów(dużo jazdy po mieście,ostre przyspieszanie i dużo wyprzedzania, jazdy na mały zasięg np do sklepu).Jak jeździ się do 110 km/h czyli prawie 3 tys obrotów spalanie jest naprawdę zadowalające.Miałem clio 1.2 60 KM i paliło minimum 10 litrów.Można mieć więc auto sportowe i jednocześnie ekonomiczne, oczywiście mówię o dobrym i niezajeżdżonym egzemplarzu.Pozdrawiam wszystkich właścicieli tego wspaniałego samochodzika ;).

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V

autor: Kamil, dodano: 03.09.2014 01:52

Od stycznia tego roku posiadam to autko z tym silnikiem. Poprzedni właściciel - wujek osiągał średnio 4.6l/100 i nie robił dłuższych tras. Osobiście od stycznia zrobiłem jakieś 15 tyś km. Przy 160 km/h komputer pokazuje 8.6l/100 - jak na taki silnik, rewelacja. Z wyprzedzaniem nie ma najmniejszego problemu. Na autostradzie na trasie Poznań-Świecko - decha cały czas pali ok 8 litrów i max rozpędza się do ~170-180 przy dobrych wiatrach. Przy bardzo ekonomicznej jeździe na tej samej trasie alternatywną drogą komputer pokazywał 3.7, zapewne realnie wyszło trochę mniej. Ostatnio na trasie Poznań - Kraków wyszło 3.9l/100... I to wszystko oczywiście przy włączonej klimatyzacji.

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Clio III Grandtour

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio III Grandtour

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio III Grandtour

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także