Wszystkie modele

Starsze

9-3 9-5 9-7X 900 9000 99
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Saab 9-3

Model klasy średniej (segment D; od II generacji zaliczany do grupy premium) produkowany od 1998 roku. Saab wprowadził go jako następcę modelu 900 (nie ma nic wspólnego z modelem 93). Pierwsza generacja 9-3 była tylko zmodernizowaną wersją swojego poprzednika. Dzięki współpracy z koncernem General Motors, pod maskę auta trafił pierwszy w historii marki silnik diesla. W 2002 roku debiutował 9-3 drugiej generacji, tym razem jako zupełnie nowa konstrukcja. Znów stworzono ją jednak z udziałem GM, model powstał bowiem na płycie podłogowej GM Epsilon. W 2008 roku 9-3 przeszedł facelifting.

Generacje Saab 9-3

Karoseria Saaba 9-3 ma swój urok - jest prosta i pozbawiona "udziwnień", a mimo to bardzo elegancka i niezwykle charakterystyczna. Niepowtarzalny styl ma również kokpit, który okazuje się na dodatek czytelny, przejrzysty i prosty w obsłudze. Do jego wykonania użyto materiałów o przeciętnej jakości, ale postarano się o dokładny montaż. Słabą stroną wnętrza okazuje się przestronność - na tylnej kanapie jest dość ciasno, a w bagażniku przydałaby się garść dodatkowych litrów.

Dla najbardziej zagorzałych miłośników Saaba wybór silnika dla 9-3 nie powinien stanowić problemu, bo tylko kilka z nich to własne konstrukcje szwedzkiej marki. Wszystkie zasilane są benzyną, mają doładowanie i łańcuch rozrządu, a ich wysokiego spalania lepiej nie ograniczać montując instalację gazową. Znacznie oszczędniejsze, choć przy okazji także bardziej awaryjne, są diesle, z których najbardziej polecamy jednostkę 1.9 z Fiata. Mocnym punktem auta jest zawieszenie zapewniające bardzo dobre właściwości jezdne, a przy okazji dużą dawkę komfortu.

Saab 9-3 II. generacji okazuje się solidnie zbudowanym samochodem - usterkowy dach wersji kabrio, stukające zawieszenie, drobne problemy z alternatorem czy awarie nowoczesnych diesli nie są w stanie nadszarpnąć dobrego wizerunku. Choć szwedzka limuzyna jest dość egzotycznym autem, "pod skórą" kryje wiele podzespołów zaczerpniętych z Opla Vectry. Dzięki temu, większość części dostaniemy łatwo i po niewygórowanej cenie. Dużą zaletą auta okazuje się sytuacja rynkowa - jako, że większość egzemplarzy użytkują fani marki, znalezienie zadbanego egzemplarza to żaden problem.

Komentarze redakcji

Powagosław: Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem.
Luzacjusz: Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda.

Silniki Saab 9-3

Saab 9-3 II - jaki silnik wybrać?

Obecnie już najtańsza wersja benzynowa, 2.0l 150KM, jest tak naprawdę wystarczająca. 9.5s do „setki”, 240Nm – jeździ się całkiem przyjemnie. Jednak to dopiero początek – wzmocniony wariant ma 210KM i świetnie wkręca się na obroty, do tego dynamikę oraz elastyczność zachowuje nawet przy dość wysokich prędkościach. Co ciekawe można również kupić Saaba 9-3, który „strawi” tankowanie biobaliw. W tym wypadku najsłabszy wariant wyciśnie z 2.0l 175KM – oczywiście dzięki turbosprężarce, zresztą jak cała reszta motorów benzynowych. To w zupełności wystarczy na nasze drogi, w razie czego można też wziąć wersję 200- lub 210-konną – ta druga jest sprzężona z napędem na wszystkie koła, który odejmuje trochę dynamiki. Diesel 1.9TTiD jest mały, do tego w podstawowej wersji liczy tylko 130KM. Kiepsko. Jednak uwaga, bo można się zdziwić. Ma 320Nm i do prędkości autostradowych jeździ co najmniej tak dobrze, jak 150-konna „benzyna”! Do tego można go też kupić w mocniejszym wydaniu – 160-konne może nie pozwala wbrew pozorom wyczuć jakiejś wyraźniej różnicy w jeździe, dopiero przy wyższych prędkościach robi się sporo dynamiczniejsze. Wariant 180-konny jest już ciekawszy – jego 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel.

Publikacje o Saab 9-3

Czy warto kupić: używany Saab 9-3 (od 2002 do 2011)

Niebanalny samochód dla indywidualisty, który potrafi docenić elegancką linię nadwozia, minimalistyczne wnętrze oraz rozbudowaną paletę doładowanych silników. Pokrewieństwo techniczne z popularnymi modelami korzystnie wpływa na koszty eksploatacji. Czy warto kupić używanego Saaba 9-3 drugiej generacji?

Saab 9-3 II - zabrakło do stypendium?
 
Nasz test Saab 9-3 II – zabrakło do stypendium

Podczas ścieżki edukacyjnej od podstawówki po studia można zaobserwować jedną zależność - niektórzy uczniowie najchętniej wydrapaliby sobie oczy w walce o oceny. Jakby nie było - taka rywalizacja jest warta swojej ceny, bo za zdobyte stypendium można wydać więcej na imprezy w weekendy. A jaką ocenę wywalczył...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Saab 9-3 - nadal ten sam Saab?

Jeśli czytasz te słowa to już wiemy o Tobie tyle, że chcesz wyróżnić się z tłumu i raczej nie należysz do fanów zglobalizowanej motoryzacji. Szukasz stylu i prestiżu. I auta pokroju Forda Mondeo czy VW Passata raczej Cię nie zadowolą. Także za świetnie znaną i jeszcze lepiej ocenianą Vectrą C pewnie...

Saab 9-3 Aero Cabrio 2.8 V6 - Prawie jak w bajce

Moc doładowanego V6, komfort jak w Mercedesie i świetna aerodynamika oszczędzająca fryzurę. Brakuje tylko napędu na cztery koła.

20 lat jazdy bez dachu

Dwadzieścia lat temu Saab wyprodukował swój pierwszy samochód z rozkładanym dachem. Premierowy kabriolet bazował na modelu 900. Choć początkowo wydawało się, że tego typu auta nie pasują do wizerunku szwedzkiej marki, 900 Convertible szybko okazał się wielkim sukcesem. W tym roku Saab uczcił rocznicę...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Saab 9-3

Społeczność kierowców Saab 9-3autoWcentrum - społeczność Saab 9-3

najwyższe oktanyAuta - Saab 9-3

Saab 9-3 2.8V6 SportKombiAero 78,07

Saab 9-3 79,49

Saab 9-3 65,48

Saab 9-3 B207R 64,31

Saab 9-3 SE 70,46

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Saab 9-3

vil_chaq 30,13

mrBean 90,45

smerfciamajda 30,97

Antares77 30,09

rysiul 30,13

sir_ryszard 66,35

bogulo 30,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Saab 9-3

Felgi i nowe opony
Felgi i nowe opony Po zabawie z silnikiem przyszedł czas na zadbanie o bezpieczeństwo i estetykę :)...
Bluetooth music @ Saab 9-3 SS Hands free - how to
Bluetooth music @ Saab 9-3 SS Hands free - how to W 9-3 jest Bluetooth. Fajnie. Można prowadzić rozmowy telefoniczne korzystając p...
Lotka/spojler tylnej klapy a'la Hirsch
Lotka/spojler tylnej klapy a'la Hirsch Znajomy namierzył kopię lotki Hirsch. O tyle fajnie, że produkt właściwie niedos...
Ilość spalanego paliwa na 100 kilometrów jazdy Saabolotem.
Ilość spalanego paliwa na 100 kilometrów jazdy Saabolotem. Ostatnio ćwiczę prawą nogę by przestała naciskać pedał gazu tak mocno. Wydaje mi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Saab 9-3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Saab 9-3
 

Najpopularniejsza wersja Saab 9-3

Saab 9-3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Saab 9-3
 

Saab 9-3 najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Saab 9-3

Saab 9-3
2.0 benzyna 210 KM
140 000 km, 2008
34 999 PLN
Saab 9-3
1.9 diesel 150 KM
170 000 km, 2005
19 000 PLN
Saab 9-3
1.9 diesel 120 KM
2008
35 900 PLN
Saab 9-3
1.9 diesel
80 000 km, 2008
44 000 PLN

Ocena auta Saab 9-3

Wybrane opinie

Saab 9-3 Hatchback 2.0 (154 KM)

Wszystko obija się o to, jakie egzemplarze wpadają człowiekowi w ręce. Niezależnie od marki samochodu, typu, silnika i czegokolwiek, napiszę maksymę: jak dbasz, tak masz, więc śmieszą mnie opinie ludzi, którzy mówię, że np. ten czy ten samochód to gówno, nigdy więcej tej marki czy cokolwiek. Ja osobiście skusiłbym się na Alfę Romero 156 z silnikiem 2.5 V6. Że niby nietrwały samochód, usterkowy?! xD Jak się ma pipe na oczach , nie potrafi się odróżnić dobrego egzemplarzu od podejrzanego, to trudno się dziwić, że później są narzekania. Ja osobiście nie narzekam na swoje wozidło. Mimo, iż nie do końca podoba mi się jego sylwetka (Saaby mają to do siebie, że trzymają swojej kilkudziesięcio letniej tradycji), mimo iż przydałoby się mu jeszcze trochę koni mechanicznych, nie żałuję wyboru. Karoseria zabezpieczona przed korozją, priorytetem jest tutaj bezpieczeństwo (Saab tego nie ukrywa). Bardzo wygodny, pojemny samochód (bagażnik 500 litrów) i co najważniejsze w przeciwieństwie do tego całego...

dodał: sir_ryszard
Saab 9-3 Hatchback 2.0 T (205 KM)

9-3 jest zbudowany na płycie podłogowej vectry i wiele elementów pochodzi z opla,chociażby chamulce.Nigdy nie byłem zwolennikiem opli bo to mało żywotne auta,ale za to częsci są łatwo dostępne i w umiarkowanych cenach.Gdy wsiadam do mojej 9-trójki coupe aero to uśmiech na twarzy sam się pojawia,bo wiem że jadę naprawę bezpiecznym samochodem(4 poduszki,abs,esp strefy kontrolowanego zgniotu) a dotego szybkim i żadko spotykanym na drodze.W stanach czy we włoszech takimi autami jedżą prawnicy i lekarze.W saabie nigdy nie zobaczycie ćwoka przyodzianego w dresiwo,tylko gościa który jes indywidualistą i ma poczucie estetyki oraz piękna.

dodał: miłośnik marki
Saab 9-3 Hatchback 2.2 TiD (115 KM)

Fajne auto. Z klimatem. Za to cene moglem kupic 3 lata mlodsze toledo, passata czy np. lagune. Nie zaluje decyzji. Moze dlatego ze czasami jestem fanem oldschoolu. Benzyna nie kosztuje mnie duzo. Jest bardzo komfortowe i przy dluzszych trasach mozna w nim odpoczac. Troche marne switala jesli porownywac z nowoczesniejszymi konstrukcjami. Deska rozdz. z samolotu + skora i inne dodatki rekompensuje jednak drobne niedogodnosci. Po za tym kazdy kto choc troche zna sie na samochodach,jak widzi saabika mowi: "Oo Saab... :)"

dodał: Tomek wwa / zapasowe_konto_tomka@wp.pl
Saab 9-3 SportKombi 1.9 TiDS (150 KM)

generalnie jestem wielbicielem SAAB-a więc dla mnie to auto marzenie (już nareszcie spełnione) więc moje opinie mogą być lekko subiektywne. Ogólnie samochód bardzo indywidualny, niepowtarzalny, powodujący, że niektórzy muszą czytać znaczek na masce żeby zobaczyć co to za marka, brak obaw (na razie) o zniknięcie lusterek lamp i innych łatwo dostępnych (i chodliwych) części ze względu na małą ilość aut tej marki i zapotrzebowanie na części - i niech tak zostanie. Polecam - nie będziecie żałować wyboru

dodał: tg-tgart@wp.pl
Saab 9-3 Hatchback 2.0 (154 KM)

Fajny samochod za nieduze pieniadze , dlugowieczny jak sie go polubi .... nie zrzuyca sie w oczy ale jak trzeba to moj rozwija 100km h w 8.5 sekundy ! Mozna spokojnie jechac 180 kmh przez niemcy lub 150 km h przez francje , w polsce wolw predkosc 120 km h ,maxymalnie auto rozwija 215 km h .Polecam Gaz sekfencyjny , super sprawa , tylko pamietajcie gaz spala sie w temp 900stopni C, benzyna 600 stopni C , wiec , znowu nie zylowacsamochodu bez potrzeb wtedy odplaci sie nam dluzszym zyciem...

dodał: Pawel

Galerie Saab 9-3

Saab 9-3 SportSedan Saab 9-3 II SportKombi - galeria społeczności Saab 9-3 II SportSedan - galeria społeczności Saab 9-3 Turbo X Saab 9-3 2007 Saab 9-3 I Hatchback - galeria społeczności Saab 93 Saab 9-3 Sport Hatch Concept Saab 9-3 I Cabrio - galeria społeczności Saab 9-3 Facelifting
Zobacz inne galerie Saab

Opinie o instalacji LPG

Saab 9-3

  • 1.
  • 5,00 Saab 9-3 I 2.0 i (130KM) 1999r.
    dodał: Kris H, 13.02.2013

    Fabryczna instalacja Vialle LPi działa rewelacyjnie. Moc auta na gazie nawet wyczuwalnie lepsza niż na benzynie, nawet praca jest jakaś równiejsza szczególnie na niskich obrotach. Spalanie jest średnio 1,5 l większe od tego z komputera. Zazwyczaj od 8,2 l do 11 w zimie(mierzone: poprzednie tankowanie/przejechane kilometry). Auto kupiłem od znajomego który sprowadził je z Holandii. Niestety auto miało już wówczas 207000 km i jak się okazało na mnie przypadło poniesienie kosztów remontu silnika:-)gdyż gniazda zaworowe i zawory były już powypalane. Również po roku jeden wtrysk nie działał poprawnie. Instalacja mało znana i większość zakładów nawet nie chciała sie podjąć kontroli i usunięcia usterki. Po szukaniu w necie znalazłem specjalistę z firmy LPi Konin, który sprawnie określił przyczynę i wymienił wadliwy wtrysk, dając na czas naprawy bez kosztów auto zastępcze. Generalnie instalacja jest z innego świata. Komputer gazowy nie oszukuje silnika, lecz wykorzystuje jego obliczenia do swojej kalkulacji czasu wtrysku. Instalka zczytuje parametry silnika z ECU i sama przełącza sie na gaz we właściwym dla siebie momencie i zazwyczaj jest to wcześniej niż mi się wydaje przez co w zimie auto praktycznie podgrzewa się w większości na gazie a nie na drogiej benzynie. A propos. Zeszłej zimy wystarczyło jedne tankowanie benzyny do pełna, tej jeżdżę codziennie i już musiałem dolać 20 l i obecnie 13.02 jest jeszcze pół baku :-))) Generalnie polecam tym co chcą oszczędną bezobsługową instalację dającą b.dobre parametry jazdy. Uważajcie na auta sprowadzane z Holandii, tam Vialle było już od ponad 10 lat więc jest ryzyko że tyle auto własnie jeździło na gazie, co może pociągnąć ryzyko remontu silnika...

  • 2.
  • 5,00 Saab 9-3 I 2.0 (154KM) 2001r.
    dodał: Rafał, 17.01.2012

    5 generacja to miód-malina. Jedyna wada to koszt, dla 4 cyl. to ok. 7.000pln. W moim samochodzie instalacja jest od początku, kupiłem samochód w sierpniu 2011 (sprowadzony z Holandii) i po przejechaniu ok. 7.000km jest tak, jakby jej w ogóle nie było- przełącza się i pracuje niezauważalnie. Wskazania komputera odbiegają od realiów- w trasie gdy pokazuje 7.5l, w rzeczywistości gazu pali 10.5, w mieście delikatna jazda to min. 12.5l gazu + 0.7-1l Pb. Ale to silnik turbo, masa samochodu 1.5t. Generalnie jestem tą instalacją zachwycony, jeżdżę jak widać niewiele (do 15kkm rocznie), ale nie musiałem za nią płacić, więc same plusy. Saaba turbo z jego spalaniem bez gazu na pewno bym nie kupił/użytkował.

  • 3.
  • 4,00 Saab 9-3 II 1.8t (150KM) 2003r.
    dodał: witjas, 10.12.2010

    Polecam warsztat MCC Gas s.c. w Warszawie. Pracują w nim prawdziwi specjaliści. Saab z turbo według opinii na forach jest problemowy pod względem instalacji LPG, natomiast panowie z MCC na samym starcie zagwarantowali mi poprawną pracę silnika na instalacji KME którą mi zaproponowali założyć. Instalacja tuż po założeniu wymagała nastrojenia (2 wizyty nieodpłatnie) ale fachowcy poradzili sobie z tym bez problemów.

  • 4.
  • 5,00 Saab 9-3 II 2.0 Turbo (210KM) 2002r.
    dodał: sabturbo, 04.07.2012

    Kiedy kupilem to auto wiedzialem ze ma duzo mocy. jednak koszty na paliow mnie przerosly. zdecydowalem sie na zalozenie brc do silnikow uturionych., koszt to ok 3 tys. zwraca sie bardzo szybko. nie ma problemow z nim jezdze raz w roku na serwis. gaz zamontowalem w www.EGP.pl w warszawie. firme zdecydowanie moge polecic. fachow obsluga i przedewszystkim szybko zrobione.

  • 5.
  • 5,00 Saab 9-3 I 2.0 i T (185KM) 2001r.
    dodał: Jaroszek, 28.03.2011

    Wybralem instalacje BRC i jestem milo zaskoczony. Nie czuję żadnej różnicy w jeździe pomiędzy PB a LPG, spalanie mniej więcej na podobnym poziomie chociaż wszystko zalezy od tego jak sie jezdzi. Do tej pory żadnych problemów. Całość zamontowana w EGP w Warszawie. POLECAM!

  • 6.
  • 5,00 Saab 9-3 I 2.0 i T (185KM) 2002r.
    dodał: janusz fronc, 24.03.2011

    zamontowałem w Energy Gas w Warszawie. Jestem zadowolony i nic złego się nie dzieje.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Saab 9-3

Saab 9-3

164 komentarze

112 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

olo1310olo1310

Do czejzee: Witam
Jestem zainteresowana płytka do navi Saab 9-3 rok 2008.
Jaki jest koszt takiej płytki
pozdrawiam

szymongloszymonglo

Szukam mapy Polski do navu Saab 9-3, 2006, sport kombi

czejzeeczejzee

Mam mapę do navi Saaba do 2013 roku. Jak coś to info na priv.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Saab

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
3 400
Przejechany dystans
2 557 296 km
Zatankowanego paliwa
130 828 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
645
Wydanych pieniędzy
372 847 zł
Średnie wydatki na auto
2 682 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
895
Wydanych pieniędzy
262 992 zł
Średnie wydatki na auto
1 892 zł
Zobacz dzienniki kosztów Saab (139)

Testy zderzeniowe Saab 9-3

Najnowsze testy zderzeniowe Saab 9-3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Saab 9-3 2.0t Cabriolet

Saab 9-3
2004

Saab 9-3

Saab 9-3
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Saab

Zużycie paliwa Saab 9-3

Na podstawie 376 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: I.K., dodano: 17.07.2013 15:02

Spalanie auta zależy od stylu jazdy. Przy oszczędnej jeździe na trasie spala 5,5-6 l. Średnie spalanie (głównie po mieście) oscyluje w granicach 7-7,5 l. Nigdy nie przekroczylem granicy 8 l/100 km. Spalanie 9l a nawet 10 l/100 km (jak podają co niektórzy) jest mocno przesadzaone, ale możliwe do osiągniecia przez ludzie nie umijacych "operować gazem". Spalanie silnika 2.2 TiD jak na gabaryty i masę auta jest zadowalające.

pełny raport Saab SportSedan 2.2 TiD

autor: koneser, dodano: 05.09.2012 21:25

Jak napisałem przy spokojnej jeździe na trasie da się zejść do 5l/100, jak się przydusi to drastycznie nie wzrasta spalanie, chyba nie da się osiągnąć 8-9l/100 km na trasie bo nawet przy 180/h tyle nie wciągnie. Miasto- zależy od nogi- 6,5-7 litrów latem jest realne przy spokojnej jezdzie. Dużo pali na zimnym silniku ale to jak każdy.Komputer oszukuje trochę ze spalaniem-zaniża-około 0,5 litra na trasie i pewnie koło litra w mieście

pełny raport Saab SportSedan 1.9 TiD

autor: Pioterr, dodano: 03.05.2009 17:57

Uważam, że jak na 205-konne auto z automatem jest conajmniej bardzo dobrze. Spalanie: miasto - 11,5-15l/100km (w zależności od tego ile korków itp.) trasa (tu duuużo zależy od tego czy noga jest ciężka, czy też nie) - przy lekkiej nodze: 7,5-8,5l/100km, przy ciężkiej - 9-12l/100km Ceny części nie są wyższe od tych, które są stosowane w innych autach klasy Premium (BMW 3, Mercedes C. Lexus IS). Pokusiłbym się nawet o określenie, że są nieco tańsze

pełny raport Saab Hatchback 2.0 T

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Saab 9-3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Saab 9-3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Saab 9-3
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Saab 9-3, oglądali także