Szukaj

Informacje o Renault Megane I Sedan 1.4 i 16V 95KM 70kW 1999-2003

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Marcin
Renault Megane I
Sedan 1.4 i 16V 95KM 70kW
Moje pierwsze auto, więc wymagania nie były zbyt duże. Mimo wszystko muszę przyznać, że będę dobrze wspominał ten model. Spalanie na dobrym poziomie (trasa: 4,7 przy spokojnej jeździe, 5,8 przy normalnej i 6,8 przy dynamicznej; w mieście ok. 8) i całkiem przyzwoita moc (1.4 v16), która przy umiejętnym przyspieszaniu pozwalała na w miarę sprawne wyprzedzanie. Mimo wszystko uważam, że nie jest to auto na trasę (benzyna) - raczej taki uniwersalny samochód do miasta, który okazyjnie wskoczy na krajówkę. Na plus na pewno wygoda siedzeń i niski koszt napraw. Po autostradzie można jechać 140, ale moim zdaniem zbytnio katuje to auto (obroty ponad 4 tys.) i jest bardzo nieprzyjemne dla kierowcy (duży hałas) - to zresztą sprowadza się do tego, co napisałem wcześniej - auto super do miasta i na krajówki z jazdą 90 - 110 km/h, ale nie więcej.
3,8
~Tomek...
Renault Megane I
Sedan 1.4 i 16V 95KM 70kW
Przez te 130 tyś. km jeździło mi się naprawde BARDZO DOBRZE. Mimo problemów z hamulcami to bardzo udane auto. Myśle, że równie dobre ja np VW Golf, który też ma swoje wady, m.in. także z cewkami zapłonowymi - ciekawe... Poza tym, mimo upływu lat, auto trzyma się całkiem dobrze i nadal BARDZO ŁADNIE WYGLĄDA!!! Nie ma śladów korozji, a wnętrze nie nosi zbyt wielu śladów użytkowania. Materiały naprawde dobrze się trzymają w tym aucie. Nawet kierownica po tylu km nie jest wytarta. Tym sam jestem zaskoczony...
2,3
~Łukasz
Renault Megane I
Sedan 1.4 i 16V 95KM 70kW
Samochodem jeździłem blisko 8 lat, był w rodzinie od samego początku, kupiony w polskim salonie. Być może w 2003 roku, kiedy samochód wyprodukowano, mógł dawać jakąkolwiek radość z jazdy, ale po kilku latach bardzo źle się zestarzał. Więcej szczegółów postaram się opisać w poszczególnych sekcjach.

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Megane I Sedan