Nasza serwis internetowy używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Więcej informacji oraz instrukcję możesz znaleźć w zakładce Polityka prywatności.

Informacje o Saab 9-3

Saab 9-3
Lata produkcji 1998 - teraz
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D; od II generacji zaliczany do grupy premium) produkowany od 1998 roku. Saab wprowadził go jako następcę modelu 900 (nie ma nic wspólnego z modelem 93). Pierwsza generacja 9-3 była tylko zmodernizowaną wersją swojego poprzednika. Dzięki współpracy z koncernem General Motors, pod maskę auta trafił pierwszy w historii marki silnik diesla. W 2002 roku debiutował 9-3 drugiej generacji, tym razem jako zupełnie nowa konstrukcja. Znów stworzono ją jednak z udziałem GM, model powstał bowiem na płycie podłogowej GM Epsilon. W 2008 roku 9-3 przeszedł facelifting.
Komentarz redakcji
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz

Dane techniczne Saab 9-3

Moc silników 115–280 KM
Pojemność silników 1,8–2,8 l
Prędkość maksymalna 190–250 km/h
Przyspieszenie 0-100 5,5–13,0 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Saab 9-3
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 7045
Koszt ogólny 14,26 PLN
LPG21.32 PLN
ON33.23 PLN
PB56.18 PLN
Wydatki serwisowe 8,99 PLN Pozostałe wydatki 6,61 PLN

Publikacje o Saab 9-3

Newsy o Saab 9-3