Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Clio III Grandtour

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. W porównaniu do swoich poprzedników, sylwetka Clio III została gruntownie zmieniona, znacznie zwiększyły się też rozmiary nadwozia. Auto zostało zbudowane platformie podłogowej B stworzonej wspólnie przez Nissana i Renault, a dzielił ją m.in. z Renault Modus oraz Nissanami: Micrą i Note. W roku 2006 Clio III zostało nagrodzone tytułem „Samochodu Roku” stając się pierwszym w historii modelem, który otrzymał tę nagrodę dwukrotnie. W 2009 roku auto zostało poddane faceliftingowi. W Japonii oferowany pod nazwą Lutecia.

Renault Clio III Kombi - lewy bok
Renault Clio III Kombi - prawy bok
Renault Clio III Kombi - widok z przodu
Renault Clio III Kombi - widok z tyłu
Renault Clio III Kombi - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika
Renault Clio III Kombi - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika
Renault Clio III Kombi - bagażnik

Generacje Renault Clio

  • Clio III   2005 - teraz
    Renault Clio III
    • Wybierz generację

    • Clio IV (2012 - teraz)
    • Clio III (2005 - teraz)
    • Clio II (1998 - 2010)
    • Clio I (1990 - 1998)

Komentarze redakcji

Powagosław: Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.
Luzacjusz: Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

Wersje nadwozia Renault Clio III

Silniki Renault Clio III Grandtour

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

Publikacje o Renault Clio

Renault Clio Grandtour GT - w sportowym stylu
 
Nasz test Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC

Duża doza praktyczności i rozsądku z domieszką sportowych emocji. Tak w telegraficznym skrócie można opisać Clio Grandtour w wersji GT. Szkoda, że dobrze jeżdżące kombi francuska marka wyceniła na okrągłe 70 000 zł.

Samochody Renault, które chciałbyś mieć w swoim garażu

Historia marki Renault jest niezwykle bogata. Firma przez lata specjalizowała się w produkcji niewielkich, tanich w zakupie i eksploatacji samochodów, jednak w swojej ofercie zawsze miała ciekawe samochody. Niektóre z nich przyprawiały nawet o palpitację serca. My wybraliśmy kilka "Renówek",...

Szalone modele popularnych marek

Nim kryzys ugodził w świat motoryzacji, wytwórcy samochodów znacznie mniej skrupulatnie liczyli pieniądze. Projektowali modele, których produkcja balansowała na granicy rentowności, a nawet znajdowała się "pod kreską".

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Renault Clio - czwarty krok naprzód
 
Nasz test Renault Clio

Minęło przeszło 22 lata od momentu, gdy Renault zaprezentował model Clio, jako następcę kultowego dziś modelu 5. W tym czasie na całym świecie, a konkretniej w aż 115 krajach sprzedało się około 11,5 mln egzemplarzy Clio. Nie dziwi więc, że dla wielu osób niewielka "renówka" jest synonimem...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Clio

Renault Clio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ClioautoWcentrum - społeczność Renault Clio

najwyższe oktanyAuta - Renault Clio

Renault Clio II Expression 70,99

Renault Clio CZUB@SS 1,4 RT 84,68

Renault Clio Borsuczek 75,24

Renault Clio Czorna dzifffka :D 63,13

Renault Clio 1.5dCi 91,64

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Clio

099Konrad 43,35

Krzema 68,13

Pitbull_1983 85,15

Morgus 54,55

june 73,48

zbroszki 81,17

GYROS 92,72

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Clio

Kolejna styczniowa wizyta przeglądowa
Kolejna styczniowa wizyta przeglądowa Ponieważ auto ma przedłużona gwarancje pojechałem wczoraj na 2 w historii mojej ...
Luźne wnioski po latach trzech...
Luźne wnioski po latach trzech... Po około 10 miesiącach zawieszenia korzystania z konta na AC postanowiłem coś ni...
new car
new car Jestem szczęśliwym ( mam nadzieję) posiadaczem nowego Clio 4. Wybrałem ten mo...
Do trzech razy sztuka
Do trzech razy sztuka Witam Wszystkich :) Tytuł dziennika przyszedł mi do głowy ot tak po tym jak Ps...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Clio

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Clio
 

Najpopularniejsza wersja Renault Clio

Renault Clio

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Clio
 

Renault Clio najczęściej porównywane z:

Seat Ibiza
1.2 (70 KM)
Skoda Fabia
1.4 16V (85 KM)
Volkswagen Polo
1.0 (75 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Clio

Renault Clio
1.1 benzyna 60 KM
99 000 km, 2003
11 900 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 82 KM
136 000 km, 2006
13 700 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 68 KM
170 000 km, 2007
12 600 PLN
Renault Clio
1.5 diesel 48 KM
102 609 km, 2003
10 400 PLN

Ocena auta Renault Clio III Grandtour

Galerie Renault Clio

Renault Clio Sport Concept Renault Clio Storia Renault Clio II Hatchback - galeria społeczności Renault Clio 5D 2010 Renault Clio Renault Clio IV kombi GT (2013) Renault Clio Generation 2004 Renault Clio RS Renault Clio II V6 Renault Clio IV kombi (2013)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Clio

  • 1.
  • 2,50 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 2.
  • 2,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1996r.
    dodał: JPK, 25.01.2011

    Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało palić na jeden cylinder. Kilku gazowników zmagało się z ustawieniem tej instalacji - całkowicie bezskutecznie. Silnik miał tendencje do gaśnięcia, szarpania podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału sprzęgła, nawet po wymianie listw wtryskowych. W czasie 2,5 roku eksploatacji instalacja nigdy nie działała dobrze. Lecho SEC to po prostu granda niewarta żadnych pieniędzy! Najgorszemu wrogowi NIE POLECAM!

  • 3.
  • 5,00 Renault Clio III 1.4 i 16V (98KM) 2005r.
    dodał: Kurtyzana, 26.01.2012

    Niezdecydowanym polecam montaż instalacji Auto-Gaz. Od trzech lat jeżdżę Renault Clio 1,4 Oczywiście rosnące ceny benzyny skłoniły mnie do montażu instalacji gazowej. W Grudniu 2011 pojechałam do kilku punktów montażu, najlepsze wrażenie zrobili na mnie panowie z warsztatu Cito Auto Gaz. Auto jeździ bardzo płynnie, przyśpiesza identycznie jak na benzynie. Zużycie gazu około półtorej litra więcej w stosunku do benzyny. Jestem zadowolona i polecam zakład Cito Wrocław

  • 4.
  • 4,75 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: mc, 09.10.2010

    Auto miało zamontowaną instalację III generacji w serwisie R. Nie polecam. Była wadliwa. Po wymianie na IV generacje przejechało ponad 150 tyś. km bezawaryjnie. Wizyty co 20tyś. km w serwisie na wymianę filtrów. Średnie spalanie około 7l/100km. na niemieckich autostradach przy ciągłej jeździe 130km/h spalanie 8l/100km. Polecam.

  • 5.
  • 4,50 Renault Clio II 1.2 (60KM) 2002r.
    dodał: andy, 29.10.2011

    Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.

  • 6.
  • 3,00 Renault Clio I 1.2 (55KM) 1998r.
    dodał: mendryk324, 01.07.2010

    Pan własciciel ma wszystkich za nieuków, tylko on ma rację, nauczył sie socjotechniki spławiania marudnych klientów którzy chcą czegoś ponad montaz instalacji. Dalsze usterki załtwia po łebkach... "jezdzic wszystko jest OK". Zrobie espertyzę i zobaczymy. Na razie nikt mu nosa nie utarł....

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Clio

Renault Clio

394 komentarze

321 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Elza~Elza

witam. mam problem z renault clio 1991r. nie wiem co może być przyczyną że nie odpala a w momencie kręcenia gaśnie kontrolka od akumlatora a jest naładowany. co mam robić?

~patryk~patryk

ile litrów ma rezerwa w renault clio I z 1996r.?????

~Gie~Gie

Płyta podłogowa w bagażniku w Clio III jest w kolorze karoserii czy srebrna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
49 904
Przejechany dystans
31 154 182 km
Zatankowanego paliwa
1 631 982 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 758
Wydanych pieniędzy
2 584 148 zł
Średnie wydatki na auto
1 325 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 643
Wydanych pieniędzy
2 838 415 zł
Średnie wydatki na auto
1 456 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 950)

Testy zderzeniowe Renault Clio

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Clio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Clio 1.0 base grade, LHD
2012

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Clio III Grandtour

Na podstawie 25 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Losiek66, dodano: 24.08.2012 11:50

Autko nienadające sie na trase... niestety przy 140km/h pali 9+... Waga samochodu robi swoje.. normalna eksploatacja jest w miare nie za droga mam go od nowości i oprócz drogich przeglądów to nic w nim nie wymieniałem (fakt ma przejechane dopiero 40000tyś km) Używam go jako autko tylko i wyłącznie na dojazd do pracy i w tej roli sprawdza sie na 100% :) Pozytywnie zaskoczony byłem jadąc Nim w 4 osoby załadowany po dach bagażami na Chorwacje i w prasie przy prędkości stałej 120-130km/h Spalanie z trasy pokazał 6.4 fajny wynik :) Pozdrawiam Michał

pełny raport Renault Hatchback 5d 1.2 i 16V

autor: jarekfrgor@yaho, dodano: 29.06.2008 11:49

Właściwie jestem bardzo zadowolony, ponieważ od momentu zakupu auta okresowo zapisywałem ilość zakupionego paliwa i tym samym wyliczałem zużycie i tak samo tuż po zakupie jak i po 218000 km auto pali 6,5 litra średnio na 100 km, przy oszczędnej jeździe 90 - 110 km/h zanotowałem 6,0 l/100km. Jedna uwaga: gdzieś po 60000 km wymieniłem olej na syntetycznego shella z elf (straszna kaszana ten olej) średnio po 2000 - 3000 tys. km na elfie musiałem dolewać litr oleju po zmianie na shell wszystko wróciło do normy tzn dolewam co 10000 tys. km. Przeglądy zazwyczaj robiłem w ASO, ceny średnio 500 - 1300 (z wymianą paska klinowego). Wymiana przedniej pokrywy silnika (z lakierowaniem) + przedniej szyby kosztowała mnie jakieś 3000 pln. Uwaga na zamek pokrywy silnika (u mnie po przebiegu powyżej 150000 km, niestety zatrzask nie zadziałał i moja głupota z niedomkniętą klapą kosztowała mnie właśnie tyle jak napisałem powyżej)

pełny raport Renault Hatchback 1.2

autor: Art, dodano: 05.03.2009 12:24

Wiec sprawa ma sie tak: TRASA- jezeli chcesz jechac z prdekoscia do 90 Km/h, bez gwaltownych przyspieszen schodzisz niewiele ponizej 3L na 100km- naprawde da sie to zrobic. Przy 140 Km/h pali miedzy 4,7L, a 6,0 L na 100km w zaleznosci od uksztaltowania terenu (wiadomo- jazda pod gore potrzebuje wiecej nakladu finansowego ;-)). Dobra elastycznosc - dynamika auta konczy sie dopiero powyzej 150 km/h, a do wyprzedzenia ciezarowki jadacej okolo 90 km/h naprawde nie potrzeba duzo miejsca. MIASTO (Wroclaw) dynamicznie (duzo swiatel + korki, podczas dojazdow do pracy 5km w jedna strone w centrum) kolo 6 litrow. Chwilowe zuzycie paliwa prawie nigdy nie zamyka 18L na 100km - i to juz naprawde trzeba mu dolozyc gaz w podloge 1wszy i 2gi bieg (przepiecia kolo 4000 obr/min) do tego pod gorke ;-). To jest jednak tylko chwilowe zucycie paliwa i nie proponuje sie tym sugerowac co do wartosci przecietnych. Dla porownania A6 2.8 V6 chwilowke w podobnej sytuacji pokazuje na poziomie 40L, a przecietnie pali okolice 14L/100km. Moim zdaniem jest to autko ekonomiczne, zwazywszy ze do dyspozycji pozostawia ponad 80 konikow.

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Clio III Grandtour

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Clio III Grandtour

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Clio III Grandtour

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Clio, oglądali także